Tesla Türkiye Pazarına Girdi

Tesla Türkiye Pazarına Girdi
Elektrikli otomobil üreticisi Tesla, 2014 yılında ortaya atılan söylentileri boşa çıkarmadı ve Tesla Motorları Satış ve Hizmetleri Limited Şirketi olarak Türkiye'ye resmi olarak geldi.

Yaklaşık 8 aydır İstanbul'da kurulacak merkez ofisine yönetici arayan Tesla, kurulumun sinyallerini veriyordu. Elektrikli otomobil pazarına yeni bir hareket getirmesi beklenen bu hamle ile birlikte hem elektrikli araç satışlarında artış beklenirken, hemde bu alanda yapılacak yatırımların da start alması bekleniyor.

Şuanda otomobil galerileri tarafından grey market olarak ülkemize ithal edilen Tesla marka otomobillerin satış potansiyeli akaryakıt fiyatları göz önünde bulundurulduğunda oldukça yüksek görünüyor.

Ancak henüz ülkemizde benimseyemediğimiz bir pazar olan elektrikli otomobil pazarının bu hamleden sonra izleyeceği yolu ise heyecanla takip ediyoruz. Üstelik elektrik enerjisinin hem hane hem de ticari kullanım ücretlerinin Avrupa'nın yarısından daha ucuz olduğunu belirtmekte fayda var.

Başta İstanbul olmak üzere büyük şehirlerde ve şehirler arası yollardaki bazı dinlenme tesislerinde kullanılmaya başlanan elektrikli otomobil şarj istasyonlarının da Tesla markasının gelişi ile birlikte giderek artması bekleniyor.

Herhangi bir distribütör aracılığıyla değil, direkt şirket olarak Türkiye pazarına giren Tesla, diğer otomobil markalarından çok daha farklı, butik bir satış stratejisi uyguluyor. Bu strateji doğrultusunda marka showroomlarını işlek caddeler veya alışveriş merkezlerinde açmayı tercih ediyor.

2015 yılı 3. Çeyreğinde 1.24 milyar dolarlık bir gelir açıklayan Tesla, bu 9 aylık süreçte 11.580 otomobil satışı gerçekleştirmiş.

14.11.2015 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir205 17.11.2015 18:57

Şarj süreleri 5 dakikaya kadar düşmedikçe bu araçlar fantaziden öteye gitmez.

tokay ceritoğlu 17.11.2015 10:05

biz bu verilen garantileri çok gördük,yarın 8 yıl garanti verilen pil için kullanıcı hatası derlerse kimse şaşırmasın,adam 0 araba aldı 350 km de şarj dinamosu alternatör yolda bıraktı kullanıcı hatası denildi,adam ne yaptı 0 aracına sabotaj mı düzenledi,üstüne otoyolda su mu döktü,bizim bu sitede okumuştum.

Cihan Özcan 16.11.2015 07:13

bu araçlar nasıl vergilendirilecek ülkemızde? bildiginiz gibi silindir hacmine göre vergilendirme yapılıyor. premium sınıf diye vergiyi dayar bu hukumet astronomik rakamlar olur.

Misafir8949 16.11.2015 01:01

lüks ise lüks güç ise güç, sanki herkes günde 500 km yol yapıyor. Şehirler arası yolda da uçak diye bir şey var biner gidersin. Bence gayet mantıklı bu aracı alan adam evinin bahçesine de şarj aparatı kurar keyfine bakar. Yok yağı bitti yok turbo bozuldu ıvır zıvırla uğraşmaz. Parası olan için gayet mantıklı.0-100 değerlerine bir bakmanızı öneririm. Bütçem olsa alacağım araba budur. Elektrikli araçlar dünyada tırmanma yarışları dahil bir çok klasmanda içten yanmalı araçlara nal toplatıyor. Gelecek burada...

Misafir1465 15.11.2015 14:00

Elektrikl ve akaryakıtlı araçların rekabetinde, kazanan tüketici olur. keşke daha çok firma daha çok modelle gelse

Misafir1919 15.11.2015 13:24

adamlar pile 8 yıl garanti veriyor tam dolu pil ile 400 km üstünde yol yapıyor ve 1-2 sene içerisinde tesla birçok yere ücretsiz şarj istasyonu kuracak ayrıca araç elektirkli olduğu için bakım masrafları yarı yarıya yani o kadar paraya alınabilecek en mantıklı araç...

Misafir2549 14.11.2015 22:21

ne yedek parçası ya, komik olmayın

tokay ceritoğlu 14.11.2015 17:18

hiçbir şansı yok,boşuna gayret,altyapısı olmayan işlerde başarı olmaz,gösteriş meraklısı 1-2 kişi alır,2 eli olmaz,araç istanbul dışına çıkamaz sadece bağdat caddesi ve nişantaşında gezer,pili bitince nolacak,pil hammaddesi çin ,şili,abd,gibi ülkelerde var,ifade edildiğine göre yarı araç parası,belki yarın araçta kullanılan elektriğe kdv,ötv de gelirse düşünün gerisini..

Cihan Özcan 14.11.2015 14:05

alışveriş merkezine açsa ne olur? kuru kalabalık anca.. üstelik distribütörü yok. doğuş oto veya borusan oto gıbı şirketlerle anlaşsa idi belkı bı pazarı olurdu. arabayı almakla bıtmıyor bunun servısı yedek parcası her türlü isi var. sonuc olarak yanlıs secımler.