2021 Toyota Corolla 1.5 Dream Multidrive S

TEKNİK ÖZELLİKLER
  • Silindir Hacmi 1490 cc
  • Maksimum Hız 190 km/s
  • Beygir Gücü 123 HP
  • 0-100 Km Hızlanma 12.1 sn
  • Maksimum Tork 153 Nm
  • Uzunluk 4630 mm
  • Vites Tipi Otomatik
  • Genişlik 1780 mm
  • Yakıt Türü Benzin
  • Yükseklik 1435 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 7.1 lt
  • Boş Ağırlık -
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.0 lt
  • Bagaj Hacmi 471 lt
  • Karma Yakıt Tüketimi 5.8 lt
  • Yakıt Deposu 50 lt
2021 YILI FİYAT GRAFİĞİ
YORUM YAZ
YORUMLAR
Misafir-9362 24.01.2021 22:55

Misafir 3922 yanlış düşünüyorsun ben bu modeli almak istedim bayide araba yok iki hafta oldu bekliyorum. Gayet güzel araba fiyatıda uygun, düşünenlere tavsiye ederim, beğendiyseniz kimseyi dinlemeden alın.

Misafir-2684 24.01.2021 17:45

Syn 6155, keske corolla yeni motoru beklentileri karşılayacak gerçekten farklı bir turbo motor olsaydı, fiyatı da rakipleri gibi 270-280 bin bandında olsa eminim yine satardı, çünkü özellikle mekanik ve dayanıklılık acısından güven verdigi için şahsen yine tercih edilirdi. aradaki fiyat farkı elbette kücümsenecek degil ama tercih edecek kitleye bi heyecan, bi istek uyandırır ki ben bunu beklerdim. Piyasa zaten berbat bu rakamlar hiçbiri etmez o başka, o konuya hiç girmiyorum.

Misafir-5128 24.01.2021 11:35

Sayın misafir 6144,
Bu şartlar altında Corolla tercih etmeniz elbette ki makul, rakipleri genel olarak üst vergi dilimine girmiş durumda. Hatta ilerde üst vergi dilimine girerse sattığımda daha çok kâr ederim diye de düşünüyor olabilirsiniz. Bu arada 4 saniye hızlanma farkından kastım corolla ve civic arasındaydı (12,1sn / 8.2sn).

İlerleyen zamanda Corolla da vergi dilimini aşarsa tercih durumu değişebilir ve Corolla'nın bu motorla çok şansı olmayabilir diye düşünüyorum.

Yani mesela 1.3 megane'a bakalım; 5.7 yakıt / 9sn. hızlanma / 140 hp / 240nm tork
Yine Civic 1.5'e bakıyoruz; 5.7 yakıt / 8.2sn hızlanma / 182 hp / 220nm tork
Yakıt az yaksın diyenler de muhtemelen dizel megane ve focus gibi modellere yönelir.

Halbuki 1.6 motordan vazgeçilmeseydi vergi dilimini aşsa bile dayanıklı, lpg'ye uyumlu, performans değerleri de fena değil diye tercih edilebilirdi diye düşünüyorum. Ben kullanıcı olarak önceki motordan memnundum, bundan sonra neler olacak hep birlikte göreceğiz.

Misafir-3922 23.01.2021 19:08

şubat ayında fiyat düşüşüne gitmesi kaçınılmaz. motor tutulmadığı için. geçen sene bayilerde araç yoktu millet 3 ay sıraya giriyordu şimdi bayide araç var alan yok.

Misafir-6155 23.01.2021 18:26

Sn. Misafir-1108, ben daha ekonomik demedim, tüketimi aynı dedim. Ayrıca hızlanma farkı da 4 sn değil, 2.1 sn. Bu iki motor çork farklı olsaydı zaten Toyota bu iki arbayı aynı fiyata (228 bin TL'ye satmazdı). Sizin görüşünüze saygı duyarım ama ben sırf turbo diye C sınıfı sedan arabaya 300 bin TL vermem (civic, octavia...vb). Tercihim yine 1.5 Corolla olur (228 bin TL'ye), çünkü tüketim açısından bir fark yok ve 75 bin TL cebimde kalacak.

Misafir-1108 23.01.2021 00:50

Sayın Misafir-760,
Toyota'nın 1.5 atmosferik ve 1.2 turbo motorlarını karşılaştırmışsınız ve 5.8 ile 5.9 arasındaki farkı öne sürerek yeni corolla motorunun turbo motorlardan daha ekonomik olduğunu savunmuşsunuz.

Ancak bu tezinize karşılık 1.5 turbo bir motorun 5.7 yakıt tüketimi olduğunu ve performansının çok daha yüksek olduğunu ifade ediyorum. 0-100 hızlanması arasında 4 saniye fark var neredeyse ancak önemli fark değil diyorsunuz.

Özellikle dikkat çektiğim konu şu ki bu motor tercihi tüketiciyi tatmin etmedi, 1.6 atmosferik dayanıklı lpg uyumlu motor Corolla'yı öne çıkaran bir unsurdu. ''İlla memnun olduğumuz bu motor değiştirilecek ise'' daha performanslı ve yakıt ekonomisi olan bir motor tercih edilebilirdi diyorum. Yani bura tırnak içindeki ifade önemli.

Vergi dilimleri ve fiyatlar konusu apayrı bir mesele. Honda'nın fiyatından bahsetmişsiniz, bu konuyla ilgili mevcut şartlarda Corolla yine tercih edilen bir araç olacaktır ifadem net diye düşünüyorum. Ancak ilerleyen zamanda Dream modeli de üst vergi dilimine girerse ne olacak? Bu soruyu da düşünmek gerekiyor.

Ben zaten Corolla kullanıcısıyım, aracımı yenileyeceğim zaman 1.5 atmosferik motorlu Corolla'yı tercih edeceğimi sanmıyorum. Eleştirilerimiz kullandığımız aracı sevmemizden kaynaklanıyor. ***

Misafir-760 22.01.2021 11:49

Sn. Misafir-8467, bahseetiğiniz Civic 1.5 T'nin fiyatı 300 bin TL'den başlıyor. Ayrıca "hem performans hem ekonomi" demişsiniz ama onun da tüketimi ort. 5.7 lt (yani bununla aynı tüketime sahip ve fiyatı da 75 bin tl daha fazla). Bu araçla aynı fiyata (228 bin TL) Corolla HB dream otm 1.2 T var, dileyen bunu alabilir (ama onun da tüketimi aynı, yani bir şey değişmiyor). Biraz performans farkı var doğru ama bunlar zaten aile otomobili.

Misafir-8467 21.01.2021 01:34

Sayın misafir 6504, gelecek hibrit ve elektriklide söyleminizde haklısınız. Ancak bu araç hibrit veya elektrikli değil. bir Corolla kullanıcısı olarak da deneyimlerimizle birlikte beklentilerimiz de oluşuyor. Araç bu motorla beklentilerimizi karşılamak yerine daha geriye gitti. 1.2 turbo motor ile 1.5 atmosferik motoru karşılaştırmayı pek doğru bulmuyorum. Örneğin Honda 1.5 turbo motoruna bakalım, 182 beygir / 220nm tork / 8.2 sn hızlanma... Hem performans hem ekonomi.

1.6 atmosferik ve lpg uyumlu dayanıklı motor Corolla'yı bir adım öne çıkaran bir etkendi, ancak şimdi hiçbir kullanıcı aracı hantallaştıran 3 silindirli bir motor geldi diye mutlu olmamıştır. Ancak mevcut şartlarda Corolla yine tercih edilen bir araç olacaktır.

Misafir-1088 20.01.2021 01:48

Bügün bayide bu modeli inceledim ve sipariş ettim mavi renk 223 bine bıraktılar haftaya gelecek dediler. Aşağıda yorumları okudum ama yapacak bir şey yok bu segmentte diğer sıfır arabalara göre fiyatı uygundur onun için tercih ettim. Sıfır araba piyasa belli bence bu fiyata alınırda binilirde, bu fiyata başka ne alınırki?

Misafir-6504 19.01.2021 12:42

Hala turbo da yakıt ekonomisi var diyorsunuz. Corolla hb 1.2 turbo ort. tüketim 5.9 lt, Corolla sedan 1.5 ort tüketim 5.8 lt. Yani turbo da yakıt ekonomisi YOK!. Ayrıca bakın turbo otomatikler 280-300 bin TL (octavia, megane, civic....). Ben de Toyota kullanıyorum, turbodan hoşlanmıyorum, uzun ömürlü olmuyor motorlar ve çok arıza oluyır.. Gelecek turbo da değil, hibrit ve elektrikli de (zaten Toyota'da böyle düşünüyor ki turboya yatırım yapmıyor)

Misafir-2478 18.01.2021 12:04

yaa şu aymazlığı, müşteri taleplerini hiçe saymayı, yokuşta bayılan atmosferik motorun üstüne daha da bayılanının sunulmasını, aracın iç hacminin 2010 modelden daha dar ve kasvetli olmasını, bagajı 30 metreküp büyütürken arabanın içinden çalınmasını, yere yakınlığını şehir içi kasislere bile 5 kişiyle binince hart diye sürtmesini, ....
savunanların iyi niyetinden ciddi ciddi şüpheleniyorum...
neyin savunmasındasınız anlamış değilim. biz toyota kullanıcısıyız ve beklentilerimiz var. ne bekliyorsak tam tersini yapmalarını da saçmalık buluyoruz.
çok mu?

Misafir-4270 18.01.2021 10:05

Bence Corolla bu motorla olmamış. 1.6 atmosferik motor dayanıklılığı LPG uyumu vs. tercih sebebiydi. Şimdi ise hem tork hem beygir gücünü düşürmüşler, hem de 3 silindirli bir motor koymuşlar. Araç hantallaşmış. Atmosferik 1.6'dan vazgeçilecekse 1.5 turbo tercih edilseydi daha iyi giderdi, hem yeni turbo benzinlilerde yakıt ekonomisi de var artık.

Misafir-7767 14.01.2021 13:01

Siz 153 Nm ile 159 Nm arasındaki farkı anlayabiliyor musunuz? 9 bg farkı hissedebilir misiniz? Sizce bu önemli bir fark mı? Yani arabanın motoru değişttikçe bu değerler hep artmak zorunda mı? Bu atkinson motoru, otto değil. Yani daha yeni bir motor, emisyonu daha az.

Misafir-270 13.01.2021 10:26

beygir aynı denmiş 132 beygirle 123 beygir nasıl aynı oluyor?
tork 153 ile 159 nasıl aynı? hızlanma dersen 2000 yılları seviyesinde. 123 beygirlik atmosferik motor ne 2021 yılında abi şimdi

Misafir-6084 09.01.2021 15:27

Syn 6607, fiyat yönünden haklısınız ona birşey diyemem arada ciddi bir fark var, ancak burdaki eleştirim direkt toyotaya, şu anda aynı aracın e160 kasasını kullanan birisi olarak beklentimi söyledim.

Misafir-6607 08.01.2021 11:51

Sn. 8617 haklsınız ama bahsettiğiniz 1.0 1.2 1.5 turbolu araçlardan 228,300 TL'ye alınabilecek gibi bir sedan otomatik alternatif varmı. Baz octavia 1,0 300 bin TL, baz Focus 1.5 atm. 280 bin TL, baz Civic 1.5 turbo 297 bin -civic baz 1.6 atm 231 bin TL, baz Megane sedan 1.3 turbo 287 bin TL. Bu araba baz da değil orta dolulukta ve emsallerinden çok daha ucuz. Tüketim değerleri de aynı veya yakın. Aynı fiyata bir tek Corolla HB otm var ama onun da tüketimi aynı zaten. Yani bu sedana da 1.2 T motor takılsaydı yine aynı tüketim olacaktı, sadece 2 sn önce hızlanacaktınız ve biraz da vergi avantajınız olacaktı ama bu motorundan da emisyon verileri biraz yüksek olduğu için bu motorla ihraç konusunda sıkıntılar yaşayacaktı Toyota.

Misafir-8617 07.01.2021 21:54

Syn 9296, tmm da hocam, artık insanlar toyota dan özellikle corolladan performans konusunda bir şeyler bekliyor, rakipleri 1.0, 1.2, 1.5 turbolar ile gelirken bu fiyatlarda pek albenisi kalmıyor. yakıt tüketimi açısından da pek fark olacagını sanmıyorum. artık 2021 yılına girdik ama rampada rahat gider mi, sollamada problem yaşatır mı, ara hızlanmaları yeterli gelir mi..düşüncelerini aşamıyoruz. en basitinden aynı aracın 2014 versiyonunun 0-100 hızlanması 10.0 sn iken, şu an 12.1 sn. daha ne diyelim.

Misafir-1473 07.01.2021 13:03

Torku ve beygiri eski 1.6 ile aynı(emisyonu daha düşük). Tüketimi 1.2 Turbo toyota ile aynı. Fiyat konusu da normal, 228 bine otomatik ve orta donanımda başka hangi araba var?

Misafir-9296 06.01.2021 13:11

Fiyatı rakiplerine göre normal, LPG kitleri de piyasaya çıkacaktır (motor daha yeni çıktı zaten). Yani eskisinden pek bir farkı yok. Nispeten makul fiyata ve makul performanslı sorunsuz bir araba.

tokay ceritoğlu 06.01.2021 13:07

Herhalde artan talebi karşılayamıyoruz,müşteriyi nasıl vazgeçirelim diye düşünüp,bu 3 silindirli,gürültülü,tr şartlarına uymayan,yerinden kalkmak için düşünüp taşınan,torku ve bg gücü düşük bu motoru koyalım,zaten kasa E160 a göre daracık,alçak ve basık,elimizden bu geliyor,fiyata da zam yaparız demişlerdir.

Misafir-2615 06.01.2021 12:41

Bir önceki motoru efsaneleştirdiler yaptıkları bu. Bu motor bu ülkede iş yapmaz Toyota kendi ayağına sıktı.Eski motordan alanlar şanslı şimdi milleti 3 silindirli daha hantal bi makinaya mahkum ettiler.Yazık...

Misafir-3787 05.01.2021 20:46

1.5 benzinli ve turbosuz 3 silindirli ve LPG uyumsuz motor. Gelin dönün bu hatadan bu araba Türkiye'de işe yaramaz. Yakıt tasarrufu yok performans yok eeee ucuz mu yoo yine zam yaptınız yani aynı zamanda pahalı kim niye alacak bu arabayı bı tane olumlu yanı yok

Güncel Donanım Paketleri
1. Vison
2. Dream
3. Flame
4. Passion
Standart Donanımlar1234
Otomatik Klima-SSS
Kablosuz Şarj--SS
Head-Up Display---S
Deri Direksiyon-SSS
Apple-Android Desteği-SSS
Multimedya Sistemi-SSS
Yağmur Sensörü--SS
Otm. Kararan Dikiz--SS
Anahtarsız Çalıştırma--SS
Ambiyans Aydınlatma---S
Elektrikli Bel Desteği---S
Şerit Takip Sistemi--OS
Yaya Algılama--OS
Otomatik Uzun Farlar--OS
Geri Görüş Kamerası-SSS
Paerk Sensörleri---S
Trafik Uyarı Sis.---S
Kör Nokta Uyarı Sis.---S
Hız SabitlemeSSSS
Yokuş Kalkış DesteğiSSSS
Lastik Basınç UyarıSSSS
7 Hava YastığıSSSS
USB ve BluetoothSSSS
Ön Kol DayamaSSSS
Arka HavalandırmaSSSS
Elektronik Park FreniSSSS
Bagaj HavuzuSSSS
Direksiyondan KontrolSSSS
ABS, EBD, ESPSSSS
Katlanır Arka KoltukSSSS

O (Opsiyonel), S (Standart)

EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ

Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.