Yeni Yıla Yeni Zamlar

Yeni Yıla Yeni Zamlar
Otomotiv şirketleri, sene sonundaki kotaları tamamlamak amacıyla aralık ayında büyük indirimlere gitti. Tüketicilerin de buna karşılık vermesi üzerine satışlarda artış gözlendi. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, şirketlerin yeni yılla birlikte kâra ağırlık vereceklerini ve fiyatların artacağını söyledi. Baş, Fiat'ın Türkiye'de son 11 ayda satışta lider olduğunu kaydetti. Hükümet, küresel krizde zor durumda kalan otomotivcilere destek için ÖTV oranlarında indirime giderken, şirketler de yılın son ayında kotaları tamamlamak için indirim kampanyaları düzenliyor. Fiyatların olabilecek en düşük seviyeye ulaştığını belirten Fiat Marka Direktörü Okan Baş, ocak ayında otomobil fiyatlarının yüzde 5-6 oranında artacağını söyledi. Ay başında 40 binlik bir pazar oluşacağı tahmin edilen yılın son ayında beklentinin 70-75 bine ulaştığını vurgulayan Baş, "Bu, inanılmaz bir tablo. Ay ortasında hedefi 60 bine çıkardık, son 10 günde bu rakam 75'e uyarlandı. Fiyatlar ÖTV indirimli eylül ayına göre yüzde 5 daha yüksek. Yüzde 10 ÖTV farkının yarısını tüketici, yarısını da firmalar karşılamaya başladı. Her ne kadar 2010 yılının talebi öne alınıyor olsa da bu iyi bir gelişme." dedi. Okan Baş, Fiat'ın Avrupa'da birkaç ayda 70 bin adet sattığı yeni modeli Punto Evo'nun Antakya-Halep arasında yapılan test sürüşlerinde, sektördeki gelişmelere ilişkin soruları cevaplandırdı. Baş, 2010 yılında şirketlerin biraz daha kâr odaklı hareket edeceğini, bunun sonucu olarak ocak ayından itibaren fiyatların bir miktar yükseleceğini dile getirdi. Tüketicinin yeni yılda daha da kolay kredi alabileceğini, finans kurumlarının bu konuda istekli olduğunu vurgulayan Baş, fiyatların yükselmesini ise Euro ve doların TL'ye göre değerinin artmış olmasına bağladı. Fiat'ın 4 yılda Avrupa satışlarını yaklaşık yüzde 50 artırdığını, global krizde Chrysler gibi zorda kalan markaları da alarak büyüdüğünü belirten Okan Baş, Türkiye pazarında da 11 ayı lider olarak kapattıklarını söyledi. Yılın son ayının son derece yoğun rekabet altında geçtiğini dile getiren Baş, şöyle konuştu: "En yakın rakibimiz yine Koç şirketi Ford. Yani Koç Holding kendi şirketleri liderlik için yarışıyor. Biz son aya 2 bin adetlik farkla girdik. Her gün kendi satışlarımızı izlediğimiz gibi onları da yakından takip ediyoruz. Son günü merakla bekliyoruz." Okan Baş, Fiat'ın son dönemde yayınlanan imaj reklamının çok başarılı olduğunu ve tüm sektörler içinde 'en iyi' ilk üç çalışmadan biri seçildiğini ifade ederek, Türkiye'nin çektiği bu reklamın Avrupa'daki ülkelerde de yayınlanmasının gündemde olduğunu açıkladı. Chrysler, Dodge ve Jeep markalarının Fiat çatısı altında nasıl hareket edeceği konusunda çalışmalar yürütüldüğünü belirten Baş, Türkiye'de bu üç markanın Tofaş çatısı altında olmasının Fiat'a da olumlu katkısı olacağını söyledi. Fiat, küçük araçların yer aldığı B sınıfındaki yeni modeli Punto Evo ile birlikte üç farklı modelle pazarda yer alacak. Palio bu sınıfta başlangıç modeli, mevcut Grande Punto orta sınıfı, yeni Punto Evo ise üst sınıfı temsil edecek. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, B sınıfının Türkiye'de büyüdüğüne dikkat çekerek, "Biz de bu pazardan daha fazla pay almak istiyoruz." dedi. Fiat'ın yeniden dirilişinin sembollerinden biri olan ve 2005 yılında tanıtılan Grande Punto, geçen süre içinde Türkiye'de 30 binden fazla müşteriye ulaştı. Şirket, yeni modeli gelmesine rağmen bu otomobili de 23 bin 500 lira başlangıç fiyatıyla satmaya devam edecek. Yeni modelin fiyatı ise 28 bin TL'den başlayacak. Aracın yıllık satış hedefi ise 5 bin adet. Punto Evo, 3 motor seçeneği ve iki donanımla satın alınabiliyor. Yüzde 12 yakıt tasarrufu sağlayan start stop sistemi, standart diz hava yastığı gibi ekipmanlarla dikkat çekiyor. Kaynak: Zaman

28.12.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!