Toyota'dan İki Yeni Motor

Toyota'dan İki Yeni Motor
Japon otomobil üreticisi Toyota motorlarının termal verimliliğini arttırmak için araştırma çalışmalarını sürdürüyor. Toyota yüksek verimliliğe sahip 2 yeni motorunu daha tanıttı. Düşük hacimli olan bu motorlar, mevcut motor seçeneklerine göre en az %10 daha verimli olacak. Yeni 1.3 litrelik ve 1.0 litrelik benzinli motorlar gelişmiş yanma teknolojisine ve sürtünme azaltma teknolojisine sahip. Bu motor seçenekleri markanın 2015 yılına kadar 12 yeni motor seçeneği piyasaya sunma planının bir parçası olacak. 1.3 litrelik 4 silindirli ilk motor seçeneğinde normalde hybrid motorlarda kullanılan Atkinson döngüsü kullanılacak. Atkinson döngüsü ile yakıtın genleşme oranı artacak ve daha yüksek sıkıştırma oranları elde edilecek. Sonuç olarak ise süper termal verimlilik sağlanacak. Daha fazla yakıt ekonomisi de yeniden tasarlanan hava girişi ile silindirlere üflenecek güçlü hava sayesinde mümkün olacak. Ayrıca soğutulmuş egzoz gazı sirkülasyonu da yakıtı düşürmeye yardım edecek. Sonuç olarak markanın yeni motor seçenekleri %38 verimlilik sağlayacakken mevcut motorlara göre %15 daha düşük yakıt tüketimine sahip olacak. Yakıt tüketimini düşürmede start stop teknolojisi de etkin rol oynayacak. %37 termal verimlilik sağlayan 1.0 litrelik motor seçeneği ise Daihatsu Motor Co. ile birlikte geliştirilmiş. Start stop gibi yakıt tüketimini azaltmaya katkı sağlayacak özellikler ile birlikte sunulacak bu motor seçeneği de mevcut motor seçeneğine göre %30 daha az yakıt tüketecek.

11.04.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ali 19.01.2015 15:40

Arkadaşlar, ben anlayamıyorum bu kadar turbo özentisi olanları. Adamlar atmosferik motorlar için o kadar iyileştirme yapıyorlaş neredeyse turbo değerlerini yakaladılar. Ki sağlamlık dayanıklılık ve sorunsuzluk cabası...Hybrit motorları ise saymıyorum. Turbo motorlar ise yeni icat bişey değilki japonlar geçmesin çokda kolay onlar varolanı nasıl geliştiririz diye düşünüyorlar...l.

Ahmet 19.01.2015 15:03

Şimdi bazı arkadaşlar 1.3 rampada çıkamaz falan demeye başlar. Ama düşünmüyorki bu japonlar neden 1.3 yapıyor ne avantajı var..

fatih 19.01.2015 13:51

vvt-i akıllı motor... 2000 yılında dünyanın en iyi motoru seçildi. ömürlüktür, kullanımı çok zevklidir. toyota bu motorun daha gelişmiş modeli olan dual vvt-i motoru çıkardı. honda'daki karşılığı vtec ve i vitec'dir. özellikle 2004 corolla sol'ün kullanım zevkini bu motora borçludur

tesisatcı 19.01.2015 06:41

Arkadaşlar 1.6 benzinli 2002 110 beygir vviti motor sol kullanan arkadaşlardan yorumlar istiyorum

haydar 01.01.2015 16:23

Osman beu doblonun motorunu övmüş 485 000 de bititremediğinden bahsediyor. Anlaşılan oki 1,3 dizel Multijettin motorunun ömrünün 800 000 olduğundan haberi yok, begenmediğiniz toyota 1,4 dizelin motor ömrününde 900 000 km olduğundan haberi yok. Gidin bunu ist.da taksicilere sorun onlar size sorunsuz motoru anlatsın. Ayrıca Toyota 1,4 dizeli yazılımla 260 Nm yapabilirsiniz ama ömrü ne olur bilmem.

toyotaci 18.08.2014 14:10

Birileri saniyo ki toyotanin tek pazari turkiye(!).toyota turkiyede kazandiginin kat kat fazlasini buyuk hacimli motorlu araclarin satisindan ( 3.0 3.5 4.0 4.5 lt gibi) kazaniyo.japonlarin mentalitesi bu.yuksek verimlilik daha az sorun ve daha fazla km.toyota ileride bugunleri arar diyen arkadasin hic otomobil haberlerini okumadigini dusunuyorum.gelecegin teknolojisi hybrid ve elektrikli araclar ve bunda toyota su anda lider konumda...

zula 07.05.2014 11:03

motor dedigin turboolacak bastınmı tork emrinde olacal alt devirlerde asmosferik öldü ama hala direniyor yanında direnci kalmayacak

HAMZA 30.04.2014 19:33

Bu bahsi geçen motorlar en erken 2017 de piyasaya çıkar .. adamlar yıllardır 1.4 dizel motoru değiştirmediler,laf salatası bunlar.toyotanın bildiği kar markajı,piyasada ne kadar çok kar ederse ona bakar ve yatırımını yapar.

kuzey 24.04.2014 19:17

1600 dizel otamatık bekliyoruz bunlardan çok var

mst4242 17.04.2014 17:58

arkadaşlar bu bahse nokta koymak isterim... TOYOTA yapıyorsa bir bildiği vardır...

Osman 16.04.2014 21:37

Turbo motorlar atmosferik motorlar kadar uzun ömürlü değildir derken neye dayanarak bunu söylüyorsunuz? O yüzdenmi biz şirkette 1450 kg lik 1.3 dizel doblonun motorunu ve turbosunu 485000 km dir bitiremedik. Günümüz turboları uzun ömürlüdür turbolu araçların nasıl kullanılmaları gerektiği manuellerinde yazıyor. Yakıt ekonomisine katkı sağladıkları gibi alt devirleride çok güçlüdür. Emisyonlarıda daha düşüktür.

mutahhar 13.04.2014 22:13

turbolu motorlar atmosferikler kadar uzun ömürlü değildir. japonlar kendileri gibi uzun ömürlü motor yapmak istiyorlar.

ahmet 13.04.2014 16:54

... atmosferik motor, turbolu kadar uzunca bir devir bandında yüksek tork veremediği sürece sürüş zevki diye birşey olmaz. banane 1.0 atmosferikten 90 bg çıkarmış. bu kafayla giderse toyota ileride bugünlerinide arar. otursun turbolu küçük hacim motor çalışmaya başlasın şimdiden.

Sercan KIZILAY 13.04.2014 15:09

Japonlar birde şu dizel motor olayını halletseler. Bir türlü dizel motor yapamıyorlar.

Mehmet Ç. 12.04.2014 23:26

Çünkü Japonlarda ahlak vardır sağlam mal satarlar ve turbo motorlar çok risklidir sağlamlık konusunda. + Japonların şimdiki atmosferik motorları bile (kağıt üstünde değil pratikte) turbolu motorlarda az yakmaktadır.
Kasa büyük tork küçük olayına da şunu demek isterim: Japonlar ya da çalışanlar bunu neden akıl edemedi ki acaba?!!!...

FSi 12.04.2014 15:04

atmosferik motorlar yakın zamanda yeni teknolojiler ile turbo kullanılmaksızın yüksek sıkıştırma oranları ve silindir içine basınçlı hava yakıt üfleyebilme kabiliyetine sahip hale gelecekler. Bu sayede 1.0 ve altında motorlar büyük oranda hayatımıza girecek. Fazla değil çok yakında 700cc 90hp motorlar ile donatılmış turbo diye anılan fakat aslında atmosferik yapıda olan motorlara sahip B ve C sınıfı araçları görmeye hazırlanın.

AKAD 12.04.2014 08:41

Uzak doğulular bir türlü turbo motora ısınamadı.. evirip çevirip atmosferik motorları piyasaya sürüyorlar

b.ç. 11.04.2014 17:25

dur kalkla geçen trafikte, kasasını büyük,torkunu küçük yaparsan neyin tasarrufu olcak ?

Sarı Bıyık 11.04.2014 14:22

Yapılmışı var (Mazda Skyactiv)