2019 Volkswagen Arteon 1.5 TSI R-Line DSG

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1498 cc
  • Maksimum Hız 220 km/s
  • Beygir Gücü 150 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 8.9 sn
  • Maksimum Tork 250 Nm
  • Uzunluk 4862 mm
  • Vites Tipi 7 İleri Otomatik
  • Genişlik 1871 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1450 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 7.4 lt
  • Boş Ağırlık -
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.8 lt
  • Bagaj Hacmi 563 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.8 lt
  • Yakıt Deposu 66 lt
2019 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-5318 07.07.2019 13:01

bu arabayı almayı düşünüyorum. rakipleri olan mercedes C200 ve bmw 318i ile hemen hemen aynı para. vw bir premium marka olmasa da bu modelinde her şeyi yerli yerinde ve kaliteli tasarlamış. özellikle çerçevesiz camları bu fiyat bandında sunması güzel bir özellik. her ne kadar dizel modeli daha hızlı olsa da 150 bin liralık dizel benzinli farkını da dikkate alarak gözüm kapalı benzinli modeline bakıyorum.
eleştirdiğim nokta ise iç tasarımda passattan daha özgün bir tasarımı olmalıydı. özellikle direksiyon simidinin minübüs ve polo da bile olması bence bu kadar para veren birisine yapılmaması gereken bir şey. neyse ki r-line paketin direksiyonu farklı. c200 ile arasında kalıyorum. donanım olarak arteon'un c200'den fazlası var. başka bir önemli nokta ise makinesi turbo emişli. performans olarak arada büyük bir fark olmasa da c200'e göre geride kalıyor. c200'ün kayış-kasnak sistemine bağlı süper şarj emişli motoru düşük devirden inanılmaz tork çıkarabiliyor. ama gelin görün ki iş yakıt tüketimine geldiğinde arteon turbo emişinin, c200'ün süper şarj emişine göre daha verimli olduğunu gösteriyor. gerçek hayatta arteon 8-9 litrelerde gezerken aynı sürüş ve güzergahta c200 10-11 litreleri görüyor. ama aslanı besleyen yemini düşünmez misali yine de gözüm daha düşük donanımlı mercedes c200'e de gitmiyor değil. son olarak şanzıman konusunda dsg keyif veren bir şanzıman ancak bol trafikli, dur kalklarda eğer şanzımanın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız biraz bilinçli kullanmayı gerektiriyor. 1. ve 2. vites geçişlerini makineye net bir şekilde yaptırmak gerekiyor. şanzıman 1. ve 2. vites değişim ikileminde ne kadar çok kalırsa ömrünü törpülüyor. ama dur kalklı yerlerde kullansam da bilinçli bir kullanıcı olarak bunun farkındayım ve gerisi dsg'nin keyifi kalıyor. c200'ün tork konvertörlü şanzımanı ise neredeyse dsg kadar hızlı çift kavrama olmamasına rağmen ayrıca daha sağlam. tüm artıları eksileri topladığımda bana göre arteon tasarımıyla bir adım daha önde gibi bana göre.

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ