Yeni ÖTV İndirimleri Açıklandı

Yeni ÖTV İndirimleri Açıklandı

Bugün açıklanan kararname ile 01.11.2018 tarinden 31.12.2018 tarihine kadar devam edecek süre içerisinde, 1600 cc ve altında yer alan araçlarda ÖTV oranı 15 puan düşürüldü. Aynı zamanda hafif ticari sınıfındaki araçlarda KDV oranı ise %18'den %1'e indirildi.

Matrahı 70.000 TL'ye kadar olan araçlarda ÖTV oranı %45, 70.000 - 120.000 TL arasında kalan araçlarda %50 ve 120.000 TL üzerindeki araçlar için ise %60 olarak hesaplanacak.

Yeni uygulama ile örneğin 100.000 TL baz fiyata sahip bir araç için;


YENİESKİ
BAZ FİYATI100.000 TL100.000 TL
ÖTV TUTARI35.000 TL50.000 TL
ÖTV DAHİL FİYAT135.000 TL150.000 TL
KDV TUTARI24.300 TL27.000 TL
KDV DAHİL FİYAT159.300 TL177.000 TL
FARK- 17.000 TL

%18 oranında azalması beklenen yeni araba fiyatları listelerini yarından itibaren (01.11.2018) Arabalar.com.tr'den takip edebilirsiniz.

31.10.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2140 10.11.2018 20:49

Markaların reel araç stok miktarını bilmiyorum ama son indirimler araç bayilerine ciddi hareketlilik getirdi. Satış adetlerini önümüzdeki ay göreceğiz. Yıl sonu kampanyalarını bekleyenler de var.

Misafir-1711 07.11.2018 21:55

Bu fiyatlar öncekinden biraz daha iyi olmuş ama yeterli değil.12 ay sıfır faiz ne işe yararki.

stoyan 06.11.2018 13:59

Koskoca firmalar dünya kadar arge çalışmaları yapıyor, araştırıyor, inceliyor ve üretim tesisleri kuruyor. Birsürü insan çalıştırıyor. Ve ortaya yoğun çalışmalar ve yıllar sonucu bir araba çıkıyor. Vergisiz matrahı diyelım 100000tl. Bunun ne kadarı net kardır maliyetleri düşünce bi incelemek lazım. Ama ülkedeki satış fiyatı 200000tl. Devlet yattığı yerden 100000tl kar ediyor en ufak caba harcamadan sadece ülkede aracın satışına izin vererek. Bu kadar kolay olmamalı bazı şeyler. Bu araçları kim alıyor? Bizler. 3-5%zam oranlarımızla yıllık:) Satışlardaki 75% azalma bence az bile. Filo satışlarıdır onunda 90%ı. Kimse almasın araç. Bu sahte enflasyon rakamları ve komik ötv indirimleriyle!!! Bırakalım devlet bakalım satılmayan araçtan nasıl vergi alacak? Belki galeride duran araçlardan da vergi almaya başlar bi süre sonra:):)Tabi galeri kalırsa ortada!!!!!

Misafir-5147 05.11.2018 15:56

Kur farklarıda fiyatlara yansıyor ama kredi faizleri çok yüksek, bu memlekette kredisiz araç alabileceklerin sayısı vatikan nüfusundan fazla olmadığı için fiyatların düşmesi çok birşey değiştirmeyecek. kampanya harici, 10 bin tl 12ay taşıt kredisi için %20 faiz isteniyor. başka sözüm yok hakim bey.

Misafir-6987 05.11.2018 09:06

Vergi indirimi geldi (çok az ) ama döviz kuru indirimi gelmedi.Bu fiyatlara otomobil almak çok zor.Piyasa biraz hareketlense de yeterli olmayacak.Vergi indirimi süresi de büyük ihtimalle uzayacaktır.

Misafir-8206 04.11.2018 15:33

sn. otomobil uçar gider, yerli üretim renault harici birçok araçta bunu görebilirsiniz bir çok markanın modelleri mart ayı hatta ocak ayı türk lirası fiyatlarında hatta altında.

Misafir-7732 04.11.2018 15:22

satışlar dibe vurduğu için biraz hareket gelsin diye atılmış adım ancak satışların eski haline geleceğini zannetmiyorum çünkü hala fiyatlar çok yüksek ve tüketicinin maaşında bir artma olmadığı için faizlerinde yüksekte kaldığı dönemde büyük satışlar beklemiyorum . özel sektör ayakta kalsın diye bir şey tüketiciye bizlere makul fiyatlı araba almak bu koşullarda hayal . euronun aşığı yönlü hareketinde ucuzlaması gereken arabalar ucuzlamadı çünkü ithalatçılar yüksek Euro kurundan stok yapmıştı ben fırsatçılık olduğunu düşünmüyorum dövizle iş yapan herkes o durumu bilir ve ocak ayına kadar bu stokları eritmeye çalışacaklar ocak ayında eski vergi oranları tekrar gelicek yani 0 km araba almayı düşünen varsa (ben 2.el alırdım ) bu sürede elini çabuk tutsunlar derim .

Misafir-9975 04.11.2018 02:02

ben onu bunu bilmem hangi marka olursa olsun fırsatçı kardeşim doalr 6.5 civarlarında iken arabalara zam yapan firmalar doalr 5.6 lara düştüğünde indirim yapsaydınız yok biz euro ile alıyoruz diyorsanız oda aynı oranda düştü .. neden kur düştüğü halde siz fiyatlarınıza bunu yansıtmıyorsunuz. millet vergi dilimi değişiyor demiş kur artınca hali ile vergi dilimi değişiyor anladık kur düşünce neden düşmez bu anlamak mümkün değil..birde her ay düzenli olarak arabalara fiyat artışı yapılır ne hikmetse en az 5 bin tl gibi ...şimdi araç kredilerinde faizi 0 a çekmişler bak bak,110000 tl lik bi araba almaya gidersin pazarlık yaparsın 100000 tl ye düşürürsün krdi cekecem dersin.. adam derki abi kredi çekeceksen fiyat 110000 tl ..almayın arkadaşlar fiyatları kur öncesine ceksinler öyle alın....araba alacağınıza bankaya yatırın yıllık %25 veriyor..yatırın keyfinize bakın

Misafir-7554 04.11.2018 00:48

Sayın okuyucular bilinmeyen veya gözardı edilen bir hadiseyi basitçe izah etmeye çalışalım.Kasım 2016 da çıkan bir ohal kapsamında khk ile vergilendirme sistemi değişti.Sayın ali nokay ın yanılgısı da sanırım bu sebeple.Kasım 2016 nın son günlerinde yapılan düzenleme ile yeni vergi dilimleri oluştu.Buna göre aracınızın vergisiz fiyatı%50vergi dilimine girecekken kur artışıdır , enflasyondur derken vergisiz fiyat yükseliyor yükseliyor ve birkaç ay sonra (ve ya bir yüksek donanım paketi istendiğinde) devletin daha evelden belirlediği çizelgeye göre %60 lık dilime bir anda temas etmiş oluyor.Haliyle fiyatı da %60ötv üzerinden hesaplanmaya başlanıyor.Birde bunun üzerine %50lik ötv eklenmiş hali değil %60ötv eklenmiş halinin %18 i kadarda kdv ekleniyor.Fiyat haliyle bayağı uçmuş olabiliyor ki bu husus nedense hep gözardı ediliyor yahut hiç bilinmiyor

tokay ceritoğlu 04.11.2018 11:14

maalesef tahmin etmiş ve vergide katlama olur diye yazmıştım.maliye bunun hesabını önceden yaptı ve böyle olacağını hesapladı.gelinen nokta da kimse halinden memnun değil,beklenen vergilerde tahakkuk etmeyecek,çünkü alım gücümüzün çok çok üzerinde fiyatlar oluştu.ileriye dönük çözüm daha öncelerdede yazdığım gibi ötv nin 3 er aylık dönemde kademeli olarak düşürülmek suretiyle tamamen sıfırlanmasıdır.aracın imalat veya ithal fiyatı olur,üzerine yasal bayi konur ve % 18 kdv eklenir,vatandaş satın alır.bunun tıkanacağı ortada nitekim.

otomobil uçar gider 03.11.2018 22:23

Sayın Ali Nokay, şimdi size tam olarak fırsatçılık dediğiniz noktadan cevap vereceğim. Volkswagen Türkiye'nin en sevdiğim özelliği sitelerinde fiyat bilgilendirmesi yaparken baz fiyat+ötv+kdv bilgilendirmelerini tek tek yapmaları. Yazdıklarımın doğrulamasını yapmak isterseniz bahsi geçen markanın sitesinden fiyat listesini açıp detay sekmelerine göz atabilirsiniz. Kuruşuna kadar eksiksiz yazıyorum.
Passat demişsiniz buyrun bakalım Passat'a: VW Passat Trendline 1.4 TSI Manuel: Tavsiye Edilen Satış Fiyatı 158.400,00 TL. (Net Fiyat:98.628,88 + ÖTV:34.520,11 (%35) + KDV:23.966,82), VW Passat Trendline 1.4 TSI DSG: Tavsiye Edilen Satış Fiyatı 188.200,00 TL (Net Fiyat:117.335,72 + ÖTV:41.067,50 (%35) + KDV:28.512,58) - Trendline paket için fabrika Baz Fiyatındaki DSG farkı 117.335,72 - 98.628,88=18.706,84 TL.
Şimdi bir de Comfortline için aynı hesaplamayı yapalım. VW Passat Comfortline 1.4 TSI Manuel Tavsiye Edilen Satış Fiyatı 178.500,00 TL (Net Fiyat:111.246,58 + ÖTV: 38.936,30 (%35) + KDV:27.032,92) VW Passat Comfortline 1.4 TSI DSG: Tavsiye Edilen Satış Fiyatı 246.500,00 TL (Net Fiyat:129.881,25 + ÖTV:77.928,75 (%60) + KDV:37.405,80) - Comfortline paket için fabrika Baz Fiyatındaki DSG farkı 129.881,25 - 111.246,58=18.634,67 TL.
Şimdi görüyorsunuz ki VW Passat Comfortline 1.4 TSI DSG modelinde baz fiyatın 120 bin lirayı geçmesi ile manuelde %35 olan ÖTV'nin % 60 olmasına sebep oldu. Bu da 78 bin lira ÖTV, 37 bin lira KDV demek oluyor. Eğer bu aracın ÖTV'si de %35 olsaydı 206 bin lira satış etiketine sahip olacaktı. Sadece baz fiyatı 120 bini geçtiği için 40 bin lira ekstra vergi yükü oluştu.
Gelelim DSG farkına. Markanın belirlediği fabrika çıkış fiyatlarında DSG fiyat farkının Trendline'da 18.706 TL, Comfortline'da ise 18.634 TL olduğunu gördünüz sanırım.Yani iddia ettiğiniz gibi bu model tutuluyor o yüzden fiyatları uçuralım gibi bir durum yok. Zaten olamaz da. Bence siz, fabrikanın belirlediği fiyatı 3 bin euro bile olmayan DSG'ye neden 68 bin lira para vermek zorunda kalıyorsunuz buna kafa yorun. Bu arada özür dilemenize gerek yok. ***

Misafir-1632 03.11.2018 21:22

Geçen ay Amerikada idim Kia stringer özellikle baktım 46 bin $ idi. İkinci elleri bile 38-41 bin arası idi.

Misafir-7448 03.11.2018 17:41

http://www.arabalar.com.tr/renault/megane/2018/sedan-1-5-dci-icon-edc

2018 model 1,5 dci reno megan sedan,

fiyatlar her ayın ilk haftası yayınlandığı için kuru tcmb ayın ilk haftasının ilk iş günü dikkate aldım.

mart satış fiyatı 143.000 tl, dolar kuru 3,80 buda 37,434 dolar eder.
kasım satış fiyatı 140.485 tl, dolar kuru 5,50 buda 25,542 dolar eder.

ekim satış fiyatı 202.250 tl, dolar kuru 6,65 buda 30,413 dolar eder.

bir benzer tabloda burada
http://www.arabalar.com.tr/renault/symbol/2018/1-0-joy
martta 64,900 tl
kasımda 72,200 tl
ekimde 102,850 tl

profesörler buraya lütfen

otomobil uçar gider 04.11.2018 01:35

Yerli üretim araçlarda dolar kuru üzerinden ispatlama yapamazsınız çünkü bu araçlar dolarla ithal edilmez, dolarla alınan parçalarla üretilirler. Maliyetleri de sadece dolara bağlı değildir, işçilikten elektrik, su, nakliye fiyatlarına kadar ülke içindeki ekonomiye bağlıdırlar. Örneğin bir Ford Focus kullanılabilir halde Almanya'dan X euro'ya/dolar'a ithal edilir, fiyatlandırması ona göre yapılır, satılır. Türkiye'de üretilen araçlarda ise markaların fiyat belirlemede maliyet hesabı yapma durumları vardır. Yani kullanılan parçaların fiyatları arttıkça zam gelmesi doğaldır. Bunun da TL üzerinden hesaplaması zaten normal. Corolla'nın, Egea'nın, Megane'ın ulaşılabilirliğindeki sır da budur. 120-130-140 bine Corsa, Clio alırken 90 bine Corolla'ya binebiliyor olmak bununla açıklanır. Ekimde 202bin lira olan aracın %50 ÖTV + %18 KDV yerine %35 ÖTV + %18 KDV hesabına alınması, dolardaki düşüşe bağlı parça maliyetlerinin gerilemesi ve markanın yıl sonu indirimi ile 140 bine gelmesi gayet normal. Dolar artık 3.80 değil ama ÖTV de marttaki gibi %50 değil %35. Megane ya da Symbol fiyatlarının mart fiyatlarına gerilemesinin sebebi de bu. Bunun için profesör olmaya gerek yok, biraz matematik bilgisi her şeye yeter.

Misafir-8849 03.11.2018 17:07

devlet, ithal ürünlere ithalat faturasında ki döviz cinsinden, yerli ürünlere tl cinsinden fiyat etiketini zorunlu kılsa. döviz etiketli ürünlerde satış tarihinde ki tcmb döviz kuru üzerinden tl cinsinden fatura edilse. bizde ak'la-kara'yı görsek, hepimizin de kafası rahat etse keşke.
ne demek istediğim anlaşıldı umarım.

otomobil uçar gider 04.11.2018 01:37

Yerli dediğimiz otomobiller, ithal edilen parçalarla üretildiği sürece nasıl olacak bu? Bugün 50 bin liralık parça harcadığınız otomobil, yarın 60 bin liraya mal oluyorsa TL etiketi iflasa neden olur.

ali nokay 03.11.2018 11:19

Firmaların fırsatçı olmadığını söyleyen arkadaşlar ya siz çok biliyorsunuz ya biz hiç birşey bilmiyoruz. Şimdi passatın tsi confortline düz ile dsg farkına bakın 70.000 lira birde tsi trendline düz ile dsg farkına bakın 30.000 lira. Aynı motor aynı şanzumana aradaki 40.000 fark neden sizce. Ben söyleyeyim nasıl olsa satıyorum mantığı. 10 araç satacağıma 3 araç satarım aynı karı yaparım. Aynı motor aynı şanzımandaki bu fahiş farkın nedenini söyleyin hepinizden özür dileyeyim....

otomobil uçar gider 04.11.2018 01:16

Gerekli açıklamayı detaylıca yaptım. Buyurun okuyun. Bu yorumu beğenen arkadaşlar da gerçekleri görerek karar versinler. ***

Misafir-2969 03.11.2018 09:23

Otomobil distribütörleri - bayileri sadece aracıdır. Maliyetler üzerinde çok fazla esneme imkanı yoktur. Bir sene sonrası için toptancıyı arayıp bana 2 tane araç getir. Getirince sana 90 günlük çek keseyim diyemezler, kredi kartları ile 3 taksit üzerinden alım yapamazlar.
Önümüzdeki yılın planları yapılır, fabrikaya sipariş geçilir ve ödeme yapılır(ya da ödeme yapılacağı gün için bankadan kur garantisi alınır)
Bu nedenle her firma aynı indirimi yapacak diye birşey yok.butik markadır az araç satar daha yüksek kar ile satmak zorundadır.
Yerli üretim yapan markadır.. İşçliği ucuzdur. Sabit maliyetleri düşüktür. (elektrik su gaz)
Nakliyesi kolaydır. Gümrükte aracını bekletme kirası ödemez. Çok indirim yapar, fazla satar s0rümden kazanır.
Yani bu firmalara hain diyerek bu kadar kafayı takmaya gerek yok. Zaten bir çok marka yılsonu kota eritmek için indirim yapardı. Ötv kdv indirimi de üzerine eklendi bazı modellerde indirim gayet iyi oldu.
Tabi bunun aslında batmakta olan endüstrinin son çeyrek bilançolarını düzgün göstermek için olduğunu, kredi maliyetleri bu kadar yüksek iken, 10000 tl indirim yapılırken faiz yüzünden 15000 tl fazla ödendiği(geçen seneye göre) cari açığı düşürmek için bu yüksek faize geçilmişken, bu indirimler yüzünden tekrar cari açığın artacağını, 2 ay sonra bu indirimler bitince, sektörün belki 5 ay satış yapamayacağını, vazgeçilen bu vergilerin, araba almak istemeyen milyonlarca insanın sırtına başka şekilde yükleneceğinden konuşmaya gerek yok.

otomobil uçar gider 03.11.2018 00:54

Halen ikna olmayan suçu ısrarla bayilere atan dostlarımız için siteye yepyeni bir örnek düştü. Yeni Kia Stinger, 550 bin lira bedelle satışta. Yani yarım milyon Türk liranız varsa bile alamıyorsunuz. Bilin bakalım bu otomobil Amerika'da kaç dolar? Sadece 31.900. Güncel kurla 173 bin lira. 1 yıl öncesinin kuruyla 120 bin lira. Demek ki bu Amerikan bayilerinde hiç akıl yok ki Türkiye'de 100 bin dolara satılan aracı 30 bine satıyorlar.

Misafir-9949 02.11.2018 23:31

Ötv indirimi peşin parasi olana yarar sadece.kredi faizleri uçmuş ki ülkemizde her 4 aracin 3 ü kredi ile aliniyordu.araba artik bir ihtiyaç .amaa halkimizda şimardi ya her yil araba değistirmek,komşusu başka model alinca kiskanip satip daha pahalisini almak vs.bu kriz üzülerek söylüyorum bizlere nasihat olucak elimizdekilerin kiymetini bilicez.firmalar kar ediyor arkadaşlar.bir arkadaş yazmiş kar etmiyor servisten kazaniyor yapma arkadaşim ticaretle uğraşiyorum kriz döneminde dolar 7 lira deyipte çaliştiğimiz firma ürünlerine %60-110 arasi zam yapti tamam dedik şu an dolar 5.40-5.50 civari hadi fiyatlari çek geri dediğimizde ee kusura bakmayin piyasa oturdu şu an diyor.ayrica her iş adami kur fiyatlarini daima bir yillik oranda 0.50-1.00 lira arasinda risk faktörü olarak hesaplar yani ülkemde kur 4 liraysa iş adami kendini korumak için minimum 4.50 lira hesabi ile türkiye liste fiyati sunar.ben bu kriz ortaminda içimizde hain çok ögrenmis oldum neyse..bazi firmalra %10-15 indirim yapmis helal olsun bazilari hala ayak diretiyo resmen.dolar da düstu bu firmalari anlamk mümkün degil...

Misafir-5315 02.11.2018 22:59

1)Bence sayın otomobil uçar gider haklı.Sonuçta aracı aldığınız ülkede aracın fiyatı 19.000 euro ise şimdi yine aynı.Ancak euro 3.50 lerdeyken durum 19.000*3,50 iken şimdi misal kur nedeniyle 19.000*6,2.Haliyle fiyatlar oldukça yükseliyor.Birde korkunç ötvler artı ötv li fiyatın kdv ilavesi vs vs.İsteyen yurtdışı fiyatları ve oradaki vergileri birlikte türkiye de ki oranlarla kıyaslayabilir.Bunu popüler bir otomobil testleri çeken kişi sosyal video paylaşım sitesinde mukayase etmişti..
2)Bildiğim kadarı ile (distrübütörü bilmiyorum), bayilerin karı yüzde 3,5 - 4 civarı.Mesela bir nissan bayiinde plaza sahipleri ile satış bölümü müdürünün konuşmalarına şahit oldum.Yüzde 3-4 gibi bir payı tartışmışlardı.
Bayilerin indirim sebepleri farklı şeyler olabilir.Mesela distrübütörler eldeki stok araçların uygun kurdan alınanlarının(çok değil kısa zaman evvel 4.60 lardaydı kur) stoğunu eritip fazla alınanları ithalatı yapılan ülke/firmaya iade etmiş olabilir.Bu durumdada zaten düşük kurdan alınan araçları uygun fiyata elde ćıkarıp elde ettikleri para ile kur yükseldiği için gitgide daha az araç alarak düzenli bir küçülme planlanmış olabilir.Yada bunun gibi başka bir durum sözkonusu olabilir.

Misafir-8276 02.11.2018 21:47

Hükumet,Devlet indirdi .Firmalar da indirmeli kurlar düştü.firmalar indirim yapmadılar ki.almazsak yıl sonunda nasıl indirim yapacaklar göreceğiz. ALMAYALIM ARKADAŞLAR.

Misafir-9606 02.11.2018 21:14

Bayilerin fırsatçı olmadığını düşünen arkadaşlara, araçların benzinli ve dizel fiyatlarını karşılaştırmalarını öneririm. Henüz 1-2 sene öncesine kadar 10-15 binlerdeydi. Bir de Avrupa’daki farklara bakmalarını tavsiye ederim. Saygılar

otomobil uçar gider 02.11.2018 20:00

Sevgili Misafir-7581, dolar 4 iken 85 bin lira olan aracı, dolar 6.5 olunca 100 bin'e satsınlar demişsiniz. Şimdi basit bir şekilde, en düşük ÖTV bandı olan %45'e göre bir hesap yapalım. Dolar kuru 4 lira iken fabrika çıkış fiyatı 12.500 dolar olan bir araç, 12.500x4=50000 TL çıplak fiyata sahip olur. Buna %45 ötv eklediğimizde 72500 TL eder. ÖTV'li fiyatın KDV'sini aldığımızda (ki KDV hesaplaması çıplak fiyattan değil ÖTV'li fiyattan yapılıyor.) aracımız 85500 liraya gelir. Şimdi bir de bahsettiğiniz gibi 6.5 TL dolar kuruna göre hesap yapalım: 12.500x6.5x1.45x1.18= 139.000 lira eder. Dolar kuru 4 Nisan tarihinde 4 TL idi. 13 Ağustos'ta 6.90'ı gördü. Güncel kur 5.43, aynı hesapla aynı aracın bedeli şu an 116bin lira ediyor. Kurun 1 kuruş artması, en düşük ÖTV bandında bile satış fiyatına 1.77 kuruş olarak yansıyor. ÖTV arttıkça bu oran 3 kata kadar çıkıyor. Yakın geçmişte araçların üst paketlerinde baz fiyatlarının 70 bini geçip orta paketle üst paket arasında 30-40 bin liralık fiyat farkı oluştuğunu hep beraber gördük. (ÖTV %45-%50 olayı) Yerli üretim modeller olmasa durum çok daha vahim. Corsa, Fiesta, Clio fiyatları nerelere gitti gördünüz. Şimdi siz söyleyin bu şartlarda Bir arkadaşımız da demiş ki, kar marjı %20'lerde çok fazla. Ticarette %20 komik bir rakam. %200 ile çalışan sektörler var. Ticaret erbabı değilim, otomotiv sektörü ile herhangi bir bağım yok ama "Bak sıkıştılar nasıl indirim yaptılar." açıklaması da tam anlamıyla talihsizlik. Sektördeki daralma bir çok çalışanı işinden ekmeğinden etmiş durumda.

Misafir-3542 02.11.2018 19:19

Aranızda ticaretten gerçekten anlamayan troller var. Demiş ki mart girişli araçları kur 7 liradan mı almışlar gibi zam yaptılar?
- şimdi aracı kaçtan alıyor? Zam yapmasa yeni malı yerine nasıl koyacak?
-kur düştü ama göreceli olarak düştü. Adamlar mal çekerken ez 6 aylık kur bağlıyor? 6.80 lerden bağlanan kurların maliyeti ne olacak?
-kur biraz geriledi ama diğer maliyetler hala bu kadar yüksek iken nasıl indirim olacak?
Anlatın, açıklayın, koskoca firmaların yapamadığı indirimin nasıl yapılacağını gösterin de hepimiz rahatlayalım, uygun fiyata araç alalım.
Öyle yazıyorsunuz ki işi araba satmak olan adamlar sanki araba satmamak için zam yapıyor, müşteri ile inatlaşıyor ama çok yüksek mar marjlarından feragat etmiyor. Yok mu çevrenizde otomotiv sektöründe çalışanlar? Hiç mi dünyadan haberiniz yok.?
Siz hiç ticaret yapmayın. Özellikle ithalata dayalı ticaret. Çok çabuk batarsınız

Misafir-3651 02.11.2018 18:51

Araç fiyatları ve ÖTV oranları aynı kalsa ile KDV 18den 8e düşmeden araç almayacağım. Tavsiye ederim. Çünkü bu piyasada 2. el bile alınmaz aslında sıfırı hiç yaklaşılmaz...

Misafir-6728 02.11.2018 16:38

Sen madem vatandaşını düşünüyorsun o zaman benim yükümü azalt. Benden aldığın vergiyi düşür. Bana bu yaptığının bir faydası yok ki. Asgari ücret alan vatandaışn sıfır arabaya binmeye hakkı yok mu ? Devlet olarak hesap işini iyi yapıyorsun ya, bak bakalım askari ücretle nasıl araba alınıyor, onu da söyle o zaman ? Yok, arkadaş topyekün protesto edeceksin, araba almayacaksın. Bak ! Satışlar dününce nasıl korktular.

Misafir-7373 02.11.2018 16:34

Bir Avrupa firması örneğin bir aracın satışından kendine kalacak 20.000 Euro fiyat belirliyor. Ülkemizde bu araç kur, kdv ve ötv gibi sebeplerle 150 bin civarında seyrediyor. Ülkemizde ötv, kdv ve kur artsa da çıksa da adamlar kendi para birimlerinde ellerine 20.000 Euro geçsin istiyorlar, ki bundan daha doğal bir şey olamaz. Ama siz diyorsunuz ki, ötv, kdv ve kur gibi etkenleri es geçiyorum ve firmadan indirim bekliyorum. Yani adamın eline 20.000 değil de 15.000 Euro geçsin diyorsunuz. Ülkenin ekonomi yönetiminden kaynaklı yüksek kur, ve devlete vergi olarak ödediğimiz ikinci bir araç parasından bu kadar yakınmıyorsunuz. Peki kur düşünce neden indirime gidilmiyor diyenler. Çünkü böyle dengesiz ekonomide kimse 1-2 aylık kur farkını fiyatına indirim olarak yansıtacak kadar "enayi" değildir. Unutmayın Dolar da Euro da geldiği yeri unutmaz diye maalesef doğru bir söz vardır ve istisnasız kendini sürekli doğrulamıştır.

Misafir-5598 02.11.2018 16:14

Keşke şu ötv indirimini bi 3 4 gün sonra getirselerdi bayilerin yapacağı kur indirimi yok oldu bu yüzden. Dolar 6.50 iken koydukları fiyatları dolar 5.50 ye düşmesine ramen kendi karlarından hiçbir düşme yapmadılar

Misafir-5076 02.11.2018 14:11

Sn. Otomobil Uçar Gider,
Bende yıllarca kurdu vergiydi giderdi, bayilere hak verir satış fiyatlarının yüksekliğinde onları suçsuz gördüm ama artık değil. Ama son olanları görünce %20'lere yakın kar marjı ile çalıştıklarını düşünüyorum. Vergi ayarlaması öncesi de 150.000'lik arabaların 120.000'lere satıldığını duyduk, sıkışınca oluyormuş. Diğer söylediklerinize katılıyorum ama olması gereken bayi sayısının azalması, showroomların şehir dışına taşınarak maliyetlerin ve kar marjlarını düşürülmesi bence.

tokay ceritoğlu 02.11.2018 12:39

otomobil veya diğer ürünlerinin satışlarının artması ,tek başına sadece ötv de düşüş sağlamakla olmaz,yeterli olmaz.banka kredilerinin uygun maliyetli,alıcı kişinin iş garantisinin olması,alıcının hane halkının tasarruf edebilecek seviyede gelirinin olması , arabanın fiyatının sabit çizgide olması gerekir,sonuçta tüketici esen rüzgara göre aldanmak istemiyor.firmaların kafalarına estikçe zam sonra ilgisiz indirimler yapması da tüketiciyi rahatsız ediyor ,ikilemde bırakıyor.bu devir araba alacak zaman değil,tasarruf edilebilirse edebilme zamanı.uzun vade borca girilmez,giren sıkıntı yaşar.firmalar batarsa batsın,yenileri gelir,tüketiciyi adam yerine koyan firmalar gelir.

Misafir-9296 02.11.2018 12:13

@ otomobilucargider: Misafir-7581in dediklerini iyi oku, mesele senin dedigin gibi degil. firsatcilik yapilmasi bizim derdimiz, kur hesaplarin guzel de herkes farkinda, arac fiyatlari bizim piyasamiza gore cok yukseldi. firma zaten kazaniyordu, simdi ise daha fazla kazandigi firsati birakmak istemiyor. kardan zarar etmeyelim diye devlete kosturuyorlar. yine senin benim cebimden gidecek bu sekilde. ozel firmalar hic satmasa da kaybetmez bunu unutmayin, kaybeden tuketici ve devlet olur bu gidisle.

Misafir-3377 02.11.2018 01:05

Bu ÖTV saçmalığı 2 ay indirilecek neden kalıcı değil veya sıfırlanmıyor zaten KDV ödüyoruz insanların aklıyla oyun oynanıyor

otomobil uçar gider 01.11.2018 23:01

Fiyatlar yükseldikçe suçu markalara atanlar halen tam gaz devam ediyorlar buna. Biraz insaf, geçen ay hiçbir marka satış yapamadı. Kim gereksiz yere zam yapıp satış yapamaz hale gelmek ister? Üstelik de böyle bir ortamda. Otomobil markalarının araç satışından fazla kar edemediklerini, asıl parayı servis ve yedek parçadan kazandıklarını da ekleyelim. Şimdi gelelim fiyatlara. Almanya'da 14.000 euro'ya Fiat Egea, 18.000 euro'ya Ford C-Max, 20.000 euro'ya Golf, 22.000 euro'ya CHR ve 29 bin euro'ya Tiguain alabiliyorsunuz. Şimdi sıkı durun, Almanya'da bir lise öğretmeni yılda ortalama 40.000 euro maaş alıyor. Yani 1 yıllık maaşı 2 - 3 otomobil ediyor. Bizde ise aynı öğretmen, aynı otomobil için maaşına 4-5 yıl hiç dokunmamalı. Neticede sen, markanın 10 bin euro fiyat biçtiği otomobileden %50 ÖTV, üzerine %18 KDV al, 1 euro 7 lira olsun sonra de ki firmalar fırsatçı, firmalar haksız. Kusura bakmayın ama adamların 1 euro etiket koydukları ürüne sen 7 lira veriyorsan, vergiler sıfırlansa bile fiyatlar pahalı gelir.

Misafir-564 01.11.2018 21:20

şu an aldığım asgari ücret prim derken 2.000 lira civarında bir parayla aç karnımızı zor doyuruyoruz. bir sıfır araba alabilmek için ötv tamamen kalksada araç kredi faizleri 10 yıla da çıksa araba bizim için hayal. daha neyin hesabını yapıyoruz, bitiğiz bitik.

Misafir-8732 01.11.2018 18:17

Arkadaşlar araba almayın. Ağzımıza bir kaşık bal veriliyor. Sonra mtv, kasko, sigorta öde dur. Şu anda ekonomik durum belirsiz. Yüksek faizle borçlanma İn daha sonra sabit giderleri ödemenin pek mantığı yok. Devir sahip olduklarını koruma devrimdir. Bence

Misafir-7581 01.11.2018 17:32

Değerli arkadaşlar; burada devleti kutsayanları, devlete en ufak laf söyletmeyenleri biliyoruz, zihniyetini anlıyoruz da; şu firmalara sahip çıkanlar da sizde de firma çalışanı hissi uyandırıyor mu? Adam firmayı savunuyor da savunuyor. Kardeşim biz kimse zarar etsin demiyoruz ama burası Türkiye, malum esnaf mantığı! Kimse zarar etmez. Adamlar, insanlar araba almayınca 1-2 aydır güya kampanya yapıyorlar Mart girişli araçları sanki dolar 7de iken almışlar gibi (60-80 bin zam yaptıkları) 10-15 bin indirerek satacaklarını sanıyorlar, sen de bunlara sahip çıkıyorsun. Kur yükseldikçe tabii ki eski fiyattan satmayacak firma ama mesela dolar 4ken 85 bin liralık aracı alıp 6.5 olduğunda 100 bine satsın. Sen ucuza alıp 150 bine satmaya çalışırsan sonunda da bu hale düşersin!!!

Misafir-8403 01.11.2018 14:57

Firmalar fiyatları aylık güncelliyor. Şuanda da pek çok markanın listeleri güncellenmektedir diye bilgi geçiyor. Anlık değişiklikler beklenmesini çok anlamlandıramadım. Ekim ayı fiyatları oluşurken ki Euro kuru ile şuan ki kur arasında yaklaşık 1 lira fark var. en kötü aracın giriş fiyatı 10 bin euro olsa birim fiyatta 10 bin tl düşüş demek. göreceğiz bakalım neler olacak.

Misafir-5770 01.11.2018 14:19

devlet tabi ki vergi alacak devlet olmanın gereğidir bu ama vergilendirmenin önündeki adaletsizliği kaldırmak lazım önce sonra ekonomi düzelecektir kendi kendine

Misafir-808 01.11.2018 14:13

Burada bir çok yorumcu firmalara kızıyor ama adamlar aldıkları araçları da yabancı para ile almıyor mu?
Sizin dediğiniz ve hepimizin istediği kurun düşmesinden kaynaklanan indirimler için kurların düşmesi ve çok uzun süre de sabit kalması lazım. Bu da ancak yeni gelecek arabalar için geçerli olabilecek bir temenni ne yazık ki.
Faziler yüksek, alım gücü düşük, maliyetler yürümüş gitmiş, bir sürü kota yaptırmı vs varken ben firmaların daha fazla indirim yapabileceğini düşünmüyorum. Burada devletin yol gösterici olması 2 aylık ötv indiriminden çok daha fazla şeyler yapması lazım.
2 ay önce araba getirmek için bankalardan swap ve futures işlem kuru bağlatan firmaların ne kadar yüksekten işlem yaptıklarını bir bilseniz...
Hep birlikte batıyoruz ve sanırım artık battık. İsterse %30 ötv düşsün benim yarın ne olacağım belli değil. Eski arabama binmeye devam

Misafir-9158 01.11.2018 13:16

almayıan arkadaşlar dolar euro yükselirken nasıl artdırıyolarsa düşerkende indirsinler fiyatlarını ha devlet ÖTV den indirmiş o araç firmalarını bağlamaz devlet vazgeciyor alacagından..

ali nokay 01.11.2018 13:04

2017 ocak ayında BMW 320d aracımı 190.000 liraya almıştım. Aynı araç 1,5 yıl kadar süre içinde 2 katına çıkmış şu anda 363.000 lira. Kar ettim diye sevinsem mi üzülsem mi bilemiyorum ancak inanın üzülüyorum bireysel değil toplumsal düşünmeliyiz çünkü.
Ancak şunun farkındayım; devlet vergileriyle, firmalar fahiş kar oranlarıyla biz milleti yolunacak kaz olarak görüyorlar...

oktay vez 01.11.2018 23:50

usta zaten kar etmedin. tüketici olarak hepimizdeki genel yanılgıdır bu. 2017 yılındaki para daha değerliydi. şimdi para değersizleşti. neticede 2 senede cebimizdeki para 2 kat nerdeyse değersizleşmiş.

ali nokay 02.11.2018 14:41

maalesef öyle oktay bey

Misafir-1337 01.11.2018 12:06

teşvik olması güzel, ama insanları gidip araba alalım anlamında teşvik edecek bir indirim olmadı. Herkesin kolay anlaması için yukarıdaki hesaplamadaki araba Volkswagen Golf olsun.( ki donanıma göre değişkenlik gösterebilir ama yaklaşık bu fiyatlar.)
177.000TL 'ye Golf alamayan adam 159.300TL 'ye de alamaz. Yani genel olarak kurun yüksekliğinden dolayı araba fiyatları çok pahalı. 150.000TL ye kimse gidip C segmenti bir araba almaz. desen ki hadi fırsat bu fırsat, 100.000 param var 50.000 kredi çekeyim, faiz oranları ortada. kimse kredi de çekemez. dolayısıyla çok acil ihtiyacı olup bu dönemde araba alacak kişinin bütçesine 10-20 bin TL bir destek olur, ama araba almaya teşvik etmez.

Misafir-6471 01.11.2018 10:35

sen 50 binlik b segment aracı 170 bine daya sonra 10 bin indirim yaptım de. oldu. ayrıca neden bu teşviklerde sadece devlet hareket ediyor. firmalar bu fiyatları dolar 7.5 iken koydu. çıkartırken maşallah 1 günde yükselttiler. indirmeye gelince ses seda yok. siz bu ülkeden ekmek yemiyor musunuz? nedir bu aç gözlülük? bence halk olarak fiyatlar makul seviyelere gelene kadar kimse araba almamalı. makul derken de 50 binlik araba 150 bine düştü demek değil. hadi diyelim 70 bin tl olsun. o bile çok..

oktay vez 01.11.2018 23:53

yahu firma aldığının üzerine belirli düzeyde kar marjı koyup satıyor. dolar 6.9 iken aldığı malı şimdi dolar 5.5.a düştü diye zararına satamaz. anlamadım ki herkes neden firmalara yükleniyor. ülkede kriz var. para değersizleşti. otomobil lüks tüketim halibe geldi. otomobil firmaların hemen hemen hepsi küresel pazara göre fiyat belirliyor.dolar düştü diye hemen indirim yapamazlar. inşallah kriz geçerse alım gücümüz yükselirse o zaman fiyatlar erişilebilir düzeye gelir. biraz iktisat bilgisi olan herkes firmaların insanların üzerine gittiği kadar bu işte payının olmadığını bilir.

Misafir-6719 01.11.2018 10:26

Bu fiyatlar hâlâ çok yüksek.bakın arabalar satılmadığı zaman nasıl da indirim yapılmak zorunda kalınıyor.Beklemeye devam edelim takii yapılan bu ultra yüksek vergi ve zamlar indirilene kadar!!!

Misafir-5412 01.11.2018 10:25

2 ay önce talep enflasyonu var diye fazileri arttır, piyasayı durdur, bir sürü firmayı batır 2 ay sonra da ekonomiyi canlandırmak için ötv de indirim yap. Akıl mantık almıyor..
Enflasyon talepden değil maliyetlerin yüksek olmasından kaynaklanıyor. Firmaların maliyetini düşürmek, yerli üretimi arttırmak için çabalamak gerekirken birbirine tamamen zıt uygulamalar ile ekonomiyi iyice içinden çıkılmaz hale getiriyorlar.

Misafir-6762 01.11.2018 09:44

Devletimiz elini taşın altına koymuştur,az yada çok olsada birşeyler yapıldı, eleştirebiliriz azımsanabilir veya abartabiliriz, sonuçta vatandaş devlet ilişkisidir. Ancaaaaakkk, firmalarda bu süreçte %15 baz fiyat indirimi yapsında görelim. O zaman enlasyonla mücadele edildiğini anlarız. Herşey devletten olmaz birazda fimalar lütfen. Mesela, Egea 69900 TL ÖTV indirimiyle birlikte 61350 TL ye geliyor Firmada %15 indirim yaparsa 53250 TL olacak fiyat.

stoyan 06.11.2018 10:33

Koskoca firmalar dünya kadar arge çalışmaları yapıyor, araştırıyor, inceliyor ve üretim tesisleri kuruyor. Birsürü insan çalıştırıyor. Ve ortaya yoğun çalışmalar ve yıllar sonucu bir araba çıkıyor. Vergisiz matrahı diyelım 100000tl. Bunun ne kadarı net kardır maliyetleri düşünce bi incelemek lazım. Ama ülkedeki satış fiyatı 200000tl. Devlet yattığı yerden 100000tl kar ediyor en ufak caba harcamadan sadece ülkede aracın satışına izin vererek. Bu kadar kolay olmamalı bazı şeyler. Bu araçları kim alıyor? Bizler. 3-5%zam oranlarımızla yıllık:) Satışlardaki 75% azalma bence az bile. Filo satışlarıdır onunda 90%ı. Kimse almasın araç. Bu sahte enflasyon rakamları ve komik ötv indirimleriyle!!! Bırakalım devlet bakalım satılmayan araçtan nasıl vergi alacak? Belki galeride duran araçlardan da vergi almaya başlar bi süre sonra:):)Tabi galeri kalırsa ortada!!!!!

stoyan 01.11.2018 09:42

3 krs gerçek enflasyona dayalı zam verecekler diye çalışanlara ödü kopuyor devletin. 2 aylık indirim nedir alah aşkına yapıyorsan devamlı yap. Alay ediyorlar resmen. Sahte enflasyon yaratmaya devam. Ocakta da yardırmaya!!

Misafir-8404 01.11.2018 09:20

Bu yapılan adaletsizliktir bu zaman kadar araç alanların günahı nedir sırf firmalar zarar etmesin diye devlet zarar ediyor sonra da enflasyonla mücadele diye reklam kampanyaları döviz düştü ama tek bir marka dövize bağlı olarak indirime gitmedi kimse kusura bakmasın göz göre göre insanları aptal yerine koyuyorlar

Misafir-7222 01.11.2018 09:07

dolar 7.2 TL iken arabalara yapılan zamlar halen duruyor. Firmaların 3-5 binlik indirimleri doların düşmesine bağlı indirimler değil her yıl yıl sonu yapılan indirimlerdir. Şu an dolar 5.5 TL civarı . Kesinlikle marketlerde yumurtanın fiyatı artmış mı diye takip edileceğine böyle bize büyük büyük zam yapan göz önündeki araba firmalarının yaptığı zamlar incelenmeli.

Misafir-9061 01.11.2018 09:07

iyi de bunu 2016 da zaten ötv oranlarını kendileri yükseltti hani nerde indirim :D ötv dediğimiz vergi 1999 depreminin yaralarını sarmak için sadece cep telefonlarından alınan bir vergiyken şimdi ottan bile alıyorlar neredeyse :)

Misafir-6023 01.11.2018 08:36

Ötv li fiyata kdv uyguluyor. Yani 100.000 liralık araca 7000 tl verginin vergisi uyguluyor. Çaktırmadan soyuyor resmen.

Misafir-6280 01.11.2018 08:31

ÖTV deki %15 indirim toplam fiyatta %10 a denk geliyor.Piyasaya hareket gelmesi için devede kulak gibi kalıyor.Hazır döviz de düşerken firmaların da buna ilave yapması lazım.Yoksa şahsım adına '0' araç hâlâ hayal.

Misafir-3923 01.11.2018 08:16

Millette para mı kaldı Araç almak için ?
Gel kafa kafaya değişelim deseler bile yemin ederim şu şartlarda oturur düşünürüm bunun altından ne Çapan oğlu çıkacak diye (S.kuscu)

Misafir-3234 01.11.2018 08:11

valla mühendisim 2011 albeaya biniyorum. İstesem arabada alırım ama gidip bilerek almıyorum. bu fiyatları protesto etmek için. Eskisi gibi gezmiyorum fazla yakıt harcamamak için. Biz koyun olduğumuz sürece bizi gütmeye çalışan çok olur. Almayın arkadaş, gezmeyin bak fiyatlar nasıl düşüyor. Herşey arz talep meselesi. Devlet insanlar üstündeki tüm vergi yükünü kaldırmadığı sürece ekonemi düzelmez. Vergiyle dönmez devlet bunu hep birlikte öğreneceğiz ama umarım geç olmaz.

Misafir-288 01.11.2018 07:03

arabalar.com.tr çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Ödülü hak eden bir site. Bu site üzerinden marka model hakkında hertürlü bilgiye ulaşabiliyoruz.
Araba almadan önce önemsediğim tek site arabalar.com.tr
Teşekkürler

oktay vez 01.11.2018 01:46

bakkal yönetir gibi ülke ekonomisi yönetiyorlar. devlet kampanya yapmaz, ekonomi politiklarını uygular. 3 aylık indirim yaptık nedir yahu. zaten temel sorun istikrarsızlık. şimdi 10 gün önce borç harç para bulup 17.000 tl fazla veren vatandaşın suçu neydi? konut kredilerinde yaptıkları gibi, seçim öncesi indirim yapıp sonra hemen kaldırdılar. piyasayı rahatlama çabasını anlıyorum ama bence iyi bir yöntem değil. uzun vadeli vergi sistemi düzeltilmeli.fırsat diyip atlamamak lazım. ötvnin suyunu çıkardılar. uzun vadede düşmesi gerekiyor. zaten satamazlarsa yine düşürecekler. bedelli askerlikte yaptıkları gibi.

Misafir-517 01.11.2018 00:18

Devlet tarafından piyasayı canlandırmak için ufak dokunuşlar yapılıyor da firmalar bu işin neresinde bu fiyatlar dövizin tepe noktasındaki fiyatlar demekki almayınca daha doğrusu alamayınca bir şeyler oluyormuş

shadeslayer20 31.10.2018 23:50

Vergisiz fiyat üzerinden %15 ötv ve onun %18 kdv si derken vergisiz fiyat üzerinden %18 az vergi yansıyacak. Kullanıcılar olarak bayilerin ekim fiyatının yaklaşık %10 yansıması gerekir. Bakalım hurda indirimindeki gibi bindirip indirdik mi diyecekler. Yoksa gerçekten %10 indirimi cebimizde tutabilecek miyiz? Kafamda deli sorular

Misafir-687 31.10.2018 23:47

Toplamda %9,6'lık indirim. Yıl başından beri arabalar en az %50 zamlandı. Kredi faizleri uçtu. Maaşlarımız aynı kaldı. Değil %9, %50 indirim yapsalar bile bu faizlerle geçen seneki satış adedini yakalayamazlar.

Misafir-5560 31.10.2018 23:28

15 puan bence de çok az, yetmez ama bu karara en çok malum sitede simsarlık edenler, aracın 2. elini sıfırından daha yüksek fiyata satanlar, fahiş fiyatlarla insanların aklıyla alay edenler üzüldü. Çok seviniyorum yaa... inşallah tüm araçlar ellerinde kalır. Aha şimdi hapı yuttular, nanayı yediler :)

Misafir-6088 31.10.2018 23:18

Satamadıklarını yurtdışına ithal ederler. 2001 krizinde de öyle olmuştu.Ürettikleri hiçbirşey ellerinde kalmaz..
Önce şu benzini 7 den 4,5 a indirsinler de indirim neymiş görelim.

Misafir-8774 31.10.2018 23:10

Çok az bir indirim..Düşüşe rağmen fiyatlar hala çok fazla..Satışları bu iki ay içerisinde fazla arttırabileceğini düşünmüyorum..

Misafir-5613 31.10.2018 22:49

amerikada %6 almanyada %19 vergi veriliyorken bizim ülkemizde tam %206 vergi veriliyor 1 arac'a %15 düşürseniz neolur..

stoyan 06.11.2018 10:25

ayrıca adamlardaki gelirler bizim 5 ila 10 katımız. Şimdi alım gücü arasındaki farkı tekrardan ele alalım :()

Misafir-1597 31.10.2018 22:18

MİSAFİR 7400 ın sloganına katılıyorum.araba almıyoruz. mesajlarımız çığ gibi büyüsün. HADİ

Misafir-2755 31.10.2018 22:06

kısaca 2-3 aylık artışı düşürdüler ama her ay yinede artıyor fiyatlar :/

Misafir-9594 31.10.2018 22:06

Otv nedir arkadas, araba luks degil ihtiyactir

Misafir-7653 31.10.2018 21:31

Satamayinca nasılda yaygara yapıp ağlıyor lar o kadar zam yaptılar ki bu indirim bile aradaki farkı kapatamiyor bayiler tok satıcıyı oynuyor lardi 50000 binlik aracı 100000 yap 80000 bine indirip ucuzmus gibi sat iyiymiş

Misafir-7400 31.10.2018 21:21

15 puanlık ÖTV indirimi fena değil ama yetmez şu anki ekonomik koşullarda pek de anlamlı sayılmaz. Devlet de gönülsüz firmalar gibi indirimi ufak ufak yaparsa soruna çözüm değil sadece günlük merhem olma anlamında çare bulmuş olur. Zama gelince kepçeyle indirime gelince kaşıkla!!! Yok arkadaş. Yaptığınız fahiş zam ve vergilerin hepsini kaldırana kadar bekleyeceğiz, araba almayacağız... Bu da birilerine mesaj olsun. Hadi, bekliyoruz...

Misafir-9290 31.10.2018 20:25

çok değil otuz kırk yıl öncesinde bırakın ötv yi, kdv bile yokmuş. indirimli fiyatlar yine de çok pahalı. ötv nin tamamen kaldırılması lazım.

Misafir-3641 31.10.2018 19:55

firmalarda biraz elini taşın altına sokarsa araçlar alınabilir seviyelere iner