Toyota Yeni Platform Geliştirdi

Toyota Yeni Platform Geliştirdi
Toyota üretim maliyetleri ve yakıt tüketimini azaltmak amacıyla modüler bir platform geliştirdiğini resmen duyurdu. Toyota Yeni Global Mimari kelimelerinin kısaltması olan TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu 2020 yılında Toyota modellerinin yarısında kullanılıyor olacak. Otomobil üreticileri model geliştirme maliyetlerini azaltmak için şasi ve yürür aksamları tekrar tekrar tasarlamak yerine modüler platformlar geliştiriyorlar. Geçtiğimiz günlerde arabalar.gen.tr farkıyla okuduğunuz Volvo'nun yeni mimarisi SPA-CMA, Renault-Nissan'ın CMF'si ve Volkswagen'in MQB platformları en bilinen örnekler. TNGA platformu ile ağırlığı azaltarak yakıt tüketimi ve performansı iyileştirmeyi planlayan Toyota, ağırlık merkezini aşağı çekerek yol tutuşunu da arttıracak. Tüketimi CVT şanzıman ile %25 oranında azaltması planlanan platform sayesinde güç çıkışının %15 artması bekleniyor. Ayrıca hibrit modeller de %15 daha az yakıt tüketecekler. Platform ilk olarak orta büyüklükteki C segmenti modellere uygulanacak ve arkasından B sınıfı kompakt araçlarla D sınıfı ve üzeri büyük modellere entegre edilecek. Platform şimdilik tamamen önden çekişli olarak kullanılacak. TNGA platformu Toyota ürün gamının çok büyük bir kısmını kapsıyor. Platformun 800 farklı motor ile birlikte kullanılabilecek olması da üreticinin elini güçlendiriyor. Platform geleceğin teknolojilerinin başını çeken otonom sürüş için de gerekli hazırlıklara sahip olacak.

30.03.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
feylesof 04.04.2015 15:49

Benim sirion 1.3 2 de 100 yapıyor.

Toyota biraz geride kalmaya başladı yenilikleri bekliyoruz.

kemal 01.04.2015 22:39

Tasarımi icin araci aldım yolda herkes hayran benzinlisi cok yakıyor dizelini kullandım 1600 motor aldigima pisman oldum çok ekonomikti.lpg dusünmuyorum araca ancak 1.2 turbolusu gelirse takas edicem 1.2 turbo motor gercekten cok guzel olmuş ve aurisinde dinamik yapisina uyar 10.1 saniyedi 100 km ye ulasiyomus benim corollam 9.1saniyede ulasıyor. 2. Viteste 90 yapabilen başka araç var mı honda ve toyota sadece.

dogrucu 01.04.2015 19:29

kerem bey toyotanın üste sayfasına bak.bütün dizellerde mm var.benzinlidede muldidrve.üste reklamı yapılan yüzde 25 az yakacak olan daha piyasada yok.

kerem 01.04.2015 13:25

doğrucu bey, toyota mmt-i şanzımanı bir önceki kasada kullandı. yeni kasada sonsuz ileri cvt şanzıman kullanılıyor.

Âsa 31.03.2015 21:07

Corolla kasayı da güncellerse çok iyi olur, çok fazla krom detay bir de çok hat var daha sade ve ciddi bir tasarım olursa iyi olur.

dogrucu 30.03.2015 20:14

şu mm şanzımanın yerine bir doğru dürüst şanzıman yapamadı toyota.toyotanın kalitesine mm şanzıman yakışmıyor.honda,hyundai dizelde dct şanızmana geçti.hyundai geldi.hazıranda honda geliyo ama toyotada ses yok.

murat 30.03.2015 16:28

güzel haber
yalnız anlaşılmayan taraflar var. örneğin cvt şanzıman ile %25 azaltılacak demişsiniz ancak hangi model ve motordan bahsediliyor açık değil. aynı şey "güç çıkışı" (tork mu beygir mi nedir? ) konusu içinde geçerli, o da karmaşık.
birkaç ayrı platform 800 motor için olabilir evet ama land cruiser in aygo ile aynı platformda olacağını söylemiyorsunuz herhalde...