Vergi Avantajlı X3 Türkiye'de

Vergi Avantajlı X3 Türkiye'de
Alman üreticinin Kompakt SUV segmenti temsilcisi X3, yeni geçirdiği makyaj operasyonu ardından 1,6 litrelik vergi avantajına sahip yeni motoru ile 154.200 TL fiyat etiketi ile ülkemizde satışa sunuldu. sDrive20i versiyonu olarak duyrulan ve 170 beygir güç ve 250 Nm tork üretebilme kapasitesine sahip olan yeni benzinli motor 8 ileri otomatik şanzıman sistemini de barındırıyor. Arkadan itişli X3 modeli 100 kilometrede ortalama 7 litrelik fabrika yakıt tüketim verisine sahip. 0'dan 100 km'ye ortalama 9,3 saniyede ulaştığı bildirilen Yeni X3 toplam 1775 kilogramlık bir SUV. Dizel motora sahip kardeşinden 62.000 TL daha ucuz olan BMW X3 sDrive20i, ayrıca 550 litre ile sınıfında en iyi bagaj hacmini sunan modeller arasında da yer alıyor.

26.05.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
ismail 02.06.2014 23:26

araba 154,000tl dört ceker yok vergi avantajı varmıs.ben 154 verdikten sonra vergisini zaten öderim.hangi 1,6 ucuzdu bmw farkı olsunda bu kadar da co yanii bu paraya daha iyi arabalar alınırr

Mehmet Güneş 29.05.2014 12:44

Beyler bu suv'lar asfalt ve şehir suvudur. Batının "lady suv" dedikleri türden araçlardır. Yani gerçek arazi aracı değillerdir.
Onun için asfaltta 4x4 suv kullanmak zor kış koşulları dışında gereksiz ve boşuna yakıt tüketmek demektir. Hele arazi ve köy yollarında işi olmayanlara 4x4 hiç gerekmez.

ahmet 27.05.2014 09:38

1.6 ferrari gelse, bu sefer lpg uyumlu motor istenir.:):):)

yanlış hatırlamıyorsam yurtdışındaki bir vatandaşımız, yeni aldığı aracına ferrari fabrikasından lpg montajı için motor şemasını isteyince, adamlar panik halde hemen araçlarını geri satınmışlardı diye bir haber okumuştum.:)

can 27.05.2014 09:04

15 yildir arac kullanıyorum ve daha bir kere bile 4x4 fonksiyonuna ihtiyaç duymadım, ve ihtiyaç duyacağımı da zannetmiyorum. Off-road yapanların dışında bu 4x4 olayı da saçma geliyor. arkadan itişli olması ise ayrı bir zevk bence. Motor gücünün iletildiği ve yüksek torkun bulunduğu tekerlekleri direksiyondan kontrol etmek zordur. Bu yüzden yüksek güç ve tork olan arabalar arkadan itişli yapılıyor. Bu paraya ise bu ebatlarda bundan güzel cip yok. CRV,Outlander, Cheroke, Santa Fe, GLK, Q5, bunların arasında fiyat/kalite/performans açısından en iyisi X3 1,6

chetin 27.05.2014 00:02

1.6 ferrari gelsede alsak

mert 26.05.2014 22:24

Yahu şaşıyorum şu arkadan itişcilere... Kardeşim fark yok arada önden çekişle 220 beygir altında felan çoğu araçta farkı anlayamazsınız.... Ayrıca suv tarzı araç alıyorsan bi zahmet 4 çeker olsun. q3-gla-x1 i bu araçla bir tutmuyorum. Bu araç daha bir büyükçe ve bir jip özelliklerini taşıyor bu yüzden bmw'nin sırf rakiplerinden müşteri çalmak için 4 çeker sunmaması kötü bir durum. Bu paraya çok daha güzel cipler var alınacak.. Alan tabi ki çıkacaktır saygı duymak lazım.

fiatcı 26.05.2014 20:49

evet doğru gözünüzden hiçbirşey kaçmıyor değerli otomobil severler ben karıştırmışım aynen 520i deki ile aynı motor hemde yanılmıyorsam 118i ideki motorda aynı uyardığınız için teşekkürler saygılar

b.ç. 26.05.2014 15:27

150 binlik araç alan kişi vergi dilimini düşünürse, bu yazı doğru çıkar.

isatil 26.05.2014 14:13

Sayın fiatcı X1 deki motor 143 hp, x3 deki ise 170 hp ve 520i de kullanılan motor. Yakıt tüketimi, başarılı motor ve şanzıman sayesinde şehirçi 10-11 lt seviyesinde olacaktır.

BirBürokrat 26.05.2014 11:43

Bu anlamsız ve saçma vergi sistemi yüzünden 15 seneye kalmaz Türkiye tam bir 1.3 ve 1.6 motorlu lüks araç çöplüğüne dönecek. En basit ve ucuz arabalarda da 1.3 - 1.6 motor olurken en lüks üst sınıf araçlarda 1.3 - 1.6 motorların tercih edilmesi (daha doğrusu tüketicinin buna tercih ettirilmeye zorlanması) anlamsız. Avrupa 'da uygulanan zararlı gaz salınımına göre vergilendirmenin bizde de uygulanması şart. Görüldüğü üzere motorun büyüklüğü ile vergilendirme, lüks araç tüketimini düşürmemekte. Üreticiler düşük hacimli motorlarını lüks araçlarda kullanmaya devam ediyorlar ve edecekler. Acilen Motorlu Taşıtlar Vergi sisteminin gözden geçirilmesi gerekmektedir. Ama umarım Maden ocaklarındaki gözden geçirme ve düzeltmeler gibi olmaz. Kusuru önlemekten ziyade kusurun gerçekleşmesi durumunda devlete ödenecek cezalar ve gerekli belgeler için devlete ödenecek harçlar arttırılmış. Devletin alacağı paraları arttırarak, her şeyin yoluna gireceğini ve doğru olacağını düşünen bir zihniyetin MTV konusunda da farklı bir yaklaşım sergileyebileceğini düşünmek oldukça zor olsa gerek.

samet 26.05.2014 09:29

62 bin lira fark nedir vergi avantajı da var bu seriden almak isteyen bundan alsın en iyisi. Ben performansına bakarım tatminkarsa gazladım mı geliyorsa gider alırım. ağırlık çok fazla 1775 kg bu motorla ağırlık güç dengesi yeterli ise çok iyi olur.

fiatcı 26.05.2014 01:41

ilk yorumu patlatayım.. alınabilir lüks kompackt suvlardan birisi bu. motor x1 de kendini ispatladı sürüş keyfini arttıran arkadan itiş olmasıda ayrı bir BMW klasiği yakıt tüketimi can yakan 15 lt seviyelerine çıkp çıkmayacağını ilk kullanıcı yorumlarından bakıp göreceğiz x1 de 11 12 seviyelerinde olduğu söyleniyordu e bunda kasa ağır olduğuna göre mecburen bir iki litre koyacağız ama 62 bin lira fiyat farkı ile bunun pek kafaya takılacağını zannetmiyorum demem oki bir suvda bile spor sürüş hissi tek kelime ile bmw