2021 Toyota Corolla 1.5 Dream Multidrive S
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1490 cc
- Maksimum Hız 190 km/s
- Beygir Gücü 123 HP
- 0-100 Km Hızlanma 12.1 sn
- Maksimum Tork 153 Nm
- Uzunluk 4630 mm
- Vites Tipi Otomatik
- Genişlik 1780 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1435 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 7.1 lt
- Boş Ağırlık -
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.0 lt
- Bagaj Hacmi 471 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 5.8 lt
- Yakıt Deposu 50 lt
2021 YILI FİYAT GRAFİĞİ
Güncel Donanım Paketleri
1. Vison
2. Dream
3. Flame
4. Passion
Standart Donanımlar | 1 | 2 | 3 | 4 |
Otomatik Klima | - | S | S | S |
Kablosuz Şarj | - | - | S | S |
Head-Up Display | - | - | - | S |
Deri Direksiyon | - | S | S | S |
Apple-Android Desteği | - | S | S | S |
Multimedya Sistemi | - | S | S | S |
Yağmur Sensörü | - | - | S | S |
Otm. Kararan Dikiz | - | - | S | S |
Anahtarsız Çalıştırma | - | - | S | S |
Ambiyans Aydınlatma | - | - | - | S |
Elektrikli Bel Desteği | - | - | - | S |
Şerit Takip Sistemi | - | - | O | S |
Yaya Algılama | - | - | O | S |
Otomatik Uzun Farlar | - | - | O | S |
Geri Görüş Kamerası | - | S | S | S |
Paerk Sensörleri | - | - | - | S |
Trafik Uyarı Sis. | - | - | - | S |
Kör Nokta Uyarı Sis. | - | - | - | S |
Hız Sabitleme | S | S | S | S |
Yokuş Kalkış Desteği | S | S | S | S |
Lastik Basınç Uyarı | S | S | S | S |
7 Hava Yastığı | S | S | S | S |
USB ve Bluetooth | S | S | S | S |
Ön Kol Dayama | S | S | S | S |
Arka Havalandırma | S | S | S | S |
Elektronik Park Freni | S | S | S | S |
Bagaj Havuzu | S | S | S | S |
Direksiyondan Kontrol | S | S | S | S |
ABS, EBD, ESP | S | S | S | S |
Katlanır Arka Koltuk | S | S | S | S |
O (Opsiyonel), S (Standart)
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Euro NCap test sonucu bulunmamaktadır.
Popüler Karşılaştırmalar
Ben de Mart ayında dream s modelini 212 bin liraya aldım.sehir içi 6.5 şehirler arası 5.5 yakıyor.yalniz LPG konusunda kafam karışık .taktırmak istiyorum ama yeni bir motor olduğu için soru işaretleri var.dusunen veya taktıran varsa bilgi verirse sevinirim
Ben aşagıda yazmıştım. Mart ayı kampanyasından faydalanarak 216.500 tl ye metalik renk almıstım.
228.000 + 1.500 = 229.800 tl şu an normal fiyatı. Bayilerin bu piyasada indirim yapacagını düşünmüyorum.
Aracınız hayırlı olsun.
arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım metalik renk 230 bin tl ödedim kazıklandım mı anlamadım biraz aceleye geldi size kaça aldınız aracınızı
1.6 ile 1.5 manuel vites arası 2.4 saniye hızlanma farkı var. biri 9.7, diğeri 12,1. Son hızları arasında da 10 km/h fark var. 150'lik 1.5 golf ile 110'luk 1.0 golf arasında bile bu kadar hızlanma farkı yok. Yakıt tüketim farkı desen kağıt üstünde pek birşey gözükmüyor, gerçekte de hadi 0.5 lt/100km az yaksın. Performans farkı dağlar kadar. Eğer CVT'i iyileştirmeselerdi bu aracı daha zor satarlardı. Bence 1.6 bir çok açıdan çok daha iyi motor. Yeni CVT'yi 1.6 motora koysalar hızlanma değeri 10 saniyenin altına düşer, son hızı 200 u bulurdu. Lotus elis'de kullanılan 1.6 cc başına düşen bg yönüyle çok başarılı bir motordu, torku ve maksimum gücü de daha erken veriyordu... Ama alem buysa (bu fiyatlarla hala 1.5 motora rağmen)kral toyota corolla !
Yokuşta çekmiyor diyenlere, çok yakıyor diyenlere aldırmayın. Ortalama 450 kuruş yakıyor. Yokuşlarda da gaza dokundun mu mis gibi de çekiyor.
3 ve 4 silindir arasındaki teknik farkı bilmeyenlerin, bir yıl sürülmüş motoru açılmış 1.6 ile sıfır araba yakıt performansı karşılaştıranların, daha da önemlisi piyasa koşullarından bi haber olanların sözlerine itibar etmeyiniz. Zira corolla mart ayı itibariyle 15 bin adetle en çok satan sedan konumunda.
1.5 dream mds aldm çok zevkli bi kullanmı var turbo dizel kadar performanslı bi araç alt yapısıda çok sessiz kasis ve çukurları emiyo yakıtta dizel kadar az yakıyo bundan önce honda civik vardı araba hiç gitmiyodu şanjımanı berbattı ve çok yakıyodu iyiki corollya geçtim şuan çok mutlu etti beni bu araç
Aracı Ocak 20 de aldım şuan 1500 km ilk başta ortalama 7 5 yakıyordu 1000 km sonra 6.8 7 civarına düştü
Arabamı sıfır aldım dream paket 1,5 ay kullanıyorum, performans şehir içi normal ama uzun yolda yetersiz, ses yalıtım berbat, iç malzemesi kötü torpidonun üst kısmı hariç sert plastik, yakıtı şehir içi rahat 8 lt buluyor. Bundan önce Clio 2018 vardı ve konfor olarak hiç bir farkı yok, sadece sıfır olduğu ve görüntüsü hoşuma gidiyor başka övünecek bir şey yok, keşke 25-30 bin ekleyip Civik alsaydım.
Misafir 8642 kışın soğuk havalarda bu tarz hatalar verebiliyor ama lastiğiniz patlamışda olabilir ihmal etmeyin lastik basınçlarını kontrol edin veya ettirin ondan sonra sıfırlama yapın. Çoğu aracın üzerinde lastik basınçları ile ilgili bilgi vardır ama kılavuzunda da bulabilirsiniz.
toyota araçlarına bridgestone lastik ile satıyor bende 0 kilometre olarak aldığım aracımın lastiklerini 3 sene boyunca mecburiyetten kullandım gerçekten bridgestone lastikler çok sert ve rahatsız edici daha sonra continental ile değiştirdim arabanın rahatlığı ortaya çıktı
Misafir 8642 kullanım kılavuzunu okuyun. Bridgestone sağlam uzun ömürlü lastiklerdir. Konforu biraz düşüktür.
Merhaba, aracı iki haftadır Adana da düz yolda şehir içi kullanıyorum. 300 km oldu. Fakat yakıt 8 - 8.5 arası. Sakin kullanımda bu fazla gibi. Sizlerde durum nasıl?
Misafir-2541, yalıtım konusunda size katılıyorum. Benim aracta herhangi bir malzemeyi unuttular mı diye düşünmeye baslamıstım. En ufak bir kum, taş vs parcanın ustundan gecinde ses direk içeride. Bunu dillendimek gerekiyor. lastik tarafından inanılmaz ses alıyor. Sanki bisiklet suruyoruz. Motor sesi vs duyulmuyor. Sadece alt yalıtım berbat.
Merhabalar. 1.5 dream aracım bridgestone lastik ile geldi. Bu lastikler nasıl acaba? Bir de 205 55 16 91V olan bu lastiklere kaç hava basılıyor? Geçen gün lastik uyarısı verdi, uyarı düğmesine uzun bastım uyarı gitti, ne yapmalıyım?
Sert bir lastiktir,gürültüsü vardır ancak taksici lastiği de derler, dayanıklıdır,eğer şehir içi ağırlıklı kullanıyorsanız 32-33, şehir dışı yüklü olarak kullanıyorsanız 34 hava ile kullanabilirsiniz,lastik basınç göstergesini de ona göre ayarlarsınız,kapı kenarında ve araç bakım kitabında yazıldığı gibi kullanım şeklinize ve yük/sürat durumunuza göre hava basabilirsiniz.Biz şehirlerarası yüklü kullandığımız için 34 hava ile kullanıyoruz.
1.5 otomatik dream aldım. Araç ortalama 1000 km yaptım. Aracın çekişi gayet güzel, titreme, sorun yaşama gibi bir durum kesinlikle yok. Araç orta paket olmasına rağmen bir çok özelliği barındırıyor. Vites geçişleri gaza çok abanmadıkça hissettirmiyor. Motor ses çok az, ani yüklenmeler de içeriye güzel bir ses veriyor benim için güzel bir his. Araçın en büyük sorunu yalıtımı, yetersiz yalıtım değil, direk yalıtımsız araç yaratmışlar. Alt taraftan her türlü ses Araçın içine direk geliyor.
Arkadaşlar selamun aleykum 1.5 dream için renk farkı ve 7 yıl garanti ile 231 bin fiyat verdiler içinde başka ekstra bişey yok normal mi fiyat
1.5 dream MDS aracımı bugün teslim aldım. İlk izlenim tatmin ediciydi. Performans çok kötü değil. Biraz daha deneyimlemek lazım ama. Sadece bazı yollarda ses çok fazla alıyor. En büyük eksisi bu oldu ama. Düzgün yolda rahatsız etmiyor. Fiyat performans olarak en uygun araçlardan biri. Fiyatlar yukarı yönlü Nisan ayında gidecek. Aldığım fiyata göre 20.000 üstünde fiyat verdiler bu ay için. Sanırım Mart ayı kampanya fiyatlarını bu yıl görmesi zor gibi.
16 inch alaşım jant ta var dream'da (vision'da 15 inch normal jant veplastik kapak var. Bir de sis farı var dream da.
Misafir-1899, şu anda bu tavsiyeyi vermek icin cok erken. Nisan ayı fiyatları belli olunca bir tavsiye verilebilir. Mevcut kampanyalar ile vision - dram otomatik vitesli aracın fiyat farkı yaklasık 25 bin tl idi. Ben, nisan ayında dream donanımlı otomatik aracın fiyat artısından dolayı fiyatının ciddi artacagını ongoruyorum. Dolayısıyla 50-60 bin tl gibi bir fark olursa vision u tavsiye ederim. Her iki arac arasındaki farklar;
Otomatik Klima, Geri Görüş Kamerası, Multimedya Sistemi, Deri Direksiyon, Hayalet ekran, Katlanabilir dikiz aynası.
Bu donanımlar icin 20 bin tl verilir fakat 50-60 bin tl asla verilmez.
16" alaşımlı jant ve ön sis farı da donanım farkı olarak var. Bütün bu donanımları piyasada kendiniz eklemeye çalışsanız fark 25 bin lirayı geçer, bu yüzden parası olan için dream paket vision pakete göre fiyat anlamında avantajlıdır. tabi dediğiniz gibi, mevcut ötv dilimlerinde ve aralarındaki bu fiyat farkı sabit kalmak üzere değerlendirilince..
Merhabalar. Önceki aracım 2015 model Toyota idi. 2021 model aracımı 1 hafta önce aldım. Öncelikle araç daha konforlu ve daha sessiz olmuş. Yakıt olarak önceki versiyona göre daha az yakıyor. Ben baya memnun kaldım. Vites geçişlerini hissettirmiyor. Şu anda bu fiyata alınabilecek en iyi araç diyebilirim. Performans aracı değil. Zaten şehir içinde trafik çok yoğun. Daha performanslı araç isterseniz daha yüksek fiyat ödemeniz gerekecektir. LPG konusuna gelince daha LPG uyumlu kit gelmediği için belklemeniz gerekecek.
Sonuç olarak tavsiye edebileceğim bir araç. Bu fiyatlara daha iyisi yok bence. (Visiondan farkı : çelik jant, multimedya sistemi, geri görüş kamerası, hız sabitleyici, sis farı...)
Merhaba, 2 hafta içinde bu araçtan almak istiyorum. Eve ilk kez araç alacağız. İkinci el piyasa fiyatlari cok fazla olduğu için sıfır araçlara yöneldik.
Vision Multidrive S paketinin vision paketinden farki ne?
Butceye ağır geleceği icin LPG ye donebiliriz 1 sene sonra. Bazıları uyumsuz demiş. Bilgilendirebilir misiniz?
Lpg takılabiliyor,taktıranlar var ancak her lpg kiti olmuyor fiyatları 9-10.000 tl civarında,firma ismi yazmıyorum,ancak bu 3 silindirli motorla uzun vade kullanım sonuçları elde olmayınca önermek uygun olmaz ,eğer illa lpg li kullanmak istiyorsanız uzak durmanızda fayda var.
Merhaba arkadaşlar corolla 1.5. dream multidriveS aracımı geçen hafta aldım. Sigorta- kasko hepsi dahil 215 bin TL'ye geldi. Full depo ile yola çıkarak tam bitmeden 650km sonunda depoyu doldurdum. 280TL yakıt aldım aynı yerden depoyu fulledim, araç bilgisayarı ortama 6.2 Litre gösteriyor. Benim hesaba göre 0.44 kuruş yakıyor.Bu gerçek kullanıcı verisidir, heleki araç sıfır daha ve yakıtı çok iyi kullanıyor otomatik olmasına nazaran vites geçişleri hissettirmiyor, tüm depoyu şehir içi ve rampalı yolda kullandım. Baya bi yokuş iniş çıkış yaptım. Bu yüzden almadan kullanmadan sallayan arkadaşlara sesleniyorum. Eski aracımda 1.6 advence 2017 Corolla manuel idi 150bin km yaptım. Aynı yolda 9.5Litre yakıyordu. Opel aracım aynı yolda 12Litre yakıyordu (onuda 90bin km de sattım). Yakıttan yana sıkıntı yaşayacağımı hiç düşünmüyorum, yeni 1.5 corolla da. Heleki bu araç için LPG uyumu daha rahat olacak bunu bir fizikçi olarak ve yol tecrübesi olan biri olarak söylüyorum kendi imkanlarım ile yurtdışı mailleşmeler sonucu LPG kiti BRC ve Prins te üretilmiş durumda ve EKİM ayında satışa sunulacağı iletildi. Ekim olmasının nedeni ise tüm testlerin başarılı bir şekilde sonuçlanmasından sonra piyasaya sürecekleri. LPG Kiti geldiğinde ben taktırmayı düşünüyorum direkt enjeksiyon siteminde LPG ile az miktar benzin kullandığı için araç motor aksamı hiç zarar görmeyecek, bu yüzden tercih edilebilir. Aracın performasına gelecek olursam son hız denemedim fakat eski corolla 1.6 aracımla karşılaştırırsam hiç fark yok diyebilirim. Turbolu araç alıp sürekli bakım sorunları ve dert tasa çekmek yerine her zaman atmosferik motor tercih ediyorum Türkiye şartlarında herşey para malum, doğru dürüst usta desen nerede? Bir önceki aracımda yine atmosferikti o yüzden fiyat, performans, rahatlık ve kalite diyorsanız Corollayı tek geçerim. En azından parça sorunu yok, dört kişilik bir araç. İlerleyen günlerde araçı almak istiyenler olursa muhakkak araçla uzun km yapanlardan fikir alsınlar senede 10.000km yapanların çok sözüne itimat etmeyiniz. Bir kaç yalıtım ekipmanı ilede güçlendirme yapılması gerekiyor bir kaç aksamı elden geçirince ses geçirmez oluyor oda bu aracın hakkı bence çok sorun teşkil etmese gerek. 120km hızla giderken her araç yol-rüzgar sesi alır bir nebze. Sonuçta parasına göre mal alıyoruz.
Arkadaslar, toyotanın 1.6 motordan, 1.5 motora gecmesinin sebebi Avrupadaki karbondioksit emisyonu standartlarına uymak zorunlulugundan dolayıdır.
1.6 motor Karma CO2 Salınımı = 133 g/km
1.5 motor Karma CO2 Salınımı = 125 g/km
Arkadaslar bey aracı 3 haftadır kullanıyorum. (1.5 Dream Multidrive S)
250 km oldu, tamamı şehir içi ama trafiğin cok yogun olmadıgı bir bolgede kullanıyorum.
şimdiye kadar yakıtın 5.8 lt ortalaması var. sehir ici yogun trafikte 7.50 lere cıkar diye düşünüyorum ana daha fazla artmaz.
kartel koruma, 7 yıl garanti, cam film, boya koruma, ön arka sensör ve arka kamera, bagaj havuzu toplam 222.000 fazla mı sizce bu fiyat?
Eski vw golf 4 kullanicisiyim mart başında ötv muafiyetli dream multidrive s modelini 214 bin üzerinden 142.600 liraya aldım araç fena değil performans konusunda sorun yok 3 silindir olmasına rağmen guzel
yakıta gelince şehir içi 6.5in altına düşürmek imkansiz ona da yapacak bişey yok ne kadar sakin kullanırsak okadar yakıtta üzmez bence
şimdi eski aracımı neden söyledim
yakıt konusu lpg de normal kullanmama rağmen ortalama 30-35 kuruş arasi yakiyordu onu geçtim
şimdi ki aldığım araçta en basitinden kaput bagaj bölümlerini açip bakanlar beni anlayacaklar cok basit görünüp zayif malzeme kendini gosteriyor 20 yaşında sattigim eski aracimda ki sağlamlık kemiklilik kalitesini göremiyorum Allahm kaza bela vermez inşallah şahsi görüşüm bunlar
Misafir 4567 Dediklerine katılıyorum, bende 1 ay oldu aldım aynı paket mavi renk ama hiç keyif almıyorum, araba gitmiyor yakıt şehir içi 7,5 lt, lpg uyumlu değil, konforu egeadan farkı yok, galiba satmaya çıkaracam.
Burada 3.4 - 4.6 vs yakıttan bahseden arkadaşlar benzinli 1.6 dan mı bahsediyorsunuz yoksa hibritten mi benzinlide mümkün değil diye düşünüyorum
Bende konyada dream paket aldım. 216.500 TL ödedim. Bagaj paspas ve boya koruma ekstra oldu. Ayrıca araç yok satıyor hatta hiç bir bayide kalmadı. Aracım dan son derece memnunum. Nisanda zam gelecek, hele döviz kurlarında sonra 245000 gibi olacak sanırım. İyiki zamanında aldım. Yakıt şu anda şehir içi 6,2 lt. Çok iyi
İki ay önce aracı sıfır aldım dream paket, kalite konfor performans diye bir şey yok. Kısacası beğenmedim ve sattım. Bir daha asla corollaya yan bakmam hiç beğenmedim.
ben de beyazını 215 e aldım, boya koruma park sensörleri, film,+2 garanti 219a geldi
Merhaba arabayı alalı 10 gün oldu, önyargılı ve tahminden ötesini içermeyen yorumlar yüzünden teslim almadan önce canım sıkıldı biraz. Daha önceki arabam 2015 1.6 manuel Corolla idi. Yeni aracımı alınca şu farkları gördüm, öncelikle bu araç oldukça daha sessiz çalışıyor. otomatik olduğu için, İlk kalkışta manuel gibi değil ama manuele alınca net bir şekilde aratmıyor.(muhtemelen. Bu manuel otomatik arası bir fark durumu). Dik yokuşta bayılma falan asla olmadı, araba performansta düz bir eğri çiziyor, eski arabam daha çok mu bayılıyor su diye düşünmüyor değilim:). Yakıt tüketimine gelince, 78 sabit Cruise control ile 3,7 litre düz yolda gördüm inanmadım fotosunu çektim. :). 100 km hızda 4.9 seviyesinde. Zamanla daha da düşeceğini düşünüyorum. Genel olarak konforlu bir araç ve kalite hissi veriyor. Eğer sert hareket yapayım zigzazlı sollama yapayım derseniz GTI araç bakın. Ben beğendim alan herkese hayırlı uğurlu olsun, vesselam
Merhaba arkadaslar, gecen hafta aldım aracı. Metalik renk farkı ile beraber 216.500 tl ye aldım. Sanıyorum biraz pahalıya geldi ama aractan memnunum. forumlarda 213-215 e aldıgını yazanlar var.
Misafir 4063 araciniz hayirli olsun. Ne kadara aldiniz? Park sensoru hediyemiydi ucretlimiydi?
araç 214bin lira + 1.000 lira arka park sensörü ve kablosuz şarj için ödedim
Toyota corolla hb için arka park sensörüne 800 tl fiyat verdi toyota bayisi. Eğer ön arka olursa 2000 tl dediler. Zannederim fiyatlarda fark yoktur sedan veya hb için.
Misafir-4063, bende aracımı yeni aldım. Malesef, ekleme yapmadılar. ben, defalarca sormama ragmen arka park sensorune bile fiyat vermediler. Asırı kalabalıktı, bir an once baslarından savdılar.
Sana zahmet olmazsa arka park sensörü ve kablosuz şarj ünitesine ne kadar para istediler, yazar mısın.
1.000 lira ödedim hocam
Balıkesir bayii *** otomotivden 12/3'te aldık, sağolsun satış müdürü S*** bey çok ilgilendi gayet memnun kaldık süreçten, tavsiyesi ile arka park sensörü, farlara beyaz ampul, kablosuz şarj ünitesi ve boya koruma + cam filmleri + kaput koruma ilave aldık. şehirlerarası 110-120 km hızda 4,5 lt ile harika bir sürüşü var. 10ileri multirdrive vitesin geçişleri DSG gibi hiç hissedilmiyor ve çok başarılı olmuş. yürüyeninden son derece memnun kaldığım aracın tek dezavantajı olarak söyleyebileceğim yalıtım (10 yıldır passat ve golf kullanıcısıyım). ama eski japon araç kullanıcılarını da bindirdim yol ve rüzgar sesinin büyük ölçüde azalmış olduğunu söylediler
Dün Kayseri bayisine gittim. Ellerinde benzinli arac kalmadıgını soylediler. Sadece hibrit araclar var.
Yeni aracların nisan ayında gelecegini soylediler. Fiyatlar, nisan ayındaki listede belli olur dediler.
Şu anda satış yok. Bu ay alanlar bence iyi iş yaptılar. Allah mahcup etmesin.
ben dream s 2020 modelini aldım genel olarak güzel henüz 6000 binde yalnz vites geçişleri ağır ve yakıtı ne şehir içi ne de dışı 7 nin altına düşmedi
Hocam, hayalet ekran dedikleri direksiyonun arkasındaki gostergelerin dijital olmasıdır. Vizyon modelinde gostergeler analogtur. Dream da ise dijitaldir, ekranda hız gostergesi vs gostergeler, resimler, uyarılar vs dijitaldir. Aracı kapattıgınızda dijital ekranda kapanır, simsiyah olur. O yüzden hayalet diyor olabilirler adına.
Head-Up Display ise sadece passion modelinde vardır. hız gostergesi cama yansır.
5461e, ön cama yansıyan head UP display
Hayalet ekran analog gösterge yerine dijital gösterge kullanılması
Yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum, iki aydır dream kullanıyorum, hayalet ekran ön cama yansıyan değilmi? Bu özellik opsiyon olarak mı acaba ekleniyor?
Hayır dream pakette hayalet ekran varsa gerçekten iyi yapmışlar çünkü ben Göremedim, gerçek hayalet :))
Misafir-5329, hatalı bir alım yapmıssınız. Keske dream donanım alsaydınız. Vazgectikleriniz buradadır. cift bolgeli klima, deri direksiyon, akılı telefon entegrasyonu, katnabilir aynalar, led on sis farı, hayalet ekran
Misafir 8042..eğer engelli raporuyla alacaksanız bence farklı araca yönelebilirsiniz..çünkü alırsam LPG taktiracam diyorsunuz..bu aracin motoru LPG ye uyumlu değil..civicleri bayiler 240 a veriyorlar diye duydum..Megane de kampanya var o da 222 TL ye satılıyor..bence Megane yada Civic düşünün..Civic LPG li tam sizin istediğiniz gibi...Megan da da harika bir motor var..sizin yerinizde olsam bu seçenekleri de değerlendiririm..
181.250 TL manuel ve 189.900 TL otomatik Corolla kampanya fiyatları tamamen tüketiciyi kandırmaya yönelik bir pazarlama YALANI!. Hiçbir bayide bu fiyata araç yok. Toyota Türkiye'ye instagramdan bununla ilgili mesaj attım. Kısa sürede aradılar beni. Ben de eğer bu reklam doğruysa bu fiyattan Türkiye'nin neresinde olursa olsun farketmez gidip ordan lacağımı söyledim. Önce bu fiyatların STOKLARLA SINIRLI olduğunu söylediler. Sonrada bayilerle görüşüp bayilerin beni aramasını sağlayacaklarını söylediler. Bir tek Konya'daki bir bayıden arandım. Bu fiyattan ellerinde araba kalmadığını söylediler. Kısacası olay sadece "tüketiciyi bayiye getirecek" bir yalandan ibaret. Amaç bayiye kadar getirdikleri tüketiciye aynı araçları donanım paketleriyle satmaya çalışmak. Bu arada elimde araba yok diyen Kayseri'deki bayinin arka bahçesine bir göz atın. Bir sürü Corolla dolu. Donanımlı paketle sundukları araç alabilecek imkanım var ama bu stratejilerinden dolayı Corolla almaktan vazgeçtim. Alternatifleri değerlendireceğim.
Misafir 7249'a,
Aynen dediğiniz gibi beyefendi. İki kampanya birleştirilemez deniyor. Ki genel uygulama da bu yöndedir aslında piyasada.
Ya indirimli fiyat ya faizsiz kredi. İkisinden birini seç diyor lar. Ama bence değerlendirilmeli bu fırsat. Bazi kullanicilar arabanın motoru küçük, dolu değil , satılmayan model falan diyorlar. Haklılar da belki ama arac fiyatları da malum. Sıfır toyota otomatik araba neden kötüdür allah aşkına
Vision paket yerine dream paket almak daha mantıklı gibi.
Misafir-8042, ben vision donanım aldım. ustunde multimedya, geri gorus ve 16 aluminyum jantla beraber.
goruntu olarak neredeyse dreamla aynı oldu. fiyat olarak yine 13 bin tl daha ucuza aldım dream dan.
Arkadaşlar 100 bin tl 0 faiz kampanyası ile fiyat alan oldu mu?
Bayi dream otomotiğe nakit de 214 bin diyor.
100 bin 0 faiz kampanyasından yararlanırsan 1 kr indirmiyor 228 bin diyor.
Bu şekilde fiyat alan oldumu bilgi verirseniz çok sevinirim kolay gelsin herkese.
10 gündür araci araştırıyorum.
Vision paketi üstünde 18binlik aksesuar var.birde dream paket var.raporlu olarak alicam.kardesler yazin bana.tesekkur ederim.bu arada lpg taktirmayi düşünüyorum.
Şehir içi 6.5 değil ama 6,8 ile 7 arası yakıyor. Bizzat deniyorum aracımla. Aracın beklediği de yok ayrıca. Antalya bayisi çatır çatır araç satıyor. Önce araca binip kullanacaksın, sonra yorum yapacaksın. Ben 1,5 aydır bizzat kullanıyorum arkadaşlar. Sehirler arası 5.5 yaktı şehiriçi en fazla 7 litre. Ayrıca aracım daha 1000 km olmadı.
Şehir içi 6.5 yakıyor diyenler güzel sallamış. Fabrika verisi 7.1 ise emin olun gerçekçi şehir içi verisi 8 lt altına düşmez. Megane 1.33 turbo üniteli 140 hp 260 nm torklu araç varken Corolla sırf Japon diye üstelik bu fiyatla daha çok bekler ne yazık ki.
Motor turbo degil mi
1.5 lpg uyumlu değil mi
merhaba ben 468
arkadaşın biri kullanmadan yorum yapıyorlar demiş... 2017 model advence marka corollayı Kayseri *** sıfır aldım ve halen kullanıyorum. benzinde-tüpte, uzun yolda-şehir içinde, rodaj sürecinde-sonrasında, 90 km hızla-190 km hızlada vs vs kızlığından olgunluğuna kadar altımda bu araba. şu an Sivastayım. ne yazdımsa doğrudur.
***
artıları:132 lik için
1- sorunsuzluk
2-lpg uyumu
3-132 beygir atmosferik motor
4- ncap sonuçları
eksileri:
1-maksimum güce 6000 devirde çıkması yokuşta bayılan araba nasıl 6000 deviri bulacak? yada siz nasıl bulduruyorsunuz? ha altıncı vitesten üçe çeker km de 30lt yakarım derseniz - ki oda göstergenin maksimumu - üstünü gösterse eminim 70 lt dir. o ayrı
2- maksimum torka 4000 devirde ulaşması rampada kaldırırken nerden bulacaksak 4000 devri o devirde her araç canavardır.
3-yalıtım, altta bir tane tuz kırıntısı kalsa çamurlukları dövüyor resmen. yalan mı? ilk aldığımda sağa çekip bakmıştım; oda yağmur yağıyordu tekerlekten çamurluğun altına çarpan su sesinden korktum arabanın bir yeri delindi sandım....
4-bagaj 452 lt bune yav?? rakiplerine bir bak birde buna hani aile arbasıydı bu? hele o bagaj kolları yok mu(!) şaheser bagajın en az 40 lt sini işgal etmiş yani bagaj aslında 400 lt.
5-servis bakımları kazık ötesi kazık, duble kazık... yalan mı? rakipleriyle kıyaslayın isterseniz?
daha bir sürü şey var ama arabayı gömmek istemiyorum. mesela yakıt, mesela yol tutuşu, mesela yan rüzgar olayı, mesela boya kalitesi, mesela kasayı saran sacların külden e... olması..***
@2802 doğru değil. Toyotaların şanzıman yönünden veya güvenlik yönünden hiçbir sorunu yok. Piyasada alabileceğiniz şanzımanı en sağlam markalardan biri, belki en sağlamı Toyotadır. Güvenlik konusunda da her modeli çok başarılı sonuçlar alıyor. Tüketim olarak da yüksek değil. Bu motorun sevmeyeceğiniz yönü motor kaynaklı olabilir. 3 silindir olduğu için 1.6'ya göre biraz daha fazla ses alıyor, performans olarak daha düşük (yüksek devir çevirirseniz 1.6'yı aratmaz ancak o zaman ilk yazdığım ses konusu yine devreye giriyor).
Ben aracı Ağustos ayında aldım uzun yolda ortalama 110 120 km/h hızla giderseniz 6 lt civarı yakıyor bence normal şehir içi benim kullandığım yer gibi rampa çoksa dur kalk çoksa ortalama yakıt 8-9 lt çıkıyor ben tüp taktırmadım benzinle kullanıyorum pişman değilim evet 120 km ve yüksek hızlarda rüzgar sesi ve yol sesi biraz alıyor ama muadili olan diğer arabalar kadar bence fiyatı performansı işe bence Türkiye de alınabilecek en uygun aile arabası alan pişman olmaz bu arada benim arabam 1.6 motor
Ben 1 ay önce aldım şehir içi 6.5 civarı yakıyor aldığım için çok memnunum emsallerine göre fiyatıda uygun tavsiye ederim
1.33. Life var bende daha performanslı bir motora sahip araca geçiş yapmak istiyordum bu araç aklımdaydı ama bu motor olmamış. Yeni megan daki 1.0 Tce motor bile Turbolu olması nedeniyle ne kadar beygir olarak 10 HP düşük olsa da 200 tork fark yaratır diye düşünüyorum. 1.3 tce motoru söylemiyorum bile. Otomatik manuel benim için çok fark etmiyor. Aksesuarlar sonradan takılabilir ama motor değiştirilemez. Bu nedenle alırken motor en önemli benim için.
2802, Kim, Toyota ve Honda'nın şanzumanı arıza veriyor diyorsa kesinlikle yalan söylüyordur, Toyota, Honda ve Japonlar dünyanın en sağlam ve sorunsuz otomatik şanzumanlarını üretiyor hatta Peugeot dahil birçok marka Toyota'nın Aisin şanzumanını kullanıyor ama Vw'in otomatik şanzumanı dsg biraz sıkıntılıdır.
Aracın sedan araçlar içerisinde fiiyat/performans oranı yüksek.Donanımları arasında elektronik park freni,arka havalandırma,lastik uyarı sistemi,cruise control,yokuş kalkış desteği vs mevcut.Şanzımanı mds.Mds(multidrive-s) cvt prensibiyle çalışan bir şanzıman.Tam otomatik değil ancak problem çıkarma yüzdesi düşük ve manuel simulatif oranları mevcut.0-100 değeri ve tokrk değeri iç açıcı olmasa da turbo beslemeli sedan rakiplerine göre uygun fyat etiketine sahip.İkinci elde de kolay el değiştirilebilinen bir araç.Çocuklu ve mangaldır,tatildir,alışveriştir bagajı dolduran aileler için tercih edilebilecek bir araç.lastik sesi,multimedya gibi birkaç eksiği gözardı edilebilir.
Düzeltmek isterim, Toyota Corolla'nın benzinli modellerinde kullanılan cvt şanzıman tam otomatik bir şanzımandır. Çalışma prensibi olarak sonsuz oranlıdır, standart şanzımanların vites değiştirmesi gibi bir çalışma şekli yoktur fakat bu hissiyata insanlar alıştığı için yazılım ile 10 vites varmışçasına bir davranış sergileyecek şekilde kodlanmıştır, bu sayede manuel modda normal bir şanzıman kullanırmışçasına devirlenme hissiyatı verir. Gayet sorunsuz, güzel ve tekrar ediyorum tam otomatik bir şanzıman kullanılmaktadır.
Arkadaşlar bu araç ve paketi almaya niyetlendim ancak kimi çok yakıyor kimi şanzımanı arıza verdiriyor aman alma bosver kimi güvenliği zayıf diyor muallakta kaldım yardımcı olun
1945- Arkadaşlar ben Toyota Corolla 1.5 ile deneme sürüşü yaptım. Arabanın donanımına diyecek bir şey yok ancak kullanırken gaz verdiğinizde arabanın içerisine motor sesinden farklı tiz bir ses doluyor. Bu ses beni çok rahatsız etti. Bu sesi sevenler de olabilir. Almaktan vazgeçtim.
Syn 5186, hocam mümkünse test sürüsü yapıp kendin karar ver, özellikle yakıt ve performans konusunda söylenenlere çok aldırış etme.
Arkadaş ben 20 gün önce aldım. İlk uzun yolda 100-120 hızlarda 5.6 litre yaktı 100 km'de. Aracım daha 720 km'de bu arada. Araba yağ gibi gidiyor yolda. Sen aldırma YOK GİTMİYOR, ÇEKMİYOR, gibi sözleri. Gerçek bir KULLANAN olarak kesinlikle iyi araba diyorum.
1945-Arkadaşlar Toyota Corolla 1.5'in yokuş performansı konusunda görüşü bilgisi olan var mı acaba
Arabaya pazarlik ettim bu yorumlari gorunce vazgecmek uzereyim yakiti cokmu diyosunuz azmi bi anlayamadim ya,toyota verso 2017 dizelmi alinir yoksa sifir 1.5 benzinli corollami
1.5 otomatik için Macaristan Toyota web sitesinde WLTP değerleri yayınlanmış, 6 - 6.5 l / 100km, bu da eski motora göre %12-15 arası az yakması demek. Ben Ocak'ta 1.6 otomatiği sıfır aldım, bu değeri şimdi görsem 1.5 alırdım sanırım. Ama 2 saniye 0-100 hızlanmada yavaşlama da az değil...
euro emisyon kurallarından dolayı bu motora geçilmiş arkadaşlar
İnsanın zekasıyla oynuyorlar resmen. Başta ş. içi 6.2 yakıyor dediler şimdi. 7.1 tabi Buda katalog. Gerçekte ne yaktığı mualla. Beygir düşürdüler, tork düşürdüler, motor düşürdüler. Yakıtta değişen birşey yok. Resmen alay ediyorlar.
4,5 litre; yani kasarsan yakıtı bu kadar indirebiliyorsun demek istedim.
Sayın 3061 yapmayın etmeyin böyle *** 1.0 veya 1.2 turbo motorlu arabalar bile şehir içi ortalama katalog tüketim değeri 6 litre iken 1.5 atmosferik ve daha ağır bir arabanın 4.5 litre tüketmesi mümkün mü?
4,5 litre; şehir içi 20 km gidiş 20 km geliş 60 km hız sabitleyici ile açık trafik havalarda sıcak gidiyor bu aralar.
300 km sehirlerarası yasal hızlarda 5.6 litre yaktı. Bence gayet iyiydi.
Sn Misafir 212, "aynı paraya daha güçsüz" demişsiniz; bu paraya (228 bin TL'ye) C sınıfı sedan otomatik ve orta dolulukta hangi alternatif olduğunu da söyler misiniz?
hocam aracınız hayırlı olsun 4,5 nasıl yaktınız ortalama hızınız nedir,dur kalk trafik mi yoksa akan trafikmi açıkcası merak ettim
ilk depoyu bitirdim. şehir içi kullanım ortalamam 4,5 litre. yakmıyor adeta kokluyor. rodaj bitsin 4 litrelere düşeceğine eminim.
merhabalar ben 9973 evet rakiplerine bakarak motor zayıf görünüyor aslında zayıf demeyelim de tercih diyelim. Diğer motorların artısı ne peki hızlanma ve turbo dışında 1 lt daha az yakıt tüketmesi mi yoksa çok daha uzun ömürlü olması mı daha çabuk hızlanması mı yoksa sorunsuz olması mı bu gibi kıyasta tamamen kullanıcıya kalıyor. Ve son olarak bu fiyata bu donanımda başka c sedan yok. Birazda ülkemiz şartlarında mecbur kalıyoruz. Bundan 7 sene önce bu paralara e serisi alıyorduk 0 km. 7 senede maaşa gelen zam desen ortada hayat şartları ortada birazda ülke şartları itiyor bizi sağlam ve sorunsuz olsunda masraf çıkarmasın kafam rahat olsun biraz hantal olsun ama uzun ömürlü olsun diyorsun mecburen
Bu arabayı alalı bir hafta oldu, konforu gayet iyi, sessiz çalışıyor, performansı bana göre yeterli, yakıtıda şehir içi 6 küsür buda normal, şanzıman hiç hissedilmiyor. Arabamdan memnunum düşünenlere tavsiye ederim, beğenmeyenlere de gitsinler daha üst segment alsınlar.
Sayın 9973 kullandığınız arabanın ürettiği güç belki sizi tatmin edebilir ama, asıl önemli olan rakiplerinin çok gerisinde kalması. Bizde yorum yaparken zaten rakiplerini baz alıyoruz. Öyle ya, aynı paraya daha güçsüz ve hissiz bir arabayı neden alayım ki?
Merhabalar bende de 2020 dream paket corolla var 5000 km oldu. Bu bayılma sollama hikayesine hastayım arkadaş ya araba kullanmaktan haberiniz yok yada gerçekten kullanmadan yorum yapıyorsunuz. hangi dik yokuş olursa olsun gaza bastığın zaman anında ivmeleniyor 132 beygir gayet yeterli ha yine mi yeterli gelmedi gaz tepkisi için sport tuşu var bas ona fazla yaksın ama atikleşsin. Ne istiyorsunuz anlamıyorum ki 20 ile en dik okuşta kamyon arkasına yapış sonra sollama yap asıl gaza bak nasıl gidiyor dediğim gibi arabayı ya kullanmamışsınız yada araba kullanmayı bilmiyosunuz. 0-200 değeri bile gayet makul aracın basınca gidiyor yani.
ben 132 beygir olanda bile sollamaya çıkarken sorunlar yaşadım.
araba resmen inatlaşıyor yamışıyor. bunu düşünemiyorum bile.
burada toyota fanlığı yada düşmanlığı yapmadan doğruyu söyleyelim.,donanım 2011 deki elegant ekstra da olan bile yok, performans çağa uyarlanmak yerine geriye götürülüyor.
performans gerekli değil diyenler neye göre bunu söylüyor. tabi ki de gerekli. sen gaza köklersen çok yakar, ayarlı gidersen az.
ama lazım olup da gaza basınca tınlamaması yamışması, olduğu yerde sayması da sinir bozucu ve ihtiyaçların gerisinde kardeşim o kadar.
asıl buradaki japon kafası sıkıntılı "ne verdimse onu alacaksın, sesini kes, konuşsanda tınlamam" diyor. piyasada yarıştığı araçların hepsi turboya geçti, dizel seçeneği var, ticarileri var, 1.6 lık jipleri var.
bir zamanlar sony vardı kaliteliyteli bir elektronik markasıydı, aynı kafayla gittiler, rakiplerinden daha az teknolojiyle onlardan pahalıya sattılar, şimdi piyasadan silindiler.
sadece corolla sağlamlığı diye bu iş yürümez, artık her marka sağlam araba yapıyor.
aksi olsa bu ülkede toyotanın iki katına satılan ww gurubu her yıl toyotayı ikiye katlamazdı.
yanlış anlaşılmasın şu an kullandığım arabada toyotadır. gerçekleri yazıyoruz.
Sollama yapmak için bu tork yeterlidir, can güvenliği ile ne alakası var? Zaten 150Nm yetmiyorsa sollamaya, sollaman yanlıştır. CVT'nin özelliği de sorunsuzluğu. arıza yaptıktan sonra hızlı olsa ne olur, olmasa ne olur. Ben ses falan duymadım CVT'de
Toyota ya yeni şanzıman lazım. Cvt artık beklentileri karşılamıyor. Millet 3 kavramalı geliştirmeye başladı. Toyota çift kavramalıya geçemedi daha. Cvt belki uzun ömürlü olabilir ama hantal gürültülü insanı canından bezdiriyor. Kabin içinde bir uğultudur alıp gidiyor. Tüm sürüş zevkimi öldürüyor
Yarış yapmıyoruz elbette, ancak trafik standart koşullarda akmıyor. Gereken yerlerde sollamaya çıktığınızda veya ani hızlanma gerektiren bir durumda can güvenliğiniz için bunu yapabiliyor olmanız gerekiyor. Bu araç elbette yürüyecek ancak nasıl yürüyeceği de önemli elbette. Bu yeni motorun tek artısı var bana göre o da emisyon değerinde az miktarda düşüş olması... Diğer açılardan tatmin etmedi.
Yanıldığınız nokta şu gaza 8.2 sn de 100 yapacak şekilde basacak olursanız yakıt tüketimi 1.5 turbo da 25 lt 30 lt yi bulur. Ekonomik kullanım şartlarında ise hızlanmanın çok da büyük bir önemi kalmıyor. Sonunda bunlar drag yarışı aracı değil. 1.5 turbo civicten uzak durun yağa benzin karıştırma sorunu var. Otomatik olan 8.2 sn 100 yapıyor ama son sürat 200 km Toyota 1.2 motor ise cvt ile 10 sn 100 km 195 km son hıza ulaşıyor. Yani öyle ahım şahım fark yok biri 116 beygir diğer 182 alakaya çay demle iç! Bu corollaya gelince bence alınır ve sakin kullanımda son derece az yakacağına eminim. Özellikle şehir içi hızlarda gaza akıllıca basılırsa atkinson çevrimi ile çalışıp daha az yakıt tüketiyor. Bu motorla da corolla gayet rahat yürür.
Bende 1.6 var ama 1.5 de olsa alırdım.Yarış yapmaya gitmiyoruz ki.Ayrıca bu motor kullanıcıları az yaktığını tüpe çok gerek kalmadığını söylüyorlar. Bu fiyatlarda alınabilecek başka bir araç Skoda scala ikisi arasında bir karar verilebilir skoda daha güçlü ama ben DSG olduğundan tercih etmedim.
Misafir 3922 yanlış düşünüyorsun ben bu modeli almak istedim bayide araba yok iki hafta oldu bekliyorum. Gayet güzel araba fiyatıda uygun, düşünenlere tavsiye ederim, beğendiyseniz kimseyi dinlemeden alın.
Syn 6155, keske corolla yeni motoru beklentileri karşılayacak gerçekten farklı bir turbo motor olsaydı, fiyatı da rakipleri gibi 270-280 bin bandında olsa eminim yine satardı, çünkü özellikle mekanik ve dayanıklılık acısından güven verdigi için şahsen yine tercih edilirdi. aradaki fiyat farkı elbette kücümsenecek degil ama tercih edecek kitleye bi heyecan, bi istek uyandırır ki ben bunu beklerdim. Piyasa zaten berbat bu rakamlar hiçbiri etmez o başka, o konuya hiç girmiyorum.
Sayın misafir 6144,
Bu şartlar altında Corolla tercih etmeniz elbette ki makul, rakipleri genel olarak üst vergi dilimine girmiş durumda. Hatta ilerde üst vergi dilimine girerse sattığımda daha çok kâr ederim diye de düşünüyor olabilirsiniz. Bu arada 4 saniye hızlanma farkından kastım corolla ve civic arasındaydı (12,1sn / 8.2sn).
İlerleyen zamanda Corolla da vergi dilimini aşarsa tercih durumu değişebilir ve Corolla'nın bu motorla çok şansı olmayabilir diye düşünüyorum.
Yani mesela 1.3 megane'a bakalım; 5.7 yakıt / 9sn. hızlanma / 140 hp / 240nm tork
Yine Civic 1.5'e bakıyoruz; 5.7 yakıt / 8.2sn hızlanma / 182 hp / 220nm tork
Yakıt az yaksın diyenler de muhtemelen dizel megane ve focus gibi modellere yönelir.
Halbuki 1.6 motordan vazgeçilmeseydi vergi dilimini aşsa bile dayanıklı, lpg'ye uyumlu, performans değerleri de fena değil diye tercih edilebilirdi diye düşünüyorum. Ben kullanıcı olarak önceki motordan memnundum, bundan sonra neler olacak hep birlikte göreceğiz.
şubat ayında fiyat düşüşüne gitmesi kaçınılmaz. motor tutulmadığı için. geçen sene bayilerde araç yoktu millet 3 ay sıraya giriyordu şimdi bayide araç var alan yok.
Sn. Misafir-1108, ben daha ekonomik demedim, tüketimi aynı dedim. Ayrıca hızlanma farkı da 4 sn değil, 2.1 sn. Bu iki motor çork farklı olsaydı zaten Toyota bu iki arbayı aynı fiyata (228 bin TL'ye satmazdı). Sizin görüşünüze saygı duyarım ama ben sırf turbo diye C sınıfı sedan arabaya 300 bin TL vermem (civic, octavia...vb). Tercihim yine 1.5 Corolla olur (228 bin TL'ye), çünkü tüketim açısından bir fark yok ve 75 bin TL cebimde kalacak.
Sayın Misafir-760,
Toyota'nın 1.5 atmosferik ve 1.2 turbo motorlarını karşılaştırmışsınız ve 5.8 ile 5.9 arasındaki farkı öne sürerek yeni corolla motorunun turbo motorlardan daha ekonomik olduğunu savunmuşsunuz.
Ancak bu tezinize karşılık 1.5 turbo bir motorun 5.7 yakıt tüketimi olduğunu ve performansının çok daha yüksek olduğunu ifade ediyorum. 0-100 hızlanması arasında 4 saniye fark var neredeyse ancak önemli fark değil diyorsunuz.
Özellikle dikkat çektiğim konu şu ki bu motor tercihi tüketiciyi tatmin etmedi, 1.6 atmosferik dayanıklı lpg uyumlu motor Corolla'yı öne çıkaran bir unsurdu. ''İlla memnun olduğumuz bu motor değiştirilecek ise'' daha performanslı ve yakıt ekonomisi olan bir motor tercih edilebilirdi diyorum. Yani bura tırnak içindeki ifade önemli.
Vergi dilimleri ve fiyatlar konusu apayrı bir mesele. Honda'nın fiyatından bahsetmişsiniz, bu konuyla ilgili mevcut şartlarda Corolla yine tercih edilen bir araç olacaktır ifadem net diye düşünüyorum. Ancak ilerleyen zamanda Dream modeli de üst vergi dilimine girerse ne olacak? Bu soruyu da düşünmek gerekiyor.
Ben zaten Corolla kullanıcısıyım, aracımı yenileyeceğim zaman 1.5 atmosferik motorlu Corolla'yı tercih edeceğimi sanmıyorum. Eleştirilerimiz kullandığımız aracı sevmemizden kaynaklanıyor. ***
Sn. Misafir-8467, bahseetiğiniz Civic 1.5 T'nin fiyatı 300 bin TL'den başlıyor. Ayrıca "hem performans hem ekonomi" demişsiniz ama onun da tüketimi ort. 5.7 lt (yani bununla aynı tüketime sahip ve fiyatı da 75 bin tl daha fazla). Bu araçla aynı fiyata (228 bin TL) Corolla HB dream otm 1.2 T var, dileyen bunu alabilir (ama onun da tüketimi aynı, yani bir şey değişmiyor). Biraz performans farkı var doğru ama bunlar zaten aile otomobili.
Sayın misafir 6504, gelecek hibrit ve elektriklide söyleminizde haklısınız. Ancak bu araç hibrit veya elektrikli değil. bir Corolla kullanıcısı olarak da deneyimlerimizle birlikte beklentilerimiz de oluşuyor. Araç bu motorla beklentilerimizi karşılamak yerine daha geriye gitti. 1.2 turbo motor ile 1.5 atmosferik motoru karşılaştırmayı pek doğru bulmuyorum. Örneğin Honda 1.5 turbo motoruna bakalım, 182 beygir / 220nm tork / 8.2 sn hızlanma... Hem performans hem ekonomi.
1.6 atmosferik ve lpg uyumlu dayanıklı motor Corolla'yı bir adım öne çıkaran bir etkendi, ancak şimdi hiçbir kullanıcı aracı hantallaştıran 3 silindirli bir motor geldi diye mutlu olmamıştır. Ancak mevcut şartlarda Corolla yine tercih edilen bir araç olacaktır.
Bügün bayide bu modeli inceledim ve sipariş ettim mavi renk 223 bine bıraktılar haftaya gelecek dediler. Aşağıda yorumları okudum ama yapacak bir şey yok bu segmentte diğer sıfır arabalara göre fiyatı uygundur onun için tercih ettim. Sıfır araba piyasa belli bence bu fiyata alınırda binilirde, bu fiyata başka ne alınırki?
Hala turbo da yakıt ekonomisi var diyorsunuz. Corolla hb 1.2 turbo ort. tüketim 5.9 lt, Corolla sedan 1.5 ort tüketim 5.8 lt. Yani turbo da yakıt ekonomisi YOK!. Ayrıca bakın turbo otomatikler 280-300 bin TL (octavia, megane, civic....). Ben de Toyota kullanıyorum, turbodan hoşlanmıyorum, uzun ömürlü olmuyor motorlar ve çok arıza oluyır.. Gelecek turbo da değil, hibrit ve elektrikli de (zaten Toyota'da böyle düşünüyor ki turboya yatırım yapmıyor)
yaa şu aymazlığı, müşteri taleplerini hiçe saymayı, yokuşta bayılan atmosferik motorun üstüne daha da bayılanının sunulmasını, aracın iç hacminin 2010 modelden daha dar ve kasvetli olmasını, bagajı 30 metreküp büyütürken arabanın içinden çalınmasını, yere yakınlığını şehir içi kasislere bile 5 kişiyle binince hart diye sürtmesini, ....
savunanların iyi niyetinden ciddi ciddi şüpheleniyorum...
neyin savunmasındasınız anlamış değilim. biz toyota kullanıcısıyız ve beklentilerimiz var. ne bekliyorsak tam tersini yapmalarını da saçmalık buluyoruz.
çok mu?
Bence Corolla bu motorla olmamış. 1.6 atmosferik motor dayanıklılığı LPG uyumu vs. tercih sebebiydi. Şimdi ise hem tork hem beygir gücünü düşürmüşler, hem de 3 silindirli bir motor koymuşlar. Araç hantallaşmış. Atmosferik 1.6'dan vazgeçilecekse 1.5 turbo tercih edilseydi daha iyi giderdi, hem yeni turbo benzinlilerde yakıt ekonomisi de var artık.
Siz 153 Nm ile 159 Nm arasındaki farkı anlayabiliyor musunuz? 9 bg farkı hissedebilir misiniz? Sizce bu önemli bir fark mı? Yani arabanın motoru değişttikçe bu değerler hep artmak zorunda mı? Bu atkinson motoru, otto değil. Yani daha yeni bir motor, emisyonu daha az.
beygir aynı denmiş 132 beygirle 123 beygir nasıl aynı oluyor?
tork 153 ile 159 nasıl aynı? hızlanma dersen 2000 yılları seviyesinde. 123 beygirlik atmosferik motor ne 2021 yılında abi şimdi
Syn 6607, fiyat yönünden haklısınız ona birşey diyemem arada ciddi bir fark var, ancak burdaki eleştirim direkt toyotaya, şu anda aynı aracın e160 kasasını kullanan birisi olarak beklentimi söyledim.
Sn. 8617 haklsınız ama bahsettiğiniz 1.0 1.2 1.5 turbolu araçlardan 228,300 TL'ye alınabilecek gibi bir sedan otomatik alternatif varmı. Baz octavia 1,0 300 bin TL, baz Focus 1.5 atm. 280 bin TL, baz Civic 1.5 turbo 297 bin -civic baz 1.6 atm 231 bin TL, baz Megane sedan 1.3 turbo 287 bin TL. Bu araba baz da değil orta dolulukta ve emsallerinden çok daha ucuz. Tüketim değerleri de aynı veya yakın. Aynı fiyata bir tek Corolla HB otm var ama onun da tüketimi aynı zaten. Yani bu sedana da 1.2 T motor takılsaydı yine aynı tüketim olacaktı, sadece 2 sn önce hızlanacaktınız ve biraz da vergi avantajınız olacaktı ama bu motorundan da emisyon verileri biraz yüksek olduğu için bu motorla ihraç konusunda sıkıntılar yaşayacaktı Toyota.
Syn 9296, tmm da hocam, artık insanlar toyota dan özellikle corolladan performans konusunda bir şeyler bekliyor, rakipleri 1.0, 1.2, 1.5 turbolar ile gelirken bu fiyatlarda pek albenisi kalmıyor. yakıt tüketimi açısından da pek fark olacagını sanmıyorum. artık 2021 yılına girdik ama rampada rahat gider mi, sollamada problem yaşatır mı, ara hızlanmaları yeterli gelir mi..düşüncelerini aşamıyoruz. en basitinden aynı aracın 2014 versiyonunun 0-100 hızlanması 10.0 sn iken, şu an 12.1 sn. daha ne diyelim.
Torku ve beygiri eski 1.6 ile aynı(emisyonu daha düşük). Tüketimi 1.2 Turbo toyota ile aynı. Fiyat konusu da normal, 228 bine otomatik ve orta donanımda başka hangi araba var?
Fiyatı rakiplerine göre normal, LPG kitleri de piyasaya çıkacaktır (motor daha yeni çıktı zaten). Yani eskisinden pek bir farkı yok. Nispeten makul fiyata ve makul performanslı sorunsuz bir araba.
Herhalde artan talebi karşılayamıyoruz,müşteriyi nasıl vazgeçirelim diye düşünüp,bu 3 silindirli,gürültülü,tr şartlarına uymayan,yerinden kalkmak için düşünüp taşınan,torku ve bg gücü düşük bu motoru koyalım,zaten kasa E160 a göre daracık,alçak ve basık,elimizden bu geliyor,fiyata da zam yaparız demişlerdir.
Bir önceki motoru efsaneleştirdiler yaptıkları bu. Bu motor bu ülkede iş yapmaz Toyota kendi ayağına sıktı.Eski motordan alanlar şanslı şimdi milleti 3 silindirli daha hantal bi makinaya mahkum ettiler.Yazık...
1.5 benzinli ve turbosuz 3 silindirli ve LPG uyumsuz motor. Gelin dönün bu hatadan bu araba Türkiye'de işe yaramaz. Yakıt tasarrufu yok performans yok eeee ucuz mu yoo yine zam yaptınız yani aynı zamanda pahalı kim niye alacak bu arabayı bı tane olumlu yanı yok