Yeni Astra Nasıl Hafifledi?

Yeni Astra Nasıl Hafifledi?

Eylül ayının 2. Haftasında düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yeni Astra’yı tanıtmaya hazırlanan Opel, C segmenti temsilcisinin mevcut modele göre 200 kg daha hafif olacağının altını çiziyor.

2016 Astra’da tasarımsal devrime giden Opel, Haziran ayında bizim de buradan duyurduğumuz detayları ile birlikte aracın mevcut modele göre 200 kg daha hafif olacağını açıklamış, birçok otomobil sever böyle bir durumun mümkün olamayacağı görüşünü belirtmişti.

Bu durumu göz önünde bulunduran Opel, yeni Astra’yı mevcut modele göre nasıl 200 kg daha hafif hale getirdiğini açıkladı.

Opel, yeni bir mimari ile yeni Astra’nın şasisini ve kaportasını sıfırdan tasarlayarak en büyük ağırlık tasarrufunu 77 kg ile bu bölgede yapmış. 55 kg’lik tasarrufu ise daha hafif bileşenli süspansiyonları tercih ederek sağlayan Opel, bir diğer ağırlık tasarrufunu ise tam aerodinamik alt paneller kullanmayarak sağlamış. 2016 Astra’ya yeni bir egzoz sistemi de konumlandıran Opel, bu sayede mevcut modele göre ağırlığı 4.5 kg ağırlıktan daha kurtulmuş.

6. jenerasyon Astra’dan, 11 kg daha hafif yeni jantlar ve lastiklerle gelecek 2016 Astra, bu sayede Alman mühendislerin 10 kg daha hafif olmasına rağmen daha iyi performans gösteren daha kompakt bir fren sistemi kullanmasına da olanak sağlamış.

Kuşkusuz ki otomobillerin ağırlıklarında motor da büyük rol oynuyor. 1.4 litrelik mevcut Astra’da dökme çelikten bloklara yer veren Opel, yenilenen 1.4 EvoTec turbo beslemeli motor bloklarını alüminyumdan üreterek 10 kg’lik bir tasarruf sağlamış. Motorun gücünü tekerleklere aktaran yeni şanzıman da artık 10 kg daha hafif.

Ve son olarak Astra’nın ön ve arka koltukların ağırlığıda 10kg azaltılmış.

Yakıt tasarrufu ve çekiş açısından kesinlikle olumlu olan hafiflemenin, yeni Opel Astra’nın viraj ve olası bir çarpışma anında dayanıklılık performansına etkisi ise merak konusu. Opel’in hafifleyen Astra’da kullanacağı malzemelerin, mevcut modele göre daha mı kalitesiz olacağı ise Opel severler arasında tartışılan konular arasında oluyor.

28.08.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ramazan Çelik 30.08.2015 00:42

Sonuçta bu araba 1500 kg görünüyordu şimdi 1300 kg olmuş yani olması gereken kiloya gelmiş, ama yeni astra motor seçenekleri, kilosu ile iyi ancak tasarım, diz mesafeleri, bagaj konusunda sınıfta kalıyor.

ismail şahin 29.08.2015 07:45

yeni corsa gibi olacak galiba oyuncak araba gibi zaten bende yeni astrayı bekliyordum eylülde çıkacak diye ama görsel olarak internettte yayınladıklarında görünce beyenmedim kilosunuda düşüreceklerini duyunca hemen 1.4 140 hp sport modeli sipariş verdim kısmetse çarşamba günü teslim alacam

tokay ceritoğlu 28.08.2015 17:37

Euro n cup ve diğer amerikan ciddi testleri yapılmış mı sonuç ne olmuş ?herhalde mühendislerin hesapları doğrudur ? kafa kafa ya çarpışma ,yola oturma,takla atmadaki kafes güvenliği eskiye göre nasıl ? yoksa 2 kuruş eksik yakacak,1 saniye önce hızlanacak derken dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olunmasın ölümlü kazaların şampiyonu ülkemizde en önce tartışılacak konular bunlar olmalı !