Volkswagen'in Türkiye Planı

Volkswagen'in Türkiye Planı

Alman Automobilwoche sitesinde yer alan habere göre, Volkswagen grubuna ait Skoda markasında oluşan talep fazlasına çözüm olarak grubun Türkiye'de yeni bir fabrika açmayı planladığı açıklandı.

Son olarak yer konusunda Bulgaristan ve Türkiye arasında kalan Volkswagen Grubu, 2022 yılında faaliyete geçirmeyi planladığı fabrikasında, Çekya'da devam eden Skoda Karoq ve Seat Ateca modellerinin üretimine bundan böyle Türkiye'de devam etmeyi düşünüyor.

Ortalama 5.000 kişilik bir istihdam yaratması beklenen fabrikanın açılmasından sonra halen Çekya'da bulunan tesislerine ise Passat üretiminin kaydırılması planlanıyor.

11.12.2018 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9150 29.12.2018 16:12

su koyverir tabi ülkenin ekonomik koşulları güven vermiyor biz onların gözünde ortadoğu toplumuyuz bu algıyı zamanında kırabilen gelmiş fabrikasını kurmuş şimdi hükümetlerin böyle bir yatırıma ikna edebilmeleri çok zor..ben vw kullanıcısıyım ama bilinçli değilim toplumsal populariteye uydumda aldım aslında vatandaş olarak ülkeme yatırım yapmayan firmadan kaçınmam gerek. mercedes honda toyota renult montaj vs de olsa üretim yapıyor istihdam sağlıyor vw neden yapmıyor..

Misafir-771 28.12.2018 21:57

Gazetelerde okudum, vw yine su koyverecek gibiymiş. Şu anda hiçbir şey belli değilmiş, bir yıl sonra karar vereceklermiş.

Misafir-7128 26.12.2018 20:36

Türkiye büyük pazar değil mi? vw'nin 2 adet fabrikasının olduğu polonyadaki satışlarından daha fazla satışı var ülkemizde (ve burada fabrikası yok !). Çok satan Renault, Fiat, Ford, Honda
Hyundai, Toyota yatırım yaptı fabrikasını kurdu (hatta mercedes bile fabrika kurdu). Sıra artık vw de. Yaklaşık 20 yıldır, ay gelsek mi-gelmesek mi; bugün gelice-yarın gelicez, hakikaten sıktı artık.

Misafir-9789 26.12.2018 03:25

türkiyede çok satıyor diyebir aracın türkiyeye yatırım yapmasını beklemek yanlış olur. ekonomik kararlarda duygusal davranılmaz. ayrıca türkiyede çok satsa da hala türkiye büyük pazarlar arasında değil. adamlar karar alırken bunu da önemli bir değişken olarak hesaba katsa da küçük bir değişken. sürekli türkiye dünyanın merkezi sanıp düşünürsek buraya yatırım yapması şart, ama ne yazık ki değiliz. bizim işçilik kalitemiz yüksek, yeterli destekte sağlanırsa adamlar gelir. piyasanın belirsizliği olmasa türkiye büyük avantaj. ama stabil bir piyasamız ne yazık ki yok.

Misafir-7670 18.12.2018 13:24

AB komisyonu araçlarda karbon emisyonunun 2030 yılına kadar % 37 civarında azaltılması konusundaki tasarıyı kabul etti. Komisyonun en az %40 talebi araç üreticileri tarafından çok fazla bulundu ve %37 civarında anlaşıldı. BU içten yanmalı motorlar için yolun sonunun gelmesi demek.bu emisyon değerinin sağlanması için motorların yakıt tuketimi oldukça azaltılmalı. buda nekadar mümkün bilinmez. VAG'ın 2030 lu yıllardan itibaren içten yanmalı motor üretimini tamamen durduracağı dedikodusu var. Bu hamle merkez fabrikalarda alan yatırılması ve elektrik motoruna geçiş sürecinin başladığına işaret olarak alınabilir. Bakalım zaman neler gösterecek

Misafir-5740 17.12.2018 09:29

6209, vw hayrına yatırım kararı almadı. çin'de asgari ücret fiyatları yükselince Türkiye'ye yöneldiler. yarın Türkiye'de de asgari ücret fiyatları yükselirse vazgeçer.

Misafir-6209 16.12.2018 19:42

Ben 3806'yım, yazdıklarımın hangisi yanlış ki eksilediniz? Mercedes, Ford, Renault, HHyundai, Honda, Fiat yıllar önce yatırım yapmadılar mı ülkemize? vw çok sattığı halde, yatırım yapmadı; bu doğru mu sizce? Neden Türkiye'den daha az satış yaptığı Polonya'ya ikinci fabrikasını açtı? Bunlar sizi rahatsız etmiyor mu? Herhalde siz tırlarla-gemilerle araba getirmesini tercih ediyorsunuz vw'nin ve ülkemize yatırım yapmasını istemiyorsunuz???

tokay ceritoğlu 16.12.2018 17:39

her halde çin de asgari ücret çok yükseldi,yoksa buraya gelmezlerdi ! anladığıma göre sadece düşünüyor,hyundai da ek tesis için düşünüyordu, tr gelmedi gitti daha iyi teşvik veren bir yere.cazip şartlar yaratacaksın sonra garanti kapsamını 10 yıla çıkartmayı şart koşacaksın tıpkı çin de olduğu gibi..

Misafir-3806 16.12.2018 12:50

Ülkemizde satışta hep ya birinci, ya da ikinci vw ama yıllardır fabrikası yok. Yıllar önce kurmalıydı. Bence çok geç kalınmış bir karar Ama her şeye rağmen inşallah kurulur da binlerce insanımıza iş kapısı olur.

Misafir-2072 12.12.2018 13:45

reno ve fiatın kalitesizliğini türkiyede üretiyor diye kapatmaya çalışanlar vw ye çamur atanlar bakalım şimdi ne diyecek:) sayın misafir 1582 dediğinizde haklısınız adamlar yeni nesil elektrikli motorlar için kendilerine yer açıyor mevcut ürettikleri araçlarında bir kısmını türkiyede üretecekler. Ancak bu bizim asla dezavantaj değil çünkü ülkemizde biliyorsunuz ki dizel motor çok tutuluyor çevreye etkisinin bir önemi yok, elektrikli motorlar vergi kurbanı satışı pek yok, e bir de alışkanlıklarımız var. bu yüzden mevcut koşullar dahilinde bu yatırım bize kar getirecek, parça ucuzluğu işçi istihdamı ülkeye girecek olan döviz ülkede kalacak olan döviz gibi..

Misafir-1582 11.12.2018 22:27

Haberde eksiklik var almanyadaki fabrikada yeni nesil motorlar geliştirilecek yani elektirikli bunun icin alan hazirliyorlar mevcut eski teknolojiyi urettirecek ucuz isciligin oldugu turkiye gibi ulkeleri tercih ediyorlar anliyacaginiz gecis surecinde bizim iscileri kullanacaklar yeni teknolojileri kendi ulkelerinde kendi muhendisleri tarafindan uretecekler

Misafir-3860 11.12.2018 07:40

Skodanın türkiyeye gelmesi güzel olur. Hem parça sanayi bakımından skoda kullananların işine gelir hemde 4 sene sonrası için skoda şuankinden daha büyük bir firma haline gelecektir yani 4 sene önceki skoda ile şimdiki arasında nasıl dağlar kadar fark varsa şimdiyle 4 sene sonrası içinde aynısı geçerli olacaktır

almanolsunyeter 11.12.2018 00:55

VW de yerli üretimimiz mi olacak şimdi :)