2017 Toyota C-HR 1.8 Hybrid Diamond

  • Silindir Hacmi 1798 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 11.0 sn
  • Beygir Gücü 122 HP
  • Maksimum Hız 170 km/s
  • Yakıt Türü Hibrit
  • Uzunluk 4360 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 3.5 lt
  • Genişlik 1795 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.1 lt
  • Yükseklik 1565 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 3.8 lt
  • Bagaj Hacmi 377 lt
  • Vites Tipi Otomatik
  • Boş Ağırlık 1050 kg
  • Maksimum Tork 142 Nm
  • Yakıt Deposu 50 lt
  • Lastik Ölçüleri 225/50 R18
  • Yıllık Vergisi 1.827 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
95
77
76
78
Euro NCap Çarpışma Testi standartları sürekli geliştirilmekte olduğundan geçmiş yıllara ait sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamazlar.

2017 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-8773 29.10.2017 12:43

Arkadaşların da belirttiği gibi bu aracın motoru, hacim tasarımı olarak torkun daha geniş devir bandında sürdürülebilmesi için yüksek yapılmış. Ama tabi ki bu olay, aracın şu anki vergi sistemiyle yüksek vergi vermek zorunda kalması gerçeğini değiştirmiyor. Bence hibrit araçlardan karbon salımına göre vergi almayı sağlayan bir sistem getirmeliyiz. Örneğin karbon salımları >40gr/km 300tl/yıl; 41-60gr/km 400tl/yıl; 61-80gr/km 600tl/yıl; 81-100gr/km 800tl/yıl; 101-120gr/km 1500tl/yıl; 121-140gr/km 3000 tl; <141gr/km içinse 5000tl/yıl gibi bir vergi fiyatlandırma politikası yapmamız lazım. Yoksa bu araç şu vergi sistemi haliyle çoğumuz için ne yazık ki tercih listesinden çıkarılacaktır...

Misafir-1365 27.10.2017 15:42

1.8 motordan MTV ödeyeceğim, şehir içinde hybrid ile tasarruf etmeye çalışacağım. Çok saçma! Üstelik bu araç rodaj döneminde ilk 5000'de çok daha fazla yakacak, hele de kış mevsiminde. Özellikle son korkunç MTV zamlarıyla bu araç asla alınmaz. Almayı düşünen arkadaşlar bu durumu mutlaka göz önünde bulundurmalı.

Misafir-4482 19.10.2017 14:10

Emisyona göre vergi alınan ülkeler için üretilmiş bir hybrid araç bu, 1.8 motorun espirisi ise minimum yakıt ve emisyon için optimize edilmiş fakat bunun için gücü çalınan benzinli motordan maksimum torku elde edebilmek için ise hacim yüksek tutulmuş. Seçenek olarak karşımızda fakat hacme göre alınan zamlı vergi ile satışları mutlaka azalacaktır.

Misafir-2019 19.10.2017 09:13

2741 TL MTV ödeyecek 2018 model araçlar 1.8 motor yüzünden. 1.2 Motor 892 yada 817 ödeyecek alt dilime girer ise. 1924 TL ye kadar yıllık fark çıkıyor. 5 Yılda neredeyse 10.000TL fazla vergi vermak hiç mantıklı değil. Bu kadar tasarruf edemeyiz Hybrid ile.

Misafir-6447 18.10.2017 22:38

Gelecek mtv zammı ile bu aracın espirisi kalmayacak 1.2 motorlusunu almak daha mantıklı hem performans olarak da daha tatmin edici olur

Misafir-812 12.10.2017 14:00

söylediklerinize harfiyyen katılıyorum,
umarım yeni bir düzenleme yapılırda bu araca ve benzerlerine ulaşabileceğimiz seviyelere getirilir bizde alır bineriz.Gittikçe artan çevre kirliliğinin en büyük sorumlusu başta DiZEL araçlar ve benzinli araçlardan kurtuluruz en kısa zamanda inşallah.Gidişat çok kötü yakın zamanda etrafımızdaki özellikle otomobillerin atık sağlığa zararlı gazlarından oluşan pis havayı solumaktan sağlıklı başta insan olmak üzere hiçbir canlı kalmayacak böyle giderse..

Misafir-2039 12.10.2017 11:31

Aslında bu araçta 1.8 cc'lik motorun olmasına kimse karşı değil anladığım kadarıyla,
sorun türkiyede üretiliyor olması dolayısıyla yurt içi satışlarını olumsuz yönde etkileyecek olan MTV'sinin yüksek olması.hybrid araca herkes binmek ister,her anlamda hem konforlu hemde tasarruflu yakıt tüketimi sunuyor hybrid motorlu araçlar, ama bu araçtaki 1.8 cc motor olması ülkemiz insanının mtv öderken cebinden kat be kat fazla para çıkması anlamına geliyor.Dolayısıyla bu aracın hybrid versiyonu daha çok avrupa ve dünya pazarları için daha uygun gibi duruyor şuan için.
MTV si düşük olsaydı eminimki ülkemizdede aynı dünya pazarlarındaki gibi satış rakamlarına ulaşabilirdi kanımca..

Misafir-9039 11.10.2017 13:25

Misafir 4123 olarak şu bilgileri de eklemekte fayda görüyorum.

Evet vergiler ne yazık ki artacak, ancak bu 1.6 lt veya 1.0 lt araçların da vergisinin yükseleceği anlamına geliyor. Eğer yazımı dikkatli okuduysanız ben diğer hibrit araçlarla kıyaslamasını yapıp verilen fazla MTV vergisini 5000 lira sonra 1.6 lt ile amorti edeceğinizi yazdım.(Bütün arabalara vergi zammı geleceği için hala bu görüşüm geçerli olacaktır)

Tabi ki daha düşük motorlu hibrit araçlara da bakabilirsiniz. Ancak şu an elektrik motoru kalkış hızlanmalarında insiyatifi sadece kendisi aldığı için benzin motoru bu zaman aralığında hiç çalışmıyor. Aküde elektrik seviyesi çeyrek düzeylerine gelince benzinli motor çalıştırılıp benzinli motorla devam ediliyor. Rejeneratif enerji geri kazanımı siz gazdan ayağınızı çektiğiniz vakit devreye giriyor böylece hem araç yavaşlıyor hem de akünüzü tekrar kalkışta elektrik motorunu kullanmanız için hazırlıyorsunuz. Yani bilinçli bir kullanımla bu araçlarla hem fren yapmanıza gerek kalmıyor hem de akünüzü doldurmuş oluyorsunuz.

Şehir dışında da yokuş aşağı indiğiniz vakit fren yapmadan akünüzü dolduruyorsunuz ve emniyet payı olan çeyrek akü seviyesine kadar sadece elektrik motoruyla yol alıp yine bu zaman aralığında gram akaryakıt harcamıyorsunuz.

Ancak benzinli motor tamamen kapatılıp hareket halindeyken de devreye girdiğinden içten yanmalı motor çok açma kapamaya maruz kalmaktadır. Bu da motorun ömrünü kısaltmasın diye hibrit araçlarda küçük motorlu termik motorlara sıcak bakılmamaktadır. Örnek olarak Hyundai Ioniq, Kia Niro 1.6 lt motora hatta 1.0 lt motorlu Yaris modelinin bile hibrit versiyonu 1.5 lt yani küçük araçların hibritleri bile 1.5 lt'den aşağı değil. Fakat bu daha büyük termik motorların, 1.0 veya 0.8 lt motor gibi az yakmayacağı anlamına gelmez. Nitekim, 1.8 lt motor da 0.8 lt motorun harcayacağı yakıt yakma seviyesine gelecek şekilde tasarlanmıştır. Yani demek istediğim hibrit araçlarda termik motoru aracın ömrünün uzun olması dolayısıyla olması gerekenden biraz yüksek tutulmaktadır. Bu da Mekatronik Mühendisi ünvanım ile siteye ufak bir teknik bilgi olarak sunmak isterim.

Belki hibrit araçları teşvik etmek için motoru klasik içten yanmalı motorlara göre daha düşük olabilir. Belki 1.8 lt motorlu hibrit araçların yıllık vergisi 900 lira; 1.6 lt motorlu hibrit araçların vergisi 700 lira olabilir.

Hibrit aracı sürmek ayrı bir keyiftir. Kalkışta sadece elektrik motoruyla hızlanmak ve o elektrik sesini camı açtığınızda hafif bir şekilde almak tarif edilemez güzel bir duygudur: Teknolojik ve verimli bir araca bindiğinizi hissettirir. Dediğim gibi 1.8 lt motor yaklaşık 5000 lira fazladan MTV vergi dezavantajı yaşıyor. Belki yukarıda belirttiğim gibi hibrit araçları teşvik etmek için MTV vergilerini klasik araçlara göre düşürmeliyiz.

Hepinize saygılarımı sunarım. Kurallara uyan bir profilde kazasız sürüşlerimiz olsun.

tokay ceritoğlu 11.10.2017 12:54

yeni mtv düzenlemesi yine motor hacmi dikkate alarak düzenlenecek,açıklama yapıldı,bu durumda 1.8,aslan gibi yüksek vergi dilimine girer,çevreci olayım derken faturayı ödemekle yükümlü olunur.

Misafir-3013 11.10.2017 09:25

m-4123 ben Motorlu Taşıtlar Vergisinin yüksek olduğundan bahsediyorum.1.2 lt.lik motor olsaydı 646 tl.vergisi olucaktı.1.8 lt.lik motorun vergisi 1.827 tl.siz neden bahsediyorsunuz.yeni zamlarla bu vergi 2.500 küsur olacak.Bu aracın mtVergisi üzerindeki motor yüzünden YüKSEK, ***

Misafir-7522 10.10.2017 17:58

vergi indirimi ötv de.mtv de indirim yok bildiğim kadarıyla.yani senelik 800 tl fazladan vergisi var.buda yakıt avantajını götürecek

Misafir-4123 10.10.2017 13:36

M7309, size kısmen katılmakla beraber bazı farklı düşündüğüm durumları da belirtmek isterim. Bu araçlar ekonomi, çevre ve gelecek adına üretilen teknolojik araçlar olduğu için 1.8 lt motor da aynı şekilde 1.2-1.0 lt motor gibi kendini ekonomiye vermektedir. Zaten verilere bakarak, aracın gücünün düşük olup makinenin kendini az yakıt yakmaya adadığı kolayca anlaşılabilir. Yani burada 1.8 motorun 1.2 veya 0.9 ile yakıt verimliliği açısından hiçbir farkı yok. Öte yandan bu araç 1.2 turbo motorla entegre olsaydı satış fiyatının yaklaşık 15bin lira artmasıyla beraber yakıt tüketim değerlerini hiçbir şekilde düşürmeyecekti.(Atmosferik ve turbo motorlu araçların ihtiyatlı kullanımda yakıt tüketimi açısıdan hiçbir farkı yoktur) Bu araç dediğim gibi farkındalık yaratan bir araç olup kendini temiz ve verimli sürüşe adayan teknolojik bir araçtır. Burada sadece 1.8 lt hacmin getirmiş olduğu bir motorlu taşıtlar vergi dezavantajı söz konusu. O da diğer rakipleri olan Kia Niro ile karşılaştırıldığı zaman yaklaşık 10bin lira daha ucuz. Yani 1.8 lt hacmin vergi dezavantajını buradan amorti edebilirsiniz ki araç yaşlandıkça 1.8lt vs 1.6lt hacim vergi makası daralacağından yaklaşık 5bin lira ek maliyetle 1.6 lt hacimle vergisi maliyeti amorti edilmiş olur. Yani totale bakıldığında yine 5bin lira farkla Kia Niro'ya göre daha az maliyetli diyebiliriz. Kia Niro'nun da tercih edilebilir bir araç olmasıyla beraber ayrıca Toyota kalitesinin vermiş olduğu ön konsol malzeme kalitesi bana göre Kia Niro'ya göre bir adım daha iyi olup tercih edilebilecek bir araçtır C-HR. Sadece 1 handikap olarak arkada oturanların görüş alanı Kia Niro'ya göre biraz daha dar. Bunun dışında kesinlikle fiyatını hak eden bir araç. Bende Kia Niro var ve çok memnunum. Ancak bu araç da tercih edilebilir çok güzel bir araba....

Misafir-4333 10.10.2017 10:18

Bu arabadaki 1.8 motor daha farklı bir teknoloji araştırmanız gerekir. Ayrıca 1.8 olması dejavantaj değil, vergi indirimi var zaten. Anlaşılan hiç ilginiz yok, 1.2 de olsa almazdınız bence ;)

Misafir-7309 24.09.2017 18:33

Bu hybrid araca neden 1.2 motor yerine, 1.8 cc motor koymuşlar anlamış değilim.
ellerinde hazır 1.2 turbo motor var üstelik ülkemizde üretildiği için vergi mevzuatınıda biliyor olmalılar.
1.2 motorla kombine edilseydi çok daha fazla satış rakamlarına ulaşabilirlerdi.1.8 cc motor olması talepleri olumsuz yönde etkileyip düşürüyor malesef.
1.2 benzinli motorla entegre edilseydi elektirikli ünite, bende almayı düşünürdüm.

Misafir-8777 28.05.2017 22:01

aracın özellikleri mükemmel ama katlanabilir yan aynaların olmadığı gösteriliyor. Bu gerçek değildir herhalde? araç sahipleri yazabilir mi?

Misafir-1157 04.04.2017 21:40

Bu araçlar ile ilgili kullananların görüşleri nelerdir.? En çok merak ettiğim İstanbul Şehir içinde yakıt tuketimleri, dur kalk ve yoğun akıcı trafikte nedir. Şehir içinde hibrid araçların dizelden daha ekonomik olduğu söyleniyor.

KULLANICI PUANLARI
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} kişi puan verdi