Yakın Gelecekte Göreceğimiz Teknolojiler

Yakın Gelecekte Göreceğimiz Teknolojiler

Son yıllarda hızla gelişen otomotiv sektöründe önümüzdeki yıllarda çok daha şaşırtıcı ve ütopik gelişmeler olacak. Bütün sürücülerin beklediği otonom sürüş özelliği ve elektrikli araç devrimi dışında da birbirinden şaşırtıcı ve dikkat çekici özellikler gelecek. Özellikle güvenlik ve konfor alanında devrim niteliğinde teknolojik gelişmelerle sektörde bir yenilik furyası başlayacak. 


Biyometrik Güvenlik Anahtarı

Gelişmiş markaların üzerinde çalıştığı yeniliklerden biri olan biyometrik güvenlik anahtarı mekanizmasıyla aracı çalıştırmak için herhangi bir anahtar, kart ya da buton yerine parmak izi okuyuculu bir sistem kullanılacak. Bu sistemle birlikte arabanın hırsızlıklara karşı korunması da tam anlamıyla sağlanmış olacak. 


Elektrikli Turbo Motorları

Herkesin bildiği yeniliklerden biri olan elektrikli araç teknolojisiyle birlikte küçük hacme sahip elektrikli motorlarla büyük güçler elde edilmeye çalışılacak. Elektrikli motorların geliştirilmesini hedefleyen şirketler turbo ya da süper şarj motor sistemini elektrikli motorlarda da kullanmayı hedefliyor. Şimdiye kadar elektrikli sistemler istenilen gücü tam anlamıyla verememekteydi. Süper şarj sistemleriyle elektrikli motorlardan tam verim alınarak benzinli ve dizel araçların yerini doldurması bekleniyor. 


Gelişmiş Şerit Takip Sistemleri

Şerit takip sistemleri uzun yıllardır hayatımızda bulunan önemli bir güvenlik paketi ancak bu sistemlerin LİDAR ve SONAR yardımıyla daha da geliştirilerek en ufak hata da sistem sizi uyarmadan kazayı önlemeyi sağlayacak. 


Lazer Farlar

Hali hazırda Audi ve BMW gibi markaların yüksek segment modellerinde kullandığı lazer far sistemleri gelecek yıllarda tüm araçlarda kullanılmaya başlayacak. Böylece görüş alanının arttırılmasıyla birlikte karşı şeritte seyreden sürücünün de rahatsız olması engellenecek. 


Uzaktan Kontak Kapatma Sistemi

Güvenlik sistemlerinde en dikkat çekici gelişmelerinden biri olan uzaktan kontak kapatma sistemi uzun yıllardır pahalı otomobillerde yüklenici firma tarafından araçların kitlenmesi tarzında kullanılmaktaydı. Ancak gelecek yıllarda çoğu modelde direk sürücü tarafından hırsızlık gibi durumlarda aracın kontağının kilitlenmesine olanak sağlanacak. 


Güçlü Sıkıştırılmış Yakıt Teknolojileri

Her ne kadar gelecekte elektrikli araçların popüler olacağı düşünülse ve gelişmiş ülkeler tarafından fosil yakıtlı araçların gelecek için yasaklanmış olsa da benzinli ve dizel yakıtlı araçlar içinde hala gelişmeler bulunmaktadır. Bu gelişmelerin en önemlisiyse yakıtların sıkıştırılıp daha çok hava-gaz karışımı yapılmasını sağlayarak yakıt verimliliği yapılacak olmasıdır. 


Otopark Özellikli Otomobiller

Yeni oluşturulacak bir GPS ağıyla birlikte otomobiller park yardımı özelliğinin yanı sıra kendini park edeceği alanı da bulmaya çalışacak. Çevrede bulunan ücretli ya da ücretsiz boş otopark alanlarını tarayarak sürücünün en uygun park alanını seçmesine yardımcı olacak. 


Sürücünün Ani Rahatsızlıklarını Tespit Eden Otomobiller

Direksiyon başında kalp krizi gibi sorunlar sıklıkla görülen rahatsızlıklardan biri olmaktadır. Yeni geliştirilen sistemlerle otomobil böyle bir durumla karşılaşıldığında otomatik olarak aracı otonom sürücüye bırakarak park haline çekerken acil servise de haber vererek hayatınızı kurtaracak. 


Aracınızı Bilek Hareketleriyle Yönetin

Hayatımızın her alanında gelişmiş bir teknolojiyle karşı karşıya kalmışken otomobil üreticileri de teknolojiyi yakından takip ediyor. Öyle ki şimdiden BMW 7 serisinde bilek hareketleriyle aracınızın belirli özellikleri yönetebiliyorsunuz. Yakındaysa çoğu araç modelinde bu ve buna benzer özelliklerle sürücülerin konforu hedef alınacak. 

21.05.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-2922 22.05.2018 00:42

Sayın 3523, almanların sürdürülebilir enerji anlamında en iyi olduğunu belirtmişsiniz ama japonlar yaklaşık 30 yıldır hibrit teknolojisinin içinde. yaklaşık 15 yıldır plug in(şarj edilebilir) hibrit üretiyorlar ve gelişmiş ülkelere satıyorlar. hatta güney koreli kardeşlerimiz de hibrit konusunda almanlardan çok daha iyilerdir. hyundai de yıllardır hem hibrit hem de hidrojenli araçları seri olarak üretmektedir. sadece almanlar değil, tüm avrupalılardan iyi olduğunu düşünüyorum.

avrupalılar, araçlarının az yakması için turbo ve dizel motor üzerinde yıllarca çok ısrarcı olduklarını düşünüyorum. malzeme kalitelerini bir adım japon ve güney kore araçlarından yüksek tutarak(gerçi şu anki kasalarda japonlar da malzeme kalitesini arttırdı) küçük hacimli motorla büyük güç pazarlama stratejisi uyguladıklarını düşünüyorum. küçük motordan büyük güç alarak bir miktar da yakıt tasarrufuyla geçici bir çözüm bulduklarını düşünüyorum. nitekim, yaklaşık 3 yıl önce vw ceo'su 1 litrelik araçalarının lansmanını yaparken, küçük motorlu turbo araçların yakıt ekonomisinde sona geldiklerini ve artık yeni teknikler geliştirmeleri gerektiğini de açıklayarak bir anlamda itirafta bulunmuştu.

şimdi bakın bütün dünya şarj edilebilir hibrit araçları, hidrojenli araçları konuşuyor. almanlar da dahil avrupa, hibritlerin yeni yeni prototiplerini insanlarla paylaşmaya başladı. sizinle ortak olduğum konu ise inşallah bizim de bir akıllı elektrikli aracımız olur da gurur kaynağımız olur ve bizlere para kazandırır.

ayrıca 1 lt hacimli turbo makine hibrit, 1.5 litre makine hibritten daha az yakacak diye bir şey yok. günümüzde atmosferik makineler de turbo araçlar gibi az yakmaktadır. zaten hali hazırda hibrit arabalardaki 1.5, 1.6 ve 1.8 makinelerin çalışma prensibi de farklıdır. normal bir atmosferik ve turbo araçtan daha az yakarlar. ama dezavantajı normal bir benzinli araçtan daha yavaştırlar. işte o yavaşlığı da elektrikli motor kapatarak ortaya hem az yakan hem de performanslı hibritler ortaya çıkmaktadır. ama biz ne yazık ki 1.8 makineli hibriti performanslı olduğunu, yanlış olarak düşünerek fazla vergi alıyoruz ne yazık ki. bu da ayrı bir konu. yani demem o ki, avrupalıların yeni yaptığı bu tekniği uzun yıllar önce japonlar başarmıştır.

beni de buradaki gelecek teknolojilerde en çok heyecanlandıran elektrikli turbo olmuş. hali hazırdaki turbo araçlarda turbo gecikmesinin önüne elektrik motorlu kompresör öne geçecek sanırım. yani bu ilk kalkıştan itibaren yüksek güç demek. ama tabi ne kadar hızlı kalkış o kadar fazla yakıt. sayın 5139'a katılıyorum. arabalar da artık çok lüks olmaya başladı. güvenlikli, sağlam, temel donanımları olan araba olsun da bütçemize ve ekonomimize zarar vermemesinin daha önemli olacağını düşünüyorum. selamlar...

Misafir-7778 21.05.2018 16:24

Ülkemizin dört bir yanından sürücüsüz otomobil videoları düşüyor. Hatta geçen gün bir sürücü uzanmış, meyve tabağından yiyordu, araç kendi gidiyor. Onun dışında karşıdaki sürücünün gözünü almaması için farları tercihen sarı tonunda kısıp, sis farları ile seyir sağlayan araçlar var. Mesela sola sinyal verdiğinizde, geriden gelen araç olmasına rağmen kendiliğinden sola dönerek araya girebilen özellikte araçlar da mevcut. Otopark özellikli araçlar ülkemizde zaten var. Şöyle ki, bir AVM otoparkında yer bulunamadığında, AVM 'den çıkan insanları yürüme hızında takip ederek onların araçlarıyla çıktığı yeri tespit edip park edebilen araçlar var. Son olarak akıllıca bir yöntemle yakıt tasarrufu sağlayan araçlar ortaya çıktı. Bunlar akan trafikte öndeki aracın yarım metre kadar dibine girerek takip etmekte, bu sayede öndeki aracın sağladığı hava boşluğu ile daha az sürtünmeyle daha az yakıt harcamaktadır. Yine bu araçlar öndeki araca sürekli selektör yaparak hem takip mesafelerini korumakta hem de öndeki araca varlıklarını belli edip selam vererek hoş bir jest yapmaktadırlar.

Misafir-5139 21.05.2018 16:05

Hiçbirine gerek yok az yaksın kaliteli ve ucuz olsun yeter...gerisi akıllı telefon uygulamalarına benziyor

Misafir-3523 21.05.2018 12:48

Bu teknolojik gelişmeler üzerinde en iyi çalışanlar yine almanlar. Biran öne Küçük hacimli turbo benzinli HYBRİD motorlar satılmaya başlansa. VW GOLF 1.0 TSİ HYBRİD üzerinde çalışıyor. Yok satar vallahi. Hem şehir içi hem şehirler arası çok ekonomik olur. Sabırsızlıkla bekliyorum. KEŞKE BİZİM ÜRETTİĞİMİZ 1.0 TURBO BENZİN HYBRİD YERLİ ARABA OLSA :(