Volkswagen Çin'e Gidiyor

Volkswagen Çin'e Gidiyor
Otomobil piyasasının hakim firmalarından biri olan Volkswagen yatırım yapmaya devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde yatırım ortakları Çinli FAW grubuyla beraber Çin'in Foshan bölgesinde bir tesis daha açtılar. Yeni tesisin üretim kapasitesi yıllık 300.000 araç olarak duyuruldu ama bu sadece başlangıç aşamasını kapsıyor. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde bu sayının iki katına kadar çıkarılması planlanıyor. Tesiste ilk olarak Golf Mk7'nin üretimine başlandı. Bu yılın sonunda Audi A3 Sedan'ın da burada üretilmeye başlaması planlanıyor. Tesisin MQB platformuna uyumlu olduğu açıklamasını göz önünde bulundurursak daha birçok VW ve Audi modelinin burada üretileceğini söylemek mümkün. Foshan'daki üretim tesisinin taşıma maliyetini önemli düşürdüğünü söylemek gerekiyor çünkü Çin Volkswagen'in en büyük pazarı konumunda. 2012 satışlarını da hesaba kattığımızda Çin'de toplam 2,81 milyon araç satışına ulaşılmış. Bu sayı her geçen sene oransal olarak artıyor. Volkswagen'in Çin sorumlusu Jochem Heizmann'ın açıklamasına göre yeni tesiste 6500 kişi istihdam edilecek. Üretim kapasitesi arttırıldıkça bu sayı artacak. Kalifiye eleman yetiştirilmesine de önem verilecek. Şu anda Çin'de Volkswagen-FAW ortaklığının biri Changchun'da diğeri de Chengdu'da olmak üzere iki üretim tesisi daha bulunuyor. Önümüzdeki birkaç yıl içinde dört tane daha tesis kurulması planlanıyor. Bu süreçte istihdamın 75.000'den 100.000'in üstüne, yıllık araç üretim kapasitesinin de 2,6 milyondan 4 milyonun üstüne çıkması bekleniyor.

27.09.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Hknb 05.10.2013 13:46

Su anda Çin'de vw üretiliyor zaten.
Bu üretim tasıma maliyeti için öncelikle uzakdoğu için sanırım. Ayrıca Çin'de araba alım maliyeti çok yüksek olduğu için zenginler Çin markası araba kullanmıyorlar.

yılaz 03.10.2013 17:51

bu marka çine giderse yok olur

mehmet ç 03.10.2013 17:47

bugün dünyada bir çok firma çinde üretim yapıyor buna teknoloji devleride dahil, ama adı sanı belli olmayan firmalar çinde merdiven altı üretimde yapmakta, ama global markaların kurdukları sistem farklı, ve anlatıldığı gibi değil şartları, üretimde kullanıcağı malzemeleri, koşulları, bunun hepsini üretici firma sağlıyor sadece işçilik çinlilere ayit, üretimde alman mühendislerin kontrolünde yapılacak, saldım çayıra mevlam kayıra değil tabiki

anonim 03.10.2013 02:17

vw susurluk karapürçek mevkiinden arazi almış fakat ne tesisi kurulacağı hakkında bir bilgi yok...

Uygur 01.10.2013 11:05

Çinse asla alınmaz arkadaşlar ne kadar marka ürün aldıyşam çin malları hepsi sorun çıkardı. Sonuçta otomobilde can taşıyorsun... Firmalşar daha çok kazanmak için çine gidiyor ama marka değerlerini düşürüyorlar farkında değiller...

gcan 29.09.2013 03:05

arabadan anlıyoruz elbet arkadaş. ama dünyada demek Türkiye demek değil,dolayısıyla da binemediğimiz o kadar çok iyi araba varken asıl wv fanatiği olmamak gerek

Metin 28.09.2013 14:14

çin malı araba alınmaz evet ama burada çin malı derken üreten firma çinli ise alınmaz yani çin kafasıyla üretiliyorsa üretim yeri çinse değil.Çünkü çinli işin ucuzuna kaçar maliyeti düşürmeye çalışır kaliteye güvenliğe önem vermez.Sonuçta vw'nin çinde açacağı tesiste sadece işin ayak işi kısmı çinlilere yaptırılacak yani arabanın kalitesinde bir düşüş olacağını sanmıyorum ki fabrikalarda artık robotlar yapıyor işi başına bir çinli teknisyen durdu diye arabanın dandik olacağını sanmıyorum.Tabii ki wolfsburgta üretilen bir volkswagene binmek daha iyidir sonuçta o makinenin başında duran teknisyenine kadar herkez alman olunca daha bir güven verir ama çin üretimide o kadar kötü olmaz hoş zaten önümüzdeki birkaç yıl içinde tüm üretim çinde olacağı için buna itirazında bir faydası yok.

mehmet ç 28.09.2013 10:28

arkadaşlar volkswagen avrupaya iki fabrika daha yapıcak ama bunu nereye yapılacağı bilgisini vermedi, türkiye'de üretim yapılmassa satış yapamassın yasasınıda göz önünde bulundurursak türkiyede açılma ihtimali yüksek, yerli otoya gelince milli sermayeyle dünyaya olmasada türkiye kendi otosunu yapıp dış firmalar avucunu yalatsa yeter, bu sefer onlarda yola gelicektir alıcının istediklerini yapmak zorunda kalıcaklar, burda barınmak istiyorlarsa çok sıkı rekabete girecekler, arabanın fiyatını düşürcekler örneğin çinde dsg şanzımana 10 yıl garanti veriyor 8 inç ekran koyuyor navigasyonu bile mevcut türkiye'de bunlar yok satış yapmak için mecburen bunlarıda vermek zorunda kalıcaklar

tayf 28.09.2013 09:27

vw sonu geldi haberi. çok yazık. çinden almam. asla

yorumcu 28.09.2013 01:10

Çinden isterlerse golf isterlerse merco, bmw getirsinler isterlerse audi yada Volvo. Çin üretimi ise almayı düşünmem.

çelik 28.09.2013 00:24

sn.CanA. senin düşüncene göre kimse çinli diye arabaya binmemesi lazım dğnyadaki bütün arabalar çinde fabrika açtı ama bu demek değilki sadece orada üretiliyor

rc 27.09.2013 22:10

vosvos fanatilkeri üzülecek

samet 27.09.2013 17:02

bu wolksvagen dünyayı ele geçirene kadar durmayacak

Gencay 27.09.2013 16:31

Hadi volkswagen bitti diye mesaj yağdırın arabadan müthiş anlayanlar...

T.C. 27.09.2013 15:39

WW grubu planlarımız var dediği halde TR de bir türlü yatırım yapmadı.opel izmir deki tesislerini polonyaya taşıdı,hepsi koşa koşa çin e gidiyorlar.bizim şu yerli araba işini bir haysiyet meselesi yapıp ister satın alma ister ortak üretim gibi bir yöntemle hızla çözüp iç tüketimin yüzde 80 nini kendi üretimimizden karşılamadıkça içi boş otolara avuç dolusu para ödemeye 4-5 ay beklemeyebk5 devam ederiz.ekonomik değil diyen işbirlikçilere ve kalemşorlara itibar etmeyelim.altay tankını ,hürkuş uçağını benzer diğer yatırmları nasıl başlattıysak bunuda mutlaka başarmalıyız.

rc 27.09.2013 10:19

çin malı vos voslar gelir artık. meksikaya razıydık aslında...

kutay 27.09.2013 09:42

Türkiye'ye hiçbir yatırımları yok. bunlardan araba alınmaz. ayrıca çin'e gitmesi kalite açısından geriye gidiş demektir. size önerim Türkiye'de üretilen Toyota,Honda ve Hyundai gibi araçlara yönelin.

CanA. 27.09.2013 08:20

Hyundai , Kia 'ya sallayan hatta yeri geldiğinde Volvo bile çinli oldu diyen WV ciler, hadi bakalım söz sizde.. Çin'de üretilen Golf'e 70 bin TL verip binersiniz paşa gibi artık..