Yeni Hyundai Elantra

Yeni Hyundai Elantra
Bazı ülkelerde Avante Türkiyedeki ismi ile Elantra, toplam 33 ayda 256 milyon dolar harcanarak geliştirildi. Yerine geçtiği araca göre daha sportif ve şık bir dizayna sahip olan Elantra, Hyundai’nin ilk kez ix35 modelinde yer verdiği yeni dinamik tasarım anlayışı doğrultusunda hazırlandı. Yeni Elantra, 4,530 mm ile bir önceki modele göre 25 mm daha uzun ve 2,700 mm’lik dingil mesafesi de 50 mm daha fazla. Elantra’nın yüksekliği sportiflik ve aerodinami açısından her ne kadar 45 mm alçaltılıp 1,435 mm’ye düşürülse de baş mesafesinden ödün vermiyor. Ayrıca 1,775 mm’lik genişliği önceki modelle aynı ancak büyüyen uzunluklar sayesinde kabin içinde daha geniş alan sunuyor. Rüzgarın havada oluşturduğu akımlardan ve heykellerin ince işçiliğinden esinlenilerek hazırlanan Elantra’nın dikkat çekici özellikleri arasında Hyundai’nin yeni altıgen ön ızgarası, arka tarafa doğru uzanan Xenon ön farlar, LED arka stoplar, kendi kendine park eden akıllı SPAS sistemi, segmentinde ilk kez sunulan araç stabilite yönetimi VSM, 8 havayastığı, aktif koltuk başlıkları, ısıtmalı arka koltuklar ve gösterge tablosunda yeni tip renkli LCD bilgi ekranı bulunuyor. Yeni Elantra’da 1.6 litrelik Gamma serisi GDI (Direkt Enjeksiyonlu Benzinli) motor ve ön tekerleklere gücünü aktaran 6 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımana yer veriliyor. Hyundai, dünyada altı kademeli otomatik şanzımanı kendi bünyesinde geliştirip üreten sadece üç üreticiden biri konumunda bulunuyor. 140 PS maksimum güce ve 167 Nm maksimum torka sahip olan bu dört silindirli yeni nesil motor ve şanzıman birlikte büyük bir uyum içerisinde çalışıyor ve çok noktadan enjeksiyonlu bir motora göre yüzde 13 oranında daha fazla güç, 100 km’de ortalama 6 litre ile yüzde 8 daha düşük yakıt tüketimi, yüzde 15 daha iyi 0-100 km/s hızlanması (10,4 saniye) ve daha az emisyon salınımı sunuyor. Motorda ayrıca Çift Sürekli Değişken Supap Zamanlaması, Değişken Emme Sistemi ve motor aksamlarında sürtünmeyi önleyen PVD ve DLC kaplamalar gibi gelişmiş teknoloji kullanılıyor. Bu sayede Elantra, rakiplerine oranla yakıt verimliliğinde en az yüzde 10 avantaj sağlıyor. Yeni Hyundai Elantra’dan yıl sonuna kadar Kore’de 83 bin adet, 2011 yılında da 125 bin adet satılması hedefleniyor. 2010 yılı sonunda ABD’de ve 2011’de de Avrupa’da kademeli olarak satışa sunulacak olan Elantra’nın 2012’den itibaren dünyada yıllık 400 bin adetlik satışa ulaşması planlanıyor.

03.09.2010 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!