2015 Toyota Corolla vs. 2015 Opel Astra

profil
mehmetkayai

27.03.2019 23:12

60 bin ₺ - 70 bin ₺ fiyat bareminde iki araçtan hangisini tercih edersiniz?
  • 2015 Toyota Corolla 1.33 Life
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 6 İleri Düz
  • Motor Hacmi1329 cc
  • Beygir Gücü99 HP
  • Ort. Tüketim5.6 lt
  • 0-100 Hızlanma12.6 sn

Toplam Oy Sayısı: {{survey.totalVote}}

  • 2015 Opel Astra Sedan 1.6 Edition
  • FiyatSatış Dışı
  • Yakıt Türü Benzin
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Motor Hacmi1598 cc
  • Beygir Gücü115 HP
  • Ort. Tüketim6.6 lt
  • 0-100 Hızlanma11.9 sn
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-3228 09.04.2019 14:22

Sn.2829, turbolu golf ile bu araçlar arasındaki fark sadece fiyat değil, ciddi kalite farkı var. İçine binin yada kullanın anlarsınız ne demek istediğimi. Bu 3 aracı da kullanmış biri olarak söylüyorum. Ayrıca şuan yok ama, geçen aya kadar manuel 1.0 midline plus modelini 101 bin tl ye veriyordu bayiler. Octavia ve leon daha uygun fiyata da alınabilir.

Misafir-7964 08.04.2019 13:27

Çok rica ediyorum birbirlerine yakın hacimli atmosferik ve turbo motoru karşılaştırıp emisyonu, tüketimi ,hızlanması aynı demeyin. Hangi hızlanma? Tüketimi, emisyonu aynıyken neden ben daha performanslı araç tercih etmeyecekmişim acaba? Esneklik değerlerine,motor devir bandındaki tork derğerlerine hiç mi bakmıyorsunuz? Turbolu araçlar artık 30 -40 bin tl pahalı değil. 1.0 da bile turbo var torku 170 nm ,en az 3000 devir size maksimum tork veriyor. Gidip 1.6 atmosferik alsanız dahi bu tork değerini elde edemiyorsunuz. Zaten devir bandına bakın 5000 li devirlerde zar zor maksimum torku elde ediyorsunuz.

Misafir-2829 07.04.2019 19:13

Sn.5896, turbolular 20-30 bin daha pahalı. Bugün 90-100e sıfır baz megane sedan, corolla, elantra alınabiliyor ama turbolu octavia 130 bin, turbolu golf 140 bin. Sanırım anladınız bu 20-30 bin fark olayını. astrayı söylemeyin lütfen, çünkü turbolu ama çok eski bir araba; zaten bu yüzden ucuz.

Misafir-5896 03.04.2019 00:25

Turbo olayını küçümsemeyin arkadaşlar. 1.0 motor golf ve 1.33 corolla arasında o kadar çok performans farkı varki. Birisi 128, diğeri 200 tork üretiyor. Önünüze çıkan ilk yokuşta ne demek istediğimi anlarsınız. Turbo araçlar 20-30 bin daha pahalı değil, benzer fiyattalar. İki araç için de kullanıcı yorumudur.

Misafir-6704 03.04.2019 00:07

Astra konfor ve yol sesi açısından corolladan iyi. Corolla ve aurisin 1.33 motorunu 3 yıl kullandım. Lpg ile kullanılacaksa çok ekonomik bir araç, ancak en küçük rampada bayılıyor. 6 vites ve aralıkları çok az. Bu sebeple Sürekli vites değişikliği öneriyor. Kesinlikle uzun yol aracı değil. Çok yoruyor ve yol sesi alıyor. Astra daha tok bir araç ama o da hantal ve çok yakıyor. Ayrıca kavraması sorunlu bir araç. Bunlar benim tespitimdir.

Misafir-168 31.03.2019 00:35

Sayın 4907
Atmosferik araç motorları gelişmekte hatta atmosferik motorları yakaladılar şeklinde bir yaklaşım gerçeği yansıtmamaktadır.Mesela toyota nın corolla mdsmodeli olsun mazda nın 3 serisi otomatik olsun misal skoda nın octavia 1.0 tsi dsg den hem kayda değer ölçüde fazla fabrika verisi yakıt tüketimine sahiptir.Corolla atm-otm ve mazda3 sedan hem 0-100 ilk hızlanma değeri olarak skoda nın gerisinde ara hızlanmalarda ise elbette baya gerisindeler.Atmosferikler turboyu yakaladı geçti filan mühendislik tekniği itibariyle direkt olarak ve tam olarak yanlışitır
Turbo ünitelerin geliştirilme sebebi de emisyonu azaltmak suretiyle satınalım aşamasında ve ya dönemlik olarak araca ödediğiniz verginin azalmasını sağlamaktır.Birkaç marka bunu yapınca diğerleride o araçlarla satış adedi ve piyasa koşulları gereği yarışabilşmek için mecbur hacmi küçültüp verimliliği artırma metodu olan ''downsizing'' i tercih ediyor ve avantajlı araçları diğer marka gibi kendisi de sunmaya mecbur kalıyor.
Vergi sistemi farklı kriterlere göre belirlenen ve yakıt fiyatları da çok yüksek olmayan ülkelereyse downsizing li küçük hacimli turbolu araç satmak çok mühim olmadığından firmalar biryandan da atmosferik üniteleri piyasada tutuyor.Abd örnek olarak verilebilir

Misafir-4907 30.03.2019 21:41

Sn. Öge, birçok Japon otomobil markası halen atmosferik 1.5, 1.6 motoru geliştiriyor ve sonuçta turboluarla aynı tüketimi ve hızlanma verisyle kullanıyorlar. Yeni Crolladaki 1.6 VVT-I böyle, Mazda 1.5 skycative böyle, yeni 1.5 Honda VTEC (Jazz) böyle, yeni 1.5 Toyota VVT-I (Yaris) böyle. Bu motorların tüketim, emisyon ve hılanma verilerine bakarsanız, turbolularla aynı veya çok yakın olduğunu görebilirsiniz. Sorunsuzlukları da cabası. Bu bir tercih meselesi; siz bence atmsferik motora karşı önyargılısınız. Otomobilde gelecek elektrikli ve hibrit motorlarda. Durum böyle iken 20-30 bin TL daha fazla verip, tüketimi atmosferikten farklı olmayan turbo benzinli küçük motorlu (3 silindirli) araba almak ne derece mantıklı tartılşılır. Corolla^nın iç tasarımını ben çok beğeniyorum, çünk "retro" ve çok ferah.

görkem öge 02.04.2019 00:07

Ortada bir yanlış anlama var sanırım. Söylediklerinize zıt bir fikir dile getirmedim ki ben. Corollanın motoruna bir sözüm yok. Ben Astra'nın motorunu eleştirdim. Normalde Opel severim. Marka olarak iyidir yani. Ama bu kasa Astranın motoru gerçekten verimsiz. Tüketimi çok yüksek, performansı düşük, çekişi zayıf. Japonlar her zaman verimli güçlü ve dayanıklı motorlar yapmıştır zaten. Ben Corollanın motoru ile ilgili tek birşey söylemedim. Opelin bu motorları çağın gerisinde diyorum. Corollanın iç tasarımı da dediğim gibi beğeniye bağlı. Ben sevmem, siz seversiniz, olabilir. VW Grubun kullandığı 1,2 torbo motorlar güç ve sorunsuzluklarını kanıtladı. Peugeot dizel ve benzinlilerinde yılım motoru ödülü aldı, birden çok kez hemde. Bizzat kullanıyorum şu an, performans güç tüketim hep harika. Corollanın 1,6 motoru 132 beygir ve tüketimi Peugeotdan çok daha yüksek. Çünkü o motor da eski. Yeni motorlarda elbette Toyota atılım yapacaktır. Marka olarak gündemi yakalama derdi yoktur zaten. BU nedenle söylediklerinizde katılmadığım bir nokta yok.

Misafir-1480 30.03.2019 16:50

Geçmişte 7 yıl, iki farklı kasa Corolla 1.33 kullandım. Şu an farklı bir marka/model araç kullanıyorum. Önyargılı (zayıf gelir demiş, buradan bile arabayı kullanmadığı belli) yorumlara aldırış etmeden gidip deneyin, size uygunsa alın.

Bu iki model arasında 2 litreye yakın bir tüketim farkı var pratikte, İstanbul'da kullandım ikisini de benzer rotalarda. İki aracıda kullanmış biri olarak söylüyorum. Astra'nın 1.6 yazısına aldanmayın, kasa olarak gereksiz (evet gereksiz diyorum, rakiplerinden güvenlik olarak artısı yok, Japonların tamamı hafif ve çoğu güvenlik testlerinde zirvede) bir ağırlığı var ve bu yakıt tüketimine doğrudan olumsuz etki ediyor. Piyasadaki çoğu 1.6 bundan hem az yakıyor hem daha performanslı.

Makul yakıt tüketimi beklentiniz varsa Corolla cevap verebilir, ancak performans beklentiniz varsa ikisi de tam olarak veremez. Piyasayı şu an bilmiyorum ancak bir süre önce 70 bin liranın altında 2013 ve sonrası 1.6 Corolla bulunuyordu, muhtemelen yine bulunabilir. Bu ikisinden daha yerinde bir seçim olabilir, bakmanızı öneririm.

görkem öge 30.03.2019 16:32

Ben de bu bütçelere bayağı bir araştırma yaptım ve bu iki araç da seçeneklerden ikisiydi. Ve ikisini de tercih etmedim. Corolla'nın iç tasarımı bence çok kötü. Hadi tasarım beğeni değişken olsa da malzeme işçilik kalitesi de kötü. Yani rakiplerinde göre aracın içine oturduğunuzda hiç de kaliteli bir hisle karşılaşmıyorsunuz. Astranın da motor seçenekleri çok dar ve eski nesil. Bu karşılaşmadaki 1,6 motor inanılmaz seviyede yakıt tüketiyor, testlerine bakın görürsünüz. Fabrika verilerine bakmayın. Herkes lpg taktırıyor ve ben lpgli araç istemiyorum. Dizeli bile yeni nesil benzinlilerden az yakmıyor. 1,6 benzinli motor mu kaldı artık arkadaş? Doğanlar Şahinler 1,6 benzinli motor kullanıyordu. VW, Peugeot, Opel 1,0-1,2-1,4 turbo motorlarla 120-130-150 beygir alıyor ve tüketimleri gayet makul. Ben 130 beygirlik 1,2 benzinli 308 aldım ve çok memnunum. Bagajı da bir hatchback için gayet geniş. Tüketim, performans, iç mekan vs. herşey harika. VW Golf, Seat Leon da diğer seçeneklerdi. Hatta Seat Toledo bile bu seçeneklerden daha iyi bence. Ama illa bu iki araç arasında tercih soruyorsanız. belirttiğim noktalardan hangisini sineye çekebiliyorsanız ona göre seçim yapın. Ben az kilometre yapan biriyim, o nedenle Astrayı tercih ederdim sanırım. Siz çok kilometre yapıyorsanız Corolla alın derim. Genel olarak hangisi daha iyi diyorsanız bence Astra daha iyi ama ikisinin de birbirine göre caziplikleri var.

Misafir-7062 29.03.2019 14:23

Binlerce insanın kulladığı arabaya "çöp" demek yanlış olmuş. Ben kullanıyrum ve çok memnunum. Astra'dan daha az yakıyor (çünkü corolla 6 ileri) ve daha hafif olduğu için performans farkı da yok. Ayrıca bir araba sadce motr demek de değildir. Sessizlik, sorunsuzluk, ferahlık-genişlik koularında hep Toyota Corolla öndedir.

Misafir-1453 29.03.2019 11:24

1.4 dizel otomatik corolla kullanıcısı olarak araba sessiz güzel ama konforsuz. Aracın tabanı yere çok yakın ufacık bir çukurdan geçerken içerisi çok sarsılıyor. Araca 4 kişi bindiğinde neredeyse her tüm tümsekte aracın altı sürtüyor. Önceden astra h kasa vardı corolla konfor olarak astranın yanına yaklaşamaz. Ama uzun yolda yere yakın olmasının çok avantajı var. Eğer şehir içinde kullanacaksanız astra uzun yolsa corollayı tercih ediniz

Misafir-3254 28.03.2019 17:57

1.3 motor zayıf gelir performans bakımından çöp 1.3 sırf bu yüzden astra derdim

Misafir-154 28.03.2019 16:25

Ben olsam 1.6life olanini alirdım

Yeni Karşılaştırma Ekle