Trafikte Dolaşan Tehlike

Trafikte Dolaşan Tehlike
Yaklaşık 6 milyon benzinli, 3 milyon otogazlı aracın dolaştığı Türkiye yollarında tehlike kol geziyor. 800 bin LPG'li araç, 2005 yılında kanunla zorunlu kılınan ECR-67-01 otogaz sistem normlarına uymuyor. AB standartlarının gerisinde olan LPG'li araçların trafikte ve park alanlarında büyük tehlike arz ettiğini belirten sektör temsilcileri bir an önce önlem alınması için harekete geçti. İlk iş olarak da Sanayi Bakanlığı'nın kapısı çalınacak. 2005'ten önce otogaza dönüştürülmüş araçların büyük bölümünün trafik ve park alanlarında risk taşıdığını söyleyen 250 üyeli Tüm Otogaz Montajcılar Derneği (TOMDER) Başkanı Faruk Yılmaz, “Tüm AB'de ECR-67-01 standartları uygulanıyor. Bizde de 2005'ten itibaren uygulanmaya başladı. Bu tarih milat kabul edilmeli. Bu tarihten önce Türkiye'de otogaza geçmiş araçların yasal bir düzenleme yapılarak yeni standartlara geçişi sağlanmalı” dedi. Yılmaz, bu konuda AB standartlarına geçiş için belli bir süre tanıyan İtalya'nın örnek alınabileceğini vurguladı. Sürenin sonunda geçiş yapılmayan araçların bağlandığını söyleyen Yılmaz, “Biz de bakanlıktan aynı uygulamayı talep edeceğiz” açıklamasını yaptı. Konuyla ilgili TSE ile ortak çalışmalarda da bulunduklarını belirten Yılmaz, ömrü 10 yılı geçen her tankın hemen imha edilmesini zorunlu tutan bir kanunun da çıkması gerektiğini kaydetti. Gasitaly Otogaz Genel Müdürü Nurullah Taç da “Yetkili orgaların rutin denetimi sıklaştırması ve caydırıcı önlemleri arttırması şart” dedi. İpragaz Ürün İnovasyon ve Gel.Müdürü Birim Akbaba da alınacak bir kararla LPG'li araçların muayenesi sırasında AB standardına uymayan kitlere sahip olanlara onay verilmemesi gerektiğini, böylece can ve mal güvenliğinin daha iyi sağlanabileceğini kaydetti. ECR-67-01 standardı nedir? Tankın iç basıncı yükseldiğinde kontrollü şekilde gazı dışarı bırakıp iç basıncın düzenli düşürülmesini sağlayan emniyet valfına sahip. Darbe ve yüksek ısıya karşı daha dayanıklı özel saclar kullanılıyor.

11.04.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
Bu habere ilk yorumu siz yapın!