2015 Volkswagen Golf 1.6 TDI Midline Plus

  • Silindir Hacmi 1598 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 11.9 sn
  • Beygir Gücü 90 HP
  • Maksimum Hız 185 km/s
  • Yakıt Türü Dizel
  • Uzunluk 4255 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 4.4 lt
  • Genişlik 1799 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 3.4 lt
  • Yükseklik 1452 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 3.8 lt
  • Bagaj Hacmi 380 lt
  • Vites Tipi 5 İleri Düz
  • Boş Ağırlık 1280 kg
  • Maksimum Tork 230 Nm
  • Yakıt Deposu 50 lt
  • Lastik Ölçüleri 195/65 R15
  • Yıllık Vergisi 997 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
94
89
65
71
Euro NCap Çarpışma Testi standartları sürekli geliştirilmekte olduğundan geçmiş yıllara ait sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamazlar.

2015 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir4940 06.12.2015 18:04

Bu araç ta Jetta-Caddy gibi satıştan kaldırıldı mı veya ileride kaldırılabilir mi? Elimizde patlamasın sonra !

Misafir9654 19.11.2015 09:23

YAA ARKADAŞLAR SİS FARI DEDİĞİNİZ 250 LİRALIK BİRŞEY OLSA DA OLUR OLMASA DA AYRICA C SINIFI SEGMENTİNDE YALITIM VE MALZEME KONUSUNDA TARTIŞMASIZ SINIFININ EN İYİSİ ... 90 BEYGİR DİYEN ARKADASIM ARABAYA BİNMEDEN KONUŞMASI KOLAY DİGER MARKALARIN 105 115 BG MOTORLARINI HER ZAMAN ALT EDECEK BİR MOTORA SAHİP.. ALACAK ARKADAŞLAR HİÇ DÜŞÜNMEDEN ALABİLİR ..

Misafir1741 18.11.2015 12:48

Tamam da direksiyondan kumanda, sis olmaması, 90 beygir olması yalan değil ki? Elalem 1.6 dizel136 bg/320Nm motor yaptı? Ayrıca vw emisyon skandalı nedeniyle rezil oldu, tüm dünyada çok ağır tazminatlar ödeyecek, belki şirket sıkıntıya düşecek.

Misafir1757 18.11.2015 09:55

Yahu direksionda kumanda yok, sis yok , 90 beygir vb. berbat diyorlar....
ben 2 senedir kullnıyorum...
Birincisi yüksek donanımlarda bulunan bütün güvenlik paketleri mevut
İkincisi yüksek donanımlarda bulunan sanzıman özellikleri aynı (start-stop , yokuş kalkış destegi de dahil)
üçüncüsü, ses yalıtımı inanılmaz iyi...yüksek donanımdakiler ile de aynı
dördüncüsü....90 beygir;araba ilk hızlanmada atik değil ama sonrasında 180-200 lere cok rahat ulaşabiliorsunuz ve yol hakimiyeti cok iyi

turan mollahüseyinoğlu 18.11.2015 11:51

tahminim bazı araçlar hakkında , o aracı hiç kullanmadan dizayna , fiyata , kulaktan duyma bilgilere göre eleştiriler yapılıyor. Golf kullandım 2 yıl size katılıyorum..

Gürkan 25.06.2015 16:16

90 bg-5 vites yer uçağı;üstelik15 inch (polo jantı) jantları ve üzerinde korna olan (fonkiyonsuz) direksiyonu da var. :-)

Mendu 06.06.2015 10:04

Traktörlerde bile direksiyonda kumanda tuşu var 60 bin TL konfordan söz edilen binek arabada yoksa ...

Ayrıca 1.6 ve sınıfındaki araçlara göre kasa hafif olmasına rağmen bu aracın performansı niçin düşük olur.

bence paranıza yazık az değil adı golf kullanıyorum demekse ben ilk baktığım yer direksiyon ve farları boş araç alınmaz bence

Vahit 05.06.2015 19:27

Direksiyndan kumanda yok. Direksiyonun üzerinde sadece korna var.Jantlar da 15 inch (B segmenti jantı).

ismail 05.06.2015 17:18

yukarda direksiyonda kumanda sistemi var diyo.yok ki bu pakette

SERHAT 27.03.2015 16:10

murat beye katılıyorum benmde daha önceki aracım golf 6 benzinli idi cok guzel kar edip sattım smdde kısmet oldu golf 7 dizel aldım cok memnunum bir depoyla mersin gibi bir şehirde 900-1000 km yapıyorum rabbim isteyen herkese nasip etsin..

Davut 23.03.2015 19:46

C sınıfı bir arabada 90 bg, 5 vites motor ve 15" jant (clio jantı ebatı)??? Elalem gidiyor mersine, bu tersine :-) Ne de olsa milletimiz sıraya yazılmaya devam ediyor, isterse 4 vites 70 bg olsun, yine sıraya girerler :-)

Murat 23.03.2015 00:46

ilk Golf 6 1.4 TSİ 15000 KM sürdüm çok memnun oldum ve satarken 1 kuruş zarara girmedim. Ardından Golf 7 TSİ aldım ve inanılmaz bir fark vardı daha az tüketim performans harika ve çok severek kullandım ve onuda daha dün sattım bırakın zararı kar bile ettim yani Golf ikinci satışında harika hep te ilk talipleri aldı :)) birkaç gün içinde inşallah Golf7 1.6 TDI Midline alacağım şimdiden çok seviniyorum. Vazgeçilmez Markam oldu. Kaç gündür diğer markaları inceliyorum benim için hiçbiri Golf tumuyor Jetta bile altında kalıyor. Sık sık yurtdışına gittiğim için araç kiralıyorum hemen hemen tüm yeni Markaları kullandım benden tavsive Astra dan uzak durun ne kadar görünüşü güzel olsada kalite ve performans benim için çok kötü. İ30 tavsiye ederim yol tutuşu mükemmel, skoda tavsiye edebilirim, Renault Megan Cilio ve laguna hepsini yıllarca kullandım tek sıkıntıları devamlı elektronik ve asıl favorim Passat kombi. Bide yılda 20000KM ğeçmiyorsanız Dizele gerek yok....

Çağrı 19.03.2015 00:18

iddetle golf 7 tavsiye ederim özellikle dizel boş olsun vw olsun performans Sürüş keyfi Yakıt tüketimi harika pişman olmazsınız vw diğer markalara göre bir adım önde yakıtı iyi yerden alırsanız bakımını zamanında yaptırırsanız dizel motor uzun Ömürlü dür

butkuci 13.03.2015 22:59

Arkadaşlar neyin hesabını yapıyorsunuz.Dizel motorların yakıtı daha ekonomik olduğunu çocuk bile anlamışken!Herkes kendi bütçesine göre hareket ediyor.Herkesin arabası hayırlı olsun.Allah kazasız belasız kullanmayı herkese nasip etsin.En önemlisi bu gerisi hikaye.

Harun 07.03.2015 21:20

bana göre astra sağlamlık,iç dizayn ve motoru sessizliği ayrıca 320 tork 136 hp olup az yakıt tüketimi daha iyi bence astra vw golften çok daha üstün bi araç unutmayın ki opel ebinen insanlar kolay kolay başka arabaya binmez

ismail 27.02.2015 21:08

slm bi tamirci ve binici dizel ve benzinli araclarda yakıt olarak şunu açık etmek istiyorum .kısa mesafe genelde küçük viteste kulanıyorsanız uzun yolda 6lt yakan bi dizel basettgm şehr içindede buna yakn bişi yakar.ama benzilnliye gelirsek uzun yolda 6 lt yakan bi araç ş. içi 8 lt yaka. yani demek istedigm uzn yolda 100 km nin üstünde giderseniz dizel bezzinliye göre çok düşmez yakıtı.

hüseyin 21.02.2015 16:27

garip merhaba bende jetta diye gittim golf aldım acentada yanyana duruyodular ikisininde kapılarını aç kapa menşey farkını gözünle gör meksikalı olduğu belli oluyor ve tüketim golften bi çıt yukarda

hüseyin 21.02.2015 13:20

merhaba arkdaşlar bende yeni aldım mid.versiyon tdı ilk depoyla çok zorlamadan 190 km bir izmir şehir içi turundan sonra çanakkale merkeze gidip geldim 890 km şu an daha 160 gider diyor fabrika verilerini şu anda göstergede görmek zor fakat malum çanakkale yolu edremitten sonra zor kaz dağları falan (giderken 4 yetişkin dolu bagaj/dönüşte 2 yetişkin dolu bagaj) sürüşe diyecek yok daha ne olsun dizel ama motor sesi yok gaza yuklenince arkada kaybolanların verdiği keyif 50 litreyle 1000 km daha "0" ilk km ler ilerde ses ve yakıt ne olur bilemem ama çok farketmiyeceği kanatındayım hoşçakalın

Akif 20.02.2015 11:31

90 bg motor, 5 vites ve 15 jant,donanım sıfır. Sanırım konuşmaya gerek yok

Recai 06.12.2014 21:45

60500'e i30 bluedrive 1.6 dizel128bg/260Nm, 6 ileri var. Bu donanımyeni çıkmış. Sadece park sensörü ve jant yok. Midline plustan çok daha dolu ve güçlü.

garip amasyalı 02.12.2014 21:42

arkadaşlar 2014 vosvogen jetta 1.6 dizel manuel 105 beygir almayı düşünüyorum kullanan veya tavsiye edeceginiz durumları yardımcı olursanız sevinirim

serdar 19.11.2014 10:32

eski hyundai yeni vw kullanıcısı olarak golf 7 gercekten hem ekonomik hem güvenilir hemde 2.eli kuvvetli bir araba. almak isteyenlere şiddetle tavsiye edilir.

Hünkar 14.11.2014 11:49

Sis yok, fonk direksiyon yok, 90 bg 5 vites, 15" jant (clio jantı ebatı). Sonuç=BERBAT

Hasan 12.11.2014 12:57

Bana sorarsanız Astra 1.6 alın, aynı fiyata pek çok donanımı alabiliyorsunuz. Bu araç VW Golf tamam, sağlam araba, isimli araba ama bu fiyata direksiyonda kumanda bile yok, çoğu donanım yok. Aynı fiyata yine Alman arabası Astra üstelik pek çok donanımla. Kalite aynı fiyatı daha uygun.

erdal 18.10.2014 16:38

90 beygir yetiyor mu bu arabaya

BUTKUCİ 03.10.2014 22:56

yıllardır benzinli araç kullandım.doğru dürüs binemedim.gözümü benzin göstergesinden ayıramazdım.şimdi allah sıfır golf 7 dizel nasip etti,benzin istasyonunun yolunu unuttum desem samimiyetime inanın.benzinli ile asla kıyaslanmaz.bu dediklerimi ukalalık olarak algılamayın lütfen.imkanınız varsa dizelden yana kullanın derm.30 yıllık tecrubemle söylüyorum.lütfen hava atıyor diye düşünmenizi istemem.bu bir hayat tecrubesinin aktarılması olarak kabul ediniz.

Ekrem 02.10.2014 00:12

Benzinliyi az kullanacağınız için daha az yakar! Fazla km yapamayacağınız için de 2. el'i para eder!

oğuzhan 31.08.2014 23:52

bu kadar para hız sabitleme yok ya ww iyice götürüyo bizi

sss 18.07.2014 08:57

bende golf almayi düsünüyorum, yillik ortalama 10.000 km yapmayi planliyorum, 1.2 TSİ mi yoksa 1.6 TDİ midiline mi tavsiye edersiniz arkadaslar.

Olcay 16.07.2014 14:11

rodaj döneminde fazla yakar 5 bini geçince rodajdan çıkmış araba normal değerlere ulaşmış :)

Yasas 16.07.2014 04:19

Olcay, düzeldi artık. Hep şehir içi kullanıyorum. Ortalamam 6. Şehir dışına çıkarsam 4'ü bile görüyorum. Araba 5 binden sonra düzeldi :)

Olcay 14.07.2014 17:18

Yasas, senin aracında bi problem var bence bu arabanın şehir için 6.5 lt'den fazlası imkansız.

Yasas 07.04.2014 00:43

Valla ortalama 30 ile şehir içi yapsam 8 lt'den aşşağı yakmaz. Şehir dışına çıktım geçen gün. 100e sabitledim. 3.8 ortalama yaptım ancak kısa mesafe 1-2 viteste normal üstü yakıyor. 10 litre ortalamyı görüyorum.

midline golf 7 26.03.2014 13:58

Aracım şuan 3000 de bursa trafiğinde şehir içi ortalama 6.litre (ort hız 30 km) şehirlerarası 4.3 litre yakıyor (110 km ort)

Yasas 24.03.2014 01:21

Hasan bey benim aracımda 2200 de ben hep şehir içi kullanıyorum ort. 6.5 civarı. Şehir dışı ise bazen 5 bazen 4.5 a kadar düşüyor. Ancak golf 7 kullananlar hep daha az yaktığını söylüyorlar. Fabrika verileri de öyle diyor. Sorun bende sanıyordum. Golf 7 kullanıp da benim verdiğin değerlere sahip ola var mı???

hasan 17.03.2014 03:06

1.6 tdi midline plus sahibiyim. aracımdan çok memnunum.. şehir içi ortalama 7 şehir dışı 110 km ile 5 yakıyor.
şu an 10.000 km deyim. servisten sonra servis fiyatları ile ilgili de bilgi verecem.

Yasas 24.02.2014 22:46

Emre bey haklısınız. Ben 20 gündür aracı kullanıyorum. Daha önceki araçlarım hep bir alt sınıftı palio corsa albea. O yüzden araç bana mercedes gelmiş olabilir. Ancak yol tutuş, hızlanma, konfor süper. Golf 6 yı bilmediğim için eski dizel arabalarıma göre anlatıcam size. Yalıtım çok iyi. Motor sesini camlar kapalıyken duymuyorsunuz. Bu çok hoşuma gitti. 1.6 midline var bende, yani en boş paketi. Zaten highline ve comfortline'dan çok eksiği yok. Beğenmediğim yanı böyle bir araba, 67 bin değeri var şuan ama direksiyonu boş. Oraya kumanda koymak çok mu külfetti de koymamışlar. Yakıştıramadım vw'e. Start stop özelliği bence hiç ekonomik değil. Uzun ışıklarda durmıyacaksam kapatıyorum. Şuan ortalama 30 kuruş yakıyorum. Ancak km daha 1100. Sanıyorum 1-2 depo sonra o da düşecektir. Arabalardan çok anlamam o yüzden normal şeyler yazdım. Daha çok bilen varsa yazsın ben de öğrenmiş olurum.

zafer 24.02.2014 12:34

yazınızı görünce yardımcı olayım istedim elimden geldiği kadar
1.2 dsg tsi var bende 5 ay oldu yol tutuşu iyi ses olayı içeri ses almıyor araba konforlu ve rahat çekiş ve ivmelenme benimki benzinli olduğu için yorum yapmayım yanıltmasın yani memnun kalacağından eminim burada maalesef böyle motor ustalarına bile kafa tutan yazar arkadaşlar var :)) konfor rahatlık ses yol tutuş benden motor çekişte dizele binen bi arkadaş yazsın negatif bişi yazmak istedim valla aklıma gelmedi hala düşünüyorum gelince yazarım

Emre 24.02.2014 01:38

Ya allah aşkına biriside araç hakkında yorum yapsın... Bu ne böyle yok dizel yok benzin farkı amorti eder etmez bu tamamen göreceli bi kavram... Buraya yorum bölümü koyulmasındaki amaç araç hakkında kullanıcıların olumlu ve olumsuz yönlerinin belirtilmesi değilmi???? Birisi şu meret araç hakkındaki yorumlarını yol tutuşunu sesini ivmelenmesini iç konforunu beklentilerini nekadar karşıladığını yazabilirim??????

Yasasü 02.02.2014 00:07

Bilinçli rumuza katılıyorum sonuna dek. Şehiriçi yakıt demek normal şehirler için geçerli. İstanbulda yaşıyorsanız buna 1-2 litre eklemeniz gerekli. 1.2 paliom vardı. 35 kr yakıyordu. Satıp 1.7 corsa dti aldım. Şimdi 27-28 kuruş yakıyor. Bu araçlar normal araçlar. Hafta içi Allah kısmet ederse 1.6 tdi midline golfümü teslim alıyorum. Yakıt durumunu sizlere bildşricem. Ancak istanbulda yaşıyorsanız ve de işe arabayla gidiyorsanız, dizel araba ekonomik olacaktır.. Saygılarımla

Erhan 29.01.2014 21:50

1.2 tsi dusunen arkadaslar varsa kesinlikle 1.6tdi tavsiye ediyorum.1.2 alipta az yakar diye dusunmeyin.ben 1.6 tdi aldim yakit konusunda cok memnunum.benzin istasyonunu googledan buluyorum o derece istasyonun yerini unutuyorum ;)

bilinçli 30.10.2013 23:47

herkese merhaba,öncelikle bütün arkadaşların yorumlarına saygı duyuyorum.burada es geçilen hangi şehirde ve trafik yoğunluğunda kullanılacak araç.yakıt sadece araba hareket halindeyken hesaplanacak bir şey değil.istanbul da yaşıyorsanız senede 10.000km hatta 8.000 km'de yapsanız dizelden başka şansınız yok.en az yakan benzinli 1.4tsı golf dod 2. elde 100km -8,2 yazıyor buna bir de ist.trafiğini eklerseniz 10lt civarı ben k.çekmeceden şişliye 25km 1,15-1,30 dakikada geliyorum kısaca sadece km hesaplarsanız yanlış heap yapılmış olur.ayrıca sadece hafta sonu kullanmayı düşünüp kapının önünde dursun mantığıyla ucuz diye 2. eli 25-30 bin tl verip rahat binememek(bana göre arabam varsa ayda en az 800 km yapmalıyım ki arabamın olduğu psikolojisini yaşayım) km başı kullanan arkadaşımdan biliyorum sıfır aldı 1.4tsı jetta 450-500krş yani 800x450=382 tl yapar.sadece hafta sonları için bana göre çok lüks şu an 2005 1.3cdti corsa kullanıyorum şehir tarafiğinde 250krş yakıyor yani km'de 200krş az 800x12=9600kmx200krş=1.920tl yapar 10.000tl fark verseniz 5 yılda amorti edersiniz ayda 15000 km yapanları varın siz hesaplayın.tşklr.

anatolia 28.10.2013 22:46

İkinci eli, piyasada en düzeyde olan bir araç. Kullanım ve kalite yönünden rakiplerinden bir gömlek üstte. Türkiye'ye getirilen Golf'ler Almanya'da üretiliyor. Türkiye'de alınabilecek arabalar içerisinde ilk sırada geliyor. Benim sizlere tavsiyem ikince el, konfor, yakıt ve sağlamlık bakımından C segmentinde 1-Golf 2-Toyota Coralla 3-Honda Civic 4-Hyundai İ-30 5-Ford Focus'tur. Bu benim kişisel fikrimdir...

ali fuat 10.10.2013 21:32

bayiler her ay sonu belli bi satış yapmak zorunda yapamazsa karı düşüyor. o yüzden sattı gösteriyolar 2. el olarak biraz uygun fiyata satıyolar.

midline 18.09.2013 15:35

liste fiyatı 58.100 iken internet üzerinde ilanlarda galericilerden 0 km. 90 ps 230 nm midline dizel araç ilanları var 56.500 -TL. bilgisi olan varmıdır ne derece güvenilir sizce bu ilanlara.?. birde bu araçlar üzerinde hangi marka lastikle sıfır teslim edilmektedir yakın zamanda alanlar yardımcı olabilirse tşkler..

furkan 27.08.2013 20:00

105 ps yerine 90 olanı alıorum artık daha fazla fiyat veremem çok performans beklntimde yok sizce 90 ps olan nasıl ? hata mı yapıorum

golfmidline 27.08.2013 15:01

internet üzerinden sahibinden de galericilerin verdikleri ilanlarda
0 km. golf midline TDI 90 hp araçlar var üstelik liste fiyatından çok daha uygun fiyatlarla.. bayilerin pazarlık bile yapmadıgını düşünürsek bunlar nasıl veriyolar liste fiyatından daha uygun bir fiyatla bilgisi olan varmıdır? araçların garantili bayi çıkışlı oldugunuda söylüyolar..

furkan 27.08.2013 10:02

bnde bugun sipariş verdim 1.6 tdi mip plus, hız sab eklettim. kasım ortası aralık gibi geleceğini söylediler.o zamna inş euro düşer kampanya olur temennim bu ..performansının yetrli olacağını düşünüorum çünkü bnde corsa var 1.3 motor 70 hp 170 tork o bile bana ii gelio brz daha ii olsa yeter. yakıtıda sanırım şehir dışı 4 lt şehir içi kullanıma göre 6-7 lt olcak gibi herkes için hayırlısı olsun..

hakan 31.07.2013 10:55

Vlla herkes bişeyler söylemiş ama o dizel motor 100 150 bini geçince ilanlarda kullanıcı iseniz kaçınız o arabaları alır her an sorun çıkarma tehlikesi var kim bilir kim kullandı vs.. dolayısı ile dizelde 100 bini geçen arabalar ben asla bakmam bile ama benzinli motor çok başka...

küçük enişte 23.07.2013 18:53

Aynı motor ve şanzımanların kullanıldı skoda ve seatta benzinli ve dizel arasındaki fark 6-8 bin iken volkswagende 10binin üstünde. Bunun adının ne olduğu belli.

ahmet 19.07.2013 10:29

rodajını aşmamış 3600km deki sıfır i30 elit düz aracım bile karışıkta 7-7,5 lt yakarken 9-10lt lerden bahsetek gerçekten insafsızlıktır. ayrıca osman bey, o cümleyi ben de içimden geçiriyorum ama 3 kuruşa 5 köfte olmuyor. herkez cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez...

ahmet ören 19.07.2013 09:51

benim yöntemim şudur aldığım araçlarda da 10 yıldır bunu yapıyorum: az km benzinli araç alınır mümkünse en full versiyonu. sonra ortalama 1800 tl gibi rakamla araca lpg takılır ve aracınızın keyfi çıkartılır. çünkü lpg sistemleri artık çok sorunsuz. bir de işin psikolojik yönü var 50lt bir depo ortalama 250 tl'ye dolar, lpg de ise 70-80 tl verirsiniz aradaki fark uçurum. yani benzinliğe gidince 250 tl vermek nerde 70 tl vermek nerde :) Diyelim ki lpg li aracınız 160bine geldi satarken problem olmaz ama 160bine gelmiş bir dizeli satmak için uğraşırsınız, fiyatını kırarsınız vs.

LEON 19.07.2013 08:15

Benzınlı araçlar hep sıkıntı alan da fiatı ucuz olduğu için az km yaparım diyerek alıyor nasılsa gezmem diyor.kapının önünde dursun hesabı.Bugun bir ortamda 0 km yeni araba aldım dediğiniz zaman markadan sonra 2.soru dizelmi benzınlı mi oluyor.Benzınlı dediğiniz zaman burun kıvırıyorlar.Yeni nesıl benzınlı turbo motorlar rağbet görüyor gibi ama azcık gaza yüklenıyım keyif alıyım dersenız yandınız demektir.Öyle sakin kullanıp fabrika değerleri tutturmak için gözümüz yol bilgisayarında kullanırız.Bana göre en ekonomik araç clio dizel dir manuel için çok az yakıyor, kalite olarak görecelidir yorum yapmıyorum.vw ,seat,skoda,audi grubu zaten büyük bir pazar payı almış durumda ülkemız için konuşuyorum.Doğuş grubunun da arkasında olmasından dolayı.Manuel artık tercih edilmiyor çünkü bayanlar kesınlıkle istemiyor.Otomatiği varken neden manuelini alıyoruz derler.Aradaki fiat farkını bilmezler genelde.Keyifli rahat araba sürmek için bence dizel ve çift kavramalı şanzıman şart. Mutlaka alacak olanlar test edip görsünler.Arıza yapıyor diyorlar ama ben bir sorun yaşamadım sonuçta herkeste var herkes biniyo gayet güzel.toyota multimode dizel vardı şimdi dünya varmış diyorum.

M.CANSAL 18.07.2013 19:46

bir arkadaş yorumlarda civic in ikinci elinden bahsetmiş on bin tl değer kaybedeceginden falan ben 2011 de 27.250 TL. ye 2006 VTEC ES aldım km. 72.000 di aldıgımda bırakın değer kaybetmeyi şuan itibariyle 29.500 veriyolar aracıma şuanki km de 98 binde.. netde bakıyorum 2005 ve 2006 civic VTEC ES ler gerçekden 30 bin civarı ikinci elde honda olsun toyota olsun wv i aratmaz vw kullanıcıları sanmasınki sadece kendi araçları tutuluyo bu ülkede.. yakıt konusunda da km de 20-22 krş. civarı yakıyo lpg de bile sorunsuz bir şekilde.. cevremdeki dizel araç kullanan arkadaşların cogu bu değerleri yakalayamadıkları gibi dizel masrafları yanlarına kar kalıyo..

osman 18.07.2013 18:47

Benzinli kullanan arkadaşların içlerinden; keşke bu araç dizel olsaydı ve rahatça gezseydim dediğine adım gibi eminim. kendimden biliyorum. arabamı çok seviyorum ama bi de dizel olsaydı 10 yıl satmazdım diyorum. benzinli olduğu için 2 yıl ancak kullanırım.

Mustafa 18.07.2013 15:23

''ali'' (...) sana şöyle bir örnek veriyim yaklaşık 1.5 ton ağırlığındaki 5 ileri klasik tam otomatik vitesli 2.0 motor Honda Accord 80-90 arası sabit hızda 100km 5.1 litre yakıt tüketiyor.İstersen video linkiyle kanıtlayabilirim. Ayrıca Honda modellerinin hepsi lpg,cng gibi birçok alternatif yakıt sistemine de uyumludur.Honda gibi atmosferik benzinli motorlar temiz kullanımla 1.5 , 2 milyon km yi devirebilir(kanıtlanmış bir bilgidir)... Dizel araçlar tamam az yakar ama masrafıda çoktur, benzinli aracın verdiği sürüş zevkinide vermez, motor sesi bile çok iticidir, uzun yıllar sorunsuz kullanamazsın(dsg triptonik şanzımanıda kullanamazsın ), her coğrafyaya uygun değildir, ülkemizde soğuk kış aylarında donar, kumlu tozlu yollarda çabuk arızalanır... Almanlar araçlarını çok çabuk değiştirirler (3-5 yılda bir) ve üretim kriterleride sürekli tüketime bağlıdır.Japonlar ve Amerikalılar ise evladiyelik araçlar üretirler. Lütfen araçları incelerken bu sebepleride göz önünde bulundurun...

ali 18.07.2013 11:04

az yaksın diyenler ya scooter yada symbol dci alsın kullansın..muhabbet hep yakıt..dizeller normal kullanımda 5-6 litre,benzinliler 6.5-7.5 litre yakar..

oktay 18.07.2013 10:18

Honda civic kullandınız mı? 2. el 2012 model 1.6 otomatik elagance honda civic aracım var. denizli'de ikamet ediyorum. 10 litreyi bırakın 9 litre ortalamayı bile görmedim. Yaklaşık 1.000 km lik denizli-malatya arasını 100 km için 5.6 litre ortalama ile tamamladım. ki bu yolda 180 i de gördüm, defalarca yüksek rakımlara çıktım indim. Aynı yolu daha önce 2011 model 1.4 tdci (68 beygir) ford fiesta ile de gitmiştim. iki yolculuğumda tamamen dolu bagaj ileydi. ortalama yakıt tüketimini tam hatırlamamakla birlikte 5 litrenin üzerinde olduğunu adım gibi biliyorum. çünkü araba 120 ile gittiğinde civic den daha fazla zorlanıyordu ve 180 i bırakın 160 ı anca görebilmiştim. şimdi bu iki yolculuğu baz alırsak nasıl biri 50 kuruş yakarken diğeri 25 kuruş yakabiliyor çok merak ediyorum. benzin, motorininin iki katı fiyata mı satılıyor? 2011 fiestayı 34.250 ye almıştım. 16.08.2010 tarihinde. civic alırken galerici ile takas ettim. fiesta artı 15.000 tl para verdim. şu an galerici fiestayı 33.900 den satmaya çalışıyor. 20 marttan bu yana. hala satabilmiş değil. bilgi için 65.000 km de, kazası vs. asla yok. 4 tekeri yokohama lastiklerle değiştirildi. lastikler daha 5.000 yapmamıştı. Civic için 15.000 tl verdim demiştim. 32.000 fiesta için desek. 47.500 e almış oluyorum. ön tampon(plastik kısım işlem görmüş.) benden önceki sahibi 0 olarak 2012 mart sonu ya da nisan sonu gibi sıfır olarak almış. o zamanki fiyatlara bakın bakalım satarken ne kadar zarar etmiş. ya da şunu sorayım. maddi durumu el veren biri 100.000 km de dizel araç alır mı? ya da dizel ve benzinli araç arasında seçim yapması gerekse hiç tüp takılmamış(yukarıdaki hesapta tüp olasılığı dikkate alınmadığına göre böyle kabul edebiliriz.) benzinli bir honda civic mi alır yoksa 100.000 km de eş değeri bir dizel araç mı alır? Bu fiyatların sürekli yukarı gideceği varsayımını dikkate bile almıyorum. saçmalık.

ahmet ören 18.07.2013 09:38

ali kardeşim ben corolla sahibiyim aracım 1,6 otomatik vites lpgli. km 22-24 kuruş lpg tüketimim var. defalarca hesapladım. nasıl bişey farketmiyo deniliyo! iyi bir servis, iyi bir ustayla dönüşüm yapılmışsa tasarruf %35-40 dan aşağı olmaz... eğer bişey farketmiyosa ülkede ticari taksi kalmazdı herhalde.

Ali 18.07.2013 08:14

Daha farklı bir hesap yapalım km de dizel araç 0,25 kuruş yakar çok kasmadan hatta daha altına inebilir 1,6 tdi bir araç. benzınlı honda civic örneği verelim 9-10 lt çok rahat yakıyor. bu da 50 kuruş demek.100 bın km sonra ise 25 bın tl daha az yakıt parası vermiş olursunuz.Buna ek olarak 100 bın km sonra honda civic aracınızı aldığınız paranın 10 bın tl altına satarsınız.dizel tdi dsg aracınızı ise gelen zamlardan dolayı aynı paraya satarsınız. 100 bın km sonra hesap yapmak istersek eğer.honda sahibiyseniz 40 bıne alıp 30 bıne satarsınız ve 50 bın tl benzın parası odemiş olursunuz 100 bın km sonunda yani -20 bın tl demek bu. golf tdi dsg sahibi kişi ise 50 bıne almıştır aracını yine satarken 45 bıne satar rahat. -25 bın mazot verdiğini varsayalım 20 bın tl cebınde hala para vardır.Arada 40 bın tl fark var 100 bın km sonra bütün benzın mazot fiatları aynı kalsa bile.Benzınlı araba kullanmak çok zor lpg ye bile geçen bir şey farketmiyor diyor.

ahmet 17.07.2013 14:10

merhaba izzet bey. yıllık kullanım km me göre yaptığım bana göre uygun olan seçimimin sonucu olarak, aşağıda yaptığım detaylı hesapta belirttiğim gibi, bahsettiğiniz o psikolojik etkiyi her ay 250tl eksik kredi taksiti yatırarak, o 250 tl yi de benzin parası yaparak ocak ayından beri yaşıyorum ve 2.5 sene daha yaşayacağım. sonrasında da 3 yılda yakacağım mazot parasını aradaki yakıt farkına bölerek ek 3 yıl daha kara geçeceğim. hatırlatırım ki benim aracımın markası hundai. wv de bahsettiğim dizel benzinli farkı aynı sınıf araçta daha da fazla. bu da demektir ki wv alanlar bu psikolojik etkiyi benden daha uzun yaşayacaklar. ayrıca ali beye de birkaç cümlem olacak. makina mühendisiyim, araçlardan iyi anlarım ve şirkette 8 yıldır çok yoğun dizel araç kullanıyorum. dizel benzinli farkını çok iyi hesaplayabilecek bilgim ve tecrübem var. matematiğim de iyidir evvelallah. dizele de benzinliye de binsem mutlaka hesap yaparım.

izzet 17.07.2013 01:45

Ben köyde çalışıyorum. ve yılda 25 bin km yapıyorum. başka arkadaşlarım var daha uzak köylere giden de var. yani 30 bini ihtiyaçtan yapan çok kişi vardır. yaptığım hesaplar uçuk değil. tabiki yılda 10 bin yaparsanız benzinli alabilirsiniz. ama ben yine de benzinli almazdım. alırken 10 bin tl fark verirken, satarken de 5 bin tl pahalıya satarsam, benim verdiğim net para 5 bin lira olur.
Ayrıca; 650 km yolu ben 120 liraya giderken, arkadaşım 1.6 benzinlisi ile 175 tl ye aynı yolu aldı.
650 km yolu ben 120 lira ve arkadaş 175 liraya gidersek
100 km yolu ben x liraya ve arkadaşım da y liraya gideriz:)
x=18 lira ve y=26.9 lira yapıyor. Yani 100 km de 9 lira fark yapıyor arkadaşlar.
Ve psikolojik etki de var. Benzinli araç ile giderken gaza dokunmaya korkarken, dizel de ise keyfine bakarsın.
Saygılar..

ahmet 16.07.2013 21:33

satarken dizeldense benzinli daha çok tercih edilir ve dizelin bakımlarıda daha masraflıdır.

ilginç 16.07.2013 13:54

bir yılda amorti edere kadar indirmişsiniz hesabı ama satarken 5 bin tl pahalıya sattığınızı hesaplamanız ilginç olmuş, çünkü alırken de pahalıya alıyorsunuz. o son hesabı çıkarın bence geri. 3 yıl hesabı güzeldi. o haksız ranta giriyor :) saygılar

ALİ 16.07.2013 08:55

vw bayisine gidince satış elemanı hemen baktı karrsız bir müşteri arabadan anlamıyor fazla dizel benzınlı falan.bütçe de kısıtlı ise hemen matematik hesabı başllıyor.Benzınlı dizel karşılaştırması ilk soru yılda kaç km yaparsın fix :) 10 bin dediysen yandın zaten hemen benzınlıyı çakmaya çalışırlar. arada 8-10 bın tl fark var ne gerek var yılda 2 bın tl karın olur. 5 sene sonra amorte edersin hiç gerek yok benzınlı hem daha karlı hem daha ucuz der satıverir arabayı...ewettt benzınlı satmak işlerıne geliyor birkere çünkü ellerınde stok olması veya teslım tarihi kısa.kar oranı daha yüksek rahat pazarlığa giriyorlar.Gerçekten çok dikkat edin her zaman dizel çok daha karlıdır satması kolaydır yakıt hesabı yapmadan rahatça biner gezersiniz.Öncelıkle fabrika verılerı benzınlı araçların tutmuyor bence benzınlı araçlarını test edin ve ortalma yakıt tüketimine bakın emin olun 10 lt nın üstünde olacak ve neden dediğinizde yani işte sürekli kısa mesafe dur kalk bide yenı araba normal diyeceklerdir.Bütün markalar fix böyle.

recep 16.07.2013 05:51

hesap bence de yanlış...2. eli de düşünmeliyiz...vw 2. elinde çok değer kaybetmeyen bir araç....zaten o verilen fark kendini az çok amorti eder...araba satış sitelerindeki 2. el fiyatlar ortada, dizel her zaman karlıdır

çapulcu 16.07.2013 02:45

48000tl olan comfortline. 1.2tsi benzinli midlineplus 45200tl.

ahmet 16.07.2013 00:38

merhaba izzet bey. akaryakıtın pahalılığına rağmen ülkemizde araç kullanım gereklilikleri ne yazık ki hep gözardı ediliyor. bakış açınıza göre değişen bir hesap söz konusu. evinizin karşısındaki bakkala bile araba ile giderek yılda yapılacak 30000 km söz konusu ise dizel avantajlı. Diğer bir açıdan da bizim koskoca şirketin yılda yaptığı 40000-45000 km ye rağmen siz yıllık 30000 km yi şahsi ve keyfi olarak yapabilecek bir bütçeye sahipseniz o zaman kuruşların, satarken 3-5 bin kar yada zararın ne önemi var değil mi? yapılan hesaplar yılda 10000-15000 km civarını kapsamaktadır. ayrıca yakıt değerleri dizel:3,8lt (4,20tl/lt) - benzin 4,9lt(4,8tl/lt) /100 km dir. benzinlinin yakıt farkı +7,56 tl/100 km olur. ama siz aradaki dizel farkına (56100-48000) / 7,56 = 107142 km gezebilirsiniz. bu da benim yıllık kulanımımla enaz 7yıl demektir. ama siz yılda 107000 km de yapabilirsiniz. seçim sizin...

izzet 15.07.2013 18:33

Kralumut arkaşa; Ne yazık ki hesabınızın mantığına ve sonucuna katılmıyorum. Sizin hesabınıza göre 8000tl yi 200 bin km sonra amorti edersiniz demişsiniz. oysa 160 bin km olur. ki böyle bir hesaba katılmıyorum. Bi defa litre olarak benzinli ile dizel arasında 2 lt civarı bir fark olur. bu da yaklaşık 10 lira yapar 100 km de. - 100 km de 10 lira ise - x km de 8000 lira yapar - x=80.000 km yapar. yani 3 yılda kendini amorti eder. Ayrıca satarken de 5 bin tl daha pahalıya satarsınız dizel aracı. Bu durumda aradaki fark 3 bin tl olur. Ve 30 bin km sonra amorti edersiniz. o da, - 1 yıl sonra amorti ediyorsunuz arkadaşlar.. -... dizel her zaman daha avantajlıdır.

kralumut 15.07.2013 13:45

Arkadaşlar ben de şöyle bir hesap yaptım, yanılıyorsam yorumlarınızla düzeltin.
2013 volkswagen golf 1.2 turbo benzinli(azami hız: 192 km) fiyatı: 48.000 tl
100 km de ortalama yakıt tüketimi: 4,9 litre
2013 volkswagen golf 1.6 dizel(azami hız: 192 km) fiyatı: 56.000 tl
100 km de ortalama yakıt tüketimi: 4,4 litre
benzin litresi: 4,8 tl
dizel litresi: 4,3 tl
aradaki fark: 0,5 kuruş
benzinli araç: 100 km’de 4,9 x 4,8 = 23,5 tl yakıt yakar
dizel araç: 100 km’de 4,4 x 4,2= 18,5 tl yakıt yakar
aradaki fark 100 km’de 18,5 - 20,2= 5 tl
100 km de 5 tl avantaj
benzinli model ile dizel arasında 8000 tl fiyat farkı var…
100 km de 5 tl avantaj var ise
200.000 km de 8000 tl avantaj vardır.
yani, bu araç 200.000 km den sonra benzinli araç ile arasındaki farkı kapatıyor.
dizelin bakımı daha pahalı. ayrıca bu modelde vergi dizelde motor 1.6 olduğu için benzinli 1.2 ‘ye göre yıllık 310 tl daha pahalı.
otomatik vitese gelince fiyat farkı daha bir uçuk benzinli dsg: 55.400 tl, dizel dsg: 68.000 tl: aradaki fark 12.600 tl.
bir arkadaş neden 1.6 dizel ile 1.2 benzinli karşılaştırması yapılıyor demiş. 1.2 artık 1.6 performansında da ondan. ayrıca dizeller daha az donanımla sunuluyor bilginize...

rıza 10.07.2013 19:34

iyide arkadaş 1.6 dizelle 1.2 benzinliyi niye kıyaslıyosunuz saçma

çapulcu 08.07.2013 12:54

Ahmet bey yaptığım hesabı detaylandırmış. Daha anlaşılır olmuş. Kendim polo sahibiyim ve volkswagenin gereğinden fazla abartılan bir marka olduğuna inanıyorum. Şahsi fikrim şu an piyasada alınacak yegane c segmenti dizel hatchback seat leondur. isterseniz bir kıyaslayın http://www.arabalar.gen.tr/seat-leon-1-6-tdi-style-i3686.html

ahmet 07.07.2013 01:41

cemil bey hesabım gayet mantıklı. aracımı 3 yıllık kredi ile aldım. 36000e 1200 tl taksit ödüyorum. şayet dizel alsaydım 1450 tl taksit ödeyecektim yani aradaki 250 tl ile 3 yıl her ay bol bol gezebilirim. bu hesapla 3 yıllık yakıtımı bedavaya getirdim. ayrıca ali bey ... 150000km sonrası dizel araçların satışından bihaber. eski dizele kimse dönüp bakmaz. aracımı taksitler bittiğinde de dizel olmadığı için km korkusu olmadan dizelden daha erken ve daha iyi değerle elden çıkarabilirim. 3 yıl sonrasında ali beyin salladığı kadar olmaz ama dizelden çok yakar farkındayım. şu an 3500km de ve karışıkta 7 lt yakıyor ve giderek te düşüyor. 4,77 tlden 33 kr yapar. dizel de 23 kr yaksa arada 10 kuruş fark olur. dizel alsaydım ilk 3 yılda vereceğim yakıt parasını 10 kr farka bölsem, en az bir üç yıl daha bana kar kalır. aracım i30 ve 5 yıl garantili. ayrıca 5 yıl sonunda da aracı değiştiririm diye düşünüyorum. sonuç olarak çok gezecekseniz ve sizin verecek ek 10000 tl daha paranız varsa ne ala. benim yok. ayrıca yukarıdaki hesap yılda yapılacak yaklaşık 10000km ye bakarak benzinli aracın daha hesaplı olacağının ispatıdır. bakım masraflarını saymıyorum bile... hesap biraz fazla detaylı oldu sıktıysam affola.

ali 05.07.2013 08:47

Hocam çok hesap yapmışınız ama benzınlı arabayı türkiye de kimseye değerıne satamassınız istediğiniz fiata ve son sahibi siz olursunuz.para etmiyor ikinci elde.benzınlı arabayı alırsın sonra gaza basmaya korkarsın binmeye korkarsın aman km yapmıyım dersin.Arabam var diyemessin 8-9 lt den aşağı yakmaz zaten otomatık olursa 45-50 kuruş demek.sürekli neden benım cebımden çok para çıksın yani her ay mazot için 400 tl verirken neden 800 tl odiyim. senede yapar 5000 tl 4 senede 20 bın tl fark. hesap ortada.

Cemil 04.07.2013 16:39

Ahmet bey;
Benzinlinin avantajlarından bahsetmişsiniz de. aracı alırken verdiğiniz 10 bin tl fark o an için verilir ve kurtulursunuz. ondan sonra dizel araca binmenin keyfini yaşarsınız. ama benzinliye parça parça verdiğiniz para psikolojik olarak daha da rahatsız eder sizi, bundan emin olun.
Kısacası imkan varsa dizel araç alınır. benzin dizel lt fiyatları eşit olsa bile dizel daha avantajlıdır.

ahmet 04.07.2013 15:05

hesap basit, sadece matematik. hesapta benzinli aracın dizelden kmde 7 kuruş fazla yaktığını varsayılmışmış. dolayısıyla benzinli araç alınarak o farka 11.800TL / 0,07TL/km=168571 km fazladan yol yapılır. bana göre 7kuruşluk fark az çünki benzinli aracım var. kmdeki yakıt farkını 11,8 kuruş hesaplasanız bile 11800TL / 0,118 TL/km=100000 km fazladan yol yapılır. İşin dahası da var. Aracı peşin aldıysanız dizel benzinli farkını bayiye hemen ödersiniz ama yakıt farkını binerken parça parça ödersiniz. Yok aracı kredi ile aldıysanız, hem araç farkı hem de yapacağınız ek km faizden dolayı daha da artar. Benzinli araç daha da uygun hale gelir.

kralumut 03.07.2013 17:19

vergiyi düşmemişsin 1.2 tsi vergisi 517 tl yıllık. bu arabanın ise 827 tl. Üstelik benzinlinin donanımı bundan fazla. çoğu kişi kulaktan dolma bilgilerle dizel alıyor. benzinli ile dizel arasındaki fiyat farkı yüzünden dizelin avantajı şehir efsanesi oluyor.

Hayrettim 02.07.2013 01:44

Gerçekten müthiş hesap
Ayrıntıları merak etmemek imkansız
Lütfen çalışmanızı bizimle de paylaşın

ufuk 01.07.2013 11:58

nasıl bir hesap yaptıysanız çok ayrıntılı olmuş elinize sağlık :))

çapulcu 16.06.2013 06:28

Aynı donanım benzinli modelle arada 11800tl fark var. Yakıt fiyatlarının sabit kaldığını varsayarsak benzinli modele kıyasla bu arabayı almak 168571 km sonra karlı olacaktır. Bakım masraflarını saymıyorum bile... Eline sağlık doğuş oto

KULLANICI PUANLARI
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} kişi puan verdi
BİZİ TAKİP EDİN