Yeni Mazda 3 Satışa Sunuldu

Yeni Mazda 3 Satışa Sunuldu
Yeni Mazda 3 yenilenen teknolojisi ve tasarımı ile 55.500 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Hatchback ve sedan karoser olarak piyasaya sürülen Yeni Mazda 3 tek motor ve 2 farklı şanzıman seçeneği ile piyasaya sürüldü. 1496 cc'lik benzinli motora eşlik eden 6 ileri düz ve otomatik vites seçeneklerine sahip Mazda 3, 4 farklı donanım alternatifi barındırıyor. Krom detaylara sahip dikkat çekici ön ızgara ve LED ön farlar modelin yeni tasarımının ilk hissedildiği yerler olarak karşımıza çıkıyor. 7 inçlik renkli ekran ile sunulan araç içi etkileşimli mutimedya sistemi mobil uygulamaları ve opsiyonel olarak navigasyon sistemini barındırıyor. Mobil uygulamalar ile Twitter, Facebook gibi sosyal ağlara ve küresel radyo istasyonlarına erişimi oldukça kolaylaştırıyor. Yeni SkyActive teknılojisi kullanılarak geliştirilen motor ve şasisi selefine göre hem daha hafif bir yapı hem de daha az bir yakıt tüketim başarısı sağlıyor. Yeni Mazda 3 ile Uzun Far Kontrol Sistemi, Arka Araç İzleme Sistemi, Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi, Radar Hız Kontrol Sistemi, Akıllı Fren Desteği ve Akıllı Şehiriçi Fren Desteği gibi yeni güvenlik sistemleri de sunuluyor. Ayrıca tüm donanım versiyonlarında i-Stop (Dur&Kalk) Sistemini de standart olarak sunan Yeni Mazda 3, 9 farklı renk seçeneği ile de sipariş edilebiliyor.

21.03.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
haşim 26.04.2014 11:14

mazda çok güzel olmuş tasarım harika 1.5 benzinli olması turbonun olmayışı atmosferik motorla nasıl bir performans sağlar doğrusu merak ediyorum umarım beni yanıltmaz birde şu fiyatlar ah şu fiyat bu konuyada bi değinseler inan patlama yapar

Oya 14.04.2014 22:34

3 yıldır Mazda 3 kullanıyorum. Sıfır sorun, inanılmaz bir kullanım rahatlığı, ancak benzine avuç dolusu para döküyorum. Normal kullanıyorum yinede şehir içinortalama 10,9 lt. Yokuş yukarı gidemiyor zaten :-(( 4 vites....

(Bundan önce golf kullanıyordum, çabucak hızlanan ama dengesiz bir araba bence. Otomatik şanzımanı da 2. yılın sonunda bozuldu zaten. )

Bilmediğim için soruyorum, bu segmentte daha düşük tüketimli motor yapmak çok zor mu? veya bu konuda başarılı olan bir motoru doğrudan kullansalar?

mahmut 01.04.2014 19:58

mazda tasarım açısından(iç ve dış) güzel iş çıkarmış ama şunu opel astra da tecrübe ettiki türkiyede iyi satış yapabilmen için 1.6 dizel şart ve otomatik olması veya turbo beslemeli 1.2 veya 1,4 benzinli olması gerekli

orhan 01.04.2014 16:15

arkadaş lpg takacaksanız bu arabaya almayın gidin dize alın yazık etmeyin arabayı

Önder 26.03.2014 08:19

sayın MG GOLF ACT 5.8 benzin yakıyor diyorsunuz. O değer katalogda öyle gerçekte 9 litre-10 litre gidin araştırın. Benzin hikayesinde katalogculuk yapmak aldatıcıdır. Diğer tüm arkadaşlar MAZDA nın motoru üzerne konuşuyorlar. GOLF ve PLO daha geçen senelere kadar arka camların otomatikliğini ektra para ile satarken bu MAZDA daki yığınla özelliği görülmemiş. Bu standardlara sahip bir GOLF heralde 80-85 bin TL arasında satılırdı. Bunu eklemeniz gerek. Gerek SKY motor teknoloji gerek güvenlik teknolojisi gerekse iç donanımdaki HMI ve 7 ınch MAZDA connect dokunmatik sistem rakiplerinden çok ileride.

mutahhar 25.03.2014 17:38

radar hız kontrol sistemi öndeki aracın hızını radar ile ölçen ve arada güvenli bir mesafe olmasını sağlayan sistemdir.

deniz 24.03.2014 09:36

japonlar yapınca eleştiri,almanlar yapınca süpper...yıllarca VW nin 1.6 motor 102 beygir 8 valf arabalarına harika diyenlerin beğenmemesi normal.(.2012 golfte bile kullanıldı...)

can 24.03.2014 09:04

radar hız kontrol sistemi, karşıdan yapılan selektörü algılayıp ilerde radar var.diyebilen bir sistemdir herhalde...

ndr 23.03.2014 12:09

Kıymeti bilinmeyecek güzel bir araç olmuş

hk 23.03.2014 03:01

Y. beyin görüşlerine katılmamak mümkün değil

mehmet 23.03.2014 01:09

radar hız kontrol sistemi nedir.bilen arkadaşlar açıklama yapabilirmi..

tevfik052 22.03.2014 23:29

tasarım güzel görünüyor. ancak ölçüleri çok küçük araç içi hacim bakımından dar. arkada oturanların dizleri ön koltuğa dayanır rahat oturamaz. motor fiyasko Japonlar motor konusunda sınıfta kalıyor. nerede 1.6 dizel. benzinli motorunda bu fiyatlandırma ile tutacağını zannetmiyorum. yani toyotanın corollası gibi gümler bence. Japonlara hayret ediyorum bu kadar sıradan tasarım, teknolojiye bu nasıl fiyatlandırma. açıkçası hayal kırıklığı. japon arabalarına bu parayı vereceğime gider ikinci el Volvo veya Mercedes alırım...

erhan 22.03.2014 21:01

Tasarımı çok güzel ama diğer konularda (motor, fiyat, performans, vs) maalesef zayıf kalmış. O fiyata çok daha iyi alternatifleri varken kimse Mazda 3 almaz!

Tribeca 22.03.2014 12:12

Araba donanımıyla epey dolu keza fiyatı donanımından daha dolu bir de Power donanımında düz vites seçeneği de olabilseydi. Motor teknolojisinde turboya dur diyebilecek atmosferik teknolojisine ve Mazda kalitesine sahip ama bu fiyatlandırmalara kurban ediliyor. Mazdacılara yazık oluyor! :(

MehmeD 22.03.2014 12:10

Bu tasarıma daha güzel bir motor yakışırdı.

Y 22.03.2014 10:24

(Önceki yorumun devamı) En iyisi sayılara takılmadan aracı test edip performansına, size hissettirdiği performans neyse öyle karar vermek. Ben bu araç 100 beygir şeklinde satışa sunulsa da alırdım. Tasarım, iç mekan kalitesi, yakıt değerleri, mazdanın sorunsuzluğu... Araba kesinlikle alınabilir. Ancak bu araba dahil tüm arabaların fiyatlarında indirime gidilmeli bu kadar fiyat artığı son gelen vergi artışıyla bile doğru depil.

Velhasıl kelam çok önemli olmamakla birlikte, sadece aklıma takılan bu durumu ve düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Y 22.03.2014 10:19

Mazda 3 ü her şeyiyle çok beğendim. Ancak bu motor konusunda bir gariplik var. Diğer birçok ülkenin sitelerine baktım. 120 beygir 150 tork bir Mazda 3 yok. Bana öyle geliyor ki Türkiye'de 100 beygir dersek hiç satmaz düşüncesiyle 120 beygir olarak lanse ediliyor. Normalde bu motorun şu versiyonları var: 1.5 100 beygir 150 tork yakıt değerleri Mazda-tr ile aynı, 2.0 120 beygir 210 tork ki çok ekonomik ve performanslı bir motor. Bir de 2.2 dizel 150 beygir 380 tork. Yani bana öyle geiiyor ki bu 120 beygir şişirme. Bu kanıya başka nereden varabiliriz: Diğer birçok ülkede (hepsine bakmadım tabi k) 100 beygirlik mazda 3 satılıyor ve torku 150. Türkiye'deki mazda 120 beygir ve tork yine 150. 20 beygirlik bir artış var ancak torkta milim oynama yok. Çok şüphe uyandırıcı. Verilen değerlerdeki tek fark Mazda 100 beygir (0-100 10.7sn) 120 beygir (0-100 10.3 sn) ki bu bilgi de 0.4 saniyelik bir fark söz konusu. Bir motora 20 beygir daha eklliyorsunuz tork aynı 0-100 0.4 sn fark ediyor ve torkta hiçbir değişiklik yok öyle mi? Bana enteresan geliyor. 2.0 benzinli ve 2.2 dizel seçenekler muazzam ama ülkmezde malum 1.6 üstü araba almak imkansız. 2.0 benzinli motor 1.5 ile aynı tüketim değerlerine ve aynı CO2 emisyonuna sahip yani vergi açısından birçok ülkede 1.5 lik ile bir farkı yok. Tek farkı çok daha performaslı olması (0-100, 8.9 sn) dizel motoru zaten malum (0-100 8.1 sn ve ortalama tüketim 41lt/100km). Bir de üstüne CO2 değerleri 2.0 benzinliden daha iyi. Ülkemizde vergi sistemi motor hacmine bağlı olduğu sürece, bizim bu gelişmiş motorlardan tam anlamıyla yararlanma şansımız çok az.

Toparlarsak, bu eleştirimde haklıyım veya değilim kesin bir şey söyleyemem. Ancak motor son derece gelişmiş bir motor ve 100 beygirlik olanı 120 beygirlik atmosferik bir motora denk geliyor denebilir. Belki firma da ticari kaygılarla ki Türkiye pazarı için haklılar 100 beygir dense bakan olmaz. (120 beygir kadar iyi olsa bile, o sayıya takılır) En iyisi sayılara takılmadan aracı test edip

MG 22.03.2014 08:52

Hüseyin bey, kendi yorumlarınız haricinde diğer yorum ve eleştirileri anlamsız diye yaftalayacaksanız bu işin uzmanı olduğunuzu ve eleştirilerin neden kabul edilemeyeceğini de ıspatlamanız gerek. En basitinden daha iyi değerlere sahip örnek varmı demişsiniz ya; sizi üzecek ama var malesef:
Golf 1.4 TSI ACT DSG; 140 beygir; 250 NM tork; 8.4 saniye 0-100 km hızlanma değeri ve şehir içi tüketimi sadece 5.8 litre. Golf'ü geçtik bugün Clio 1.2 EDC bile 120 beygir; 190 NM torka sahip; 0-100 km hızlanma değeri 9.4 saniye ve şehiriçinde yine sadece 6.6 litre tüketimi var. Velhasıl Mazda 3 benim de çok beğendiğim ve yurtdışında bulunduğum süreçlerde özellikle kiraladığım bir araç ama Türkiye'de benzinli otomatik hedef kullanıcılarınıza ulaşabilmeniz için daha iyi performans ve düşük yakıt tüketimi sunmanız gerekiyor.

lpg 22.03.2014 04:17

lpg li kullanımda sorun olmaz sanırım

kaan 21.03.2014 23:18

mazdanın modelleri gerçekten harika tasarımlara sahip ama bu motor bu aracın güzelligini geri plana atacak gibi duruyor keşke daha iyi bir otomatik şanzıman ve 135 beygir tarzı bi motor yapılsaydı ekmek gibi satardı i30da ki 136 beygirlik motor ve auristeki 7 ileri cvt şanzıman bu araçta olacaktı ki...

tartekin 21.03.2014 23:10

İkinci eli zayıf olan bu aracın performansı da düşük ve fiyatı rakiplerine göre yüksek.7-8.000 TL aşağıdan girmeliydi piyasaya.Ölü doğum olmuş. Yakında Mazda da Chevrolet gibiülkeyi terkeder

hüseyin 21.03.2014 22:55

mutahhar bey söyleyecek olduğum şeyi söylemiş,
sakin kullanımla turbo motorlu araçlar yeni mazda 3 ile aynı yakıtı tüketebilirler ancak yakıt tüketimi yönünden asıl fark biraz gaza basınca ortaya çıkar.
turbo araçlar daha fazla hava ==> daha fazla yakıt karışımı demektir. atmosferik motorda böyle bir problem bulunmaz...
saygılar.

hakan 21.03.2014 22:53

çok başarılı devamı gelse kimse tutamaz ama benim hatırladığım 3 defa kesintiye uğradı ithalatı 1990 323 hastası bir nesilin temsilcisi olarak almak isterim ama yine devamı gelmeyeceğinden korkarım

olcay 21.03.2014 21:04

fiyat uçuk çünkü dolar kuru yüksek dolar düşünce çok daha iyi seviyelere gelecektir. dizelin gelmesiyle iyi satacağını düşünüyorum

mutahhar 21.03.2014 20:56

atmosferik motor ile turbolu motoru karıştırmayın. bu motor atmosferiktir. 14:1 sıkıştırma oranına sahiptir.

otoclas 21.03.2014 19:50

hüseyin bey audi a3 1400 cc 140 hp şehirici 5.9 lt 100 km

ysf 21.03.2014 19:48

Herşey güzelde fiyat biraz uçuk olmuş.

hüseyin 21.03.2014 17:05

adamlar 1500 cc 120 hp atmosferik motor, benzinli otomatik vites arabayı şehiriçi 6,8 lt/100km tüketime ve 0-100 km 12 sn altında bir değere ulaştırmışlar. ve böyle bir tasarımla birlikte...örneği yok, varsa belirtin lütfen.

eleştiriler anlamsız.

vaylis 21.03.2014 16:26

estetetik açıdan süper sorunsuzluk zaten garanti vw beş basar

MG 21.03.2014 15:33

120 beygirlik benzinli motor için 150 NM tork çok düşük kalmış kanaatimce. Ayrıca 0-100 km hızlanması 11.7 saniye. Bu kadar düşük performans verileri sonucunda cimri bir yakıt tüketimi bari yakalansaydı bu veriler bir nebze tolere edilebilirdi ama şehiriçi tüketim fabrika verisi 6.8 lt, ki herkes bunun günlük normal kullanımda en az 8 lt civarında olacağını bilir sanırım. Velhasıl güzel bir dizayn mühendislik noktasındaki yetersizliklere feda edilip gitmiş kanımca.

gökhanyıldırım 21.03.2014 14:42

fiyat uçuk bu politika yüzünden mazda nissan mitsu bence hak ettiği yeri bulamıyor

hüseyin k 21.03.2014 13:58

japon otomotivin temsilcisi olan mazda ve mitsubishi neden ülkemizde hak ettiği yerde değil anlamak mümkün değil. hakkatten hb modeli çok şık olmuş

FİKO 21.03.2014 13:58

en iyiydi yine en iyi olmuş

Sarp 21.03.2014 13:03

Al işte!
Bir Türkiye klasiği daha...
Arabada sunroof yok.
Bütün dünyada satılan mazda3'lerde var; bizde yok.
Parasıyla değil mi kardeşim...
Niye getirmiyorsunuz?

Sarp 21.03.2014 12:39

E, aşkolsun!
Yine çok güzel olmuş...

Sebati 21.03.2014 12:34

tasarımdan üretime kadar emeği geçenleri kutlarım.tüm sürücülere kazasız günler dilerim.

aslan 21.03.2014 12:17

süper ötesi şık bir araba olmuş

SERVET 21.03.2014 11:13

on numara helal olsun mazdaya .budur :)

Ahmet 21.03.2014 06:28

hatckback tasarımı cok güzel