Yeni Punto Yeni Görünüm

Yeni Punto Yeni Görünüm
Yeni modelleriyle ve global işbirlikleriyle hem imajını hem de satışlarını global anlamda daha da güçlendiren Fiat'ın küçük sınıftaki hatchback karoserli modeli, isim olarak sadeleşerek, tasarım ve donanım açısından ise yenilenerek Türkiye yollarında da yerini aldı. 2006 yılından bu yana ülkemizde 47 bin adetten fazla satılan Fiat Grande Punto ve Fiat Punto EVO model ailesinin yerini alan Fiat Punto, 32 bin 330 TL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çekiyor. Ülkemizde ikisi turbo dizel olmak üzere toplam 4 motor ve 3 farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan yeni Fiat Punto'da isteğe bağlı olarak Dualogic otomatik şanzıman tercih edilebiliyor. Yeni Fiat Punto'nun Pop adı verilen yeni standart donanım paketinde ABS+EBD, ön sürücü ve yolcu havayastıkları, direksiyondan kumandalı radyo/ CD ve MP3 çalarlı müzik sistemi, manuel klima, gündüz farları, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve Start & Stop sistemi yer alıyor. Easy adı verilen yeni ara donanım paketinde ise bunlara ek olarak gövde rengi aynalar ve kapı kolları, koyu zeminli ön farlar, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, 15 inç'lik alaşım jantlar ve bir güvenlik öğesi olarak dikkat çeken viraj içini aydınlatan ön sis farları gibi ekipmanlar standart olarak yer alıyor. Lounge adı verilen en üst donanım paketinde ise çift bölgeli otomatik klima, perde havayastıkları, park sensörü, Blue &Me sistemi, hız sabitleyici ve elektrikli arka camlar gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. Yeni Fiat Punto, Lounge donanım versiyonunda isteğe olarak sunulan renkli bir dokunmatik ekran üzerinde telefon, navigasyon ve bilgi işlevlerini yürütülmesini sağlayan, entegre bilgi-eğlence sistemi “Blue&Me–TomTom” ile dikkat çekiyor. Sistem, taşınabilir navigasyon sistemlerinin Avrupalı lideri TomTom ile Fiat Grubu arasında meydana getirilen ortaklığın ürünüdür ve Magneti Marelli ile birlikte geliştirilen Blue & Me sistemi sayesinde yeni Fiat Punto'nun diğer sistemleriyle bütünleşmektedir. Bununla birlikte yeni sistem ayrıca sürüş stiliyle ilgili anlık bilgi veren ve güzergâha uyum sağlarken vites değiştirip gaz pedalına basarak çevresel etkiyi azaltmak ve tüketimi ideal konuma getirmeye dair faydalı önerilerde bulunan “eco:Drive Info (Ekolojik Sürücü Bilgisi) sistemini de içermektedir. Azalan tüketim ve emisyonların yanında yeni Fiat Punto, dur – kalk şeklinde ilerleyen trafikte motoru kapatan ve yeniden çalıştıran Start&Stop sistemine sahip olmasıyla da farklılaşıyor. Yeni Euro 5 benzinli ve dizel motorlarının tamamında sunulan bu donanım, yakıt tüketimini ve gürültü seviyelerini azaltmak amacıyla motoru geçici bir süre için kapatır ve ardından atak biçimde yeniden çalıştırmaktadır. Şehirlere özgü tipik yoğun trafik durumlarında ve trafik ışıklarında durulduğunda, kontrol stratejisi izin verdiği zaman sistem otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde %10'a varan oranlarda ve NEDC tip sürüş çevriminde ise % 3,5 oranında yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı gerçekleştirir. Buna ek olarak, Start&Stop sistemine bağlı Vites Değişim Göstergesi (Gear Shift Indicator /GSI), sürücülere ne zaman vites değiştirmeleri gerektiğine dair tavsiyede bulunarak, motorun yakıt yönünden daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bir tür co-pilot'tur. Örneğin GSI, motorun daha az yakıt içeren, daha ince bir karışım yakmasını temin etmek için gösterge paneli üzerindeki bir sinyal aracılığıyla vites büyütmeyi tavsiye edebilir ya da mevcut torktan en iyi şekilde yararlanmak için vites küçültmeyi önerebilir.

27.01.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
UMUT ÜLGER 13.07.2012 01:05

Fiat'ın araçları güzel donanımları iyi tek kusuru otomatik şanzıman teknolojisi Duallogic. Bir çeşit otomatikleştirilmiş manüel şanzıman. Tek debriyaj sistemidir. bu sizin yerinize gücü kesip vites değiştiriyor. Bu sistemlerin hemen hepsi sürüş performansı açısından sorunlu ve sıkıntılıdır. UZAK DURMANIZI ÖNERİRİM. Bence fiat kendi adını taşıyan otomobillerinde de ALFA ROMEO'daki TCT ya da LANCİA DELTA'daki selectronic vites sistemini kullanmalı.