Yeni Ford Focus Tanıtıldı

Yeni Ford Focus Tanıtıldı

4. nesil Ford Focus resmi olarak Almanya'da tanıtıldı. Sedan, ST-Line, Vignale, Active ve Station Wagon olmak üzere 5 farklı karoser yapısı ile tanıtılan Ford Focus, ilk olarak HB (Vignale) versiyonu ile Almanya'da satılmaya başlanacak.

Genel Ford çizgilerine sadık kalınarak daha dinamik hatlara kavuşmuş olan Yeni Focus, C2 adı verilen yeni bir platformda üretilmiş. Yeni yüzü ile Ford Focus, elde ettiği 0,25 gibi önemli bir hava direnci katsayısı ile şimdiden en iyi aerodinamik tasarıma sahip araçlar arasına da girmeyi başarmış.

Önceki nesli ile hemen hemen aynı boyutlara sahip olmasına rağmen özellikle arka yaşam alanındaki genişleme kayda değer bir yenilik olarak duyuruluyor. Normal, Eco ve Sport olmak üzere 3 farklı yeni sürüş modu da Yeni Ford Focus modelinde yer alacak.

Barındırdığı yeni teknolojiler ile de kendinden sıkça söz ettireceğe benzeyen Yeni Focus işaret algılama sistemi, adaptif hız sabitleyici, head-up display gösterge paneli, yol durumuna göre yönlenebilen aktif far sistemi ve otomatik park etme sistemi gibi güncel teknolojilere de sahip.

Özellikle akıllı telefonlar ile uzaktan yönetilebilen konum bilgisi alma, kalan yakıt ve yağ ömrünü izleyebilme, kapıları kilitleme-açma ve uzaktan çalıştırma gibi mobil teknolojileri de bu segmentte ilk defa Ford Focus sunacak.

1.0 ve 1.5 litrelik benzinli motor seçeneklerinin yanında 1.5 ve 2.0 litrelik dizel motor seçenekleri de sunulacağı açıklandı. Yeni Ford Focus'un 1.0 benzinli motorunda 85, 100 ve 125 beygirlik 3 farklı motor versiyonu ile 1.5 benzinli motorunda ise 150 ve 182 beygir gücünde üniteler bulunacak.

Dizel motor seçeneğinde ise 1,5 litrelik motoru 95 ve 120 beygirlik güç üretirken 2.0 turbo dizel motor seçeneği ise 150 beygir güce sahip olacak. Tüm motor seçenekleri 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik vites seçeneği ile satın alınabilecek.

Mayıs ayında Almanya'da 20.000 Euro'luk başlangıç fiyatı ile satışa sunulacak olan Yeni Ford Focus modelinin yıl sonunda Türkiye pazarında da satışa sunulması bekleniyor. 



10.04.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-7923 26.04.2018 15:44

Aracın ön tasarımını hiç beğenmedim.Araç agresifliğini yitirmiş sanki.İ30 , egea , pulsar karışımı birşey olmuş.Otomotiv sektörü tasarım manasında 2010 lardan iltibaren tasarım anlamında iyi bir trend yakalamıştı.Citroen c4 cactus ile toyota chr ile skoda superb ile hyundai tucson ile peugeot 3008 ile volvo v40 ile artık biz tasarımın zirvesine geldik zirvede bırakalım dediler sanki.Bu agresif ve çekici tasarım trend şimdi aşağıya doğru gidiyor sanırım. Son yıllarda tanıtılan araçlardan 2018 focus olsun 2018 volvo xc 40 olsun 2018 i20 olsun 2017 transporter olsun ve hstta 2018 mercedes a sedan beklenilenden basit ve daha ucuz görünen bayağı tasarımlara sahipler.

Misafir-2751 18.04.2018 12:29

Focus 2 den sonra hep geriye gitti ford... bu kasa çok çirkin gerçekten, uzakdoğu arabalarından hiç bir farkı kalmamış...

Misafir-9785 13.04.2018 15:43

Şimdiki bütün c segment araçlar birbiriyle aynı olmaya başladı aralarında ben farklıyım diyen sadece giulietta var bütün c segmentleri her özellikte fark atar ama kıymeti bilinmedigi icin piyasası yok

Misafir-4750 13.04.2018 10:33

Japon ve Kore karışımı bir şey olmuş. Mazda 3'ü Hyundai i30 ile karıştırmışlar. Bu hareketle Ford, yukarı yönde A3, A200 lere gitmek yerine aşağı dönmüş. VW bundan fayda sağlar. Golf'e devam.

Misafir-2240 13.04.2018 08:17

arkadaşlar zevkler tartışılmaz ancak bu ne ya gerçekten.
şimdiden söylüyorum tarihin en çirkin araçlarından biri olmuş.

Misafir-4309 12.04.2018 22:52

fordu ve focusu(bagaj hacmi dışında) çok beğenen ve güvenen biri olarak, bence bu focus özensiz ve kişiliksiz bir tasarıma sahip. sıradan bir araç gibi duruyor, önceki tasarım bundan çok daha iyiydi bence, en azından kendine has bir tasarımdı. tasarım göreceli bir kavram hadi onu geçelim neyse de, fordun bu yeni nesil araçlarında (fiesta, ecosport vs) bu neredeyse ön camın ortasına kadar yükselen ekranı çok abes ve daha da önemlisi çok dikkat dağıtıcı ve tehlikeli buluyorum, direkt görüş alanının içinde çünkü, bence bundan derhal vazgeçilmeli ve biraz daha aşağı alınmalı. güvenliği ciddi anlamda tehlikeye düşürür bu. ayrıca ben bu bağımsız ekranları da estetik açıdan da güzel bulmuyorum sanki sonradan takılmış gibi duruyor.
özetle focus bence güzel araçtı sadece bagajını biraz büyütselerdi yeni bir kasaya bile gerek yoktu neredeyse.

Misafir-1702 12.04.2018 19:31

bu aston martin ızgarası bence artık değişmeliydi. Yıllardır mondeo da, fiesta da, makyajlı focus da kullanıldı. Yeni kasa da artık terkedilmeliydi.Şahsen ben sıkıldım bu ön ızgaradan.

Misafir-6254 12.04.2018 13:11

İyi güzelde bagaj hacmi artmış yok arka diz mesafesi 3-5cm artmış ama asıl focusu focus yapan arka süspansiyon sisteminden vaz geçilip torsiyona geçilmiş.Focus sahibi olanlar control blade sistemini çok iyi bilirler,malesef eski tat pek yok gbi.Saygılar

Misafir-3032 12.04.2018 12:44

Özellikle arka kısmı ve iç tasarımı Hyundai İ30'a çok benzemiş.
Arka farlar Egea Hb gibi.
Ön farlar da Volvo'nun "Tor'un çekici"ne çok benziyor.
Yabancı kaynaklarda iç hacminin arttığını belirtmişler.
50 Kg civarında hafifleme de varmış.
Herhalde Türkiye'de en belirleyici faktör fiyat olacak.

Misafir-9812 12.04.2018 08:31

Bagaj ve arka yaşam alını o efsanevi yoltutus vr sürüş sağlayan platform yapısında geliyor. Mazda 3, volvo v40 da da aynı durum var.

Misafir-4480 12.04.2018 05:28

Tanıtım fotosu citroen c5 benzemiş canlı görmekte fayda var

Misafir-1210 11.04.2018 21:05

Focusun satışını en çok bagaj hacmi etkiliyordu,yol tutuşu,konforu beğenilen focusu içi dar ve bagaj hacminin küçüklüğünden dolayı Focus almayan bir çok kişi tanıyorum,hele hb 316 litre bagajı b sınıfı ortalamasindaydi,Hb 400 litreye kadar çıkmışsa,sedan 500 litreye yaklasmissa,arka koltuk diz mesafesi sınıf ortalamasına ulaşmışsa Focus en çok satan olmaya aday olur

Misafir-6594 11.04.2018 17:28

şuan ki vergi ve kurlarla türkiye için bu arabalar mercedes oldu artık.

Misafir-961 11.04.2018 16:02

çok iyi olmuş

Misafir-3038 11.04.2018 15:22

Makul fiyatimi kaldı euro 5 i geçmiş biz hayallerimiz de alırız bunu.

Misafir-2359 11.04.2018 13:58

yeni i30 ile hemen hemen aynı gibi olmuş iç ve dış tasarım

Misafir-4964 11.04.2018 13:53

yandan görünümü de aynı mazda3, çakma bir araba olmuş

knbi 11.04.2018 11:22

Ne yazık ki yine hayal kırıklığı. Arkası gayet makul ama önde tombul duran bir panel. Mondeo'nun önünü birebir kullansa bu araçta, C sınıfının en çok satabilecek aracını üretmiş olacaktı. Ama bu haliyle focus sadece hormonlu fiesta olabilir.

silonay 11.04.2018 10:23

Baz versiyonu Almanya'da 20.000 Euro olsa, ülkemizdeki vergi sistemimizle 32.000 bin euro olur fiyatı ve bu da 163 bin tl yapar bugünkü kura göre. Bu fiyata benzinli baz versiyon bir araç alınır mı?

Misafir-2699 11.04.2018 10:15

Tasarımı tartışılabilir.. Özgün tasarımlı araç kalmadı zaten nerdeyse ! Fakat geniş motor yelpazesi, şanzıman olarak çift kavrama yerine sorunsuz, konforlu ve verimli 8 ileri tam otomatik sunulması ve elden geçirilmiş arka süspansiyonları ve 0,25 cd hava direnci sayesinde zaten iyi olan yol tutuşunun daha da iyi olmasıyla çok satacaktır..

Misafir-4196 11.04.2018 07:16

Sayın arkadaş 5252
Yeni tasarımların artık birbirine çok benzediğini vs yazmışsın. Sonuna kadar katılıyorum.
Sonra golf bir kez daha sınıfının lideri olduğunu kanıtladı yazmışsın.
Yüzyıldır far değiştirip yeni kasa diye satan golf ten mi bahsediyorsun?

Misafir-6850 10.04.2018 23:02

Maşallah çok çok güzel olmuş 1.5 dizel tam otomatik makul fiyatlı olursa yok satar şahane olur....

Misafir-3665 10.04.2018 22:25

Bunun sedanı yok mu yahu zaten bu avrupalıların ortası yok ya HB ya station wagon :)

Misafir-5252 10.04.2018 21:57

Artık insanları şaşırtacak, OHA dedirtecek tasarımlar yapılamıyor.
Yeni FOCUS bu modellerden birisi.
Teknolojik olarak tamam ama tasarım olarak Fiat EGEA ve Hyundai İ30'u çok ama çok andırıyor.
Arka yolcular için konfor elemanları yok denecek kadar az. Arka havalandırma menfezleri yok.
Yeni Focus vitesi premium olmuş ama yanındaki bardaklıkların mağara gibi görünmesi korkunç!
Yeni Fiesta'nın büyümüş hali oldu FOCUS.
Sonrada VW GOLF'ü eleştiriyor insanlar hep aynı tasarım diye.
VW GOLF bir kez daha sınıf lideri olduğunu kanıtlamış oldu.

Misafir-1982 10.04.2018 21:39

İç ve dış tasarımında, Yeni İ30 ile arasında çok fazla benzerlik mi var yoksa ben mi yanlış değerlendiriyorum?