Yeni Mondeo'ya Küçük Motor

Yeni Mondeo'ya Küçük Motor
Bugüne kadar 1.0 litrelik EcoBoost motor seçeneğini hep küçük otomobillerde kullanan Ford, bu yüksek performanslı ve düşük hacimli motorun sınırlarını yeni Ford Mondeo modelinin motor seçeneklerinden biri olarak sunarak genişletecek. Mondeo modeli Ford tarafından adeta üvey evlat muamelesi görüyor. Sürekli iyi notlar getiriyor ancak annesi hala onu tam bir hayal kırıklığı olarak tanımlıyor. Mondeo'nun durumu tam da böyle: Ford'un Mondeo modeli neredeyse her yıl başarılı satış rakamlarına ulaşıp sınıf lideri oluyor, ancak sıkıcı görüntüsü ile bir türlü ön yargıları yıkamıyor. İşte bu yüzden de Ford, Mondeo modelini piyasada olduğu 1993 yılından bu yana tam 5 defa yeniledi. Son jenerasyon Mondeo modelini 2012 yılında Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda büyük bir organizasyonla tanıtan Ford, günün sonunda insanların Mondeo'nun hala sıkıcı bir aile otomobili olduğunu düşünmemesi için böyle bir etkinliği gerçekleştirdi. 2012 yılında “Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü alan EcoBoost, direkt enjeksiyonlu benzinli motor ailesine üye ve Ford tarafından daha küçük motor hacmi ile daha fazla güç üretme üzerine tasarlandı. Ayrıca EcoBoost modeli diğer modellere göre %20'de daha az yakıt tüketecek. 3 silindirli direkt enjeksiyonlu turbo şarjlı EcoBoost, 1.0 litre hacme ve değişken kam mili zamanlamasına (Ti-VCT) sahip. Ecoboost'un 99 ve 123 beygirlik modelleri Mondeo modelinde tercih edilebilecek. Bu yıl piyasaya sürülmesi beklenen yeni Ford Mondeo, Avrupa'da 4 ve 5 kapılı seçenekler ile satışa sunulacak. Ford tarafından açıklanan bilgilere göre yeni Mondeo modeli sınıfındaki en düşük yakıt tüketimine sahip olacak. 1.000cc'lik EcoBoost motorun 1,500 kg ağırlığındaki bir otomobil için yeterli olup olmayacağını ise araç satışa sunulduğunda görebileceğiz.

31.01.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ali İhsan 02.05.2014 15:14

Bazı arkadaşlar sanırım otomobil motor mühendisi daha ne olduğunu görmeden konuşuyorlar ben 1682 kg olan arabada 1.6 ecobost kullanıyorum adamlar 182 beygir güç üretiyorlar 0 dan 100 km 9.7 saniyede çıkıyor performansı çok yüksek Ford Mühendisleri'de biliyor herhalde 2.000 cc motor koymayı vergileri ne kadar artıyor acaba yorum yapan arkadaşlar bunu'da biliyorlarmı acaba .Not:aynı arabanın 2.000 motorlu olanı 0 dan 100 km 10.4 saniyede çıkıyor demekki motorun büyüklüğü değilde ürettiği güç önemli benim görüşüm budur.

mert 04.03.2014 21:31

fordun 1000cc lik motorları çoğu 1600cc atmosferikten daha iyi performans sunuyor zaten ödüllerden belli yani hemen bu motor okasayı çekmez muhabbetlerine giriyorsunuz 2014yılındayız ya eski model araçlar 4000cc den 80hp güç üretiyordu bizim gibi toplumlar motor hacmi ne kadar büyükse okadar iyidir bize 5000cc motor ve 90hp güç üretirse iyidir araçta önemli olan motor hacmi değildir önemli olan tork ve motor gücüdür motor hacmi pek önemli değildir yani

muyalcin51 04.02.2014 16:24

İnsanlar hala şunu öğrenemedi, rakamların asla yalan söylemeyeceğini, Koskoca Ford arabayı üretiyor ve bazı zavallılarda çekermi mekmezmi tartışması yapıyor. Aslında bırakalım bu konuyuda biz bir kardiyolji uzmanına kalp ameliyatın nasıl yapılacağını, veya nasıl yapılmayacağını anlatsak daha mantıklı olur gibi....

md11 04.02.2014 12:15

bundan 50-60 sene önceki araçların teknik özelliklerine bakarsanız hepsinin 3-4 bin litre ve 70-80 hplik motorlara sahip olduğunu görürsünüz. şimdi ise küçük motorlardan onların motorlarından daha fazla verim alınıyor ve bu da teknolojinin olağan gelişimi sonrası olan bir durum. hala "bu motor çekmez" diyenler oluyor. Ford mühendisleri boşuna kafa patlatmışlar. insan Türklere danışırdı değil mi?

ahmet 03.02.2014 17:09

Tor kardeş sen 1.0 Motor alıp sollamalarda hayatını tehlikeye atmakta serbestsin. Ben almayacağım.

Tor 02.02.2014 14:05

En pahalı yakıtı kullanan ve hacim üzerinden vergi sistemine sahip olmasına rağmen motorun hacmiyle övünen dünya üzerindeki tek milletiz galiba.
Cebinizdeki telefon, evinizdeki TV, önünüzdeki bilgisayar sürekli küçülüyor, inceliyor, gelişiyor. Hiçbirinin hacmini sorgulamıyor, gurur meselesi yapmıyorsunuz da konu araba motoru olunca neden bu kadar hacim arzusu öne çıkıyor? Sizce otomotiv motorları hiç mi gelişmemeli? Herşey sürekli sabit mi kalmalı? Eğer sabit kalmalı ise ideal hacim nedir? Bunun kabul görmüş bir denklemi var mıdır? 1.0L'yi eleştirenlerin arabaları 3.0L mi?

Teknolojiye bu kadar kapamayın kendinizi. Nerede o 5 sene önce 100 bini bulmadan bitecek olan 1.4 TSI'lar, 1.3 multijet'ler? Şimdi bir de 1.2 TSI, 1.2 TDI, 1.0 Ecoboost'lar çıktı. İşin yoksa bir de bunları bekle bitecek, çöp olacak diye...

Dayanıklılık malzeme biliminin konusudur, geometrinin değil.

saçmalık 02.02.2014 01:16

ford yapmış yine yapacağını 1.0 litrelik motoru hem fiesta hem mondeo ya koyarsan elbette üvey evlat muamelesi görür.. bu aracın bence en az 1.8 t 150 hp olması gerekirr yoksa hiçbir işe yaramaz...saygılar.

m.akif 01.02.2014 15:45

Ford da "1.5 tonluk araca ufacık motor koyalım çekmesin herkes bizi eleştirsin satılmasın" diye araba yapıyor zaten di mi? Sıkılmadınız mı artık "bu motor bu arabayı çekmez" demekten.Sene olmuş 2014 defalarca aynı yorumu yapıp yanıldınız ama hala inat ediyosunuz.Az vergi ödeyip Mondeo lüksüne sahip olmak isteyen onlarca kişi tanıyorum.Motor yetersiz gelse bile devlet tarafından daha az soyulmak bile bu insanları haklı çıkarmaya yeter

Tor 01.02.2014 12:46

Aynı motor fiesta ve focus ta da var.Kullananlar çekiş problemi olmadığını söyluyor.Sıkıntı olacağını zannetmiyorum.Yeterli tork verdikten sonra neden sıkıntı olsun.Ayrıca Ford un elinde ecoboost un 1600cc ve 2000cc lik turbo şarjlı motorları var büyük olasılıkla onlarıda eklerler mondeo nun ürün gamına.1000cc lik motoru çok performans istemeyen aileler alabilir, 1600cc ve 2000cc lik motorlarıda performans isteyenler seçebililer.Keşke türkiyede bu saçma sapan vergi sistemi olmasaydıda bizde de 2.4 v6 motorlar olsaydı T:C kardeş ama sistem bu sonucuda 1000cc lik motorlar oluyor.Suçu otomobil firmalarında aramamak lazım suçlu belli bence :))

Ali 01.02.2014 09:23

Aynı Opel Astradaki gibi olacak, 95 beygir 1456 kg, ama buna ilaveten 123 bg de koymuşlar, fiyatı uygun olursa niye satmasın ..

vonalı 01.02.2014 08:07

Hem T.C. hem de Mehmet arkadaşlar doğru (mantıklı) söylüyorlar da bence bu işin başka bir yorumu şu olabilir.
Aylık maaşı 1000 lira olup kullandığı cep telefonu 1500 lira olan çok insan tanıyorum. Bu insanları yaptıkları şey yüzünden eleştirebiliriz ama bunu neden yaptıklarını da düşünmeliyiz.
Sadece kendini daha iyi hissetmek için bu arabayı alacak bir sürü insan olur. Malum herkes bu siteye yorum yazanlar kadar otomobilin detaylarını bilmez.
Ayrıca araç kullanan bir çok insan aracın performansı mı, konforu mu, sağlamlığı mı, ses yalıtımı mı, güvenliği mi gibi birçok sorudan ziyade yakıtı nedir sorusunu önemser.

Mehmet 31.01.2014 20:06

T.C nin yorumlarına katılıyorum. böyle saçmalık olamaz. bunlar dalga geçiyor olmalı. 99 bg lik araba ve 1500 kg lık araç. Allah akıl fikir versin..

T.C. 31.01.2014 16:48

ford yine mondeo konusunda abesle iştigal etmeye devam edecek demekki,hantal görünümlü kasanın ,kedi yavrusu hacmindeki motorla fiyasko olacağını anlamak için uzman olmaya gerek yok.herhalde amerikada yine en az 2000 cclik v motorlarla satış yapacaklardır ,3 cü dünya ülkelerinede deneme amaçlı pazarlanacaktır.