Yarı Otomatik Araçlar Tarih Oluyor

Yarı Otomatik Araçlar Tarih Oluyor

Robotize şanzıman olarak da adlandırılan yarı otomatik şanzımanlar aslen otomatikleştirilmiş manuel vites sistemleridir.

Doğal olarak bir debriyaj sistemi barındıran bu şanzımanlar sürücü yerine hidrolik veya mekanik sistemler aracılığı ile bir debriyaj kullanırlar.

Genelde girintili kademe görüntüsüne sahip vites kutusu ile tanınan yarı otomatik şanzımanlar tam otomatik vites türlerine göre yakıt tüketimi ve tamir maliyetlerinin düşüklüğü ile bilinirler.

Ancak eğimli yollarda aracı geri kaçırabilmesi ve sarsıntılı vites geçişleri ile yığılma hisssi vermesi nedeniyle sürüş konforu en düşük şanzıman sistemidirler.

Kuru tip kavrama nedeni ile yağa ihtiyaç duymayan yarı otomatik şanzımanlar günümüzdeki çoğu çift kavrama vites tiplerinin atası olarak bilinir.

Şimdiye dek Fiat Dualogic, Peugeot ETG, Opel Easytronic, Honda i-Shift ve Toyota Multimode isimleri ile hayatımıza giren bu sistem artık yerini daha modern otomatik şanzıman sistemlerine bırakmış durumda.

Halen Fiat 500, Fiat 500L ve Dacia Sandero modellerinde gördüğümüz yarı otomatik şanzımanların yakın gelecekte yerini yeni şanzıman teknolojilerine bırakmasına kesin gözle bakılıyor.

30.07.2020 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2617 05.08.2020 15:23

Çift kavramalar çok hızlı vites değiştirir, doğrudur. Ancak avrupa yol koşulları ve trafiğine göre üretilmiştir. İstanbul trafiğinde tam otomatik tork konventörlü vites daha uzun ömürlü olur. Tek kavrama ömrünü tamamlıyor.

Misafir-7751 05.08.2020 12:06

Tork konvertörlü otomatikler 50 yıldır Mercedes, BMW, Porshe gibi üst segment araçlar da zaten kullanılıyor. Evet kaliteli ve kaliteli olduğu için de pahalı ve çok büyük bir kesimin gücü yetmiyor. Şimdi oturupta bu çok kaliteli otomatikleri övmenin en azından bana bir faydası yok zaten onlar kendini kanıtlamış teknolojiler. Gücün bir kısmını törpülemesi ve çok yakması senin için önemli olmayıp cebinde de paran varsa gider alırsın. Asıl önemli olan ulaşılabilir olmak. VW nin geliştirdiği çift kavramalar bu anlamda kalite, güç, ekonomik sürüş sağlayıp hem de ulaşılabilir fiyatlarda olduğu için artık otomatik araba alabiliyoruz. Siz bakmayın bazı yanlı yorumlara. Yok arıza kutusu filan bana göre ilgisi yok. Gayet kaliteli ve memnun olacağınız bir otomatik. Ben 9 yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım da konu başlığı ile bu yorumların aslında ilgisi yok. Bir vatandaş *** Olayı robotize şanzımanlardan çift kavramaya nasıl getirdi hayret.

Misafir-1810 04.08.2020 16:03

Tork konvertörlü şanzımanlar artık daha kullanılabilir ve daha makul hale geldiğinden biraz yaygınlaşmaya başladı.

Misafir-4721 04.08.2020 14:11

Merhabalar!
Yukarıda bahsi geçen vitesler tek kavramalı yarı otomatik viteslerdir. Çift kavramalı yarı otomatik vitesler kullanılmaya devam ediyor. Çift kavramalı viteslerin problem çıkarma ihtimalleri tam otomatik viteslere göre yüksektir. Onun için yeni nesil tork konvektörlü tam otomatik vites tercih etmek çok mantıklı. Saygılar...

Misafir-3834 03.08.2020 23:32

Haberde son verilecek olan yarı otomatikler tek kavramalı yarı otomatikler. Milletimiz DSG yi her ne kadar sorunlu bulsada ona rağmen WV grubu otomobiller halen ülkemizde en popüler araç markalari. DSG, edc, powershift gibi yariotomatikler yine kullanılmaya devam edecek. Umarım bunlar daha da geliştirilir de millet olarak sorunsuz bı sekilde kullanırız.

Misafir-8752 31.07.2020 07:57

Baş belası arıza rekortmeni vw'in DSG'si de yarı otomatik şanzuman onu listenin başına yazmaları lazımdı.