Toyota Avensis Tamamen Yenilendi

Toyota Avensis Tamamen Yenilendi
Toyota'nın amiral gemisi Avensis makyajlı yüzüyle Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılıyor. D segmentindeki kapışmaya yeni bir soluk getirecek Avensis artık İngiltere Derbyshire'da üretilecek. İkinci kez makyajlanan arabanın çizimleri ise güney doğu Fransa'daki ED2 tasarım stüdyosunda yapıldı. LED farlar ve stoplar, krom detaylar, yenilenen tamponlar ve 17 – 18 inç jantlar gibi görsel iyileşmelere sahne olan Avensis'in gerçek farkı kaputunun altında yatıyor. Yeni Avensis'in 2 litrelik motorunun yerini 1.6 litre dizel alırken, 2.2 litrelik dizelin yerini 2 litrelik bir dizel motor alıyor. Benzinli motorlar ise 1.6 lt 132 hp, 1.8 lt 147 hp ve 2.0 lt 152 hp seçenekleriyle motor yelpazesini oluşturuyor. Daha önce Verso'da kullanılan 1.6 litrelik D-4D dizel motor şimdilik sadece 6 ileri manuel şanzıman ile gelecek. Yerini aldığı 2 litrelik motordan yaklaşık 20 kg daha hafif olan 1.6 motor 4.1 litrelik tüketim değeri ile yaklaşık %8 oranında ekonomi sağlıyor. Motor 112 hp güç ve 270 Nm tork üretirken 0-100 arasını 11.4 saniyede alıyor. Maksimum hızı ise 180 km/s olarak belirtiliyor. Bir üst seçenek olan 2.0 litre dizel seçeneği 143 hp güç üretiyor. 320 Nm tork sağlayan motor 100 km ye 9,5 saniyede ulaşmayı başarırken 200 km/s lik bir maksimum hız değerine sahip. 2 litrelik motora sahip Avensis'in tüketimi ise 4.5 lt civarında olacak. Toyota mühendisleri tarafından iyileştirilen D-4D motorlarının özelliği düşük devirlerde sağlanan yüksek tork ile 3000 devire kadar kesintisiz güç sağlaması olarak belirtiliyor. Ayrıca Yeni Avensis 20 bin km ye ulaşan bakım aralıkları ile işletim maliyetini %20 oranında azaltıyor. Yeni Avensis'in yaz aylarında ülkemizde olması bekleniyor.

10.03.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
s a 27.06.2015 13:06

adamlar düşündüğümü yapmışlar,ama biraz pahallı, umarım fiyatlar biraz düşer.......

ayhan bozkurt 26.04.2015 17:14

bende 2010 avensi var radyo cd garanti kapsamında değişti garanti bitti gene arıza yaparsa dünyanın parası karalüfer klima fanı arıza yaptı değişti bilmiyorum başka ne arızalar çıkacak yenisini düşünmüyorum onda neler olacakyeni avensisiniz hayirli olsun tabi alanlara

yusuf 19.04.2015 18:13

kasa güzel ancak gücü düşük ve araba dar...

Abdullah 26.03.2015 21:50

Yeni avensis mükemmel olmuş. Küçük bir şehirde yaşadığım için manuel vites tercihim. Eğer Nispeten büyük ve trafiği kalabalık bir şehirde yaşasaydım otomatik vitesin olmaması belki benim için de sorun olurdu. Tekrar ediyorum içi ve dışıyla mükemmel olmuş.

ali 26.03.2015 08:24

Yeni avensisin en büyük handikapı yeni dizel ünitenin otomatik şanzıman seçeneğiyle sunuluyor olmaması. En büyük rakibi passata karşı 1 - 0 geriden başlıyor ve talebin diğer markalara kaymasına sebep oluyor.. D segmentinde kullanıcıların talepleri otomatik şanzıman yönünde ve talep ülkemizde gittikçe yükselmekte.. Aynı hatayı Ford ve Opelde yapıyor.. Yeni Focus ve Mondeonun 1,6 dizel manueli var otomatiği hala beklenmekte. Keza Astranın da aynı şekilde..Eyyyy Toyota sende 1,6 dizel otomatiği çıkar ve talepleri patlat, geç kalmış sayılmassın :)

ahmet 25.03.2015 19:59

khan 1.6dizel full donanımlı D segmenti 75-80 olma ihtimali var mı sence ? mantıklı olarak ??

dknl 25.03.2015 16:18

sorunsuzluk arastirmasi neden bir sey ifade etmesin? Bunlar kisisel gorusler degil, arabalar ne kadar ariza yapmis, bakim disinda servise ne kadar sik ugruyor, hangi parcalar degisiyor, gercek verilere dayali bu arastirmalar.

ali 24.03.2015 23:57

japon arabası varken alman arabası almak.avensis varken passat yada insignıa almak saçma.

atakan38 24.03.2015 08:02

tam arayıpta bulamadığım araba 1,6 olması yakıtın düşük olması ön koptiğin simetrik olması led far olması.kasanın sülün gibi olması gerçekten çok hoş olmuş.passatada bindim insiğniayada bindim. hangi arabayı alsam diye ince eledim sık dokudum sonunda 2015 1,6 manuel dizel avensisde karar kıldım 2015 yazın orrtasını bekliyorum.

erhan53 16.03.2015 23:59

1.6 litrelik dizel motor ile daha güzel bir satış rakamlarını yakalacağını düşünüyorum. Otomatik vites seçeneği nasıl olur bilmiyorum. Ama yanılmıyorsam bmw nin 1.6 litrelik dizel motorunu kullanıyorlar bu motora 1.4 litrede kullanılan şanzımanı kullanacaklarını düşünmüyorum

m.k 14.03.2015 23:19

kerem bey bu tür araştırmalar hiçbir şey ifade etmiyor ve sorunsuzluk diye bir istatistik yapmakta çok zor lakin bu algının sebebi şöyle açıklanabilir; 80 yıldır kullanılan basit ve hissiz cvt şanzuman ve atmosferik motor yani az teferruat= az sorun

kerem 14.03.2015 11:31

ingiltere'de yapılan en sorunsuz araç sıralamasının ilk beşinde dört araç japonların: 1. mazda 2. mercedes 3. toyota 4. honda 5. mitsubishi

Ali Şener 14.03.2015 01:01

yukarıda ...yorum yapmış,vw gurubunun dsg şanzumanını kötüleyenler herhalde ayda yaşıyorlar bmw dahil orta üstü araç üreticileri dsg şanzumanı kullanacaklarını açıklarken hala c sınıfındaki bir araçla d sınıfındaki passat ı bir tutanlar gerçekten... çamur atmak hoşlarına gidiyor.

tyrell 13.03.2015 23:58

Görünen o ki kimse tezini bilimsel ya da istatiksel bir araştırmaya dayandırmıyor. Sorunlu olduğu iddia edilen markaların sorunlu olduğunu kanıtlayacak bir araştırma kimin elinde var acaba, varsa paylaşsın da bizde faydalanalım. Keza Toyotanın sorunsuz olduğu ile ilgili bir araştırmaya da saygı duyarım. Bu sebeple yorum yazarken kulaktan dolma bilgilere değil de alt yapısı sağlam araştırmalara önem verelim lütfen.
T250 Avensis gerçekten üretildiği dönemde sınıfında referans olabilecek nitelikte iyi bir araçtı özellikle Avrupada diz hava yastığını ilk sunan araç olarak da pasif güvenlik çıtasını yukarıya taşımıştı. Fakat, T270 için aynı şeyleri söylemek zor. Bulunduğu sınıfa hiçbir şey katmadı satış bakımından da önceki modelin mirasını yemekten öteye geçemedi. Passat'ın önceki modeli de miras yeme konusunda pek farklı sayılmaz gerçi özellikle geçirdiği kapsamlı makyaj sonrası teknolojik olarak demode kaldı ve Skodanın başarısında pay sahibi oldu. Orta sınıfta ciddi bir imaj enkazının üzerine gelen Insignia ise gayet başarılı bir performans göstererek Avrupada segmentinin ikincisi olmayı başardı ve eskiyen yüzüne rağmen halen satışlarını arttırmaya devam ediyor. Hatta VW'nin Avrupa pazarında kemikleşen filo pazarı hakimiyetini saymazsak Passat ile başabaş bir rekabet içinde olduğunu söyleyebiliriz. Netice itibariyle bu sınıfta favorim Insigniadır lakin yeni Passat ile çıta artık daha yukarıda ve Passatın eline su dökemeden lider olmak zor.

can 13.03.2015 13:23

Tevfik...yani önümüze ne konursa yiyelim mi demek istedin. Bütün markaları kötülemişsin sanki tek iyi marka toyota. Herkes beğendiği arabayı alır, ama iyi ama kötü. Bu saydığın araçlar o kadar kötü olsa herhalde sınıfında en çok satan araç olamazdı öyle değil mi. Demek ki çok büyük bir çoğunluk bu araçlardan memnun.

tevfik052 12.03.2015 23:37

nankör olmaya gerek yok Ahmet bey başata olmak üzere .bu dizayn bu şıklık piyasadakihangi araçta var allah aşkına. eminim daha öncede söyledim fiyatı abartılmasın piyasayı sallar.hem yakıt ekonomisi hem sorunsuzluk hem 1.6 dizel tam türk kullanıcısının aradığı şartlar. o zaman ne hem sorunlu hemde bakımı pahalı passat, nedemode insinia nede mondeo varsa yoksa avensis illaki toyota

kutay 12.03.2015 18:26

osman bey, sizin gibi istisna örneklere bir şey diyemem. ama genele baktığımızda japon araçları almanlardan daha sorunsuz. tüv'de çalışan bir arkadaşım var onun yorumu bu.

Osman 12.03.2015 17:18

Kutay bey japonlarda beni çok üzdü mmt şanzıman d4d nin son sahibi oldum. Hala mahkemeliğiz hem motor hem şanzıman arızası iki bir arada anlıyacağınız. Bir japon aracında 4 defa yolda kaldım buna inanabiliyormusunuz. Her forum sayfalarında bu kadar büyütmeye gerek yok.

kutay 12.03.2015 14:25

... ben araç hakkında yorum yapmadım. ama araca sorunlu diyenlere cevap verdim. kaldı ki ben de eski bir ww mağduruyum. sorunsuzlukta ve sürüş zevkinde japonları tek geçerim. beni ww gibi üzmediler.

faruk 12.03.2015 00:37

2012 de toyota yaris sıfır almıstım 1.0 life modelı aracın tek ıyı yanı sorunsuz olmasıydı kotu yanları ıse devir saatı bıle koymamaları bombos kuru kasayla motor var resmen adamlar amblem satıyor.fotodakı aracın en bosunu 70-80 bınden asaya alabılecegınızı dusunmuyorum kı paket cart curt eklendgı zaman 120 bın tl yı zorlar .bana gore ...

mazdacı 11.03.2015 23:02

merak etmeyin bu araçta,passatın fiyatı neyse 2-3 bin tl aşağı olur yine bizi söğüşlerler..1,6 coralla benziliyi bile 50 bin tl yazıp,arabayı alcam deyince 1-2 aksesuar-donanımlısını 60-65 tl ye alıyoz.bu avensisde dizelini 85-90 bin tl ye hiç vermezler.. anlayacağınız yine yol gözüktü seat toledoya :jettadan daha donanımlı ve 1,2 tsı motor 105 ps 6 ileri..kmde 24 krş yakıyor.bende var 51 bin tlye mal oldu..11 aylık..mazdacıyım ama toledo sedanda çok iyimiş.

reelankes 11.03.2015 22:59

Ön tarafı haricinde beğendim. Baya güzel olmuş. Lakin bu motor seçenekleri ile ülkemizde pek bir şey yapabilmesi mümkün görünmüyor. Anlaşılan, başta abd olmak üzere amerika kıtasındaki ve ortadoğu ülkelerindeki başarılı garifiği nedeniyle avrupa ve yakın çevresine çok da önem vermiyor. Yakıtın ucuz olduğu yerlerde yüksek hacimli atmosferik motorları ile gayet dayanıklı ve başarılı. Ancak Avrupa ve Türkiye'de benzinli atmosferikler bir kaç senedir sefilleri oynuyor. Vergi, emisyon ve yakıt bunda etken şüphesiz. VW'nin de söz konusu bölgelerde dikiş tutturamaması, küçük hacimli beslemeli motorlardan kaynaklanıyor. Oralarda kimse bakmaz beslemeli 1.5-2 litrelik motorlara. Ülkemizde bu araba alınacaksa büyük çoğunluk elmecbur 1.6 litrelik 132 lik motora yönelir. Takar lpg'yi aslan gibi biner. Yüksek beygiri ve deviri sayesinde güzel de bir performans verir kanatindeyim. Dizeli ben hiç bir zaman seçmem ,zaten böyle bir arabanın dizeli 110-120 kağıttan aşağı alınmaz. Alan olur muhakkak lakin, o fiyata da çıktıktan sonra çoğu kişi vw'ye yönelecektir. Ancak toyota ve japonlar beslemeli benzinlilere yönelmezse, ne avrupa ne de ülkemizde yukarıya tırmanamaz. Araba şekil olsa da, bu şartlarda passat'a rakip olması çok zor.

mehmet 11.03.2015 21:44

dizellerin BMW motoru olması ayrı bir güzellik:)

vw 11.03.2015 21:40

öncelikle güzel bir araç olmuş ama kutay bey sizin amacınızı anlamış değilim her sayfada siz varsınız ve Toyotayı başkanı Akio Toyoda bile siz kadar savunmaz tamam bir markaya sempati duyabilirsiniz fakat yaptığınız hiç etik değil resmen başkalarının mantığıyla alay ediyorsunuz bırakın isteyen istediğini alsın kendi beyninizde bir algı oluşturmuşsunuz onun üzerinde gidiyorsunuz neymiş efendim passat arıza yapıyormuş falan anlamadığınız şu bir ürün eğer sorunlu ise mutlaka pazar payını kaybeder fakat bütün istatistikler sizin tezinizi çürütüyor...

kutay 11.03.2015 18:22

ahmet bey, ww'gen dsg kullanıyor da ne oluyor? arıza rekorları kırıyor sadece. toyota ve honda'nın otomatikleri sorunsuz ve zevkli. dsg gibi elinizde kalmıyor.

ahmet 11.03.2015 17:47

Toyotanın geleceğini hiç iyi görmüyorum hiç yenilikçi bişeyi yok yüz senedir cvt şanzıman kullanıyor diğer markalar hızla çift kavramılalra geçiyorlar vites sayısını artırıyorlar toyotada nokia gibi teknolojiye yenik düşecek galiba yazık

grey 11.03.2015 17:47

aracın mevcut 1.6 benzinlisi 72000 tl.
bu aracın 1.6 dizel fiyatı 85000 den başlar 90000 i geçmez diye düşünüyorum.

kutay 11.03.2015 14:35

aracının arıza yapmasından zevk alan passat veya insinga alır. sorunsuzluk, konfor ve sürüş zevki isteyen toyota alır.

hakan 11.03.2015 13:55

insignia ve passat varken bu arabayı 100 kişiden 2 kişi ancak alır.

tevfik052 11.03.2015 00:17

işte bu şampiyonada bu araç yakışırdı. fiyatı abartılmaz ise piyasanın tozunu atar. bunun yanında artık demode olmuş passat ve diğerleri hikaye elinize sağlık japon kardeşler bir numarasınız...

Ercan BOZBOLA 10.03.2015 23:39

Passat'a en büyük rakip olur. 1.6 dizel otomatiği 90-100 bin civarına kadar alınır

sonmez 10.03.2015 22:58

1.6 Dizel kulağa hoş geliyor...ama Khan rumuzlu kullanıcının beklediği fiyat maalesef zor görünüyor...corolla dizeli o fiyata veriyorlar...fiyat bandı 95-110 arası olur diyorum

Umut Ztr 10.03.2015 18:20

muhtesem ama tek sorun turkiyeye en az 1-2 yılda gelir

kemal 10.03.2015 15:30

geçen kasadan eser yok harika olmus elinize saglık alınabilecek bir arada toyota sorunsuzlugu var sonucta

Araba arayan 10.03.2015 15:14

Bakalım fiyatta nasıl değişiklikler olacak, yandan güzel görünüyor, fiyatta makul olursa Toyota kalitesi peynir ekmek gibi gidecektir.

hasan 10.03.2015 14:50

toyotanın tek sıkıntısı avensiste otomatik dizel olmamayışı

Galip 10.03.2015 14:32

Mükemel, inşallah 1.6 dizeli uygun fiyatla gelir.

cemil 10.03.2015 14:22

yan taraf eskisiyle aynı.önü güzel olmuş.arkasıda 2013 gibi tipsiz olmasa iyi olur.

diyemedim ya la 10.03.2015 13:47

on numara bir araç olmuş gelsin hemen alacağım..elimdekide toyota başka araç tanımam

engin 10.03.2015 11:08

gerekli bir makyajdı. sorunsuz kaldıkça piyasa bu arabayı harcamaz

ssedattoprak 10.03.2015 11:04

tam 1 yıl oldu bekliyordum bende 2007 model var sıfır almıştım sorunsuz 8 yıl kulandım keşke 1.6 otomatik olsaydı yinede ortalığı kasıp kavuracak

Khan 10.03.2015 10:29

Özellikle Full Donanımlı 1.6 D4D Dizel modeli 75-80 Arası olursa, şuan da Sınıf lideri passatın satışlarında azaltma yaşatabilir.Onun dışında çok fazla bir şansı olacağını sanmıyorum ...

yusuf çelik 10.03.2015 09:48

böyle bir makyajın olması avensise ayrı bir hava katmış..toyota kalitesinede böyle makyaj yakışırdı zaten