Yılın Satış Lideri Volkswagen

Yılın Satış Lideri Volkswagen
Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından 2014 yılının Ocak-Ekim dönemine ait marka bazında satış rakamları açıklandı. Arayı açan Volkswagen'in yakalanması zor görünüyor. Türkiye'deki otomotiv sektörü; doların ani yükselişi, ÖTV artışı, BDDK'nın kredi sınırlamaları gibi olumsuz değişkenler nedeniyle 2014 yılına şok zamlarla girmişti. Hemen hemen tüm markalarda gerçekleşen bu fiyat artışlarına piyasa da tepkisiz kalmadı ve satış rakamları 2013 yılının aynı dönemine göre %16 azaldı. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre geçtiğimiz yılın Ekim ayı itibariyle 499.399 adet otomobil satılırken bu sene bu rakam 417.582 adette kaldı. Yine ODD raporlarına göre, daralma 1600cc altındaki otomobillerde %15,61 oranında kalırken en çok sekteye uğrayan arabalar %32,65 ile 1600-2000cc aralığındakiler oldu. 2000cc üzerindeki arabaların satışındaki küçülme oranı ise %4,12 de kaldı. Raporda bazı ilginç detaylar göze batıyor. 2014 yılının ilk on aylık döneminde 85kW altı 20 adet, 121kW üstü 7 adet elektrikli arabanın satılmış olması elektrikli arabaların güç seçeneklerine nasıl yaklaşıldığını gösteriyor. Yakıt türlerine göre sınıflandırıldığında dizel arabaların payı %62,01'e yükselirken otomatik şanzımanlı arabaların payı da %46,20'ye yükselmiş. Marka bazında bakıldığında henüz yıl sonuna ulaşılmamış olunsa da Volkswagen'in açtığı fark kapanacak gibi görünmüyor. Toplamda 80.675 adet araç satan VW, 63.202 adet otomobil satarak liderliği elinde bulunduruyor. VW'in satışlarının tamamının ithal olması da ayrı bir detay. Volkswagen'i otomobil satışında sıkı takipte olan Renault'un sattığı arabaların %70'i yerlilerden oluşuyor. Renault bu listede 62.165 adetle ikinci sırada. Listede üçüncü sırada bulunan Yarısı yerli üretim olan Hyundai 32.520 adet otomobil sattı. Yine ürettiği araçların çok büyük bir bölümü yerli olan Fiat 28.896 adet otomobil satarak dördüncü sırada yer buldu. Listede beşinci sırada 27.295 adetlik satışıyla Opel bulunuyor. Sıralamada 6. sırada 27.249 adetle Ford, 7. sırada 22.997 adetle Toyota, 8. sırada 19.161 adetle BMW, 9. sırada 18.199 adetle Dacia ve 10. sırada 16.929 adetle Mercedes-Benz yer alıyor. Listenin alt tarafında lüks otomobiller var. 10 ayda sadece 2 tane satış yapan Lamborghini'nin üzerinde 3 adetle Infiniti, 10 adetle Ferrari, 12 adetle Bentley görülüyor. Türkiye'de 2014 ün ilk 10 ayında toplam 417.582 adet araba satılırken bunların sadece %26 sının yerli üretim olması ve listede %100 yerli bir markanın olmaması ise ne denli bir GSMH kaybı yaşadığımızı gözler önüne sermekte.

14.11.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Mehmet Yeşil 28.03.2015 10:31

Arkadaşlar hem toyota hem ww kullanan biri olarak açık ara toyota derim yalnız görüntü ve elektronik olarakda ww derim yalnız çağımız insanları unutmamalılarki arabalar sabit olan eşyalar değildir onlar devamlı hareket halinde oldukları sürece vede nekadar insanların gözlerine ve zevklerine hitap eden donanımlar eklendikçe servisler o araba sahiplerinin ceplerinden ellerini çıkarmazlar ww lerin 4o bin km den sonra sahipleri servislerle ahbab olmaya başlarlar toyota sahipleride hiç bir zaman servislerle arkadaş olamazlar gerisini siz tercih yapın karar sizlerin ve sizler araştırın nedenlerini bulursunuz.

can 21.03.2015 21:07

toyota eski motorlu ve kalite hissi vermeyen araçlarını kendini sürekli gelistiren,kalite hissini sahibine en iyi veren vw nin fiyatına satmaya devam ederse %5 lik pazar payı ile yetinmeye devam eder.toyota önce fiyatını hakettiği duzeye cekmeli, sonrada araçlarında müşteri bekentilerini karşılayacak geliştirmeleri yapmalı. aksi halde 90 lı yillarda tofaslardan toyotaya terfi etmiş, gözü açıldı sanan müşteri kitlesi ile yetinmeye devam eder.ancak onlarında nesli tükenmek üzere, zira vw arayı açıyor.

Osman 21.03.2015 19:50

Yüksek hızda sürüş esnasında stop eden, mazottan çok yağ tüketen d4d ler, yine aynı şekilde sürüş esnesında boşa atan, yokuş çıkmayan mmt ler. Yakıt tüketimi ve emisyonu yüksek benzinliler başka markada yok ve duyulmadı.. hala toyota sorunsuzdur diyenlere inanmak zor.. Türkiyede volkswagenin yatırım durumu sizin ancak teselliniz olur.

kutay 21.03.2015 10:51

güvenlikte ww rezaleti ww'in amiral gemisi lüks d sınıfı passat cc, civic'ten güvenlik dersi almıştır. ( bakınız: google :japonlardan almanlara güvenlik dersi) hava yastığı açılmayan o araçta siz veya aileniz de olabilirdi osman bey. iihs'nin bu testinde civic, sadece passat'ı değil yine ww grubundan a3 ve bmw 1'de madara etmiştir. ikincisi sürekli arızalanan ( dsg arızası-turbo patlaması- beyin kilitlenmesi) ve türkiye'ye hiç yatırım yapmayan ww yerine tabiki türkiye'de fabrikaları olan toyota ve honda'yı tercih ederim.

Osman 21.03.2015 01:20

Kutay bey, gaz pedalı sensörü olayını hatırlarsanız araçlarında ölümcül kazalara yol açan güvenlik sorunları ile meşhur, hava yastığı gibi kritik parçalarda yaptığı hatalardan dolayı geri çağırmalarıyla ünlü ve hatta ölüm ve yaralanmalarla sonuçlanan binlerce kazayı resmi kurumlara bildirmeyen , gizleyen ve bu nedenle milyonlarca dolar tutarında defalarca ceza alan japon markalarını lütfen artık daha fazla övmeyiniz. Japondan çok japoncu olmuşsunuz. Kullanıcılar bütün bu yaşananları gayet iyi biliyor.

can 20.03.2015 20:03

Vw almak isteyipte istediği şartları sağlayamayan müşterilere karşı satış standartlarını eğip bukmeden devam ettikçe vw ni çekemeyenler hep olacaktır. Ancak toyota tutkunlarına tavsiyem eger lider olmak istiyorlarsa once 9. olmalılar, sonra 8.,7.,ve sırası ile 2.olmalılar. belki bir gün lider de olabilirler.zor değilmi? bu ülkede renault,fiat,hyundai 1.olur ama toyota vw fiyatına sattikca 1.olamaz.BCS

kutay 20.03.2015 13:50

osman ve erman bey, ww yatırımlarını maliyeti ucuza getirmek için çin'e yaptı. ww sorunlarına gelince: dsg arızası-turbo patlaması-beyin kilitlenmesi internete yazın destan gibi şikayetleri okuyun. toyota'nın arızadan şikayet konusu olan aracı yok. sadece yağ yakma sorunu oldu, mmt-i şanzımanın performansı beğenilmedi arıza yok...dünyanın en çok satılan aracı toyota'yı sürekli arızalanan ww karşılaştırmak bile hatadır.

Türk 20.03.2015 12:04

Tırlarla, gemilerle araba getirmek yatırım değildir, fabrika kurman, binlerce Türk vatandaşına ekmek vermen gerekir. Gidip polonyaya 2. fabrikayı kuracağına, satış lideri olduğun Türkiye^ye fabrika kur!

Erman 19.03.2015 22:24

Nasıl yatırım yapmaz. Dolaylı yoldan olsada yatırım mevcut.Toyota fabrikasının çalışan sayısı 3200, Vw distributoru doğuş grubu 30-35000 çalışana sahip. Bunlardan 2000 çalışan sadece otomotivle ilgili.Bu marka nedeniyle ekmek yiyen Yetkili satıcılar ve yetkili servis çalışanları ve ailelerini hesaba kattığınızda. Tahmin edemeyeceğiniz bir rakamla karşılaşırsınız.

Osman 19.03.2015 21:58

Bir kere araştırın. Türkiyede Vw yabancı markalar içerisinde en geniş Yetkili satıcı, yetkili servis ve yedek parça lojistik ağına sahip bir firmadır. Sağlanan müşteri memnuniyeti açık bir şekilde rakamlara yansımaktadır. Türkiyede müşterisi ile rekor sayıda mahkemelik olan markanın toyota olması birşey ifade etmiyormu.(Bknz. mmt şanzıman sorunları,yağ yakan ve sürekli turbo değiştiren d4d dizeller. Benzinlilerde valfmatik problemleri.)

sertaç 19.03.2015 16:13

sayın türk, ww türkiye'ye yatırım yapmaz, ( çin'de maliyeti ucuza getirip kalitesiz mal üretir.) en boş araçlarına dünyanın parasını ister, aylar sonrasına sıra verir, araçları sürekli arızalanır ( dsg şanzıman arızası, turbo patlaması, beyin kilitlenmesi) ama hikmeti bilinmez bizim millet ww'den vazgeçmez.

Türk 19.03.2015 10:41

Ejder sence Türkiye'ye yatırım yapmamasının bir önemi yok mu (Yatırım yapanları tercih etmemiz gerekmez mi)?Bugatti'ye motor yapınca sana ne faydası var?Ayrıca "halk arabası" demek hakaret mi?...

Ejder 18.03.2015 23:54

Bitanesi Volkswagen e halk Arabası demiş tamam anlamı öyle olabilir ama sen satışa bak aslanım bugatti nin motorunu vw yapıyor bu neyin tartışması...

hüseyin 15.12.2014 19:27

sayın lord vw ye binen başka arabaya binmek istemez derlerdi inanmazdım ama binince hak vermeye başladım daha çok vw kullanan arkadaşlar daha iyi bilirler helal olsun vwye

lord 15.12.2014 12:08

demek ki 80,000 kişi VW almaktan ve kullanmaktan memnun ki her sene en çok satan marka olmayı başarabiliyor. Alanlar demek ki tercihlerini değiştirmiyor. Başarı budur.Kötülemeye gerek yok

batan aydın 15.12.2014 09:13

Alman arabasından şaşmayacaksın fiat hyundai kia vb.markalara verilen paralara yazık vw ye bin kıymetini bilirsin zaten

can 04.12.2014 21:49

lpg çevrecimi?
10 l/100 km tüketen lpgli araç 166 gr c02/km,
8 l/100 km tüketen benzinli araç 191 gr c02/km
6 l/100 km tüketen dizel araç 158 gr c02/km emisyon rakamları var.benzinli araca göre avantajlı ama yeni turbo motorlarda 6-7 litre tüketimler oluyor ve burada da co2 emisyonu düşüyor lpg burda artık avantajlı değil.diğer yandan 100 litre ham petrolden;
41 litre benzin
18 litre dizel
11 litre lpg çıkartılıyor.bir aracı aynı kilometre yürütmek için litre bazında dizele göre %40,benzine göre %20 fazla lpg tüketmek ve bunu sağlamak içinde kat kat daha fazla ham petrolü rafine etmeniz gerekiyor ve bunun transportunuda düşünün.çevreci yakıta bakın hizaya gelin...

Tokmak 04.12.2014 19:14

Sevgili vw fanları bu "halk arabası"nın Türkiye'ye 1 kuruş bile yatırım yapmamasını nasıl buluyorsunuz. Kıymetli yorumlarınız nedir???

kutay 04.12.2014 18:23

sessiz dizel duymadığınıza göre toyota d 4 d'ye hiç binmemişsiniz anlaşılan. o da dizel ama almanalar gibi traktör sesli değil.

Alper 04.12.2014 16:24

Kutay bey, Artık bu tür motorlar bütün markalarda mevcut veya geliştiriliyor. Passat GTE hybrit biliyorsunuz 2lt. yakıtla 100km yapıyor tek tuş ile 0 emisyona geçiyor link verdirmeyin bana. Hidrojen yakıtlı araçlar hyundai de seri üretime bile geçti.sadece japonlara özgü birşey değil bu. 2015 de ülkemize gelirse bende bir tane düşünüyorum ama hidrojen dolum istasyonu bulabilirmiyim bilmiyorum. Diesellere gelince çalışma prensibi gereği traktör sesli olmayanını duymadım ben. Ancak iyi bir yalıtım ile birşeyler yapılabilir. Co2 emisyonu ise 116gr. silindir hacmine göre. Amaç elbette 0 a indirmek olmalı. Umarım sorunuzu yanıtlayabilmişimdir.

kutay 04.12.2014 13:47

alper bey, size çok basit bir soru sorayım: traktör sesli fosilleşmiş alman dizelleri mi çevreyi çok kirletiyor, yoksa japonların çevre dostu atmosferik, hibrid ve hidrojen motoru mu? japonlara çevre katili demeyin komik oluyorsunuz.

cana 04.12.2014 09:40

can sen bu yorumu yaparken lpg nin dizel ve benzinli araçlardan daha çevreci oldugu gerçeğini bilmeden yazdın sanırım yorumundaki kadar çeyreyi düşünen iyi bir çevreci olsaydın bilirdin eleştiri konusunu dfeğiştir bence..

Hybrid 04.12.2014 09:11

Arkadaşlar Toyota ve Honda gibi firmalar yıllardır hybrid teknolojisi üstünde uğraşıyorlar ve kendilerini geliştiriyorlar şimdi her marka gidipde illa turbo destekli motor üretmek zorunda değil japonlarda elektrik ve benzini harmanlayan hybrid motoru uyguluyor hem karbonmonoksit salınımı düşürüyor hemde torku turbo destekli arabalar kadar tork üretiyor bilgilerinize ha bu arada bir şey sormak istiyorum neden passat 2.0 tdi dsg ninham yani vergisiz fiyatı passat 1.6 tdi dsg den daha ucuz bana bunu açıklayabilecek olan var mı vw nin sitesinde aynen ham fiyatlar böyle yazıyo :))

Alper 04.12.2014 08:48

Beyler lansman fiyatıyla 43 e aldığım golf7 i 7ay sonra arkadaşıma onun ısrarları sonucu 47.5 a utana sıkıla verdim.
İşe bu yönü ile bakarsanız asıl gariban arabası vw dir.
2016 euro7 normlarına geçildiğinde bu çevre katili atmosferik japonları artık göremeyeceksiniz. Fakat Almanlar bu yolu çoktan aşmış olacak. Hondanın bazı modellerine euro5 dahi sağlayamadıkları için ülkemizde satılamadığını biliyormuydunuz.

cemcancemocan 03.12.2014 22:40

Marka kötülemekle sonuç değişmiyor. Son 3 yılın rakamlarına bakılırsa lider olarak vw açık ara önde. Sanırım bu işin sırrı T.S.I motor, D.S.G şanzıman sistemlerini ilk olarak başlatmaları ve zengin seçenekler olsa gerek. Eğer bu sistemler başarılı olmasaydı, FORD RENAULT ve diğer firmalar daha yeni yeni bu teknolojileri taklit etmezlerdi. Yani kem küm etmeye gerek yok ortada bir başarı var ve bu arabaları alan insanlar demek ki beklentilerinin karşılığını alıyorlar. Üstelik çoğu yorumlar haksız bence, 2009 122 dsg passata biniyorum 125.000 km. de ve, şanzıman arızası filan da yaşamadım. Üstelikte, gayet memnunum.

can 03.12.2014 21:28

hani bi laf var;siz söyleyeceğiniz her şeyi söylersiniz (gerek siyasi gerekse üretici firma olsun)sonra kararı millet (tüketici=müşteri) verir ve son sözü millet söyler.bu diğerlerinden pahalı ve arıza canavarı vw leri bu millet hem sıfır satışlarında birinci yapıyor hem de ikinci elde en iyi primi yaptırıyor.bu parası olanlarında kafası hiç çalışmıyor doğrusu:)))
dünyada turbo araç üretmeyen kalmadıki ford,psa grubu,renault,bmw,mercedes vb...biz burda hala atmosferik motorların kerametini tartışıyoruz. belki türkiyede çevre birileri için önemli olmayabilir ama medeni dünyada çevre kirliliği ve sera gazları azaltımı kriterleri o kadar sıkıki ve petrol fiyatlarının da etkisinden üreticiler turbo benzin ve dizel motorlarla bu normları yakalamak zorunda kalıyorlar.
ama siz yinede atmosferik japonlardan şaşmayın 10 lt/100 km benzin yada 12 lt/100 km lpg harcarsınız nasıl olsa çevre önemli değil sizin için hem bunlara tüp ucuz takılıyor değilmi???
japonlar için türkiya pzarının da pek önemi yok buradaki araçları çok sıradan.amerika pazarı ise önemli oraya yüksek hacimli motorlarını iyi pazarlıyorlar, benzin 80 cent (1,80 TL) ve çevre kriterlerini takmıyorlar, yani iyi müşteriler...

hüseyin 03.12.2014 18:18

her ne kadar parçaları pahalı olsada alman arabasınından şaşma dediler bana ama ben gitdim az yakar diye hyundai aldım hem küçük motor olmasına rağmen tabi devirlide kullanıyorum ama çok yakıyor birde hyundai 5yıl garanti yalan opel vw selden zarar görmiş aracın arızasını bedava yapıyor ama hyundai 5 aylık kayışa ve aküye garanti vermiyor gerisini sizdüşünün tuhaf değil mi

sergen 03.12.2014 11:19

yaa yorumları okuyorum sırf markayı kötüleme amaçlı komik yorumlar yapılmış biri kalkmış hitler zamanı kullanılan atmoesferik motorun turbo motordan iyi oldugunu bahsetmiş acaba nasıl olur da iyi olur anlamyrm atmosferik motor cok yakar az kacar turbo ise tam tersi atmosferik kadar yaksa bile performansı ile atmosferik motorlara aynı güzergahta 3 tur atar.. ayrıca turbo arızası denilen olay firmayla alakalı bir durum değil kullanıcıların turbo aracın kullanımını bilmemesinden kaynaklı ...

Cliocu 02.12.2014 19:43

vw=turbo arızası+DSG arızası. Ayrıca 1.4 tsi kesinlikle 1.6 atmosferikle aynı yakıyor !

cem 02.12.2014 15:53

deniz beye bende katılıyorum turbo benzinli motorlar balon çıktı ben henüz sorunsuz yüksek km yapmış turbo benzinli motor görmedim ayrıca atmosferik motor çok yakıyor bilmem ne demişsinizde 10 küsür yakan 1.4 tsi motorlar ne acaba ?? bunlar az mı yakıyor hayır hem çok yakıyor hem problemli

Osman 02.12.2014 14:53

Deniz bey, o zaman yaptığım kısa araştırmanın sonuçlarını sizlerle paylaşayım. http://toyotamagdurlari.w
ordpress.com/ http://www.hakkimiziariyo
ruz.biz/default.asp Benim anlatmaya çalıştığım markadan bağımsız benzer problemlerin bütün araçlarda yaşanabildiği.Saygılar.

deniz 02.12.2014 10:25

osman bey bile dediğiniz hyundaı ilk hidrojenle çalışan arabayı yapmıştır ve şuan satıyor hyundaı sahibi değilim ama bu kadar da bir markanın hakkını yemeyin teknolojide çok iyi olduklarını kore ye gittiğimde gördüm en az almanlar kadar turbo motorları çoktandır kullanıyorlar zaten ancak turbo motorlardaki sorunlar ki wv çok övdüğünüz turbo motorların çıkardığı sorunlar ortada bu yüzden atmosferik motorla bütün firmalar devam ediyor çünkü sorunsuz ön yargıları bırap iyi araaştırarak yorum yazarsak insanları yanlış yönlendirmemei oluruz saygılar...

Osman 02.12.2014 09:18

Kutay bey, kimsenin marka fanatizimi yapmaya ihtiyacı yok, çoğunluğun seçimi zaten yukarıda 1 numarada gayet açık belirtilmiş. Hyundai bile 1.0 t-gdi düşük emisyonlu motorları yaptı düşük hacimli aşırı beslemeli direkt enjeksijon tsi lar zaten en başta euro6 emisyon standartlarını karşılıyorlardı.

Artık kimse vvti veya vtec makyajı altında ülkemize pompalanmaya çalışılan emme manifoldundan yakıt beslenen çok yakan emisyonu yüksek çevre katili dinazor motorları kullanmak istemiyor.

Elektrikli hybrit veya hidrojen yakıtlı motorlar ulaşılabilir bir noktaya geldiğinde zaten içten yanmalı motorların sonu gelecek. Bunu japonlar bu noktaya getirirlerse onuda tercih ederiz sorun değil.

kutay 01.12.2014 17:30

ona baklılrsa euro n'cap'ta çarpışma hızı 50 km. bunu geçen 5 yıldız alıyor. ww 64 km'de böyleyse 100 km'yi hiç düşünemiyorum. herhalde insan ikiye bölünür o zaman. asıl marka fanatikliğini ww'ciler yapıyor. kabul edin ww, bu testte madara olmuştur. heleki passat cc böyleyse diğerleri Allah muhafaza...

Osman 01.12.2014 14:12

Emniyet genel müdürlüğünün kaza raporlarına ilişkin yaptığı araştırmada, can kayıplarına neden olan kazaların %99'u insan unsurundan, %1 civarında kazanın ise araçların teknik yetersizlikleri,yol,lastik vs. yan unsurlardan meydana geldiği tesbit edilmiş.

Bu verilerilere bakıldığında japonların 64 km hızında teoride sağlam ve sorunsuz araç yapmış olmalarının insan hatalarını ve can kayıplarını engelleyemeceğini marka fanatiziminden öte sorunun başka bir yerde olduğunu gösteriyor. Saygılar.

kutay 29.11.2014 17:11

1. arkadaşlar, gerçekler acıdır ve açıtır. c sınıfı honda civic'in d sınıfı passat cc'den daha güvenli bir araç olduğunu ben değil, dünyanın en güvenilir güvenlik testi iihs ortaya koymuş. iihs için Japonların çiftliği diyen arkadaş, iihs Amerikalı bir kuruluştur. Euro n'captan 5 yıldız alan araçlar iihs'nin testlerinde takılır. 2. iihs Japonlara ikinci bir şans verdi iddiası da çok komik lütfen bu iddanızı benim gibi kanıtlar mısınız? 3. ecel gelirse zırhlı tanka da binseniz nafile ama, atalarımız ne demiş: redbiri al, takdiri Alllah'a bırak. ( söz konusu yan hava yastığı açılmayan ve mankenin kafasını ön göğüse çarptığı araçta siz veya çocuklarınız da olabilirdi. marka fanatikliğine girmeden dürüst yorum yapın.) 4. ww güvenlik konusunda Japonlardan geri olduğuna eski bir misal vereyim: 2005 avensis'te 9 hava yastığı vardır( sınıfında ilk kez diz hava yastığını kullanan araç toyota'dır.) ww, o yıllarda 4 hava yastığını lüks sayıyordu.5. sadece güvenlikte değil, teknolojide de ww, Japonların gerisindedir. misal: 1990 Corolla 16 valfken, 2005 bora 8 valf'tir. 6. ww, fosilleşmiş traktör sesli dizellerle avunadursun honda ve Toyota geleceğin teknolojisi hibrid ve hidrojenli araç üretmeye başladı bile. 7. Toyota ve honda Türkiye'de üretilerek istihdama katkı sağlarken ww, çin'e fabrika açmıştır. 8. ayrıca dünyanın en çok satılan aracı Toyota Corolla'dır. bilginize...

Ismail 28.11.2014 22:38

Arkadaşlar lütfen saçma konuşmayalım adam dünyada hyundai daha çok satıyor demiş vw nin satışını hyundai ruyasinda bile göremez ve vw audi seat Skoda porche bentley Lamborghini bugatti gibi markaları bünyesinde barındırıyor Yanlış Anlamayın Benim Vw ile isim olmaz 2013 Audi A6 kullanıyorum sadece yanlış yapılan yorumlar dikkatimi çekti saygilar

hüseyin 28.11.2014 19:02

zorla değil ki söylediklerine katılıyorum eski ne buluyor insanlar vw de derdim ama kullanınca vazgeçemiyor insan uzun yolda hiç yormuyor vw orta sınıfın en iyi arabası eskiden çok yakardı ama şimdi uzak doğu almandan çok yakıyor arazi aracı dışında Japon alman bundan sonrada vw ve almandan şaşmayacağım dsg dışında mükemmel

zorla değilki 28.11.2014 13:16

VW araç alan kafası rahat, gönlü rahat binmiş geziyor, olmayan oturmuş bilgisayar başına; "yok şöyle yok böyle" diye yorum yapıyor. "Yılın Satış Lideri Volkswagen" başlığı altında kullanandan fazla "kullanamayan" yorum yapmış güzel ülkemin güzel insanları.

deniz 28.11.2014 13:07

osman beyin haklılık payı var hiçbir araba önden çarpmalarda can güvenliği veremez ben buna iki defa tanıklık ettim tank olarak lanse edilen volvo kazasında arabadakiler malesef kaybedilmişti bmw 520 kazasında aracı tanıyamadık golfun ikiye bölündüğü kazalar yani kısaca bizim millet böyle ne kendine değer ve saygısı var nede başkalarına kırmızı ışık sarıya dönünce basıyorlar kornayı bu kadar acele nereye gider insanlar adan bu formda yazmış adam 200 yaptım bayramlarda kim ölecek diye merak eder oldu insanlar yolda mantelite değişmeli insanları arabaları değil beyinleri korumalı saygılar...

kutay 28.11.2014 11:14

mustafa bey Türkiye'de demedim dünyada dedim zaten.

Osman 28.11.2014 09:37

Kutay bey, Bahsettiğiniz o testlerde yüksek puan alan honda civic e ihss iki defa test tekrar ettirdi aynı esneklik alman araçlarına gösterilmedi. Nede olsa orası japonların çöplüğü. Sadece almanlar değil diğer tüm japon markalarıda bir kaç model haricinde zaten düşük puan aldılar.

Ayrıca o senaryonun trafikte gerçekleşme oranı %20 ve 40 mil hızda yapıldığı halde hiç bir marka can güvenliği veremez.

Ben hondada iki arkadaşımı kaybettim neymiş efendim vtec 5000 de açıyormuş. Bunlara çok takılmayın düşük ve makul hızlarda emniyetli araç kullanın. Saygılar.

mustafa 27.11.2014 23:18

dünyada hidrojenle çalışan yakıt hücreli otomobillerin üretimine başlayan ilk marka olan hyundai, aynı zamanda türkiye’de de bir ilke imza attı. istanbul büyükşehir belediyesi ve unıdo-ıchet işbirliğiyle hizmete açılan “türkiye’nin ilk hidrojen dolum istasyonu”nda ilk resmi dolum hyundai ix35 fuel cell ile gerçekleştirildi. dolumun ardından hyundai ix35 fuel cell’in direksiyonuna geçen istanbul büyükşehir belediye başkanı dr. kadir topbaş, böylece türkiye’de yollara çıkan ilk hidrojenli aracı kullanmış oldu. başlıklı haber doğrultusunda yazdım benzer haber milliyette de vardı kutay bey sizde haklı olabilirsiniz...

kutay 27.11.2014 13:57

ww dışındaki araçlara süprüntü diyen arkadaş dünyanın en zor ve güvenilir güvenlik testi iihs'nin sonuçlarına bir bak da ww'in güvenlik konusunda ne kadar süprüntü olduğunu gör. ( bu testte honda civic passat cc'den daha yüksek puan almıştır. ( üstelik passat d sınıfı, civic c sınıfı bir araçtır.). söz konusu çarpışma testinde passat cc'in yan hava yastıkları açılmamış, mankenin kafası da ön göğüse çarpmıştır. oysa civic yan hava yastıklarını açmış, direksiyon ve yan hava yastıklarıyla da mankenin kafası korunmuştur. bakınız: google: japonlardan almanlara güvenlik dersi) böylece alman arabalarının kaportası sağlam ve güvenilir ezberi de bozulmuş oldu. ayrıca honda ve toyota türkiye'de üretilirken ww, türkiye'ye yatırım yapmak yerine çin'e fabrika kurmuştur. bir yanılgıyı daha düzeltelim. ilk hibrid ve hidrojen arabayı toyota ve honda üretmiştir.

hüseyin 27.11.2014 00:45

Yiğit e katılıyorum araban hyundai i20 6 aylık arabamın vantilatör kayışı yırtıldı kullanıcı hatası dediler garanti poliçesini okudum hyundai nerdeyse arabaların yüzde 95 parçalarına garanti vermiyor paranla rezil oluyorsun tamam kardeşim satarken ozaman neden 5 yıl garantili diye kandırıyorsun Yiğit beye hyundai garanti rezaleti ya benim gibi yaşadınız yada başka birinin yaşadığına şahit oldunuz ben marka fanatiğide değilim ama vw ye binmeden anlayamazsın diyorlardı vw yebinince anlıyor insan kalitesini gerçekten vw en çok satanı hak ediyor doğuş oto ve dsg ye rağmen herkeze kazasız belasız sürüşler

efe09 26.11.2014 14:28

galerici kardeşime sonuna kadar katılıyorum.Çok güzel özetlemişsiniz durumu.hyundai son yıllarda çok güzel adımlar attı.bu yarışta bende varım dedi.yeni i20 i30 gerçekten hyundai markasını öne çıkardı.böyle olmasına rağmen türk milletinin mantalitesini anlamış değilim.çok para vermek sanırım hoşlarına gidiyor.ki kalite olarak çok daha iyi markalar varken.

galerici 26.11.2014 10:17

arkadaşlar benim tecrübem şunu söylüyor yıllardır arabayla içiçe yaşadım türk milleti olarak kulaktan aldığımız bilgiler bizde en çok kalıcı olan bilgi olarak zihinlerimize kazınır ve nesiller boyuda bu durum böyle devam eder wv adını kazıtmış nesiller boyuda bunu devam ettiyor (ki iyi araç yapardı şimdide iyi araç yapıyor)hyundaı eskiden ucuz wv kalitesinin altında araç üretiyordu ancak çok kalitesiz denemezdi ancak son 5 yıldır bize gelen hyundaı arabaları beni çok şaşırttı kalite algısını bariz arttırmış güvenliğe önem vermiş özellikle i 30 modeli taktir etmek gerek çok kaliteli yapmışlar segmentine göre demekki adamlar politikalarını değiştirmiş arkadaş yazmış ilk hidrojenli aracı yapmış ve baya satmışlar tebrik etmek lazım ki ülkemizde ençok tatırım yapan insanımıza da ekmek kazandıran hyundai ye teşekkür etmek gerekir . sonuç olarak wv in işi artık zor hyundaı dişli bir rakip oldu artık saygılar...

mesut 26.11.2014 09:00

Bir kaza yaparsın işler degişir arkadaşlar polo ve jetta kullandım son sokoda kullandım skoda şu vw e 10 basar kalitede sadece sürekli bir arızası cikıyordu polo dedigin araç tenekeden yapılmış her yeri yalama olan bişey ama gene aldılar benden jetta ile kaldirıma degdim araba takla attı 3 kere ön kısim darmadagın perte çıktı inanamadım bu kadar adi araba mı olur dedim dsg de ısınma ve vitese geçmeme dısında bir masraf açmadı dusuk garantiden degişti honda civic aldım araba neymiş anladım corolla dizelde alıcam ama şu vw arabalarının bu kadar abartılacak sadece dsg sanzimanı ve 1.4 tsi motoru var

Furkan 25.11.2014 21:27

CarMD şirketi yıllık Araç Arıza Endeksi’ni açıkladı ve 2003 yılı ile 2013 yılı arasında üretilen 119 milyon otomobiliden en az arıza yapanlar tespit edildi. 1 Hyundai 2 Toyota 3 GM 4 Chrysler 5 Honda 6 Ford 7 Nissan 8 Kia 9 vw 10 Mitsubishi. http://corp.carmd.com/2013-manufacturer-vehicle-ranking.htm?subId=232

can 25.11.2014 19:55

Deniz bey kimse vw premium demiyor, aksine vw pazarın sadece %15'i ve üstelik b segmentinde polo, c segmentinde golf ve jetta, crossover ve SUV segmentinde tiguan ve tuareg en çok satan araçlar değil.sadece Passat d segmentinde satışları domine ediyor.bu platform zaten orta sınıf kullanıcılarının görüşlerini yansıtıyor.premium segment kullanıcıları zaten para sahibi gidip premium sınıfta alınacak araçları alıyor ve onlar mutlu azınlıkta, ancak mercedes, bmw gibi markalar da artık orta sınıfa göre araç üretiyorlar.vw ise orta sınıfın nabzını iyi tutuyor ve satış politikaları 90 ların sonundan beri değişmedi en ve sanırım bu müşterisine değerli bir şey aldığı hissini iyi verdiğini düşünüyorum...

Doğrucu 25.11.2014 19:54

İskender bey "çevremdeki kullanıcılar japon araçlarını elden çıkarıp vw ve vw grubu alt markalarına ait araçlara dönüyorlar" demiş.C sınıfında Corolla 13201 adet satışla 3. dür; golf 9160, jetta ise 13127 adet satmıştır (çoğu şirket ve kiralık araba). Biraz araştırıp yazsaydınız keşke...Ayrıca satış kalitei belirlerse dünya şampiyonları yine Corolla ve Focusdur. Ben hiç corollasını satıp jetta alan görmedim.

Elantracı 25.11.2014 19:46

Bu tabloya göre Elantra'nın jetta ve golf'ten daha iyi olduğu sonucunu çıkarabiliriz o zaman. "Abi alman yaaaaa" diyenler çok yok herhalde dünyada :-):-):-)

genelvaziyet 25.11.2014 16:21

Türkiyedeki algıyı bir yana bırakıp dünyada neler oluyor ona bakalım (2013 yıl sonu rakamlarıdır)
Focus : 1.1 million
Corolla : 1.01 million
Jetta : 905,869
Elantra : 866,000
Cruze: 729,000
Camry : 728,230
Golf: 720,440
Fiesta: 705,287
Honda CR-V: 697,955
Volkswagen Polo: 686,000

Çeşitli yorumlar yapılabilir...
* Renault, Fiat ve Hyundai'in Türkiyede satılan modellerinin hiçbiri ilk 10a girememiş... Bizim süperstar ve megastarlar Edirne'den öteye geçememiş
* Dünyada başarılı olan modeller eğer Türkiyede satışa sunuldularsa burada da başarılı olmuş.

İskender 25.11.2014 11:12

Arkadaşlar herkes düşüncelerinde serbest elbette fakat çevremdeki kullanıcılar japon araçlarını elden çıkarıp vw ve vw grubu alt markalarına ait araçlara dönüyorlar. Ayrıca burada yazılı olumsuz yorumları yazanların bir çoğu bu araçları kullanmamış. Herkes memnun bu markadan. Arıza istatistiği ise ülkemizde çok daha fazla satmasına rağmen japonlardan bir kademe alttadır sadece. Ben şu an 148.000 deyim. Motor olsun, turbo olsun otomatik şanzımanı olsun kesinlikle sorun yaşamadım. Dsg nin konforuna alışan bir daha vazgeçemez. 3 adet japon eskittim ben.

mete 24.11.2014 22:41

Herkes "benim eşeğim en iyi anırır"mantığıyla yazıyor.Herkes parasına ve zevkine göre bir tercih yapıyor.Şimdi VW çok satar 10 yıl sonra bakarsınız Hyundai gözde marka olur.Unutmayın bir zamanlar cep telefonu piyasasını Nokia silip süpürüyordu.Şimdi Koreli Samsung piyasya hakim.Bir de bu kadar vergi alınıp çok pahalıya araç satılan bir ülkede bu satış rakamları şaşırtıcı.Demek ki millette para var kardeşim

deniz keskin 24.11.2014 21:47

Tartisma hyundai vw tartismasina dönüşmüş. Almanyada halk arabasi olan vw ye karşı turkiyede premium algisi var.dunyada corolla ve focus gercegi var.satis rakamlarina bakmak yeterli.tabiki golf gerçeği var.c segmentinde her zaman öncü olmustur. iki yil oncesinde bile vw 8 valf 102 beygir araclarini bu millete süper arac diye satmadimi.yedinci kusak golf ile daha ikinci kusak i30 kiyaslanmaya baslanmissa, bu hyundainin basarisidir ki yumurta kasalardan bu seviyelere gelmek takdir edilmelidir.

sezai açar 24.11.2014 21:42

Kaan arkadaşım bu sayfayı fazla meşgul etmek istemiyorum fakat size cevap vermeden geçemedim,en baştan i 20'nin türkiye'de üretildiğini bilmeyen yok sizin türkiye'de üretilen kaliteli olamaz önyargısında olduğunuz belli bilmediğiniz firmaların en iyi üretim tesislerini Türkiye'de kurduğu Hyundai'nin Türkiye'yi i10 ve i 20 için Avrupa üretim merkezi yaptığı,toyota auris,honda civic,ford focus(değişmediyse) Türkiye'de üretilen kaliteli modeller onlarında çok satmasını isterim ancak fayda-fiyat oranında hyundai'nin gerisindeler gelelim kullandığım i20'nin malzeme kalitesinin işçiliğinin berbatlığına böyle bir şey yok polo bir miktar kaliteli malzeme kullanır onu iki kat geri alır,polonun sert süspansiyonlarının i 20 konforunu sunmadığını her ikisini de kullananlar bu sitede yazdılar siz hiç i20 kullandınız veya arabayı somut olarak incelediniz mi?

ali 24.11.2014 19:25

dsg ne zaman arıza yapacak korkusuyla gezmenin anlamı var mı...?

Tokmak 24.11.2014 18:58

Can Bey haklısınız, vw'nin 2. eli iyi ama Toyota, Renault, Opel, Honda da en az onun kadar güçlü 2.elde. Bence de vw kalitesiz bir marka değil ama amigo ve fanboylarının saçma sapan yorumları yüzünden vw'yekızan çok oluyor. Ben hiç bir ford, opel, toyota, reno kullanısının başka bir harkaya "süprüntü", "teneke" dediğini duymadım. vw iyidir ama diğerleri de en az onun kadar iyidir.

Ahmet 24.11.2014 18:53

Tarık ben HYundai bayii değilim ama siz bence Doğuş elemanısınız. Fiyat makul demenizi anlayamadım;90 bine golf makul mu???? Turboyu bulan, keşfeden vw değil; bir sürü marka da var ve tüketim açısından işe yaramadığı prtaya çıktı zaten (yağ yakma da cabası!!!). Kaan Bey i20 zaten bu yüzden iyi (Türk malı olduğu için)...

PASSAT 24.11.2014 18:09

arkadaslar siz neyin tartışmasını yapıyorsunuz 0 km reno fluence sordum 82500 dediler dolusuymuş passat aldım sıfır 1.6 tdı comfortline 85500 tl siz olsanız ne yapardınız birde diyecegim bize reno symbol diye dacia logan satıyorlar kaçınızın haberi var sadece türkiyede reno symbol ama dünyada dacia logan

can 24.11.2014 14:49

ahmet bey... türkiyede pazarın sadece %15'i vw'nin elinde. %85 yani sizinde aranızda bulunan büyük kısmı diğer markaları tercih etti. ama gelin görün ki bu %85'e ait hiç bir marka vw'nin 2. eldeki değer koruma standardını yakalayamıyor. herhangi bir segmentte aynı fiyata alınan araçların 1-3-5 yıl sonraki satış fiyatlarında vw hep önde sizce neden. hadi showroom ışıltısı insanları etkiliyorda vw 1. oluyor, 2. elde neden bu kadar iyi?

TARIK 24.11.2014 14:04

Ahmet24.11.2014
Ahmet,
Kardeşim sen Hyundai bayisimisin? WW teknolojiyi yakalamış , fiyatları makul, alan herkes memnun. DSG dünyanın en iyi şanzımanı seçildi, yakıt ekonomisi ww de var. Turbo motor teknolojisini getirmiş. Sen nerden çıkardın herkesin 1 teneke yağ ile gezdiğini? Yıl 2014 .
.

Akin 24.11.2014 14:03

Bu ulkede otomobil kulturu VW ...yuzunden gelismiyor.

toplammaliyet 24.11.2014 11:30

arabaları kıyaslarken 5 yıl /100.000km maliyetini kıyaslamak lazım... vw ilk başta cazip gözükse de çevremde 30.000km'de sandıkta tsi motor taktıran vw sahipleri, daha 10bin km gelmeden dsg'si bozulan seat'lar piyasa... 8000lira farkla aldığın dsg'ye çıkarılan 25.000tl tamir paraları da cabası. Buna rağmen vw rekor kırıyorsa diğer markalar kendilerinde neyin eksik olduğunu oturup düşünmeli

Kaan 24.11.2014 10:23

İ 20 Polo ile nasıl karşılaştırıyorsunuz İ20 Türkiye de üretiliyor malzeme ve işçilik berbat neyi övüyorsunuz bu aracın en iyisi İ30 onuda mercedes yapmışsınız gözünüzde

aydın 24.11.2014 10:13

ya arkadaş çamur atmayın artık 1.4 tsı golfün yakıtı 1.5 senedir (ki düz vites)8.5 lt şehir içi gerçekleri söymeli insan sonra başka arabaların en azından otomatiği içiyor bizikinin düzü içiyor sonra adına teknoloji deniyor gelde gülme şimdi yok 3 yakan yok 5 yakan diyen ortaya çıkar küçük kardeşimde 1.2 tsı leon var aynı 8-9 lt hiç farkı yok o da teknoloji birde turbo problemi yaşadı şimdi uzun yola çıkamıyor ama çok teknolojilk araç geri giderken cruza çarptı cruz çizildi leonun tamponu yerlerde ama çok teknolojik servisine gidersin bakıma 2 katı para ödersin çok teknolojik diye verirsin aldığıma çok pişmanım hele ki bu servis anlayışıyla alman rüyası devam ediyor ne yaparsın işte..

mustafa 24.11.2014 09:55

siz hala teneke kağıt falanla bir önceki yüzyıldan kalma fikirlerinizle ve yarattığınız algılarla uğraşırken hyundaı dünyada hidrojenle çalışan ilk arabayı üretti ve satışı şuan 1000 adetin üzerinde iken teknolojik diğer araba markaları yeni uyanmaya başladı (milliyette okuyun)bırakın artık bu işleri değişti kabul etsenizde etmesenizde ayrıca hem i serisi hemde accentler merak etmeyim çok rahat wv ve diğer markalarla çok rahat rekabat edebilecek arabalar poloya daha bu sene esp koyan firma wv değilmi ...

Ahmet 24.11.2014 09:53

Kriter Türkiye olmamalı. Dünyada ve amerikada Elantra Jetta ve Golften daha çok satıyor. Bu ne olacak şimdi?i20 de bence mükemmel, yakında POlo'yu geçecek. vw'nin tüm modelleri aynı, tasarım sıfır, DSG arıza makinası, benzinli araçlar yağ yakıyor, hepsi bagajda bir teneke yağ ile geziyor. Ayrıca ülkemize bir kuruş yatıırm yapmayan tek marka vw...

sezai açar 24.11.2014 04:37

kemal arkadaşımıza katılıyorum,almanlar lüx sınıfta mercedes,bmw v.b iyiler yoksa vw diğer markalardan bir farkı yok biraz daha kalıteli araba üretebilir fakat kalitesinin üzerinde fiyatlara satıyor,hyundai gerçekleştirdiği atılımla bence vw rakip hale geldi,diğerleri ya yerinde sayarken veya geriye giderken(toyota,ford) hyundai arabaları kaliteli ve makul fiyatlarıyla gündeme geliyor .hyundai süprüntü demek arabadan anlamamak,accent v.b döneme takılmak,i serisini hiç bilmemek,bir markanın kendini geliştirme hakkını kabul etmemek gibi nedenlere dayanabilir ers hangi nedenle hyundaiyi aşağılıyorsun?.i30 golf ile i20 polo ile elantra jetta ile i40 passat ile rekabet edebilecek durumda.

mami 23.11.2014 20:39

Emre bey dogru yazmış sadece Volkswagen bu satışı yapmış. Seat ve Skoda dahil değil.Yalniz ben yılın son ayında fiat ın kampanyalarla Volkswagen i zorlayacağına inanıyorum

hohhhooo 23.11.2014 20:14

VW harici dememiski..hyundaixilerde
pek duygusalll yavfff..Hyundai ve fransız grubuna demiş ...

kemal 23.11.2014 17:08

... dsg turbo yakma yağ yakma sonra konuşsun dsg arızaları diye formlardaki başlıkları okusun tüm dünyada geri çağırmalar okusun sonra konuşsun almanya kimsenin takmadığı araba burada bu adamlar yüzünden kral olur .....

vedat 23.11.2014 17:04

emre doğru söylüyorsunuz ancak süprüntü kelimesini kullanan arkadaş bu hiç olmamış... hiçbir araba markası bizim değil ama bu araçları kullanan milyonlarca insan var...

rutkay 23.11.2014 16:20

nicelik değil nitelik önemli ona baklılırsa linea'da en çok satılan araçlar arasında. ww'in güvenlik konusunda ne kadar boş araç olduğunu dünyanın en güvenilir güvenlik testi iihs'nin test sonuçlarından bakınız: Google: Japonlardan almanlara güvenlik dersi. bu testte passat cc civic'in bile gerisinde kalmış.( üstelik passat cc d sınıfı civic c sınıfı) ezberinizi bozun. eskiden ya alman ya japon derdim şimdi ya japon ya japon diyorum.

tutu 23.11.2014 11:45

volkvagenin malzeme kalitesi orta hallidir tip olarakta iyi arabaları var ama sorunsuzlukta geri sıralardadır yani tam alman malı değil kalite olarak en iyi örnegide dsg şanzumanıdır yani kronik sorunludur bir Toyota yada mazda kadar sorunsuz değildir yanlız onlar kadarda teknolojiyi geriden seyretmez bir zamanlar kalite sorunlarından dolayı amerikayı terk etmiş şirkettir o küçümsediniginiz Hyundai kadarda sorunsuz değil orta sınıf bir arabadır ama turbo motorları sayesinde takdiride hak ediyor riks alıyor takdir

vw 23.11.2014 08:37

Vw ayni bant alt kalite olarak Skoda seat üretir.renoo facia üretir:)).farkı görün .reno neki dacia ne olaaa:))dağa tasa vuracaksan yolun yoksa konfor kaliteye ihtiyaç yoksa al.zaten hep öyle isler için alınır..sıfır dacia alipta 430 TL vergi odeyeceginize vallaha gidin vergisi uygun 8-10 yasinda japon alman bi şey alin.paranız da artar huzurunuzda..binici olarak diyorum .yok ticari maksatlı bilemem,ya da ilçede köyde iseniz de uygun dusuyorsa da bilemem ama hakikat sıfırı alinmz. Vw ile yaristiginiz tek konu vergi olur:)))

fatih 23.11.2014 08:27

Valla size gore VW süprüntü ise özel üretim bi Hyundai ye biniyor olmalısınız:))))Hyundai deyince gözümun onunee accent sari taksi geliyor.niyeki,ucuz basit nasılsa Gun içinde oradan ora surecem kaza kaçınılmaz ,bi şey olursa içim gitmesin diye bi düşünce olabilir mi?araba diye Bağra basilmaz,dosya kağıdından hallice.iyi de gidiyor amma durması ve yolda verdiği güven hissi anlatılmaz yaşanır...

ers 23.11.2014 08:09

Süprüntü kardeşim.bana genel geçer Türkiye piyasasinda i30 dan başka hyundainin kaliteli bi aracını göster..mal sahibi olmak başka kargayı şahin olarak görmek başka.parçası ucuzdur sudur budur diye alınmıştır anlarim ,kullanmadığımız bi araç olsa neyse.sanki sen üretiyorsun..VW babamın oğlu değil ama atin i30 u (onunda otomati içiyor)VW ile kıyaslanacak başka model gösterin.gerçek anlamda ama laf olsun diye değil.kalite güven konfor ve sağlamlık olarak ,Passat ve elantra mi?yoksa jetta ile accent blue mu?polo ile i 20 mi?tek kiyasin golf ile i30 dur.evet dünden bugüne VW yaninda süprüntü pek çok model üretmiştir Hyundai,benimde kullanmisligim var bir fiesta kullanıcısı olarak.

fazli 23.11.2014 07:56

Katıldığım nokta sudurki VW her modelinde sınıf lideri ya da ilk 3 tedir.b sınıfında kaliteli araç desem ;herkesin söyleyeceği 3 lu fiesta polo corsa..i20? Clio?c segmentinde;a3,golf,bmw1.
..devamı astra,focus diye sürer.megane diyeni duymdim.Hyundai de bi i30 var..arkadaş kızmış ama gerçekten accentlar,getzler,elantra
lar en bastan en son modeline kadar i 30 un yanından geçmiyor.tek segment tek model ile VW ye rakip diye savunmak,yok reno kaç yüz yıl önce kuruldu o zaman tosbaaa yoktu demek asil sizlerin marka düşmanı olduğunuzu gösterir.hepsi ecnebi marka,umrumda da değil ama altında accent olan sümbül olan da çamur atmasın kardeşim.gitsinler bi golf 4 bora gibi bi araç alsınlar farkı görsünler.astra j CDTİ kullanicisiyim ama VW kalite dır.objektif olmak gerekir.yoksa herkes bilirki ruhsatta adinin yazdigi araç en kraldır...

emre 22.11.2014 22:59

Vedat bey sayıların içinde seat ve Skoda yok.listede facia:))) ve reno ayrı değerlendirilmiş dikkatinizi çekerim.

veli 22.11.2014 22:30

marka fanatikliğine gerek yok arkadaşlar wv elbette tartışılmaz teknolojik olarak çok ileride araçlar yaptığını biliyoruz.ancak şu unutulmamalı ki son yıllarda hyundaı gerçekten kendisini çok geliştirdi ve kalite algısını artırarak avrupa da diğer markalarla yarışa girdi bana göre i 30 satış rakamları bunu gösteriyor ve bence de kaliteli bir araç kullandım ve gördüm yakıt konusunda birazcık daha gayret gösterilirse çok daha fazla sataca benziyor bu bağlamda hyundaı küçümseyen arkadaşları ön yargı olmasından kaynaklandığı düşüncesindeyim algılar kolay yıkılmaz tabi wv doğuş grubunun maduru olmasına rağmen bu kadar çok satması zaten sağlam ve marka değeri yüksek olmasından kaynaklı normal bir durum çünkü ikinci el wv az değer de kaybediyor bu yüzden tercihi normal kısacası hyundaı ben tebrik etmek gerektiğini ancak wv yakalaması için daha zamanıa ihtiyacı olduğunu görüyorum insanlar elbette satış rakamı 3.sırada olan marka sahipleri bu kadar aşağılayıcı yorumlarıhoş karşılamaz ve üzülebilirler bu yüzden arkadaşlar biraz daha ölçülü ve elle tutulur yorumlar yazması dileğiyle kazasız sürüşler golf sahibi olarak bunları yazıyorum.

ermaN 22.11.2014 21:50

Dersinki param yetismiyor ama performansli bi araç istiyorum ve bravo turbo ya da m.jet aldım anlarim.ama bu araç muadildir ,alt baz olarak.kalite konfor sağlamlık olarak golf ile kıyaslanamaz.rakipsiz değildir tabiki ama reno Hyundai filan ,lütfen ya. cik olamaz..

Süprüntü 22.11.2014 20:49

vw harici araçlara süprüntü diyen saygısız arkadaş, ben de bir süprüntü (Hyundai) kullanıyorum ve bana göre de vw süprüntü !!!!

Fordçu 22.11.2014 16:52

Tamam senin sevdiğin araba Türkiye'de satışta 1.oldu, ama diğerlerine neden saldırıyorsunuz. Siz nasıl vw seviyorsanız onları da seven, tercih eden var (Zaten Renault da 2. satışlarda). Ayrıca şunu unutmayın dünyanınençok satılan arabası Corolla,2.deFocusdur.

Tunç 22.11.2014 13:52

renault (kuruluş 1898)varken, tosbağa (kuruluş 1937) diye bir marka yoktu. Not:Lütfen doğuş personeli yazmasın burada

konyaliii 22.11.2014 13:08

...alman araçları kalitelidir.VW bu kalitenin nere sindedir.adamlar kendi içinde yarışıyor.bence kalite sıralaması pek çoğunu kullandım.Skoda,seat,opel
,Ford,VW,audi ,bmw ve mersedes tir.zirvedeki Audi BMW ve mersedes siralamsi farklilik gosterse de genel siralama bu sekildedir.fransız İtalyan ve koreleri bu klasmanda en fazla Ford seviyesinde karşılaştırın.VW ile kıyaslanacak araç japon mali Honda ve mazdadir.bu alman sıralamasını az çok herkes bilir ama hazmetmek zaman alır.fluence derler i30 derler,Rio derler...derler derlerrr ,iyi olmasa da VW gibi iyi derler.ölçüt olarak yine VW yi kullanırlar.Ford opel demezler...:))))

mesut 22.11.2014 12:01

ewt haklısınız o yüzden geçmişe bakarak volvo aldım saten bir araba alacaksan önce markayı iyi araştırcanki öyle alacaksın ben her zaman markaya değil kaliteye bakarım haksızmıyım

Yiğit 22.11.2014 11:43

Hyundai ile VWi ile karşılaştırıp kötülüyorsunuz sizi anlamıyorum yok pahalıymış yok arıza verirse masrafı büyükmüş. Hyundai ömür verebiliyor musunuz örnek verin var mı yok önce aradan 5 yıl geçsin. Başta aracı satarken sizleri kandırıyorlar yeni modeli çıkmayacak diye 2 ay sonra araç Türkiye' de satılmaya başlıyor. Garanti diye övündüğünüz servis arızalanınca bakın garantiye sokacak mı çok beklersiniz. Marka değerini boşuna oluşmaz.

cemil 22.11.2014 11:32

benim aracımda golfte boya dökülmesi yaşadım malesef oluyor böyle şeyler şans bazen=)

ers 22.11.2014 07:42

Fransız ve Kore araçlar tek ya da bazı modellerinde son yıllarda kaliteyi yakalamış olabilirler.VW bu bütün urun gamında mevcut.su araba ncapten 5 yildiz almi ama satilmiyofd,bu marka on yargısı değil mi demeye gerek yok.VW bu değeri yıllardır ürettiği araçlarla kazandı.simdi Kia 5 yildiz aldı diye onu tercih edeceksem,kia bi marka değeri olacaksa bundan sonraki yıllarda o zaman Rio modeli için bana polo ve fiesta fiyatı vermeyecek.verirse ne kadar kaliteli olursa olsun gecmiste ürettiği araçlar ortada bi VW bi opel bi Ford olmadığı için tabiki satılmayacak.vayyy şöyle araba yapmışlar buna VW logosunu caksalar 2 kati fiyata satarlar..satarlar abicim çünkü o dediğin logonun bi geçmişi bi değeri var.bu değerin arkası bos değil.hangi VW modelini altında Kia dan daha tirt çıktı..o basitlikle agziniza aldığınız logo yılların bilgi ,tecrübe ve güven eseridir.sen Rio öteki fluence diğeri i30 vs vs yaptı diyee markadaki model türüyle bunu yakalayamazsın .kaldığı VW den sonra Ford opel ve japon markalar varken İtalyan fransız ve Kore supruntulerine sıra gelmezz

eren 22.11.2014 07:29

Zirve herkes tarafından cekistirilir ,çamur atilirki aşağıya insin.teknoloji diyen var sağlamlık diyen var.bunların hepsi VW de en başından beri var.90 karda golf polo serisi ile renonun hangi modeli kıyaslanacak?peki hyundainin?komik olmayın.bosline tabir diye edilen modelleri bile sorunsuz sağlam ve konforlu,hemde en küçük sınıfından en büyüğüne kadar.donanım ve gırtlağa kadar doluluk cin arabalarında da var.boşa renk Hyundai vs diğer araçlara para vermeyin..veriyorsaniz o zaman etikete para veriyorsunuz,VW çamur atmayin.VW marka değeri vardır koftiden değil yılların birikimiyle olmuştur.vay teknoloji yok 6 ileri gibi safsatalarla değil geçmişten bugüne gelen tüm VW modellerine bakin.f1 de renonun motoru varmiss,çok güzel..senin araclarina bi faydası varmı?yeni clio yerine sizin tabirinizle bos polo fiesta swift mazda 2 tercihimdir.donanım var kalite sağlamlık konfor nerede?yılların tecrubesine bi i30 çıkardı diyee rakip olmak gülünç.kaliteli mi ,evett.o kadar modelden sadece i30,peki accent blue?elantra,i 20 mi?ayni basari bi alt ve üst sınıfında var mi?i30 avrupa pazarı için ceed ile sürülmüş bi araç,güvenli sağlam ve kaliteli..peki Aktarım organlarının basarisi nedir?128 hp dizel motor o torku ve gerçekten 128 hp olduğuna inandiriyor muu?otomatigindeki mazot doymazligii nedir?bu golfdediginiz araç boşuna yıllardır car of the year ödülü alıp sınıfındaki focus a3 bmw1 astra gibi koklu modelleri geride bırakmıyor.bi de TSİ varken reno da tce varmiydiii?ford da gtdi ?atmosferikten çıkıp turbo beslemeli modelleri öne çıkartan yakıt vergi tasarrufu yapıp güç ve tork zevki veren motorları piyasaya Ford mu reno mu yoksa Hyundai değil i30 (diyecem çünku marka modelinin altında kaldı) mu yaptı.bagaj hacmiyle, yok 5 vitesmis yok o onu uretmesymi,yok bu bunu yapmasaymisdaaa rakipsiz olmazmiss..yapsaymis ,etmeseymiss...diğer firmaların arge si mühendisi kafası tasarlaması yok mu kardeşim.yani reno Hyundai filan komik VW nin yaninda.gecmiste r9-11-19 rakam serisine bak VW

Memo 21.11.2014 20:55

Passat otomatik isterseniz 13000 tl fark verirsiniz, garantisi 2 yıldır arıza yapınca 20 bin tl gibi fiyatlar isterler. vw türkiyenin kazıklama taktiği budur,aynı şanzımana hyundaide 2900 tl fark verirsiniz ve 5 yıl garantilidir. Yapmamız gerekende ortada demektir:New thinking, new possibilities .....

serdar 21.11.2014 15:56

arkadaslar herkes fikrini güzelce belirtmiş ama benm ix35 aracım daha 1 yıl yeni dolmuştu yıkamacıya gittim 3 yerinde boya döküldü kapı eşiği sökülmüştü inanmayanlara maille fotolarını gönderebilirim kaporta ve boyada hyundai cok cok geride kalmış bunu vw marka arac kullanınca farkettim en basit deneme sekli 2 aracında kapısını kapatın bakın hangisi daha tok bir kapanış sergiliyor ... herkesin fi,krine kararına saygı duyuyorum ama bir daha hyundai yanşmam benden uzak dursun

Doğrucu 21.11.2014 14:10

Sn. Reelankes vw'nin yüksek bg'li motorlarından bahsetmişsiniz,doğrudur ve vw'yi küçümseyen yok ancak bu motorlar bizi ne kadar ilgilendirir bu tartışılır. Keza birçok firmanın böylebaşarıları vardır (Corolla ve Focus'un dünyanınen çok satan arabaları olması, Renault'un Formula 1'de yarışması ve şampiyonlukları....) Kusura bakmayın ama sadece vw gücü yere iyi aktarabiliyor demek hiçbir bilimsel veriye dayanmamaktadır. 250Nm'lik tarihi eser motor 300-320 Nm'lik yeni teknolojili motorlar kadar güçlü olamaz. Ayrıca 5 vites'in 2015'de bile sunulması da ayrıbir saçmalık.

mavi 21.11.2014 08:52

cengiz bey eski artık bu kaporta muhabbetleri yok öyle birşey benimde 3 tane hyundaı arabam oldu babamın 600000km görmüş taksisi accent ne kaportasında ne motorunda tık yok oturmuş ön yargılar araba biraz şans meselesi arkadaşımız superb aldı dsg yüzünden başına gelmeyen kalmadı ve öyla çok örnek var dediğim gibi herkese hayırlı olsun...

mete 21.11.2014 00:46

i30 segmentindeki tüm araçlarla karşılaştırılabilir.Evet Golf bu segmentte belki en iyisi ama i30 da yabana atılacak araba değil.Malzeme kalitesi,donanım,sağlamlık ve konfor konularında çok iyi.Bir sonraki makyajlı versiyonda veya yenilenen i30'da kiloyu biraz düşürüp iyi de bir şanzıman koyarlarsa zirveye çıkar

reelankes 20.11.2014 23:29

DSG konusunda tartışmam çünkü haklısınız. Kullanıcılar açısından biraz şans işi. Servisten çıkmayanı da var, hiç sorun yaşamayıp memnun olanı da. Gelelim motor olayına. Bir motorun güçlü olması onu iyi kılmaz. Yüksek mühendisliği gösterse de, iyi olduğunu ispat etmesi için seneler ve uzun ömür gereklidir. Son süreçte VW, Golf modelinin R400 serisini piyasaya sürdü ve bunu Mercedes AMG ye cevap olarak çıkardı. Bu yüzden VW'i küçümsememenizi tavsiye ederim. Şu anda 2.0 litre dizel kategorisinde ise VW'nin 150-190 ve 240 HP lik seçenekleri de var ki özellikle 240 HP lik motorun ne gücüne ne de torkuna bugüne kadar seri üretim araçlarda ulaşılabilmiş değil. Bu motor elektrrikli ünite ile 272 HP güce de ulaştı. Şimdi olaya sadece bu yönden bakarsanız VW dışında saydığınız diğer markaların hepsi taş devrini yaşıyorlar. VW nin TSI motorları senelerdir kendini ispatladı. Bakalım yüksek güçlü dizelleri ne yapacak zaman gösterecek. 1.6 litre sınıfının üzerine eğilmemelerinin sebebini bilmiyorum ama muhakkak bir gerekçesi vardır. Gücün yola aktarılması meselesi ise tamamen gerçek olup bu konuda diğer markalara kıyasla çok ilerde olan üç marka vardır. BMW, VW ve Fiat. Motor-şanzıman-yürüyen aksam uyumu ve son olarak tasarım. Bunlar arasında uyum sağlayabilenler bu işi başarıyor. Bu özellik kısmen de Honda da var. Gücün yere aktarılması olayı, sadece tekerleğin dönmesi ise evet herkes başarıyor. Son olarak bu ülkede emtia fiyatları çok yüksek. Özellikle otomobillere korkunç paralar istenildiği bir ortamda aynı segmentte görülen rakiplerinin fiyatlarına bakınca, VW'e verilen paraların hiç de boşa olmadığını düşünüyorum.

sezai açar 20.11.2014 19:27

serdar bey benim eleştirdiğim ww makul olanların alınması,ww üst sıraları zorlaması değil,ww en üstte altarnatifsiz gibi düşünülmesi,45 bine polo 1.2 tsı yerine dizel i20 almak,clio hb dizel almak daha makul olduğunu düşünüyorum,megan dizeli 55 bine almayıp golf 1.2 tsı 55 bine almayı makul bulmuyorum,güvenlikte fark yok ww'de diğer örneklerini verdiklerimde 5 yıldız,ww kalite sattığı kadar markada sattığı açık değilmi?öyle olmasa polo ve golfü rakiplerinin dizelleri fiyatına satabilirmi?ww'in zirvede olmasına bir etkende rakiplerinin yaptığı hatalar,ford focus yeni kasada bagaj hacmini 420 lt düşürürken jetta 510 lt korudu,astra sedanda aynı hatayı yaptı,focus önceki kasadaki 526 lt bagajı korumalıydı,corolla auris ve corollada 1.4 dizelde ısrarı ve auris'in golfün 380 lt bagajına karşılık 350 lt bagaj hacmi yine bu hatalardan.megan sedan'ı sürdürmemeside renault'un hatası çünkü fluence megan sedan kalitesinde değil,bir örnek daha kia rio sedan eksiksiz standart donanım ve güvenlikte 5 yıldıza rağmen tercih edilmemeside başka bir marka önyargısı değilmi?

Cengiz 20.11.2014 18:16

İ 30 ile golf karşılaştırıyorsunuz fakat Golf yol tutusu ve kaporta sağlamlığı İ 30 yok Hyundai 5 sene sonra kaportası dökülecek diğer modellerinde olduğu gibi. Kardeşimin 2002 Vw Borası var kaporta diri uzun yolda yol tutuşuna hayranım. Ben 2013 Hyundai Accent simdiden kaporta döküyor. satamıyorum kredim var.

mavi 20.11.2014 11:42

serdar bey ben de size şunu söyleyeyim golf 6 ve yeni i 30 kullanmış biri olarak söylüyorum şuan i 30 doluluğunda (benzin dizel fark etmez)golf aldığınızda en az15bin fazla ödersiniz burada yanılıyorsunuz diğer yanıldığınız konu aralarında kalite farkı yok diyebiliriz hatta bazı konularda i 30 daha iyi bazı konularda az farkla golf daha iyi geresi zevk meselesi ancak bunu yeni i 30 kullanınca anlarsınız eski golflerde şimdikinde farklıdır çünkü kısacası 15 bin çok büyük bir fark ama golf alana da hayırlı olsun i 30 alanada nacizane fikrimiz sonuçta saygılar...

Megane III 20.11.2014 11:10

Sezai Bey'e katılıyorum. Megane III 1.5 Dci kullanıyorum, çok memnunum. Şu anda Megane Gt Line 1.5 Dci EDC 70 bin, i30 full dizel otm 73 bin ama Golf full dizel otm 90 bin. Yani neredeyse 20 bin daha pahalı????

serdar 20.11.2014 08:16

sezai bey eski bir hyundai kullanıcısı olarak soyle yorumlayabilirim arada fiyat farkı var demişssinz bu konuda size katılmıyorum cunku i30 58 lira golf 65 lira ama aradaki 7 liralık kalite farkı o kadar kendini belli ediyor ki bunu binince hissediyorsun bence vw golf ve passsatıyla her zaman üst sıraları zorlayacak bir markadır.

sezai açar 19.11.2014 21:51

Bütün arkadaşları okudum ww neden en çok sattığını yorumlamışlar,bence bizim toplumumuzda bir marka tutuldumu onu almak moda haline geliyor,tabiki ww kalitesini kabul ediyorum fakat kaliteli olan sadece ww değilki,niçin benzer kaliteyi çok daha pahalıya alalım,bende i20 dizel var konforu hiçbir markayı aratmıyor ben 2012'de aldığımda opel daha az donanımla 5 bin tl pahalıydı,polo daha fazlaydı fark cebimde kaldı konforu,yol tutuşu onları aratmıyor 90 hp motor gücü ivmelenmesi onlardan fazla aldığıma pişman değilim,jettanın test sürüşünü okudum yol sesini ne kadar fazla aldığını,malzeme kalitesini düşürdüğünü anlatıyor ww diye almalıyızmı,1.2 fiyatı uygun olduğu için alınabilir dizeline asla o parayı vermem,bu günlerde daha geniş araba bakıyorum 55 bine daha az yakan megan dizel varken benzer donanımda astraya niçin 10 bin,golf dizele 15 bin fazla verelim örnekler artırılabilir fiyat-fayda orantısında ww daha iyi bir çok marka model hak ettiği değeri bulamıyor.

Osman 19.11.2014 12:07

Arkadaşlar, bizde bütün japon fanatikleri bu markaya neredeyse düşman fakat gezip gördüğüm ülkeler arasında Japonyada var. Japonlar bu markaya hayran hatta bu markanın klasikleri ile Tokyo caddelerini turluyorlar. Bizim ilçede Toyota yetkili distrubutörünün sahibinin aracı Alman mercedes, servis müdürünün aracı jetta bu nasıl çelişkidir anlamadım.

Doğrucu 19.11.2014 11:24

Sn reenkles tamam benzinli motorlar iyi ama sizce 105 bg/250Nm ve 5 vites dizel iyi mi??? Rakipleri 130-136 bg ve 300-320 Nm yaptılar (Opel, Renault, Honda, Fiat.....). Tamam arabaya kalitesiz diyen yok ama bir insan nasıl 105 bg/5 vitese iyi der? Lütfen gücü yere iyi aktarıyor demeyin, her marka iyi aktarıyor. DSG konusunu tekrar açmak istemiyorum, zaten herkes biliyor.

reelankes 19.11.2014 00:00

Avrupada da açık ara en fazla satan otomobil markası olmuş. VW grup olarak değil sadece VW markası altında. İnanmayan varsa açsın internetten baksın. Markanın Türkiye'de ki filo satışlarının çoğu jetta modeli üzerinden gerçekleşiyor. Nihai tüketicinin tercih ettiği modellerin ağırlığı ise 2014 yılı itibariyle Golf ve Passat. Yollarda sıklıkla görebilirsiniz. Hal böyleyken, sadece Doğuş Oto'nun satış politikaları ve kendini naza çekmesi yüzünden hayatında bir kez bile kullanmayan insanların kulaktan dolma bilgilerle manasız düşmanlık beslediği bir marka oldu. Hele motorların sıradan??? olduğu tezi nasıl bir mantıktır. Tasarım konusu zevk işidir bir şey diyemem ancak koca passatın 1.4 motorla nasıl gittiğini ve ne kadar yaktığını bilmezseniz ezbere konuşmuş olursunuz. Konfor ve genel kalite olayına girmiyorum bile. Bir şey söyleyince de kesin VW çalışanı diye saldırılıyor.

Mrt 18.11.2014 18:56

Genelde bir çok insan araç alırken birincisi 2elinin kuvvetli olmasına (daha hızlı ve az zararla hatta dönemsel olarak karlı elden çıkarmak mümkün)ikincisi sağlamlık ve güvenlik üçüncüsü yakıt ekonomisine (buda tsi motorla ve tdi dizelle yeterli gözüküyor) artı yaygın servis ağı ( biz kuşadasında yaşıyoruz sadece vw , fıat,reno yetkili servisi var) bizde golf 7 1.2tsi. Aldık çok memnunuz opeldevar ama golf başka ayrıcasatışta 1. Olmasının diğer bir nedeni nerdeyse tüm modellerinin beğenilmesi (polo, jetta, golf ,passat, caddy hatta tiguen çok yakıt tüketimine rağmen) bu modellerin hepsi en çok satan otomobil modelleri listesine rahatlıkla girer . Tiguen 1.6 tdi gelirse suv kategorisinde birinciliğe kolaylıkla oturur gözüküyor .önümüzdeki senelerde polo suv ilede küçük suv kategorisinde( B suv diye geçiyor ) opel mokka, nıssan juke, pejo2008 vs. Gibi rakiplerini satışkonusunda oldukça zorlar otomobillere meraklı biri olarak nacizane teşhisimdir . Herkese saygılar....

Barış 18.11.2014 16:48

Sonuçlar bariz ortada iken filodan gelenleri de göz ardı edersek aradaki fark daha da açılacaktır diye düşünüyorum.

ndr ? 18.11.2014 10:58

ben bu olayı birazda geçmişe bağlıyorum bir zamanlar insanımız yoğunlukla almanya ya işçi olarak gitti en büyük dış nüfusumuz hala almanya da o dönemin kuşakları hala yaşıyor etkileşim en fazla Almanya ile oldu tabi ki kendi markanız olmazsa en çok kullandığınız en yakın tanıdığınız olacaktır. bir de golf ün yanılmıyorsam 1973 yılından beri üretimde olması vw grubuna amirallik yapmasında en büyük etkendir. marka tutkusundan ziyade insanlar güvenebilecekleri mallara yönelmeleri gayet mantıklı... geçmişteki bazı markaların sepetini toplayıp kaçmaları insanımıza bir ders niteliği taşıyor. Bence yapılması gereken şu örneğin a markasının ülkede satış yapabilmesi için uzun bir dönem satış yedek parça gibi konularda o ülkeye güvence vermesinin istenilmesi gerekir ha veremezsen kapı orada demeliyiz artık emir alma döneminden çıkmalıyız diyelim ki battın yada yükümlülüklerini ihlal ettin o zaman tüketicinin zararını tazmin ettireceksin

doğrucu 17.11.2014 18:41

Donanım zayıf, dsg şaibeli, motor sıradan tasarım sıfır ama sonuş bu. Peki neden? Çünkü "ALAMAN" malı :-) :-):-)

vedat 17.11.2014 14:08

wv kalitesiz değil elbette ancak diğer markalarda kalitesiz araç yapmıyor hatta aynı segmentte wv den daha kaliteli araç larda var örneğin i 30 bana göre golften daha kaliteli ama o amblem hyundaı olunca bizim millete hayatta aldıramazsın (malesef bende almadım)benim i 30 aracım yok focus kullanıyorum (ikisinide kullanmış birisi olarak yazıyorum) aracın içinde müziksiz gidemiyorsun fordun neden sony ile anlaştığını aldıktan sonra anladım=) yani marka bizim millet için herşey tabi kurallar yavaş yavaş değişecek. şunu söylemeyi unutmadan wv grubunda sanırım seat skoda vs. de sayılıyor olması gerek bu yüzden rakamları çok yüksek diye düşünüyorum.

KAYA 17.11.2014 13:28

geçen hafta araç almak için en az 7-8 marka gezdim inanın yerli montaj araçların malzeme kalitesi yerlerde. özellikle toyota ve renault da hayal kırıklığına uğradım. insanlar artık biraz kalite arıyor. orhan bey in saydığı markalar gerçekten yakıtı az yaktığı için tutuluyor.

fatih 17.11.2014 09:43

selman bey o saydığınız özellikler artık en küçük arabanın baz modelinde bile standart olmak zorunda. bunları özellik olarak göstermeyin. fiyat/donanım olarak alınacak son marka vw dir fakat Türkiye'de isim satıyor maalesef.

isimsiz 16.11.2014 23:12

toyota 7. sırada mı? Çok enteresan gerçekten. ha bir de bizdeki alman sevdası hiçbir zaman bitmeyecek. fiyat performans olarak en pahalı aracı satan firma satış rekorları kırıyor ha. gerçekten güler misin ağlar mısın diye bir tabir varya, işte onu yaşıyorum şimdi..

Orhan 15.11.2014 22:55

VW diğerlerinden ayıran en büyük avantajı Güvenirlik, Konfor bu fiyata başka markalarda bulamazsınız. Diğer araçlarda Listedeki Diğer araçlardan Renault, Fiat, Hyundai, Dacia ucuz veya az yakıt tüketmesinden tercih ediliyor bu araçları 3 4 yaşından sonra kaportası dökülüyor. Opel ve Ford konfor veya yakıt tüketimi fazla. Türkiye pazarında listede yerini hak etmeyen araçlar ne yazık ki Volvo ve Mazda.

atasagun 15.11.2014 11:29

benim asıl merak ettiğim markadan ziyade model. Acaba bunun verilerine ulaşabilir miyiz?

xx 14.11.2014 23:35

nihat bey ithal araç sattırmak ile ne ilgisi var sana devlet ya da herhangi biri zorla bunu alacaksın demiyor son yıllarda zaten bir çok araba şirketi türkiyeye fabrika açtı vw fabrika açmamakta direten araba şirketlerinden biri lütfen suçu başkalarında aramak yerine dönüp kendimizi sorgulamamız gerekir

Meraklı 14.11.2014 21:38

Filo satışlarını düşünce ne kalıyor geriye acaba?

selman 14.11.2014 19:56

Golf alıyorum çünkü değer kaybetmiyor, benzinde 175 tok ile en çok gücü üretiyor, 6 lt ile en az yakıt tüketimi var üstelik güvenlik donanımlarının tamamı en baz modelde bile standart. abs, esp, asr vb. Bu özelliklere haiz otomobil yok o yüzden. Yani ne demişler bu özellikleri sağladınız da biz mi almadık. Bu arada milliyetçilik dandik otomobil almak değil en iyisini üretmektir. Daha yerli araç yapamıyoruz yukarıdakilerin hepsi montaj. Yani ne kadar yerli buna da bakmak lazım.

savas2429 14.11.2014 18:54

Dogru Nihat bey Türkiyede hiçbir yatırımı olmayan bir otomobil markasının en çok satan olması gerçekden bir ironi.

xysb 14.11.2014 18:38

Ercan sana katılmıyorum arada cok fiyat farkı yok ve konfor sürüş bakımından aynı segmentler arası cok fark var benim görüşüm vw ile diğer markaların ..o yüzden ben de tercih ettim ve iyiki etmişim dedim.

Ercan BOZBOLA 14.11.2014 12:56

Türkiye'de en çok satılan araç markası neden VW diye durup düşünmek lazım. Bütün modelleri muadillerinden en az %20 pahalı olmasına rağmen yurdum insanı en çok bu araçları tercih etmiş,hükümet ise ekonomik araç için uğraşıyor. Yaşantımız ve beklentilerimiz asla uyuşmuyor, tablo onu gösteriyor ki Türk milleti lüks ve donanımlı araç seviyor hatta gerekirse bunun için %20 fazla ödüyor. Diğer markaların çok çok iddialı ve ekonomik modelleri varken hala gözü kapalı VW diyen bir milletiz, bunu iyice düşünmek lazım

Nihat 14.11.2014 12:52

Tamami ithal araclara bu kadar satis yaptiranlarin "Milliyetcilik" ten bahsetmesi kadar ironik hayat :)