Toyota'ya Tarihi Ceza

Toyota'ya Tarihi Ceza

Son 10 yıl içinde ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi Toyota araçların ani hızlanma sorunları ile ilgili 3.100'e yakın şikayet aldı. 93'ünün ölümle sonuçlandığı iddia edilen ve Japon üretici Toyota'dan kaynaklanan bu hızlanma sorununun neden olduğu ölümler ise Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi tarafından 5 olarak açıklandı.

2009 yılında hatalı monte edilmiş paspas yüzünden kaza yapan ve 4 kişinin ölümüne neden olan Lexus ES ile gündeme gelen olay Toyota'ya pahalıya patladı. Dünya genelinde 12.4 milyon aracı geri çağırmada başarısız olan Toyota, Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi tarafından 70 Milyon dolar cezaya çarptırıldı.

Ayrıca Toyota CEO'su Akio Toyoda'nın problem hakkında bilgiye sahip olduğu ancak masraftan kaçınmak adına araçların geri çağırılmaması için talimat verdiği ortaya çıktı.

26 Aralık Çarşamba günü görülen davada Japon otomobil üreticisi Toyota 1.2 milyar dolar ile 1.4 milyar dolar arasında alacağı ceza, otomotiv sektöründe bir rekor olacak.

Ceza doğrultusunda gaz ve fren sisteminde alışılmışın dışında bir hareket hissettiğinde gazı kesen bir sistemi ücretsiz olarak yerleştirecek Toyota, bu hatalı araçların garanti sürelerini de 250 bin KM'ye kadar uzatacak.

Toyota Kuzey Amerika'nın baş avukatı olan Christopher P. Reynolds yaptığı açıklamada: "Bu anlaşma firmamız adına ilk adımdır. Toyota olarak öncelikli amacımız en kaliteli otomobilleri üretmek ve müşterilerimiz için elimizden gelenin en iyisini yapmaktır." dedi.

28.12.2012 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8509 28.02.2016 17:40

Zaten toyotasa öncelikli olarak kusurlu bir firmayken en çok hasar tramer kaydını corolla sedan versiyonunda fark ettim ben toyota hastası bir adamım ama en ufak bir kusuru da farları yani (ön far setlerini koruyan) vida klisp setlerini montajlamadan takıp toyotasa plazalarda satması çok hatalı ve kusurlu bir maliyet ortaya çıkartabilmesinden kaynaklanabiliyor olmasında yatıyor.Bizde 2006 model toyota avensis sedan versiyonu var ancak
1-Ön sağ sis farı kırık
2-Yolbilgisayarı bozuk
3-Alt kapaklar kopuk
4-Arka park sensörü bataryası arızalı
Ama bunu toyotasaya hiç mi hiç yakıştıramıyorum hiç yakışmıyor sana toyotasa

tolga 24.03.2013 09:22

merhaba 2012 aracınızdaki bu sorun değildir. konu aksiyon 2009 a ait yenileri değişti. ama emin olmak için şikayeti yetkili servise yapmak en doğrusu. bu arada ben bu aksiyonun Amerikan otomotiv üreticilerinin kendi başarısızlıklarını örtmek ve piyasadan silinmemek için abartıldığını düşünüyorum. bugün alman arabalarının otomatiği sürüş halinde bozuluyorsa öncamları aniden buğulanıyorsa direkt olarak sürüş güvenliğidir aniden ivmelenme saçma bir bahane fren hala çalışıyor gaz pedalı basılıda kalsa fren çalışıyor

şaban Sarıkaya 14.03.2013 22:08

2009 model corollanın 20 binde direksiyon kutusundan ses geldiği için degişti 40 binde aynı sesi yapmaya başladı.

nazmi 07.01.2013 12:02

Toyota da böyle problemlerin yaşandığından haberim yoktu ve bu haberi okuduğumda çok şaşırdım..Çünkü 2012 yaris fun aracımla yaşadığım tek ve oldukça ilginç sorunum Paspas..evet paspas..debriyaj ın hassas olarak kontrolü gerektiği durumlarda,yani 1.viteste kalkışı beklerken,paspastaki derin setler ayak topuğumu engelliyor ve ya stop ediyorum yada fazla gazla kalkıyorum,çare olarak paspası koltuğun gerisine kadar aldım ve uç kısımındaki düz bölüm topuğuma gelecek şekilde kendimce ayarladım..Bu mesajı okuyan ve bir cevaplayan olur umarım..