
Fransız otomobil üreticisi Renault'nun %100 elektrikli olarak tasarlanan ve hedefi sadece şehir içi ulaşım olan aracı Twizy, 26 Haziran tarihinden itibaren Türkiye'de yollara çıkmaya hazırlanıyor.
4 tekerlekli Twizy'nin satış fiyatı bataryası dahil 13 bin 700 euro (38.300 TL) civarında olacak. Twizy 17 bg gücünde maksimum hızı 80 km olan tek motor ve tek ekipman seviyesi ile satışa sunulacak.
100 km'lik menzile sahip Twizy 3 saat 30 dakikada tam şarj oluyor.Twizy'nin en önemli özelliklerinden biri de 220 voltluk herhangi bir elektrik prizinden şarj olabilmesi. Ülkemizdeki elektrik tarifesi ile Twizy'nin bataryası yaklaşık 2.8 liraya doluyor.
Avrupa'da sürücü ehliyetiyle kullanılabilen Twizy'nin Türkiye'de aynı şekilde kullanılabilmesi için gerekli olan yönetmelik değişikliğinin imzalanması bekleniyor.
10.06.2014 | Bu Haberi Paylaş
Bunun benzinlisini yapsınlar güçlü küçük az yakan ve ucuz tabi amacından saptı ama olsun:)
Avrupadaki fiyatı 6700-6900 Euro.Ne oluyorsa bizde 2 katı.ötv %3 olduğuna göre bu fark nedir? Akıllarınca bizi mi silkeleyecekler?
adamlar citroen nemo alıp elektrikliye çeviriyorlar 40.000 TL daha uygun
bence bazı konularda oldukça mantıklı özellikle sirketler ve şehir içi çok yol kat edenler için düşünsenize iş için tabi yük taşımıyorsanız ayda 2.000 km yol kat ettiğinizi size bensinli bir araçta maliyeti 600 lir civarı bu araçta 60 lira yıllık karınız 6.000 tl ve beş yıl sonra araç bedavaya gelmiş oluyor :D ancak burdaki tek sıkıntı aracın bakım ve akü maliyeti ne kadar normal bir araç kadar mı yoksa çok pahalıya mı mal oluyor ???
Sen, benzinli alıp vergi vermediğin için devlet senden bu seferde aracın BATARYASI için BAKIM parası alıyorlar. Bu da yaklaşık 4 bin TL civarlarında. Böyle düşününce de almanın bir mantığı olmuyor.
13.700 tl olsa ilk ben alırdım.Kİmsenin çevre umrunda değil. Sırf biz yaptık kimse almadı demek için yapmışlar.
Twizy için 80 Km lik maksimum hız önemli bir sorun D100 ve TEM gibi yollarda kamyonlar sizi devamlı sıkıştırır.Sağ şeritten bile gitseniz yandan(sagdan) bağlantılarda diğer araçlar 110-120 ile ana yola çıkıyor özellikle tem in çevre yolu bağlantılarında.Ben bu sorunları maximum 90 yapan morsikletimle devamlı yaşıyorum.
Arkadaşlar arabanın vergisi yok hemen fiyat yüksekliğinin suçunu devlete bağlamayın. 13000 yu TL ye çevirince 38000 lira yapıyor zaten. Bu ayda 2000 maaş alan bi avrupalının 13 ay maaşının yarısını biriktirmesiyle alabileceği bir araba olurken Ülkemizde 2000 TL maaş alan bir kişinin 38 ay maaşını biriktirmesi demek. Yani bu araba ülkemizde bir hiç durumunda. Meraklı zenginler dışında alan olmaz. Hatırladığım kadarıyla ülkemizde elektrikli arabaların vergisi ya yok ya da %1. Ancak hibrit arabalardan arabadaki benzin motorunun büyüklüğüne göre normal vergi alınıyor.
Fantazi yapmışlar. Marketlerdeki alışveriş arabasına yetişkin binerse nasıl olur diye. Artık müşteri bu arabayla market market dolaşır.
15 bin veririm. inş. 10 yıla kadar daha iyi arabalar çıkar sonuçta ilk benzinli arabalar da düşük hızda ve küçük hacimliydi
40.000 TL ye gider adam gibi b sınıfı 1.2 motor araba alırım
hic olmazsa araba bu fiyata satılmaz bu elektrikli oyuncak
bizim çocuğun akülü arabası gibi. bu ne yahu
Bu arabanın daha bir fırın ekmek yemesi lazım:)
100 km yerine en az 250 km gidebilmeli
son hızı 80 km değil 120 km olmalı
Şarj süresi 1,5 saate düşürülmeli
fiyatı 38 binden 20 bine düşürülmeli:)
çok şey istedin beee diyenleri duyar gibiyim ama böyle olmadıktan sonra almam:)
Aslında çok iyi 100 km ye 2.8 lira yakması turizm sektörü veya şehiriçi için bence gayet uygun fakat 17 bg lik gücü baya az geldi bana ki 38.000 tl bu araç için çok fazla gerçekten ...
Anlamadığım su bu Türkiye'ye gelen elektrikli araçların fiyatlarının az olup tüketicileri hem değişik tasarımlarına hemde düşük fiyatlarına bakıp araçlarla ilgilenmesi gerekmez mı?
Ama devletimizin süper vergileri buna engel oluyor bu Renault un bizim tabirimizde yazlıkta ilçe merkezine gidip gelmedik araçlar bunlar tam anlamıyla bir sedandan bahsedersek Tesla Model s bu aracı hangi ülke olğundan emin değilim yurt dışında en ıyı donanımdır en yüksek bg li modelidir vesaire ortalama 90.000$ alirken ülkemizde 130.000 dan aşağı bir fiyata alamıyorsunuz sonrada araçların yıllık vergilerini araçların karbondioksit değerlerine bakarak alacaklar eski model arabalar daha çok ödeyecek ilk önce bu sorunların çözülmesi lazım ki insanlar elektriğe yönelsin daha fazla dunyanın en pahalı benzınını kullanmaya devam etmeyelim bu ÖTV konusunda hem biz mutlu olalim hemde devlet:)
Evet ilk alım fiyatı bütçemizin üstünde ama yanlış okumadıysam 100 km'ye 2,80 TL ödüyorsun. Bence çok iyi. Düşünsenize 100 km'ye şehir için 7 litre benzin yakan bir araç 7*5=35 TL ödüyor. Bu açıdan çok uygun bir araba ama max 80 km/h git git bitmez yol.
38.300 vereceksin hız 80 da kalacak 100 km de bir şarj istasyonu bulacaksın 3.5 saat dolmasını bekleyeceksin ölme eşeğim yaz gelsin
yarısı devlete vergi iken satabileceklerini sanmam....parası olanda almıyor protesto ediyor anlamıyormusunuz...
yine zenginlere oyuncak yapmışlar...
38.300TL . bu fiyata daha uygun arabalar var 2. el olsun sıfır olsun bune kücücük arabalar 38 tl
13000 tl olsa belki alınır fiyat abartılı. Onuda geçtik 500 km de gitmiyor gunluk 150 km yol yapan bir kişi hiç binemez.
Bu fiyata reklam,dikkat çekmek isteyen şirketler ve gerçekten elektrikli bir araca meraklı olanlar alır yani satış rakamları çok çok çok çok çok az olur tahminimce unutmayalımki böyle araçlar kur kurbanı oluyor 13,000 euro avrupalı için 13.000 eurodur bizim için 40,000 TL biz TL ile kazanıp TL ile harcıyoruz birde bu fiyatta vergi varmı yok mu oda önemli
13 bin 700 euro'yu baştan TL olarak okudum. Uygunmuş dedim. Sonra dikkatli bakınca yaklaşık 38.300TL. Bu fiyata ellerini kumlasınlar bence onlar. Avrupa'da uygun olabilir. Unutmayalım ki adamların parası bizden 3 kat değerli. Kimilerine göre bu çok iyiymiş. İyi ekonomi böyle olurmuş. Neyse hayırlısı.