Saab Türk mü Olacak?

Saab Türk mü Olacak?
Türkiye'nin, uzun süreden beri ciddi maddi sıkıntılarla mücadele eden İsveç merkezli otomobil markası SAAB'ı satın almak istediği belirtildi. İsveç basını, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin İsveç Sanayi Bakanlığıyla görüşmelere başladığını yazdı. Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Ancak Türk büyükelçiliği kaynakları, bu yöndeki haberleri doğrulamaktan kaçındı. Bir süredir içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayan SAAB, iflas başvurusunda bulundu. İflas başvurusunun ardından gözler muhtemel alıcılara çevrildi. Uzun süreden beri SAAB ile ilgilenen Çin merkezli Zhejiang Youngman Lotus Automobile şirketinin, SAAB'ın önceki sahibi General Motors'un sunulan bütün önerileri geri çevirmesiyle saf dışı kaldığı belirtiliyor. Çinli Zhejiang Youngman Lotus'un saf dışı kalmasından sonra gözler Türkiye'ye çevrilmiş durumda. İsveç Devlet Televizyonu SVT ve bazı basın organları, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin şirketi satın almak için SAAB ve İsveç Sanayi Bakanlığı ile görüşmelere başladığını iddia etti. General Motors geçen yıl SAAB'ı 74 milyon dolar nakit, 326 milyon değerinde imtiyazlı GM hissesi karşılığında Hollanda merkezli 'Swedish Automobile' firmasına satmıştı. Swedish Aotomobile yaptığı bütün çalışmalara rağmen SAAB'ı iflastan kurtaramadı. SAAB geçen yıl sadece 30 bin araç satabildi. Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Türkiye'nin otomotiv sektörüne büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Holmqwist, "Türkiye, Avrupa'nın güçlü bir otomotiv üreticisi olmak için bu sektöre yatırım yapmak istiyor." dedi. Türkiye'de birçok otomotiv fabrikası olduğunu belirten; ancak bir Türk otomotiv markası olmadığına değinen Holmqwist "Kendi otomotiv markasına sahip olmak isteyen Türkiye, SAAB'ı satın alarak bu amacına ulaşmak istiyor" şeklinde konuştu. SAAB'ın CEO'su Muller, iflas nedeniyle SAAB'ın eski sahibi Amerikan General Motors'u suçlarken "GM, iflasa gitmemek için yaptığımız bütün önerileri geri çevirdi." dedi. Muller, GM'nin bu tutumu nedeniyle Çinli Zhejlang Youngman Lotus Automobile şirketinin SAAB'ın yeniden organize olması için aktarmayı vaat ettiği finansal kaynağı geri çektiğini de sözlerine ekledi. GM'nin yapılan önerilere onay vermemesindeki en önemli sebebin, Çinli otomotiv üreticilerinin teknoloji lisanslarına ulaşması korkusu olduğu belirtiliyor. Muller ayrıca iflas başvurusu yaptıkları halde hala karamsar olmadığını ve SAAB ile ilgilenen başka şirketlerin olduğunu söyledi. Muller, iflastan kurtulmanın tek yolunun elinde SAAB'ın lisans haklarını elinde bulunduran GM ile yapılacak bir anlaşma olduğunu da vurguladı. SAAB'ın iflas başvurusu yaklaşık 3 bin 500 kişinin işsiz kalması anlamına geliyor. Bu kişilerin çoğu SAAB'ın Trollhattan şehrindeki fabrikasında çalışıyordu. Uzmanlar yüksek iş gücü maliyeti dikkate alındığında SAAB'ı her kim alırsa alsın, üretimin bundan sonra İsveç'te devam etmesinin mümkün olmadığını belirtiyor.

21.12.2011 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
MB40tr 25.12.2011 07:29

Önemli olan SAAB'ı almak değil onun teknoloji birikimini almak. GM bunu vermiyor, vermediği için de kimse SAAB'ı almıyor. Alemin enayisi Türkiye mi? Fabrika dediğini herkes kurar firmayı firma yapan bilgi birikimi (know how), sahip olduğu patentler vs. Bu hali ile bize de yaramaz.