Tamamen Yerli İlk Ticari Araç

Tamamen Yerli İlk Ticari Araç
Ford Otosan'ın 205 milyon euroluk yatırımla üretmeyi planladığı yeni ticari araç, A'dan Z'ye Türkiye'de geliştirilecek. Yılda 100 bin adet üretilmesi planlanan ve Transit Connect gibi 3'te 2'si ihraç edilecek aracın, tüm mühendislik çalışmaları Türkiye'de yapılacak. Ford Otosan'ın Ar-Ge merkezinde bini aşkın mühendis ve çalışan tarafından geliştirilecek araç, hafif ticarilerde yeni bir segment yaratacak. Eskişehir İnönü Fabrikası'nda Türk mühendis ve işçileri tarafından üretilen yeni Duratorq motorunun tanıtımında konuşan Ford Otosan CEO'su Nuri Otay, yeni ticari araçla ilgili soruları yanıtladı. Yeni aracın tüm mühendislik çalışmalarının Ford Otosan'da yapılacağını söyleyen Otay, yeni ticari model fikrini ve aracın Türkiye'de üretilmesini Ford'a kendilerinin önerdiğini anlattı. Fizibilite çalışmaları sonrasında Ford'a yeni bir ticari aracı yaratabileceklerini aktardıklarını ifade eden Otay, "100 bin adet ek kapasiteli artışa onayı, yeni hafif ticari aracı Ford Otosan olarak Türkiye'de A'dan Z'ye geliştirebileceğimiz için aldık. Elimizde ürün, üretim yapacak birikim ve potansiyel pazar olduğu için Ford, Türkiye'de üretim fikrini kabul etti" dedi. Türkiye'nin artık otomotivde segment yaratan bir ülke haline geldiğini ifade eden Otay, şunları söyledi: "Bugün hafif ticari araç sınıfını Türkiye yarattı. Bunun sonucunda bugün Türkiye'de satılan hafif ticari araçların yüzde 70'i yerli. Türk mühendis ve işçileri tarafından üretilen Transit Connect'i ihraç ederek, Amerika'nın kalbine bayrağımızı diktik." Ford Otosan, ABD'li otomotiv devi Ford Motor Company'nin prototip motor üretim merkezlerinden biri oldu. Bundan sonra Ford Otosan, markanın binek otomobilin yanı sıra hafif ticari araç ürün gamındaki Transit modellerinde de kullanılmaya başlanan Duratorq motor ailesinin geliştirilmesinden sorumlu olacak. Otay, yeni nesil Duratorq dizel motor ailesinin mühendislik ve geliştirme çalışmalarının Gebze Mühendislik Merkezi'nde yapılacağını, benzinli motorların geliştirmesinde ise Ford'a katkıda bulunacaklarını kaydetti. Motor konusunda birikime sahip olduklarını söyleyen Otay, 1983'te ilk motoru üreten İnönü fabrikasının, geçen 28 yılda 800 bin adet motor ürettiğine dikkat çekti. Otay, 1986'da ise Türk mühendislerinin sıfırdan geliştirdiği dizel motor ERK'in Taunus ve Anadol pick-up'larda kullanıldığını da hatırlattı.

27.10.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
isa 23.02.2012 20:05

sağlam güclu araba konfor sıfır kamyonetlerde kasanın daraltılmasını istiyoruz kasaya daha sağlam kilit sistemi

ENGİN 27.11.2011 21:08

BUGÜNE KADAR FORDUN EN BÜYÜK SIKINTISI EN BAŞTA YAKIT SONRA GÖRÜNTÜ YAKITI ORTADAN KALDIRIRSA FORD BAŞKA MARKALRIN ÖNÜNE RAHATLIKLA ÖNE GEÇECEKTİR BİRDE GÖRÜNTÜ LÜTFEN BUNLAR İYİCE DÜŞÜNÜLSÜN SAYGILAR.

Palavranın kralı bir haber bu 29.10.2011 19:19

Yok tamamen Türk mühendislerinin sıfırdan geliştirdiği ERK ve Duratorq motor geliştirmişlerde v.s. v.s. Duratorq ismi bile Ford'un kendine özgün motor markasodır.Gerçekten %100 Türk icadı motor ve ticari araç üretselerdi Ford ve Duratorq isimleri kullanmak yerine tamamen yeni bir Türk ismi yani markasıyla üretilirdi bu araç.Haa Türk isimli marka bulamayacak kadar acizlerse internette marka ismi yarışması düzenleselerdi seve seve Türk markası ismi bulmalarına yardımcı olurdu insanımız.

mustafa 28.10.2011 12:16

aynen katılıyorum fordun mersodan vosvostan üstün bi kasa geliştrmesini istiyorum her yönüyle radikal bir değişim hem ford hmde kullanclar açısndan daha yararlı olacaktır

ismail sever 27.10.2011 13:55

bir ford kullanıcısı olarak Minibüslerde kasa dizaynı ve döşemelerde daha radikal değişim gerektiğini düşünüyorum