2016 Skoda Octavia 1.2 Ambition
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1197 cc
- Maksimum Hız 199 km/s
- Beygir Gücü 110 HP
- 0-100 Km Hızlanma 10.2 sn
- Maksimum Tork 175 Nm
- Uzunluk 4659 mm
- Vites Tipi Düz
- Genişlik 1814 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1461 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.1 lt
- Boş Ağırlık 1230 kg
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.2 lt
- Bagaj Hacmi 568 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 4.9 lt
- Yakıt Deposu -
2016 YILI FİYAT GRAFİĞİ
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Popüler Karşılaştırmalar
1.2 ve 1.0 gibi araçlara tüp takılıyormu diye soran arkadaşlar biraz abartmıyormsunuz, yani zaten motor küçülmüş adamlar en küçük motordan max. verim için çalışmış üretmiş bide aracın orjinalliğini bozup 30 krş yerine 20 krş yakma derdindesiniz pes yani....
2013 model 1.2 tsi ambition modelini yaklaşık 4 aydır kullanıyorum. Aracı alnadan önce 1.2 motor olması beni tedirgin etti ama şimdi çok memnunum. Araç sadece vites geçişlerinde ağır topluyor(2-3 saniye) ama turbo devreye girdiği zaman gücü hissediyorsunuz çekişi on numara. Devir 3000 i 120 km hıza ulaşınca görüyor ancak. Aracın genişliği bagajın büyüklüğü konusunda rakip tanımıyorum zaten. 2+1 ev gibi maşallah:) Malzeme kaliteside gayet yeterli bence. En boş model olmasına rağmen bulunan özelliklerde yeterli bence özelllikle güvenlik paketi yönünden. Kısacası bu paralara alınacak en iyi arabalardan biri diyorum vesselam...
bu arabayı alacak olan toledo ile karşılaştırmasını tavsiye ederim ama octavia nın görünümü daha doyurucu geliyo bana bir toledo kullanıcısı olarak
Yazılanlar doğru performans çok iyi uzun yolda 90 km le hızla gaza çok yumasak dokunarak 4 lt yakalayabilirsiniz şehir içi soğuk motor 7lt sıcak motor 6lt defalarca denedim Toyota alan arkadaşım öncelikle hayırlı olsun ama yol tutuş konusunda yanılıyorsun viraja ilk girdiğinde arkasını atacak gibi oluyor bu doğru ancak sadece gibi oluyor kilitli deftansiyeli mükemmel çalışıyor sınırları nekadar zorlarsan zorla tekrar yola geri dönüyorsun ve muthis bi viraj kabiliyeti var ayrıca 1.6 Toyota corolla otomatik kullandım ondan daha seri ve daha iyi yol tutuyor bu arada kullandığım Toyota full paket olmasına rağmen inan bana octavia dan inip corollaya binince bi vasat geliyor tek kusuru arka süspansiyonu biraz sert çalışıyor ama sıkıntıda yaratmiyor
Dün bayiye gittim artık 1.0 115 hp motor gelecekmiş o yüzdenellerinde yok
Arkadaşlar bu aracı 1 yıldır kullanıyorum. Çok memnunum, şimdi olsa yine bu aracı alırım. Yıllarca dizel kullanan biri olarak, bu aracı alırken, gerek yakıt gerekse perf. konusunda tereddütlerim olmuştu. Ne kadar yorum ve araştırma yapsam da kafamda benzinli motorlara karşı ön yargıyı tamamen yıkamamıştım. Bu araçı alıp kullandıktan sonra bütün ön yargılarımı yıkıldı, yakıt tüketimine ve perf. hayran kaldım.
PERFORMANS: 10.2 sn 100km hıza ulaşması, motorun başarısının en önemli ispatıdır. Bazı 1.6cc hatta 2.0cc motorlar bile bu değeri yakalayamıyor. 1.6TDI jetta ve passatları her türlü geride bırakıyorsunuz. 3500-4500 devir arası perf. kullanımlarda adeta bir yarış arabası hissiyatı veriyor.
YAKIT TÜKETİMİ: Hayran kaldığım bir diğer konu da yakıt tüketimi, litre bazında piyasadaki bir çok dizel araçtan, daha az yakıyor. Kullanıma bağlı değişkenlik gösteriyor. Ortalama şehir içi 6,5-7 litre, şehir dışı 4-5 litre, çok çok kasarsanız uzun yolda 80km de 3.6 litreyi gördüm.
KONFOR-YALITIM: İç mekanın genişliği, arka diz mesafesi, bagajın genişliği, sınıfının ötesinde hissettiriyor, sanki D segmeti bir aracın içinde olduğunuz hissini veriyor. Önceki aracım otomatikti, bu aracı kullanırken hiç zorlanmadım, yumuşak debriyaj, yumuşak vitesler, yokuş kalkış desteği, şehir içinde dahi yormuyor. Yalıtım konusunda diğer C segmenti araçlardan pek bir farkı olmasa da, motor yalıtımı konusunda çok başarılı. Motor sesine bir türlü alışamadım, çünkü motorun sesini duymuyorum. Aracın çalıştığını devir saatine bakarak anlıyorum.
misafir 3973 bu aracı çok araştırdım ama 1.33 corolla aldım hiç pişman değilim octavia alsam pişman olurmuydum hiç bilmiyorum ama şu anda corolla ile 3. vitesle aracın sınırını zorlayarak girdiğim virajda oktavia test sürüşü yapmıştım çok sınır zorlamadım ama pekte içime sinmedi (araç servis aracı değil arkadaşımındı) zaman sonra aynı arkadaşım iyi bir spin atmıştı. 1,33 corolla testi yaptım yeterli geldi hem fiyat hem iç hacim hem görsel olarak çok hoşuma gitti yakıt olarak lpg şehir içi 18-23 krş yakıyor şehir dışını demiyorum bile hız sabitleyici taktım çıkma çelik cant buldum sis farı taktırdım tadını çıkarıyorum sadece multimedya ekran kaldı. neyse bu siteye geliş amacım bu araç için lpg uygulanıyor mu lütfen sadece kullanıcılar ve servisten iyi bilgi alanlar cevap yazsın.
Misafir 3973 araç kaç model aldın onuda soylermisin
Merhaba, Aracı alalı bir hafta oldu, 57.750'e. Çok memnunum, yakıt konusu kullanıma göre değişir, çok sakin kullanan birisi uzun 4.2 şehiriçi 6.0 yakalar diye düşünüyorum. Ambition özellikle tercih ettim çünkü bej ve gri kumaş sonradan pok gibi oluyor.. Aracın ivmelenmesi güzel. Daha önce stationwagon aracım vardı bagajı 590 litre octavia 570 litre. Hem yol tutuşu, hem sedan hem piyasasının oluşu, az yakışı ikinci ellerdeki şişirilmiş fiyatlar en doğrusu bu bence. Bu arada astra 1.6 edition ve corolla 1.33 alanlar sonradan çok pişman oluyor bilginize..
Birkaç eksikliği giderirler ise bu fiyat normal ama suan ki haliyle 56bin lirayi geçmemesi gerekir. Arka stoplar uzatilmali, ve dış donanım yükseltilmeli..
Kulaktan dolma bilgilerle insanları yanıltmayın. 1.2 tsi atmosferik 1.6 motoron muadili, 1.4 tsi 2.0 atmosferik motorun muadilidir. Devir aralıklarına uyulduğu, 4500-6000 gibi çok yüksek devirlerde kullanılmadığı müddetçe hiçbir şey olmaz.
1.2 tsi için ileriki zamanlarda motora rektifiye işlemi yapılma olasılığı yüksek diye duydum. bu duyumu başka bir form sitesinde Volkswagen de çalışmış birisi yaptı. küçük motora çok fazla yük bindiği için motor zamanla aşınıyor. bunun için alınacaksa 1.4 tsi daha mantıklı gibi geliyor.
Suat babal bizim gittiğimiz yol 3/1 rampa ve virajı bol bir yoldu. Bu şartlardaki bir yolda 6500 devri çeviremezsiniz. Yani araç maksimum torkuna ulaşamaz halbuki octi 1400 devirde maksimum yani 175 nm torkuna üretir. Virajlarda Corolla hondanında gerisinde kaldı. Rampaları geçip düz yola çıktığımızda durum gene değişmedi. Ben corollayı hafife aldığım yok. Birebir yaşadığım bir olayı anlattım. Toyota maksimum 160 torkunu 4400de maksimum bg ise 6400 de üretir. normal bir kullanıcı bu devirlere çıkmaz. Yani corollanın maksimum bg ve torkunu normal şartlarda ulaşamazsınız. Halbuki octi mak. Torkunu 1400 de maksimum bg ise 4600 devirde üretir. Normal bir kullanıcı 2000 ile 4000 arası devirlerde aracı kullanır. Yani normal bir kullanıcı corolladan maksimum verimi alamaz. Halbuki octiden rahatlıkla alır.
Arkadaşlar aracı 5 aydır kullanıyorum. Araci alırken etrafından fazlasıyla olumsuz yorum aldım (1.2 motormu olur kardeşim kasayı çekermi bu araba nal toplar vs.) Aracımi aldım ve o olumsuz yorum yapanlar şimdi 1.2 tsi araç almaya karar verdi. Araçta kesinlikle çekiş sorunu vs yoktur. Ben erzurum oltuda yaşıyorum ve buranın coğrafi şartları oldukça ağır. Ona rağmen kesinlikle bi problem yaşamadım. Düz yolda zaten hiçbir problem yok. Yakıt konusu ise uzun yolda reel değeri 5._5.5 arası ama Düz yolda kasarsınız 4 lere iner diye düşünüyorum. Şehir içi 6 7 arası
misafir -6619 söylediklerinize pek inanmıyorum astra olabilir 1500 kg ye yakın bir tonajı var ki gitmiyor araba honda nın gücünü bilmem ama corolla atmosferik olması gitmez anlamına gelmiyor 6500 devir çevirme gücünü çok hafifsiyorsunuz 1,4 tsi jetta nın yetişemediğine şahit oldum yine 1,4 dizel polonunda corollanın tamponuna zor yaklaştığını gördüm turbolu benzinli üniteden daha çok tork çevirir bilirsiniz adam bizi rezil etti yakıt konusunda dedikleriniz belki olabilir lafım yok.
Forumdaki paylaşımınızı gördüm. 3.6 anca yokuş aşağı vb bir yolda yakalanabilir. Rampa bir yolda 7 li değerleri görürsünüz. Düz bir yolda 5 li değerleri görürsünüz. Şehir içi kısa mesafe ve dur kalkı bol bir yolda 6-7 li değerleri bulur. Dur kal olmayan yolda 5 li değerlerde seyreder. Bir depo ile şehir içi maksimum 800 bilemedin 850 km yol gidersiniz.Sehir dışı ise maksimum sakin bir kullanım ile1000_1100 km yol alırsınız. Aracı bir yıldır kullanıyorum. Bu değerleri ben yakaladım. Ama ideal sayılacak şartlarda.
Bu değerler bile benzinli bir araç için çok iyi. Aracın performansı mükemmel. Düz yoldada yokuşta da Toyota honda vb atmosferik benzinli tüm araçlara nal toplatır. Onlardan çok daha iyidir. 1.6 atmosferikToyota honda astra ve benim octiden oluşan 4 lü bir grupla geziye çıktık. Her araçta 3 kişi vardı. Octi rampa yolda hepsine plaka okuttu. Düz yolda da durum aynı idi. Tüm bunlara rağmen 3.6 ortalama bir değer imkansız. Çünkü 3.6 ortalama bir depo ile 1400 km yol demek... Dediğim gibi o değer yokuş aşağı vb bir yolda elde edilebilir.
Yanılıyorsunuz hocam, siz kullandığınız motorun farkında değilsiniz henüz, kasarsanız 3.6 görürsünüz 80 km düz yolda 3.6 ortalama yaptım.
7 aydır kullanıyorum, bu araç zaten lpg gibi yakıyor, lpg taktırmak isteyenin aklına mukayyet olmasını tavsiye ederim, uzun yolda 3.6 ortalama yaptım, yol bilgisayarının ekran görüntüsünü Skoda forumda paylaştım. Dizelleri kıskandıracak kadar az yakıyor. performansı da 1.6 TDI dana daha iyi, 0-100km hızlanma verileri ortada. 1.6 TDI Passat ve Jettalar yetişemiyor.
Lpg taktıran arkadaşlar yorumlarını paylaşabilirmi? Performans durumu, tasarruf durum vs.
Bu araçlara lpg takılıyormu? Taktıran varsa fiyat ve tasarruf hakkında bilgi verebilirmi?
9 aydır kullanıyorum aracı. İş ev arası 4 km. Yolda hiç ışık yok. Yalnız gidiş dönüş 16 engel var. Yani gidiş dönüş 16 kez duraklıyorsun. hız yapma şansın yok. Bu yolda 6 litre ortalama. Uzun yolda yakıt 4.5 ile 5 litre arası değişiyor.
Fonksiyonel direksiyon ve cc yok tek eksik