Technobest Ödülü Cactus’ün

Technobest Ödülü Cactus’ün
Radikal tasarımı ile fark yaratan Citroen C4 Cactus “Technobest 2014” ödülüne layık görüldü. Görmeye pek de alışık olmadığımız plastik dokuları ile risk alan C4 Cactus bu girişiminin karşılığını almış görünüyor. Olası küçük darbeleri absorbe etmeye yarayan TPU (termoplastik poliüretan) kaplamaları ile “Yılın en iyi otomobil teknolojisi” dalında Technobest 2014 ödülünü alan Cactus, bu özelliği ile bakım ve onarım maliyetlerinde de tasarruf sağlıyor. Ufak darbelerden korunan arabanın lokal boyaları da azdığından aracın ikinci el piyasasında da kayıp daha az oluyor. Renk atmayan TPU malzeme yıllar içerisinde de kötü bir görüntü oluşturmuyor. Airbump üzerinde onarılamaz bir yara oluştuğunda, plastik parçayı söküp yerine yenisini takmak yetiyor. En prestijli ödüllerden olan Technobest 2014'e Airbump teknolojisi ile ulaşan C4 Cactus, Avrupa'nın 15 farklı ülkesinden editörlerin yer aldığı jüri üyelerinin oyları sonucu seçildi. Fiyat performans oranı açısından bakıldığında da makul görünen Cactus, bu teknolojiyi daha geniş kitlelere ulaştırabilecek olması ile de jüri üyelerinin aklını çeldi. Autobest jürisi ödülleri dağıtırken sadece teknolojinin teknik kısmını ile ilgilenmiyor. Yeni teknolojinin yarattığı istihdam, sağlayacağı ekonomik katkı, yeni yatırım imkanları gibi bir çok farklı kriter değerlendirmeye alınıyor.

19.12.2014 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Ali K. 18.01.2015 14:12

Kendine has tasarımı olan Cactüs, gerçekten tarz sahibi bir araç, bu aracın karşısında kanımca renault Captur ve nissan Juke yer alacak, oldukça dişli rakiplerinin olduğunu söylemek yeterli olur sanırım

kemal 26.12.2014 22:57

arka camların aşağı yukarı açılmaması ile araçtan tasarruf etmeleri büyük hata

SONY_Japan 24.12.2014 01:09

Nihayet İnsanların japon mallarına olan güveni artmış, olması gereken seviyeye gelmiş. Bunu her alanda görmek nasip olur inşallah. Özellikle kore malarına karşı yine japon hep japon.

Zeliş 23.12.2014 20:38

Mitsubishi nin rise gövde yapısı bugüne kadar gelmiş geçmiş en güvenli ve başarılı tasarımdır. Darbeyi emen yapı, şiddetli çarpışmalarda bile kabine gelebilecek şiddeti emmektedir. Hiç bir şeyi saptırdığımız yok. Mitsubishi neden o tasarım ile ödüllendirilmedi. Şimdi çıkmış ufak tefek sürtünmelerde hasar almıyormuş vb diyipte bu çirkinlik abidesi araca ödül vermek, reklam ve pazarlamadan başka bir şey değildir.
Halimize baksanıza, fluence 'in bile tipini beğenmeye başladık milletçe. Resmen zevk ve tercihlerimizi yönlendiriyorlar bu çakma ödüller ve haberler ile.
Baksanıza, adamlar demir yığını saçma sapan ve hiç bir şeye benzemeyen bir eyfel kulesi ile turist rekoru kırıyorlar. Yani bütün olay pazarlama ve göz boyama. Ne yaptığından daha önemli olan bir şey var, nasıl gösterdiğin ve anlattığın. Fransızlar bunu çok iyi beceriyorlar.

Tahsin Candas 23.12.2014 15:21

Citroen bu ödülü cok saglam ve güvenli bir araba oldugu icin almadi. Tüketici/kullanici acisindan carsida pazarda ufak tefek sürtünmelerde avantaj saglayan air-bump teknolojisini ilk olarak kullanima actigi icin aldi. Saptirma yapmanin bir faydasi yok.

berkay 23.12.2014 13:04

nedim bey'e aynen katılıyorum.euro n'cap'ın testleri iihs'nin yanında çocuk oyuncağı kalıyor. eskiden ya alman ya japon derdim. alman araçlarının arıza ve sorunlarını gördükten sonra şimdi ya japon ya japon diyorum.

otocan 23.12.2014 11:33

Nedim arkadaş güzel tespitler yapmış. Özellikle güvenlik açısından IIHS'nin yapmış olduğu testlere bakmak faydalı olacaktır (özellikle small overlap testine). Mazda, Honda ve Subaru gibi Japon firmalar çok iyi sonuçlar almışlar.

ibrahim 22.12.2014 21:17

görünüş süperde içide fena sayılmaz ama vites berbat

Süleyman 22.12.2014 21:04

Nedim kardeşe tamamen katılıyorum. Japonlar da sağlamlık ve güvenlik ön planda.Aynı zamanda konfor ve zerafet.

Das palavros 22.12.2014 19:12

En çok uyduruk ödül alan malesef vw'dir. Bütün medya, reklam ajansları hep ellerinde. Beyin yıkamaya devam.

Nedim 22.12.2014 12:55

ödülü verenler ile alanlar aynı yapının ve ekonomik sistemin parçaları. Avrupada üretilmeyen araçlar genelde Avrupa kökenli firmalardan ödül alamazlar. Bu ödülleri veren dergi ve kurumların zaten en büyük gelir kaynağı ve destekleyicisi bizzat Avrupalı araç üreticileridir. Avrupa nın başına bela olan nerdeyse her yerde her sokakta karşınıza çıkan Toyota hibrid araçlarına neden ödül vermediler. Neden Suzikinin ve Mitsubishinin 1milyon km yi sadece yağ ve su değişimi yapılarak tamamlayan muhteşem motorlarına ödül vermediler yıllarca. Neden hep önce alman sonra fransız araçlar zaman zamanda İtalyan araçlar ödülleri aldı. Neden fransız araçların Amerika da güvenlik testlerine bile sokulmadığını, alman araçların ise döküldüğünü görüyoruz da Euro ncap ve diğer Avrupa test merkezli testlerde hep almna araçları en yüksek puanları alıyor. Neden Dakar rallisini bu Avrupa araçları arada bir tesadüfen kazanırken Mitsubishi arka arkaya rekorlar kırarak kazanıyor fakat sağlamlık ve uzun ömür diyince yine Avrupa araçlar ön plana çıkartılıyor.