2019 Toyota Corolla vs. 2019 Honda Civic

profil
atadam

14.02.2019 13:30

premium civic bulmak zor ama tasarım olarak bir adım önde gibi sizin tercihiniz hangisi olurdu
  • 2019 Toyota Corolla 1.6 Vision
  • Fiyat120.550 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü132 HP
  • Ort. Tüketim6.0 lt
  • 0-100 Hızlanma9.7 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2019 Honda Civic 1.6 Premium
  • Fiyat131.500 TL
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1597 cc
  • Beygir Gücü125 HP
  • Ort. Tüketim7.0 lt
  • 0-100 Hızlanma10.6 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7340 08.08.2019 13:43

her şanzıman bozulmaya müsittir kim demş bozulmuyor diye,sonuçta hepsi kul yapısı konuları abartmayın lütfen !
ben altını yere vurma konusunda m-3077 ile aynı görüşteyim piyasadaki en yere yakın araç HONDA CIVIC'tir dolayısıyla türkiye yollarının aracı değildir.avrupadaki gibi pist kalitesinde yollarımız olursa belki almayı düşünürdüm ozaman.
Gündemimde olmayacak araçların başında gelir civic,hiçbir zaman almayı düşünmedim bu negatifliğinden ötürü.

Misafir-7307 07.08.2019 12:16

hondanın özelliği orjinal lpg si ve bozulmayan otomatik şanzumanı. sen bunları almıcaksan çok mantıksız honda alman

Misafir-4326 07.08.2019 10:26

Multimedya bağlantıları(hdmi 2 usb, bluetooth, dab, video oynatma, internet tarayıcısı...) , gömülü gelen navigasyonu, android auto, apple car play ve mirrorlink desteği bulunan çok fazla kişiselleştirme yapmanıza imkan sağlayan yan sanayi parçaları bulunan ve fiyatına göre çok güzel ve kullanışlı tasarlanmış dijital gösterge paneli olan honda yı tercih ederim. 1 litre benzin fazla yaksa ne olur yakmasa ne olur
Toyota da hala android auto desteği yok. Ayıptır

Misafir-368 07.08.2019 10:19

misafir-3077.. suv bir araç tercihiniz olsa anlarımda bu iki araç arasında öyle kayda değer bir yükseklik farkı yok aracı aldıkdan sonra orjinalliğiyle oynanmamış yere basılmamış bir araçsa muhtemelen corollada vururdu aynı kaldırıma..

Misafir-7334 06.08.2019 23:55

Her türlü arabayı enaz 2-3 sene kullandım aldım sattım Turbolu turbosuz dizel tsi gts mpi gti gt vti neyse 28 yıllık şöförüm İki araçtan da hiç zarar etmedim iki araçtan hangisi tercih edilse bence yanlış olmaz geçen Toyota xflameyi inceledim ve ben beğendim tercihim toyota diyorum

Misafir-3077 06.08.2019 09:13

Ben Corolla'yı tercih ettim ve aldım. Civic'in biri şehrin göbeğinde alçacık kaldırıma vurdu, dağıldı. Türkiye'ye göre değil Civic.

Misafir-1507 04.08.2019 11:32

çok daha üstün ne demek? Corolla daha seri ve daha az tüketiyor. İç-dış mekan güzelliği zevk meelesidir, mesela ben Corolla'yı daha çok beğeniyorum. Corolla'nın otomatiği de çok sağlamdır. Zaten dünyanın en çok tercih edileni de Corolladır.

Misafir-1996 03.08.2019 14:11

honda kesinliikle çok daha üstün.bilmeyenlere söyleyim.en iyi yol tutuş,en geniş iç mekan,en iyi diş dizayn,en sağlam otomatik,en uzun garanti 6yıl.en ekonomik sürüş lpg versiyonuna göre.türkiyedeki fabrikayı kapatırsa fiyatları dahada yükselecek demektir.c sınıfında olmasına rağmen d sınıfına hitap ediyor.bu arada bagaji unuttum.civic 519 corolla 450 litre.

Misafir-1187 04.07.2019 08:29

Misafir-5458 , honda sadece Turkiyedeki fabrikasını kapatma kararı almadı. Aynı zamanda ingilteredeki fabrikasını da kapatma kararı aldı. Sebep olarak sadece japonyada uretim yapacagını ve elektrikli arac uretimine yogunlasacagı için. Honda uzun vadece dizel ve benzinli aracların uretimini azaltıp, hibrit veya elektrikli arac uretimine yogunlasacakmış.

Misafir-7094 03.07.2019 17:01

bence 120 bin liralık başlangıç paketiyle corolla iyi bir tercih olmaktan çıktı, diğerlerinden bir farkı kalmadı. şahsen o paradaki tercih listemde ilk üçte yer almaz corolla. bu durumda her türlü civic daha mantıklı, hatta tsi motorlu bir araç bence ikisinden de mantıklı

Misafir-5458 03.07.2019 08:28

Kesinlikle toyata hem yeni kasası güzel hemde ülkemde üretime devam ediyor, honda gibi türkiye fabrikasını kapatacağız demiyor.

Misafir-1004 03.07.2019 01:32

Misafir 8462 yanlış bilgilendirme var diyorsunuz ama sizin söyledikleriniz de eksik ve hatalı.
Kanserojen Partikül maddenin zararlarından bahsetmemişsiniz(partikül filtresinin NOx ile bir alakası yoktur). NOx un insan sağlığı yanında asit yağmurların neden olduğunu da eklemek gerekiyor. Söylediğiniz NOX filtreleri ve addblue (düzenli ek tüketim kimyasalı) hangi binek modellerde (Eminin 1 elin parmağını geçmiyor) mevcuttur ve maliyeti nedir? En lüks araçlara binip bakım ücretlerinden kaçan bir toplum olarak bu sistemlerin düzgün çalışması için düzenli kontrolleri yapılıyor mudur?
Elektrik alt yapısı derken trafolar ve trafolardan istasyonlara gelen kablolar ve şarj istasyonlarının oluşturduğu dengesizlikler (harmonikler) için yerleştirilmesi gereken ek ekipmanlar o kadar ucuz, kolay ve basit yatırımlar değildir.

Misafir-8742 16.06.2019 01:47

İkiside güzel, eşit arabalar.Toyota güvenlik teknolojisinde daha ileri. Honda maliyeti düşürmek için maalesef koymuyor.

Misafir-1485 16.04.2019 10:05

Bu karşılaştırmada benim kişisel tercihim Corolla'dan yana olurdu.
Birisi üretimi türkiyede yapılan toyota corolla, diğeri ülkeyi terk etmekte olan diğer japon honda civic.sırf bu nedenle bile Corolla tercih sebebim olurdu ama ben Sedan otomobili hiç sevmediğim için (ikisininde yere yakın olduğunu düşünürsek,ki bana göre ülkemiz yolları için çok büyük bir dezavantaj), ikiside tercih listemde yer almazdı.

Misafir-8462 23.03.2019 01:56

Yine yanlış bilgilendirmeler var. Elimden geldiğince açıklamaya çalışacağım. NOx, hem benzin hem dizel yakıt içerisinde de bulunur. Yüksek silindir sıkıştırması, turbo veya aşırı şarj ile daha yüksek yanma sıcaklıkları nedeniyle, dizel motorlar, buji ile ateşlenen benzinli motorlardan daha yüksek NOx emisyonları üretir. Bunu filitrelemek ise mümkündür. Günümüzde Adblue sıvısı, partikül filtresi ve EGR valfi ile belirlenmiş seviyeler içerisinde tutulabilmektedir. Fakat bunları yapabilmek benzinli araçlara oranlara çok daha maliyetlidir. Burada önemli olan asıl nokta 2020 yılında, NOx salınımı ile ilgili çok daha katı kuralların getirilecek olmasıdır. Yeni teknolojiler ile kurallara uygun hale getirmek yine de mümkündür ama bu kez çok daha yüksek maliyet getirecektir. Böyle bir maliyetin altına girmek istemeyen üreticiler de artık dizel motor üretmekten vazgeçmişlerdir. Yani dizellerden çevre katili oldukları için vazgeçilmemiştir.
Diğer bir yanlış bilgi ise dizel motorların küresel ısınma ve iklim değişikliğine yol açtığı. Bu durum tamamen tam tersidir. Co2 salınımı konusunda dizel motorlar, benzinli motorlara oranla yaklaşık olarak %16 daha başarılıdır. Küresel ısınma da tamamen Co2 salınımı ile ilgili bir durumdur. Dizel motorlar daha fazla saldıkları NOx gazı ile daha çok insan sağlığı üzerinde olumsuz etki yapmaktadır.
Bu arada Bosh markası, NOx salınımını %90 oranında düşürecek bir teknoloji ürettiğini açıkladı ama sanırım çok geç kaldılar.
Son olarak da elektikli araçlar için dolum istasyonu kurmanın oldukça basit olduğuna değinmek istiyorum. Ama bununla ilgili birçok ekonomik ve politik engel bulunmakta. İstenilse kısa bir süre içerisinde elektrikli araç kullanılabilecek altyapı kolaylıkla kurulabilir.

Misafir-6320 22.03.2019 22:41

Sn.3071, siz yeni kasa ile tarihi eser astra sedanı karşılaştırmışsınız (turbolu olduğu halde daha geç hızlanan ve daha çok yakan astrayı). Elantra iyidir ama fiyatı aynıdır Corolla ile ve o da eski kasadır, Megane aynı fiyatadır. Yani yeni kasa olupta Corolla dan ucuz yok. esk,i kasay sahip olanalardan ise sadece eski kaslı satra biraz daha ucuzdur. Dizellerde NOx yani azot oksit salınımını önlemek çok zordur. Bunu bazı firmalar önceden görebildi, bazılarıda hileli yazılımlarla işi kotaraya çalıştılar ve enselendiler. Durum budur.

Misafir-3071 22.03.2019 14:14

Misafir 1755
mİsafir 9477 nin verdiği bilgiler doğru olmakla birlikte misafir 1755 ilginç bir yorum yapmış.Sayın 1755 in verdiği bilgiler doğru değildir.Mesela segman denilen şey aslında bileziktir.Yağ bileziği piston üzerinde bir miktar yağ bırakır,kalanını sıyırarak yanmasını sağlar.Yani segmandaki sorun aracın yağ yakmasına sebep olur ki bu dizel araçlarla değil tüm araçlarda karşıolaşılabileek bir sorundur.Ayrıca aracı gazlarsanız yakıt tüketimi ve karbon monoksit salınımını bütün araçlarda artırırsınız bu dizellere özgü bir husus değildir.Dizel araçlarda yıllarca kullanımda emisyon değerinin artması durumu da dizellikle alakalı bir durum değildir , bütün araçlarda karşılaşılan durumdur.Abd de patlşak veren emisyon skandalı ise dizel aracın zamanla düşük emisyondan yüksek emisyona çıkması ile alakalı bir durum değildir.Yaşanan olay bir üniversite de zehirli gaz salınımı ile alakalı test yapan proje ekibinin tesadüfen seçtiği vag grubuna mensup bir araçta tesadüfen farkettiği bir durumdur.Fabri,ka verilerinde kasıtlı olabileceği tahmin edilen bir saptırmaya dair yaşanmış olaydır.
Elektrikli şarj istasyonları benzin istasyonlarına kolayca entegre edilebilecek ünitelerdir.
Son yanlış tepit ise : 105 bine yakın fiyat etiketine sahip baz model c segmenti aracın olduğu uygun fiyatlı olduğu tespiti.Bu araca kıyasen daha uygun fiyata full paket turbo astra sedan , daha uygun fiyata elantra , önceki kasa bulabilirseniz ford focus , biraz daha para koyup daha donanımlı civic , atmosferik bulabilirseniz megane vs birsürü otomobil alınabiliyor.Piyasa oldukça pahalı gittikçede pahalanacak ne yazıkki burası tamam ama en baz düşük seghment araçların 100 binin üzerinde satılacağı kadarda yükselmedi.2018 sonunda güncel olmayan kasa corolla 86 bin tl ye fiyat etiketi , bayilerdeyse 83-84 binliraya satılıyordu ve mantık evliliğpiydi ancak bu kadar boş,, piyasasının ne olacağı belli olmayan , atmosferik , daha lşansmandaki araca 105 binlira verilmez

Misafir-7903 22.03.2019 13:57

Sn.9477, dizel motorlarda zararlı NoX (azot oksit) salınımı var (benzinlide olmayan). Yani dizelin emisyon değeri (CO2) azaltısada, NoX hep var oluyor. Yani köt bir teknoloji. Gelelim tüketime, 5.8 lt ort tketime sahip olan 1.6 vvt-i, hem Toyota 1.2 Turbo ile hem de diğer turbolularla aynı veya çok yakı tketime sahiptır. Mesela opel 1.4 Turbodan daha az tüketmektedir. Birçok turbolunun 5-5.5 tkettiği de malumınuz. Sizce 5.5 lt ile 5.8 lt arasında çok buük bir far var mı??? (arabayı alırken 30 bin TL daha fazla vermeye değecek bir fark). Hızlanma 1.6 atmosferikte resmen, birçok turboludan daha iyi daha iyi (9.7 sn). Siz yanına yaklaşamaz demişsiniz , doğrudur 1.6 motor, 9.7 sn ilegeçiyor çünkü turboluları. Toyota zaten harıl harıl elektrikli de geliştiriyor ve diğer lkelerde satıyor da (diğer markalar dizelden yakayı ele verirken,elektrikli Mirai'yi satıyordu). Şimdi size sruyrum, lkemizde elektrikli araç alt yhapısı, dolum istasyonu var mı yeterli düzeyde???YOK, olmadığı için de şu anda ideal olan hibrit. Adam size 3.5 lt benzin tüketen A emisyonu hibrit getiriyor (dizelden ucuza), siz hala tm dünyanın terkettiğpi dizeli savunmaya çalışıyorsunuz. Dizel iyi, gelecek vaat eden bir yakıt olsaydı Toyota ve diğer bir çok marka vazgeçer miydi dizelden.

Misafir-1755 22.03.2019 12:35

M9477 verdiğiniz bilgiler ilk başta ve kağıt üstünde doğru olsa da bu veriler ülkemizde bir süre sonra ne yazık ki geçerli olmuyor. dizel araçlar 2-3 yıl sonra çevreyi ağır kirletmeye başlıyorlar. bunun sebebi biz dizel araçları kullanım mantığı dışında sürüyoruz. dizel bir araç performans arabası olmamasına rağmen dip gazlar yapılıp dizel araçların segman ve partikül filtrelerinin kanallarında geri dönüşü olmayan emisyon hasarlarına yol açılıyor. ancak dizel araç alıp onu kullanım amacı olan ekonomi ile sürerseniz, gaza pamuk gibi basıp vitesi doğru zamanda değiştirirseniz evet dizel araçlar hala çevreyi az kirleten araçlar olarak düşünebiliriz. ama ne yazık ki ülkemizdeki çoğu dizel aracın gazına acımasızca basılıp aracın emisyon değerleri aylar ve yıllar geçtikçe benzinli araçtan çok daha kötü oluyor. amerikadaki emisyon skandalı buradan patlak verdi. bir markanın bir modelinin binlerce arabası muayeneye girdiğinde fabrika verilerinden inanılmaz derecede sapan emisyon değerleri gösterdi. amerikalılar arabaları hızlı kullandığından dizel makinelerin fabrika verisi benzinlilerden çok daha kötü bir hal aldı.
bunun nedeni dizel araçlar patlamalı motor olduğundan yanmalı benzinli araçlara göre daha hassas çalışma prensibine sahip.
toyota benim babamın markası değil. üretilen her corolla aracından 2-3 vatandaşımızın karnı doyar o ayrı güzel bir olay ama yeri gelir toyotayı da eleştiririm, doğruları söylerim.(mesela japonlar aşırı güvenliğe önem verdiklerinden şu panaromik cam tavanı bir türlü yapmadılar yapın şu panaromik sunroofu artık avrupalılar gibi. daha yeni yeni klasik sunroof yapmaya başladılar, "bakın eleştiriyorum")
önümüzdeki en az 15-20 yıl için en güzel teknoloji hibrit teknolojisi. (atmosferik) hibrit teknolojisine kötü demenin piyasa hakkında yeterli bilgiye sahip olamadığımız anlamına gelir.
şu an %100 elektrikli araçlara avrupa bile hemen geçiş yapamaz. bu o kadar kolay bir altyapı değil. hemen 220 volt prizle istasyonlar yapıldı bitti denilemeyecek kadar ağır bir altyapı inşaatı gerektiriyor. zira bataryalar çok geç dolduğundan yüksek hızlı şarj teknolojisi gerekiyor. bu birim zamanda çok yüksek akım ve gerilim demek. çok tekniğe girmeden kalın ve dayanıklı(bu da maliyet ve altyapının geç inşa edilmesi demek) kablolama süreci demek. bu altyapıya henüz dünya hazır değil(gelişmiş ülkeler de dahil. iskandinav ülkeleri bu konuda önemli adımlar atıyor ancak onlar bile istenilen seviyenin hayli gerisinde)
dolayısıyla %100 elektrikli araç şu an konsept olarak geleceğin otomobilleri altında firmaların ileriye dönük otomobil rekabetinde ben de varım şeklindeki üretilen araçlarıdır. şu an en mantıklı araç motoru(bir kez daha söylüyorum ben toyota hayranı değilim) toyotanın 30 yıl önce prototipini yaptığı ve yaklaşık 28 yıldır yollarda olan hibrit teknolojisidir. başka markalar bunu düşük devirden yüksek tork alarak ve yüksek performansla da birleştirerek rekabet etmeye çalıştı ve bunda da şu ana kadar başarılı oldu diyebiliriz. ancak artık günümüzde dünyanın enerji rezervlerini en az kullanan felsefe anlayışıyla en az yakıt tüketimi, çevreye en az gaz salımı, ileriye yeşil bir dünya bırakma kavramları önem kazandı artık bu ihtiyaçlara downsize edilen turbo makineler cevap veremiyor. hibrit araçlar enerjisini verimli kullanıyor. zaten bunu hibrit bir aracı kullanırken de kalkışlarda hiç motoru çalıştırmayarak hızlandığınızda anlıyorsunuz ki araç en çok dur kalklarda yakıt yakar. bu size hibrit bir araç kullanırken mutluluk bile veriyor. bunu insan kullanınca anlıyor.
sonuç olarak toyota performansından kısarak doğa için 30 yıldır doğru bir politika izledi. hala geliştirilmekte olan 1.6 atmosferik de ekonomik bütçeler için çıkarılan bir model 103bin liraya bu kadar özellik, malzeme kalitesi, donanım fazla fazla yeterli. 55 yıldır üretilen bir araba ve çok satmış, çok tecrübeli ve fabrikanın dünya çapında toptan olarak yüksek malzeme siparişi verdiğinden diğer markalara göre aynı özellikteki bir arabayı daha uygun maliyete çıkarabiliyor. kişisel tercihime gelirsem bu karşılaştırmada corolla doğru bir tercih olduğunu düşünüyorum aile aracı olarak kullanılacaksa. civic hem güzel hem de sportif tasarımıyla biraz daha dinamik kullanımlara hitap ediyor. dolayısıyla civic alana da saygı duyarım araba işi aynı zamanda bir zevk işi, kesinlikle civic alan yanlış bir karar almıştır diyemeyiz. iyi hafta sonları dilerim.

Misafir-3090 22.03.2019 08:13

Aynı motordan nasıl daha az güç alarak daha fazla yaktırıyorlar anlamış değilim bu hondayı. Hem de aynı vites sistemine sahip toyota ile. Ayrıca kaportası da daha ince saca sahip. Şunu da belirtmem lazım hondanın çok fanatiği var. Burada hangi araçla kıyaslanırsa kıyaslansın daha az puanı alma ihtimali neredeyse yok.

Misafir-9477 21.03.2019 23:28

Öncelikle yanlış verilen bilgileri düzeltmek istiyorum. Birincisi dizel motorlar çevre düşmanı değildir. Dizel 308 kullanıyorum. A sınıfı emisyona sahip ve 95 km/gr CO2 salınımı var. Corolla ise C sınıfı ve 132 km/gr emisyon değeri var.
İkincisi Corollanın atmosferik motoru, çağdaşı hiçbir turbolu motorun yakıt, güç ve hızlanma değerinin yanına bile yaklaşamaz.
Üçüncüsü, ne zaman biri Corolla aleyhine bir şey söylese hemen Hybrit Corolla'dan örnekler veriliyor. Ona bakarsanız Peugeot yeni 208 modelinin elektrikli seçeneği var. Üstelik sıfır emisyon değerine sahip. Ayrıca geleceği görebilen marka 1.8 atmosferik motorlu Hybrit değil elektrikli araç üretir.
Corolla'ya laf söyletmemek için bu gibi kulaktan dolma yanlış bilgiler veriliyor. Artık öyle bir döneme geldik ki bir araba için çuval dolusu para döküyoruz. Marka fanatiği de olabiliriz aslında, bu kötü bir şey değildir ama beğendiğimiz bir markanın her çıkardığı aracı da gözü kapalı savunmamak lazım.

oğuzhan topal 22.03.2019 15:04

Alıntı bilgi (Türk Toraks Derneği):
Aslında özellikle dizel araçlardan yayılan gazların ve zararlı maddelerin astım ve KOAH gibi solunum yolu hastalıkları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere çok sayıda sistem üzerinde hastalık yapıcı etkilerinin olduğu uzun yıllardır bilinmektedir. Gerçekten de dizel yakıt kullanan araçlar;

Partikül Madde ve Siyah Kurum (Karbon)
Nitrik Oksit
Poliaromatik Hidrokarbon
Karbondioksit
Karbonmonoksit
Toksik metalleri havaya salarak hava ve çevre kirliliğine neden olurlar.
Zaten usulsüzlük yapan şirketin ürettiği araçlarda da özellikle nitröz oksitlerin gerçekte ölçülen değerlerin 10 ile 40 katı fazla olduğu ortaya çıkarılmıştır.

Ayrıca dizel yakıt kullanan araçlar havayı ve çevreyi doğrudan kirletmenin yanı sıra, saldıkları karbon emisyonları nedeniyle küresel ısınmaya ve iklim değişikliğine de yol açarlar.

Dizel egzoz dumanında yer alan siyah karbon ve üzerinde bulunan poliaromatik hidrokarbon gibi kanserojen maddeler, solunum yolları ile akciğerlere ve oradan da tüm vücudun kan dolaşımına karışmaktadır. Uluslarası Kanser Araştırma Ajansı ve Dünya Sağlık Örgütü, dizel egzoz dumanında bulunan Siyah Kurumun insanda kesin olarak kansere yol açtığını ifade etmektedir.

Siyah Kurum ayrıca;

Kalp damar sistemi hastalıklarına
Sinir sistemi hastalıklarına
KOAH ve Astım gibi solunum yolları hastalıklarına da yol açmaktadır.
Dizel taşıtlarının çevreye saldığı başka bir gaz olan azot oksitler de hem doğrudan solunum yollarına etkileri ile havayolu hastalıklarına hem de ortamda bulunan diğer kirleticiler ve oksijen ile güneş ışınlarının etkisiyle tepkimeye girerek ozon gibi diğer kirletici toksik maddelerin ortaya çıkmasına neden olurlar.

Misafir-6903 21.03.2019 19:14

8 lt denilen yakıt biraz snra 10 lt'ye çıkmış :-) Bir kaç yorum sonra 15 lt olur herhalde. 100 bin TL'lik hangi C sınıfı sedan arabnın direksiyonu deri ve donanımı yüksek??? Adamlar polo fiyatına C sınıfı sedan veriyor; daha neresi dolu olacak bu fiyata. Hala dizel diy0rsunuz; dizel bitti artık, fiyatı benzinle aynı. Avrupada birçok şehre girişi yasaklandı dizel arabanın. Sizin emisyon, çevre kirliliği denen kavramdan haberiniz de yok herhalde

Misafir-4345 21.03.2019 14:20

Normalde civic demezdim ancak bu kıyaslamada dizeli olmayan , dizeli olmadığı için 0 km bazında benzinli modellerle ne kadar satılacağı ve tutulacağı belli olmayan , 2.el akıbeti belli olmayan corolla dansa 5bin fazla verip civic almak çok daha rasyonel olacaktır

Misafir-4313 21.03.2019 09:31

Sn. 601, tam aksine; bence Toyota düşmanlığı başladı. Çünkü 100 bine yeni kasa C sınıfı sedan ve turboluyla aynı hızlanan ve tüketen Corolla çıktı piyasaya. Dizel zaten birçok marka tarafından çöpe atılmış, çevre düşmanı bir yakıt. Toyota da bunu kaldırdı (Zaten yıllardır dizeli önemsemedi, çünkü bugünleri gördü, başka markalar gibi emisyon sabıkalı olmadı). Kim fanatik bir daha düşünün bence.

Misafir-7029 21.03.2019 02:19

Misafir 601'e katıkıyorum. Corolla fanatizmi ne yazık ki had safhada. Çok net söylüyorum bu Corolla tutmayacak. Hız sabitleme dışında doğru düzgün bir donanımı olmayan, kapı içinde ve üst taraflarda sert plastik kullanılan, 15 inç kapaklı jantı olan, direksiyonu deri olmayan, şehir içi 10 lt yakan, yalıtımı malzemesi kullanılmayan Corolla öve öve bitirilemiyor. Civic de mükemmel demiyorum ama Corolla Vision paketin bu kadar savunulmasını anlayamıyorum. İlla Corolla alacağım diyorsanız hybrit 1.8 Dream e-CVT tercih edilmeli. En azından yumuşak malzeme, deri direksiyon ve bir kaç işe yarar donanımı var. Onun da fiyatı şu anda 149.900 lira. Bu paralar verimeyeceğine göre ben mantıklı bir Corolla seçeneği olduğunu düşünmüyorum. İlerleyen dönemde satış rakamları durumu gösterecektir.

Misafir-601 20.03.2019 16:52

Ülkemizde otomotiv sektörüne duyulan ilgi düşüşte.Marka/model fanatizmi ise ne yazıkki yükselişte.Bir anda toyota corolla fanatizmi akımı başladı.1.6 atmosferik/baz model olup şehir içi 8 lt yakıt tüketim fabrika verisine sahip(reelde acaba kaç lt yakar) ve dizel seçeneği olmadığı için tutulup tutulmayacağı dahi belli olmayan , baz modeliyle bile 103.000 tl lik fiyat etiketiyle satılan aracın öve öve bitirilemeyecek yönü yok.

Misafir-6223 20.03.2019 13:30

Toyota corolla ;fiyat 103000 tl 5000 tl daha ucuz, tork ve beygir gücü daha yüksek, ortalama tüketimde 1 lt daha az, 0-100 hızlanma 0,9 sn daha atak.Tercih%30 .Karar hangi krıtere göre veriliyor anlamadım.

Misafir-4536 19.03.2019 22:29

Toyota auris premium kullanıcısı olarak aracımdan memnunum, sportif ve dolu.. Corolla daha baba araba, sanki biraz fazla ağır abi duruşu var gibi, honda daha sportif duruşlu. ancak motor performansı olarak honda çook geride, valve matik atmosferik ile turbolu motorun tam ortasında ve lpg uyumu süper. yarı turbolu gibi

Misafir-366 16.03.2019 09:29

Misafir-3582.. Karşılaştırılan araçların ikisi de düz vites. Benzinli otomatiklerin ikisi de CVT. Civic dizel, 9 ileri ZF tam otomatik vitestir. Corolla nın dizeli artık üretilmemektedir.

Misafir-3582 15.03.2019 22:13

Corolla nın otomatiği CVT, 7 ileri değil. Değişken zamanlı vites.

Misafir-2968 06.03.2019 22:31

İki aracı kullandım honda Bi tık daha güzel araç

Misafir-2455 27.02.2019 08:40

Yazılan yorumlar hep civic yandaşlı bir konuya dikkatinizi çekmek isterim Toyota sadece Türkiye'ye arac üreten bir firma değil global bir firma buna ek olarak araç tercihlerini ülkeler kendileri yapıyor yani şöyle ki arz talep meselesi Türkiye distribütörü hangi özellikte araçları istediğini genelleme bazında değerlendirerek ona göre fabrikadan talepte bulunuyor yani ülkenin koşulları vergi durumu gelir düzeyleri v.s ülke olarak istenen özellikler bir havuzda toplanarak ona göre üretim yapılıyor yeni corollanın tasarımına gelirsek şahsı görüşüm şuanda sportif acıdan usr çıtada bir araç gerek kullanın gerek sağladığı özellikler açısından gayet verimli 1.8 litrelik hybrid motoru ile hem sürüş hem tasaruf açısından birçok ilerleme var manuel şanzımanda 6 ileri otomatik şanzımanda ise 7 ileri vites seçeneği ile karşımızda. Otonom sürüşe bir tık daha yakın özellikleri de mevcut şerit takip sistemi adaptif hız sabitleme kaza önleme sistemi gibi yaya tanima sistemi bir çok güvenlik paketi var Toyotanin önceliği insan güvenliği ve çevre bilinci gerek yolcu gerek yaya güvenliğinde en üst sınırlarda güvenliği sağlaması da göz ardı edilemez günümüzde insanlar güvenlikten daha çok görünüşe özen gösteriyor özellikle Türkiye'deki arkadaşlarımız fakat Toyotanin yapmış olduğu yeni corolla gerçekten tüm özellikleriyle çığır açmakta

Misafir-8298 26.02.2019 19:38

civic her yönden üstün demişsiniz AMA corolla daha seri, daha güçlü ve daha az tüketiyor. Yani demek ki civic üstün değişlmiş. Tasarım larak da ben corollayı beğeniyorum, garip-uçuk tadarımları sevmiyorum (yani bu da zevk meselesi).

Misafir-6508 26.02.2019 08:30

toyota yeni mödel diye sunduğu araçda yeni birşey göremedim.önkonsül yine diklemesine demode tasarım.navigasyon emanet gibi sanki düşecek gbi duruyor.araçın içi dar.civic her yönden üstün.

Misafir-8635 25.02.2019 01:07

Sayın Misafir 1115. Hayırlısı olsun diyelim ama verdiğiniz bilgide hata var. Corolla fiyat olarak avantajlı ama donanım olarak Civic'in çok gerisinde. Öcelikle lastik ölçüleri Corolla 195/65 R15, Civic 215/55 R16. Arka park sensörü, elektronik el freni, katlanan yan aynalar, dijital klima Civic'in donanım olarak artıları. Bence hiç de azımsanacak gibi değil. Kapı içlerinde ve kaputta kullanılan malzeme ve direksiyon malzeme kalitesi de Civic ten yana. Hava yastıkları konusunda iki model de eşit durumda. Ayrıca sizin deyiminizle,hava direncini azaltmak için yapılan sportif tasarım iç yaşam alanının daralmasına sebep olmuş Corolla da. Corolla yeni bir araba, tasarımını daha çok beğeniyorum derseniz başka ama fiyat-performans ibresi Civic'ten yana.

Misafir-1115 24.02.2019 23:35

Ben 5 gün önce Toyota bayine giderek deneme sürüşü yaptım.Toyota 12. nesil Corollasında gelecek Corolların habercisi olmuş. DOCH DUAL VVT 16 supaplı motoruyla beygir gücü, yakıt ve emisyon değerlerine göre Honda dan daha iyi. Otomatik vitesini almak isterseniz 7 ileri vitese sahip. Bu da yakıt tüketimi açısında iyi bir özellik. Corolla uzun yıllarıdır iç mekanında sağlamcı ve minimalist bir yaklaşımla tasarımlar yapıyordu. Bu defa ön konsolda yaptığı tasarım günümüzün çizgilerine uygun dinamik, bir yapıya ulaşmış. Koltukların kaitesi rahatlığı iyi.Direksiyon dan kumandalı müzik sistemi, Bluetooth kablosuz cep telefonu bağlantısı, USB girişi baz bir model için artı özellikler. Yokuş kalkış desteği ve destek sistemi(Hac3) harika. Otomatik hız sabitleme özelliği baz model için artı.Bunula birlikte Ayarlanabilir hız sabitleme sistemi(ASL) baz model için artı.Konulabilecek tüm hava yastıkları tüm versiyonlara koymuşlar mükemmel.EBD ABS, BA, VSC, EPS, mevcut. Dış tasarımında, hava direncini en aza indirmek adına daha sportif bir tasarım yapmış. Aslında sportiflikten çok yakıt tasarrufunu da hedeflemiş. Çünkü arabaların elektrik motorlarına uyumlu olabilmek için daha az hava direnciyle daha uzun mesafe gitmesi gerekiyor. Toyota ilk defa corolla modelinde Hybirt motornu kullanmaya başladı. Saymadığın diğer birçok özellikler de var tabii. Hondanın dış tasarımında önden görünüşü beğenmekle birlikte arka bölümün çok küt ve olması belli bir yaş grubunun arabadan uzaklaşmasına neden olmuştur sanırım.Buna göre Pazartesi veya Salı günü donanımlarına göre ve fiyat olarakta avantajlı olan Corolla almak için bayiiye gitmeye karar verdim. Burada yazan tüm yorumculara teşekkür ediyorum.

Misafir-3085 24.02.2019 21:30

Honda tabiki de.. Honda atılımda hep bir adım önde oluyor,,toyota hybrid seçeneğini yanlış motor hacmi ile hakkını kullanmış.. Keşke Honda gibi fabrika çıkışı LPG kullansaydı daha doğru olurdu,, hybrid de ÖTV kaldırılmalı.. Yoksa işi zor, o yüzden.......... Honda hayat onda,,

Misafir-5077 21.02.2019 20:32

Corolla her açıdan önde yakıt tüketimi hızlanma motor gücü tasarım hepsinde civic yanında sönük kalıyor

Misafir-885 21.02.2019 11:03

Toyota'da da yeni nesil atm. 1.5 motor var, aris te kullanılıyor, 111 bg ve ort tüketimi 5 lt. Keza Mazda 1.5 de öyle. Yani bu yeni, verimli motorlar sadece Honda da yok, tüm japon larda var. Ama Toyota'nın 1.6 sı da güncellendi ve geliştirldi. Tüketimi 5.8 lt. Honda'nın 1.6 sı ise 7 lt tüketen, D emisyona sahip eski motor.

Misafir-6936 18.02.2019 14:51

Hondanın aslında çok verimli 1.5 130 hp atmosferik motoru var hrv de kullandığı motor civic te de kullansalardı çok mükemmel olurdu çünkü benım 2 aracımda honda civic ve hrv iki motoruda kullünmış biri olarak yazıyorum hrv deki motor civic te olsa şu an rakibi yok daha uzun birzamanda rakibi olmazdı bu karşılaştırmada yini civic derim

Misafir-3634 17.02.2019 23:20

Çok güzel bir karşılaştırma olmuş. Eskiden gözüm kapalı Civic derdim. Ama bu sefer Corolla da efsane bir aracın hakkını veren bir tasarımla geldi. 2 aracın da güncel kasasını kullandım. Civic'in ön konsolu bana göre bu segmentte göze en hoş gelen tasarıma sahip. Hem gözü yormayan yatay tasarıma hem de kolçak bölmeleri fazla ve büyük olan gözlere sahip. İklimlendirme bölümünde ise Corolla'nın daha şık olduğunu düşünüyorum. Ama genel anlamda iç tasarımda Civic bana göre daha önde.

Koltuk rahatlığına geldiğimizde Corolla çağ atlamış. Kalite hissi yüksek konforlu koltuklar yapmışlar. Koltuk kalitesi, yanal destekler ve beli sarma konusunda Corolla'nın koltukları Civic'e göre daha iyi.

Motor anlamında Corolla'nın eli daha güçlü. Hem yakıt tüketimi hem de performans olarak Corolla'nın makinesi Civic'inkinden iyi. Evet Toyota da 132 beygirlik makineyi uzun yıllardır kullanıyor ama süregelen zaman zarfında yakıt tüketimi ve performans iyileştirmesi yaptı. Honda 2002'den beri aynı makineyi kullanıyor. Haliyle günümüze göre yakıt tüketim ve performans değerleri biraz geride kaldı. Bence Honda'nın artık yeni bir ekonomik, verimli 1.6 atmosferik makine geliştirme zamanı geldi. Üstelik bu motoru ileride aynı Hyundai-Kia grubunun yaptığı gibi hibritte de kullanabilirler. Özetle Corolla'nın makinesi daha iyi.

Donanım özellikleri bakımından belki bir tık Civic iyi olabilir(Mevcut modelleri kıyaslıyorum en dolu Corolla çarpışma önleyici, adaptif hız sabitleme, şerit takip gibi özellikleriyle Civic'ten daha dolu) ama Corolla da rakiplerine göre boş bir araç değil. Fiyatına göre iyi. Direksiyon hissiyatı konusunda Corolla, Civic'e yaklaşmakla beraber hala bir Civic değil. Ama kesinlikle Corolla'nın direksiyonu da çok iyi. Zira Civic bu konuda segmentinin referans aracı denilebilir. Buna karşılık Corolla'nın direksiyonu Civic'in direksiyonundan malzeme kalitesi anlamında biraz daha iyi geldi.

Tebrikler Toyota işte bu sefer olmuş dedirten bir araba yaptın. 2 nesildir sıkıcı ve rekabetçi olmayan arabalar yapıyordun(fiyatı uygun tutmak kaydıyla) Ama bu sefer olmuş. 2 aracı da test eden biri olarak bu testte ben Corolla diyorum.

Misafir-7924 17.02.2019 16:50

Gerçekyen iki aracında tasarımı çok başarılı. Ben corolla yeni çıktığından dolayı onu tercih ederdim. Civic de bu yıl içerisinde makyaja uğrayacak bence yeni civic beklenmeyecekse corolla çok daha cazip

Misafir-3483 17.02.2019 12:38

Yakıt, performans, süspansiyon konforu Corolla'dan yana. Corolla'nın yeni şasisi eskisine göre yüzde 60 daha rigid, ağırlık merkezi 10 mm aşağı çekilmiş (mühendis olanlar zaten bilir ne kadar büyük bir iş olduğunu). Bu sayede Corolla da (Civic kadar olmasa da) iyi sürüş dinamiklerine sahip. Düşük donanımda da öyle midir bilmiyorum ama üst donanımlarında iç mekan malzeme kalitesi eski versiyonuyla hiçbir şekilde kıyaslanamayacak kadar artık daha kaliteli. Civic de Corolla da yol sesi alan araçlar, rüzgar ve motor sesleri denk denebilir. Corolla'da 7 hava yastığı standart sunuluyor. Kıyaslama eski nesliyle olsaydı Civic derdim ama bence yeni Corolla Civic'ten daha iyi bir otomobil. Aradaki 4.500 TL'ye de kaliteli bir LOG sistemi taktırabilirsiniz. Corolla favorim ve tavsiyemdir.

Misafir-4545 17.02.2019 10:02

civic tasarım görünüm içinin genişliği doluluk ve uzun garantiye göre daha önde.toyotada yeni diye çıkardığı kasa da onkonsulda navigasyon emanet gibi sanki düşecek gibi duruyor.bu tür emanet navigasyon duran hiçbir mödeli beğenmıyorum.yolun görünüşünüde azda olsa kapatıyor.favorim civic.

Misafir-6935 17.02.2019 08:16

Zor tercih.yeni kasa corollada çok satar.benim gönlüm tasarimdan civic ten yana,tam bağimsiz süspnsiyon birde.aman dikkat turbo sevdalilari gelmeye başlamış yoruma,hala turboyu yeni icat zannedenler var ülkemde..adam civic rs cıkarmış turbo diyoruz ama gene anlamiyo ,zannediyoki o turbo teknolojisini bi alamnlar,çekyalilar yada fransizlar bulmuş.araştirmaktan aciz bir toplum olduk..iki araçta muazzam özellikte ikiside alinir

Misafir-2286 16.02.2019 23:45

Corolla çünkü hem performansı daha fazla hem yakit tuketimi düşük civic'e kiyasla

Misafir-3776 16.02.2019 20:44

1.6 atmosferik motoru olan bir araç eğer rakiplerine göre bir adım önde ise, turbo motoru olan canavarlar kaç adım önde acaba. Tasarım ise zaten berbat ötesi.

Misafir-1421 16.02.2019 14:09

Kendim corollanın 2013ünü kullanıyorum sağlamlık sıkıntısı alıp her zaman Corolla Civic şekil itibari ile corollanın daha güzel ve daha şık duruyor çok tok bir araç ama benim şahsi fikrim tasarım için alınacaksa Megane 4 alınmalı yolda görüyorum çok hoşuma gidiyor talismanın biraz küçüğü ve kaliteliyede benziyor eski aracım Fluence idi kötü bir araç değildi hatta toyotadan daha hızlı ve atikdi dizeli reno da güzel arabalar yapıyor farklı araçlara bakabilirsiniz illaki japon olacaksa Civic.

Misafir-2812 16.02.2019 09:58

Honda Civic segmentinin bir tık üstünde otomobil. Civic boyutları, genişliği, uzunluğu itibariyle C segmentinden çok D segmentine yakın bir otomobil. Corolla'nın tasarımını çok beğendim ancak içi Civic'ten daha dar bagaj hacimleri hemen hemen birbirine çok yakın. Corolla'nın dış tasarımını beğeniyorum ancak iç tasarımını hiç beğenmiyorum. Emanet gibi duran ekran sonradan takılmış gibi duruyor aracın bütün albenisini bozuyor. Civic'in kokpiti ise daha şık ve daha modern bir görünüme sahip. Honda Civic favorim ve tercihim

Misafir-4967 16.02.2019 08:01

toyota corolla hiç güzel olmamış en büyük özelliği de bence sunroof'u olması bu özelliklerin hepsi civic'te yıllardır var zaten. tasarımda civic'i henüz kimse geçemedi..

Misafir-1431 16.02.2019 03:24

Öncelikle Civic çok daha kaliteli bir araba. İçine oturduğunuzda farkı hemen hissedersiniz zaten.
Elektronik el freni, dijital klima, 16 inç jant, arka park sensörü, otomatik katlanan aynalar da Civic in donanımsal artıları. Tasarım görecelidir. Civic pek iyi sayılmaz ama Toyota gerçekten çok kötü bu konuda.

Misafir-3805 16.02.2019 00:17

Arabaların karşılaştırılabileceği fiyat, tasarım,malzeme kalitesi,yol tutuş,konfor,yakıt,2.el gibi kriterlere göre yakıtta corallanın bariz üstünlüğü var,tasarım göreceli,diğer kriterleride test ederek değerlendirebiliriz,aradaki 5 bin fark fiyat tercihi oluşturacak oranda değil,bence testte hangisini beğenirseniz alınabilir,ben olsam 5 bin farkla 108 bine corallanın otamatiğini tercih ederdim,belkide c sınıfının en uygun fiyatlı otomatiği,toyotayı son yıllarda corallanın ekonomik modelini bulundurmaya yeni kasasında da devam ettiği içinde kutlamak gerekir.

Misafir-9565 15.02.2019 19:57

Civic daha yakışıklı, daha kaliteli malzemeye sahip, daha geniş. Corolla nin adı var. Daha dayanikli. Ama bu kasasi civic e karşı geride. Lansman fiyati bitip civic ile esitlenince tercih edilme nedeni iyice azalacak

Misafir-4719 15.02.2019 16:23

Tasarım konusu zevk meselesidir. Ben Corolla'nın sade tasarımını daha çok beğeniyorum. Ayrıca Cortolla daha az tüketiyor ve daha seri. Fiyat açısından da Corolla daha makul Civic de iyidir ama ben Corolla'yı alırım.

Misafir-7161 15.02.2019 15:32

Civic komple kasa değiştirdi ve d segmentine yakın bir kasa oldu üstelik bağımsız süspansiyonu ve iyi şasisi ile güzel yol tutuşu olduğu belirlendi, ancak yeni Toyota makyaj mı geçirdi kasa mı değişti tam olarak nasıl yenilikler sundu incelemek lazım

türkçü99 15.02.2019 15:11

aile içinse corolla tek genç kullanımıysa civivc öne çıkar bence

Misafir-996 15.02.2019 14:54

Corolla fiyat olarak da makul, yakıt olarak da. Ayrıca corolla performans olarak da civic'in önünde. Tasarım desen on numara zaten. Daha ne olsun.

Misafir-6124 15.02.2019 13:14

Yeni corolla ile ilk karşılaştırma ne zaman olacak diye beklerken dünden beri nihayet yapıldı :) yalnız şahsen nispeten eskisine göre corollayı beğensem de civicin önünden bile geçemez bana göre.

Yeni Karşılaştırma Ekle