Toyota'dan İlginç Bir Konsept

Toyota'dan İlginç Bir Konsept
Devam etmekte olan LA Auto Show'da markalar en yeni teknolojilerini yarıştırıyor. Geleceğe ışık tutan bu modellerin en ilgi çekicilerinden biri olan Toyota FV2 Concept direksiyonsuz kullanılıyor. Markalar sürüş destek sistemlerine ve sürücüsüz seyahat teknolojilerine milyonlar harcarken Toyota bu çekişmeye farklı bir soluk getirdi. Hem şehir içi kullanımına uygun boyutları hem de direksiyondan bağımsız, farklı sürüş pozisyonları ile rakiplerini zorlayan FV2 Concept ileri teknolojik donanımlara da sahip. Ayakta ve oturarak kullanılabilen Toyota FV2 Concept vücudun sağa sola ileri geri hareketlerini algılayıp ona göre yönünü belirliyor. Aracın rengi sürüş dinamiklerine ve sürücünün ruh haline göre farklı renklere dönüşebilirken, yerel kaynaklardan çekilen trafik bilgileri ile özellikle kavşaklardaki kör noktalarda kaza yapma riski büyük ölçüde azaltılıyor. Sürücünün beceri seviyesini öğrenerek sürüş destek sistemlerini sürücüye göre ayarlayan FV2 Concept gidilmek istenen yere alternatif güzergahlar da öneriyor. Video kaydedip fotoğraf çeken araç yolda engel gördüğünde de sürücüyü uyarıyor.

29.11.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Burak 05.12.2014 23:40

Bazı arkadaşlar lexus örneğini vermiş.çok komik.emin olun ki işin içine lüks araçlar girecek olursa japonlar bir kez daha ezilir.lexus kim audi,bmw,mercedes'in yanında.audi,bmw,mercedes lexus'u yer bitirir.lexus toyota'dır bmw bmw'dir mercedes'te mercedes'tir.tutturmuşlar bir lexus'tur gidiyor.bir Alman markası olarak mercedes tek başına lexus'a yeterde artar bile.ne de olsa adamların daha elle tutulur bir tane bile doğru dürüst lüks markası yok ki.tutupta koskoca audi,bmw,mercedes'in karşısına acura,infiniti,lexus'u çıkaracak halleri yok ki.

süleyman9 04.12.2014 22:23

Toyota corolla 1.6 motor milyon km gidiyo skoda fabia milyon km yapti land crusiorlar zaten milyon yapıyo japonyada brazilyada mercedes vitolar milyon yapar toyotanin motorunu bakimi yaparsan ve duzgun kullanirsan senden uzun yasar ben toyotanin pikaplarini goruyorum yollarda.corolla lpg ile 600 bin giden var motoru yaptirip milyona tamamliyo ama bu adamlarda araclar 0 dan beri var.fabia milyon yapti haberini okudum hemde ayni ekzozla bende octavia 1.6 vardi 50 binde bir ekzoz patliyodu beyin arizasi distribitor arizasi direksiyon arizasi klima surekli bozuk far yanmaz km ve devir saati arizalanir resmen 2 ayda bir tamircideydim auris aldim 200 bin yaptim sadece lastik ariza isigi problem yapti debrijayı sehir icinde öldürdüm satarken baya boşluktu ama vites gecisi yag gibi ben simdi passat dsg dusunuyorum ama başim agrırsa bu sefer bir daha almanlardan hicbisey almam toyotadan honda accorddan başka arabaya binmem.vw skoda aslında citroen reno yanında çok iyi otomobiller

Türk 04.12.2014 19:00

Bir alman bile herhalde burak kadar alman arabası hayranı değildir.Pes doğrusu!!!

mesut 04.12.2014 18:12

arkadaşlar bu benim 2'inici yorumum 4 senedirde bu siteyi takip ediyorum bana söylermisiniz hangi japon milyon klm devirdi hangi alman milyon klm devirdi sorunsuz veya arazi araçları yorumlara bakılırsa arabadan baya anlıyonuz hepiniz

Ali 04.12.2014 15:31

burak beye, nedir bu kadar alman otomobil hayranlığı anlayamadım. zevkler ve beğeniler kişiden kişiye değişir. ancak standart olarak araçlardaki güvenlik, garanti süresi dayanıklılık ve arıza durumlarını test etmek için uluslararası firmaların ölçümleri var, ancak yok turbo yok atmosferik, motorur torku, beygir gücü 100 km deki hızlanma vs kişiden kişiye kullanıcıdan kullanıcıya değişir bizler imkanlarımız ölçüsünde araç alıyoruz, mesela ben 2014 model passat sınıfındaki bir araçta arkada koskoca tümseği (neresi olduğun anladınız sanırım) anlamış değilim. benim takıntımda bu corollanın arkası salon gibi üç kişi çok rahat oturuyor ama bu benim kullanım şartlarıma göre bana göre iyi başkaları passat ın arkasını beğenebilir mesela passat ve jettanın da bagaj hacimleri çok iyi oda çok artı taraf benim için saygılar herkese iyi sürüşler

Burak 04.12.2014 13:41

Kutay bey bırakın böyle süslü boş lafları da artık birazcık gerçekçi olun ve hayal dünyasında yaşamayın.merak ediyorum acaba siz hangi dünya da yaşıyorsunuz.kim demiş japon arabası sorunsuzdur diye.çok komik.gördük sizin sorunsuzluk anlayışınızı.bu mu sizin sorunsuzluk anlayışınız.kutay bey sonuçta siz ne yaparsanız yapın otomobil deyince akla ilk olarak Almanya gelir.bu konuda Almanlar Usta japonlar ise çıraktır.bunu böyle bilmelisiniz.

kutay 04.12.2014 13:29

alper bey, lpg motorun ömrünü maalesef bitiriyor. japon araçları da bu yüzden lpg'ye sıcak bakmıyor zaten. lpg'yi saymıyorum. ancak avensis ingiltere'de üretildiği için yedek parça sıkıntısı olabilir. bu konu da haklısınız.

Ümit 04.12.2014 10:03

japonlar otomotivde almanların çok gerisindedir, ancak yukarıdaki gibi oyuncaklarda ilerde olabilirler hibrit araçları sadece toyotamı üretiyor sanıyorsunuz vw nin bmw nin hibrit araçları toyotadan çok daha başarılıdır bunu internetten araştırabilirsiniz arıza konusuna gelince ; toyotanın eski araçları arıza çıkarmıyordu evet doğru çünkü donanım koymuyorduki arıza olsun bomboş araba ne arızası çıkaracak, yeni model toyota dizellere bakın hepsi yağ yakıyor eksiltiyor ama almanın dizelleri problemsizdir, piyasada eski alman araçları yok diyenler 1967 model vw tosbağa araçlar hala piyasada :)

Alper 04.12.2014 09:34

Kutay bey, Araç eski kasa 2.0 avensis idi. Bunun haricinde birde lpg den dolayı conta problemi yaşadım. Erken farkına varıp motoru kurtardık ama yetkili servisin hatası üst kapak civatası diş kaptırılarak sıkılmış yağ ve su birbirine karıştı buda onun sonu oldu zaten.(sorsanız onların hiç hatası yok) Bir tsi sandık motor 6.5 tl idi o zaman. Benim masrafım ise bunun 2 katından fazla oldu. İşe de yaramadı. Bunların hepsi kayıtlıdır.

akif 03.12.2014 23:44

Burak kardeş bizim olmadigimiz dünyada heralde 93 model corollalar trafikte 2000 model passat 1.8 den baska araba var mi piyasada vw hep ömrü olmayan araba yapar. Ben almanyada yasadim 3 senelik araba onlar icin bitmiştir ve gurcistana kazakistana rusyaya satarlar kendileri 5 yili gecen mercedese binmezler turklere satarlar.opel adam vw golf passat sw audi sw bunlari kullaniyolar skoda octavia sirket arabalari ve octavia buranın lineası arkadaşlar. Vw rahat ilgi cekici tasarimi yakiti guzel arabalar uretiyor ama toyota tamamen farklı bir anlayışta onların tartıştıgı 1.0 atmosferik motoru nasıl performansli yapariz 1.6 yi 160 beygir üretiyoruzda milyon km görmüyo bu gücteki motor veya mazda gibi benzinde neden yanmayan yakıt dısarı atılıyor biz her yakıt hücresinden enerji cıkaralım hesabında. Hybrit otomobil yatirim yapti toyota ama adam gidiyo turbo benzinli alıyo istanbulda iki kat benzin yakıyo avrupada ise hybrit vergiden muaf.elektrikli corolla yapıyo kendi ulkesi haric hicbiryerde satmıyo.hidrojen yapti simdi bakalim o ne olucak.toyota haricinde bir marka dünyanın gelecegini dusunuyor mu? Dogayi kirletmeyelim diye benzin hybrit yapan toyotaya karsi almanlar gidiyo daha az yakicak diye dizel hibrit cikariyo mantık bu kadar...

metehan 03.12.2014 21:32

alper bey vw ve opel gibi araçlarında yedek parçalarının ucuz oldugunu söylenemez honda toyota gibi ülkemizde yatırım yapan markalardanda yüksektir o mantıkla arabaya binilecekse herkesin hyundai renault ve fiat marka araçlardan şaşmayacaksın..

kutay 03.12.2014 19:39

burak bey, ...bilimsel gerçeklerle japon araçlarının alman araçlarında üstün olduğunu kanıtlamışken( passat cc'in güvenlikte honda civic'in gerisinde kaldığını ispatladım detaylar aşağıdaki yorumlarımda) siz habire almanların, japonlardan daha iyi araç ürettiğini yazıp hiçbirini kanıtlamamışsınız. sorularım yine havada kalmış: yine de sorayım. 1. ww, bu kadar iyi de neden 2 yıl garanti veriyor. honda 6 yıl garanti verirken? 2. ww'de garanti biter bitmez arızalar başlar. honda ve toyota evladiyeliktir.1.000000 km'yi gören toyota ticari taksi gördüm. üstelik tıkır tıkır çalışıyor. 3. dsg şanzuman arızası, turbo motor patlaması, beyin kitlenmesi ww ile özdeşleşmişken, suudi arabistan çöl rallisinde çöl sıcaklığına ve kumlarına dayanan tek araç neden toyota'dır. neden bu çöllerde alman araçlarının emaresi okunmaz? 4. ingiliz bir araştırma şirketinin yaptığı dünyanın en az arıza veren araç sıralamasında ilk beş aracın neden dördü japondur? ( 1. mazda 2. mercedes 3. toyota 4. honda 5. mitsubishi) ...benim gibi kanıtlı, belgeli konuşun, komik duruma düşmeyin. alper bey, aracınızın markası nedir, merak ettim yedek parçası bulunmuyorsa subaru'dur herhalde. onun dışındaki yedek parçalar kolaylıkla bulunuyor zira.

Burak 03.12.2014 17:28

kim demiş japon arabası sorunsuzdur diye.kim söylüyorsa yalan söylüyordur.konuyla ilgili olarak size komşumuzun başından geçen bir olayı anlatmak istiyorum.eski oturduğumuz semtte komşumuzun 0 km dizel toyota corolla'sı vardı.aracının yağ yakma problemi vardı aracı servise götürmüşler ama servis bir türlü problemi çözememiş tamir edememiş sonra komşumuza ona bunun normal olduğunu söylemişler.daha sonra turbonun vakum pompasını değiştirmişler ama gene olmayınca sekmanları değiştirmişler ama araç yine yağ yakmaya devam etmiş.sözde sorunsuz diye aldıkları 0 km toyota corolla anlıyacağınız komşumuzun başına dert olmuştu.komşumuzda artık daha fazla uğraşıp hasta olmamak için aracı takasla verip kurtuldu ve kendisi bir daha asla toyota almamaya yemin etti.ondan sonra derler japon arabası sorunsuz diye.çok komik.bu mu sizin sorunsuzluk anlayışınız.

Alper 03.12.2014 14:42

Beyler bakın japonu bende kullandım beğenirim ama ufak kazalarda bile parça bulmak mümkün değil. Ön tekerleğe vurup kaçmışlar ön takım dağıldı. Araç serviste 3.5 aydan fazla yattı, tavuk kümesine döndü inanın bir dsg şanzıman kadar para ödedim. Bunu alıyorsanız kaza yapmayacaksınız.

Kaskonuz yoksa yanarsınız gözünüzün yaşına bakmıyorlar.

seyit 03.12.2014 12:56

siz ne diyorsunuz allah aşkina toyotami servisten çikmiyor gidin araştirin cahil kalmişsiniz lexus amerikada 12 yil ardişik dünyanin en sağlam arabasi seçiliyorr

ali 03.12.2014 12:45

burak bayagı espritüel bir arkadaşsın..

Burak 03.12.2014 11:42

mcansal kod adlı arkadaşım burada komik olan birşey yok bunların sadece hepsi gerçekler...vatandaş kod adlı arkadaşım Alman arabasına istediğin kadar yük yükle hiçbir şey olmaz aynı şeyi bir de japon arabasına yap araba daha oracıkta dökülür.benzer bir şekilde Alman arabaları her zaman uzun ömürlüdür bugün yollarda hala çalışan birçok Alman arabası görmekteyiz peki hiç neden japon arabası göremiyoruz.benzer bir şekilde lexus toyota'dır bmw bmw'dir mercedes'te mercedes'tir.lexus gibi üreticiler ancak bmw-mercedes gibi üreticileri geriden izler takip ve taklit ederler cevap bu kadar basit...

mcansal 03.12.2014 08:56

servisden çıkamayan japon arabaları sorunsuz alman arabaları sabah sabah baya bi komik geldi güldürdü epey hayır kullanmasak inanacaz nerdeyse... dünyanın yuvarlak oldugunu inkar tepsi gibi düz oldugunu savunmakdan farkı kalmamış..))

Burak 03.12.2014 01:45

...japon sorunsuzmuş geçin böyle süslü boş lafları.öyle ya sorunsuz oldukları için japon arabaları hiç servisten çıkamıyorlar eğer sizin sorunsuzluk anlayışınız buysa ben size başka birşey söylemiyorum.Alman arabası olanın kafası her zaman rahattır ama japon arabası olan ise hiç servisten çıkmaz işte aradaki kalite ve tecrübe farkı budur. Made in Germany.

vatandaş 03.12.2014 00:42

O degilde japon mandasına mı alman mandasına mı girsek nedir bu hayranlık? Ben burak arkaşın satış danışmanı oldugunu düşünüyorum neyse.Japon sorunsuz konfor fena degil Alman konfor ve biraz masraf cebine göre karar verirsin.Millet yapsın siz konuşun malesef.Yinede uzakdoğu batıdan iyidir bizim için.Saygılar

seyit 03.12.2014 00:30

burak bey allah aşkına gidin arabistana bakın japon arabalarindan başka araba çok az vardır çünkü araplar rn iyisini ister ve dayanikli olduklari için en ònde lexus ve toyota gelurr

Burak 03.12.2014 00:10

Kutay bey sizin hayal dünyanız ne kadar genişmiş olmamış şeyleri olmuş gibi göstermek yapılmamış şeyleri yapılmış gibi göstermek siz herhalde bir hobi.merak ettim acaba siz hangi dünya da yaşıyorsunuz.sonuçta siz ne yaparsanız yapın Alman arabası olanın kafası her zaman rahattır fakat japon arabası olanın her zaman başı ağrır.bu konuda otomobilde Almanlar Usta japonlar ise çıraktır.

hakim 02.12.2014 23:35

Degerli arkadaşlar toyota 80 yildir motor yapıyor ve 60 yildir cölde hararet yapmadan seyahat eden döküm motor imal ediyorlar siz vitaminken adamlar benzinli motorda devrim yaptılar ne sanıyosunuz dünya avrupadan mı ibaret bütün dünyada 2006 dan beri en cok satan araba markası toyota. Diger japon araclarida çok popüler vw dedigin firma su sogutmalı motoru audiden ögrendi eski vosvoslarda hava sogutmali motor var.zannetmeyinki toyota honda mazda subaru hyundai çok beygir koyamıyor motora sadece bunda gereklilik görmüyolar size soruyorum 1.2 tsi ile 1.6 atmosferik ile arada ne performans farkı var ? Ben söyliyim 1 litre az yakıyo bayirda bayılıyo ve turbo diye daha alt devirde canlı. Turbo koyuyosunda ekonomisi az farkettiriyo dsg icin aynı şeyi diyemem çift kavrama ve çok iyi bir vites cvt at sanzımanlardan daha seri vites degisiyo ancak dsg dedigin şey 80 kg ve 10 bin pahalı ve dsg ustası daha yok çünkü komplike bir sistem ve serviste ustalar yurt disiyla konusup tamir ediyo.sizin begenmediginiz toyota honda mitsubishiler hic yolda kalir mi kalmaz.140 hplik dandik leona 200 hp yapıp dag başinda kalan gördüm vw ile 4 e geçemeyen golflerle karsılaştım çok agır elestiriyosunuz ama toyotanın corolla harici arabalarid var ve inanın çok başka makineler land crusier denen bir makine var dünyada onunkinden iyi süspansiyon var mı range neymiş pajero neymiş land crusier yanında.aurisle viraja gir sonra golfle viraja gir anlarsin corolla ile jettanin guvenligini karsilastir. Motor dedigin kısım arabanın kalbi ama toyotanin koydugu kalp bi adım sonra kan pompalasa ne olur ralli mi yapıcaksınız yolda. Gidin bir dizel kullanicisina sorun motor yetersiz mi diye ve cevabinizi alın. Bayırda bayılsa ne olur araba vites dusurursun bayılmasi geçer. Vw motorları güzelde ömrü yok 1.2 tsi turbosunu patlattim 4 bine yaptirdim ömrü bitti motorun en son çekmiyodu bayırda vites dusyrsemde arac 1.2 tsi jetta manuel idi sonra sattım tabi.tiguan 1.4 tsi var bende piyasadaki en iyi motor.ömür?

asi 02.12.2014 22:51

ümit adlı arkadaş: almanların bir numarası olan mercedesin de fransız olan renault motorlarını bazı araçlarda ( a serisi) kullandığını biliyorsundur sanırım. bilmiyorsan da öğrenmiş oldun. senin yorumundan hareketle mercedeste uygun dizel motor üretemediğ için mi bunu kullanıma geçti. yoksa iş tamamen ekonomik kaygılar gözetildiği için mi? artık bir çok firma ortak motor bloğunu kullanmayı seçiyor. kendi ünitesi sil baştan yaratmaktansa bazı durumlarda bu daha ekonomiktir.

Burak 02.12.2014 19:09

Kutay bey iyi söylüyorsunuz hoş söylüyorsunuz da ...japonu da korelisi de çinlisi de birleşse bir Alman olmaz olamazda yani bunu bilmek için illa ki profesör olmaya gerek yok.Almanlar otomotivin Ustasıdır japonlar ise çırağıdır.sonuçta japon arabası olupta ben hiç başı ağrımayanı ve servisten çıkmayanını görmedim ama Alman arabası olupta rahat eden çok kişiyi gördüm...

kutay 02.12.2014 18:19

ümit bey, okumamışsınız anlaşılan tekrar yazayım: almanlar traktör sesli fosilleşmiş dizellerle avunsun, toyota ve honda geleceğin teknolojisi hibrid ve hidrojeni üretmeye başladı. öğleden sonra günaydın!

Ümit 02.12.2014 16:30

japon malı toyotanın dizel motoru yağ yaktığı ve verimsiz olduğu için dizel motor konusunda alman malı bmv ile anlaştı siz hala japonla almanı kıyaslıyorsunuz :)

kutay 02.12.2014 15:48

futbolcuyu bilmem de alman arabası da alıp da başı ağrımayan duymadım. eniştemin passat'tının dsg şanzumanı patladı, 7000 tl ile zor kurtardı, arkadaşın jettasının beyni kilitlendi, sattı toyota aldı, oh be diyor, bakımdan bakıma gidiyorum diyor. alman = servis, yedek parça,kanka... servislerle ve ustalarla kanka olmak isteyen alman alsın. sorunsuzluk isteyen japon alsın. zaten ww 2 yıl garanti verirken japon 6 yıl garanti veriyor. burdan bile anlaşılır.

kutay 02.12.2014 14:54

almanlar fosilleşmiş traktör sesli dizellerle uğraşadursun honda ve toyota geleceğin teknolojisi hibrid ve hidrojeni üretmeye başladı bile. öğleden sonra günaydın!!!

Burak 02.12.2014 10:52

Enes bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum o söz öyle değil şöyle olacaktı futbolcunun Almanın arabanın Almanını alacaksın ki kafan rahat olsun sonra başın ağrımasın..hatta hellboy kod adlı arkadaşımızda sağolsun çok güzel tarif etmiş japonlar otomobilde ancak Almanları taklit edebilirler fakat daha öteye asla geçemezler. ...

Karahan 02.12.2014 09:02

japonlar otomobilde değil ama oyuncakta almanlardan iyidir şu ürettikleri araca bakın bu nedir arkadaşlar :) alman araçlarıyla kıyaslıyorsunuz ayrıca lexus ile mercedes insan kıyaslamaya utanır

enes 02.12.2014 08:20

forumu okudumda üç kişinin alman-japon karşılaştırmasına şahit oldum, ne gariptir keşke kendi arabamızla başka ülkelerin araçlarını kıyaslıbalseydik, ama ben şunu bilir şunu söylerim kafam rahat olsun diyorsan, ne demişler futbolcunun almanını, arabanın japonunu alacaksın..

hellboy 01.12.2014 22:43

Toyota efsanesi efsane kasalarla birlikte bitti millet turbolu az yakan güçlü araçlar üretirken Toyota hala 90 lardan kalma hantal atmosferik motoru kullanmakta dizelde ise hala çağdışı 90 beygirlik yağ yakan motoru kullanıyor bir japonu almanla asla kıyaslamayın hata yaparsınız zira Avrupa mucit konumunda iken Uzakdoğu taklitten öteye gidemiyor

Burak 01.12.2014 20:40

Alman'a japonmuş vız gelir tırıs gider..lexus kim mercedes bmw kim.lexus toyota'dır mercedes mercedes'tir bmw'de bmw'dir yani kısacası her zaman her yerde Alman japonla kedinin fare ile oynadığı gibi oynar.farz edelim lexus mercedes'ten iyi o zaman size soruyorum.neden dünyadaki aktif,pasit güvenlik konularında,yol tutuş ve konfor konularında neden japonların almanlar kadar patentli buluşları ve icatları yok.kutay bey ve sertaç bey hiç boşuna uğraşmayın...

Burak 01.12.2014 18:50

Kutay bey o bahsettikleriniz almanlar için değil ama japonlar için geçerlidir bir tekim.sonuçta siz ne yaparsanız yapın söz konusu otomobil ise tartışmasız almanlar en iyisidir gerisi ise sadece hikaye.birazcık araştırıp,öğrenin ne demek istediğimizi o zaman daha iyi anlarsınız.

kutay 01.12.2014 17:44

burak bey, alman daima servisten, japon sorunsuzluktan kazanır. ww 2yıl garanti verir, ve garanti biter bitmez arızalar başlar. honda 6 yıl garanti verir. garanti bittikten sonra bile sorun olmaz. bir yanda alman açgözlülüğü, diğer yanda japon ahlakı...

mert 01.12.2014 17:27

arkadaşlar 98 Corolla sahibiyim 10 senedir binmekteyim ve yaptığım masraf akü ve lastik almak oldu Toyota sağlam ve hala yeni çıkan arabalara ışıklarda kalkışlarda dikiz aynasından bakmak çok hoş teşekkürler Toyota

kelihtiyar 01.12.2014 13:24

Kutay Bey, Sertaç Bey hiç boşuna uğraşmayın.
Doğana, şahine bile turbo takmaya meraklı bir milletiz.
Alamancıların toyotayı başta sevmeme sebeplerinden biride o kadar parayı verip turbosuz araba almak istememeleri.
TSI'in DSG'nin bu kadar problemini görmelerine rağmen önemli olan onlar için 0'dan 100'e kaç saniyede çıkmaları. Bi kere sanayi esnafıyla kanka olmamak isteyen birisi neden çöllerin savaşların ortasında neden hep toyota kullanılıyor diye sorması gerekir. Ne demek istediğimi anlamayanlar internette "killing a toyota" yazıp araştırabilirler.

Burak 01.12.2014 12:40

Kutay bey ne japonu,ne korelisi ne de çinlisi her zaman her yerde Almanlar kazanır..bu iş böyle gelmiş böyle gidecektir..

Ümit 01.12.2014 11:44

toyota böyle garip şeyler üretmeye devam ederse otomobil piyasasındaki yerini kaybedecek hatta kaybetti diyebiliriz satış rakamlarına bakarak, adamlar b segmenti hibrit araba üretmiş km de 3,5 litre yakıyor fiyatı 70 bin tl, almanların ürettiği b segmenti araçların hem fiyatı ucuz hemde 3,2 litre yakıyor :)

kutay 01.12.2014 10:34

ayrıca almanların teknoloji ve güvenlik konusunda japonların ne kadar gerisinde olduğuna dair bakınız: arabalar: yılın satış lideri ww başlıklı yazıma.( alt başlıklarda)

kutay 01.12.2014 10:26

o övdüğünüz alman ww'in lüks sınıf aracı passat cc'nin honda civic'in bile gerisinde kaldığını ve nasıl rezil olduğunu dünyaca ünlü amerikan güvenlik test kuruluşu iihs'nin sonuçlarına bakın da görün.( bakınız: japonlardan almanlara güvenlik dersi). toyota'nın araçlarını beğenmeyen arkadaşım unutmaki corolla orta sınıf bir araç olmasına rağmen dünyanın en çok satılan aracıdır. camry, lexus gibi lüks sınıf araçları mercedes'e kafa tutmaktadır.

kutay 01.12.2014 10:20

hakan bey, asıl demode olan traktör sesli dizel araba üreten almanlardır. oysa toyota ve honda geleceğin teknolojisi hibrid ve hidrojenli araç üretmeye başladı bile...

Burak 01.12.2014 00:46

Sertaç bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum söz konusu otomobil ise tartışmasız almanlar en iyisidir gerisi ise sadece hikaye.

orc 30.11.2014 13:30

Guzel gorunuyor. Gercekden yuksek teknoloji. Arge icin guzel adimlar. Umarim herkezin kullanabilecegikonumlara gelir.test etmek gerek tabii.kullanmak isderdim. Pratikde kuskular uyandiriyor. Mesela Surucu hareketleri ile yonlendiriliyorsa, kabin icerisine trafikde kus girerse ne olacak.

Burak 30.11.2014 13:01

sertaç bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum.çünkü söz konusu otomobil ise tartışmasız almanlar en iyisidir gerisi ise sadece hikaye...

hakim 30.11.2014 10:17

Çok ileri bir teknoloji kullandıkları belli toyota ancak böyle bir şey üretebilir.rüyalarında göremez diger markalar hybritte ve hidrojen yakıtta şimdinin olmasada gelecegin en büyük markası olucaktır.dünyadaki dönüşüm japonlarin beklediginden çok yavaş ilerliyor direksiyonsuz otomobiller olacak ve kumanda kollarıyla çok pratik hale gelicek

Burak 30.11.2014 00:33

Sertaç bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum çünkü söz konusu otomobil ise tartışmasız almanlar en iyisidir gerisi ise sadece hikaye.sertaç bey allah aşkına bana söylermisiniz toyota'nın corolla,land cruiser ve rav4'ten başka işe yarayan bir tane doğru dürüst arabası yok.hadi onu geçtim zaten bmw ile mercedes'in olduğu yerde zaten toyota'nın adı bile geçmez.yok japonmuş yok koreliymiş yok çinli hepsi sadece hikaye almanların olduğu yerde onların hiçbirinin sözü geçmez ve geçemez bu zaten mümkün değil.sonuçta hepsi bugün bulundukları konumlara almanlar sayesinde gelmiştir bu da zaten almanların otomobil konusunda ne denli başarılı olduğunu göstermektedir.

kelihtiyar 29.11.2014 23:07

Şimdi ...çıkıp başlarlar atıp tutmaya :)) Bunun donanımı eksik, motoru turbo değil falan :)))

hakan 29.11.2014 20:47

ben toyotada gelecek göremiyom yenilikçi değiller almanlar turbo kullanıyor çift kavramalı şanzımanlar kullanıyo sürekli yeni şeyler geliştiriyolar ama toyota hep aynı teknoloji ile araba üretiyor yakında piyasalrını korelilere kaptıracaklar onlar yenilikçi olmasada aynı kaliteyi daha donanımlı olarak uygun fiyata veriyolar en azından

sertaç 29.11.2014 11:05

işte toyota ruhu: dünyanın en çok satılan arabası olması boşuna değil.