Yerli D-Max Satışa Sunuldu

Yerli D-Max Satışa Sunuldu
Japon otomotiv markası Isuzu, Anadolu Grubu ile ortaklığını üretim aşamasına taşıdı. Markanın pick-up modeli D-Max'in ilk yerli pilot aracı 18 Şubat'ta Şekerpınar'daki fabrikada banttan indirildi. Şirketin Genel Müdürü, Yusuf Tuğrul Arıkan, seri üretime başlanan ticari aracın haziranda satışa sunulacağını söyledi. Türkiye'de otomotiv sektörünün ithalat oranının yüzde 80'lere geldiğini hatırlatan üst yönetici, bu oranın aşağılara çekilmesi gerektiğini belirtti. D-Max üretim hattının yılda 10 bin araç üretme kapasitesine sahip olduğu bilgisini veren Arıkan, ilk yerli pick-up araçtan yıllık 2 bin adet satmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. Genel Müdür, “Üretim için 2 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Önümüzdeki dönemde aracın önemli bir kısmı yerlileştirilerek bu yatırım miktarının çok daha yüksek rakamlara ulaşmasını planlıyoruz.” dedi. D-Max üretimi, kamyon fabrikası içinde N serisi üretim hatları paralelinde kurulan karoseri, ana montaj ve trim hatlarında yapılıyor. Fabrikada sadece montaj değil, kaynak, boya, kataforez kaplama ve tüm kontrol, test işlemlerini içeren sürecin tamamı gerçekleştiriliyor. 1983'ten beri devam eden ortaklık sonucu Türkiye, D-Max'in üretildiği Avrupa'daki ilk ve dünyadaki 7. ülke konumunda. Avrupa'daki satış adetleri bakımından Türkiye, 2013'te ve 2014'ün ilk 4 ayında İngiltere'den sonra en büyük pazar oldu. D-Max satışları, pick-up pazarı ilk 4 ayda yüzde 28 daralırken yüzde 22 artırdı. 2004'ten beri satılan modelden bugüne kadar 23 binin üzerinde satıldı. Anadolu Isuzu, pazardan gelen talepler doğrultusunda esnek üretim yoluyla ürün gamını genişletmeyi planlıyor. Araçta 163 beygir güç üreten çift turbolu 2,5 litrelik dizel motor ve 6 ileri manuel şanzıman bulunuyor. Hem 4x2 hem de 4x4 çift kabin modellerinin baz ve lüks olmak üzere ikişer versiyonu üretilecek pick-up'ın otomatik şanzımanlı V-Cross paketi ve tek kabin versiyonu ise bir süre daha ithal edilmeye devam edilecek. Araç, 4x4 sınıfında 3,5 ton ile en yüksek çekme kapasitesine sahip. Modelin tüm paketlerinde elektronik stabilite kontrolü (ESC), çekiş kontrol sistemi (TCS), kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS), elektronik fren dağılımı (EBD) ve panik fren yardım sistemi (BAS) gibi aktif güvenlik sistemleri standart olarak sunuluyor. 1400 devirde 400 Nm' ye ulaşan tork üreten aracın otomatik vites 4x4 V-Cross versiyonu ile yapılan yakıt testinde ortalama 58 km/saat hızda 69 litrelik bir depo benzinle 1.301 kilometre yol kat edilmiş.

03.06.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
ferroli 27.03.2015 22:30

devlet neden 4x4 versiyonundan otomobil vergisi alıyor anlamış değilim, yoksa bu tür araçlar yok satardı.

Kazım Kulluk 15.02.2015 21:35

yerli üretilmesi zormu ki bunca parayı dışarıya akıtıyoruz nerede şu vatanseverler üretsinler ülkemizde kendileride kazansın

gcan 05.06.2014 12:06

dış tasarım modern ama iç tasarım zayıf