Volkswagen Golf Sportsvan

Volkswagen Golf Sportsvan
Konsept araba kavramı genelde bizim hayal gücümüzü çalıştırmaya yarar. Araç tasarımcıları insanlara sadece çizimden ibaret, kullanamayacakları hayali araçlar yerine prototip olarak geliştirilmiş konsept araçlar sunarlar. Bu sayede biz de firmanın gelecekte üretebileceği modeller hakkında fikir sahibi oluruz. Golf Sportsvan, Volkwagen'in Frankfurt Motor Show'da gösterime çıkaracağı yeni konsept modeli. Fakat konseptin tanımına baktığımızda bu model için konsept demek pek de doğru olmayacak açıkçası. Neredeyse hiçbir gözle görülür dizayn değişikliği sunulmamış. Tekerleklerin çapı birkaç santimetre kısaltılıp, aracın adı da Golf Plus'a çevrilirse; gerçek Golf Plus'tan dizayn olarak hemen hemen hiçbir farkı kalmıyor. Tasarımı geçersek bazı boyut değişikliklerinin söz konusu olduğunu görüyoruz. Araç MQB platformunda üretilmiş. Boyu Golf 7'den 83 milimetre, aks açıklığı da 48 milimetre daha uzun. Ayrıca tavan yüksekliği 126 milimetre daha fazla ve 8 milimetre daha geniş. Standart bagaj hacmi 498 litre ama arka koltuğun kaydırılmasıyla 87 litre daha yer kazanılabiliyor. Ayrıca arka ve ön yolcu koltuklarının yatırılmasıyla 248 santimetre uzunluğa kadar olan cisimler arabaya sığabiliyor. Aracınızı teknik işlerinizde kullanıyorsanız ya da IKEA'dan çok alışveriş yapıyorsanız işinize yarayabilecek bir özellik. Volkswagen'in açıklamasına göre bu modelde 85 beygir 1.2 TSI'den 150 beygir 2.0 TSI'ye kadar serinin bütün motor tipleri seçenek olarak sunulacak. En verimli ve ekonomik motor ise BlueMotion teknolojisinin kullanıldığı 110 beygir 1.6 TSI olacak. Bu motor 100 kilometrede 3.7 litre yakıt tüketimi ve kilometreye 95 gram karbondioksit emisyonuyla çalışacak. Golf Sportsvan sıkıcı bir model gibi görünüyor, özellikle yeni C4 Picasso'yla karşılaştırılınca… Yine de Volkswagen kalitesini ve rahatlığını göz önüne aldığımızda iyi bir iş çıkaracağı öngörülebilir.

10.09.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-1221 06.01.2016 17:13

Kimi fanatik kimi düşman vw ye! İşin doğrusu bence şudur. VW iyi bir marka ve gerçekten güzel arabalar yapıyorlar ayrıca tasarım çizgisi şık ve sade olduğu için çok beğenenler de var, heyecan verici olmadığından beğenmeyenler de var. Bence sorunun büyüğü ... otodan kaynaklanıyor. Gerek servis gerekse müşteri memnuniyetinde umursamaz davranıyorlar. insanları en çok rahatsız eden VW nin kendisi değil ... tavırları ve politikaları. Sporsvan ı beğendim ve VW bayine gidip ne zaman geleceğini sordum. Gelmeyecek dediler. neden diye sorduğumda yeterince satmaz dediler. Yahu Mercedes BMW bile az satacağını bilmesine rağmen bu sınıfta araba getiriyor. VW getirmiyor. niye. yeterince karlı değil. Şahsi kanaatim sorun VW de değil ....

ali veli 09.01.2014 22:51

C max içi ve dışı ile daha dinamik ve estetik bir araç.Ön konsol arabadan çok otobüs konsolu gibi.Olmamış.Dışı da fazla hantal görünüyor.Ama resimdeki görünür Vw kalitesi de gayet iyi görünüyor.Bagaj hacmi de en büyük artısı.

Mustafa 07.11.2013 12:02

Kesinlikle katılıyorum, 2012 model 35 bin km polo1.2 dizel araca bindim geçenlerde, sattığım 2004 polo dizelden daha beterdi, su motoru gibi çalışıyordu, sadece isime para ödeniyo....

T.C. 02.10.2013 18:06

buradaki sıkıntının talepten ve ithalatçının türk insanının bu marka otoya olan ilgisini çok da ciddiye almayıp belki daha donanımlı olan otoları boş modellere uygulanan fiyattan ithal edemeyişinden kaynaklanabilen bizleri önemsemeyen tutumundan oluştuğunu düşünüyorum.bu durumda bize düşen amerikalıların yaptığı gibi kesenin ağzını açıp belli 2 markaya yatırım yapmak.bunu uygun görmüyorsak biz tüketiciye değer veren diğer markalara yönelmek suretiyle her kuruşu binbir emekle kazanılan tl nin hakkını vermek

gcan 21.09.2013 20:37

wv sessiz sedasız yeni model çıkarsa fark edilmez, zaten bütün modeller ve yeni nesillerin hepsi önceki neslin ufak değişim geçirmiş hali. bir de şunu söylemek gerekir; kendi sınıfındaki araçlardan 10 bin kadar fazla parayla araç satıyorsanız daha fazla şeyler vermeye mecbursunuzdur. ayrıca satış fiyatıyla orta gelir seviyesinde değil orta-üst seviyeyede bir araçdır

Metin 20.09.2013 14:10

Dediğiniz gibi benim için arabanın dış ve iç görünüşü gerçekten kendini belli edecek heyecan uyandırabilecek birşey olmalı zevkler ve renkler sonuç olarak bunu tartışamayız.Beni yanlış anlamayın ben vw düşmanı değilim ama doğuş oto vw'nin birleşip bazı motorları türkiyeye vermeyerek mesela linkte gösterdiğiniz 2.0 TDI golf gibi veya donanım olarak alman versiyonlarına göre bomboş arabaları satarak veya 6 ay insanları sıraya sokup bekleterek burnu havada bir tavır sergilemesinden türk insanını güzelce kazıklamasından rahatsızım ancak elbette birçok markaya göre tasarım,teknoloji,performans açılarından muhteşem birçok beğendiğim modeli var mesela bir amarok hastasıyım ve günün birindede kesinlikle alacağım bir araç ama iş golf ve vw'nin oturmuş modellerini sadece makyajlama felsefesine gelince beğenemiyorum.Sonuç olarak herkez hangi arabayla mutluysa diyorum siz golfle bu mutluluğu yaşıyorsanız diyecek bir laf yok.

reelankes 20.09.2013 02:11

Zevk meselesi tabii, sizi haksız göremem metin bey. Siz değişik bir şeyler bekliyorunuz heyecan verecek tabii ki hakkınız da. Ben de gösterişten uzak sade, kaliteli ancak çok dikkatli bakılınca fark edilecek çizgileri seviyorum. Hem sizin gibi hem de benim gibi düşünen bir sürü insan var. Merco ile bmw nin Hb lerinin kötü olduğunu değil Golften iyi olmadığını söyledim.
http://www.autoshow.com.tr/bmw-1-serisi-tum-rakiplerine-karsi-HaberDetay/2850.aspx?9.Page
daha önceki sayfaları da okuyabilrisiniz. karşılaştırmadaki araba Golf 6.

Golf 7 ile ilgili olarak da. http://forum.donanimhaber.com/m_67456866/tm.htm

Sonuncu karşılaştırmayı özellikle seçtim metin bey. Koşulsuz bir fanatik gibi görünmeyeyim diye. Çünkü burda sizin gibi düşünenler daha fazlaydı. Onların da düşüncelerini gördüğüm ve saydığım için. bunu da koyayım dedim. Daha bir çok almanca ve ingilizce site var. Bir çoğunda merco A serisinin malzeme kalitesi ile ilgili ciddi sıkıntıları olduğunu yazıyor bir de renault motoru olayı var biliyorsunuz. O da ayrı can sıkan bir unsur. Bmw 1 e gelince onu golften geri bırakan şey benim şahsi kanaatim arkadan itişli olması. Çok keyifli olmasına kuru zemin sürüşüne rağmen ıslak ya da buzlu zeminde çok sıkıntılı. Kış lastiği olsa bile inanın önü başı ayrı oynuyor. İşçilik ve malzeme olarak ise Golften çok da farklı değil. Golfün bunların yanında en azından tip olarak sönük kaldığı fikrinize katılıyorum ama bu da adamların felsefesi yapacak bir şey yok. Range rover da senelerdir aşağı yukarı aynı tipte ama efsane oldu. İkisini aynı kefeye koymuyorum ama ha :) Sadece pazarlama stratejileri aynı. Kimisi benim gibi sade ve klasik sever kimisi sizin gibi belki yenilikçi belki aykırı, her görüşe elbet saygımız var. Benim anlatmak istediğim dünya kadar test birinciliği, bir sürü ödül ve geçen senelere rağmen zirveden indirilememesi. İnsanlar taraf tutulduğunu söylüyor ancak sonuçta BMW ve Mercedesin vw den daha nüfuzlu ve saygı duyulan markalar olduğu gün gibi aşikar. HB sınıfı hariç her arabaları vw i 3 e katlar ancak iş golfe gelince olmuyor işte. Zaten testlerde aynısını söylüyor tabii ki her şeyde en iyisi değil zayıflıkları var. Ama her şeyi toplayınca en iyisi oluyor. Allah gönlünüze göre versin Metin bey, kazasız belasız günler ve sürüşler dilerim, uzun yazılarımda istemeden bir sürçi lisan etmişsek canınızı sıkmışsak özür dilerim saygılar

Metin 19.09.2013 22:16

Kardeşim dediklerin doğrudur bilemiyorum ödülleri takip etmem benim dikkat çektiğim nokta golfün fiyatının bana göre artık klasikleşmiş ve rakiplerine göre çok kötü dış tasarımıyla hala bmw ve mercedesle yakın fiyatlara sahip olmasıdır.Neye dayanarak bmw ve mercedes markalarının hatchbacklarinin kötü olduğunu söylediğinizi bilmiyorum.Astraya gelince astra dış ve iç tasarım olarak takdir edersiniz ki golfün ulaşamayacağı bir noktada lütfen golfün asalet çizgisinden filan bahsetmeyin komik oluyor.Teknolojik özellikleri ve donanım olarak birbirlerine eşler malzeme kalitesi ve sağlamlık olarakta ikiside alman zaten tartışmaya gerek yok astranın geri kaldığı nokta performans ama o görünüm için ödün verilebileceğini düşünüyorum aralarındaki 10-15 bin liralık farkta hesaba katılınca.Amerika'yı örnek vermenin sebebi ise amerikan halkının arabalarıyla yatıp arabalarıyla kalkması otomobil pazarının en çok geliştiği ülke olması.Üstelik alman mühendisliği imajının ülke çapında çok güçlü olmasına rağmen vw yerine hep mercedes ve bmw vardı avrupa pazarına hakim olmasını normal karşılıyorum sonuçta avrupa halkı arabaya amerika kadar çok para yatıran bir halk değil ve aralarındaki fark çok olmasada vw onlara daha makul geliyor olabilir.Benim golfle ilgili asıl sorunum baştada dediğim gibi 20 yıldır aşağı yukarı aynı tasarımlı arabanın doğuş oto iş birliğiyle adının highline olmasına rağmen birçok markanın midline'ı olamayan donanımıyla fahiş fiyatlara satılması başka birşey değil.

reelankes 18.09.2013 21:18

Ben ödül aldığı için alınır demedim konuyu nerelere çektiniz metin bey? Marka imajına gelmiş olay. vw i Mercedes ve Bmw ile marka imajına sokan yok en azından kendi adıma böyle bir şeyi yapmayacak kadar bu işleri biliyorum. sonuçta siz de takdir edersiniz bunun komik olduğunu.HB sınıfı bir araçtan söz ediyoruz ve sevmeyebilirsiniz tabii ki ama sınfın lideri olduğu gerçeğinden. 1 serisi ya da A serisisin markaları için golften iyi olduğunun sanılması gibi bir yaygın bir yanılgı var derim ben de! Hadi onlar markadan kurtarıyor, astra için ezip geçiyor demeniz çok ironik olmuş. Vw nin abd de çok tutulmadığını söyleyen ilk insan değilsiniz herkes söylüyor. Yalnız dünyada tek ülke de abd değil. Koca bir avrupa kıtası var oralarda durum farklı ama. ortalık golf kaynıyor. Ayrıca dünyanın en iyi otomobili ödülünü yakın zamanda golf aldı üstelikte abd de aldı. New york otomobil fuarında. rakiplerine de bakınız. sonuçta bu işin uzmanları var araba kendini belli ediyor. Tüm dünyada kendi markasını bile geçmiş bu kadar hayranı olan kaç tane model gösterebilirsiniz ki? Tamam biz de biliyoruz rolls royce demiyoruz, da bu kadar dergi editörü, tv yapımcısı, otomobil yarışçıları vs sektördeki herkes ve kullanıcıları herkes mi bilmiyor bu işi? Evet kendi sınıfı için Golf her şeyde en iyi olmayabilir doğrudur, ama her şeyi toplayınca ortaya bu (GOLF) çıkıyor.

Metin 17.09.2013 18:37

Hımm dur bakayım kardeş doğru anlamışmıyım şimdi ödül aldığı için golf alınır diyosun hemde 70000 lira verilir falan (bkz. http://www.arabalar.gen.tr/volkswagen-golf-1-6-tdi-bmt-highline-i3523.html )

hemde şu iki şaheser dururken ( şu ikisine bkz.

http://www.arabalar.gen.tr/bmw-116d-ed-i3315.html

http://www.arabalar.gen.tr/mercedes-a-180-cdi-style-i3419.html )

aralarındaki fark ne kadar 12 bin tl ama sorun şu ki birisi halk arabası öbürleri koskoca bmw ve mercedes eşit olsun diye hepsinin fullerini ve düz viteslerini koydum ama yine eşit olamıyor tabi.Hadi bunları geçtim golften ucuz ve tasarım donanım teknoloji konfor açısından ezen diğer bir araç hani golf çok teknolojik diyenlere bir bakın derim
http://www.arabalar.gen.tr/opel-astra-hb-1-3-cdti-cosmo-i2453.html

ve son olarak 65 bin tllik fiyatına rağmen yine golften güzel görünen ama belki onun kadar teknolojik olmayan ama performansda sadece torku yetecek olan başka bir araç ama belki bu yukarıda verdiğim üçü yanında tartışabilir

http://www.arabalar.gen.tr/alfa-romeo-giulietta-1-6-jtd-distinctive-i2268.html
Herşeyi gene geçtim yukarıda iki örnek yetmezmi bmw ve mercedesten bahsediyorum hala karşıma geçmiş ödül diyorsunuz asalet diyorsunuz.Amerika gibi arabadan en iyi anlayan ülkeye gidip gördüm vw yok trafikte alman olarak varsa yoksa bmw mercedes kimse aralarındaki fark bu kadarken gidip vw'ye para vermiyor.

reelankes 15.09.2013 20:38

Araba, gittiği her yerde ödül alıp her yarışmada birinci oluyor ve bunu 30 seneden fazladır yapıyor. Bırak Türkiye yi tüm dünyada milyonlarca hayran kitlesi mevcut. Adamlar bütün dünyayı kandırıyorlar yani! Ama bizde hala işe yaramaz diyenler var!

ALPER 14.09.2013 17:20

metin kardeş doğru söylüyorsun.kamil kardeş arasırada olsa toyota ,,peco bin veya incele geçti artık söylediklerininz...birzam
anlar illa chevroleciler vardı şimdi sizler değişen dünyaya değişik fikirlerle üretilen otolara bakınız..hiç birine bence sabit fikirlerle savunmayınız ..saygılar arkadaşlar........

wwww 14.09.2013 05:15

özellikle biz türkler boş olduğu halde bu markayı daha cok zengin ederiz.en boş modeli olan polo bile türkiyede yok satıyorsa ve 3 ay sonraya gün verebiliyorsa adamlar takibi kendini yenilemez zaten satıyorlar böyle bir şeye ihtiyacları yok

kamil 12.09.2013 20:10

volkswagen araban olsun hiç bir zaman şaşma 10 yıl sonra aynı paraya satarsın

KEMAL 12.09.2013 19:08

metin bey size kesinlikle katılıyorum.bu arabayı hangi tarafına bakarak konsept diye sınıflandırmışlar onu da anlamadım,sıkıcı bir model oldu artık.

Metin 11.09.2013 22:48

Kamil bariz vw hayranisin nolacak sizin bu haliniz ne cizgisinden ne asaletinden bahsediyorsun degerli cizgili golfunu yakin fiyatlara alinan guiletta astra hb bmw 1 serisi gibi araclarla kiyasla sonra gelip cizgiden konusuruz seninle.Ve dedigin lafi golf icin duzeltirsek efsaneler degismez ama sekilde degistirmez sadece makyajlanir.

tayfur 11.09.2013 19:55

görüntü olmasada ses getirir herzamanki gibi... aracın malzeme kalitesine, motoruna teknolojisine bakacaksınız alırken. vay efendim yıllardır aynıymış görüntü hoş değilmiş, bunu söyleyenler hayatında golfe binmemiş ve sürüş yapmamış kişilerdir... elinizdeki para ile alabileceğiniz en iyi araç wv gurubuna aittir. dünyanın en kaliteli ve aynı zamanda en ekonomik araçlarını wv üretir. diğer markalar sadece şekil yapar. şuanda orta gelirli halka hitap eden markalar arasında, wv teknolojisine yetişen bir marka yok.

kamil 11.09.2013 19:00

metin bu golfun bır cızgısı var ve bu cızgıden cıkılamaz golfun yukselmesının nedenı su : efsaneler değişmez sadece şekil değiştirir

Metin 10.09.2013 13:25

Bu mu konsept model :D renault'nun bile konsept modellerini görünce insan vay be diyor ama volkswagen her zaman ki gibi aynı hiçbir gelişme yok sadece alman mühendisliği ve ismininin prestijinden yararlanarak satmaya çalışıyor.Millet arabalarının içini uzay üssüne çevirmiş tasarımda şaheserler yaratıyor sen hala küçük makyajlarla aynı arabayı millete kakalama peşindesin.Adam konsept modelinde değişiklik yapamıyor.