Verimli Sürüş Günleri Başladı

Verimli Sürüş Günleri Başladı
Audi, en verimli sürüşü sağlamak aynı zamanda, yakıt tüketimini ve CO2 salımını en aza indirmek adına bir dizi teknolojiyi önümüzdeki dönemde modellerinde uygulamaya başlıyor. Audi modellerinin verimliliğini ve kullanışlılığını yeni bir düzeye çıkaracak verimlilik programına sahip yol bilgisayarı ve start-stop sistemi, 2012 itibarıyla Audi modellerinin yakıt tüketimini yüzde 20 oranında düşürecek.

 İki yeni teknolojiyle enerji, elektrik olarak geri kazanılıyor. Audi’nin azaltılmış tüketimini, mükemmel kullanım özellikleri ve muhteşem sportiflikle birleştiren modüler verimlilik platformu iki ilave teknolojiyle fark yaratıyor: Start-stop sistemi ve verimlilik programına sahip yol bilgisayarı. Hâlihazırda pek çok Audi modelinin standart donanımı içinde yer alan enerji geri kazanım sistemini tamamlayan bu proje, enerjiyi, yavaşlama aşamalarında aracın elektrikli sistemine geri besliyor.

 Start-stop sistemi verimlilik potansiyelini özellikle şehir trafiğinde ortaya çıkararak tüketimi önemli ölçüde azaltırken, sürücüyü de rahatlatıyor: Sistem, otomobil durduğu, vites boşa alındığı ve sürücü debriyaj pedalını serbest bıraktığı anda motoru durduruyor. Debriyaja basılmasıyla motor yeniden çalışmaya başlıyor. Son derece sessiz, çalıştırması rahat ve hızlı start-stop sistemi, sürücü vites değiştirirken motoru, rölanti hızına geri döndürüyor. Audi, start-stop sistemini, etkili akü teknolojisi ve sofistike enerji yönetimiyle birleştirerek, düşük ısılarda dahi çalışmanın kesintisiz sürmesini sağlamış. Motorun ısınma safhasında aktif olmayan sistem, böylece motor yağının ısınması ve egzoz gazı temizleme sistemlerinin çalışma sıcaklığına ulaşmasının daha hızlı gerçekleşmesini sağlıyor. Sürücü bir düğmeye basarak her an start-stop sistemini kapatabiliyor. 100 km’de 0,2 litrelik yakıt tasarrufu Standartlaştırılmış bir sürüşte start-stop sistemi, yakıt tüketimini 100 km’de yaklaşık 0,2 litre düşürüyor ve dolayısıyla da CO2 emisyonlarını 5 g/km civarında azaltıyor.

Yeni sistem ilk olarak manuel şanzımanlı Audi A3 1.4 TFSI’da ve iki litre motora sahip, manuel şanzımanlı Audi A4 ve A5 modellerinde kullanılıyor. En verimli sürüşle ilgili ipuçları veren verimlilik programlı yol bilgisayarı Modüler verimlilik platformundaki ikinci yenilik, Audi Sürücü Bilgilendirme Sistemi’ne ek olarak sunulan verimlilik programlı yol bilgisayarı. Sistemde, verimli sürüş için önerilerle birlikte tüketimle ilgili bütün veriler merkezî ekranda görüntüleniyor. Yakıt tüketiminin yüzde 30 kadarı bireysel sürüş stiline bağlı olmasına dayanan sistem, sürekli şekilde araçtaki enerji tüketimini analiz ederek, sürücüye yakıt tasarrufu ile ilgili ipuçları veriyor. Yeni tasarlanmış vites değişim göstergesi, ideal yakıt ekonomisi için sürücüye ne zaman vites değiştirmesi gerektiğini gösteriyor. Büyük ve renk kodlu gösterge ekranı doğru vitesin geçip geçmediğini veya vites değiştirmenin uygun olup olmadığını belirtiyor. Yakıt tüketimini artıran klima ve koltuk ısıtma gibi ilave enerji gerektiren sistemler, bu programda tespit ediliyor ve bunların yakıt tüketimindeki payı sürücüye bildiriliyor.

 Enerji geri kazanım sistemi, hâlihazırda yavaşlama sırasında kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çeviriyor. Otomobil yeniden hızlandığında akü, geçici olarak depolanmış enerjiyi araca geri göndererek alternatörü rahatlatıyor ve böylelikle de yakıt tasarrufu sağlıyor. Enerji geri kazanım sistemi, manuel şanzımanlı Audi A3 1.4 TFSI ile iki litrelik motor ve manuel şanzımanlı Audi A4, A5 Coupé ve A5 Cabriolet’nin yanında A6, Audi Q5 ve Q7’de zaten standart donanım içerisinde sunuluyor.

19.05.2009 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!