Volkswagen'den SUV Harekatı

Volkswagen'den SUV Harekatı
Otomobil sektöründe şu sıralar Alman otomobil devi Volkswagen'in SUV pazarından daha fazla pay almak istediği konuşuluyor. Söylenenlere göre Wolfsburglu marka SUV ürün gamını Tiguan ve Touareg modellerine 4 yeni kardeş daha ekleyerek 6 araca kadar çıkartacak, böylelikle müşterilere daha fazla SUV seçeneği sunulmuş olacak. Sektörün önde gelen şirketleri 2018 yılına kadar satılan otomobillerin %20.1'i SUV segmentine ait olacak. Bu rakam 2012 yılında %17.6 olarak açıklanmıştı. İşte tam olarak da bu yüzden Volkswagen yeni modeller piyasaya sürerek global arenada ilk sırada bulunan Japon otomobil üreticisi Toyota'yı tahtından etmek istiyor. Bloomberg haber sitesine Münih merkezli endüstri analisti Roman Mathyssek şu açıklamayı yaptı: “SUV segmenti global arenada satışların bir hayli azaldığı bu dönemlerde dahi artış göstermeye devam ediyor. Bu da SUV segmentini tüm üreticiler için kilit konuma getiriyor. Volkswagen markasının SUV segmentinde geliştirebileceği yüksek bir potansiyeli var. Bu sayede Alman üretici Amerika ve gelişmekte olan pazarlarda pozisyonunu güçlendirebilir.” Markanın en büyük SUV modeli olan yeni Touareg ve gelecek yıl tamamen yenilenecek orta boyutlu SUV Tiguan'ın yanı sıra Volkswagen, geçtiğimiz yıl Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıttığı konsept modeli CrossBlue'dan esinlenerek Taigun isimli küçük bir SUV daha üreterek SUV ürün gamını genişletmeye başlayacak. Önümüzdeki yılın son aylarında ya da 2016 yılının başlarında satışa sunulacağı tahmin edilen Taigun modeli, Mini Countryman ve Suzuki SX4 gibi modellere rakip olacak.

06.06.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
tyrell 09.07.2014 15:06

Ercan Bozbola zaten iki adet başarılı SUV var model gamında bu durumda başarısızlıktan söz etmek pek mümkün değil. dedğiniz gibi ABD pazarında çok başarılı olacağını ben de düşünmüyorum. Lakin Çinde başarılı olur.

zozi 04.07.2014 00:29

japonlar ve amerikalılar artık bitti yeni kral almanlar artık motor otomobil ve suv pazarının yeni lideri avrupalılar siz savunun eskileri satışlar avrupalı diyor özelliklede alman gerçek bu

Ercan BOZBOLA 03.07.2014 10:37

Vay maşallah konu bayaa uzamış ve Avrupa-Japon arabası karşılaştırmasına dönüşmüş. Mevzuya geri dönelim arkadaşlar VW SUV konusunda başarılı olurmu olamazmı? Benim şahsi görüşüm premium serisinde çıkardığı araçlar Türkiye'de her daim tutar çünkü ülkemizde maalesef gereksiz bir VW tutkunluğu var, ama bunun yanısıra hedef pazarı olmayan Arap yarımadası ve Amerika'da şansı yok diyebilirim:) Avrupa'da düşük hacimli turbo beslemeli benzinli motor+orta sınıf SUV için 1.6 TDI-üast sınıf SUV için 2.0 TDI kullanırsa başarılı olmaması için bir sebep yok

RS Academy 02.07.2014 17:54

Bu resimdeki SUV türkiyeye gelurse fiyatı 180.000 tlden fazla olur motoru ise 2.5 hacmin üzerinde olur ve yakıt tüketimi şehiriçi 10-15 litre arasında dolaşır ama taigun un 5 kapılısı gelirse iyi olur

tyrell 24.06.2014 20:10

Sevgili Toyotacı, sizin gibi bende her hangi bir otomobil üreticisinin hissedarı değilim.
Araçlardaki paslanma sorununa var mı yok mu diye yaklaşmak yüzeysel olur bunun bir sonraki etabı bu paslanmanın ne boyutda olduğudur. Bir body-shopa giderek uzmanlara hangi markada boya kalınlığı ne kadar diye sorarsanız ne demek istediğimi anlarsınız ama sonuç sizi üzer.
Anladığım kadarıyla siz Toyotanızda 30 yıldır farklı aksamlar kullanmışsınız.
yersiz şekilde eleştriye karşı olduğunuz kadar yersiz savunmaya da karşı olasydınız okuyanlar için daha objektif yorumlar çıkabilirdi.
İkinci el araç siteleri ya da forumlar hiç bir zaman bilgi kaynağım olmadı buradaki bilgiler yanıltıcı olabilir ve pazara göre değişkenlik gösterir.
sanıyorum Avrupada uzak doğu menşeili otomobillere uygulanan vergi ve kotalarla Uzak Doğu ülkelerinin Avrupa ve ABDli üreticilere uyguladıkları vergi ve kotalar arasındaki farktan haberiniz yok.
Yazınızda en çok son kısmına katıldım ki ben de önceki yorumlarımda benzer şeyler söyledim. Hatta dikkatli bakarsanız "Volkswagenin de Jetta gibi Corolla sen önden buyur diyen modelleri var" diye bir cümlem var. Buradan tarafsızlığımı gayet rahat anlayabilirsiniz.

toyotacı 24.06.2014 01:13

1.Hiçbir Japon otomobil markasının hissedarı değilim.
2.Arabada paslanma olması normal çünkü paslanma oksijenin olduğu yerde olur yani dünyadayız olabilir 29 senede.
3.Sorunsuzluk deyince siz 30 sene arabadaki aynı aksamları kullanacağım diyorsanız o biraz zor kullanılan her şey deforme olabilir çünkü insan(!) yapımı
4.Beni memnun edecek diye demişsiniz de sanki ben japon marka övülünce memnun mu oluyorum ben yerli oto istiyorum ama eğer herhangi bir oto yersiz şekilde eleştirilirse
ben onu hissettiğim zaman cevabını veririm.
5. İkinci el araba sitelerine gir kaç tane 20 senelik japon araç var kaç tane başka araç var görülür demek istediğim.mercedes var ama lüks sınıf
6.Honda niye Avrupada 20. diyorsun da ilk 10 zaten avrupalı yani yerli oto kullanımı var avrupada.o zaman sorarım japonyada niye ilk 10 da hiçbir avrupalı araba yok? hep toyota honda diye gidiyor.
7.sonuçta burası bir tartışma ve bilgilendirme forumu.tartışma derken görüşlerinizi karşınızdaki kişiye mantıklıca anlatmaktır.marka fanatikliği yapmadan sadece bana benim mantığıma en uygun araçları orta sınıfta japonların ürettiğini söylemeye çalıştım.herkes istediği gibi anlar o ayrı mesele.
Böylesi tartışmayı en azından benim açımdan son bulacağını söylemek isterim.

tyrell 21.06.2014 10:59

Herkes kendi tecrübesinden genelleme yaparsa realist bir sonuca ulaşmak hayalden öteye geçemeyecek. Tabii burada haksızlık etmemek lazım 15 yıllık bir aracın sorunsuzluğu sadece klima düğmesinin çalışması mıdır yoksa tükettiği yakıt mıdır. Gövde üzerindeki birleşim noktalarındaki paslanmayı doğal olarak kimse görmez veya yıllara sair kaybolan fren performansını kim ölçebilir ya da daha önemlisi aklına gelir. Hadi benim Accord şanssızdı eh hadi henüz 20 yaşındaki Toyota ne durumda tecrübe etmedik diyelim. O zaman Honda neden Avrupa'da satışlarda 20. sıralarda diye sormaz mı adam. Sebebini merak etmez mi. Keşke insanlar benim aracım şu km'de taş gibi demek yerine gelip Afrikada neden hep Land cruiserlar Patrollar pajerolar var dese de ben de hah şimdi oldu diyebilsem. Yoksa 10 yıllık arabanın presleneceği günü beklediği petrol zengini bir pazarda araba dayanıklıymış tartışması kadar anlamsız ne olabilir. Ya da otomobille 70 lerde tanışmış bir milletin marka fanatikliğinden yol gösterici ne gibi bir sonuç çıkar. Sizi çok mutlu edecekse 85 model Mitsubishi aracımdan bahsedeyim biraz, evet hala bende 85 yılında sıfır alındı motoru hala saat gibi. Hiç LPG takılmadı ayrıca şaseside iyi sayılır kaporta aksamında çürümeler var tabii iç mekan malzemesinde de deformasyon mevcut. Peki ya direksiyon fren.. Ciddi sorunlar mevcut. parçalar teker teker ele alındığında çalışıyor ama sistemde bütünlük bozulmaya başlamış bu 150000 km. deki araçta. İşte bir Avrupalıda bu duruma rastlama olasılığınız daha düşüktür. Çünkü adamın pazarının beklentisi bu. Bizlere düşen marka, ülke fanatizmi yapmadan bklentilerimizi en iyi karşılayan aracı almaktır.
Yalnız japon hedefinin ABD ve Arabistan olduğunu kabul edemeyeceğim. her marka için öncelikli hedef evidir. Keza bu pazarlar da otomobil yaş ortalamasının düşük olduğu pazarlardır. Kendi liginizde şampiyon olmadan şampiyonlar ligine gidebilir misiniz ( Bu büyük bir otomotiv grubunun CEOsu tarafından söylenmiş bir sözdür bana ait değildir).

toyotacı 20.06.2014 03:45

20 senelik civic taş gibi,derken yuruyeninde sorun olmadığını soylemiş.ayrıca japon markaların oncelikli hedefi amerika ve arabistandır.japonyada araba degiştirme alışkanlığına bakarak japon markaların hedefleri olçulemez.

Timsah1963 20.06.2014 00:56

tyrel benim civicde 10 yaşında sayılır 2005 model ve çalışmayan sorun çıkartan hiçbir aksamı yok bunun için arabaya periyodik bakım harici ekstra bakım yapmışlığımda yok donanım olarakda modelindeki tüm avrupalı araçlardan daha üstündür 2005 modelide 2014 modelide standart özellikleriyle.. şahin elbet mutlu etmez.. vw opel skoda seat renault gibi avrupalılarla kıyaslayacaksın sen bu araçları premium markalarla bmv mercedes gibi araçlarla kıyaslarsan zaten başdan hata var demektir hatrı sayılır fiyat farklarıyla.. bu arada önceki aracım 96 corolla hala öz kardeşimde lpg li kullanımda 320 binde ve hala sorunsuz masrafsız çevremdeki bir çok dizel kullanıcısından daha az yakıtı var her iki aracında lpg de.. hollanda da kim ne demiş pek kimsenin umrunda olmaz sen nerde yaşıyosun gelir düzeyin nedir bilinmez elbette ama burası türkiye bu ülkenin şartları genel anlamda böyle tabi bizimde.. 10 yıllık accord içinde biraz abartı olmuş 320 binde 96 corollamın hali ortadayken uç noktalarda istisnalar çıkar elbette 10 yıllık avrupa bir araç almış olsaydın daha büyük sorunlarda yaşayabilirdin garantisi yok bu işin..

tyrell 19.06.2014 17:22

20 yıllık taş gibi Civic cok ilginç olmalı. şaka bir yana bizzat otomotiv pazarlarını Japonya, Kuzey Amerika ve Avrupanın çeşitli ülkelerinde bulunarak izledim. Özellikle Japonyada otomobil sahipliğinin birkaç istisnayı saymaz isek cep telefonu değiştirme hızına geldiğini söyleyebilmek mümkün. Gövde, fren ve direksiyon sistemleri ve elektrik aksamı ömrünün sonuna geldiği halde, sadece çalışan motorlarının varlığı maalesef bir araç için taş gibi tanımının karşılığı değil tabii ki. Diğer taraftan Japonya gibi japon otomobillerinin araç parkının %95 ni oluşturan bir pazarda 70 küsür model bir Japonu ancak kişisel birkaç garajda ya da müzede görürsünüz. Bizzat 10 yıllık bir Accordu, araç kirası daha pahalı olduğu için 300 USD'a satın alıp 10 gün soldan trafikte zorlanarak kullandığım bu pazarda yetmezmiş gibi Accordun çalışmayan silecekleri ve bazen açılmayan kapı kilitleriyle boğuşduğumu dün gibi hatırlıyorum. Buna benzer bir durum Kuzey Amerika pazarında da mevcuttur. Lakin Avrupada kimse size Hollanda sokaklarında 78 model bir VW Golf ya da Peugeot 504 gördünüz diye vaaayy demez. Bununla beraber bir araç için iyi tanımı sorunsuzlukla doldurulamaz. Sorunsuz bir Tofaş Şahin sizi mutlu eder miydi.

Ortalama otomobil kullanım ömrü yaklaşık olarak Japonya'da 5 ABD'de 7 Avrupada 10 yıldır ve ülkemizde bu rakam 16 yıl olarak saptanmıştır. Bu durumda ortalama araç ömrünün 5-7 arasında değiştiği pazarlarda sorunsuz kabul edilmek bir marka için Avrupa pazarında ne ifade eder iyi incelemek gerekir.

Otomotiv dünyası Türkiye gibi vergilerle sınırlandırılmış ve bastırılmış bir ülke için çok geniş. Bu sebeple maalesef global olarak kabul görmüş tekniğe ve bilime dayalı kavramlardan ziyade bölgesel ve kısmi tecrübelerin üzerine inşa edilmiş bir bilgi kirliliği hakim ülkemizde.

ali 19.06.2014 15:26

Düzeltme arkadaşlar benim araç 2008 model City.Kullanmadım ama Kuga ve Antara da bagaj hacmi artması ve 1.6 dizel olması şartı ile kalite olarak seçeneklere eklenebilir.Crv görünür iç kalitesi biraz zayıf geldi.

Timsah1326 19.06.2014 09:26

trafiğe bakın önce 90 küsür model 20 yaşında honda civicler toyota corolla lar taş gibi sorunsuzca cirit atmaktalar daha önce efsane kasa corollamda oldu şuan civic var her araç yıllar içinde sıfır km gibi kalmayacakdır elbet yıpranma olacaktır nerde 90 küsür avrupalılar deforme olmuş sanayiden çıkamıyolar sıfırları çıkamıyorki servisden 90 küsürü çıksın..

toyotacı 19.06.2014 01:37

avrupada 2-3 senede bir araba değiştiriyorlar.tabi normal adamların asgari maaşları 5-6 bin euro ve araçlar buraya göre en az %30 daha ucuz bu yüksek hacimli motorlu araçlarda %70e kadar çıkıyor.vw de avrupanın bu durumunu bilip sorunsuzluktan ziyade aşırı beslemeli motorlara yöneliyor ki bu da sorun çıkarmada atmosferik motora göre daha kolay.aslında iki markanın da hedefi farklı biri arabistanın 60 dereceyi bulan sıcağında sorun çıkarmasın dere tepe kullanıcısını memnun etsin diye araba üretiyor biri performans üretiyor.şimdiki durum bu ama ileride hybrid araçlar kullanılacak ve toyota şu an dünyada 1 numara sonra da bmw geliyor.ben türkiyede toyotanın yeteri kadar büyüyememesini daha çok yüksek hacimli motorlu araçları üretmesine bağlıyorum.vw suv sektöründe bence yeni.land cruiser ve diğerleri diye tanımlanır suvlar.land cruiserın kumda mercedesi çektiği video var ona bakın isterseniz.pick up ve suv yani yerden yüksek araçlarda japonlar özellikle toyota önde.bunu marka fanatikliği olarak algılamayın.

tyrell 18.06.2014 23:09

Sayın Ali, tespitleriniz çok güzel ve doğru. Sizin de belirttiğiniz gibi Japon menşeili araçlar bugün sorunsuzluk söz konusu olduğunda zaman karşı daha dirençli olmalarına rağmen keyif konusunda biraz zayıftırlar. Özellikle ilerleyen yıllarla birlikte aracın çeşitli aksamlarındaki hassasiyet kaybı hissedilir şekilde artar ve bu size tıkırtı, performans kaybı ve malzeme kalitesindeki bozulmalar olarak geri döner. Tabii bu Japonların beceriksizliğinden değil tamamen Japonya pazarının dinamiklerinden kaynaklanmaktadır. şöyle ki 10 yaşın üzerinde bir araç görmenizin neredeyse imkansız olduğu bir pazarda, araçların uzun yıllar performans kaybı yaşamayacak şekilde üretilmesi anlamsızdır. Avrupa pazarı ise otomobil ortalama yaşının ABD ve Japonyaya göre daha yüksek olduğu bir araç parkına sahiptir. Bu sebeple Avrupalı üreticiler sorunsuzluktan ziyade ufak tefek tamiratlarla uzun yıllar hizmet edebilecek nitelikte araçlar üretmeyi hedefler. Lakin burada bir hususu düzeltmek gerek ki bu kıyaslama VW japon şeklinde değil Avrupalı Japon şeklinde yapılmalıdır. Keza Qashqai ile Superbi performan olarak kıyaslarken bu iki aracın ağırlık vites oranı sayısı gibi faktörleri de dikkate almak gerekir.

ali 18.06.2014 12:23

Şu aracın fotosu bile kalite algısını hissettiriyor.Kendim 1998 0 City kullanıcısıyım.Kayınpeder 2005 0 Caddy kullanıcısı.Vw ile Japon un farkını yıllar içinde görüyorsunuz.Benim araç içi ses giderek artmasına karşın Caddy hala aynı konfor ve sessizlikte.Benim aracın yol tutuşu giderek bozulmasına karşın Caddy halen aynı yol tutuşa sahip.Benim aracın plastik aksamı salmaları başlamasına karşın Caddy plastik aksamı halen taş gibi.Ha benim aracın motoru sağlam olabilir belki 50 binde.Caddy 98 binde turboyu yedi.Yaptırdık 1200 tl ye.Yola çıktığımda100 üzeri hıza çıktığımda hepsi unutuluyor.Yol konforu ve güvenliğini hissettiğinizde mantık ve hisleriniz Vw diyor.Dolayısı ile 1.6 tdi Tiguan ı beklemekteyim.Nasip ve param olursa alır binerim.Bu arada 0 1.5 eski kasa Qq ve 2.el 1.6 Tdi Süperb i kullanım fırsatım da oldu.Aradaki performans farkını kullanın ve görün.Qq kağnı gibi iken Süperb in performansı şaşırtıcıydı.Güvenli ve sessiz bir şekilde anında yüksek hızlara çıkıyor.Qq sadece uğulduyor.Hız ibresi benim City gibi nazlana nazlana çıkıyor.

toyotacı 16.06.2014 18:11

sorunsuzluk artık hikaye diyen arkadaş düşük yakıt tüketimiyle kazandığın parayı yedek parçaya ödersen nasıl kazançlı çıkacan???

zozi 15.06.2014 17:25

suv pazarının gelecekteki veliahtı markalar bmv nedeni düşük hacimli düşük emisyonlu güçlü motor gamı ve çeşit artık bol yakan arabalar gözden düşüyor artık az yakan ve atak olanlar revaçta araplar kaç araba alıyor artık rusya ve çin var bu pazarlarıda dikkate alacaksın bu pazarları almanlar dikkate alıyor ve satıyorlarda

zula 15.06.2014 17:13

japonların ülkemize olan yatırımlarından dolayı japonları tutarım ama atmosferik motorda ısrarcı olmalarından dolayı uyuz oluyorum hiç riks almıyorlar bu sene itibari ile wv toyotayıda geçecek ilk beş ay itibarı ile 4milyon yüzbini geçmiş hala japonlar eski mantıkla devam etsinler millet yakıt ekonomisi ve performansa bakıyor sorunsuzluk artıl hikaye

toyotacı 15.06.2014 01:20

tabii ki vw kötü bir marka değil fakat kullandığı aşırı beslemeli motorlar sıcağa pek gelmiyor.ayrıca kuzey amerikada vw 10 sene garanti verip anca satabiliyorken bizde 2 sene garanti verip, tabii bazı şeyleri de içermiyor, insanlar 6 ay sıraya giriyor.daha vwnin türkiyede yatırımı yok ama türkiyede vw sebepsizce seviliyor.adamlar sevse türkiyeyi polonyaya yeni kuracağı fabrikayı türkiyeye kurardı.biraz marka algısından ziyade iyi olana yönelmemiz gerek mesela yerli otomobil gibi

Ercan BOZBOLA 14.06.2014 15:01

Son cümleniz herşeyi özetlemiş "Başarılı marka değil,başarılı model ve tasarım olur!" Dilinize sağlık bu çok yerinde bir yorum olmuş. Bunlara ek olarak bazı noktalara değinmek isterim. Kendime ait büyük bir şirketim var ve her zaman başarının anahtarı dediğim noktalar var bunları belirtmek istiyorum
1- Müşteri ne istiyor ve biz bu talebi hangi oranda karşılarız : Yani 1.6 dizel beklentisi olan bir müşteriye 1.8 benzinli motorla karşılık veremezsiniz.
2- Şirket olarak hedeflerimiz ve önceliklerimiz nelerdir : Önceliği güvenlik olan bir şirketten donanımsal anlamda zengin araç yapmamış diye bahsetmek gereksiz ve haksız olur. Hedefinde Avrupa pazarı olmayan bir markadan Avrupa pazarında çok şey beklememek gerekir
3- Hangi kulvarda güçlü hangisinde zayıf olabiliriz : Örneğin Pick-up kamyonet satışı çok güçlü olan TEMSA,binek grubuna önem vermiyor. Binek grubunda güçlü olan VW ağır ticariye önem vermiyor. Firmalar bunu profesyonel anlamda değerlendirirken bize kala kala marka fanatikliği kalır ancak :)

tyrell 13.06.2014 09:03

Sayın Bozbola, bilgiler için çok teşekkürler. Lakin galiba bir noktayı kaçırıyoruz. Volkswagen araçları iklim olarak Orta Doğudan çok da aşağı kalmayan Orta ve Güney Amerika, Siyam ve Güney Çin gibi pazarlarda yoğun şekilde kullanılıyor ve tercih ediliyor. Bu durumda faktörün sıcaklık olduğu fikri pek olası gözükmemekte keza Japon ve Amerikalı üreticilerde araçlarında alüminyum motor bloğu kullanıyorlar. Keza Toyota'nın 3UZ-FE kodlu motoru (bu motor 4.3 litre hacminde ve V6 konfigürasyondadır) alüminyum blok kullanır. Toyotanın 3 litre üstü motorları kullanmasındaki asıl neden zannımca elinde aşırı besleme (turbo, supercharger, kompresor vs.) sistemine sahip o güce çıkabilen motorlar olmamasıdır.
Dediğiniz gibi Arap ülkeleri VW için hiç bir zaman öncelikli olmadı. VW grubu için bugün öncelikli pazarlar Batı Avrupa, Çin ve Kuzey Amerika olarak sıralanabilir ki bu pazarların ilkinde ve ikincisinde pazar lideri konumundadır. Gene bu pazarların SUV segmentinde de iyi bir konumda bulunmaktadır. Burada ufak bir düzeltme yapmak isterim. Touareg'de 2.0 TDI motor kullanılmamaktadır. Bu araçta kullanılan en küçük motor 3.0 TDI V6 dır. Bu araç Porsche Cayenne ile birlikte Slovakya da aynı üretim hattında aynı platform üzerine üretilmektedir. Farklı elbise giymiş bu ikiz kardeşlerden biri Arap ülkelerinde gayet bulunabilir iken diğerinin olmaması tamamen imaj ve pazar hakimiyeti ile alakalı bir durumdur.

Bu kadar söylemin arkasından sanki VW hayranıymışım gibi bir durum oldu, elbette Toyota da son derece kaliteli ve nitelikli otomobiller üreten bir marka öyle olmasa zaten dünyanın en büyük otomotiv üreticisi olamazdı. Keza VW grubunun da maalesef Jetta gibi Corolla sen önden buyur diyen modelleri var. Netice itibariyle başarılı marka olmaz başarılı ya da başarısız model olur gerçeği bugün otomobil dünyasına yön veren ana akımdır. Herkese keyifli sürüşler dilerim

Ercan BOZBOLA 12.06.2014 15:01

Sayın Tyrell bende makine mühendisiyim ve söylediklerinize katılıyorum. Sanırım ek bir bilgi lazım : aliminyum motor bloğu yüksek sıcaklıklara ve basınca dayanım sorunu yüzünden dizel motorlarda tercih edilmez,ancak turbo beslemeli benzinli motorların bazılarında tercih edildiği görülüyor (çift soğutma ve çift intercooler gibi çözümlerle) ancak aliminyum blok kullanmanın esas faydası daha hafif bir gövde tasarımı sağlamaktır. Döküm gövde ise daha zor işlendiği ve dökümü biraz daha zor olduğu için hem maliyet olarak hemde ağırlık olarak bir dezavntaj ancak turbo dizel motorlar için en uygun olanda döküm gövdedir. Şimdi gelelim VW ve Toyota'nın motorları arasındaki farka : VW genel olarak benzinli motorlarında basit bir prensiple hareket ediyor,düşük hacimli ve yüksek performanslı motor ve bu sadece motora ek bir güç ünitesi yani turbocharger ile mümkün oluyor (supercharger saymazsak) ve bu yüzden son modellerinde genel olarak bu motorları tercih ediyor (1.2 TSI Golf motoru gibi). Diğer taraftan VW dizel teknolojisinde yılların tecrübesi ile gerçekten çok başarılı ve birçok Japon firmasıda VW motorlarını modellerinde kullanıyor. Toyota ise kendi dizel motorlarında 1.4 D4-D gibi gerçekten başarılı ancak özellikle SUV segmentinde sıcak Arap çöllerinide düşünerek V8,V12 3000 CC ve üstü benzinli motorları tercih ediyor ve bu pazarda lider olmasının altında yatan gerçekte bu diye düşünüyorum çünkü bu motorlar gerçekten çok başarılı.

Şimdi esas konu başlığına dönmemiz gerekirse VW SUV pazarında lider olmak istiyorsa öncelikle çok aşırı sıcak ve soğuk hava koşullarında sorunsuz çalışacak araçlar üretmek zorunda ancak iklim şartları çok ağır olmayan Akdeniz ülkeleri haricinde bu çıtayı hala yakalayabilmiş değil çünkü hedef pazarı hiçbir zaman Arap ülkeleri olmadı, peki Akdeniz ve Avrupa ülkeleri için büyük başarı yakalaması mümkün mü diye sorulduğunda 2.0 TDI motorla Touareg gibi saçma sapan bir SUV yerine aynı ebatlarda sağlam karoser üstüne inşa edilmiş yeni bir model OK

toyotaci 12.06.2014 11:09

Okudugum bir makalede alimunyum alasimin VW motorlarinda kullanildigi ve bunun da sicaklara dayanmasinda geride biraktigi yaziyordu

vahit bülbül 11.06.2014 16:55

Şu resimde görülen arabaya bile tav oldum imi.

tyrell 11.06.2014 14:48

Sayın toyotacı mühendislikte kelime oyunu olmaz. teknik, spesifik olmayı gerektirir ki doğru neticeye ulaşılabilsin. Kaputun altını motor olarak kabul ederseniz bir aklı evvelde çıkıp motorun plastikten yapıldığından dem vurabilir. sonuçta plastikten yapılan bir sürü motora yardımcı sistem, ekipman, malzeme var.

Bunların yanında madem konuyu açtınız o zaman fikirlerin arkasını da biraz bilgiyle dolduralım. Alüminyum ve alaşımları için dayanıksız demek doğru bir yaklaşım değildir. Keza nemli ortamlarda dış hava koşullarına çelikten daha dayanıklıdır alüminyum çünkü paslanmaya bağlı korozyon olmaz. tam tersi olarak yüksek sıcaklık ortamı söz konusu olduğunda da çelik daha dayanıklı diyebiliriz. Gerekliliğe yönelik doğru alaşım malzemeleri ile güçlendirilmiş bir alüminyum alaşımın çekme testinde çelikten %30 daha iyi netice verdiğini bizzat laboratuvar ortamında kendim test ettim. Buna benzer neticeleri internet ortamında bulabilirsiniz tabii bunları kelime oyunu olarak kabul ederseniz o zaman doğru bilgiye ulaşmak maalesef mümkün olmaz.

emrah 11.06.2014 11:17

volkswagenin fiyatları çok pahalı tamam kalite yol tutuş vs çok iyi ama şuan bu pazarda toyotanın lider anlamda devam edeceğini düşünüyorum. sonuçta tr de volkswagen yeni model getirse bile 1.6 tdi highline vs donanımında dizel bi araba alsan 120binden aşağı alamazsın inanmam. burdan şu sonucu çıkarıyoruz toyota hala lider.

toyotacı 10.06.2014 13:17

benim kastettiğim şey motor aksamlarının dayanıklı maddeden yapılmasıydı.tyrell siz orda kelime oyunu yapmışssınız sonuçta soğutma sistemi de motorun bir yardımcısı.

hakan 09.06.2014 18:31

sanırım vw nin imajı türkiyedeki kadar dünyanın hiçbir yerinde iyi değil ama biz tabiri caiz se yüzümüze bakmayan vw nin ağzının içine bakıp 6 ay sıraya yazılıyoruz bence toyotaya biraz haksızlık ediyoruz adamlar en azından türkiye ye yatırım yapıyor

tyrell 09.06.2014 18:13

Hiçbir otomobil markası ya da grup Türkiye pazarına bakarak strateji belirlemiyor. yazıda belirtildiği gibi gerçekten global satış adetleri bakımından SUV pazarı liderlik savaşı Toyota, Nissan gibi Japonlarla GM, Ford gibi ABD devleri arasında yaşanıyor ve şimdilik bu savaşta Toyota lider konumda. VW için ise ilk hedef şimdilik ilk 5. Buna sebep Toyota'nın VW'den daha iyi olması ya da VW'nin diğerinden daha iyi olması değil. Bu, tamamen, Toyota'nın bu pazara daha erken girmiş olmasından kaynaklanıyor. İlerleyen zamanlarda elbette VW ya da başka bir markayı bu pazarda lider olaak görebiliriz.

Sıcaklara dayanıklı motor olmaz. Sıcaklara dayanıklı soğutma sistemi olur ve kendi ar-ge birimi olmayan ve bu anlamda tamamen Renault kaynaklarını kullanan Dacia için bile böyle bir soğutma sistemini geliştirmek çocuk oyuncağından daha basit. Bu durumda Avrupalı hacim markaların (Citroen, Fiat, VW) zengin Orta Doğu ülkelerinde başarılı olamamasının sebebi tamamen ürünlerinin bu pazara uygun olmaması olarak özetlenebilir. Şöyle ki 80 li yıllarda elektrikli cam klima gibi donanımlara Japon ve Amerikan otomobilleri standart olarak sahipken sen tutar da ekstra ücret talep edersin satış yapman zor. Hitap ettiğin pazar uzun düzlüklerden oluşan yollara sahip olduğundan ürettiğin aracın mükemmel yol tutuş kabiliyeti hiç bir alıcıya avantaj olarak gözükmeyecek ve tercih listesinin sonlarında kalarak zaman içerisinde pazardan silineceksin. Suudi Arabistan için de durum bu mertebede. Lakin teknoloji konusunda Arapların başarısı !!! göz önünde bulundurulduğunda tercihlerine pek de değer verdiğimi söyleyemem.

toyotaci 07.06.2014 18:04

Duzeltme:Alimunyum alasim dayanaksizdir.

toyotaci 07.06.2014 10:54

VW nin motorlarinin dayanakli olmamasi aluminum gibi sicaga dayanaksiz malzemeden yapilmasidir.valvematic de Bu sorun yok

Mrt 07.06.2014 02:01

1.6 tdi modeliyle Tiguan sınıfının tartışmasız lideri olur

mr emre 06.06.2014 20:48

toyotanın tahta oturduğunu bence sadece rakamlar söylüyordur. hali hazırda bütçem elverse toyota almak yerine şuan piyasayı eline almış dizel otomatik kombinasyonlu kia sportage tek tercihim olurdu. öte yandan vw piyasaya suv sürse bile bu suv harekatı tamamen yüksek maliyetle alıcıya yansıyacağı için suv tercihinde 1.6 dizel otomatik olmadığı sürece kimsenin yeni suv modellerine yaklaşacağını sanmıyorum..

fiatcı 06.06.2014 20:02

umre dolayısıyla bir sene kadar önce suudi arabistana gittim tabiri caizse orada bir tane Avrupa marka araç görmedim. sokakta dolaşan taksiler Toyota camry polis araçları Amerikan ford crown Victoria sıradan arapların kullandığı araçlar ise dev land cruiser gmc chewrolet suburban tahoe ve benzeri iri suvlar araba meraklısı olduğum için ibadetlerim harici kalan zamanımı arabalarla ilgilenerek geçirdim.Toyotacı arkadaşın dediği gibi Toyota avalon marka bir araçla mekkede epey bir dolaştım benim kullandığım 3.5 litrelik v6 motoruydu ve benzini resmen içiyordu fakat arabistanda en son düşündüğün şey yakıt olduğundan öyle bir derdim hiç olmadı harem bölgesinin dışında epey bir sürat yaptım benzin bitince türk parasıyla en fazla 15 20 liraya yani 30 40 riyale 70 litrelik yakıt alıp 'depo o kadar alıyordu' sürüşe devam ettim orası gayet sıcak bir bölge heryer resmen cayır cayır yanıyor haliyle arabanın içinde sürekli klima çalışıyor eğer camı açarsan içeri giren hava saç kurutma makinasının çıkardığı havayla aynı sıcaklıkta oluyor kavurucu sıcaklık altında arabanın motoru çöl güneşine sabahtan akşama kadar maruz kalmasına rağmen hemde yüksek devirli kullanımda bile hararet mararet yapmadı ama bunun sebebini yanımdaki bir arkadaş buraya ithal edilen arabaların extra bir soğutma sistemine sahip olduklarını ek radyatör ve intercoolera sahip olduğunu özellikle Toyota marka araçların böyle geldiğini söyledi. zaten başka türlüsüde düşünülemez benzinin bol ve ucuz olduğu ülkelerde bariz şekilde japon arabalarının üstünlüğü göze çarpıyor ama bunun volkswagenin burada satmamasının sebebinin sıcaklığa dayanıksız motor üretmekten kaynaklanmadığını düşünmüyorum çünkü vv nin neredeyse aynı iklim şartlarına sahip tunus Cezayir ve fas gibi kuzey afrika ülkelerinde sattığını iyi biliyorum olay bence tamamen akaryakıt fiyatlarıyla alakalı bir durum yani arabistanda 1.4 tsi tiguanı kim ne yapsın velhasıl kelam türkiyedeki ww nin eşsiz benzersiz imajından Arabistan çöllerinde eser yok.

moll 06.06.2014 18:34

bu sene yada geleceksene indirebilir çünki arada çok cüzi bir fark var wv turbo motorları ezdi toyotayı toyota eski tas eski tarak

Mahmut DERVİŞOĞ 06.06.2014 15:31

Müthiş görünüyor..

Ramiz 06.06.2014 14:14

artık SUV modeller daha çok tercih edilecek önümüzdeki dönemde

toyotacı 06.06.2014 11:37

vw toyotayı tahtından mı indirecek? hiç güleceğim yoktu! vw sıcaklara dayanıklı motor yapamadığı için toyota forever! Bizim ülkemizde ise durum farklı.toyota türkiye ülkemize vw gibi motor seçenekleri getirmediği için ve performans verisi olarak biraz daha geride olduğu için ülkemizde vw daha çok tercih ediliyor.ama performanstan ziyade uzun süre kullanırım diyenler toyotayı tercih ediyor durum bu.ayrıca toyota avrupada ve amerikada satılan arabalarını türkiyeye getirmiyor.mesela amerikada satılan avalon modeli gelsin mercedesi audiyi bmwnin satışlarını yüzde 30-40 düşürür

b.ç. 06.06.2014 09:40

suv için, kıa sportage. gerisi hikaye.

Ercan BOZBOLA 06.06.2014 09:36

Kimsenin beğenmediği Touareg mi yoksa 1.4 TSI ve 2.0 TDI gibi gereksiz 2 motor seçeneğiyle piyasaya sürdüğü Tiguan mı Toyota'yı tahtından edecek:) Gerçi Toyota'nın son RAV-4 hüsranını bu tartışmaya eklersek VW cephesi her durumda bir adım önce çıkıyor ama unutmamak gerek diğer japon markaları ve özellikle Kore markaları bu pazarda çok ciddi bir paya sahip ve hızla büyüyor. Porsche Cayanne gibi efsane ve muhteşem bir SUV imalatçısı olan VW bu pazara hükmedebilir mi diye sorulursa neden olmasın demek gerekiyor ama