Yeni Opel Astra Tanıtıldı

Opel markasının özellikle ülkemizde de en çok satan modeli olan Astra tamamen yenilenen tasarımı ile nihayet karşımıza çıktı.
2022 yılının ilk aylarından itibaren satışa sunulması planlanan Yeni Opel Astra GM'den sonra PSA himayesinde üretilen ilk Astra modeli olma özelliğini taşıyor.
Astra L olarak da adlandırılan yeni model, selefi K versiyonuna göre 4 mm daha uzun, 15 mm daha yüksek ve 51 mm daha geniş bir araç. Büyüyen boyutlarına bagaj hacmi de uyum sağlamış ve 52 litrelik artışla 422 litrelik yeni bir alana kavuşmuş. Yeni ölçüleri ile Astra'nın karoser yapısı Coupe tarzına yaklaşılmış olarak açıklansa da bize göre daha çok SW algısı yaratmış.
Yeni Astra kaputunun altında 1,2 litre 110 ve 130 beygirlik benzinli ve 1,5 litre 150 beygirlik dizel motor seçenekleri ile piyasaya sürülecek. Özellikle belirtmek gerekirse bu motor çeşitleri Astra tarihinin son içten yanmalı motorları olacak. Gelecek M versiyonu ile birlikte model yoluna hibrit ve elektrikli motorları ile devam edecek.
Astra L modelinde görev alacak bir başka motor ise 180 ve 225 beygir güçlerine sahip 1,6 litrelik hibrit motor seçenekeleri olacak. Tüm motor çeşitleri 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzıman sistemi ile satın alınabilecek.
İç mekanda Yeni Mokka ile oldukça benzer bir kokpit sistemi kullanan Astra modelinde vites kolu da yer almıyor. Bu görevi elektronik park frenine benzer bir buton devralmış durumda.
Çift renk seçeneği ile kişiselleştirilebilen Yeni Astra siyah tavan ile birlikte birden fazla gövde renkleri ile de kombine edilebilecek. Yarı otonom sürüş sistemi, 360 derece çevre görüş sistemi ve trafik işareti algılama sistemi gibi yenilikçi güvenlik teknolojileri de üst donanım paketlerinde yerini almış durumda.
14.07.2021 | Bu Haberi Paylaş
Bence harika olmuş. Opel psa grubuna geçtikten sonra sınıf atlamış.
Dış görünüm bence güzel olmuş. Direksiyon göbeğinin tasarımı hoşuma gitmedi. Ön tasarımını ben biraz Dodge Challenger'a benzettim.
@gorkem: kesinlikle katiliyorum, cok muazzam olurdu
H kasa gibi özgün güzel bir tasarım olmuş. Ben beğendim. PSG son yıllarda tasarım adına güzel işler çıkarıyor.
Koskoca Opel'de sedan kalmadı. Şu tasarım, sedana acayip uygun. Hatta iki, kapılı sedan bagaj bir coupe yapsa, Mustang ya da 70'lerdeki efsane Opel Manta gibi. Gerçekten müthiş bir araba yapmış olur. Hatchback'i de çok iyi, o da ayrı. Bakalım İnsignia, bir dahaki kasada bu tasarımdan nasıl etkilenecek?
K kasa kadar hoş durmuyor malesef
Bence Peugeot la uzaktan yakına alakası yok. Tasarımları birbirinden ayrılmış. Astra daha iyi tasarıma sahip olmuş.
Arabanın dış tasarımı peugeot ile alakası yok. İkisi birbirinden iyi ayrılmış. Tasarım tatmin etti beni.
Misafir-2311, bu akımı vw grubu başlattı. Aynı motor, şanzıman ve şasiye sahip bir sürü marka sundu seat (leon,audi a3,vw golf, skoda octavia-scala...). Bu ne kadar normalse PSA'nın da (hatta FCA ile de birleşerek Staantis oldu artık) rekabet açısından atynı şasi, motor ve şanzıman la değişik markalar sunması çok normal. Yani otomotivde bu tekelleşmeyi, bir sürü markayı satın alarak vw grubu başlattı ve tekel yaratmaya çalıştı. VDiğer gruplarda elbette buna cevap verecekti. Mesela Renault-Nissan -Mitsubishi de böyle. Keşke her marka özgün kalabilseydi ama artık bu şartlarda mümkün değil.
Yeni Astra ve yeni 308 Golf'ü tahtından edecekler
Opel artik yeni yerinden yeni yuzunde, gayet basarili bi degisim sureci olacak gibi gorunuyor bu model ile birlikte. merakla bekliyoruz yeni gelismeleri. ozledigimiz opel kalitesini ulasiriz diye umit ediyoruz.
Alman, Fransız,Amerikan karması gibi olmuş, birçok firma araçları birbirine çok benziyor.vizor tasarım dili ile opel diğer firmalardan ayrılıyor.
Çok can yakar......:)
Sedan artık olmayacak yerine sport tourer almak daha iyi
Çok fazla peugeotlaşmış, özgünlüğünü kaybetmiş, bu haliyle 308 yada astra, ikisinden biri fazla bence. Çünkü ne kalite, ne fiyat, ne motor açısından bir fark görünmüyor.
İç mekan mokka ile tam olarak aynı değil aslında, direksiyon simidi değişmiş. En azından bu sitede mokkanın en eleştirilen yanı oydu.
Sedan çok iyi gider bu kasaya
Fiyat uygun olursa çok satar ancak artık c hbler çok tercih edilmiyor,birde fiyat birbirine yakın olursa wv grup içerisindeki c segment hbler daha çok satar her türlü.
İç mekan ve farlar Mokka ile aynı. Kaputun farların üzerindeki duruşu 90'ların modifiye modasını anımsattı. Yandan bakınca tipi steyşın, makalede yazdığı gibi. Sonuç olarak ilk bakışta bana hitap etmedi. Canlı da görmek lazım. Hibrit motorları ise merak ediyorum. Fiyatı uygun olursa şansı olabilir.
Sedan olursa Camarro olacak gibi duruyor..
Çok güzel olmuş, özgün bir tasarımı var
çok güzel görünüyor. bu sınıfta astra ve 308 başa oynar.