Yeni Corolla Geldi Dizel Motor Gitti

Yeni Corolla Geldi Dizel Motor Gitti

Hibrid motor seçeneğine sahip 12. nesil Yeni Toyota Corolla Sedan Sakarya'daki fabrikasında düzenlenen törenle banttan indirildi.

Japonya dışında ilk kez kullanılacak olan yeni platformunda C-HR modeli ile birlikte üretilecek olan Yeni Corolla 14 Şubat Sevgililer Günü'nde satışa sunulacak.

Hibrid motor üretimi için Sakarya fabrikasına ek 230 Milyon Euro'luk yatırım yapan Toyota, üretilen araçların %90'ını 150 ülkeye ihraç ediyor. Marka 2020 yılına kadar tüm satışların %50'sinin hibrit motorlu araçlardan oluşmasını hedeflediğini açıkladı.

Hibrid motor seçeneğinin duyurulması ile birlikte, Toyota Türkiye tarafından dizel motorlu araç üretiminin sonlandırıldığı haberi de geldi. Buna göre uluslararası kuruluşlar tarafından zorunlu kılınan emisyon hedeflerine ulaşma maliyetinin her geçen gün arttığı dönemde, diğer markalarda olduğu gibi Toyota'da dizel motordan vazgeçerek hibrid yatırımlarına başlamış oldu.

Yeni Toyota Corolla Sedan, Sakarya fabrikasında sadece 1,8 litre 122 beygirlik hibrit ve 1,6 litre 132 beygir güce sahip benzinli motor seçenekleri ile üretilecek.

29.01.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8532 18.02.2019 09:10

Hibritin yakıttan ettirdiği tasarruf MTV ye gidecektir.MTV düzenlemesi şart.Düşük emisyonlu araçları vergisinin de düşük olması gerekir.Adil olan budur.

Misafir-2388 14.02.2019 14:37

Resesyona Toyota girmeyecek ekonomi girecek demiş arkadaş, haksız sayılmaz ayrıca fiyat tahmininde de haklı çıkmış. Araç satılabilecek tek araç gibi görünse de toplumda alacak pek güç kalmadı. Önlem açıklanması gerekiyor. Alabilecek olanlarda vazgeciyor vadede bekliyor. Çok ihtiyacı olan zaten önce bunu tercih ediyor. Kısacası 50binlere alınan araçlar X2 artmış

Misafir-7911 06.02.2019 11:07

hibritte mtv ayarı yapılıp avantajlı hale getirilmeli..

Misafir-1176 05.02.2019 22:51

Mevcut auris hibritin tüketimi 4.1 lt. Bu yeni Corolla hibrit'te tüketim 3.4 lt'ye düşürülmüş. Yine 1.6 benzinli motor da mevcut crla ve auris'te 6.3 lt tüketiyrdu, şimdi bu motorun tüketimi 5.8 lt'ye düşürülmüş.

Misafir-4427 05.02.2019 20:19

Hibrit araç talebini ve düşük emisyon değerlerini karşılamak üzere Avrupa pazarı için üretilecek bir model oldu. Küçük hacimli dizel motor seçeneği olmadan ülkemizde yüksek satış rakamlarına ulaşmasını beklemiyorum.

Misafir-8995 05.02.2019 15:59

mtv düzenlemesi yapılmazsa hibrit satışı zor örnek chr

Misafir-8084 05.02.2019 14:59

hibritin 130'a satmayacağını söyleyen arkadaşa şunu söylemek isterim: Mevcut kasa Corolla baz dizel 130 bin TL, golf baz 1.0, 3 silindirli turbo benzin 130 bin TL, golf dizel 160 bin TL. Keşke 130'dan aşağı çıksa hibrit corolla ama 130 bile olsa hibrit ve yeni kasa olduğundan bahsettiğim araçlara kıyasla ucuz olur.

Misafir-2358 05.02.2019 10:00

1.8 motor gibi hibrit araçlardan alınan yüksek vergi düşürülmeli,çevreye zararı az,dizel yerine bu araçlar tercih edilebilir olmalı.

Misafir-5859 04.02.2019 13:09

Dizel motor seçeneğinin toyota tarafından rafa kaldırılmış olması,çevre kirliliğini azaltmak ve daha az miktarda karbonmonoksit gazının çevreye yayılmasını sağlamak için atılmış bir adım olabilir.Lakin bu durum ülkemizde bu aracın satış rakamlarını sekteye uğratacaktır.

Misafir-4997 04.02.2019 12:08

Benzinli motoru çok eleştiri alan bir model olup, keşke yeni kasa ile küçük hacimli motor kullansaydı. Bu araç şehir içinde avantajlı olup, uzun yolda yakıt açısından dezavantajlı durumdadır. Aslında 1.2 turbo benzinli motor üretimi var ve bunu C-HR de kullanıyor, neden önemli projeleri yarım yaparlar anlamam. Eğer turbo motorlu olsaydı kesinlikle alırdım.

Misafir-7814 04.02.2019 09:46

2019 model yaris hybrid cool paket yani başlangıç paketinin fiyatı 118450 tl olduğu düşünülürse, corolla hybridin fiyatının da 130 binden aşağı olmayacağını ve böylelikle pek de satmayacağını düşünenlerdenim. saygılar

Misafir-1650 03.02.2019 23:49

Mtv düşerse ve alış fiyatı da rakiplerinden bir tık uygun olursa hibrit versiyonu ülkemizde peynir ekmek gibi satacaktır. Yeni yüzüyle gençlere de hitap eden bir araç olmuş. Eğer bu hususlara uygun bir satış politikası izlenirse satış adedinde rakiplerine ciddi fark atacağı kanaatindeyim. Umarım mtv olayına acilen bir çözüm bulunur. Onun dışında corolla dünyanın en çok satan aracı konumunda ve hibrit motoruyla satışları ciddi oranda daha da yükselecektir. Bu aracın zaten hibrit versiyonunun büyük bir kısmı yurtdışına ihraç edilecek. Felaket senaryonuzu çürüttüğüm için üzgünüm :) Ayrıca 110 bin çok iyimser bir rakam. 110 bin olursa emin olun hiç kimse corolla'dan başka sıfır km. sedan almaz ve bu bu durumda resesyona diğer firmalar girer. ***

Misafir-7796 03.02.2019 22:41

Corolla uygun fiyatı ve sorunsuzluğu ile ülkemizde çok tercih edilen bir model. Ama tasarım ve motor teknolojisi olarak en kötü araçlardan biri olduğunu düşünüyorum. 1.6 benzinli seçenegi İstanbulda 10 litre seviyesinde tüketiyor ve LPG kaçınılmaz oluyor.
Yeni Corolla ile tasarım konusunda çok önemli bir adım atılmış. Araç gerçekten çok şık olmuş.
Ama motor seçekleri açısından bize hitab etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Avrupada çok kişi tercih etse de HYBRIT bizim için henüz çok erken. Vergi sistemindeki adaletsizlik sebebi ile ne yazık ki tercih sebebi olmaktan çok uzak. En azından şimdilik durum böyle.
Benzinli motoru LPG ye muhtaç, dizel seçeneği yok. Böyle bir ortamda fiyat avantajını da kaybedecek olursa TOYOTA yı çok zor günler bekliyor diyebiliriz. Kişisel tahminim, HYBRIT gerçek bir seçenek haline gelene kadar TOYOTA nın ülkemizde ciddi bir kayıp yaşayacağı yönünde.

Misafir-8983 03.02.2019 17:04

Tahmini çıkış fiyatı 110bin civarı olacak. Segmentindeki en uygun araçlardan birisi olsa bile alıcısı çok düşük olacak. Dolayısıyla satışlar oldukça düşecek ve önlem paketleri aciklayacaklar yinede çözüm olmayacak ve resesyona girilecek. Araç yeni yüzüyle sorunsuzluguyla tercih edilebilir di oysaki

Misafir-2013 03.02.2019 13:26

Sn. 8074, Toyota'da 1.2 T motor zaten var (şu anda CHR'de mevcut). Ayrıca 1.8 diye bahsettiğiniz motor, hibritte elektrik motryla beraber kullaılıyor ve bu hibritin tüketimi de 4.1 lt. Yani sizin övdüğünüz turbolu motordan çok daha az. 1.33 motor da dünya için üretilmiştir, sadece Türkiye için değil! Toyota'nın her ülkenin vergi, sistemini inceleyecek hali yok herhalde. Buradan vergi sistemi,mizin ne kadar yanlış olduğu da ortaya çıkıyor; vergi emi,syona göre alınmalı. Bakın şu anda hybrit en az tüketen ve çevreyi en az kirleten motor ve dünyada düşük vergiyle ödüllendiriliyor. Ama malesef ülkemizde hibritin vergisi olması gerektiği gibi değil. Fakat ben bunu n zamanla değişeceğine inanıyorum. Toyotanın düz benzinli motorlarına da LPG'siz rahatlıkla binilir, çünkü onların tüketimi de turbolulara yakındır. Mesela bu yeni kasa Corolla 5.8 lt tüketiyor, yerlere göklere sığdıramadığınız turbolular da markaya göre 5.2-5.5 lt tüketiyor. Yani kayda değer bir fark yok. Fark ilk alımda turboluya en az 30 bin TL daha fazla öderken var!

Misafir-649 03.02.2019 13:09

1.33 neden hata olsun? Toyota 1.33'ü Türkiye için mi yaptı sadece? Bu denli saçma bir vergi sistemi dünyada başka nerede var (vergi emisyona göre alınmalıdır)? Hibrit motor A sınıfı emisyon sunar, böylece temiz bir çevrede yaşayabilirsiniz. LPG'siz neden kullanılmısın Toyota? Bakın bu yeni Corolla 1.6 'nın tüketimi 5.8 lt, çok övdüğünüz 1.4 turbo motorların da tüketimi markasına göre 5.2 ,le 5.5 arasında değişiyor. Bu mu süper ekonomi?

Misafir-4951 03.02.2019 09:53

Toyota zaten dizeli üretemiyordu. Dizel toyotalar hep sorunluydu ve toyotanın kafasını ağrıtıyordu. Dizel motorda bir iddiası olmadığı için bırakma kararı aldı. Uzakdoğu arabaları hep benzinli motorlarda başarılı olmuşlardır. Toyotada bunun yerine hibrit modellere yöneldi. Ama vw.audi,mercedes,renault,citroen,fiat ve diğer avrupa arabaları dizeli kolay kolay bırakmazlar. Gelecekte dizel motorlar yok olacak zırvasına inanmayın. Dizel motora her zaman ihtiyaç vardır ve olacaktır.

Misafir-5363 02.02.2019 22:24

Bu sadece Türkiye'ye has bir durum değil. Toyota geçtiğimiz yıl Avrupa'da dizel motor üretimini durdurdu bu senede ülkemizde başladı aynı uygulama toyota dünya genelinde dizeli bırakıyor. Toyota, ülkemizde 2007'den beri hibrit satıyor 21 yıldırda hibrit üretiyor ve dünyada en çok hibrit satan markadır. Gelecekte dizel motorlar yok olacak ki toyota bunu en erken farkeden markaydı ve dizel motor üretimini sonlandırmaya karar verdi

Misafir-8074 02.02.2019 20:32

Japonlar ayrıntıda boğulur, en basit yerlerde hata yapar. 1.33 motor yapıp millete MTV yükledikleri gibi 1.8 motor yaparlar 1.2 TSI motorun gücünü üretemezler. Aracınız çok fazla teknoloji ve yenilik içermezse de çok arıza yapmaz. Toyota tamda bunu yapıyor. Yolda takırtı tukurtu, gaz takmadan benzinle binememe gibi problemleri vardır.

Misafir-609 02.02.2019 14:06

2007 yılında corolla hb dizel arabami 4 yıl boyunca sorunsuz sıkıntısız kullandım çokta memnun kaldım. O dönemdeki hatta şimdi de en sessiz motorlar arasindaydi.. arabamı alırken benzinli modelleri arasında gözle görülmeyecek fiyat farkı vardı. Bu sadece Toyota’da değil bütün modellerde böyleydi. Markalar dizeli popüler hale getirebilmek için o donemde elinden geleni yaptılar ve hatırlıyorum dizel ile benzinli arasında 90 kuruş 1 lira gibi farklar vardı. Daha sonra dizel ile benzinli otomobil arasındaki fiyat farkları inanılmaz derecede açıldı. Ona rağmen kullanıcılar da hem uzun sure kullanacağım diye hemde performansı kendilerini tatmin ediyo diye aradaki fiyat farkını göz ardı edip dizel almaya devam ettiler. Sonra bi emisyon skandalı diye bisey çıkardılar ardından dizel yasakları, dizelin fiyat farkları aldı basını gitti. Şimdi de bütün otomobil forumları, yorumcuları dizelin tarihe karışacağını insanlara empoze etmeye başladı. Bakarsınız on yıl sonra da petrol rezervlerindeki sıkıntılar hibrit teknolojiye de bi vurgun yapar.

Misafir-6757 02.02.2019 12:23

Üretilen motor çeşitleri ama dizel olsun ama turbo benzinli ama normal beslemeli motor belli hacimde bir üretim yapılması gerekiyor. Eğer satılan ürünlerden biri ağır basarak diğerini gölgede bırakırsa az satılan motor için yaptığınız yatırımlarda bir verimsizlik sözkonusu oluyor. VW atmosferiklere yaptığı yatırımları tamamen bitirerek riske girdi fakat çeşitliliği azaltarak tamamen turboya yatırım yaparak o alanda da liderliği kaptı. Japonlar turbo özellikle turbo dizel motorlar konusunda biraz daha geriden geldikleri için ve de sağlamcı oldukları için bu alana fazla yatırım yapmıyorlar. Mesela Toyota'nın kullandığı bazı motorlar ya Subaru motoru, ya Yamaha veya BMW motoru oluyor turbo motorlarda özellikle, kendisi doğrudan yatırım bile yapmıyor. Bütün yapılanlar rekabetçilik çerçevesinde kozlarını arttırmak için markaların yaptığı yatırımlardır.

Misafir-9249 01.02.2019 19:01

Toyota hibrid de 1,8 özel atkinson motoru kullanıyor. Türkiyede hibrid de ilk alım maliyeti ve mtv de fark yüksek olduğu için , araç alacaklar dizel ve lpg yi gene tercih eder. Türkiyede emisyona göre vergi alınmadığı için dizel motor en az 20 sene daha gözde olacak.

Misafir-4569 01.02.2019 11:30

Toyota’da 1.2 T de var ve CHR’de kullanıyor ama Corolla’da 1.6 atmosferik motoru tercih etti (isteseydi 1.2’yi de sunardı. Belki de ileride onu da sunar). Nedeni ise ülkemizde LPG’li kullanımım çok tercih edilmesi ve LPG litre fiyatından ötürü en ekonomik kullanımı sunması. Benzinli kullanıldığında da ekonomik bu motor. Turbolulalrın 5-5.5 tükettiği bir ortamda bu yeni nesil 1.6 vvti 5.8 lt tüketiyor. 10 sn’de hızlanıyor(yani turbolular kadar seri) ve hepsinden önemlisi sorunsuzluğu. Dünyada da sorunsuzluk indexlerinde hep üst sıralarda. Soracaksınız, neden o zaman turbo da yaptı diye? Japoanlar yıllarca uzak durdu turboya, kayda değer bir artısı olmadığını da biliyarlardı fakat turbo benzinli çok şişirilerek pazarlandığı için rekabet alanında geri kalmamak için turbo seçenek de sundular (ama atmosferiği de hep geliştirdiler).
1.0, 3 silindirli turbo motor birçok markada tutmadı. Opel’de tutmadı, artık 1.0 astra satılmıyor. Ford’da tutmadı, şu anda halen 1.0 Focus var, satışta ama hiç alan görmedim zaten fiyatları da adeta satılmasın diye yüksek tutulmuş. Ülkemizde turbo benzinlilerin yalnızca MTV avantajı var. Kayda değer bir tüketim üstünlükleri yok(resmi veriler ortada). İlk alış fiyatlarında da turbolular 30-40 bin TK daha pahalı. Yani MTV’yi bin TL daha az ödemek için 30-40 bin TL daha fazla vermek mi mantıklı? Ayrıca atmosferik motor eski değildir, halen geliştirilen, güncellenen bir motordur. Yeni nesil atmosferik motorları incelediğinizde (Honda 1.5 VTEC, Toyota 1.5VVT-I ve Mazda 1.5 Sky active…), bunların turbolular kadar tükettiğini görürsünüz. Yani, bu bir tercih meselesidir. Herkes turbo benzinli sevecek, 3silindirli sevecek, tercih edecek diye bir kural da yok. İsteyen turbolu alır, isteyen atmosferik alır, isteyen de A sınıfı emisyon sunan ve en az tüketen Hibriti alır. Şu anda da dünyada elektrikli ve Hibrit pazarı gün geçtikçe büyümektedir. Ülkemizde de bu böyle. Toyota sizce neden dizeli bitirdi. Hibrite güvenmese dizeli bitirir miydi? 1.4 dizelini de bu yüzden geliştirmedi; çünkü rakip firmalar emisyon skandalıyla sarsılırken, dizelin sonunu yıllar önce gördü.

Misafir-7811 01.02.2019 09:26

Toyota hibrid aracında neden 1.2 turbo benzinli motorunu elektrik motoru ile eleştirmiyor? Hem tüketimi daha da azalabilirdi, hem tork değeri alt devirlerde daha yüksek olup daha canlı bir sürüş sunabilirdi. Sanırım Toyota için daha büyük bir pazar olsaydık, Türkiye'deki vergi düzenlemesini dikkate alarak 1.2 turbo-hybrid motor seçenekler arasında yer alırdı. Bu arada 1.8'Lik bu motoru 1.4 motor gibi düşünün, zaten bu motor silindir çapını artırmadan 1,4 motorun stroke'unun artırılmış hali. Verimlilik olarak da 1.4, güç olarak da denk 1.5 motora denk olduğunu kendileri videolarında söylüyor.

Misafir-2025 31.01.2019 19:44

Hibrit eski bir teknoloji değil ! Bilakis sizin hayran olduğunuz ve 100 yıl önce bulunmuş turbo benzinliden kat be kat yenidir. Toyta'yı da dünyada lider durumuna getiren bir teknolojidir hibrit. Birçok firma "dizel" ile uraşırken, Toyota eletirkli ve hibritle uraştı yıllarca. LPG de her yerde kullanılıyor dünyada, sizin sıcak bakmamanız bu gerçeği değiştirmez. Sizin, beğendiğinizi tahmin ettiğim ve hibrit modelleri mevcut olmayan vw'nin bi-fuel (yani lpg'li) golften, polo'dan haberiniz var mı? Süreki fazla tüketen diyorsunuz hibrit için, bakın şu anda Auris 1.8 var ve tüketimi 4.1 lt. Yani sizin çok beğendiğiniz turbo 1.0'dan çok daha ekonomik. Yani sizin düşündüğünüz gibi 1.8 benzinli arba tüketimine sahip değil. Çünkü o 1.8 motoru devamlı kullanmıyor (bazen elektirk, bazen de benzinli motoru kullanıyor) Şu anda 1.4 turbo golfün tüketimi 5.2 lt; bu yeni Corolla'daki 1.6 atmosferiğin tüketimi de 5.8 lt. Bu mu çok büyük fark? Golfün baz fiyatı ne kadar, Corolla'nın baz fiyatı ne kadar. Tam elektirkli araç kullanabilmek için alt yapı, dolum istasyonu lazım. Hibrit kendi kendini doldurabilen bir teknoloji. MTV konusunda haklısınız ama bu da hükümetin çözmesi gereken bir durum. A sınıfı emisyona sahip ve 4.1 lt tüketen daha fazla vergi almak çok yanlış bir uygulama ve kısa sürede değişeceğine inanıyorum.

Misafir-3563 31.01.2019 16:08

yeni Corolla'nın yol test videolarını (pov) izledim y.tube'tan,
dış tasarımını sportif bulduğumu söylemeliyim, ancak yalıtımınıda beğendiğimi söyleyemeyeceğim,hem motor sesi hemde yol sesi eski Corollada olduğu gibi fazlasıyla içeri sızıyor yine.hybrid seçeneği ile enazından motor sesinin önüne geçilebilir, ama onunda 1.8 motoruyla ülkemizde pek şansı yok malesef.

Misafir-2527 31.01.2019 16:05

Toyotanın özellikle modelinde yalıtım ( yol sesi) ve yol tutuşunun iyileştirilmesi ve rekabetçi fiyatını sürdürmesi çok daha önem kazanacaktır. Binek araçlarında dizel motorda rakiplerinden performans açısından ( 1.4 d4d) kalması nedeniyle satışları ağırlıklı zaten 1,6 atmosferik benzinli motordaydı. Yine Türkiyenin ekonomik şartları gereği ( lpg uyumu) bu motor satışları fazla olacaktır. Hibrit motorlu Corolla da ilgi çekecektir düşük yakıt tüketimiyle.

Misafir-9099 31.01.2019 15:02

Toyotanın dizeli zaten satmıyordu zaten 1.4 dizel arabamı olur haliyle kimse almıyordu tabi çevreyi çok düşündüklerinden değil kaldırma sebepleri yani

Misafir-7202 31.01.2019 13:42

Bir motorun verimliği silindir hacmine düşen beygire göre değil, termal verimliğe göredir. Toyota Corolla'nın hybrid modelinde geleneksel otto çevriminin yerine atkison çevrimli motor kullanılmaktadır. Ve çalışma prensibi nedeniyle daha fazla hacimden daha az güç üretilmektedir. Ama bu sayede termal verimliliği artırarak daha az yakıt tüketimi elde edilebilmektedir. Eğer vergi düzenlemesi olmaz ise 1.8'in türkiye için %30-40 bile yakıt tasarrufu yapsa yinede pek ekonomik olması söz konusu değildir.

Misafir-1370 31.01.2019 13:41

Hybrid modeliyle piyasaya sunulcak olan yeni Corolla'nın bu motor seçeneği ile iç pazarda hiç şansı yok (C-HR gibi).tamamen yurt dışana sevk edilmek üzere programlanmış neyazıkki Hybrid Corolla.
ülkemizde üretilecek diye boşuna sevinmeyelim istihdam sağlamaktan öteye gidemiyor malesef türkiyeli-yerli toyota.bizler yine içten yanmalı atmosferik çağdışı motorlar ile devam edicez mecburen önümüzdeki yıllarda,allahtan DiZEL üretimine son verildi yoksa halimiz haraptı.
bu işten kazançlı çıkacak olan yine Renault markası olacak yeni bir hybrid teşvik yasası çıkartılmazsa.Zira renault vergisi daha düşük motorlarla (clio modeliyle) piyasaya girmeye hazırlanıyor 14 şubatta.daha sonrada renault Captur'un hybrid modeli piyasada olacak deniliyor.
hyundai,fiat,markalarıda hybrid modele yatırım yapsa harika olurdu,böylece pazar sadece Renault'un elinde kalmazdı.

Misafir-276 31.01.2019 11:48

Sayısal değerler vermeden, yuvarlak cümlelerle kesin sonuç vermenin yanıltıcı olduğunu bilen birisi olarak, "Dünya nın hibriti kabul etmesi" cümlesini de kabul etmiyorum. Benim asıl üzerinde durduğum konu, 1.8 motorun neden bu kadar verimsiz olduğu yönünde. Bu verimsizliğin sonucu da maalesef, verimsizlik, yüksek yakıt, fazladan taşıdığımız yük ve fazla vergi olarak bize yansıyor. LPG ye ise bu güne kadar asla sıcak bakmadım ve burada da eksi yönlerinden bahsedecek değilim, zaten kullananlar biliyor. Sadece şunu söyleye bilirim. Eski teknolojiye bağlı olarak fazla yakıt tüketen bir arabayı cepten para harcayarak adam etmeyi de akıllı bir hareket olarak görmüyorum.
Gerek atmosferik, gerekse en son turbo benzinli araba kullanan birisi olarak şunu diyorum. Gerek sakin, gerekse atak kullanın. Her iki durumda da turbo benzinli, atmosferiğe göre çok düşük yakıt tüketir.
Babamın 80 model Renault TS 12 si bile LPG ye tam uyumlu iken, bunu bir lütuf gibi sunmanın da gereksiz bir bilgi olduğu görüşündeyim.
Belki şehir içinde bir miktar yakıt tasarrufu sağlayabilir ama, şehirler arası bir yolda ne yapacağız, o motor hacmine benzin mi dayanır.
Hibrit motorlu bir arabanın katalog değerleri verimsizlik bazında tartışılıyorken, henüz bakım masraflarına bile giremedik. Önce kendini kabul ettirsin, çocukluktan kurtulsun, kendini piyasa da kabul ettirsin. Müşteri bakar eksilerini artılarını alt alta toplar çıkarır, sonuç artı çıkarsa zaten alır.
Son görüşüm; Gene, melez bir araba yerine, tam elektrikli bir aracı tercih ederim. Zaten kullanıcı trendleri de bu yönde olup, melez araçlar tam elektriklilere geçişte belki kısa süreliğine bir köprü olabilir.

toroslarr 31.01.2019 11:04

Türkiye'de araba demek yatırım aracı demek olduğundan hiç kimse 2. el piyasası oturmamış bir Hibrit araca yatırım yapmak istemeyecektir. İnsanlar 2/3 sene piyasayı takip ederek Hibritin eksisi-artısı, rodaj süresi vb durumları değerlendirecek ve eğer 2.el piyasası da oturmuş ise satın alacaktır. Benim görüşüm; Toyota güven veren bir marka olması nedeni ile Hibrit araçlarında da bir kaç sene içerisinde Türkiye'de de güven sağlayacağını umuyorum. 2018 kasa bir Corolla kullanıcısı olarak piyasa durumuna göre 3/4 sene sonra Hibrit'e geçmeyi planladığımı da belirtmek isterim.
Kasa ile ilgili yorum yapmak gerekirse;
-İç tasarım güzel olmuş. Kaliteli malzeme kullanıldığı görünüyor.
-Dış Tasarımda ön görünüş güzel. Arka tarafta avensisdeki gibi köşeli bir görüntü sezdim. Arka görüntü çok düz, bu olmamış.
Fiyat olarak da 2018 fiyatlarına en az %30 eklenir düşüncesindeyim.
Saygılar.

Misafir-776 31.01.2019 09:00

Hibritlere devlet desteğinden ziyade silindir hacmi yerine karbon emisyonu ile vergilendirmeye geçilmeli. Yeni uygulamaya geçen/geçecek olan ve gerçekçi emisyonu/yakıt tüketimini veren WLTP değerleri baz alınmalı. Aklın yolu bir.

Misafir-1455 30.01.2019 22:58

Hibrit araçlarda devlet desteği olması lazım. Motor hacmi EN AZINDAN yarı yarıya kabul edilip öyle vergilendirilmeli. 1.8 motor /2 = 0.9 motora ne vergi ödeniyorsa o ödenmeli. Hibrit araçlar hem çevreyi daha az kirletiyor hem de daha az benzin tükettiği için dışa bağımlılığı azaltıyor. Vatandaşın benzinden elde ettiği parasal tasarruf da cabası.

Misafir-6438 30.01.2019 20:50

Hibriti dünya kabul etmiş ve hızla hibrite geçiyor ama bizdeki sorular "akü elimde kalır mı","1.0 veya 1.2 turbo koy bakalım mtv engeline katılacak mısın". Toyota hibrit üstadı ve tüm dünyada hibrit satıyor, 1.6 atm. motru da çok iyi ve lpg'ye tam uyumlu, neden turbo 1.0-1.2 yapsın? Az yakmak istiyorsan LPG'li 1.6 kullan, az km yapıyrsan 1.6 benzinli kullan (zaten tüketimi turbolulara yakın), çevreciysen ve turbo benzinliden daha az tüketmek istiyorsan Hibrit al. Tabii bunları, turbo benzinliyi büyük bir buluş sanan birine anlatabilmek imkansız. Azmtv ödeyeyim diye aldığın 1.0 veya 1.2 turbo arabanın fiyatının, 1.6 atmosferik Toytadan ne kadar yüksek olduğunu da bir düşün istersen. (Şu anda mevcut 1.6 atm. baz Corolla 85 bin TL, muadili 1.0 turbo araç 115-120 bin TL).

otomobil uçar gider 30.01.2019 16:21

İnsanlar hibrit motor alıp çevreyi koruyalım diyecekler ama benzinliden, dizelden 2-3 kat fazla mtv ödeyecekler. Şaka gibi.

Misafir-6309 30.01.2019 12:27

Bu modelin bence en zayıf tarafı, 1.8 motordan 122 beygir güç üretebilmesi. Atmosferik yerine 1.0 veya 1.2 turbo koy, bakalım mtv engeline takılacak mısın. Üstelik bünyesinde iki farklı teknoloji barındırıyor. Sürücüler tabi ki alacağı arabanın önce bakım ve yedek parça masraflarını düşünüyor, üzerinde ki akü ne kadar gider, 5 yıl mı? yoksa daha kısa bir süre de elimiz de kalır mı? Hibrit kısmı bir arıza yaptığında ocağımıza incir ağacı diker mi? yani bunların hepsi soru işareti. Madem yarı elektrikli, hiç riske girmem tesla alırım arkadaş. Eski eski alduktan sonra neden para vereyim.

Misafir-5039 30.01.2019 12:13

Dizel gitmese ne olurduki,
bugünkü pompa fiyatlarıyla zaten artık kimse dizel almazdı.benzin fiyatlarının mazot fiyatlarından düşük olacağı kimin aklına gelirdi.
__ 30.1.2019 __
benzin litresi 6.03 tl.
mazot (motorin) 6.10 tl.
* bu fiyatlandırmanın amacı kullanıcıları dizel motorlu otomobillerden uzaklaştırıp,soğutmak olmalı.

Misafir-4735 30.01.2019 12:00

Hybrid modellere biraz daha ülkemizde ağırlık verilse iyi olur.
türkiyede üretilen (montajlanan) toyotaların SADECE %10 KADARININ yurt içinde satılması hem üzücü hemde şaşırtıcı.vergilendirme sisteminin mutlaka yeniden gözden geçirilmesi hybrid araçlara özel teşvik yasası ile güncellenmesi ivedilikle şarttır.
dizel motorlu araçların emisyon değerlerini hile yaparak düşürmekle uğraştıklarına pişman olan üreticiler, haliyle dizel üretimini durudurup hybrid modellere yatırım yapmaya yöneldiler vede doğru yolu bulmuş oldular, aklın yolu birdir.
yeni çıkacak Hybrid Corolla,Clio gibi ülkemizde çok tutulan otomobillerin yanına diğer marka ve modellerin hybridlerinin eklenmesi en büyük dileğimiz

Misafir-1031 29.01.2019 23:00

Hükümetin hibrid araçlara karşı motorlu taşıtlar vergisiyle (mtv)ilgili yeni bir düzenleme yapması lazım.Kimse 2 kata yakın mtv ödemek istemez.En azından hibrid araçlar 1 basamak düşükten vergilendirilmeli.Aksi taktirde bu aracı alanlar yakıt fiyatlarından dolayı 1.6 benzinli alıp lpg ile kullananların sayısı çok olacaktır.

Misafir-1112 29.01.2019 21:52

Dizelin durdurulması kararına çok ama çoook sevindim.
ülke dizel mezarlığına dönmek üzereydi zira.
umarım hybrid ve plug- in Hybrid seçeneği ile ilgli MTV'de sıkı bir düzenleme yapılırda %90'ı ihraç edilen C-HR ve Corollanın bizlerde keyfini çıkarırız.
darısı yakında (bu yıl içinde) üretim bandından inecek olan,Clio ve Captur'un başına..

Misafir-4237 29.01.2019 19:54

hibrit ch-r kullanıyorum. çok memnunum. şehir içi 29 kuruş yakıyor. bence hibrit corolla da çok tutar.

Misafir-9338 29.01.2019 19:15

1.8 litre nin mtv si yüksek. Hybrid sayesinde şehir içinde yakıt tüketimine düşük hızlarda katkısı oluyormuş. Ama uzun yolda yakıtı çok can yakar. Chr sahiplerinin beyanı. Duyduğum bu. 1.6 atmosferik olanı lpg ye uyumu nedeniyle daha çok tutacağı kanaatindeyim. Zaten kendini ispatlamış bir ünite. Bu yakıt fiyatlarıyla bu mtv ile 1.8 in şansı olacağını düşünmüyorum. Ağırlıkla yurt dışına gider

Misafir-1439 29.01.2019 16:42

1.5hybrid varsa alabilirim. 1.8hybrid mtv çok fazla

Misafir-4058 29.01.2019 16:09

1.6 daha da iyileştirildi ve güncellendi, ort. tüketim 5.8 lt olarak açıklandı. Hybrid'in bilgilerini bilmiyorum.

Misafir-3261 29.01.2019 14:01

1.6 atmosferik de 1.8 hybrd de mevcutların aynısı heralde. bakalım fiyatları nasıl olacak?