Yılın En İyileri Belirlendi

Yılın En İyileri Belirlendi
Birçok ülkeden otomotiv yazarlarının puanları ile belirlenen Uluslararası Yılın Motoru Ödülleri (International Engine Of The Year Awards) sahiplerini buldu. Kendi kategorilerinde en iyi kullanım özelliklerine göre belirlenen motorlar içerisinde yakıt tüketimi verimliliğinin yanı sıra performans yönü ile de birçok motor seçeneği değerlendirilmiş. İşte 2014 yılının en iyi motorları: 1.0 Litre Altı : Ford 1.0 EcoBoost 1.0 - 1.4 Litre : Volkswagen 1.4 TSI Twincharger 1.4 - 1.8 Litre: BMW / Citroen / Peugeot 1.6 Turbo 1.8 - 2.0 Litre : Mercedes AMG 2.0 Turbo 2.0 - 2.5 Litre : Audi 2.5 TFSI 2.5 - 3.0 Litre : BMW 3.0 Twinpower 3.0 - 4.0 Litre : McLaren 3.8 V8 4.0 Litre Üzeri: Ferrrari 4.5 V8

02.07.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
cevo 04.08.2014 14:11

arkadaş 1.0 1.2 veya 1.4 küçük hacimli turbo motorların çabuk patladığını hemen herkes biliyor iken kalkıp bunlara ödül vermek reklamdan başka nedir yani?

Neden? 03.08.2014 19:13

Benim anlamadigim avrupali markalar 1.0 1.2 1.4 motorlari küçücük pistonlarina inaninlmaz sikistirma oranlari yuklerken japonlar neden hala ayni 1.6 motorlari kullaniyorlar? Bir mazda motorunun normal kullanim omru 700.000 km en dandik markasi suzuki ne sanziman ne de motor skintisi veriyor. E boyle olursa bu TUKETIM caginda tuketici psikolojisini okuyamamis olurlar ver turbolu motoru 1.2 araba 1.3 ton 130.000 km de parcalar tirt kazan parayi sonra yedek parcadan. Japonlar boyle evladiyelik arba yaparlarsa satamazlar cunki elindekini eskitemiyosun!!

Sado 20.07.2014 15:32

HDi yine kazanmis helal citroen

uLaŞ 18.07.2014 17:51

pro5 helal olsun 850bin km... toyotacılar renocular sesiniz gelmiyor :)

toyotaci 18.07.2014 15:50

Sayin pro5 zaten herkesinki bozulacak diye bir kani yok.zaten minibus motoru yuksek hacimli onun icin motorun xorlanmasina gerek yok asil zorluk ve ariza 1.6 dizelde 130 160 beygir cikartmakta

pro5 11.07.2014 17:24

850bin km deki aracım motor yapılmadı daha.. Alman deutz turbo dizel motor..

orphan 11.07.2014 17:15

Ahmet bey qaşkai deki 1.2 turbo benzinli motor Reno nün.. Captur da var

tyrell 08.07.2014 10:51

Sayın toyotacı çok güzel özetlemişsiniz. İyi kavramı kişiye veya tüketiciye göre değişmekte. 25 yaşındaki bir delikanlı için performans önemli iken 45 yaşındaki bir aile babası için ekonomiklik ön planda olması normal. Lakin bu tarz değerlendirmelerde jürinin görevi genel tüketici profiline göre motorları her bir kategoride değerlendirip puanlamaktır ve bu puanlamanın sonucunda en yüksek puanı alan doğal olarak en iyi olacaktır, en ekonomik ya da en performanslı ya da en teknolojik olan değil. Burada sorunsuzluk tabii ki değerlendirmenin içinde olamayacaktır çünkü sorunsuzluk zamana bağlı bir kavram ve hiçbir organizasyon o kadar beklemez :)

dogrucu 08.07.2014 08:48

...bir araçın kalitesini satış adetiyle kıyaslamak çokmu mantıklı.o zaman türkiyede ne çok linea satılıyo çokmu kaliteli.ww nini çinde dsg arızası yüzünden 382000 bin araçı neden geri çağırıp garantiyi2 yerine 10 yıla çıkarmış acaba.çok ileri teknolojiye sahip olduğundanmı.japonlar herkonuda avrupalılardan dürüst olmuştur.honda 6 yıl garanti veriyosa o övdüğünüz avruplalar niye 2 yıldan fazla veremiyo.

mui 08.07.2014 02:46

kriter seçilen motorlardan belli olmuyormu en az tùketim en güçlü ve performansllı motor japonlara güle güle

toyotacı 07.07.2014 20:09

algılar değişik gördüğüme göre kimine göre en iyi motor en az arıza çıkartan motor kimine göre en iyi motor en az yakıt tüketen motor kimine göre de en performanslı motordur.bunu açıklasalar iyiymiş.

gcan 07.07.2014 00:13

bu değerlendirme sanki petrol şirketleri tarafından destekli gibi kokuyor! söylenen sıralamada hiç yakıt ekonomisi motor yok! tamamen yanlı ve yakıtı içen modelleri koymuşlar! bizim bazı yorumcu arkadaşlar da şu bu modeller nerede diye soruyor. sormalarına gerek yok yıllardır otomotiv piyasasında varlar zaten!

ahmet 06.07.2014 20:23

insanın bu yorumların tümünü okuyunca bağırması geliyor. japonların turbolusu yokmuşta: lütfen yeni kaşkaiyi inceliyin: 1.2 turbo benzin suv. yakıt 28 kuruş. bırakın bomba ve kokulu tüpü. dizel motor sesini. araç müthiş japonların yakıt değeri adamlarda yalancılık olmadığı herzaman birebirdir.

tyrell 06.07.2014 17:06

Araçlarda kullanılan motor ve gövde kontrol sistemlerini araç donanımıyla karıştırma hatasına düşmemek lazım. Keza sorunsuzluk üzerinden bir motoru iyi ya da kötü değerlendirmek de pek akılcı değil. Gaz tepkisi zayıf olan bir motor sorunsuz olsa bile sürüş keyfinden bahsetmek mümkün olabilir mi veya arıza çıkarmıyor diye fazla yakıt tüketen bir motor için ekonomik diyebilir miyiz. Madem konumuz motor Mazda'nın yeni Skyactive ismini verdiği yüksek kompresyonlu Atkinson cycle motorundan bahsetmek isterim. belçikada fuarda bir Mazda çalışanıyla Mazdanın 2.0 litrelik 120 PS lik motorunu VW'nin 1.4 TSI 122 PS motoruyla karşılaştırdık hem güç hem de tork olarak başa baş gelen bu iki motorun yakıt tüketim değerleri de neredeyse aynıydı (Mazda bir tık daha iyi). Bu tarz bir motoru bir sonraki nesil Priusda da hibrit sistemle kombine edilmiş bir şekilde göreceğiz. Görüldüğü üzere her firmanın gelecek için planları mevcut. Honda cephesinde ise her şey eski tas eski hamam maalesef. Zaten ilk beş aylık veriler ışığında % 6.9 büyüyen Avrupa pazarında elde edilen % 5lik satış kaybıda bunun bir göstergesi

mehmet 06.07.2014 16:11

ford bu motoru çıkardığından beri her yıl ödül alıyor.bu motor rakipsiz görünüyor.bakılırsa bi 10 yıl daha kulvarında tüm ödülleri toplar. eleştiren arkadaşlar bu ödül hakkında ne düşünüyolar acaba...

dogrucu 05.07.2014 15:15

japonlar elektrik ve hibrite geçmiş avrupalılar daha geçmek için uğraşıyor.acaba tekonlojide kim ilerde.birde sorunsuzlıuğu fakirler düşünsün diyen arkadaş.sanki zenginler para saçıyor.pahalı jipleri alıp lpg taktıran fakirlermi zenginlermi acaba bir araştır.ayrıca boşa para harcamanın fakirlik zenginl,ikle alakası yok.tasarrufla alakası var.ben nice zengin tanıyom değil araba 1 liranını hesabını yapar.

latif 05.07.2014 11:55

mercedes, bmw gibi markalar dizel veya benzinli turbolu motorları hybrit ile birlikte sunmaya başladı.

10 sene sonrada turbo+hybrit varken, atmosferik+hybrit in kimse yüzüne bakmaz hybrit ten çıkış yolu arayan sevgili japon markaları.

nissan renault un turbolu motorlarını kullanmaya başladı. honda zaten 2016 da küçük hacimde turbolu benzinli motorlara geçecek. diğer japonlarda atmosferikten mecbur uzaklasacaklar. yoksa piyasa onlardan uzaklaşacak.

bu kafa ile giderlerse sadece ticari araç satan olarak kalırlar. toyota, mazda ve benzeri...

rutkay 05.07.2014 11:41

boş donanım araç sorunsuz olurmuş: bakın honda civic elagance boş!!!! donanım araçta neler var: abs-esp-ebd-8 hava yastığı-hız sabitleyici-sanruff-geri görüş kamerası-far yıkama-koltuk ısıtma-econ ekonomi modu-usb-blueooth-dijital gösterge-kaportada %55 çelik oranı... ve aklıma gelmeyen birçok özellikler acaba bu donanımlar bir alman aracının dolu versiyonun da var mı varsa bile fiyatı ne kadar?

mühendis 05.07.2014 09:44

merak etmeyin japonlar da işi biliyor honda s 2000 2000cc 240 beygir 1000cc de 120 beygir yani hemde turbosuz turbo marifet değil asıl turbosuz bunu gerçekleştirebilmek marifet

toyotacı 05.07.2014 01:31

ümit bey bahsettiğiniz 87 model araçta o yılda hangi arabada abs esp trc hill holder vardı... burda motordan bahsediliyor donanımdan değil.

serhat 04.07.2014 20:46

bu ödül alman araçlara veriliyor galiba sadece Ferrari falanda koymazsak millet yuh artık der hesabına katmışlar:)) ne kadar prestijlidir??

Sinan 04.07.2014 20:34

Almanlar herzaman ki gibi,..

tyrell 04.07.2014 18:40

Bu japon Avrupalı savaşını genel olarak çok komik buluyorum. Bazen de sinir bozucu olabiliyor. Maddeler halinde sıralayalım:

1. Japonlar turbo motor yapamaz! oldu gaz türbini yapabilen adam bilmem kaç sene önce icat edilmiş turboşarjlı motor yapamayacak. Bknz. Mazda RX-8, Nissan GT-R
2. Japonlar sorunsuzluğa önem verdiği için turbo yapmıyor... iki gün sonra turbolu modeli çıkarsa (ki var) artık sorunlu otomobil yapıyorlar deriz. bu sadece strateji meselesi üreticinin stratejisi fanatiğin çenesini yorar.
3. Japon aracı sorunsuzdur. Yahu lütfen çeneler değil belgeler konuşsun Japonunda aynı Almanda Fransızda Amerikalıda olduğu gibi sorunlusu var sorunsuzu var. Bir sistem ne kadar complex olursa o kadar sorunsuz olur basit yaparsan sorun azalır ama verimlilik performans da bununla beraber düşecektir. En sorunsuz diye bilinen iki marka geçen sene en büyük geri çağırma operasyonuna imza atmadı mı? Büyük filo şirketlerine danışmanlık yapan kurumların arıza istatistiklerinde neden Japonlar diğerlerinden farklı değil (bknz. Dekra).
Gerçek şu AB, üreticilere emisyon değerleri konusunda çok katı kurallar koymaya başladı Avrupalı üreticiler bununla baş edebilmek için hacim küçülterek aşırı besleme yoluna gitmek zorunda kaldılar. Japonların ise aktif olduğu pazarlarda şimdilik böyle bir sorun yok. Ortada sorun yoksa AR-GE bütçenizi olmayan bir sorun için harcamak yerine daha radikal çözümler için kullanıp (hybrid, yakıt hücresi, elektrik) uzun vadede avantaj elde etmeyi yeğleyebilirsiniz. Lakin kazananın kim olduğunu zaman gösterecek.

ümit 04.07.2014 16:02

doğrucu ona kalırsa 87 model reno 12 lerde sorunsuz çünkü arabada abs yok esp yok asr yok turbo yok vs yok oğlu yok sen donanım koyma teknolojiye ayak uydurma sonrada ben sorunsuzum diye ortada dolaş

toyotacı 04.07.2014 14:55

sorunsuzluğu sadece fakirlerin düşündüğünü söyleyen var! ya o arkadaş çok çağdışı kalmış ya da kabul etmek istemiyor. asıl böyle düşünenler bir yere varamaz.yazık! o turbo motor ile övünenler herhalde 10 sene sonrasını düşünmüyonuz.piyasanın çoğunu hibrit ve elektrikli motor içeren arabalar alıcak.günlük düşünen halkımın sonucu.sürekli dışarı döviz aktarırsınız! fakirleri ezmenizin anlamı da yok.

dogrucu 04.07.2014 10:56

bu değerlendirme belliki taraflı olmuş.sorunsuzluk arıza ve servis ücretlerini karşılaştırdığımızda japonlar avrupalılara fark atar.niye avrupalılar2 yıl japınlar 6 yıl garanti veriyor.avrupalıların otomatik şanzımnaları niye dökülüyör arızadan.avrupalıların arabaları iyiyse garantileri uzun olması gerekmezmi?herşey açık ve net.eğer servisde çıkmak istemiyorsanız avrupa yok oraya uğramak istemiyorsanız japon alacaksınız.

latif 04.07.2014 09:39

sorunsuzluğu geliri düşük olanlar düşünsün. parası olan sıfır aldığı arabasını 3-5 yılda bir yeniliyor zaten.

turbo varken atmosferik yalan oldu bunu bir türlü kabul edemiyor bir kesim.

bu kafayla giderlerse sorunsuzluğu ile öğünen japon araçları ileride 5-10 sene sonra 2. elde fakirlerin araçları olacak ve bu imaj üzerlerine yapışıp kalacak. demedi demeyin.

tutu 04.07.2014 00:32

10 sene sonra bu piyasada japo lar olmayacak tıpkı ametikalıların olmayacagı gibi

yenilige direnen her zaman kaybeder yada müzedeki yerini alır tıpkı nokia gibi matbaya direnenler gibi audi yeni bir motor yapmış 300 beygir üzeri yakit ortalaması 6 litre adam yapmış japon seyrediyor eskiye ragbet olsa bit pazarına nur yagardı bu japonlar ne zaman uyanacak

japonlar neyi icat etmiş icadı amerika ve avrupalılar yapar japonlar geliştirir ama icat sıfır riks almıyorlar wv adam riks üstüne riks alıyor dsg ve turbo japonlar seyrediyor emek yok birşey avrupalılar didiniyor o eskidendi kimse araba bilmezken ametikalılar ve japonlar kraldı artık almanlar geldi ezici bir üstünlük kurmaya başladılar bile artık otomobil deyince hangi alman arabası daha iyi diye tartışıyoruz bana inanmıyorsanız listeye bakın

bu değerlendirme bana çok saçma geldi.sorunsuzluk ve arıza konusunda japonlar avrupalılara fark atar.en basit ecobost denilen fiesta ne kadar yakdığı katalokda değil gerç.ekde araştırın ondan sonra bu yazılanlara inanin.avrupa motorların hiçbiri katalokda yazan oranı tututuramaz ama japonlar tuttuurur nokta.

bu sene itibaren wv birincilik tahtına oturuyor turbo motor varken emisyonu düşükken niye kagnı gibi atmosfetik alsın 15·20 yıllık teknoloji motorlar hibrit yaris 70bin tl 50 bin turbo o farkı kaç yılda kapatırsın japonların inadının sonu acı olacak bmv ve mercefes bile geçti turboya karizma çizilmedi demekki yeni trent turbo

rutkay 03.07.2014 20:55

bana göre asıl demode olan fosillemiş traktör sesli alman dizel araçlarıdır. geleceğin teknolojisini japonlar hibrit ve hidrojenle oluşturmaya başladılar bile.

hakan 03.07.2014 16:48

bence opel in yeni 1.6 si-di motoru hepsinden daha iyi.

toyotacı 03.07.2014 13:42

bir 10 sene sonra göreceksiniz sadece hibrit sektörüne önem vermiş markalar o listede olacak.toyota bmw gibi.ayrıca japonlar istediği zaman turbo motoru rahat üretiyorlar fakat sorunsuzluk imajlarını göz önünde tutarlar

renocu 03.07.2014 11:15

cıtroen ve peugeotun girdiği listede renoult nerde.herhalde aralarındaki fark tartışılmaz ikisini toplasan reno nun yanına yanaşmaz.bu liste neye göre yapılmış.opelin yeni 1,6 dizlinide unutmamak lazım

Ercan BOZBOLA 03.07.2014 10:18

Sayın Fiatcı atmosferik motorlarda hem ekonomi hem performans sunan modeller var ve kesinlikle çağın gerisinde felan değiller. Mitsubishi MIVE,Honda V-TEC ve Toyota VVTI teknolojilerinin çalışma prensibi akıllara zarar verecek şekilde mükemmel. Aynı sınıfta 1.4 TSI motor ile Tiguan ve 1.6 MIVEC atmosferik motoruyla ASX karşılaştırın anlatmak istediğimi sanırım daha net anlayacaksınızdır. Dikkat çekmek istediğim bir konu var bahsi geçen markaların hepsi sanki özenle seçilmiş gibi. Hadi Japonları geçtim hiçbir Kore arabası yok hatta 1.5 DCI motoruyla harikalar yaratan Renault listede yok. En iyi motor seçerken neyi kıyas almışlar açıkcası bilemedim. Sorun sağlamlıksa Japonlar,yakıt tüketim değerleriyse Fransızlar yine öncü olmalıydı. 1.2 twin turbo motoru muhteşem yapan nedir birisi bana anlatırsa sevinirim. Küçücük motordan büyük güç almaksa bütün olay Japonlar emin olun bunu hepsinden daha iyi yapabilecek teknolojiye sahip. Ama çok iyi bildiğim bişey var bahsedilen turbo destekli motorların kullanım ömrü ve yaşadığı problemler tamamen es geçilmiş bu değerlendirmede

yusuf 03.07.2014 02:54

japonlar turbo motora geçmemekte direniyor evet ama bıde su var toyota dünya geneli sattıgı araçların %60ını hibrid ve hidrojen yakıtlı araçlar oluşturuyor adamlar ıcın pek onem arzetmıyor demekkı ama yınede yanlış yapıyorlar bence turbo benzıne geçmelıler bıran once

aydin bey 03.07.2014 02:42

Buradan hp ve tork meraklilarina sesleniyorum . Toyota mühendisleri sizce hp arttirmayi akil mi edemiyor, gerek mi görmüyor. Efsane kasa corollalar hala yollarda ve ikinci elde altin gibi rağbet görürken O donanim ve beygir/tork değerleri ile müşterilerinin gözünü boyuyan markalarin 90 li modelleri nerede ? Kim para verirde alir başina bela eder onlari .
Küçük bir not: hangi oto dergisine 1-2 yilliğina araba verseniz sizin araciniz yilin arabasi olur , tabiki yukaridaki modelleri küçümsemiyorum . Ama asil ödül sorunsuzluktadir.

Orhan 03.07.2014 00:27

Fiatcı haklısın ama bizimkiler tüplü şahinden öteye gidemez japonlarda bize benzemeye başladılar maalesef turbolu motora gecemediler..

tyrell 02.07.2014 23:31

Bu değerlendirmeler gürültü, ekonomiklik, sürüş karakteri, rafinelik, performans ve teknoloji faktörleri göz önünde bulundurularak yapılıyor. Toplam 8 ödülün verildiği bu değerlendirme de bazı markaların olmaması son derece doğal ve bu sebeple öküz altında buzağı aramanın bir sebebi yok.

Birkaç örnek vereyim. 2000 yılında bu ödülü Hondanın 1.0 litrelik motoru almış. Bu motor ayrıca 2000, 2001 ve 2002 yılında en ekonomik motor ödülüne de layık görülmüş. 2002 -2004 yılları arasında ise Honda 1.3 litrelik motoruyla kategorisinde en iyi motor olmuş. 2004 de en iyi motor ödülünü Toyotanın Priusda kullandığı motor almış. 2006 da Subarunun 2.5 motoru kendi kategorisinde birinci olmuş. 2007 den 2010a kadar Toyotanın 1.0 motoru kendi kategorisinin birincisi olmuş. Sanıyorum bu kadar örnek organizasyonun tarafsızlığını göstermek için yeterli.

Apo 02.07.2014 23:24

HDi bende kullanıyorum çok ama çok memnunum performans ve tassaruf üst düzeyde.

Timur tuna 02.07.2014 21:01

Toyota da bmw nin motorunu kullaniyor sonucta.

emre 02.07.2014 20:32

japon otomobil modellerini bende pek hazzetmem, kondor, yakıt tüketimi vs.. nedenlerden dolayı. amma ve lakin şuan piyasaya hakim piyasayı elinde tuttuğu ve her fırsatta sahipleri tarafından 1.6+dizel+otomatik alacaksan kesinlikle vw al diyen vw ciler yada yıllar sonra binbir zahmetle 1.6 dizel motor çıkarıpta şanzımanını hale manuelde tutan opelciler ve Türkiyede her yıl satış rakamları kıran en çok tercih edilen diye reklamlarda bize dayatılan Renault nerde?
Kimse yanlış anlamasın kimse üzerine alınmasın ancak buradaki sıralama sonucu atılıp tutulacaksa kriteri olmalı bir işin. vermişler ara motor derecelerini mercedese bmw ve audi ye. soruyorum 1.6 bmw kullanan kasayı taşımıyor demiyormu ? Türkiyede 2000 üzeri motoru geniş bir kesmi etkilediğini düşünmüyorum. ancak 2000 altında ki motorlarda kırmızı ışıkta, otoparkta, trafikte, yada methedilen yerlerde duyduğumuz markalardan herhangi birinin olmaması garip. hala. kusursuz motor yoktur. ne demişler : 0-100 arasında şanzıman konuşur...motorun ne mal olduğu 100 den sonra belli olur...

Fiatcı 02.07.2014 20:30

Elbette Japon üreticiler olmaz çünkü Japonlar 21. Yüzyılın gerektirdiği turbo motor çağını yakalayamadılar tabiri caizse 80 li 90 lı yıllarda kaldılar ve tren kaçtı dizel olayını ise avrupalı rakiplerinden ya doğrudan alma yoluna gittiler yada düşük torklu düşük beygirli motorlar yaptılar ömürleri rakiplerine oranla düşük sonuç Japonlar böyle giderse motor konusunda daha çok kaybedecekler fakat buna rağmen atmosferik motorlarına herhangi kötü bir atıfta bulunmak çok yanlış olur ama malum dünya şartları artık yakıt giderek pahalanıyor ve az tüketim ile daha fazla güç talep ediliyor benim garibime giden bir litre altında hep şu meşhur ecoboostu seçeceklerine fiatın 800 cc lik twinairini seçebilirlerdi saygılar ...

Cx5 02.07.2014 20:13

2-2,5 grubunda audi 357 puan, mazda dizel240 puan, mercedes 221, mazda benzin 178 puan almış. Japonlara haksızlık olmasın

Rockstar 02.07.2014 20:01

1.4 TSI ama Twincharger olanı bu ödülü aldı.
İkinci olan motor Fiat 1.4-litre MultiAir dir.
Aslında ülkemizdeki 1.4 TSI motorların çoğu tek turbolu ve o motorda bu klasman da yılın 3. oldu.

ali 02.07.2014 19:45

1.2 yeni kaşkai turbo benzinli yakıt değeri aldığımdan beri neredeyse eşdeğer. üstelik ağırlık suv ve hız bunlardan kat kat üstün. japon otolarının yakıt değerlerine haksızlık var

Ali 02.07.2014 19:17

skyactive de çok övülüyordu. Ödül çıkmamış ama.

toyotacı 02.07.2014 17:35

hep turbo motorlar seçilmiş.atmosferik motorun olmasını beklerdim.çıkardığı arıza sayıları göz önüne alınmamış.

Oto_Mehmet 02.07.2014 16:13

Reno, Toyota, Mazda, Mitsubishi, Kia vs. neredeler?

armağan 02.07.2014 15:13

peugeot 1.6 tırbo yine yılın motoru seçilmiş :)

Orhan 02.07.2014 15:00

Bu motorlar benzinli hepsi turbo benzinli.. Ve garip olan Reno fiat Toyota honda hiçbiri yok..! Artık gözümüzü açalım lütfen..!

sk 02.07.2014 13:37

volvo az harcasa 1.4-1.6 da en iyisi olur

Ecoboost 02.07.2014 12:47

Ecoboost yine şaşırtmadı:) 3 yıldır üst üste en iyi motor ödülünü alıyor. Bu motoru fiestada test ederken de çok iyi olduğunu anlamıştım. Küçük ama bir o kadar da agresif bir motor. Ford'u bu konuda tebrik ediyorum.

Ercan BOZBOLA 02.07.2014 10:20

İlginç olan sorunsuzluğuyla ve yakıt tüketim değerleriyle ün salan Japon motorlarının hiçbirisinin listede yer almaması. Dünya kupasında Platini ve globalist düşüncesi nasıl iflas ettiyse, otomotiv sektöründede bu aldatmacalar elbet son bulacaktır. Seçilen motorlar hakkında geniş bilgim yok ama bir tane bile Japon üreticinin adının yer almaması Dünya kupası ve şişirilmiş Avrupa takımlarının hezimetinin otomotiv sektörünede yansıyacağının sinyalini verdi bana

Ramiz 02.07.2014 09:28

1.4 TSI konusunda katılıyorum, ama DSG konusu ne oldu WW 'da onu tecrübesi olanlar paylaşsın.duyanlar değil.

ümit 02.07.2014 09:19

toyota'nın esamesi bile okunmuyor :)

buda demektirki atmosferik motorlar yavaş yavaş tarihe karışacak siz siz olun atmosferik araçlara fazla para vermeyin elinizde patlar :)

hani dizel turbo motorların masrafı motor yapımında pahalı ya. benzinli turbo motorlarların masrafı ne. en az dizel gibidir o da 5-6 binden aşağı değil. ama yakındır ww.(sadece örnek olarak ww. yazdım yanlış anlaşılmasın) düşük motora yüksek bergir ile turbo benzinli motorlar yapmış, yakındır bu motorların cacığı çıkacak. ve şu zamanda 5-6 bin tl den aşağı yaptırılmıyor. eeee o zaman niye turbo dizel almayımki. madem motorlar aynı benzinde de dizelde de turbo var, o zaman 1 lt ile 5,17 tl verip 17 km. benzinle gideceğime, 4,50 tl verip 22 km yol giderim.