Unutulan Yerli Spor Otomobil: Diardi

Unutulan Yerli Spor Otomobil: Diardi

İlk yerli spor otomobilimiz sayılan Anadol STC-16 modelinden tam 30 yıl sonra İzmir'de Diardi adında ikinci bir yerli spor otomobil daha yollara çıkıyordu. İtalyanca'da küçük kedi anlamına gelen Diardi 22 çalışana sahip bir atölyede tamamen el yapımı olarak üretiliyordu.

İzmir'li bir iş insanı tarafından geliştirilen Diardi 2003 yılında Alman Güvenlik test programından da başarıyla geçmiş ve 2004 yılında 30.000 euro fiyat etiketi ile 5 adet araç ithal etmeyi başarmıştı.

Gemicilik alanında kullanılan Polyester malzemeden üretilen şasisi ile 870 kg ağırlığındaki Diardi S modelinde 120 beygir güce sahip Fiat Sport motoru kullanılıyordu. Aynı şekilde 5 ileri manuel vitesli 900 kg ağırlığındaki diğer kardeşinde ise 342 beygirlik BMW M3 motoru kullanılmıştı.

Türkiye pazarı için gerekli girişimlerde bulunulsa da hiçbir zaman seri üretimine geçilemeyen Diardi, Türkiye Otomobil Tarihi'ndeki yerini yıllar önce almayı başarmıştı.


09.10.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
tokay ceritoğlu 09.10.2019 18:37

devlet destekli olmadıkça ve olaya samimi yaklaşılmayınca girişimlere yazık oluyor.yoksa çizimi gayet güzel.