Şehir İçi Hız Sınırı Artıyor

Şehir İçi Hız Sınırı Artıyor
Emniyet Genel Müdürlüğü, yerleşim yerleri içinde hız sınırının 90 kilometreye çıkarılmasına imkan sağlayan bir düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla birlikte uygulanması hedeflenen düzenlemeyle şehir içinde hız sınırı 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarılacak. Karayolları Trafik Yönetmeliği, yerleşim yerlerindeki hız limitini 50 kilometre olarak belirliyor. Yönetmelikte, Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi veriliyor. Birçok şehirde, hız sınırı 20 kilometre artırılarak 70 kilometreye çıkarmasına rağmen trafik sıkışıklığının önüne geçilemiyor. MOBESE kameralarını ya da radar ile hız denetimi yapan ekipleri gördüklerinde hızı düşüren sürücüler, denetimi geçtikten sonra tekrar hızlanıyorlar. Bazı bölgelerde de yerleşim yerlerinin büyüyüp bağlantı yollarının şehir içinde kalması nedeniyle 70 kilometrelik hız sınırı uygulanması sürücüleri zorluyor. Ceza 90 kilometreyi aşınca yazılacak Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla şehir içinde uygun standartlara sahip yollarda hız sınırının artırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Okulların açılmasıyla trafik yoğunluğu artacağı için düzenlemenin bu döneme yetiştirilmesi hedefleniyor. Trafik Dairesi Başkanlığı, ilgili bakanlıkların görüşüne sunduğu düzenlemeyi en geç Eylül sonunda uygulamaya sokmayı planlıyor. Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle yönetmelikteki hız sınırları değiştirilecek ve UKOME ile il trafik komisyonlarının uygun bulduğu yollarda hız sınırı, polisin hız cezası yazarken tanıdığı yüzde 10'luk opsiyonla birlikte 90 kilometreye çıkarılacak. Kaynak: AA

03.09.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
ilker 26.09.2013 16:58

isabetli bir karar olmuş

ömer 20.09.2013 22:57

hız sınırını takan var sanki dert olmuş millete

ali 06.09.2013 14:34

hız limitinin yükseltilmesi az da olsa fayda sağlayacak ama şöyle birşey eksik kalmış minimum hız limite koyulsun mesala 60 gibi bakırköy den çekmeceye giderken yol çok sıkışıyor ve bazı insanlar var hız sınırı 70 ken 50 ile gidiyor bunlarada ceza gelsın onlar yüzünden millet sollama yapıyor kamyonlar solluyor falan trafik felç oluyor

tetcall 04.09.2013 18:39

slm bazı bölgelerde faydalı olabileek bir uygulama ancak türk milleti herşeyi suüstimal ettiği gibi bunuda eder. Park sorununa çözüm ise önce belediyelerden sonra çevre düzenlemeden başkası bunu çözemez haraç yeeyen belediyeci kardeşim inşatlara ruhsat verirken sorarsa nede kardeşim senin otoparkın istiyosun 15 dükkan ruhsatı ama yola sıfır arsanın her m2 tam kapasite kullanmış sonra haraçla rüşvetle ruhsat alıyor. etrafınıza bir bakın binlerce işletme var yola sıfır çoğunun önünde durmayı bırak duraklıcak alan yok.zihniyet değişmeli bu gün her ailede en az 2araç var aneye ayrı babaya ayrı gerektiğinde çocuklarında bile var ama trafiğe çözüm yok büyük şehir belediyeleri hortumlarla boğuşurken kim ipler trafiği boşverin...

Ali Rıza Malkoç 04.09.2013 14:28

merhaba metin bey yorumunuzu okudum. teşekkur ederim.
hemfikiriz.. bir şeridin otopark olarak kullanılmasını önleyin derken,
teklifim belediyeler ve ilgili bakanlıklara idi.
konutların altındakı kapalı otoparklar verımlı kullanılmıyor malesef. lpg li olanlar da zaten giremiyor..
kalabalık semtlerde açık veya kapalı otoparklar yapılmalıdır.
herkesin aracını balkondan görmesıne gerek yoktur.
yıkama yağlama bakım, aku şarz gibi hizmetlerın de sunuldugu modern otoparklara ihtıyac var...

cengis 04.09.2013 13:40

İzmit-Gölcük sahil yolunda, hız sınırını aşman mümkün değil. Anında cezayı kesiyorlar. 70 km çok düşük bir sınırdı, yükseltirlerse iyi olur.

chevrolet 04.09.2013 01:52

bence hız sınırını otoyolda 50 nin altına düşenlere ceza yazmak lazım milletin sabrını zorluyor adam eline biraz para geçince arabayı değiştirmek yerine şahine modifiye yapmaya çalışıyor sonra medya yollar kan gölüne döndü daha askere gidicekti gelinliğini giyemedi gibi başlıklar yazmak zorunda kalıyor adam arabayı şeridine sığdıramıyorsa o adama ehliyet vermeyeceksin paşam

azra 03.09.2013 18:44

önceden 70 iken adamar otbanda 180 ile diiyordu şimdi 90 oldu 300 işe gidweler :=

Metin 03.09.2013 14:01

Ali Rıza kardeşim yol şeritlerinin birine araba park etmekten başka bir çaremiz yok şehirlerin her köşesinde otopark varda biz mi park etmiyoruz ? Türkiye sürücüsüne önem vermeyen tek ülkedir diye düşünüyorum.2 aylık bir süre için Amerikanın Atlanta şehrinde bulundum ve her apartmanın altnıda bir yeraltı otoparkı her cafe restaurant bar supermarketin çevresindede otoparklar vardı ben adamların bu duyarlılığına hayran kaldım.Ben izmirliyim ve mesela karşıyaka çarşısına gittiğimde sahil tarafında bulunan tek otoparka giremiyorum çünkü sadece 100 arabanın parkedebileceği büyüklükte ve bazen otopark sırası yarım saati buluyor doğal olarakta yol kenarına park etmek zorunda kalıyorum.Yayaların güvenliğine gelince; ben Türk insanı kadar umursamaz insan görmedim kardeşim.Bazı yerlerde adam 20'yle gelmemden cesaret bularak önüme atlıyor yaya geçidini kullanan ışığa bakan yok baktı araba yavaş geliyor hemen atlayayım düşüncesinde.Işıkta bekliyorum tam sarı yanıyor hareket edeceğim ama hiç beyefendimiz yaya geçidinden geçer mi hemen arabaların arasında geçiyor tabii ki çünkü o 50 metre ötedeki ışığa yürümek çok zor lütfen yayalar kendi güvenliğini düşünmeden bana yaya güvenliğinden bahsetmeyin.Bana göre önce her insanımıza daha küçüklüğünden okulda trafik dersinde temel bilgileri vermek lazım her yerde Türklüğümüzü göstermek zorunda değiliz.İkincisi otopark sayısının artırılmasına ve yolların genişletilmesine ihtiyaç var bunlar yapıldıktan sonra hız limitini kaça çıkarıyorsanız çıkarın.

ALİ RIZA MALKOÇ 03.09.2013 11:09

1)Kurallar, kısıtlamalar, yazı ve tabela olarak karşımıza
çıkmasına ragmen uygulamada başarı sağlayamıyoruz.
kaldı ki her kuralı, yazılı olarak duvara asmak zorunda mıyız?
ya da minibusta "sigara içilmez" tabelası yok diye, sigara içecek miyiz?
"toplu taşıma araçlarında telefonla yüksek sesle konuşmak yasaktır"
böyle bir tabelayı tramwaya veya minibuse asmak ne kadar çirkin olur değil mi?
ama böyle bir yazı yok diye, yolculuk boyunca ve şöförün de
dikkatını dagıtacak şekilde telefon görüşmesi yapanlar var.
kaldkı ki, incecegınız durağı bile şöföre duyuramıyorsunuz gürültüden.
Bu tür davranış sergileyen insanlara sesleniyorum:
yerlere çöp, izmarit atarak, toplu taşıma araçlarında yuksek sesle konuşarak
kentimizin ve insanlığın degerını düşürmeye hakkınız var mı?

2) şehiriçi anayollarda hız sınırı 70 den 90 km ye çıkacagını
basında okuduk. tamam geçerli gerekçeleri vardır.
uygulansın ama şu şartlar yerine getirilsin önce?

a) yol şeritlerinin biri, otopark olarak kullanılmasından kurtarılsın
b) yaya geçiş çizgisine araç park etmesin, edenlere de 500 TL ceza uygulansın
c) kırmızı ışıkta geçmenın cezaları artırılsın
d) yayaların güvenlıgı daha da artırılsın.

buna benzer uygulamalar gerçekleşmeden hızı artırmak, yayalara saygısızlık olur

Ahmet 03.09.2013 09:41

Bu uygulama zararlı olabilir diye düşünüyorum. Daha önceleri 70 hız sınıfı vaken millet 100 ile gidiyordu. şimdi 90 hız sınırı olursa artık 150 ile gitmeye başlarlar :)