2018 Subaru Forester 2.0 Premium Plus CVT

  • Silindir Hacmi 1995 cc
  • 0-100 Km Hızlanma 11.8 sn
  • Beygir Gücü 150 HP
  • Maksimum Hız 192 km/s
  • Yakıt Türü Benzin
  • Uzunluk 4595 mm
  • Şehir İçi Ortalama Tüketim 8.2 lt
  • Genişlik 1795 mm
  • Şehir Dışı Ortalama Tüketim 5.7 lt
  • Yükseklik 1735 mm
  • Karma Yakıt Tüketimi 6.6 lt
  • Bagaj Hacmi 505 lt
  • Vites Tipi Otomatik
  • Boş Ağırlık 1502 kg
  • Maksimum Tork 198 Nm
  • Yakıt Deposu 60 lt
  • Lastik Ölçüleri 225/55 R18
  • Yıllık Vergisi 5.003 TL
  • Sürücü Hava Yastığı
  • Yolcu Hava Yastığı
  • Yan/Perde Hava Yastığı
  • Diz Hava Yastığı
  • Lastik Basınç Kontrol Sistemi
  • ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
  • EBD (Fren Güç Dağılım Sistemi)
  • ESP (Elektronik Denge Sistemi)
  • ASR (Çekiş Düzenleme Sistemi)
  • Ön Sis Farları
  • LED Gündüz Farları
  • Alaşım Jantlar
  • Arka Park Sensörü
  • Elektronik Park Freni
  • Geri Görüş Kamerası
  • Yol Bilgisayarı
  • Hız Sabitleme Sistemi
  • Yokuş Kalkış Destek Sistemi
  • Yağmur Sensörü
  • Far Sensörü
  • Start Stop Sistemi
  • USB Girişi
  • Bluetooth Bağlantısı
  • Navigasyon Sistemi
  • Otomatik Katlanan Yan Aynalar
  • Xenon Ön Farlar
  • Manuel Klima
  • Çok Bölgeli Dijital Klima
  • Soğutmalı Torpido Gözü
  • Isıtmalı Sürücü Koltuğu
  • Elektrikli Sürücü Koltuk Ayarı
  • Deri Döşeme Koltuklar
  • Deri Direksiyon Simidi
  • Fonksiyonel Direksiyon Simidi
  • Elektrikli Arka Camlar
  • Ön Kol Dayama Ünitesi
  • Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası
  • Anahtarsız Giriş Çalıştırma
  • Refakatçi Aydınlatma Sistemi
  • Sunroof/Cam Tavan
  • Koyu Renk Arka Camlar
Yetişkin Yolcu
Çocuk Yolcu
Yayalar
Donanımlar
91
91
73
86
* Euro NCap standartları gelişmekte olduğundan geçmiş sonuçlar ile doğrudan kıyaslanamaz

2018 YILI FİYAT GRAFİĞİ

YORUM YAZ
Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Misafir-9794 22.05.2019 18:35

4000 km yakıt ortalaması 8,2 lt.( Uzun yol ,Şehir içi,sıkışık trafik,dağlık yollar ve köy yolları dahil).. çankırı da yaşıyorum küçük bir il ve şehir içi ortalamam 10,2 lt (bence süper). uzun yol yakıtı 80-100 arası 5,7 lt. 90-110 km arası 6,2 lt. 110-130 arası 7,4 130-170 km arasında ise 9,2 tüketimi var. Uzun yol yakıt performansı şaşırtıcı şekilde düşük. cvt yi doğru öğrenirseniz yakıt sizi asla üzmez. şehir içinde kısa mesafeler (1-3 km ) yakıt ortalaması 12-15 lt oluyor. Ronlatideyken ve araba soğuk iken çok fazla yakıt yakıyor. Acize tavsiyem sabah ilk çalıştırmalarda yaz olsun kış olsun arabayı 1-2 dakika ısıtmak gerek ( mavi motor sıcaklık ışığı sönene kadar).. Konfor kısmına gelirsek; uzun yolda çok keyifli.Sedan bir arabanın rahatlığı var. Sizi üzmüyor,akıyor araba.Görüş çok rahat. Büyük Camları sayesinde kör nokta nerdeyse hiç yok.Kısa dönüş çapı sayesinde Şehir içinde sürüşü çok güzel.Her yere girebiliyorsunuz. Büyük bir araba olmasına rağmen kameraları, uyarı sistemleri ve büyük camları sayesinde park etmesi çok kolay. Cvt çok başarılı.Arabanın içi çok geniş. Güvenlik sistemleri tek tek denedim.Hepsi başarılı. Adaptif hız sabitleme efsane. Çarpışmayı önleyici sistem güzel çalışıyor. X mode arazide deneme şansım daha olmadı. İlk hızlanmalar ve direksiyon tepkisi tahminkar. ( turbo kullanan sürüceleri atmosferik motor çok fazla tahmin etmeyebilir). Çok şükür şu an için sorun yok. Rabbim isteyen herkese versin.

Misafir-5107 22.05.2019 11:50

2018 model aracım 1500 km ye ulaştı ve ilk uzun yol tecrübemi yaşadım. şehir içi ankara çankaya yoğun yokuşlu iniş çıkışlı bölgede 10-11 litre civarında yakıt tüketiyordum. ankara afyon arası uzun yolda sabit 100 km hızla 6.2 gösterdi yol bilgisayarı. 110 km hızla bir süre gidersenizde 6,8-7,2 arasında gösteriyor 95 km hızla ise 5.9-6.1 oluyor. ben ideal sürüş hızının 100-110 arası olduğunu düşünenlerdenim aracın uzun yol tüketim verileri açıkcası beni mutlu etti. araba normal yakıyor benzin pahalı memlekette. ayrıca şehir içi normal trafikte yokuşu az bölgelerde mesela mevlana bulvarı eskişehir yolu gibi istikametlerde 7,5 litre civarı gezebliyoruz. servis çalışanları 15000 km ilk bakımından sonra yakıtın biraz daha azalacağını söylediler. verdiğim yakıt verileri araç içi iki kişi ve normal bagaj ağırlığı için geçerlidir. araçtan genel olarak memnunum henüz bir sorunla karşılaşmadım. turbolu araçlara alışan sürücüler için yadırganacak bir seriliği var atmosferik olmasından dolayı ancak bunu göz ardı etmenizi sağlayacak bir çok artısı da bulunmakta.herkese kazasız sürüşler

Misafir-2557 01.05.2019 00:28

bir haftadır kullanıyorum aracım henüz 150 km de yakıt 14 litre gösteriyor sanırım rotam bol yokuşlu bol trafikli bir güzergahta böyle değerler elde ediliyor. ankara doğukent bulvarında kısa süreli çıkılan 120-130 lu hızlarda sessizliği ve virajda yüksek olmasına rağmen verdiği güven çok hoşuma gitti. ancak şehir içinde dipgaz yapıldığında gereken durumlarda azda olsahantal kaldığını düşünmekteyim. ben turbo dizel otomatik passattan geçtim ivmelenmesi turbosuz olması itibariyle böyle gelmesi bana normaldir diye düşünüyorum onun haricinde kıyasladığımda daha sessiz titreşimsiz bir makina. kullanım alanları normal ancak kumanda kontrolleri medya kullanımları alman araçlarına göre belki alışkanlığımdandır daha karmaşık geldi. kullanması parkı kolay olan araca her gün alışmaya sevmeye başladım. henüz uzun yola çıkamadım o konuda da tecrübe edindikce paylaşırım. gözümü karartıp sırf güvenlik özellikleri için aldığım bu araç bence muadillerine göre aynı paralara daha çok şey sunuyor sedandan suv a geçmek sınıf düşse de zevkliymiş.. herkese iyi sürüşler dilerim

Misafir-3305 18.04.2019 11:37

yenisini görme fırsatım oldu. iç kabin harika olmuş

Misafir-7424 17.04.2019 21:32

Tercihini Forester dan yana kullanan arkadaşlara tekrardan hayırlı olsun. Tavsiye olarak söylemek istediklerim bilinen şeyler ama, hatırlatmakta fayda olabilir. Aracınız rodaj döneminde ise prosüdürlere uygun kullanmanız gerekir. (ani gaz ve sert frenden kaçının, aracı sürekli aynı devirde kullanmayın... ). Sabahları aracı çalıştığınızda motoru bir kaç dakika ısıtın. Ayrıca anlık tüketim göstergelerini kontrol ederek ayak tepkilerinizi ayarlayabilir ve ekonomik kullanım sağlayabilirsiniz. Yakıtı güvenilir yerlerden alın ve yakıt-motor katkı maddelerini kesinlikle kullanmayın. Son olarak ta aracın kitapçığını iyi okumanızı tavsiye ederim. Bilmediğiniz bir çok özelliği ve karşılaşılan küçük sorunların çözümünü orada bulabilirsiniz.

Misafir-4965 14.04.2019 15:44

bazı formlarda uzun yolda 100 sabit hızla 6 litrelerde yaktığını okumuştum kullanıcılar genel olarak memnunlar şehir içi de 8-9 diyende var 11-12 de. zaten şehir şehirden ayak ayaktan farklıdır bunlar bence normal küçük farklılıklar artı lpg ye de uyumlu olduğunu söylüyor ustaları. bu araç benim öncelikle güven duyguma hitap ediyor. kaç popüler araçta bu fiyat bandında böyle güvenlik donanımları var mesela hangi firma diz hava yastığıyla katlanabilir pedal sistemiyle kaza anında sürücünün güvenliğini daha da artırıyor? ben araştırmalarımda en makul fiyatla sunan bu araca ulaştım. 2.0 motor olmasına vergi dilimine rağmen bu teknolojiler muadilleriyle benzer fiyatlara sunuluyor.. buradan ya subarunun ticaretten anlamadığı yada diğer firmaların hondadır vw grubudur ne kadar fahiş kar ile sattıkları sonucuna ulaşabiliriz.
kısmet olursa şimdiki kasayı bir ay içinde alacağım baktım gördüm beğendim durumları ayarlamaya çalışıyorum bana göre sürücü açısından modern teknolojilerde tek fark kimilerine göre eksikliktir bana göre değil elektronik el frenini bulundurmaması. satış görevlisi bu durumun arazide daha elverişli olduğunu söylemesine rağmen yeni çıkardıkları muhtemelen kasım ayı gibi gelecek hibrit foresterlerde el freni elektroniğe çevrilmiş keza xv dede elektronik yani satış temsilcisi inandırıcı olmasa da benim takıldığım bir konu değil..zaten araçta dijital gösterge paneliymiş hayalet ekranmış kocaman bir süper dokunmatikli multimedya ekranıymış bulunmuyor kimisi böyle yeni oyuncaklara önem verir hakkıda vardır bu araçta bulunmadığını gördüm. benim için bunlar olmasada olur benim için ortalama tüketimle dört çeker yol tutuşunda güvenli sürüş sunması ferah olması önemliydi niyetlenen arkadaşların bilgisi olsun..yaşadığınız şehirde veya yakınınızda servisi varsa bence bu fiyat diliminde alınacak en mantıklı araba. al sat yapacaklar için ikinci eli yok hız performans tutkunları için yeterli gücü yok bunlarda başka konular satmaya karar verdiğinizde ne kadar bekleme tahammülünüz olduğu ve en fazla 120 km hızla gidilebilen ülkemiz yollarında bu süratlerin ne kadar üzerine çıkıp kendinizin ve başkalarının canına verdiğiniz değerle ilgilidir.

Misafir-9225 13.04.2019 23:28

Aracı yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. İstanbul standartlarına göre işe gidiş geliş rotamda köprü trafiği kadar olmasada bir trafik oluyor. 4500km ortalamam 9.7 litre. Amasya’dan 120 kms civarı bir ortalama hızla geldiğimde yakıt 8.1 di bagaj dolu ve araç 5 kişi. Aracın süspansiyon konforu gerçekten çok çok iyi. Yol ve rüzgar sesi Tiguan ile karşılaştırdığımda fazla fakat rahatsız etmiyor. Oturuş pozisyonu çok yüksek ve rakiplerine göre içinde en güvende hissettiğim araba bu oldu. İşten eve girerken yol kenarlarında boş arazi görünce araba girip turlama isteği yaratıyor. 1.7 ton civarında olmasına rağmen yol tutuşu çok güzel. Viraj içinde kaydığında direksiyon ve araç hissiyatı çok güven veriyor. Esp tam kapanmıyor fakat kapansa dahi araç çok dengeli ve tahmin edilebilir hareketler yapıyor. Önceki arabam VW’di. ESP olmasa aracı limitlerde kullanmak tam bir rus ruleti olurdu. İmkanım yetse kesinlikle XT modelini alırdım. Güç eksikliğini günlük kullanımda hissetmiyorsunuz fakat biraz şımarıyım derseniz çok keyif vermiyor. Subaru markasını sevenler neden çok seviyor diye düşünüyordum. Forester sahibi olduktan sonra evin diğer aracınıda Subaru ile değiştirmeyi düşünüyorum. Gösteriş istemeyen, biraz maceraperest olan ama konforundan da ödün veremeyen insanlar için markanın genleri tüm istekleri karşılıyor.

Misafir-5533 12.04.2019 20:56

Geçen hafta yağmurlu bir havada balık avı için gittiğimiz bölgede karşımıza hafif eğimli, traktör yolu gibi derin, kaygan ve çamurlu bir yol çıktı. Normal bir araba ile yarım metre dahi ilerleyemeyecek dereceydi. Forester aracımda mevsimlik lastik olmasına rağmen az gaz vererek fazla patinaja bile girmeden çok rahat aştık. Bizi üzmedi sağolsun.

Misafir-4971 28.03.2019 01:02

misafir 9811 olarak yorumu yayınlanan yazarım. sayın 3148 ve 9058 öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. ben ankara bayisiyle ötv muafiyetli olarak 132 bin liraya anlaştım (premium plus ) bu ay alacak olsaydım 130 olacaktı. kişisel durumlardan dolayı nisan ayı için ayırtmak durumunda kaldım ve 2 bin fiyat farkı koydular üzerine açıkcası bu seviyeler bile benim için yüksek iken daha fazla artırsalardı fiyatı vazgeçerdik ancak biliyorum ki bu paraya bu sınıfta bu araç muadillerine göre hem ucuz hem kaliteli. sizlerinde belirttiği üzere sürüşü güvenliği parça kalitesi özgün teknolojileri ile apayrı bir yerde subaru.
yakıt konusunda ankarada dikmen - emek arası çoğunlukla konya yolu istikameti ile kullanılacak olduğu için sıkışık trafik de olmuyor bu şartlarda 8 litreleri gözden çıkmıştım zaten sizinde belirttiğiniz gibi atmosferik motorlu c sınıfı sedanlarda bu verilerde aşağı yukarı o yüzden çok gelmiyor bu araç için. ancak uzun yolda az yakmasını dilerim 100 km sabit hızla 6 litreden aşağı yaksa bu benim için yeterli olacaktır çünkü suv dizellerde iki çeker benzinliler de bu değerdeler bu ağırlıkta dört çeker araç için 6 litre altı ekonomik demek benim için ( ailemizdeki dizel manuel tiguan 6,5 yakıyor uzun yol da ). sizlerin yakıt tecrübeleri benim için değerli bilgiler oldu ayrıca teşekkür ediyorum.bakım ücretleri konusundada sonuna kadar haklısınız bu ekonomik şartlarda subaru için gayet normal görünüyor.
henüz aracı almadığım için çok fazla bilgi sahibi değilim siz tecrübesi olanların arabaya dair uygulamamı önerdiği tavsiyeler olursa memnun olurum. selam ve saygılarımla..

Misafir-3148 27.03.2019 23:09

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Gerçek suv arayan için çok doğru ve fark yaşatacak bir tercih yapmışsınız. Aracın sürüş zevki , güvenlik gibi artıları düşünecek olursak yakıtı ve servis ücretlerini kafaya takmayın derim. Yakıt ortalamada 8-10L arası gibi olur. 2.0 L, sürekli 4x4 benzinli ,ağır bir araç için çok makul. 1.6 benzin çok araç da gerçek kullanım verilerinde bundan az yakmaz. Ben çok ekonomik kullanmışım ortalamam 7.6L , tüplülere kafa tutuyorum:)) Bakım ücreti herhangi sıfır araç bakım ücretlerinden pek farklı değil. Hatta bugün mersedes A için duyduğum bakım ücretinin yanında bizimki komik ucuz geldi, yarı yarıya.

Misafir-9058 27.03.2019 17:53

Misafir-9811

Selam, şu anda benzinli versiyonu ikiye bölerek yeni bir versiyon türettiler ve donanım özelliklerini kıstılar. Siz hangi model için anlaştınız.

2.0i Elegance EyeSight : 238.726 TL
2.0i Premium Plus EyeSight : 265.771 TL

Misafir-9811 26.03.2019 13:45

ötv muafiyetli anlaştık bugun. üç bin lira kapora verdik gelecek ay alacağız hayırlısıysa. araç içi dışı sade ve güzel göründü gözümüze iç döşemesi kahve olanı tercih ettik siyah platin gibi seçeneklerde sunuyorlarmış deri döşeme. koltuk ısıtma elektirikli bagaj katlanır yana elektirikli hafızalı sürücü koltuğu gibi konfor özellikleri mevcut. iki usb girişi üç de soket bulunuyormuş. torpidosu kapı içleri yeterli genişlikte orta kol dayama ileri geri hareketli ortalama genişliğe sahip. araçtan kaputun önünü oturma pozisyonunu ayarlayacak görebiliyorsunuz kör noktası az yan aynaları oldukça geniş ancak iç aynası biraz küçük ince geldi bana. sürüş yapmadığım için o konuda bişey diyemeyeceğim formlardaki yorumlara güvenerek tercih ettik zaten performans beklentimiz yok turbosuz benzinli motor mevcut. tek endişem yakıtı. arka diz baş mesafeleri baya iyi durumda 190 cm boyumla ön koltuğa geçtiğimde arkama da rahat oturabildim daha kısalar için hiç sorun olacağını düşünmüyorum. biz teknolojisi donanımı güvenliği düşünerek tercih ettik geniş aileler için uygun araç ancak bagaj hacmi biraz daha fazla olsa daha iyi olabilirdi. lastikler yokohama idi. bakımlarıda 1200-1400 arası dediler bir görevlide 15 bin ilk bakımına 1350 lira dedi. üç yıl garanti veriyorlar. umarım herkes aracını güzel günlerde mutlu mesut kazasız belasız kullanır.

onurkaa 08.02.2019 19:35

Daha önce İmpreza kullanıp XV'y geçiş yapacaksanız hiç yabancılık çekmeyeceksiniz :D Çünkü XV İmprezanın sadece yerden yükseltilmiş ve arazi makyajı yapılmış versiyonu. Yükseltilmiş C Segment bir hatchback :D

Misafir-6683 07.02.2019 00:01

Sayın onurkaa,
Çok teşekkür ederim değerli analiziniz için.
Şahsen daha önce imprezza kullanmış biri olarak subarudan başka bir araca yönlenmek istemiyorum gerek dört çeker sistemi olsun gerek bana verdiği güven olsun subaru harikadır sizde bilirsiniz:)
bu yüzden xv yi tercih edecğim inşallah ve diğer rakipleri belki bazı konularda daha iyi ama kesinlikle güven ve algı hissi olarak SUBARU.

onurkaa 06.02.2019 19:08

Sayın Misafir-4781,

Konuyu motor, yakıt tasarrufu, malzeme kalitesi ve iç hacim açısından ele alacak olursak;

Forester 2.0 litre, XV 1.6 olacak. XV motorun çekisi konusunda eleştiri yapmayan otomobil yorumcusu görmedim malesef. Uzun yolda tek şerit yollarda sollamalarda üzebilir. Ancak vergi avantajı var. Vergi konusunu sıkıntı yapmazsanız Forester bu açıdan tercihim olur.

Yakıt tasarrufu konusunda 2016 XV'nin 2011 model benzinli Forester'a göre nereden baksanız 100 KM 2,5-3 litre daha tasarruflu olacağını söylüyor fabrika çıkış verileri ki ben de bu şekilde olacağı kanısındayım. Bu fark bence göz ardı edilemeyecek kadar fazla. Bu açıdan XV önde.

Malzeme kalitesi olarak 2016 XV'lerde neredeyse şu anki Foresterla aynı ön konsol kullanılmış. Testlerde de görebilirsiniz. Genel olarak XV'nin 2011 Foresterdan bu konuda daha iyi olacağını söyleyebilirim.

İç hacim konusunda Subaru'nun genel olarak arka yaşam alanında cömert, bagaj hacmi konusunda cimri olduğunu söyleyebilirim. Bu sitedeki veriler yanlış değilse 2011 Forester'ın sadece 70 litre bir artısı var. (Auris ve Corollanın farkı kadar) Bu açıdan 2 çocuğa kadar XV'nin yeterli olacağını düşünüyorum.

Son olarak aynı fiyatlarda ise 4-5 yıl daha yeni bir araç almak daha mantıklı olabilir.

Tüm bunları birleştirince ve ailenizin küçük olduğunu kabul ederek ben tercihimi 2016 XV'den yana kullanırdım diyebilirim. Ama kesinlikle XV'den sınıfındaki diğer rakiplere kıyasla daha iyi bir performans ve yakıt tüketimi beklemeyin derim. XV almak için Subaru fanı olmak lazım biraz. Ülkemizdeki çoğu insana sorsanız. Aynı fiyatlara Sportage veya Qashqai alacağını söyler. Tercih meselesi biraz.

Misafir-4781 06.02.2019 00:07

SAYIN ONURKAA,
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Ben de çocukluktan beri bir subaru takipcisiyim ve şu an araba almayı düşünüyorum lakin ikilemde kaldım.
Sizce ikinci el 2011-2013 model arası forester mı almalıyım yoksa 2016 model xv mi almalıyım çok kalabalık bir aile değiliz ama iki arabayı da çok beğeniyorum.

onurkaa 05.02.2019 22:14

Sayın Misafir 9277, paylaşımlarıma değer verildiğini görmek beni sevindirdi.

Subarunun Türkiye piyasasında kesinlikle hak etmediği bir konumda olduğunu düşünüyorum. Araç 2017de segmentinde en güvenli araç seçildi. Güvenlik konusu benim için ilk seçim kıstası olduğu için aracın ufak tefek eksi yanlarına çok takılmıyorum.

Ayrıca Forester modelinin ikinci elde diğer modellere göre (Outback, Levorg, Legacy vs.) daha çok tutulduğunu söyleyebilirim. Ama benim gibi en az 10 sene binmeyi düşünüyorsanız tutulmasa da mesele değil.

Elegance donanımına gelince bence kesinlikle premium plusa 30bin lira fazla para vermeye değecek bir artısı yok. Benim aldığım dönemde eyesightlı elegance yoktu. Şimdi olsa elegance alırdım yüksek ihtimalle.

Bugün yine bir arazi macerası yaptık söylemesi ayıp. Marka model vermeyeceğim ama benim çıkabildiğim yerlere sadece arkadaşımın Jeep Wranglerı çıkabildi. Millet bizi patinaj yapa yapa izledi :D Subarunun 4 çeker sistemi diğer markalardan çok farklı. X Mode sistemi efsane. Meyil aşağı arazide tuşa basıyorsunuz ve sadece direksiyonu kontrol ederek aracın kendi kendine inişini izliyorsunuz.

Bu arada bir eleştiri daha. Aracın multimedya sistemi Türkiye'de tam performans çalışmıyor. Sesli komut sistemi Türkçe kullanılamıyor ve Subaru TR nin bu konuda bir çalışması yok anladığım kadarıyla. Ayrica ballandira ballandira anlatilan starlink vs. sistemler çöp. Çoğu telefonla uyumu yok. Suzuki Vitara daki multimedya sistemi Subaruya 10 basar :)

2020 de yeni kasa gelecek dediler. Onu da inceledim. Hakikaten çok güzel değişikler yapılmış. Ancak tahmin edersiniz ki yeni kasa gelince bu fiyatlar hayal olacak.

Son olarak Subaru benim çocukluk hayalimdi. Allah kaza bela vermezse çok uzun süre kullanmayı düşünüyorum. Piyasadaki 10 yıllık Subarularla diğer araçları karşılaştırın. Neden uzun süre kullanılabileceğini daha iyi anlarsınız.

İyi günler, kazasız belasız sürüşler dilerim.

Misafir-9277 30.01.2019 14:20

sayın onurkaa, paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederiz bu aracı düşünenler için çok faydalı oluyor. ben benzinli elegance modelini düşünüyorum bayilerde şuan 235 civarı veriyorlar nisan 20 gibi engelli raporumun günü dolunca almaya karar verdim tabi çıkacak ekonomik krizde çok fahiş bir fiyat artışı olursa hayal olur bizler için.
periyodik bakıma girmiş forester sahibi bir arkadaşım bakım için eski passatından çok farklı olmadığını subaru premium hissini veren en ekonomik ve güvenli araç olduğu yorumunu yaptı. buradan edindiğim bilgiler ve böyle duyumlarımda beni forestere yönlendiriyor.
herkese kazasız güvenli sürüşler diliyorum.

onurkaa 28.01.2019 23:39

Foresterımla 5bin KMyi devirmiş bulunuyorum. %70'i şehir dışında olmak üzere, klima-ısıtma vs. hesaplarına hiç girmeden ortalama yakıt şu anda 10.4ü gösteriyor. Yani yakıt konusunda mucizeler beklememek lazım bence.

Motorun öyle çok canlı bir yapısı yok. 1.6
atmosferik sedanların performansında bir tık üstte hissi var. Ama dağ yollarında da bol bol kullandığımı belirterek çekiş konusunda bir kez bile sıkıntı çekmediğimi söylemem lazım. Araçla karavan, römork çekilecek ise dizelinin tercih edilmesini tavsiye ederim.

Forester ilk CVT şanzımanlı aracım. CVT şanzımanın hissine alışmak zaman alıyor gerçekten. Ama kesinlikle söyleyecek kötü bir sözüm yok. Konfor açısından çok rahat geldi bana. His meselesi de araba hizlanirken motorun hep ayni devirde kalma çabasından ileri geliyor sanırım.

Aracın bagajı bence biraz daha büyük olabilirdi. Bagajın şekli pek ergonomik değil. Bagaj perdesi ile bagaj tabanı arasindaki yükseklik biraz az.

Araç ağzına kadar donanımla dolu. Sadece rakiplerine kıyasla gördüğüm eksikler soğutmalı torpido, arka yolcu havalandirma kanalları, otomatik kapanan yan aynalar, birazcık yüksek şaft tüneli vs. gibi küçük detaylar. Ben çok takılmadım.

Aracın güvenlik özellikleri mükemmel. Tek tek sayamayacağım ama internetteki videolardan izlemenizi tavsiye ederim.

Adaptif hız sabitleyici sistemi çok gelişmiş. Önüne geçen aracı hemen algılayıp ona göre mesafesini ve hızını ayarlıyor. Ayrıca belli bir hızın altında devreden çıkmıyor. Öndeki durunca duruyor, siz müdahale etmeden öndeki araçla birlikte hareket ediyor. Uzun yollarda çok büyük konfor sağlıyor.

Araç iddia ediyorum dönüş yarıçapı konusunda rakipsiz. Bu büyüklükte aracı park etmeyi o kadar kolaylaşıyor ki anlatamam. Yan kamera ve büyük aynalar da bu konuda diğer kolaylık sağlayan unsurlar.

Bunlar ilk izlenimlerim. Tecrübe edindikçe paylaşım yaparım tekrar. İyi sürüşler herkese.

Misafir-3621 11.11.2018 20:11

Performansı konusunda ilave yapacak olursam ilk kalkış ve hızlanması çok iyi. Hız sabitle sistemi çok başarılı. Frenle yavaşlayarak devre dışı kaldıktan sonra tek tuşla tekrar sabitlenmiş eski yüksek hıza şaşırtıcı şekilde ivmeyle ulaşıyor. Hızı eğimli yollarda da sıkıntısız koruyor. Yüksek hızlarda da yol tutuşu başarılı sürüşü rahat ve güven verici.

Misafir-7034 02.11.2018 07:44

Sayın 3071; aracın performansı yeterli fakat çok ta iyi değil. Sıradan bir 1.6 benzinli araç ayarından biraz daha iyi. Uzun ve dik çıkışlarda da bir miktar gaza yüklenmek lazım .Ani ara hızlanması zayıf. Gaza yüklendiğinizde geç gelen bir tepkisi var. Bu araç bence performans aracı değil. Spor araç performansı içi XT modeli doğru seçim olur. Rahatça karavan çekmek için dizeli daha doğru seçim olur.

Misafir-3071 01.11.2018 17:15

Sayın misafir 87. Aracın performansı hakkında da bizi bilgilrndirirseniz çok makbule geçer. Almayı düşünüyorum ama çok kararsız kaldım. Şimdiden teşekkür ederim.

Misafir-87 31.10.2018 23:12

*** Subaru bu kıyasta biraz mütevazı ve geleneksel kalıyor. 2.0 subaru forester cvt atmosferik benzinli yakıt olarak çok makul ,1.6 sedan araçlar gibi. Benim 6000km ortalamam şu anda 7.4L de. Tabiki sürüş şekli önemli. Aracı aldığım kişinin izmir trafiğinde yıllık ortalaması 9L idi. Bu araç insana özgürlük ve güven hissi veriyor. Gidemeyeceğim yer aşamayacağım engel kalmadı. Şehir dışı doğa gezilerine değişik yol şartlarında korkmadan çıkabiliyorum. Hatta arka koltuğu yatır ,uyku tulumunda sabahla. Doğayı seven kişiler için bire bir diyebilirim. Bunun yanında araçta üst sınıf bir kalite , teknoloji ve tasarım var. Her an insanların ilgi odağı oluyor. Türk insanına hitap eden bir araç ama mtv si parçası 2. eli şusu busu diyince pek kimse yanaşmıyor. Ancak gülü sevenlere uygun. Benim bir araçta aradığım özellikler şöyleydi: suv görünümlülerden değil gerçek 4x4 olması(hem de en iyi 4x4 ), yakıt ekonomisi(beklediğimden daha ekonomik), bagajın büyük olması(505L), yerden yüksek olması(yerden minimum yüksekliği 22cm), iç ferahlık(süper. Tavanı da açtığında deme gitsin), uzun ömür- kaliteli malzeme(bakım periyotları çok uzun, iç malzeme kaliteli), uzun yol konforu(çok rahat ve sessiz, otobüs sürer gibi :)) ,kalite/fiyat aracı olması(kalite ve bu özelliklerde bu fiyata başka bir araç göremedim)...Aradığım tüm özellikleri bu araçta buldum ve çok ta memnunum. Siz de istediğiniz özellikleri sıralayarak ve bunları diğer araçlarla kıyaslayarak buna göre karar verin bence. Allah pişman etmesin.

Misafir-2430 29.10.2018 13:14

arkadaşlar yorumlarınızdan çok faydalanan bir site takipçisiyim özellikle bunun gibi güvenli ve yüksek araçlarla ilgileniyorum yılbaşından sonra ötv siz engelli raporumla araç alacağım tek atımlık barutum var iyi karar vermek istiyorum ve alıncada en az on sene binebileceğim bir araç olmalı yılda 15 bin ancak yaparım sizlerden ricam toyota raw4 hibrit ile bu araç arasında olsanız hangisini tercih edersiniz subarunun güvenlik ekipmanları toyotanın görece daha ekonomik oluşu ağır basıyor çok kararsız kaldım ikiside kasa değiştirecek yeni kasalar gelip fiyat uçmadan belki biraz fazla indirimle bu ve bunun gibi araçlardan birine sahip olmak istiyorum sizin tercihiniz ne olurdu.bu arada ankarada yaşadığım için servis sıkıntısı da yok subaru da.

Misafir-7429 28.10.2018 15:00

Merhaba. Şimdi dizel ve benzinli ayrımı yaparken sadece yakıt tasarrufu olarak bakmamak lazım. Dizel makinalar güçlü makinalar tork farkından dolayı. Benzinli torku 200 iken dizel de 350 ve hiç azımsanmayacak bir fark. Bu fark kullanıcılara sürüş keyfi olarak geri dönecektir. Başka bir deyişle benzinli yokuşlarda bağırarak çıkarken dizel dere tepe düz gidecektir. Hele bir de benim gibi karavan çekmek istiyorsanız dizel olanı almak son derece mantıklı olacaktır. Tabi bu olay kullanım durumuna ve kişiye göre değişir. Dizel veya benzinli hangisi olursa olsun bence forester alternatifsiz bir makine. Alana da alacak olana da hayırlı olsun.

Misafir-8987 26.10.2018 04:05

M-945 hocam artık yakıtlar arası eski fark yok 2012 ylında mazot benzinin %60 fiyata idi şu an % 90 ı fiyata kar oranı rölatif kar yarı yarıya azaldı demek . ben focus dizelle uzun yolda 6.01 den aldığım mazotla 30 kuruş yakıyorum foresterla 6.4 lt ortalamayla 6.7 lira benzin fiyatıyla 41 42 kuruş yakıyor. Dizel araba baz olarak 28 kuruşun altına inmez forester dizeli düşün birde arada max. 6 7 kuruş için 15000 tl fazla vericeksin alt paket alıcaksın. Gel gelelim bakımlara benzinli foresterda parça ömrü çok iyiyken dizelde aynı olmaz yağı filtreleri şusu busu senede 20000.km de 2 bakım görsen zaten 20000 km de 10 kuruştan 2000 tl avantajını bakımdan alır götürür. Tüp olayına girme imkanıda var tabi ama otogazda çok zamlandığı için onuda tavsiye etmem . Geçen 3000 km oldu yağına baktım hiç kullanılmamış gibiydi. Donanım farkı için subaru tabi en boş elegance a bile baya bişe koymuş ama dediğim gibi premium paketin üst paketten eksiği yok eyesight fazlası var.

onurkaa 24.10.2018 13:00

M-945 Maalesef güvenlik öğelerinin hepsi standart değil. Elegance modelinde Eyesight, Kör Nokta Uyarı Sistemi ve Şerit Değiştirme Asistanı, Geri Manevra Trafik Uyarısı özellikleri bulunmuyor.

Ben Forester 2.0 i Premium Plus modelini tercih ettim. Dizel mi, benzinli mi diye uzun uzun düşündüm. Bu modeli seçme nedenlerimi paylaşayım.

1. Eyesight bulunması. Kesinlikle tek başına tercih sebebi bile olabilir bazıları için.
2. Dizel Elegance modeline göre tek tek yaptırmaya kalksanız herhalde 30-35bin tutacak donanım fazlası var.
3. Fabrika değerlerine göre karma tüketimde benzinli 6.6 lt., dizel 6.1lt. yakıyor. Tabiki bu değerleri görmek neredeyse imkansız. Ama benzinli ile 12 lt. ile gezerken dizel ile 7 lt.lerde gezeceğinizi düşünmeniz hayal olur. O açıdan en fazla, taş çatlasa litre bazında 1.5 lt fark etsin diye hesap yapıp benim gibi senede 15bin km civarı binen sürücülerin dizel farkını 7-8 senede amorti ettiğini hesapladım kabaca. (Senede 30-40 bin binerim derseniz mutlaka dizelini düşünün bu arada)
4. Yukardaki yakıt hesabına ek olarak benzin pahalı evet ama dizelde ucuz değil yani. Ankara için Benzin 7.05 lira, dizel 6.45 lira bunları yazarken.

Eksileri yok mu tabiki var. Arabayı henüz kullanmadım ancak benzinli motordan dizel kadar performans beklememek gerek. 0-100 değerinde 2 saniyelik bir fark var. Ancak genel olarak benzinlinin de üzmeyeceği kanaatindeyim.

Arabayı kullandıkça izlenimlerimi tekrar paylaşmaya çalışacağım.

Misafir-945 16.10.2018 16:53

sayın m-425 elegance aracın premium olandan eksikleri neler yorumunuz beni ikileme düşürdü. dizel 9 litre bile yaksa şehir içinde benzinliden uyguna geldiğini düşünüyorum bildiğim kadarıyla güvenlik donanımları iki modelde de standart benim sıradan bir sürücü olarak konforumu arttıran şeyler elektrikli sürücü koltuğu hız sabitleme ve yokuş kalkış desteği bunların yanında ekonomik yakıt aradığım için dizel daha makul gelmişti elegance pakette.

Misafir-425 15.10.2018 23:58

2017 2.0 premium kullanıcısı olarak kesinlikle benzin premium. Dizel elegance paketin premium dan çok eksiği var ama premium paketin üst paketten eksiği spor ön tampon çelik gaz pedalı birde harman kardon ses sistemi. yani fark yok . yakıt konusunda arabayı sakin kullanırsanız şehir içi 11-12 şehir dışı 6.5-7 lt arası yakıyor ortalama 8.8 lt göstergede. dizel yakıtında çok pahalı olmasından dolayı değmez.

Misafir-9828 10.09.2018 15:19

sayın 9379, bende bu aracın takibindeyim açıkcası dizel elegance paket daha mantıklı geliyor çünkü yakıt bende en büyük dezavantajı bu aracın şehir içi 10-11 litrelerde benzinli araçla gezmek bana bu devirde mantıklı gelmiyor uzun yol için açıkcası dizel benzinli arasında bir fark olacağını sanmam ufak tefek farklar olsada onları bakım maliyetlerinin benzinlide düşük olması yada ilk başta alırken verilen daha az ücret dengeliyor diye düşünüyorum. ama fiyatları aşırı derecede pahalandığı için forester mı xv mi diye de soru var aklımda ben engelli raporuyla alacağım sanıyorum artık forester alınamıyordur. xv için 120 binlerde para verip benzinli araç sahibi olmak düşündürüyor ki bu paraya tucson kuga kaşkai gibi modellerin dizel otomatikleri alınabiliyor. kafam karışık ancak forester alabilirsem yaşadığım şehir trafik vs durumu sebebiyle dizel tercih ederim. volvo xc40 ı alternatif olarak görüyordum onunda fiyatı 300 ü geçmiş hayal oldu.

Misafir-9379 10.09.2018 11:29

Mrb. Siz olsanız bu modeli mi yoksa dizel elegance paketi mi tercih ederdiniz. Arada çok bir fiyat farkı yok ama performans hissedilir derecede fark edecektir.

Misafir-8841 10.09.2018 11:26

Değerli kullanıcılar benzin fiyatları malum. LPG de bir seçenek olarak kenarda duruyor. Sizce bu araca lpg takılır mı tecrübe eden oldu mu acaba.

Misafir-7358 09.09.2018 21:14

Subaru resmi sitesinde 2.O i premium plus Eyesight atmosferik için teknik bilgi kısmında römork çekme kapasitesi (frenli) : 2000kg yazmakta.

Misafir-5599 08.09.2018 00:39

kasası değişirsede değişsin bu konuda yorum yapan arkadaşlara cevaben yazıyorum bunun şimdiki kasasını yeni kasası gelince biraz ucuza versinler valla koşa koşa gidip almayı düşünüyorum golf astra 200 ü geçmiş ki bu arabanın kalitesine yaklaşamazlar bile hele ki haftasonu şehirden uzaklaşıp doğa yürüyüşüne bisiklete vs gidiyorsanız arazi kullanımı seviyorsanız daha uygun araç bulmak gerçekten çok zor ki şimdiki teknolojilerinde bile sundukları birçok modelin yeni kasasından daha çok. ben tecrübe ettiğim araçlarda eleştiri olarak tamir kiti olması hoşuma gitmez birde şehir içi ani hızlanmalarda yeterli olmaığını düşünüyorum tabi ben kendim turbodizel araç kullanıyorum forestere ondan geçince motor konusunda sunumu azalmış olarak algılıyorum kimisine çok yeterli bile gelebilir

Misafir-6215 07.09.2018 19:13

Sayın-4219. Güçlü bir araç ve performansı gayet iyi. Ayrıca spor modda var. Gaz pedalını kullanış şekline göre ekonomik ya da spor kullanım sağlıyor. Karavan çekme teknik bir konu ve hiç tecrübem olmadı. Fakat kitapçığında inceledim kadarıyla atmosferik cvt için şöyle yazıyor: Römork çekerken maksimum yük 2065 kg -Römork çekerken arka aks yükü 1175 kg.

Misafir-4219 07.09.2018 12:12

Sayın 5492. Bizi yakıt konusunda bizi aydınlattığınız için teşekkür ederiz. Benim merak ettiğim hususlardan birisi de performans konusu. Aracın performansı nasıl acaba. Atmosferik oluşu beni düşündürüyor. Ben araçla karavan çekmek istiyorum yaklaşık 1 ton ağırlığındaki bir karavanı çekebilir mi. Değerli yorumunuz için şimdiden teşekkür ederim.

Misafir-5492 05.09.2018 19:23

2.O 0tomatik 1600kg hemde sürekli 4x4 benzinli bir araç. Benzini içer diyenler için söylüyorum ki 3500 km genel ortalamam 7 litre. Az yakar denen çok otomobilden bile iyi bir rakam.Trafik akışı rahat fakat inişli çıkışlı bir bölgede kullanmaktayım. Aracı yumuşak kullanırım. Motor soğuk ve mesafe 5km altındaysa tüketim fazla gösteriyor. Fakat ortalamayı pek etkilemiyor. Uzun mesafede çok verimli. Bir örnek vereyim: 35km yolda 4.6 litre gidiş 6.5 litre geliş.

Misafir-3572 21.07.2018 12:07

daha ömce m-7357 nin aşağıda belirttiği gibi bende konuşmuştum ankara bayisiyle ve alınamadığı söylenmişti ki fiyatlatlar o zaman daha düşüktü şimdi zam gelmiş demekki kasası değişecek artık elden çıkarma zamanı biraz bindirdiğimizden indirim yapalım eldekileri çıkaralım demişler. ben dizeli için niyetlyidim gittim malesef içimde kalsada başka araç aldım subaru bu ülkede neden tutulmaz anlamış oldum araba iyi satıcılar kötü.

Misafir-3708 21.07.2018 11:32

Giriş tarihindeki fatura değeri 200.000'nin altında olduğu için engelli raporu ile alınabilir.

Misafir-9773 20.07.2018 17:06

Bayraktar engelli raporu ile alındığını söyledi isteyen varsa kaçırmasın

mud 06.05.2018 17:51

nasıl satacaklar hiç indirim yapmazlarsa merak ediyorum demek bu yüzden yollarda fazla da göremiyoruz subaruları, audi liste fiyatından 20-30 bin indirim yapabilirken 5 bin indirim yapmamasına şaşırdım subaru bayisinin

Misafir-7357 22.04.2018 16:29

ankara bayisi engelli raporuyla alınamayacağını indirim yapmadıklarını söyledi bayraktar subarudan arzu hanımla telefonda görüştüm. bilginiz olsun

Kullanıcı Puanları
Yakıt Tüketimi
{{((versionVote.yakitTuketim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Malzeme Kalitesi
{{((versionVote.malzemeKalitesi / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Yol Tutuşu
{{((versionVote.yolTutus / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Hızlanma Performansı
{{((versionVote.hizlanma / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Ses Yalıtımı
{{((versionVote.yalitim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Vites Geçişleri
{{((versionVote.vitesGecis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
İç Mekan Genişliği
{{((versionVote.icMekanGenis / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Donanım Teknolojisi
{{((versionVote.donanim / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
2. El Piyasası
{{((versionVote.ikinciEl / 10) | customCurrency:"":",":".":1)}}
Toplam {{versionVote.total}} üye puan verdi