Yeni Ehliyet Yasası

Yeni Ehliyet Yasası

Ehliyetler AB ile uyumlu hale getiriliyor. Bir ömür boyu tek bir ehliyetle araç kullanma dönemi sona eriyor. Sınav formatının da değişeceği düzenlemeyle birlikte ehliyetin şekil de değiştirecek. Ehliyet konusunda AB standartları geliyor. Öngörülen trafik reformlarıyla, 18 yaşında ehliyet alıp yıllarca aynı ehliyetle otomobil kullanma dönemi kapanacak. AB stratejisi 2010 - 2011 Eylem Planı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na göre ilk etapta sürücü ehliyetleri AB standardına kavuşacak. Daha sonra kamu ulaştırma araçlarına hız sınırlayıcı teknik cihazlar takılacak; sürücü belgeleri sadece 5 yıl için geçerli olacak. Belgeyi kullanmaya devam etmek için yeniden ehliyet sınavına girilecek. İlk kez ehliyet alanlara, 2 yılı kapsayan staj dönemi verilecek. Bu kişiler ‘2 yıllık stajyer sürücü belgesi’ ile araçlarını kullanabilecek. Bu sürede 2 kez kırmızı ışıkta geçen, 2 kez hız limitini aşan, uyuşturucu ve alkol etkisiyle araç kullananların ehliyetleri tamamen iptal edilecek. Taksi sürücülerine GPS zorunlu olacak • Ehliyet, 5 yıl geçerli olacak ve ehliyetin son kullanma tarihi yazılı olarak belgede yer alacak. Süreyi uzatmak isteyenler, tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alacak ve sürüş testlerinden geçirilecek. Sadece testi geçenlerin ehliyeti yenilenecek. • Otobüs, kamyon ve çekicilere hız sınırlayıcı cihaz takılması mecbur tutulacak. • Taksi sürücüleri araçlarında yer tespit cihazı GPS ile yön belirlemek için navigasyon cihazlarını taktırmak zorunda olacak. • Okul servis araçlarını kullananların deneyimli olmaları istenecek ve araçlarda her koltuk için emniyet kemeri bulunması şartı aranacak. • İzinsiz otoparkçılık yapan, yol kenarına park eden araç sürücülerinden park parası isteyen kişiler hapis ve para cezası ile cezalandırılacak. • 1 Nisan 2008’de başlayan ve vatandaşların kaza yaptıktan sonra kendi aralarında tutanak düzenlemesini öngören değişiklik zorunlu olacak. Tutanak düzenlenmediği takdirde, polis yerine sigorta ekspertizleri kaza yerine çağrılacak. Ehliyetlerin şekli ve koşulları değiştiriliyor. Yeni ehliyetin ön yüzünde fotoğraf, ad-soyad, doğum yeri, tarihi, geçerlilik süresi yazılacak, ehliyetin verildiği yer ve makam, belge no, imza, adres ve sürücü belgesi sınıfı yer alacak. Sağ üst köşede TR kısaltması bulunacak ve ehliyetler yeniden sınıflandırılacak. Otomobil kullananlara BE sınıfı ehliyet verilecek. Sürücü otomobilin yanı sıra otobüs kullanmaya da yetkiliyse, BE’nin yanına ‘BE C1E gh’ şeklinde ek harfler yazılacak. Kamyon sürücülerinin sınıfı CE, otobüs, midibüs, minibüs, römorklu minibüs kullanıcılarının D, D1, D1E, DE olacak. Traktör sürücülerine F, iş makinesi sürücülerine G, sakat ve hastaların kullandığı motosiklet ve otomobil sürücülerine ise H sınıfı verilecek. Kaynak: Star

Yorum yapmak için buraya tıklayarak giriş yapınız.
YORUMLAR
Polat44 23.06.2015 00:27

AB ülkesinde yaşayan ve o ülkenin ehliyeti olmayan izine Türkiye ye Türk ehliyeti ile gidemez. Birincisi bir kaza anında sigortanız karşılamaz. Ikincisi sadece türist olarak ve Türk plakalı bir araç kullanıyorsanız geçerli olur

arzu 11.05.2015 00:11

sınavı gectım yaklasık 2yıl olacak ehlıyetı almam ıcın nekadar surem var

Fatih 27.04.2015 11:55

Ben irlandada yaziyim ehliyetler avrupa birligi ulkelirinde de gececekmis ne kadar dogru nezaman gecicekmis bilenvarmi

Didi 02.04.2015 01:14

Ben b1 ve be ehliyetim var hem duz vites hemde otomatik arac kullanabilirmiyim acil cvp

süleyman 20.03.2015 12:38

arkadaşlar 2004 senesinde ehliyetime 6 ay el konuldu süre doldu fakat ben kursa katılmadım ehliyetide almadım ne yapmalıyım zaman aşımı var diye duydum ne dersiniz

selim 08.03.2015 01:18

Merhaba arkadaşlar ehliyetimi dört sene önce kaybettim kayıp başvurusu yaptım fakat ehliyetime el konuldu bana verilmeden , nedeni ise sabıka kaydımda uyuşturucu gözükmesi davam ise hala sonuçlanmadi bu konuda fikir verebilen var mı ....tesekkurler

ertugrul 03.02.2015 18:37

Arkadaşlar Hollanda'da ehliyet yaşı kac

Omer 24.01.2015 20:37

Arkadaslar ben bir senedir hollandadayim hollanda ehliyetim yok fakat turk ehliyetim var yazin aracla turkiyeye tatile gidebilirmiyim??? Acil

nail 30.10.2014 19:56

sacma bışey... ya bu sakın kabul etmeyın zaten kabul edılırse turkıyenın yüzde doksanı kaybeder

kaan 26.09.2014 20:23

haklısın dertli dendedertliyım adam gözümüze bakarak sömüruyo milleti

mehmet 09.06.2014 15:14

Slm arkadaşlar ben Almanya da yaşıyorum Türk ehliyetim var onunla Türkiye ye gidebilirmiyim arabayla????

seker kız 16.04.2014 21:13

merhabalar ben ingilterede yasayacagım yeni bir yasa gelecekmiş türk ehliyetini türkiyede her sene giriş cıkısda para vererek onay yaparak yenileniyormus bole birsey olacakmı suan ingilterede ehliyet sınavıda ingilizce olduu bilen varmı acaba

TUNCAY 10.04.2014 18:45

arkadaşlar 2012 ehliyeti verdim 2 yıl trafık kazasından el konuldu cezasını bitirdim tck kanuna göre 2018 de alıcağımı söylüyolar işimi yapamıyom tek çarem var bişe bilen varsa yazsın lütfen...

arzu 24.03.2014 13:33

mrb bısey sormak ıstıyorum fransada ehlıyet puanlarım bıttı ehlıyetme 6 ay el koyacaklar fakat turkıyeye gıttıgımde orada araba kullanabılırmıyım cevap verısenız sevınırım tesekkurler

tuncay 23.02.2014 11:18

arkadaşlar bu ülkede yapılan bütün kanunlar vatandaşın cebine elimizi nasıl sokarız üzerine yapılıyor yüzbinlerce insanın şuan ehliyetine çeşitli sebeblerle el konuldu keza cezasıda hariç tabi bana 1 tane vekil gösterebilirmisiniz bu insanlar ekmeğini şöförlükten kazanıyor bunlara trafik cezası yanında değişik başka bir ceza verelim diyen ehliyetleri şartlı olarak kendilerinde kalsın diyen neyse her insan hata yapar ama bu hatayı düzeltmeye çalışmaları gerekirken daha fazla hataya sürüklüyorlar bu kanunla Allaha havale olsunlar vatandaşında hesap soracağı gün olur bu vatandaş koyun değil artık

vatandaş 19.02.2014 01:22

150.000 den fazla kişi alkolden ehliyetleri cezada belki daha fazla bunların içinde eve ekmek götüremeyen var bir sefere mahsus ehliyetlere af çıkması lazım gerçekten gerekli

neco 28.01.2014 22:22

merhaba benim sorum 2004 te türkiyeden e sinifi ehliyet aldim 2009 da almanyadan b sinifi ehliyet aldim 2014 te yeni c sinifi ehliyet aldim Weiterbildung yapmak zorundamiyim almanyada

mustafa hollanda 20.01.2014 23:08

slm arkadaslar yorumlara bakip tesseli olmaya calisiyorum yurt disinda yasayan insanlardan biriyim hollandada ehliyetsiz ne ise girebiliyorsun nede yasaya biliyorsun zaten surekli yagmur yagiyor yasa cikti ehliyet degisecek diyorlar googlede dolanmadigim site kalmadi hepsinde ayni soz degisecek avrupada gececek ama hic bir yetkili agizdan cikmiyor bu ses hep kendi aramizda gectiydi gecmediydi konusu var buda haliyle icimizi karatmaya yetiyor allah askina bu ehliyet gececekmi gecmicekmi artik bilsekte ona gore yorganimiza gore uzatsak ayagimizi saygilarmla

mustafa aksu 17.01.2014 19:45

Eski sistem iyi,yeni sistemde devlet ancak kasasını doldurrur,her sağlık raporu 79 tl devlet milleti değil kasasını düşünüyor.

Murat 09.01.2014 00:30

2002 senesi Türkiye'den ehliyet aldım 2004almanyay gittim ve ordan ehliyetimi Alman ehliyetine çevirdim ve 2013 Türkiye'ye kesin dönüş yaptım benim sormak istediğim şimdi Alman ehliyeti var ve ben bunu tekrar Türk ehliyetine çevirmek istiyorum ne yapmam gerekli bileniniz varmı?ama Alman ehliyetiminde bende kalmasını istiyorum olurda Almanya'ya gitmem gerektiğinde gereklı olcagı için.

doğan çelik 31.12.2013 18:20

23 yıllık b-a2 ehliyetliyim 3ay önce ehlitetimi e sınıfın çevirdim fakat trafik yasasına göre 3 yıl 14+1 üzeri münübüs ve otobüs kullanamazmişim 23 yıllık deneyimim boşamıdır neden yasak.? lütfen .. yazarmısınız teşekürler iyi çalışmalar.

selman 15.12.2013 11:30

ya bu yasa getirdiler ya 2 3 gün sonra kaldırırlar kanununu degiştiriler

mustafa 01.12.2013 19:17

sacmalık 2 sene stajerlik acil bi işin olunca kimi bulup gideceksen

husrev 10.11.2013 07:34

1 yildir hollanda dayim buraya geldigimde turk ehliyetini de getirdim ilk 6 ay gecerli kullandim ama ilk 6 ay calisammazsin dediler ise basladim ehliyet gecersiz sinavlari da cok zor allah yardim etsin insallah bir gun bizim eu bakanligi su ehliyetler icin masaya oturur

soner 26.09.2013 16:17

Ehliyeti alkokden alinanlar nasil degistirecek acaba bu konuda bilgisi olan varmi benim ehliyetim 14 senelik yeni yasaya gore 10 seneden sonrasi iptal olcak diyo bu konuda bilgisi olan arkadasimiz varmi af varmi bize yani

ehliyet 16.09.2013 19:33

merhaba ben almanyadan yaziyorum türkiyedeki yeni kanunu bunlar tanimiyo burada türk ehliyetleri sadece 6 ay gecerli üstelik burda ehliyeti tercüme yapmakta hic bir ise yaramiyo sifirdan yenisini yaptiriyorlar ve türk ehliyetini almadan alman ehliyetini vermiyorlar sinifi ne olursa olsun aldiklarindada türkiyeye göndericez diyolar ama göndermiyor direk cöpe atiyolermis öyle dediler ben sordum türkiyeden onlar yok dediler.1 ehliyet yaklasik 2 bin euro civarinda sifirdan yapinca ama size tavsiyem türk ehliyetini söylemeyin benim var diye söylesende söylemesende yinede ayni masraf tutuyo türk ehliyetini vermek istemiyosaniz hic söylemeyin saygilar

ahmet igiltere 05.09.2013 03:02

arkadaslar ben ilgiltereden yaziyorum turk ehliyeti sadece 12 ay gecerli baska gecerliligi yok degistirmiyolar nedenmi cunku TURKI YE AB ULKESI DEGIL

halel etmiyorum 03.09.2013 20:32

ben gece gündüz calışıp didiniyorum onlar cebimizdeki ehliyetten bile vergi alacaklar biz zaten verdik vergisini 700 ödedim bu ne parasıymış yemedik harcamadık vergi ödedik devlet cebimizdeki paraya göz koymuş ozamn ab deki verilen haklardan da bize versinde görelim bu mazlum hakkıdır ben helal etmiyorum

dsrf61 03.09.2013 20:09

cence arkadaş trafik dersi 8.sınıftan itibaren zorunlu olmalı.

baysan 02.09.2013 18:19

devlet nerden para alcam hesabını yapıyor çaykaşığıyla vatandasa veriyor kepçeyle kendisi alıyor bi de vatandasın tazminatı kaldı onada el koyuyor tamam başka alacak ne var onu düşünür abd diyor kendisi bize avrupa haklarını veriyormu

sedat 01.09.2013 12:44

selam arkadaşlar yeni yasa bi halta yaramıyor neden türkiyedeki yaşam standartlarını göz önüne alırsak insanlar geçim sıkıntısı çekerken üstüne üstün şu savaş döneminde avrupada yaşam standartları yüksek mademki öyle önce insanların yaşam standartlarını yükselt ondan sonra yap ama insanlar bu ayda şunu almayayım ehliyetimi alayım diyor ordan kısıyor burdan kısıyor alıyor sanra başka bi şey çıkıyor derken birçok şeyden vaz geçmiyormuyuz böyle giderse çok şeyleri yenileriz.....

asan 31.08.2013 23:09

bence bunlar ehliyetleri değil kafaları değişsinler ehliyet almak için yetrli eğitim verilmeli çünkü türkiyede eğitim 0 ilerleme yok devlet eğitime avrupa kalitesi altında versin hiç sorun çıkmaz

İsimsiz 31.08.2013 15:14

Tecrubeli suruculer en ufak saglik sorunu sebebiyle ehliyeti iptal olacak meydan genc tecrubesiz suruculere kalacak. ALLAH milletimizi korusun kazalar cogalacaktir zannediyorum.

M.Çavlı 28.08.2013 23:09

B sınıfı ehliyetli bir vatandaş minibüs ve kamyonet kullanabiliyorken şimdi niçin ayrı katagoriye alınıyor.Bsınıfı ehliyetli bir sürü minibüs sürücüleri var onların hali ne olacak,bu hakmı adaletmi.Üstelik dolmuş yapan minibüsleri 16 koltuk yapacaklarmış bu nasıl bir düzenlemedir anlaşılmıyor.

yahya 27.08.2013 19:56

ilkokul mezunlarına 2 sınıf insan muamelesi yapan türkiyeden başka ülke varmıdır biri bana anlatsı

oktay 26.08.2013 23:54

ben ehliyetsiz araba kullanmaktan ceza aldım direksiyon sınavını geçtim ehliyeti alırken herhangi bir sıkıntı çıkarmı bilen varmı

sezer telli 26.08.2013 20:06

iyide 5yilda bir para verilecekmi

zafer 26.08.2013 16:10

iyi de bir türlü engelli ehliyet de avrupaya uyamadınız mesala kolundan engeli olan ortapedi doktorunun kanaatiyle h ehliyeti alı. kanaat ne demek hiç öyle şey olurmu seninin tipini beğendim olur seninkini beğenmedim olmaz hayret bir iş.en zorlu sınava tabi tut oluyosa ver olmuyosa verme

Enver 23.08.2013 00:31

selam aracı sürenin ehliyeti yok ve yaşı kurtarmıyorsa ama yanında bir büyük varsa ceza yazılmırmı yazılırsa ne kadar

sinan bolat 22.08.2013 23:38

Bu 5 yıl işi ne ya ayıp artık 10-15 yıl olsa tamam anlarsınız da 5 yıl işi tamamen başka şeyleri akla getiriyor. Devletin parası yoksa paramız ypl dese daha iyi

mehmet 21.08.2013 19:46

ben 17 yaşındayım temmuzun 11 de ehliyet alabilirmiyim lise 1 terkim ayrıca ilkokul mezunları alamıcak mış.?

MURAT 20.08.2013 14:14

slm.ben almayaya yeni geldim burdaki polisler bıle turkıyeyı tanımıyorkı ehlıyetlerımızıde tanısın farketmez nerden gelırsen 6 ay suresı var dıyor ıyıde burda ehlıyet cıkarmak 2500 euro dan baslıyor ıyıde burda araban olmadı sen bır hıcsın kımse zaten kımseye selam bıle vermezken bıde almanca sorunu derken aslında ben burda bıktım bıle arkadaslar yeter dıyorum artık turkıyeyı tanıyın avrupa bır de sozum hukumete artık mıllete acıklama yapın zaten geç kalınmış bır karar ınsallah ehlıyetlerımız burdada gecerlı olur ozman

ibrahim 16.08.2013 15:16

Bu yeni ehliyeti alinca almanyada yasayan turk vatandaslari ehliyetini degistirmek zorundami yine. Ab ulkelerindede gecerlimi

sabri 10.08.2013 13:11

ben ilk okul mezunu değilim, fakat ilk okul mezunu bir dünya vatandaşımız var bu ayrım bu sömürü neden bu vatandaş daha ne kadar sömürülüp soyulacak arkadaşlar sürekli birşeyler çıkarılıyor vatandaşın parasını çalmak için hep bir oyun yazıklar olsun insanı vatanından soğutuyolar asgari ücretin 800bilmem kaç lira olduğu bu ülkede sürekli bizden bişeyler istiyolar yaşamyın diyolar bize yazık yazık.

mustafa aydin 02.08.2013 17:49

pardon yeni ehliyetler kazaları önleyecekmiş. aracları ehliyetler degil sürücüler kullanıyor.biz kendimizi böyle avutuyoruz

hasan 31.07.2013 09:13

ehliyette b1 gelse kazalar azalır ehliyeti zorlaştırmak onların en iyi işleri bakanların altında hangi arabalar var otomatik eşlerinde otomatik

mustafa 30.07.2013 22:34

bu yasalar belki doğru olla bilir amma, haklar var bunları görmezden gelemezler, varsa trafikte hata yapan alırsın ehliyetini çeker gider.. doktor raporuna eyvalah ta bu 5 yıl süre ve tekrar eyitim hiç olmadı hiç olmadı..

selim 27.07.2013 00:19

bu tür işlerde ab standartları deyipte ayak uyduruyoruzda neden emekçiler ve işler asgeri ücretler vs vs bu gibi konularda neden ab standartlarına uymuyoruzzz....

akın 24.07.2013 22:33

yeni ehliyet yasası anayasaya aykırı ehliyeti olanları tekrar sınava sokamazsınız hak gapsdır haklarımızı yargıda arıyacagız bu milet koyun deyil

zeynel 23.07.2013 18:53

sanki biz avrupada yada avrupa birligi üyesiymiş gibi para toplamak isterlerse hemen adını avrup birligi standartları koyuyorlar bizde hemen gidip o avrupa birligi standartlarına üye oluyoruz paraları veridikden sonra ne avrupa standartı kalıyor nede avrupa birligi herkes bir yol tutmuş gidiyor allah sonumuz hayır etsin

Nergis 21.07.2013 00:09

ben 2012 yılının aralık ayı ehlıyet sınavını gectım ve b surucu sertifikamı aldım ama ehlıyet kartımı cıkarttırmaıdm ben sımdı onu cıkarttıgımda satjer olarakmı kabul edılecegım yardımcı olur musunuz ?

hamza 20.07.2013 13:03

arkadaşlar parayı veren düdü çalar gibi yasa

yaşar 13.07.2013 01:05

bende 2 yıl eyliyetimi kaptırdım madem yeni yasa çıkardılar bir kereye maasus eyliyetleri versinler herkes biranda çip taktırsın bunada şartlı biryasa çıkarsınlar neolur herkes işine döner ve pişman olmuşlardır zaten cezayatır rapor al ve 2 yılbekle biz birkere af istiyoruz saygılarımla

Harun 10.07.2013 18:23

e sınıfı ehliyet yaşında değişiklik varmı???,

rena 10.07.2013 09:12

arkadaşlar şu çip sisitemi meselesi ne ayak doğrumu acaba ?

ismail 09.07.2013 13:58

arkadaslar agustos 24 de sınav var simdi ben stajer kapsamında mıyım bu bir, ikinci olarak olarak bu kapsamda test sınavı kalktı mı sadece direksiyon sınavı mı var ?

ahmet 06.07.2013 12:40

ehliyet yenilemek hikaye milletten para toplamak her zaman yapılan uygulama bütçede acık yok ama başka yerlerden para toplamak acıgı kapamak bizde kuzu kuzu gidip veriyoruz ne zamandır düşünüyorum kişi başına düşen gelirden ben ne zaman yararlanacağım kendilerin geliri düştü mü hemen AB standartları öne çıkıyor

hataylı 06.07.2013 02:53

arkadaşlar ben ehliyetimi 2008 de aldım yeni çıkan yasa bizleride etkılermı yani 5 yılda bir ehlıyet değişimi olurmu

murat 06.07.2013 00:07

Alkol kulalara en yüksek olan ceza uygulansin ehliyeti 1yılığına alınsın

adem yıldız 05.07.2013 15:27

Eğitim ve denetim altında olmak güzeldir. maliyetini devlet belirlememeli Psikoteknik raporu dışarıda 70 ila 80 TL arası devlette 350 ile 500 TL maliyeti var. bunun kaldırılması gerekiyor.

adem yıldız 05.07.2013 15:20

İlk dört madde güzel ama içerisinde işi ne bu asayişin görevi olmalıdır. Çıkartılması gerekir.
• İzinsiz otoparkçılık yapan, yol kenarına park eden araç sürücülerinden park parası isteyen kişiler hapis ve para cezası ile cezalandırılacak.
Ayrıca Sınıflandırma daha iyi yapılmalı ve doğru analiz edilmelidir.

tuncaykara 04.07.2013 19:43

kardeşim bu ülkede yasa üzerine yasa çikiyor olan garibana oluyor ehliyeti bu kadar zorlaştirdilar devlet iyi biliyor işi allah yardimciniz olsun

nejat 04.07.2013 18:20

işallah iptal olur .ama bunların hepsi yalan

SERCAN 04.07.2013 14:43

ya ben artık devleti doyurmaktan bıktım daha ne diye bilirimki daha önce bi arkadaşın dediği gibi bu sadece borçları ödemek için devletin uygulamaya çalıştıgı bişey ben böyle bi uygulama istemiyorum ha; sağlık raporu alınsın sadece yeter

üstteki arkadaş 04.07.2013 12:53

üsttteki arkadaşa hak veriyorum devlet bizi nasıl soyacağını düşünüyor . bırakın ab felan hikaye. sonra da tayyip imf ye borcu kapattı oluyor.
tayyip kapatmadı sen kapattın o borcu. dünyanın en pahalı vergilerini benzinlerini ödüyoruz. en pahalı teknoloji ürünleri bizde. aslında dünyanın en pahalı ülkesiyiz haberimiz yok

yaşar çınar. 03.07.2013 11:56

bence çıkar cevrelerine bir rant .ben buradan bu kanunu çıkaranlara derimki kişinin sağlığı bozulmuş ise her 5 yılda bir sağlık raporu alsın batıya uygun olacaksa eksiler tamamlansın ehliyetler değişsin .Sıfırdan ehliyet demek haksız lık demektir daha önce verilen benim hakkım ne olacak ehliyeti olanlara hiç para almadan yeni ehliyetler verilmeli yoksa ben bir vatandaş olarak hakkımı helal etmem ve derimki allah yeryüzünden nesillerini silsin buyrun beyler almak isterseniz alın .

BURSASPOR 30.06.2013 22:26

SELAMLAR.bende türk ehliyeti var maalesev 6 ay süresi var almanyada.ancak almanyada türkçe yayın yapan bi radyodan türk ehliyetleri artık avrupada süresiz geçici olacak şeklinde bi duyum aldım...her kafadan ses çıkıyor...bi yetkili bile açıklama yapmıyor.nerde bu hükümet!!!

ertugrul 20.06.2013 13:30

Geciste Sorunlar yasanabilecek bir uygulama ama olmasi gerektigini düşünüyorum insanlarin refahi ve guvenligi icin bi takip sistemi olusuyor.suclari aza indirme bilincsiz hatalardan kacinma ve kisinin sorumluluk sahibi oldugu hatirlatmak isteniyor.illa art niyet aranacaksa en basta maddiyati dile getirebiliriz tabiki gecim sıkıntısı cekiyoruz ama bu tur uygulamalar gelecege yatirim 1 ay zorluk cekeriz ama yarinlarimiz daha guvenle olur diye düşünüyorum. Alkol nedeniyle ehliyetlerini kaptirip sitem eden arkadaslara da kucuk bir sitemim var.lutfen bu hatalarla hem kendi caninizi hem baskasinin canini tehlikeye atmayin.alkol psikolojik olarak etki saglayan bi meret.can sıkıntısı ve bunalimli zamanda 1 kadehle sarhos olabilirsin.sana alkol kullanma diyemeyiz ama bu yanlisi trafikteki canlara sebep olmamak icin yapma...teşekkür ederim

deti 20.06.2013 00:42

11yildir avusturyadayim ehliyetimi dgisdirmedim yeni yasada ne gerekiyo bilgisi olan yazsin

yakup sezer 19.06.2013 22:21

arkadaşlar devlet kendine kaynak yaratmanın yollarını çok iyi biliyor heleki akp hükümeti işte bir iktidar dönem başa gelirse olacağı bu her yaptıklarını doğru sanıyor ozaman sınavla aldıkları devlet memurlarını da yeniden sınava soksunlar işe gir emekli olana kadar çalış bu torba yasalar halkı en iyi soymanın yoludur devlet hiçbir zaman kanunsuz işleri engelleyemiyor kurunun yanında yaşta yansın misali kanuna uyanıda uymayanıdaaynı kefeye koyuyor istanbulda kaldırımlar esnafların işgalinde kimse birşey demiyor ama park yasağı çok yasa hemen çalışıyor araçlar çekilir plakalara cezalar yazılır devlet hiçbir zaman sokaklardaki gerçekleri görmeyip olmayacak işlerle uğraşıyor tüm güvenlik güçlerini de halkın hizmetinde değilde kendini korumak amacıla kullanıyor allah böyle kişilerin zulmünden hepimizi korusun halk için kazık devlet hükümet için hizmet

vahit 18.06.2013 18:36

arkadaslar bu kanun nezman alinan ehliyetler icin gercerlidir bir bilginiz varmi ben 2007 de aldim türkiyeden ve daha sonra avusturyaya yerlestim degistirmediler ehliyetimi yeniden sinava girmem gerekiyormus

murat 18.06.2013 15:34

bu avrupa normlarını isteyenler e hak oluyor yoksa yine bir rant olma yolu mu var

Tekin 15.06.2013 14:27

Bu hükümetin birinci vazifesi,vatandaş nasıl yolunur,yaşam hakları ellerinden nasıl alınır, nasıl susturulur kafaları anca ona çalışıyor.Okul diplomalarımızıda sınava girerek yenilemelerimizide isterlerse şaşırmam. Yasaklar ülkesi olduk, Allah sonumuzu hayırlı eylesin.

promil 13.06.2013 14:29

2013 te Ehliyet affı çıkmazsa AK Parti ye OY YOOOOOOK !!!!!! 63 promilden 2.defa ( ilkinde 60 promildi ) ehliyetimi aldılar , elim kolum bağlı , çalışmama engel , böyle cezamı olur , eskisi gibi çalışamadığım için 5 işçiyi işten çıkarmak zorunda kaldım , herşeyim alt üst oldu , 60 - 63 promilden bir adamın ehliyeti ALINMAZZZZZ!!! AB de 100 promilin üstünde ehliyete el koyuluyor !!!!!!!!!!!!

İsmet Malkoç 11.06.2013 16:59

Arkadaslar Haziranın 29 unda Sınava girecem bu yasa benı etkilermi bilgilendirirmisiniz lütfen

yanliz kalp 06.06.2013 20:55

merhabalar arkadaslar benim turk ehliyetim var 18 yasinda almisdim su an hollandada ikametgah ediyorum burda yasiyorum ehliyetimi degistirebilirmiyim hollanda ehliyetine bilginiz varsa yazarmisiniz burda 3 kere kaybettim ehliyeti :(

bulent 28.05.2013 15:24

1 nisandan itibaren hollandada turk ehliyetini sinavsiz degistiriyorsunuz 60 euroya direk degisim

ayşe 10.04.2013 19:06

arkadaşlar, ben 2012 nin eylülünde sınava girdim. kazandım ama 2013 nisanındayız. ehliyetimi daha çıkartmadım. yeni yasa ile bende stajyer ehliyete mi tabi olurum yoksa ehliyet hakkını kazandığım için eski yasayamı tabi olurum. bilen arkadaş varsa lütfen cewaplasın.

Ali başkan 28.03.2013 23:53

Bukonuyu yıllardır beri düşünüyorumdum.18 yaşında ehliyeti alıyodun ölene kadar devam bu adam alkolikmi oldu esrarkeşmi oldu sakatmı oldu gözü görmüyor
10senede bir yeniden sınava girilmesi lazım silah ruhsatı alırken 5yılda bir bütün işlemleri yeniden yapıyorsun bence araba silahtan daha tehlikeli ölen insanlardan bellidegilmi haketmeyene ehliyet yok ben haketmiyosam bana verilmesin şunu tekrar söylencem çok ama çok acami var kazalar bunların yüzünden yazık öleninsanlara yaşın yanınızda kuru yanıyor bence enbüyük canavar acamiler

erhan 25.03.2013 18:25

slm ben alm dortmund´da yasiyorum Tir soförüyüm türkiyeden ehliyetli gelmis olsalar dahi tekrar almanyadan ehliyet almalari gerekiyor türk vatandaslari su an ehliyet kursuna basladim iyi olan yani 6,ay gecerli arac kullana biliyorsun ve 3 yil icinde degistirmen gerekiyor yoksa yeniden baslaman gerekiyor degistirmedigin taktirde

necnec 19.03.2013 21:52

arkadaslar ben hollandaya 6 ay once geldim ve benim turk ehliyetim var 1995 yilinda alinan ve bu ehliyetimle 6 ay araba kullnabilirmisim deveminda hollanda ehliyeti almak zorunda kaliyorum aynen hic ehliyetim yokmus gibi sinava girmrm gerekiyormus ehliyetlerin degisecegi soleniyor bu degisiklikler benim durumumdakiler icinde gecerlimi bekleyip turkiyeden ehliyetimi degistirmem gerekiyor yoksa hollandada sinava girip hollanda ehliyetimi almam gerekiyor beni aydinlatirsaniz sevinirim saygilarimla

mtn 12.03.2013 23:41

konunun baslıgına baktıgımda bende bılgı alacagımı sanmıstım ama her kafadan farklı ses cıkıyor bırı af beklıyor bırı dosyayı almıs kartı cıkarmamıs herkez sıkıntı ıcınde su konu hakkında bılgısı olan varsa cevap yazsın lutfen

zeki 13.02.2013 23:34

arkadaşla ben herşey güzel diyorumda denetim süresi 5 yıl onada ewet ama her 5 yılda bir kaç para vereceyiz hak etiyimi hakın ellimizden alınmaması için acaba birde diyelim 2013 de aldık otomatikman 2018 ayar yapılacak ehliye için raporlara 100/50 zam kursa 100/70 zam bu ne olacak

KRaL 08.02.2013 23:26

Elimi Sallasam şöföre Denk geliyor sonra yollarda görüyorum biri ucurumda biri alkolik biri dereye uçmuş doığru düzgün eğtim yok neden çünkü bizim paramız çok ondan dolayı ehliyet alan da çok... Doğru düzügün eğitim olsa belki bu kazalar bu kadar olmayacak... Diyecek söz yok..

aNaRchY 07.02.2013 00:56

Yaw bu degisim ne zaman olacak ARKAdasLAR...??????

Ankaralı 20.01.2013 15:30

Şu an yagni şimdi türk ehliyeti geciyormu avrupada ab ülkelerinde inanın cok insan var inşallah olu

adelet 14.01.2013 23:16

beyler bunlardan hariç daha çok YASA ÇIKICAK YADA şöyle diyim ne yasalar cıkacak arkadaşlar artık eskısı gıbı ehliyet vermıyorlar eskıden direksiyon sınavına polıs girerdi şimdi 3 müfettiş giriyor bunlar daha kısası çok zor ehliyet almak :D kolay gelsin size

tetıkci 10.01.2013 22:20

ya bu 2013 te deyışiklikler olacakmıs ehlıyet konusunda bılenınız varmı ne zaman başlayacak ben yazıldım suan ders goruyom ama sınava gırmedım 2 şubatta gırecem bıze vururmu haberınız varmı varsa yazın lutfen tşk ederım

selman 07.01.2013 21:38

yok daha neler burda milet okadar zenginmiki ab kadar zaman ve para yatırsın yine sömirecekler belli

halil 14.12.2012 06:13

ben inoilterede yasiyorum burada ehliyet almak cok ama cok zor
turk ehliyetimi kullanamiyorum
yeni ehliyetle degistirebilirmiyim

truva 29.11.2012 20:03

yeni ehliyetlerin cikis tarihini tam olarak bilen kimse yokmu eger bilgisi olan buraya yaza bilirmi tsk ederim

rüzgar 21.11.2012 13:24

2013 te bi aff çıksın artık nedir bu yaa eve gelen cezalara bile 2011 de af çıktı her konu meclise giriyorda bu ehliyet muhabbeti neden konuşulmuyor bu kadar mı insanlara karşı vicdansızca davranılıor bu ülkede bu gidişle daha çok hırsızlıkta olur,aileler boşanırlarda,ondan sonra huzur derler insanları kötüye degil iyilige cagırın diyen yok mu ya daha çok insan ehliyetsiz kaçak araba kullanır

hil 21.11.2012 11:16

merhabalar ben ya ne gerek var demek ıstıyorum zaten yeterince zor ve uğraştırıcı bide bunlar olmadı yaaaaa

medine 17.11.2012 11:32

kardeşim ehliyet yazılı sınavına girdi. ve geçti fakat direksiyona giremiyor elazığa üniversite için gitti izmire dönme imkanı ço kızsıtlı ve 1 sınavın parasını yatırıp rapar aldık ama her girmediği sınav için yapa yatırıp rapor mu alınacak ayrıca dosyamızın yanması durumunda kaç defe açlıla biliyor biliyor ve izmirde dosya var elazığda bi sürücü kursu ile sınava girme ihtimalı var mı?

ilker 13.11.2012 20:39

rüzgar arkadasımızın dediğine katılıyorum türkiyede gaspçısından tutun da örgüt üyelerine kadar herkese af geliyor da neden ehliyete af gelmiyor anlamış değilim şu zamana kadar hiç ehliyet affı olmadı bu konuda hiç bi çözüm üretilmedi ehliyet affı istiyoruz

gökhan 07.11.2012 15:26

sertifikatı 2007 de aldım ama ehliyeti hala alamadım ehliyet hakkım yandımı acaba

şöför 28.10.2012 23:51

ab bahane maksat kasaya para girsin.ab ye zaten almıyacaklarki,bunuda biliyorlar.

osman 21.10.2012 00:44

hayırlı geceler ben osman eskişehirden simdi ben ilk okul mezunuyum 1998 den beri b ehliyetim var ve ben bu ehliyetimi e ehliyetine cevirecem.kursa kayıt oldum ve 3 aydır sınaf tarihini bekliyorum ama tam sınafa girecegime 3 gün kala sınavım iptal olmus nedeni ise yeni cıkan yasa yüzünden.idireksiyon kursuna girmedigim icin iptal olmus iptal olması bişe degil ama bu sınaf icin 50 TL sınaf harcı yatırdıgım halde bir dahaki sınf icin 50 tl sınaf harcı yatırmam gerekiyormus neden 2 ci defa sınaf harcı yatırıyorum bu haksızlık degilmi 2 sefer para almaları ben daha önceki sınaf harcı parasını nasıl alabilirim bana yardımcı olurmusunuz ve bana bu konuda bilgi verirmisiniz

passat cc 19.10.2012 04:00

benim ogrenmek isdedigim 2013de turk eyletleri yani ,e sinifi eyleti avrupada artik gecerli olacakmi bilgisi olan lutfen yazin beni bu kanuda aydinlatin benim 22yilik eyletim var ama burda kulanamiyorum saygilar

mustafa aksoy 07.10.2012 20:01

trafik canavari bunlar kazaları önlemek degil insanları sömürmek

aslı 01.10.2012 01:53

bu uygulama çok iyi oldu en azından artık "ehliyeti bakkaldan mı aldın?" sözüne gerek kalmayacak

bilal kurtay 12.08.2012 21:31

merhabalar benim yorumum dikkate alınır umarım sayın yasayı çıkaran arkadaşlar benim e sınıfı ehliyetim var ama a2 alacağım benden hic ehliyetim yokmuş gibi masraf çıkarılıyor neden

sekili 01.08.2012 15:01

almanyada yasayan türklerin gözü aydin cile bitiyo artik,,,,,,türkiyeden almis oldunuz ehliyetle artik avrupada arac kullanacaksiniz ,,,ama bir sartla türk ehliyetiniz en az 10senelik se...sürecen yoksa alman okuluna daha cok gider gelirsin kazanamadim gine sinavi diye ..10senelik tr ehliyeti olanlar sevinsin sevgilerimle sky

rüzgar 01.08.2012 11:29

herşeye af var neden ehliyetlere yok trafikse trafik gecen sene herkezin eve gelen trafik cezalarına bile af cıkardınız,bu türkiyede herşeyin bi bedeli oluyoda ehliyetin niye olmuyor koysunlar şartlarını versinler ehliyetlerimizi insanların ehliyetsiz başlarına bişey geldiginde kimse işin içinden cıkamayacagı kadar büyük cezalar en önemlisi insanların vicdanlarıyla başbaşa bırakıcaklar ehliyet için afff istiyoruz...

murat 23.07.2012 21:42

yeni yasa hic guzel deyil ayrica avrupa birliginde ehliyetler gecerlilik suresi 10 yildir.T.C. ehliyetli kisiler yurt disinda sadece turis amacli kisa sure kullanabiliyor ,bazi ulkelerde hic kullanamiyorsunuz.ehliyetinizi alirlar kontrolda yeni yasa hic guzel deyil bence.ayrica ehliyet almak turkiyede cok pahali yurt disinda ehliyet almak 700 tl yi gecmez turkiyede bir ehliyet almak icin 1500 tl yi gozden cikarman lazim.bu durum insanlarin zoruna gidiyor.

mesut karaca 17.07.2012 17:18

ben ehliyetimi almaya hak kazandım direksiyon sınavımıda geçtim geriye kalan gidip maliyeye vergimi yatırıp kartımı almak kaldı ama kartımı almadım maddi sıkıntıdan dolayı yeni gelecek yasa benide kapsarmı yoksa beni kapsamazmı

husnu 13.07.2012 13:28

avrupa avrupa yetti bitti artık boş boş işlerle uğrasıyosunuz okadar ehliyetli adamın ekmek teknesini elinden alcaksınız bu iş böyle giderse ortalık karışır

dincer 10.07.2012 13:26

ben bu yasaya cok sevindim ama türk ehliyetlerinin yurt disindada gecerli olmasini istiyorum benle beraber milyonlarca insan bunu bekliyor,ben almanyadayim burda ehliyet almak cok zor ve bir okadarda pahalli tam 2300euro tutuyor ben isterimki turkiyede yapalim turkiye cumhuriyeti kazansin milyonlarca euro kasaya girecek,ve burdaki oturanlara büyük kolaylik saglanacak burdaki türkce sorular cok farkli tam net anlatilmamis ve buda bizi bir hayli zorluyor,mesala alcaltilmis kaldirim tasi deniliyor,garaj girislerinin önü burada cogu kaldirim alcak cogu yüksek bunu herkes anliyamaz,türkceyi net olarak anlatamiyorlar buda bizi zorluyor yetkililerden bu konuyla ilgili girisimde bulunmalari oda olmazsa insanlara güzel bir aciklama yapmalarini´bekliyorum saygilarimla

mecnun k. 06.07.2012 14:18

ilk okul mezunlarına son bir şans tanınması arzu temennisi içindeyim hükümet bu yönde bir karar çıkarır inşaallah.

transportcu 25.06.2012 16:59

yazık be bu insanları duyan yok. ben okudukca icim sızlıyor bu yazıları fransızca yapıp ınternete verecem. okuyan fransızlar buranın afrıkanın bır devletı zannedecek ama ne yazıkkı avrupa sevdalısı bır ulke oldugunu gorecek. ya oyle bir kanun cıkarınkı avrupalı senı taklıt etsın. hukumet inanki seni başa getirenlerin % 45 i ilkokul mezunu bu kanunu cıkaracagınızı bilseydi bu ilk okul mezunları % 5 oy alırdınız.

alimdar 22.06.2012 00:37

umarım böyle anlatıldığı gibi değildir

bizde insanız 05.06.2012 18:11

ne yani ilaki ab uymak zorundamıyız .ab diye diye milleti ne hale getirdiniz bırakında ab bize uysun ab dekiler 700 lira asgari ücretle aile geçindirmiyorlar ne yani yasalarımızıda artık ab ye göre düzenliyecegiz bırakında millet eskisi gibi ehliyetini alsın şöförlük yaparak ailesini geçindirmeye çalışan çok insan var bu ülkede şu ab sevdasından vazgeçin artık

noxame 31.05.2012 14:45

valla amerikada yaşan biri olarak olarak orda sistem çok basit ortalama 50 dolara alıyorsun ehliyeti tek göz kontrolü var 5-10 sene süresi var mesala indianada 10 yıl wymonigde 5 yıl olay okadar

transportcu 20.05.2012 18:56

YILMAZ arkadaş gemi cuzdanı dıyon bu ulkede saysan 5000 i gecmez gemi cuzdanı olan ama ulkenın % 70 i ehliyetli. sana mecbur doktor kontrolu cunku denızde doktor bulamassın ama karada olan bulur. ben yırmı yıldır aynı ehlıyetle yurt dısına calısıyorum bir sıkıntı da yok bır 20 yıldaha calısırım.tek sorun bedava yapacaksalar herşeye razıyım yılda 1 osun doktor kontrolu ama hastane yeni ehlıyet pasaport harcı beynelmınel ehlıyet src dijital ehliyet daha bir cok şey yıllık 2 aylıgım boşa gidiyor cebimdeki evraklar avrupa sıtandardı na uygun ama maasım afrıka sıtandardına uygun ben buna kızıyorum.20 yldır toplasan 2 yıl cocuklarımı gormedim emeklı olsamda gormıce cunku calışıcam devletime doviz kazandıracam. cocuk sevgısının ne demek oldugunu bılmeyen ınsanlara seslenıyorum bıraz uzun oldu ama.okuyan arkadaşlar hakkınızı helal edin.......

transportcu 18.05.2012 17:23

hastaneler yasadı valla 5 yılda bır muayne. ben uluslar arası tır soforuyum. her yıl beynelmınel ehlıyet su an kı fıyatı 175 tl dızıtal ehlıyet 125 tl artı 5 yılda bı muayne parası artı ehlıyet degişecek benim aldıgım para evraklara hanca yetıyo maas yok hacera usulu calısıyoz 3 tane cocuk bak bakabılırsen ben orjınal turk oglu turkum ama bu ülkeye yabancı ettıler benı benı kabul eden baska ulkede yok ulkemı sevıyorum ama benım goznurum sabahlara kadar dırekson tutuyorum ayda elıme gecen 1500 tl yarın emeklı oluncada calısacam mecbur emeklı maası yetmı cek bılıyorum.HAKKIMI SEBEP OLAN VE YIYENLERE HARAM OLSUN.

ehliyetsizler 14.05.2012 22:41

1949 kara yollari sözlesmesini kanunlastiran turkiye busene mayisin ilk haftasinda 1968 viyana kara yollari sözlesmesini sayin cumhurbaskani onaylamistir öncelikle norvec devleti turk ehliyetlerini gecersiz sayiyordu ve degistirilmiyordu bu yasadan sonra nasil bir tavir takinacak bilinmez ayrica norvec EU ülkesi degil buna karsilik ispanya ehliyetlerimizi karsiligi olan ehliyetlerle degistiriyor bu turkiyenin iki ulke arasinda yapilan anlasmadir dilerizki bu tamamiyla EU ülkelri ile olsun avrupaya oturumlu ve calisma izniyle birlikte giden vatandaslarimizin ehliyetleri cebinde kirilir yada evinin bir kösesinde tozlanir ne zaman turkiyeye izine giderse o zaman aklina gelir avrupada ehliyet almak 3000 eurodan baslamaktadir, yüklü paraddir adamcagiz izine mi gitsin yoksa ehliyetmimi alsin dilerizki devletimiz EU ülkeleri karsisinda bir anlasma yapar yoksa bizler yasadigimiz ülkelerin keyfi olarak uygulamalarina maruz kaliriz burdan her kes cikari icin yazsada bu hepimizi ilgilendirir saygilarimizla avrupadaki turk cemiyetleri olsun ve sivil toplum kuruluslarimiz olsun onlarin onayina sunulup calismalarinda basarilar dileriz saygilarimizla

YEDİN BİTİRDİN 01.05.2012 16:25

devletın amacı sürücüleri profesyonel yapmak değil yukarıda yazan her asama ıcın devlete kazanc sağlamak , akıllı oln arkadaslar , sayın dertlı arkadasım , kendılerıne göre olanı ab ye uydururlar daha çakamadnz mı olayı...

vatansever 23.04.2012 01:55

arkadaşlar hepiniz haklısınız çok güzel konulara deyinmişsiniz ama sizden ricam bunları buralara yazmayalım bu düşüncelerimizi gündeme getirmessek yarın öbürgün ülkeyi göz göre göre davulla zurnayla satıcaklar...ondan sonra yakınıp durmamızın bır anlamı kalmıycak biz eğer türk ewladıysak bu tür komplolara düşmeyelim her konuda hakkımızı arayalım gerekırse başbakanlığa çıkalım hani diyorlarya tek yürek tek millet die işde bunu gösterelim onlara kimse vatanı bu şekilde kendi çıkar menfaatları ıcın kullanamaz bu vatanı onlar kurtarmadıkı onlar ıstedıgı gıbı kullansın senın de bnmde onunda sununda yenı doğacak bebeğin bile hkkı var sesınızı duyurun kardeslerım buaralarda vakıt harcamayalım hepinizi canı gönülden destekliyorum.. eski köye yeni adet getiremez kimse...............

önder 20.04.2012 23:09

ilk okul mezunlarna ehliyet verilmiyo sanki üniversite mezunları çokmu iyi araba kullanıyo ozaman sn başkan üniversite mezunlarına hiç sınava girmeden ehliyet ver

t.kaptan 18.04.2012 11:50

slm arkadaşlar ben 27 yıldır araç üzerin deyim ve 3 yıldır direksiyon egitmenligi yapıyorum bu iş tahsille pek alakası yok çok ilkokul sürücü adaylarım vardı hepsi başarılı ve kabiliyetli adaylardı direksiyon egitimi uygulamalı bir egitim dir yeterki eğitimi veren hocaların tecrübesi iyi olsun .ehliyet üzerin deki yeni degişiklik lerse devlete yeni kaynak amaçlı olabilir .sayğılar.

serdar erişçi 17.04.2012 14:55

Hükümet önce sabit gelirle yaşamaya çalışan emeklilerini,memurlarını,işçilerini en öncelikle AB standartlarına uyumlu bir hale getirsinde bu ehliyettende diğer başka konulardan da daha önemlidir.Kendi maaşlarına bir gecede 8-9 bin Tl lere çıkartan,hemen hergün benzine,mazota,doğal gaza,elektriğe zam yaparken,yoksulluk sınırınında altında yaşamaya, daha doğrusu ölmemeye çalışan bu geniş halk kitlelerinin durumunu biraz olsun düzeltici,iyileştirici tedbirler uygulasınlar.Karnı aç olan bir insan,yavaş atın tekmesi pek olur misali, birgün gelir bunların hesabını süründüre,süründüre sorar.En öncelikle,sabit gelirli vatandaşların durumunu AB standartlarına bir yükseltsinler.

metin 15.04.2012 21:22

arkadaslar benim hic ehliyetim yok avrupa birligi ülkeleri icerisinde hangi ülkeden direk agir vasita ehliyeti alabilirm bana acilen yardimci olacak arkadas varsa sevinirim

odenecekk odee 15.04.2012 13:55

hiç gerek yok en iyisi hiç ehliyeti olmayandan bile ehliyet alabilir aday ' vergısı almak

(-_-)neco(-_-) 05.04.2012 23:51

slm benim hayattan bir beklentim kalmadı artık işimden ayrıldım nedenmi iş bulamadım cahilmişim ehliyetim yetersizmiş kim düşünürki bizi bu kanu u tasarlıyanın karnı tok sırtı pek nasıl olsa bizim gibi ufak insanlarla neden uraşsınlarki bu saatten sonrada bu yasayı istemiyorum kendi adıma diyorum düşüne düşüne bittim 90 kilodan 47 kiloya düştüm bu türkiyemi yönetenler utansın daha nedeyim bu insanlara alın sizin olsun dünyanız o koltuklarda size kalmaz bunu bilin o seçim günleride gelir bu insanlar elleriyle çıkartır dilleriyle sizleri süründüre süründüre indirir o koltuktan bunuda unutmayın bu siteyide kurandan içimi döktüren site sahibindende allah razı olsun allah dünyada ne isteyi varsa onu versin ve hep yüzü gülsün bizim sesimizi duyurduğu için saygılar...

fato84 03.04.2012 21:17

arkadaşlar siz duymadınız galiba 1997 den önce mezunlardan 8 yıl şartı aranmıyacak yani ilk okullular alabilecek

hikmet üren 01.04.2012 14:13

ben 45 yaşında bu ülkenin bir vatandaşıyım az kanat yaşamaya çalışıyoruz meslehimiz icabı şöfördük ama yetersiz ehliyetten işten çıkartıldık ehliyetimi büyütemiyorumda söylermisiniz yetkili yöneticiler hey büyük adamlar ben şimdi işsizim çocuklarımı nasıl okutuyum benim çocuklarımda okuyamıycakşimdi buna acil çözüm bekliyoruz lütfen

nedim altınal 01.04.2012 13:59

ilk okul megzunlarına oyda kullandırmayın ozaman onlar cahil insanlar çünkü benim yaşım 42 ben şimdi okulamı gideyim ehliyetimi büyutmem lazım ben bu ülkeye vergi veriyorum biz vatandaşlar neden herzaman magdur bırakılıyoruz kim verecek bunun hesabını hey yöneticidiye başımıza seçtiklerimiz

GKHN 25.03.2012 13:48

bu ülkede koskoca ülke ilkokul mezunları tarafından yönetilmeye çalışılırken böylebir yasanın çıkarılması çok anlamsız ve haksızlıktır

pes dogrusu 22.03.2012 21:19

mılletın okadar derdı varken neden ılkokul mezunlarıyla ugrasılıyorkı bende ılokul mezunuyum ehlıyetımı yuksetmek ıstıyorum yok dıyorlar bız ılk okul mezunuyuz dıye herseyden mahrummu olalım oyda kulanmayalım oyda ıstemeye gelmesınler bıze ayıp ayıp

lise mezunu 19.03.2012 15:03

lise mezunu olarak bu arkadaşlara destek veriyorum
sizler seçim zamanı geldiginde,oy diye taklalar atıyorsunuzya.kazanıyorsunuzda ne oluyor sanki,yaptığınız bişey yok sadece elde olan şeylerin rengini değiştiriyorsunuz.örnek:4+4+4,sgk gelir testi,
yeni kimlik,paranın simgesi,v.b.bumu sizin hedefiniz?

öfkeli 16.03.2012 10:35

ilk okul mezunları sanki insan değil bu çok büyük bir haksızlıktır ehliyetsiz araç kullanalım dahamı iyi olacak bu yasa devam ettiği sürece bende ehliyetsiz kullanacağım illaki tırafik canavarımı olalım.

ayşe 15.03.2012 23:39

ilkokul mezunlarına ehliyet yoksa başbakan bu hakkımızı elimizden alıyorsa oyda kullanmıyalım arkadaşlar bu ne biçim bir iştir

ilkokulmezunu 15.03.2012 15:47

slm arkadaşlar bizleri kim kaalaya alırki cünkü biz ilkokul mezunuyuz aklıma takılan birşey var ilkokul mezunlararına oy kullanması serbestmi tırafik çevirdiğinde elyetiniz nerde diyor siz veriyormusunuzda elyet istriyorsunuz benim E elyetim var a 2 almak istiyorum alamıyorum

adem 14.03.2012 22:08

6 sınıfta mecburiyetten bıraktık bir yıldır uğraşıyorum bu özğürlükmü ? nasıl yasa yaa saçmalık resmen ! bize zaten sınavlarda sorular sorulmuyormu orayı geçmeden alamıyoruz zaten diploma ile alakası nedir !! böyle şey olamaz !

erdso erso 13.03.2012 21:47

ab.standartlarında bir insanın okuma yama bilmesi yeterlil ama bu ülkede ilk okul mezunları insan değil hakkımız yok bu ülkede gitme zamanı geldi çoktan geçti bile

casmın 04.03.2012 19:04

ben bu sayfadakı butun arkadasların yazdıgı herseye katılıyorum bende ılkokul mezunuyum ılla ab ınsan haklar mahkemesınemı gıdelım.

soydan yılmaz 02.03.2012 21:55

sayın başbakan bızler ınsan degılmıyız neden bu yasa sen okudun benokuyamadım o dönem devlet ılk ögerım okulnu bıtırmek yeterlıydı şimdıde bu yasayı cıkardın bız ozaman bu ülkeyı terk edelım yazık o oylarakı sızler verdım tayıp bey bu devran boyle yürümez sende bır gün balyoz darbesınne cekerler inşalalah allah büyüktür ozaman bızede ehlıyet hakkını tanı 3 soruyla trafık dersını kaybetitim oozaman sahte dıploma almak zorundayız yazık akpartı bırde etrafınıza türkıyeyı bıtırdınız

haksızlık 02.03.2012 00:32

bencede adaletsiz bir dünya bu ülkede ya zengin olacan ya okumuş geride kalanlar adamdan sayılmıyor ilkokul mezunları birgün parasıolduğunda yada şirket kurduğunda araba kullanamayacakmı soruyorum hak yemeyelim yeni düzenleme gelşin eşitlik sağlansın.

saffet arslan 19.02.2012 18:18

ben ilkokul mezunuyum ama ehliyetli insanlardan daha iyi kullanıyorum fakat almaya hakkım yok bu mu* adalet

necati 19.02.2012 00:52

slm çok yazdım yine yazıyorum lise mezunlarından bakan oluyorda ilkokul mezunundan neden şöför olmuyor bunu anlamış değilim ha konuşamıyan herşeyi açıga kavuşturamıyan bakan ha ilkokul mezunu insan başbakan haklı gerçi neden ünürvesite okumuş adamı bakan yapsınki yapamaz çünkü ilkokullularla kim uraşcak

şenol 17.02.2012 16:04

ilkokul 5 mezunlarına neden ehliyet verılmesin nedir yani insanı snıflandırmaktan baska bısey degıl bu herkez üniversite mezunu olsun herkezın okuyabılecek ımkanı varmı işsizlik yoksulluk sanki yeni birsey fakir olan daha da fakir oldu encok çiftci kırsal kesimde yaşayan vatandaş geçim derdine okumayı öğrenmeyi daha çok kazanmayı kim istemez bu ehliyet sorunu birçok insanımızın ekmek sorunu olmuş EĞER FAKİR VE ZENGİN VARSA VE ARALARINDA DA UÇURUMLAR OLUŞUYOR SA o milletin huzuru da olmaz geleceği de olmaz

yılmaz 17.02.2012 00:12

kesinlikle ilk okul mezunlarına ehliyet verilmemeli.gemici cüzdanlarına her 5 senede bir sağlık kontrolü isteniyorsa ehliyeti olanlarda her 5 senede bir sağlık kontrolünden geçirilmeli.

enes 16.02.2012 17:11

ilk okul mezunlarınında yasamaya hakkı var neden her zaman toplum tarafından ve dışlanıyor neden üniversite okuyanlardan aynı hakka sahip olmuyoruz....

yaşıyoruz işte 10.02.2012 23:11

ilkokul mezunları na bir şans daha tanınsın onlarca insanı silip atmayın çözümü bu değil çözüm değil sorun üretiyorsunuz

şöför idi işsiz 03.02.2012 19:10

bu ilkokul 5 .sınıf mezunları insan hakklarına sahip olmuyan kişilermi işim vardı elimde evime ekmek götürüyordum tam 30 gün oldu işten çıkartılalı neden mi(c) sınıfı ehliyetim vardı kamyon kullanıyordum şirketim araçları hep çekici yaptı ve işten çıkartıldım ehliyetim yetersiz geldi yükseltemiyorumda sınıfını bu emailide arkadaşların netinden yazıyorum bu gidişle de açlıktan gebercek ilkokul mezunu arkadaşlar bu ilkokul eğitimini tamamlıyamıyan arkadaşlarda insan hatırlatırım seçim günü gelince neden demiyosunuz ilkokul mezunusunuz oy kullanamazsın ız diye size soruyorum baştakiler bu sorunu lütfen bir çare bulun en yakın zamanda lütfen saygılar

emrah 31.01.2012 13:54

yok arkadas bu iktidar bu dewletin basindaysa bizim zor yuzumuz gulucek hc mi gormuyolar hc mi duymuyorlar bizim bole sorunlarla bogustumuzu bizde ckalim meydana bizde hakkmizi sawunalim millet wekilleri 7. 8 milyar maas aliyorlar maaslarina zam yapiliyor yaptiklari zammi begenmiyorlar arkadas nasil istir elektirik faturasi gelir 40 lira kullanim bedeli yaziyor 15 lira dierinin hepsi wergiymis arkadas nereye gdiyor bu wergiler 3. kopru dewletin yani bizim sirtimizdan yapilicakmis ihaleci bulamiynca dewletin milletin canina yapisicak anadolu yakasnda otruyorum ayda ylda 1 karsi tarafa geciyorum. hadi onu gecelim F.S.M. koprusu bedawa die soleniyodu bundan kac yil once adamlar tuttu orayida ucretli gecis yapti aslinda fazla soze gerek yok... EHLIYET BIZIMDE HAKKIMIZ HAKKIMIZI ISTERIZ BUDA BOLE BILINE.. GORENLERIN DUYANLARIN DIKKATINE. ok..

YUSUF 30.01.2012 23:44

gelişmiş ülkelerde okuma yazması belgesi olan vatandaşlar alabiliyor bu nasıl AB uygulaması insan hakları na aykırı

sedat 22.01.2012 23:51

ne alaka ilkokullulra ehliye yok ünüversite mezunları çokmu iyi biliyor araba kullanmasını ilk okul mezunları hiç bir iş yapmasın hatta yaşatmayın siz ilkokul mezunusun deyin işinize ne geliyosa onu yapıyosunuz ilkokul mezununun yapacağı bir şoförlük var onda taş kodunun helal olsun size hırsızlık yapsınlar bizim türkiyemize bu layık siz teşfik edin

gren su 19.01.2012 14:59

İlk okul mezunlarına ehliyet yok peki üniversiteli olanlar çokmu dikkatli trafikte bizim zamanımında kitapları devlet vermedi zorunlu eğitim yoktu kız çocuğusun okusan ne olur denildi şimdide ehliyet almak için bir sürü engel çıktı tekrar af çıkmalı biz ilkokul mezunuyuz bu ülkede trafiğe ehliyetsiz çıkmayacak kadarda bilinçliyiz ama böyle bir af çıkmazsa bu ülkeyimi terk edelim biz

serkan gırıtlıo 09.01.2012 09:39

ben 11 hazıran 2010 da 70 promılden ehlıyetım 2 sene alındı ve o oldu alkolu bıraktım ve yenıden dogdum namaza basladım dahada elıme cay bardagıyla bıle alkol almıcam suan halen ehlıyetın sıkıntısını cekıyorum işsizim ceyhanda ehlıyetsız yapılacak ıs yok devletımızden utanarak af diliyorum

ısıme gerek yok 05.01.2012 22:31

E EHLIYETI ICIN CIKAN BU YASA GERCEKDEN PERISAN ETDI HERKESI ILK OKUL MEZUNU DIYE EHLIYET ALAMIYAN ADAMA CAHILSIN DENILEN INSANA SILAH VERILIP DAGA GONDERILIYO BU NASIL BI YASADIR ARKADASLAR NASIL YASADIR

ZEKERİYA 22.12.2011 15:16

Yapılan bu düzenin bazılarının uygun olmadığını görmekteyim.Hız ve alkole karşıyım ama kırmızı ışık para cezasıyla kalması taraftarıym.İnsanlar zaten zor geçiniyor kırmızı ışıkta 2 sefer geç sonra arbana şoför tut şoföre yemek.ssk ihtiyaçları çıkacak olmaz bu uygulama.Biz AVRUPA Standartlarında kazancımız yok ki onlara uyalım.

OĞUZhan 29.11.2011 22:50

aynen katılıyorum ALKOLDEN ALINAN EHLİYETLERİMİZİ geri istiyoruz..ben 52 promille vermişim 2 yıl ehliyetimi adaletmi bu..yazık !!madem paralı askerlik çıkardınız bizede şart koyun bizde para karşılığı ehliyetlerimizi geri alalım C.C.C

AHMET 29.11.2011 17:36

Ehliyetlere af istiyoruz sayın büyükler sizden tek ricamız bu bir daha alkollü olarak direksiyon başında kimseyi göremessiniz kesinlikle çok mağduruz, birde 800-900 bin kişinin ehliyetine el konulduğu biliniyor bu kişilerin %70 i hergün trafikte insanların başına ölümlü yaralanmalı bir olay gelemden lütfen ehliyetlerimizi geriye versinler cezamızı fazlasıyla çektik nasıl geçer bu 2-5 yıl ehliyeti alınanlar. Teröre bile af çıkan ülkemizde neden bu ehliyete af yok anlaşılır gibi değil. Lütfen af çıksın tek ricam bu. Saygılar sunarım...

enver58 24.11.2011 23:19

ben bi ehliyet parası biriktirmek için tam 3 yıl para biriktirip anca alabildim bu yasa cıkarsa demek oluyorki her 5 senenin 3 yılını kemer sıkmam lazım hoş sıkılacak kemer deliğide kalmadı ama yasa bence mantıklı ama milleti tırtıklamadan ücretsiz yapabiliyorsanız saglık roporuydu sınavıydı yeni ehliyet harcıydı kart parasıydı toplam B sınıfı için 1200 tl harcanıyor yazık bu millet kolay para kazanmıyor!!!!!

aydın 24.11.2011 22:13

önce alkollü sürücülere af çıksın türkiyede 1 milyon kişinin ehliyetine el konulduğu söyleniyor ondan sonra herkes kurallara uyar. herşeye af varda neden alkollü sürücülere bir defaya mahsus sert ve kanunlu bir şekilde af yok teröre bile af çıkan ülkemizde herkes afdan faydalanıyor. sayın büyüklerimizden tek ricamız bu ehliyetlerimizi geriye istiyoruz bir iki kadeh içki içilmiş ehliyete el konulmuş memlekette adaletsizlik var...temelli milleti öldürüyor bu kanunlar bu kadarıda fazla hiç vermeyin elinizden geleni yapın herkes ehliyetsiz gezsin.

SAİM 10.11.2011 14:46

EHLIYET DEĞİŞSE NE OLUR,ÖNEMLİ OLAN EĞİTİMİ DUZENLEMEK ,VE 3/4 HAFTADA VERILEN EHLİYETLER YERINE 3 AY KURS GÖRÜLSÜN BÖYLECE CAHIL KAMYONCULARIN KATIL OLMALARII ÖNLEYEBİLİR

murat 10.07.2011 22:11

ilk okullulara bir hak daha tanınsın bizde insanız

misafir 09.11.2010 21:20

Avrupadaki gurbetci turkiye Ehliyetli bir vatandas , Fransa,Danimarka, Almanya başta olmak üzere diğer AB ülkelerinde bir yıl süreyle normal bir ehliyetli gibi otomobil kullanma hakkına sahip. Fakat bu bir yıl dolduktan sonra artık o kişinin ehliyeti yok sayılıyor,dengi olan ehliyetle degistirilmiyor. Oysa bir AB ülkesinde alınan ehliyetle Türkkiyede ehliyet sınavı vermeden istediğiniz süre taşıt kullanabilirsiniz ve degistirilmektedir.
Madem Türk ehliyetli kişinin trafiğe çıkması bir şekilde “sakıncalı ya da tehlikeli” bulunuyor, o zaman bir yıllık ehliyet kullanma hakkı ne demek oluyor? Madem Türkiye’nin verdiği yasal ehliyet AB ülkelerinde ancak bir yıl geçerli oluyorsa AB ülkelerinden alınanlar neden Türkiye’de bir sınırlamaya tabi olmadan geçerli sayılıyor?
AB ülkesi olmasa bile tek başına Türkiye’den alınan ehliyetin bir yıl veya 6 ay süreyle yeterli görülüp daha sonra geçersiz sayılması mantıksız, Bu karşılılık ilkesi ehliyetler için de geçerli olmalı diye düşünüyorum. Çünkü Türkiye’nin AB ülkelerine ait sürücü belgelerine her hangi bir kısıtlama getirmesi söz konusu değil. AB ülkeleri icerisinde keyfi bir uygulama. Bu durumda Almanya’Isvec de ya da herhangi bir AB ülkesinde yaşayan Türk ehliyetine sahip bir kişi ehliyetinin sınavsız sualsiz AB sınırları içinde kullanabilmesi ya da oturduğu ülkenin ehliyetine çevirebilmesi gerekir.

serdar aytaç 02.11.2010 21:02

askari ücrtle direksiyon öğretmeni çalıştırırsa sürücü kursları bu öğretmenlerin verdiği eğitimden ne çıkar devlet bu işe el atsın bakalım eğitimlerde yada direksiyon sınavlarında torpil olacakmı ozaman bakalım ve görelim ama sürücü kursları denetleyen yokki yılda bir sefer milli eğitim müdürlüklerinden müfettişler geliyor bir gün bakıp çıkıp gidiyorlar benim düşüncem sürücü kurslarındaki çalışan direksiyon eğitmenlerin devlet denetimide devletin mayetinde görev yapmaları bence daha uygun olacağını düşünüyorum bu sadece benim düşüncem

burhan ünsel 04.10.2010 18:07

herkes bir şeyler yazıyor ben hollandada 30 sene sürücü kursu şirketi işlettim böyle birşey dünyanın hiç bir ülkesinde yok ilk okul ögretmeni ehliyet sınavı versin bu iş a b c ögretmeye benzemez önce koltukta rahat oturmayı ögretin ileri bakmasnı ögretin direksiyonu sıkmamasını ögretin direksiyonu nekadar sıkı tutarsan okadar çok kaçar feren mesafesini ögretin şehir içinde iki lambadireginin arası ferenmesafesidir bir araç bir saniyede 28 metre ferenyapar bu demektirki her araç ikisaniye mesafe tutsa kimse kimseye çarpmaz viraclara girerken gaz bırakılır araba viraca girince tekrar gaz verlir daha buna benzer bir sürü teknikler var bunu okuyan yetkili kişilerle görürmek isterim her zaman göreve hazırım bukazalardan dolayı devletin senelik zararına bir göz atın bir amaliyat doktoru bir hata yapar bir kişi öldürür bir şöför bir kaza yapar bir aileyi yok eder demek istiyorumki bir şöförün nekadar eytime ihtiyacıvar iki teknisyen bir günde bir televizyonda bunu tartışsın iyi günlerdilerim saygılarımla burhan ünsel

yilmaz 24.05.2010 12:23

parmagi olan yazmis herkes kendini dusunuyor kazalarda olen binlerce insani nasil gormezsiniz.sizde o surucu kurslarini bitirmedinizmi?1 saatlik surus dersinden sonra hemde e sinifi ehliyet aldim benimle beraber sinava giren enistem rampa asagi bosta arabayi bagirtir,arabayi yani otobusu geri geri kacirir ama yinede ehliyet alir.gdevlet ehliyet versin diyen arkadas git norvec gibi yerde ehliyet al bakalim devlet ne yardimi edecek sana,kendin alacaksin yok oyle hele birde kamyon yada otobus ehliyeti alacaksan 20 25 milyari gozden cikaracan ve adam gibi egitimden gececen.ucretler onlara uysun tamamen katiliyorumda ama elestirirken biraz insafli yada gercekci elestirelim saygilar

sercan cac 13.04.2010 23:29

[b][/b]devlete para gelsinde nerden gelirse gelsin sag olsun yetkili kişiler bu işe de el attı ben istemiyom kardeşim AB uyumu filan bu bahaneyle ben hem sınava gircem hem saglık raporu alcam ha babbam para yatırcam yok öyle üç kuruşa beş köfte allah izla ewtsin bunlarıııı

mehmet 04.04.2010 16:30

akaryakıtın satış fiyatı üzerindeki vergi miktarı %250, bir uydurun bakalım şunu da AB'ye de görelim.

yazık bu millete 03.04.2010 14:44

yok avrupa birliğine uyalım yok bilmem neyereye uyalım uydukta noldu elde ne var hiç bişi.bırakın allah aşkına milleti nasıl soyucaz diye ne planlar kuruyosunuz.ehliyete kadar düştünüz demek.yok akaryakıtt yok giyim yok yiyecek derken yok pazarlarda manavlar bağırmıcak bağırana 50 tl ceza falan nerden para kazanırız diye bakıyosunuz.size bu oyları verenler de suç bunları bile bile hala sizi destekliyolar ya yazıklar olsun.niye ozman AB de maaşlar yüksek niye bizim maaşlarımız 500 tl bu paranın 300 lirası sadece benim yol parama gidiyo bide çıkıp başbakan diyoki 3 er tane çocuk yapın biz sanki bilmiyoruz yapmayı YAPMAK sorun değil neyle BAKICAZ o sorun..

BIKTIK ARTIK 27.03.2010 13:34

başka bir yerde kaynak bulamadınızmıda milyonlarca insanların ekmek teknelerine göz diktiniz.avrupa uyum yasası ak parti kan kaybetme kendi ipini kendin hazırlıyorsun.suç işliyenlerin dikkat etmiyenlerin ehliyetlerine el koy buda senin uyum yasan olsun.avrupa bizi kabul etsinde sonra yasalarını benimsiyelim.taktirler kazanmıştınız ama bu tür kaynak arayışlarınızdan dolayı siz bence barajı % 5 e çekin yoksa en büyük kayıp sizin olacak.partı değil bireyler yasaklı olsun diyorsunuz ne güzel burada niye geneli cezalandırıyorsunuz.bırakın hata sınırınızı uymıyanların alın ehliyetini.o zaman bizde sizi daha çok destekliyelim.

dertli 22.03.2010 10:22

AB uyumu bahane! maksat yeni harç, yeni soyma yöntemleri.. ayrıca sağlık raporu almak için millete 5 yılda bir eziyet.. benim 4 farklı ticari araç belgem var, bir vergi numarası, ssk no, Tc no .. derken 10 çeşit numara ve ayrı muamele.. ne gerek var o zaman, tek bir numara tek bir kart olsun.. işlerine gelince AB uyumu, asgari ücret de AB ye uysun da görelim.. sürücü ehliyet kursları da kalksın o zaman ücretsiz devlet kursu olsun.. nerdeee, birilerine kaynak lazım.. hep bir tarafa yontuluyoruz..

SON HABERLER
  • Fiat
  • Ford
  • Hyundai
  • Opel
  • Renault
  • Toyota
  • Volkswagen