Yılın En İyi Konsepti Seçildi

Yılın En İyi Konsepti Seçildi
İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo'nun geçtiğimiz aylarda Cenevre, Detroit, Tokyo ve Şangay Otomobil Fuarları'nda tanıtılan spor otomobili Alfa Romeo 4C GTA Konsept, Almanya'nın önemli otomotiv yayınlarından Auto Bild okurlarının oylarıyla “2011 Yılının En Güzel Konsept Otomobili” seçildi. Auto Bild okuyucularının takdirini kazanarak ödüllendirilen Alfa Romeo 4C GTA konsepti İtalyan tasarım anlayışı ve göz dolduran performansı ile ön plana çıkıyor. İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo'nun geçtiğimiz aylarda Cenevre, Detroit, Tokyo ve Şangay Otomobil Fuarları'nda tanıtılarak rakiplerini geride bırakan süper coupe konsepti Alfa Romeo 4C GTA, Almanya'nın önemli otomotiv yayınlarından Auto Bild okurlarının oylarıyla “2011Yılının En Güzel Konsept Otomobili” seçildi. Alfa 4C GTA Konsept, kaslı ve atletik gövde yapısının yanı sıra modern Alfa Romeo felsefesi ile tasarım anlayışını ve sportifliğini yansıtarak; performans, İtalyan tarzı ve teknik mükemmeliyeti birleştiriyor. Yaklaşık 4 metre uzunluğa ve 2.4 metrelik aks mesafesine sahip Alfa Romeo'nun iki kişilik coupe konsepti, karbon ve aluminyum kullanılan gövde ve şasi unsurları sayesinde yaklaşık 850 kg'lik boş ağırlığıyla dikkat çekiyor. Aracın şasisi, tamamen karbon fiberden meydana getirilen gövdeyi desteklerken, arka çerçeve yapısı ve çarpışma bölmelerinde ise yoğun şekilde aluminyum kullanılması ön plana çıkıyor. Orta arka konumlu, 1.8 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip olan aracın 200 HP'lik güç ünitesinde, turbo gecikmesini önleyen devrimsel nitelikte süpürme kontrol sistemi gibi teknolojik unsurlar yer alıyor. 4 kg/HP'lik muhteşem bir güç/ağırlık oranına sahip Alfa Romeo 4C GTA Konsept, ilk olarak Alfa Romeo MiTo modelinde kullanılmaya başlanan TCT otomatik şanzımanla motorun üretttiği gücü arka tekerleklerine iletiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5 saniyenin altında tamamlayarak 250 km/s'nin üzerinde son hıza erişebilirken azami çevikliği ve yol tutuşu garanti eden son derece sofistike bir süspansiyon (önde yüksek dört bağlantılı ve arkada ise MacPherson) düzenine sahip. Arkadan itiş ve olağanüstü ağırlık – güç oranıyla birlikte kombine edilen süspansiyon sistemi, ön aksta %40, arka aksta %60 ağırlık dağılımıyla safkan Alfa Romeo sürüş zevkini garanti edebiliyor.

14.06.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!