Şubat 2019 Satış Rakamları

Şubat 2019 Satış Rakamları

Şubat ayında otomobil satışları 39.248 adet ile geçtiğimiz yıla oranla %52 oranında azalarak rekor bir küçülme gösterdi.

Son 20 yılın en büyük daralması olarak değerlendirilen satış rakamlarını, daha önce açıklanan hurda teşviği ve ÖTV indirimi gibi desteklerin etkilemediği görüldü.

2018 yılında bazı otomobil markaları yeni modellerini Türkiye Pazarı'na sunmazken, bu yılda aynı duruma yeni markaların eklenebileceği düşünülüyor.

Yılın ilk 3 ayı olmasına rağmen çoğu otomobil markası 2019 model yılına ait araçlarını satışa sunmazken, model çeşitliliği olarak araç piyasası en kısır dönemlerinden birini yaşıyor.

Şubat ayı rakamları değerlendirildiğinde Türkiye Otomobil Piyasası'nın en çok satan binek modelleri ise şöyle sıralandı;

SıraModelSatış
1Fiat Ega Sedan3.826
2Renault Clio HB2.130
3Renault Megane Sedan1.742
4Honda Civic1.556
5VW Passat1.384
6Toyota Corolla990
7Nissan Qashqai897
8Hyundai Tucson853
9Peugeot 301671
10VW Golf646
11Hyundai Accent Blue645
12Dacia Duster642
13VW Polo589
14Mercedes C Serisi558
15Hyundai i20511
16Audi A4434
17Skoda Superb413
18Peugeot 3008397
19Dacia Sandero370
20Opel Astra Sedan343

05.03.2019 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-6170 22.03.2019 10:57

Ekonomi profesörleri yıllarca dedi ki: sadece para politikası araçları ile ekonomi yönetilemez, mutlaka maliye politikası araçlarını devreye sokun yoksa ileride telafisi olmayan sorunlar ortaya çıkacak"
Böyle diyen akademik kariyeri insanlar tu kaka ilan edildi. Geri kafalı olmakla suçlandı. O sırada dünyada ki dolaşan düşük maliyetli bol parayı ülkede üretime çevrimek yerine dışa bağımlı bir iki sektöre milyarlarca lira pompalandı. 1997 de asya krizi olduğunda güney kore ekonomisi. Türkiye ile hemen hemen aynı güçteydi. Peki şu an bu noktaya nasıl geldiler? Sadece üretime ağırlık vererek. Biz ne yaptık? Dış güçler yüzünden patatesi mısırdan , mercimeği kanadadan, sarımsağı çinden alır olduk. Brezilyada mahekeme kararı ile yurtdışına çıkışı yasaklanmış canlı hayvan gemisini bile ülkemize getirirttik.Bizi bu hale düşüren dış güçler olmasa ,aç kalacağız aç. Savaş çıksa orduyu besleyecek patatesin,etin kalmamış.hala kanal İstanbul a 70 milyar dolar yatırma peşindeler. Ne arabası. insanlar iki kilo patesi 3 lira ucuza almanın derdine d0şmüş artık.

Misafir-8216 21.03.2019 18:37

Renault megane Joy 1,6 Mart 2018 fiyati 21,184 usd ve Mart 2019 fiyati 19,800 usd arada 1380 usd fark var oda 7500 tl ediyor,yani anlayacagimiz bunlar %15 ötv indirimi yapmamiş sadece %7 lik bir indirim yapilmis.Misafir 2594 un dediği gibi ötv indirimi fiyatlara yansimadi.Bayilere kar olarak gecti.

Kowalski 22.03.2019 08:21

sanırım dönemin etiket fiyatlarını dönemin dolar kuru fiyatlarına bölerek böyle bir sonuca vardınız. Ama yanlış yöntem. bu hesapla TL nin ne kadar değer kaybettiğini anlarsınız.indirim değil. indirimi şimdiki ham fiyatları %50 ötv ilave edip hesaplamanız gerekir ki indirimi anlayasınız.

Misafir-7414 21.03.2019 15:30

sayın kowalski araba satışı olmayınca devlet vergi kazanamıyor demişsiniz bu doğru ama sıcak para dediğiniz tl sanırım oda piyasaları canlı tutuyor demişsiniz ama kimse parasını tl de tutuacak kadar saf değil herkes döviz alıyor yani sıcak para oldumu buz gibi para .tl değer kaybedince sıcaklık filan kalmıyor anlayacağınız.araç alacaklar beklesin herkes dersini alana kadar .başka yolu yok .tüketicinin görevi budur .

Kowalski 22.03.2019 08:14

Kesinlikle doğru. herkes parasını korumalı. Artık paranın kıymetini anlamalılar. Bu millet har vurup harman savurmaktan dolayı bu hallerde. Benim anlatmak istediğim her zaman bu olmuştur. piyasalardan kastım aslında bankacılık piyasasıydı. yoksa devletin sokak piyasası çok ta umrunda değil açıkçası. O yüzden bilinçli tüketim hayati önemde. herkesin uyması gereken "İHTİYACINIZ YOKSA ALMAYIN" politikası olmalı

Misafir-2594 19.03.2019 13:43

Simdi ötv artarsa araba fiyatlari %15 samlanacakmi? Gecen sene mart ayi ile bu senenin ötev indirimli fiyalarina bakıyorum pek bi fark yok.Orneğin suziki gecen sene 25,000 olan bu sene eski modeli 23,000 ötev farkı nerede bulamadim.Renault ta zaten tartısmaya gerek yok dolar bazında gecen senenin fiyatlarına gore daha fazla.OTV Sadece bayilere yarıyor.Bize pek bi faydasi olmuyor.

oktay vez 19.03.2019 19:06

gecen senenin satis fiyati ile bu senenin satis fiyati ayni degilde ondan. oranlamaniz lazim. enflasyon ve kur dolayisiyla fiyatlarda 1 senede yuzde 50-60a varan yukselme oldu. indirima ragmen gecen seneki kadar vergi oduyoruz. tek fark gecen senin 25 bin lirasi bu senenin 25 bin lirasindan daha degerliydi. yani soyle dusunun gecen sene 25 bin tl (tam rakami bilmiyorum yaklasik soyluyorum) 8.000 dolara denk geliyordu. 8.000 dolar vergi oduyorduk. bu sene 5.000 dolara denk geliyor yaklasik olarak. ayrica firmalara hala suc bulanlari cidden anlamiyorum. iktisata giris niteliginde bilgisi olan bunun firsatci firmalarla alakali olmadigini bilir. ulke kuculmeye gidiyor. kuculmeye giden he rulkede yasananlar yasaniyor. firmalar yakinda en ucuz ve kotu urunlerini sokmaya baslayacak. cunku pazarin yapisi degisti.

Kowalski 19.03.2019 09:26

Çok kıyaslanan Almanya'nın 2017 yılı ihracat rakamı : 1,5 Trilyon Dolar
Bunun 230 milyar Dolarını VAG
100 Milyar Dolarını BMW
170 Milyar Dolarını Daimler AG (Mercedes)

Yani bir ülkenin ihracatının %30'unu otomotiv sektörü yapıyor.
Buna karşın Türkiye'nin 2017 ihracat rakamı : 157 Milyar Dolar.
Yani bir daimler bile değiliz bırakın Almanya ile kıyas yapmayı.

Devlet ithalatı en aza düşürmek için çalışmalar yapıyor elbet. Döviz kurlarıda buna destek olmuyor değil. Fakat biz millet olarak yerli malını kullanmada o kadar beceriksiziz ki anlatılacak gibi değil. Araç pazarı istisna tabi bu konuda.

Araç satışlarının düşmesi devletin vergi gelirini tabiki azaltacak ancak, sıcak paranın ülkede kalmasını sağlayacak. Hiç bir devlet buna karşı olmaz. sadece bir miktar vergi gelirinden taviz verip piyasayı canlı tutmaya çalışıyor. ÜLkemiz şartlarında olması gereken bu şekilde malesef.

Birde bir arkadaş 2014 corollanın avrupada yüzüne bakmıyorlar demiş. Sevgili kardeşim o adamların arabayla işi yok, bizim gibi statü sembolü etmiyorlar arabayı. Bizim gibi 2-3 bin TL maaş alıp araba kredisine girmiyor adamlar. bir tane Golf alıyor kendine 4. 5. el artık kaçsa, işini görüyor. 2014 corollanın yüzüne bakmıyor doğru ama neden ? çünkü adam gidip Alman arabası alıyor. Japona kaptırmıyor parasını.

Başka sözüm yok

Misafir-9602 18.03.2019 12:03

Ötv kalkarsa bi ekonomik kriz daha olur dogru ,devletin gelir kaynaklarindan biri biter..deprem ile gelen şu ötv %20 lerdeyken bile ağir bir yüktü şuan %160 lara varan vergi yükü var araçlarda.ama bilinçli olalim almayalim bir müddet idareli olalim heleki bu yıl.devlet uzun vadede ötv yi iptal etmeli yoksa daha çook fabrika kapanir daha çook işsiz olur..ülkemizde birakin araba almayi motorsiklet almak bile hayal oldu artik ek gümrük vergileri ötv kdv vs vs.

Misafir-6177 17.03.2019 03:39

acilen ötv nin sıfırlanması lazım, bu adaletsiz ve hakkaniyetsiz vergilendirmelerden dolayı arabalara bir servet harcıyoruz....yeter artık...

Misafir-4986 12.03.2019 00:48

Örneğin Fiat egea almanya Romanya Fransa fiyatlarına bakın 13 bin 14 bin 15 bin euro civarında internet liste fiyatları. Şimdi gelelim şimdi ki Euro kuru ile carpalim geldi mi size fiyatlar şu anda satılan fiyatlara bizim TL son zamanda çok değer kaybetti tabiki devletin aldığı vergiler de var ama şunu görün Almanya da asgari ücret 1450 Euro yani 10 ay maaş ile bir Fiat egea alınıyor Türkiye gelelim 80 bin TL diyelim maaşlarımiz 8 bin TL olsa kazancımıza orantılı olarak arabalar bize pahalanmayacakti ama gelirimiz aynı alınacak ürünlere zam geldikçe bu böyle olacak önemli olan nihai tüketici yani bizim gelirimizi artırmak olmalı.

Misafir-6105 10.03.2019 04:12

ocak ve şubat olarak verirseniz daha açıklayıcı olacak satışlar.gelelim asıl meseleye.marttan sonra görün diyorum satışların nasıl yerlere çakıldığını.şarampolden aşağı giden kamyonda el freni ne kadar etkiliyse yapılan komik vergi indirimleri de o kadar işe yaradı.herkese geçmiş olsun bu saatten sonra .asla iyileşemeyecek yaralar almıştır otomobil sektörü.kepenkler kapanmaya devam edecek.

Misafir-2247 09.03.2019 04:27

Arkadaşlar bir hata olmasın. Şubat satış rakamları içerisinde bir önceki ayın rakamları da var. Yani bu rakamlar sadece Şubat ayında satılan miktarlar değil. Bilgilerinize.

Misafir-6496 08.03.2019 20:44

Sayın 4548, evet size katıldığım noktalar var ama biz ne yazık ki ürettiğimizden çok tüketen bir ülkeyiz. üretim hasılasını arttırmadan eğer araba üzerindeki yüksek vergileri indirmeye kalkarsak doları bir anda 10 lira seviyelerinde görebiliriz. Şu da var ki biz biraz parayı görüp zengin olduğumuzda birçoğumuz çılgınca dışarıya para harcıyoruz. bu paralar dışarı gittiğinde ve eğer bu paraya karşılık biz diğer ülkelere bir hizmet, katma değerli ürün, ya da en azından bir işlenmiş temel gıda satamazsak dövizin çılgın yükselişiyle daha da alım gücümüz düşüyor.

ama örneğin bir japon çevreyi kirletmeyen veya az kirleten eski arabalarını hala kullanıyor: 10-15 yıllık priuslar japon caddelerinde geziyor veya bir alman hala 10 yıllık arabaya binebiliyor üstelik bu insanların son model en lüks araçlara paraları rahatlıkla yeterken bunu yapıyorlar. almanyadaki gurbetçi türk vatandaşlarımız hemen s serisi, 7 serisi, a8 alıyorlar: ülkemizdeki durum da bundan farklı değil (yanlış anlaşılmasın ben zenginlere para harcama yöntemine karışmıyorum ama önemli bir etken de bu) biz, alım gücümüz varsa hemen model yükseltelim heyecanına giriyoruz ve milli paramızı dışarıya bir anlamda karşılıksız(veya kısmi karşılıklı) vererek dövizi yükseltip alım gücümüzü düşüyoruz. şunu unutmamak lazım ki dünya artık küçük bir köy: gelişmiş ülkeler de dahil olmak üzere tüm ülkeler birbirinin ürettiği ürünlere muhtaç.

ekonominin iyi olması için önemli olan 3 temel ilke:
1)zengin de olunsa lüks amaçlı, paranın dışarıya çok gitmesini askıya almak(bilinçli zengin olmak)
2)bu madde çok önemli:
üretim teşviklerine devletin ciddi anlamda kafa yorması: hangi teknoloji, hizmet, gıda maddesi ülkeye döviz getirir diye teşvik yasalarını iyi düşünüp hangi yüksek teknolojili bir ürünü ortaya koyarız diye düzenlemek. devlet başarılı insanların elinden tutmazsa ve riayetli hakem heyeti eşliğinde maddi anlamda sermaye hibe etmezse istediğiniz kadar ülkenizde bilgili, cevval mühendisler olsun, havanda su döveriz.
3)harekete geçip dış ülkelere üretmek, hizmet vermek, danışmanlık yapmak vs.

bunlar sağlandıktan sonra ancak arabaların üstündeki çılgın vergiler düşebilir. sizlere kesinlikle karşı olmak amacıyla yazmıyorum ama yukarıdaki maddeler olmadan araba üzerindeki vergiler düşürülürse tüketim artar dışarıya para daha çok gider. ve bu dışarıya giden paraya karşılık bir hizmet, katma değer ürün veya değerli veya uygun fiyatlı satılacak malımız olmadığından paranın değeri düşecek ve aslında ucuza araba alayım derken ekonomimiz kalmayacak. yani araba alırken birde devletimize araba almamızın sebebi bunlar ne yazık ki. inşallah daha iyi oluruz ne diyelim.

mmm333 12.03.2019 16:48

Yazdıklarınızın her kelimesine katılıyorum. Ülkemizdeki inanılmaz tüketim çılgınlığının son bulması gerekiyor. Geliri yüksek olanların yanında, düşük gelirlilerde bile korkunç bir harcama, ayağını yorganına göre uzatmama, kredi kullanımı had safhada.
İnsanların borçlandırılarak geleceklerinin ipotek altına alınıp kontrol edildiği bir dönem yaşıyoruz. Çağdaş kapitalizmin en önemli unsuru bu. "Borçlandır ve yönet"

Üretime yönelik yatırım yerine, paramızın çok zorunlu olmadıkça yurtdışına çıkmasına neden olacak tüketim ürünlerine harcanmaması gerekir. Yani madem kapitalist düzende yaşamaya bayılıyoruz; öyleyse parayı kapital olarak kullanalım. Ülkemizde tutalım.

Kapitali de öyle betona, tuğlaya da yatırmayalım. İnşaatın da bir başka tüketim unsuru olduğunu unutmayalım. Konut yatırımları harcanan paranın son durağıdır. Aynı para fabrikalara yatırılsaydı, bugün ekonomimize dair başka şeyleri konuşuyor olurduk...

Misafir-9217 08.03.2019 15:18

misafir 4548 iyi doğru diyorsunuz da kasada para yok. arabaların hepsi ithal. ne kadar cok araba satılırsa o kadar para dısarı gidecek bunu düşündünüz mü? kaldı ki 31 marttan sonra ötv indirimi kalkacak ve 20 bin daha da pahalanacak. o zamn hic satamayacaklar ve tekrar yıl sonu otv indirimi olacak

Misafir-4548 07.03.2019 22:16

senelerdir bu siteyi takip ediyorum. maalesef derdimiz konuştuklarımız hep aynı. hurda araçlara binmek bizim kaderimiz. 2014 Corolla var avrupada olsa yüzüne bakmazlar km yüksek model yüksek yalıtım sıfır vs vs ama biz üzerine titriyoruz. ötv in kdvsini ödüyoruz araba alırken. böyle bir anlayış olur mu. iki katı fiyatına çıkartıyolar arabayı. sonra da vay efendim satışlar durdu. kriz var. kardeşim vergiyi az al çok sat bu kadar basit. sektörü kurtarmak istiyorsan yoksa göz göre göre bu sektörde batacak. söz oyunlarıyla yok yüzde 45 i aşan ötv de yüzde beş indirim yaptık. yok iki yüz bin TL'lik araçtan üç bin tl az vergi alacaz gibi safsatalarla kurtulmaz bu sektör. gözle görünür iyileştirmeler gerek

Misafir-3527 07.03.2019 17:08

Anlaşıldı ki, 2019 yılında son olarak yalnız Mart ayında normale yakın satış sayılarına ulaşılacak!

Misafir-289 06.03.2019 17:35

hayal kırıklığı ford focus Allah Yardım etsin ford bayilerine ocak şubat satışlarında listeye girmiyor servis eski araçlarla para kazanmaya devam edecek

Misafir-7346 06.03.2019 05:35

ben 32 yaşıma geldim bu yaşıma kadar 1 kez bile araba fiyatının düştüğünü görmedim . bizim gibi ülkelerde 0 km araba alırsan zarar etmezsin avrupa da eşya olan bizde yatırım aracıdır. o yüzden ihtiyacı olan varsa ama nakit olarak bu dönemde bile alsın . parası olan yine alır c serisi alacağına passat alır . bir arabaya 200 bin vermek mantıklı mı değil değerlendirilebilecek daha mantıklı yerler ama araba alınsa da zarar edilmez .(kurda mucizevi düşüş olmadıkça )

merdo7 07.03.2019 11:34

Sayın hocam, size bazı noktalarda katılmakla birlikte bazı yorumlarınıza da katılmadığımı belirtmek isterim. Öncelikle benzer yaşlarda olduğumuzu söyleyeyim. Araç fiyatlarının hiç düşmediğini ifade etmişsiniz ama benim umudum özellikle verginin muvakkat de olsa sıfırlanacağı ya da ciddi oranda azaltılacağı yönünde ve bu nedenle şaşılacak şekilde fiyatların düştüğünü görebilirsiniz yakın zamanda. Çünkü öyle olması, fiyatların düşmesi gerektiğine inanıyorum. Otomotivde tamamen yurtdışına bağlı olduğumuzu düşünürsek (gerek çoğunun ithal edildiği, gerekse türkiyede üretildiği zannedilen otomobillerin tüm parçalarının yurtdışından geldiği düşünülünce) kur ciddi bi yerde, bu nedenle firmalar, maliyet çok yüksek olduğu için devlete baskı yapacak bana göre ve bunun neticesinde bazı firmaların yaptığı gibi türkiyeye bu krizde araba getirmeyebilirler ve getirmiş olanlar da zararı minimize etmek amacıyla maliyetine satış yapabilirler ki bence makul olanı da bu (şahsen ben olsam bu şekilde hareket ederdim.) Bir başka itirazım ülkemizde araç almanın (sıfır ya da 2. el farketmez) yatırım olduğu iddiasına. 1.5 yıldır araç almayı düşünen ve gerek sıfır gerek 2. el piyasasını takip eden bir tanıdığım 1.5 yıl önce 56300 tlye 30000 kredili araç almayı düşünmüştü, vereceği peşinat 27 bin civarında dövizdi. Şu an aynı araç 61-62 bin civarında ve bu kişinin dövizi 46.5-47 bin civarında! Sizce yanlış mı hareket etmiş veya yanlış bir yatırım mı yapmış durumda? Son olarak kurda mucizevi düşüş olmazsa diyerek fazlasıyla iyimser bi tahminde bulunmuşsunuz (her ne kadar aynı isteği ben de içimde taşısam da) maalesef ekonominin belli kaideleri vardır ve bunlara uymazsanız ülkecek ekonomik olarak şu an içinde bulunduğumuz durumu yaşamamak mümkün değil. Kimse kimseye hikaye anlatmasın! Dış güçler vs. falan… Burada benim tahminim ekseriyeti itibariyle eğitimli bir kesim genellikle yorum yapıyor ve bu sayfaları takip ediyor. Makul düşünen herkes şu an ülkeye doğru çok büyük bir ŞEY’in geldiğini görüyor! Yani öyle ekonominin sakinleşmesi ve piyasaların durulması için çinden çok yüksek faizle kredi almakla veya katardan gayrıresmi kanallardan 10-15 milyar usd gibi paraların piyasaya sürülmesiyle ancak bu seçimi geçirirsiniz, günü kurtarırsınız!!! Ancak öte yandan gelmekte olan ŞEY’in daha da büyümesine zaman tanımış olursunuz. Esas krizden kaçış yok! Şu an doların değeri de reel olarak 5.40 falan değil bunun çok üzerinde. Seçimden sonra veya en fazla 2020nin sonuna kadar bir gece uyanıp doların birdenbire iki katına çıktığını fark ettiğimizde iş işten çoktan geçmiş olacak ve artık uyanmanın da bi faydası olmayacak. Şahsi kanaatim doların 15 tlye kadar çıkabileceği ve maalesef ülkenin krizi öyle kısa bi zamanda falan atlatamayacağı yönünde. Bana göre çok rahat 5 yıl sürer. Allah bu masum millete yardım etsin…

2110srkn 07.03.2019 17:47

merhaba ben aynı kişiyim misafir-7346'yım.Bende sizin söylediklerinize katılıyorum otomobil fiyatlarının stabil olmayacağını getirisi yüksek bir yatırım aracı değil ancak alınsa da zarar edilmeyeceğini kastediyorum.ben de örnekleyeyim ağabeyim 2016 yılında 0 km dizel otamatik hyundai elantra aldı 80 bin tl'ye şuanda 0 km piyasası 140 , 2el değeri ise 110 bin tl eğer kredi faiziyle alınmadıysa kar etmek mümkündür.faizle alındıysa bile otomobilin yıpranma payını içine katarak 2.el piyasası aldığınız fiyata yine yakın olur ve arabayı uzun vade satmazsanız olacaktır ancak ( fiyatların artışı her zaman bu kadar hızlı olmayabilir ) yüksek getiri sağlayacağını söylemiyorum uzun vade arabayı tutarsan en kötü zarar etmezsin diyorum . 100 binTL'yi faize yada ticari bir iş ile yada dolar alarak elbette daha çok getirisi olabilir. 2.konu devletin vergileri topladığı en önemli kalemi ötv oluşturuyor biliyorsunuz ki ülkede toplanan vergilerde dolaylı vergiler yüksek dolaysız vergiler olarak yani zenginden alınan verginin daha düşük olması ciddi vergi adaletsizliği var.Hükümet bir vergi reformu yapar da otomobili lüks olmaktan çıkarır ihtiyaç şeklinde görür vergisini düşük tutarsa o zaman ötv olması gereken seviyeye gelir araba fiyatları da ulaşılabilir hale iner ama şuan böyle bir şey mümkün değil devleti ayakta tutan ötv gelirleridir.son olarak ekonomi konusunda bende iyimser değilim krizle yaşamaya alışmak zorunda bırakılacağız diye düşünüyorum

Misafir-1805 05.03.2019 20:19

Ee bu sene böyle devam ki bi kriz daha patlamzsa..arkadaşlar bir araçtan ötv,kdv,ötv nin kdv si,mtv,opsiyonlara ötv ve kdv alinmaya devam ederse ohh böyle tepe taklak.devlet bindiği dali kesiyor her hizmet ve ticaret sektöründe..amerikada 26 bin dolar olan yeni jetta türkiyeye gelse sizce kaça gelir en az 150 bin olur!! Ee paraya birim olarak bakin ,amerikada çlisan adamda asgari ücret olarak 2000 dolar aliyo ama 13 ayda araç alabiliyor ya bizim ülkemizde asgari ücret alan adam ayni araci 75 ayda aliyor el insafff!!. Arkadaşlar tablo geçen seneki sirlamaya benziyo ama adetler bu kafayla dahada düşer

Misafir-2753 05.03.2019 20:16

Benim tahminim yılsonunu 2018e göre %70 civarında düşüşle kapatacağı yönünde!!!

Misafir-3306 05.03.2019 17:55

Ocak ayında toplamda 14 bin arac satılırken Şubat ayında 25 bine yakın araç satılmış. Şu kriz ortamında bu kadar faizlerin yüksek oldugu bir zamanda bence çok iyi bile satılmış. Araba alanların da kredi çekmeden aldıklarını düşünüyorum. Çünkü araba almaya niyetli biri yari parasını çıkarsa diğer yarısına vereceği faizden çekinerek araba almaktan vazgeçer. Arabasını daha sonraki zamanlarda yenilemeyi düşünenler bence Mart ayında kendini zorlayıp arac alacaktır çünkü Nisan veya bir yıl sonrasını kimse hayal bile etmek istemiyor.

Misafir-5048 05.03.2019 17:45

Sıfır araçlar ateş pahası olduğu için ikinci el aldım, en sorunsuz tabir edilen markalardan birini almama rağmen sanayiye uğruyorum, alttaki arkadaş çok güzel demiş sanayiye gün doğdu diye, gönül isterdi ki 30-40-50 bin lira sıfır fiyatların olduğunda sıfır araç satın almak, ama maalesef demek ki biz buna layığız , teşekkürler !!!

Misafir-7310 05.03.2019 16:24

Anlaşılan bu sene egea ve clio’dan başka araç satılmayacak gibi. Biraz da civic ve corolla satar ama geçen yılki sayıların yarısı bile olmaz!!!

Misafir-5462 05.03.2019 15:37

Bu tablo 2019 yılı toplam satış mı yoksa, sadece 2019 şubat ayı satış adetleri mi? Sanırım 2019 toplam satış adeti ve yandığımızın resmidir diyorum.

Misafir-4660 05.03.2019 15:25

fiat reno falan neysede en çok a4 gibi c serisi gibi araçları alanlara şaşıyorum bu dönemde demekki kriz orta ve alt sınıfı vuruyor birileri geleceklerinden emin olduğu için lükse bütçe her zaman var. ki benim gözümde bu listeden passat , tucson süperb 3008 artık lükstür. ev parasına araba almak kaç kişinin harcıdır. inanın iyi bir gelirimiz var çift maaş alıyoruz büyük şehirde kendi evimde kirasız yaşıyoruz ama gidip 150 bin verip c yada d sınıfı sıfır iyi bir araç alamam çünkü geleceğim ipotekli, her an bu kadar kutuplaşmış toplumda herşey olabilir açıkcası paranın değeri kalmamışken alıp koynumuza sokamayacağımız bu demir parçaları toplum için daha da değersizleşecek artık öncelik temiz ve sağlıklı gıda bulmak olacak diye endişeleniyorum
atıp gidecek değiliz ülke bizim ülkemiz yanlış tercihlerin böyle ağır faturası olur o da tabana yayılır orta ve alt sınıf ceremesini çeker. hakkımızda hayırlısı olsun

Misafir-991 05.03.2019 15:02

C sınıfının liderleri Megane Sedan, Honda Civic ve Toyta Corolla oldu. f/p açısından başarlı araçlar.

Misafir-1968 05.03.2019 13:59

Bence bu krizde bayağı iyi satılmış..

tokay ceritoğlu 05.03.2019 12:53

bundan sonra en alt donanımlı,yürüyen tenekeler satılır,fiyatı düşük diye,hala komşusuna hava atmak için araba alan varsa aklına şaşmak lazım..sanayiye gün doğdu..

Misafir-5989 05.03.2019 11:28

bence çok bile satış olmuş. araba alacağıma ev alırım yada parayı bankaya atarım arabada param olursa alırım olmazsa metroya binerim

Misafir-482 05.03.2019 09:19

Arabalar.com.tr bu satış sayılarını yılın başından itibaren toplayarak değil de, ay bazında tek tek haber yapsa daha iyi ve doğru olmaz mı?

Misafir-3975 05.03.2019 06:22

dacia sandero-duster, peugeot 301 gibi otomobil demeye dilimin varmadığı son derece kalite yoksunu bu araçlara daha ne kadar mahkum olacağız,üstelik onlar bile satamıyorlar artık, nereye varacak sonumuz merak ediyorum.

Misafir-3017 05.03.2019 04:21

Seçimden sonraki aylarda satış adedini çok merak ediyorum.

Misafir-9437 05.03.2019 02:03

Bence en büyük başarı hikayesi Tuscon'nun. En büyük hayal kırıklığı ise Ford markasının.
Peugeot 3008'in de bu fiyatına rağmen bu kadar satması ne kadar iyi bir araç olduğunu gösteriyor.

Misafir-1412 05.03.2019 01:58

Çok da ekonomi konularına girmek istemiyorum ama dibe doğru ilerlediğimiz şu dönemde toparlanmanın 4-5 yılı bulacağına inanıyorum. Bu süreçte bir çok bayi kapanırken, bazı markaların da ülkemizden çekileceğini düşünüyorum. Bazı yüksek maliyetli modeller de getirilmeyecek tabi ki.
Örneğin hem tasarımı hem teknoloji ile dikkat çeken Peugeot 508 gelse fiyatı 220 binlerden başlayacak. Böyle bir ortamda kaç adet satışa ulaşabilir? Bir de bazı markalar düşüşe geçerken bazı markaların yükseldiğini görebiliriz. Wv, Toyota, Ford için düşüş, Fiat, Hyundai, Kia, Dacia, Renault için yükseliş bekliyorum. Tabi bu düşüş ve yükselişler diğer markalara oranla olacak. Satış adetleri zaten topyekün bir şekilde düşecek. Misafir arkadaşın dediği gibi araçlarımıza sahip çıkalım, yağını suyunu eksik etmeyelim:)

Misafir-9164 05.03.2019 01:16

100 bın tl lik aracın kredi ile geri ödemesi 250 bin tl yi bulduğu bu zamanda bile bu denli satış yapılması rekor bence hele ki bu kadar işsizliğin olduğu bir kriz zamanında, asıl satışlar filoların arac almadığı ve ötv / kdv indiriminin bittiğinde bide üstüne seçimin iktidar aleyhine kötü sonuçlandığında bakmak lazım. herkez aracına sahip cıksın kardeşler en az 2 yıl