Yeni Audi A8

Yeni Audi A8
Audi amiral gemisi yeni A8'i Türkiye piyasasına sundu. Yenilenen A8 büyük ve yüksek beygirli motorlarına rağmen azalan yakıt tüketimi ile göz dolduruyor. Bundan cesaret alan en pahalı yakıtı tüketen ülkelerden biri olan Türkiye pazarına girerken dahi motorlarını küçültme ihtiyacı hissetmemiş. Audi'nin geliştirdiği motor seçeneklerini kronolojik bir sırayla incelerseniz teknolojik ilerlemenin ve ar-ge çalışmasının ne demek olduğunu anlarsınız. Ancak 435 beygir güç üreten bir arabanın ortalama 9.1 litre yakıt tüketmesi kolay kolay rastlanılabilecek türden bir veri değil. Türkiye'de satışa yeni sunulan Yeni Audi A8'e 4 farklı motor varyasyonu kombine edilmiş. Tüm motor seçeneklerinde 8 ileri tiptronik şanzıman monte edildiğine göre Audi'nin bu şanzımanının düz vites kullanıcılarına da otomatik şanzıman bağımlılarına da hitap edebileceğine inancı tam gibi görünüyor. Audi Yeni A8'lerin tüm motorlarında quattro yani 4 çeker sistemi kullanıyor. Teknik verilerden devam etmek gerekirse hemen bir liste halinde verileri sizlere sunalım. En küçük motor olan 3.0 TDI motor 258 hp güç üretiyor. 0-100 arasını 5,9 sn de alan araç 250 km/s sürate ulaşabiliyor. Bu hızlanmaya ve sürate rağmen aracın ortalama yakıt tüketimi 5,9 lt. 3.0 TFSI benzinli motor 310 hp güç üretiyor. 0-100 arasını 5,7 sn de alan araba yine 250km/s sürate ulaşabiliyor. Ortalama yakıt tüketimi ise sadece 7,8 lt/100km. 4.0 TFSI motor 435 hp gibi sıra dışı bir güç üretebiliyor. Spor arabaları bile kıskandıracak 0-100 hızlanması ise sadece 4,5 sn. Buna karşın ortalama yakıt tüketimi 9,1lt/100km. Yani 1.4 veya 1.6 atmosferik bir motorun tüketimi ile hemen hemen aynı. Son versiyon ise 4.2 TDI motor olup 385 hp güç üretiyor. 4.2 litre dizel motor 4.0 TFSI motor dan birazcık daha yavaş olsa da 0-100 arasını alması sadece 4.7 saniye sürüyor. Tüketimi ise ortalama 7.4 lt/100km. Teknik verilerden anlaşılacağı üzere Yeni A8 önceki serisinden %10-15 daha hızlı ve neredeyse %25 daha kuvvetli olmasına karşın %10-20 daha az yakıt tüketiyor. Özellikle benzini motorda yapılan iyileştirmeler hibrit araçlara meydan okuyor. Audi bu yenilikleri “cylinder on demand” yani “akıllı silindir teknolojisi”ne bağlıyor. Yine donanımlarında her zamanki A8 konforunu sunan arabada matrix led farlar kısa ve uzun farlar arasında geçiş yapmayı kullanıcılara unutturacakken, sensör kumandalı bagaj açma özelliği ile bagajı açmak ve kilitlemek için sadece tutamak bandına dokunmak yeterli. Çevre görüntülemeli park destek sistemi, head-up display(ön cam üzerinde gösterge) gibi sürüş destek sistemleri de sürücülere yardımcı olacak. Güvenlik sistemlerinden bahsetmek Audi'nin bu serisinde biraz gereksiz kalıyor çünkü arabada olan değil olmayan güvenlik özelliklerini araştırmak daha mantıklı görünüyor. Zira Audi kendi sitesinde dahi güvenlik özelliklerini yazmaya ihtiyaç duymamış. Yeni Audi A8'in tek dezavantajı fiyatı. Arabanın fiyatı 624.000 TL den başlıyor.

29.10.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Süleyman 27.01.2015 00:36

2011 Model S350 mi saticam bunu alicam s kasanın yenisini Alicaktim ancak bu aracı bi arkadaş sayesinde test ettim 3.0 dizelini muazzam bir yol tutuşu var iç tasarım harika 652.000 tl de fiyati var mer mercedes ise 706.000 bin audi aklıma yattı en kisa zamanda sipariş edicem bmw 7 bu ikilinin arasına bile giremez saygılar

semih 27.11.2014 21:44

vergisini kendi vergilerinden düşebilenler alır..

Burak 07.11.2014 23:46

Gabriel kod adlı arkadaşım kararına saygı duyuyorum fakat sözüne asla katılmıyorum çünkü lüks sınıfın tartışmasız bir lideri vardır oda S-Serisi ile Mercedes'tir gerisi ise sadece hikaye..S-Serisi her anlamda Audi A8 ile kedinin fare ile oynadığı gibi oynar bunu zaten tartışmaya bile gerek yok bence..

Gabriel 06.11.2014 02:19

Kesinlikle mercedesden çok daha şık ve daha iyi bir araç

Burak 03.11.2014 19:18

Herkesin kararına saygı duyuyorum fakat lüks sınıfın tartışmasız lideri Mercedes S-Serisi'dir gerisi sadece hikaye.BMW ve Audi'nin Mercedes'e cevap veremediği tek segment olan lüks sınıfta BMW ve Audi ne yaparsa yapsın bu sınıfın tartışmasız lideri S-Serisi ile Mercedes'tir gerisi ise sadece hikaye..

Coşkun 30.10.2014 09:23

Motorlar çok övülmüş ama küçük bir örnek vereyim,
BMW 750d xDrive
Motor Hacmi:3.0 dizel
Güç: 381 HP
Tork: 740 Nm
0-100 hızlanma: 4.9 sn
Ort. tüketim : 6.4 lt
Yani özetle Audi'nin 4.2 motorla eriştiği performansa BMW 3.0 motorla erişiyor, Motor=BMW.

hanifi göktaş 29.10.2014 23:19

bende yazıyı okumaya başladıktan sonra 1milyon "yuro" dan aşağı değildir diye içimden geçirirken sona geldiğimde 6-8 yüz bin arasında olduğunu olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım!...

Slymn 29.10.2014 22:57

Vekiller,bakanlar, valiler, belediye başkanları hemen alır...