Yeni Astra'dan Haber Var

Yeni Astra'dan Haber Var
Resimde gördüğünüz yoğun kamuflajlı hatchback prototipi, bize gelecek jenerasyon Opel Astra Hatchback hakkında ipucu veriyor. Alman otomobil üreticisinin en önemli modellerinden biri olan Astra, Fransız üretici Peugeot'un ödüllü modeli yeni 308'in ardından yenilenmeye ihtiyaç duyuyor. Chevrolet Cruze'un da geliştirilmesi şu sıralar devam ederken 2 kompakt modelinde aynı, D2XX platformunu kullanması bekleniyor. D2XX kodlu bu platform Opel'in Volt ve Ampera modellerinde de kullanılacak. Volkswagen Mk7 Golf ve Peugeot 308 ile başlayan yeni trend doğrultusunda Opel, yeni Astra'da kullanılacak üstün teknolojiyi hafifletecek. Bu sayede Yeni Astra mevcut modelden yaklaşık 100 kg daha hafif olacak. Daha ufak motorlar, hafif süspansiyonlar ve yüksek kalite çelik aracın ağırlığını azaltmada yardımcı olacak. Mevcut Astra J'de olduğu gibi, Astra K'de hatchback, Sports Tourer SW, GTC Coupe ve sedan kasa tipleri ile gelecek. Astra K gücünü ise şuanda Cascada, Insignia ve Adam modellerinde kullanılmakta olan 3 ve 4 silindirli SUDU Turbo motor ailesinden alacak. Opel Monza konseptinin de yeni Astra K'nin tasarımında etkili olması bekleniyor. Test aracı dar ön farları ve düz, dinamik kaputu ile dikkat çekiyor. Monza konsepti fuar döneminde gelecek Astra'nın daha yüksek teknolojik özelliklere sahip olacağına işaret etmişti. Buna göre Opel'in Astra K'de yeni LED farlar, şerit yardımcısı, otomatik park gibi çeşitli özelliklere yer vermesi bekleniyor.

11.04.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Nafi 17.04.2015 20:27

şu anki astra j 1430 kg Bu haliyle çok ağır kasa onun için en az 150 kg hafifletmek lazım o zaman araç kullanım olarak daha zevk verici olur hafif araç daha çok performans yani

ndr 22.04.2014 10:27

Ağırlğın yakıt tüketimini doğrudan arttırmadığını volvo dan gördük

Emrah 19.04.2014 15:50

Sayın Zül, C HB bir araçtan bahsettin sürtünme katsayıları rüzgar direçleri kullanım amaçları tamamen farklı Süper sport araçlar binek otomobilllerden tamammen farklıdır.

zül 18.04.2014 07:54

hafiflik yoö tutuşla alakası yok f1 arabaları 600 kf önemli olan aero dinamikligi araç hızlandıkça yere yapışır bazılarıda havalanır

Emrah 17.04.2014 11:54

Kusura bakmayın,ama 200 kg hafifleyen arabaya ben Astra demem C HB segmentinde fazla hafiflik beraberinde yol tutuş problerini getirir. Yanal Rüzgarlardan etki artar.Farkındaysanız Diğer modellerin hiç birisi Focus hariç Astra gibi yol tutuşa sahip değil.Hata 150-160 km hızların üzerinde Astra'nın stabil ve viraj kabiliyeti Focus'u cok azda olsa geride bırakıyor. Dikkat edin bu iki araçta diğer rakiplerinden daha ağırdır.Bu sebeple Astra en fazla 40 ila 90 kg ağırlık azaltmanın ötesine gitmeyecektir.Bunu Opel'in açıklamalarında da bulabilirsiniz.

Tolga Karaca 16.04.2014 20:20

bu sadece bir prototip. aracın bu haliyle kimse ona benziyor buna benziyor diyemez. kim bilir daha ne değişimlerden geçecek

zula 14.04.2014 14:04

yüz degil 200 kg hafifletmesi lazım

ismailç 14.04.2014 11:46

astra j kullanıcısı olarak aracın ağırlığı fazlaydı 100kg lık bir hafifleme aracı daha seri ve yakıtta ekonomik yapar.dizel otomatiği 90 bin tlyi bulur

TOLGA 1.6 D 11.04.2014 20:50

Yeni opel astra dan dizel otomatik haberi bekliyoruz

ekrem 11.04.2014 15:38

gerçekten güzel tespit etmişssiniz aynı eski mazda 3 e benziyor

olcay 11.04.2014 14:17

mazda 3'ün bir önceki kasasına benziyor özellikle arka kısmı, sanki bu kasa bi önceki kasanın gerisinde kalıcak gibi. hafifletme uğruna bazı şeylerden taviz verebilirler