
Volkswagen'in B segmentindeki başarılı temsilcisi Polo'nun güncel versiyonu 2009 yılında tanıtıldığında birçok kesim tarafından büyük beğeni toplamıştı.
Selefine göre mükemmel bir tasarıma sahip olan 5. Jenerasyon Polo, 2010 yılında da Yılın En İyi Otomobili ödülüne layık görülmüştü.
Piyasaya çıkışından itibaren 5 yıl geçen 5. Jenerasyon Polo, yeni Fransız modellere koltuğunu kaptırmadan önce başarılı satış grafiklerine devam ediyordu.
Ancak satışları son zamanlarda bir hayli düşen Polo'yu Volkswagen yenileme kararı aldı.
B segmentinde yer alan hatchback modelini baştan aşağı yenilemektense yalnızca makyajlamayı tercih eden Alman otomobil devi, bu makyaj operasyonu sırasında müşterilerinin yorumlarını ve sektörün gidişatını dikkate aldı.
Oldukça ufak değişikliklere gitmeyi tercih eden Volkswagen, Polo modelinin ön farlarına LED teknolojisini getirirken, arka farlar, iç tasarım ve tamponlarda makyaj operasyonu ile ufak değişikliklere uğradı.
Volkswagen ayrıca Polo modeline yeni bir BlueMotion motor seçeneği ekledi. Ancak bu motor seçeneği diğer BlueMotion logosu taşıyan modeller gibi dizel değil benzinli bir motora sahip.
TSI BlueMotion modeli 1.0 litrelik turbo şarjlı, 90 beygir güç üreten benzinli bir motora sahip olacak. Bu motor seçeneği ile tercih edilecek makyajlı Volkswagen Polo'nun yakıt tüketimi ise 4.1lt/100km olacak. Volkswagen'in bir diğer yeni motor seçeneği ise 1.4 litrelik 3 silindirli TDI BlueMotion olacak.
İlginç olan ise yeni 1 litrelik benzinli motorun, yerini aldığı 1.2 litrelik motor seçeneğinden daha güçlü olması. 2010 yılında üretimine başlanan 1.2 litrelik benzinli motor seçeneği ürettiği 60 beygir güç ile 0-100 km/s hızlanmasını 16.1 saniyede tamamlarken 2014 model yeni Polo, daha az tork üretmesine rağmen 0-100km/s hızlanmasını 15.5 saniyede tamamlıyor.
Wolfsburg merkezli üretici LPG'li ve hibrit Polo seçeneklerinin ise 2015 yılından itibaren satışta olacağını belirtti.
07.03.2014 | Bu Haberi Paylaş
SON HABERLER
BİZİ TAKİP EDİN
Dağ yine fare doğurdu,hem de fındık fareciği.....
Böyle makyajla olmaz bu işler.1 lt turbo motordan da
böyle bir tork çıkmaz..Iııh....Tutmaaaz !
Bu yazılanlardan ibaret ise hiç çıkmasın daha iyi. Herşeyden önce ekonomik bir otomatk seçeneği olmalı. ve rakiplerine göre komple boş olan güvenlik ve fonksiyonellik opsiyonlarını tamamlamalı...
polo güzel araç ama, fiyat makul olmak şartıyla,Volkswagen firması polonun sportourer modelini de çıkarmalı renaultun taktiğini uygulamalı clio da olduğu gibi clio sportourer modelleri renaultun satış rakamlarını yukarı çıkardı
öf led far yapmasınlar çok itici duruyor yeter artık araba markaları birbirini taklit etmeyi bıraksın led bence arabaya hiç yakışmıyor ve itici duruyor.
B segmenti araçların 25-40 fiyat aralığında olması gerekiyor içinde ne donanım olursa olsun ne motor koyulursa koyulsun 40'ın üzerine çıktığın zaman B segment araç alınmaz. Ayrıca motor hacminin küçülmesi ve yakıt tüketiminin düşmesi güzel ancak motorun ömrü, 3 silindire düşünce çıkardığı gürültü düşünüldüğünde çok ta hoş görünmüyor. Zaten otomobil dünyasının hala en büyük sorunu motor gürültüsü ve yakıt tüketimi. Arabanın içindeki düğme sayısını arttırınca araç gelişmiş olmuyor, ben sessiz bir araç istiyorum.
İstediği kadar yapsınlar etsinler tüketici olarak benim için fiyatına bakarım bir çuval para verecek kadar zengin bir ülke vatandaşı değiliz...
1.0 lt 90 hp'lik olan modelin Türkiye fiyatı ne olur acaba?
Ufak tefek makyaj yaptıkları belli zaten, hiç bir şey anlaşılmıyor zira. sanırım polo kullanıcısı da benle aynı fikirdedir :)
ne vakit bizlerle bulusur
Şu araca 1.2 tsi koy 105 hp olanı peynir ekmek gibi satsın işte. Daha neyi kasıyorlar anlamıyorum! 1 litrelik tsi koymuşlar 90 hp, 0-100 15.5 saniye. Kaplumbağa desem kaplumbağaya hakaret olur :D