2022 Renault Captur 1.3 Touch EDC
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Silindir Hacmi 1333 cc
- Maksimum Hız 196 km/s
- Beygir Gücü 140 HP
- 0-100 Km Hızlanma 9.2 sn
- Maksimum Tork 260 Nm
- Uzunluk 4227 mm
- Vites Tipi 7 İleri Otomatik
- Genişlik 1797 mm
- Yakıt Türü Benzin
- Yükseklik 1576 mm
- Şehir İçi Ortalama Tüketim 6.5 lt
- Boş Ağırlık -
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim 4.7 lt
- Bagaj Hacmi 422 lt
- Karma Yakıt Tüketimi 5.4 lt
- Yakıt Deposu 48 lt
2022 YILI FİYAT GRAFİĞİ
Güncel Donanım Paketleri
1. Joy
2. Touch
3. Icon
Standart Donanımlar | 1 | 2 | 3 |
Şerit Takip Sistemi | - | - | D |
Acil Fren DEsteği | - | - | D |
Güvenli Mesafe Uyarısı | - | - | D |
Otomatik Farlar | - | - | D |
Kör Nokta Uyarı Sis. | - | - | D |
Trafik İşareti Tanıma | - | - | O |
Kararan Dikiz Aynası | - | - | S |
Arka Park Sensörü | O | S | S |
Ön Park Sensörü | - | P | S |
Geri Görüş Kamerası | - | P | S |
Otomatik Park Etme | - | - | E |
360 Derece Kamera | - | - | E |
Otomatik Klima | - | - | S |
Yağmur Sensörü | - | - | S |
Otm. Katlanan Aynalar | - | - | S |
Sürüş Modları | - | - | S |
Elektrikli PArk Freni | - | - | S |
Ön Kol Dayama | - | S | S |
Anahtarsız Çalıştırma | - | - | S |
Açılır Cam tavan | - | - | O |
Kablosuz Şarj Sis. | - | O | S |
Karartılmış Arka Camlar | - | J | S |
Krom Cam Çerçevesi | - | - | S |
Alüminyum Alaşım Jant | - | J | S |
Çift Renk Tavan | - | O | S |
Ambiyans Aydınlatma | - | - | S |
7inç Sürücü Ekranı | - | - | S |
EasyLink Multimedya | - | S | S |
Yokuş Kalkış Desteği | S | S | S |
Hız Sabitleme | S | S | S |
S: Standart Donanım
O: Opsiyonel Donanım
D: Sürücü Destek Paketi ile
P: Park Asistan Paketi ile
E: Eller Serbest Paketi ile
J: Jant Paketi ile
EMİSYON SINIFI
ÇARPIŞMA TESTİ
Popüler Karşılaştırmalar
Misafir 9019- Aracın yol tutuşu zayıf,işçiligi zayıf,fiyatı yüksek - vergisi yüksek olmasına rağmen sadece bagaj hacmi fazla oldugu için almıs isen çok daha yüksek bagaj hacimleri var ilaveten misafir 987 girişinde de yorum yapmışsın orada da bütün b araçları kullanıp birtek bu aracın hibrit olduğundan ötürü az yaktığını iddia etmişsin ki b suv-crossoverların neredeyse tamamı hibrit.Bütün b leri kullanma iddiasını bir kenara bırakıp gerçekten de capturu ve diğer araçları kullanmıs birine sorarsan ya da bir seferlik test sürüşüne çıkarsan capturun 8 bucuğun altına inmediğini diğerlerinin çok üstünde yaktığını göreceksin ki zaten renaultta verdiği fabrika verisiyle bizzat kendide bunu onaylıyor ve hepsinin üzerinde fabrika verisi yayınlıyor.
İş arkadaşımın tavsiyesi üzerine aldık. Bugüne kadar niçin almadım diye kendime biraz kızdım. Tavan mesafesi çok yüksek iki çocuğum ve eşim olmak üzere 5 kişilik ailemize fevkalade yetiyor. Çocuklardan biri bebek olduğu için bebek arabası ve bebek puseti ..vs sürekli araçta bırakılıyor. Geniş bir bagaja ve geniş bir iç hacme ihtiyaç duyduğumuzdan önceki aracımız c3 air cross özellikle bagaj olmak üzere genel hacim anlamında da çok yetersiz kalıyordu. Onu satıp Üzerine biraz ekleyerek daha hacimli captur'u aldık çok memnun kaldık. Yeterli nakit bulursam İleride bagajı çok çok daha büyütmek için d segment skoda kodiaq düşünüyorum çünkü yaşadıklarımız bize bir araçta bagajında önemini elzem derecede gösterdi. Renault bu segmentte bukadar büyük bagaj sunduğu ve bizi kurtardığı için teşekkür ederim.
Şehir içinde 2008 e ortalama 4.8 yaktıranı, kona'ya 5 yaktıranı alnından öperim. Her iki aracı da istanbul içinde kullandım 2008 şehir içi ortalamada 9.5 ,,Kona ise şehir içi ortalama 8.6-9 litrenin altına düşmedi. Captur'u aynı hat üzerinde kullanıyorum şehir içi ortalama 5.5 - 5.9 litre yakıyor. Bu araç elektirik desteği nedeniyle çok kolay bu değerleri yakalıyor. Bunu 1400 kg ağırlığı, 4 silindiri, 215 60r 17 gibi büyük lastik ölçüleri kullanmasına rağmen yapıyor. Rakiplerine baktığınızda bu ölçülerin çok dışındalar.
Gaz taktırmayı ben hiç düşünmedim ama düşünenler az değil.Malum benzin çok pahalandı.Peju da 20008 karma tüketimi 4.8,c3 aircross ta 5,kamiq te 4.7,kona da 5 veya 5.3 gibi bişey,puma da karma tüketim 5 in altında bu capturdaysa 5.5 civarı rakiplerinden hayli yukarıda tüketimi.Renault tecrübem de genelde fabrika verisinin rahat üstüne çıkabildiği yönünde.Hal buyken captura 5 yaktiranlar hemde sehir icinde! kullanim aliskanliklarini tebrik etmek lazim.Demek birde sinifinin en cok tuketenini degilde kamiq filan kullansalarmis 3-3.5 ile sehirici gezeceklermiş.Helal olsun.Saka biyana merak eden gider atasehir umraniye arasi test eder 5 bucuk mu 7 bucuk 8 mi en iyi kendi görür.Net olmak lazım.
Araca gaz taktırmaktan bahsedenler olmuş biraz şaşırdım açıkçası. Şehir içi 5-6 litre sehir dışı 4-5 litre yakan bir araca gaz taktırmaktan bahsetmek aklı başında bir insanın söyleyebileceği bir şey değil diye düşünüyorum. Araç zaten yakmıyor ve oldukça ekonomik bir araç ne gazı Allah aşkına. Sinekten yağ çıkarmaya çalışanlar bir zahmet araç kullanmasınlar.
İstanbul halkalı Bayrampaşa arası hergün kullanıyorum şehir içi 5.5-5.8 litre yakıyor. Araç çok ekonomik. Baz paket olmasına rağmen içerde ön göğüste ve kaplarda yumuşak ve oldukça kaliteli malzeme kullanılmış. Daha önceki aracım volkswagendi. Volkswagen ve renault'un bu ülkede her modeli para ediyor. Ve ikinci elde diğer markalardan daha çok kazandırıyor. Bu iki markadan asla şaşmam.
İstanbul'da en yoğun trafik olan sabah ve akşam saatlerinde 6.8-7.2 litreyi görüyorum. Trafik açıkken 6 litre yakıyor. Benzinli ve torbo beslemeli hiçbir araca gaz önerilmez çünkü yakıtın yanma değerleri farklıdır. Hangi marka model olursa olsun gaz takılan benzinli turbo aracın motor ömründen feragat etmek zorunda kalırsınız. Gaz taktırmak istiyorsanız benzinli atmosferik motorlu araçlar tercih ediniz. Ancak benzinli atmosferik motorlu araçların torku yani çekişi çok zayıf olduğundan gaz ile birlikte iyice öldürürsünüz çekişi. Türkiye deki yakıt fiyatları sebebiyle insanlar turbo yada atmosferik olduğuna bakmadan her motora gaz taktırabiliyor malesef.
Motor hacmi 1300 cc yukarısı olduğundan vergisi yıllık suan2300 tl belki zamanla seneye bundan da yukarı çıabilir her sene güncelleniyor,lpg uyumu yok turbosarj beslemeli oldugundan,8 civarı sehirici yakıyor,garanti süresi kısa,ikinci eli kuvvetli degil,satıs adetleride zayıf,işçilik te zayıf.Performansı iyi.Bagaj hacmi fena değil.Fiyatıysa ederin cok üstünde.Orta konsol tasarımından dolayı ön hacim dar.Yakıt acısından verimsiz ama buna ragmen benzin depo hacmi az,sık kontrol etmek lazım
Piyasada kronik problemi olmayan birkaç araçtan birisi.Mercedes renault nissan ortaklığında geliştirilmiş silindir gömleklerinde aşınmayı önleyici özel bir madde kullanılmış, yeni nesil yüksek teknoloji ürünü uzun ömürlü bir motor. Üreticiler bu motor için 300 bin km ye kadar garanti veriyor. Şanzıman ise renault'un formula yarışlarından elde ettiği tecrübe ile üretilmiş çift kavrama ve ıslak tip. Rakiplerindeki kuru tip Şanzımana oranla daha uzun ömürlü ve vites geçişlerini hiç hissettirmiyor. Hibtit özelliği ile yoğun trafiklerde 10 km hız ve 40 km mesafeye kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. 10 km hıza kadar göstergede yakıt tüketimi görünmüyor. Yine bu sistem ara gazlarda,vites geçişlerinde ve ek beygir ilavelerinde devreye girerek mild hibrit olarakta etki gösteriyor. Eskişehir'de şehiriçi.5.7 -6 litre tüketiyor. Şehir dışı 100 km sabit hızla 4.5- 4.8 tüketimleri oldu. Fiyat/performans/yakıt tüketimi olarak oldukça iyi bir araç.
Boş ağırlığını burada yapmamışlar ama bendeki aracın ruhsatında 1370 kg yazıyor. Zaten önceki nesil capturdan 13 cm daha uzun,cüsseli ve kemikli bir araç.
1 yıldır captur 2 kullanıyorum. Gücü konforu kaliteli malzemesi işçiliği ve devasa bagajı ile tatmin edici.Herkese tavsiye ederim.
3 ay önce aldım çok memnunum . 4 silindir olmasına rağmen yakıt tüketimi ekonomik. Bu değerleri 3 silindir ile ancak yakalayan marka modeller var. 140 hp 260 nm tork ve elektirik destekli olması aracı resmen uçuruyor. Güçlü bir araç vesselam. Bagaj sorunu yok. İkinci elde piyasası iyi. Turuncu ve piano black siyah tavan tercih ederseniz aracı daha albenili gösteriyor. Herkese tavsiye ederim.
Bagaj hacminin istenen hacimde 7 kademede 536 litreye çıkarılıyor olması mükemmel bir mühendislik.
Daha önce 1.0 turbo 120 hp araç kullanıyordum. Bu aracın fabrika verisi şehir içi 6 litre iken istanbul trafiğinde kullanım değerleri 7.5 lt idi. Onu satıp captur aldım ve 3 aydır test ediyorum. Captur şehir içi istanbul trafiğinde 7.7-8 litre yakıyor. 1.33 hacimli 140 hp ve 260 nm tork üreten bir motorun 1.0 hacimli turbo motor seviyesine yakın bir değer yakması gayet güzel. Daha önce bir çok markanın ekonomik dizel araçlarını kullandım ve onlarda istanbul trafiğinde 6.5- 7 litrenin altına düşmüyordu. Gördüm ki yüksek hp ve tork üreten yeni nesil düşük hacimli turbo benzinli motorlar çıktıktan sonra dizel dönemi bitmiştir.
Malzame kalitesi ve işçilik rakiplerinden bir iki tık daha iyi.Güçlü bir motora sahip olmasına rağmen Yakıt değerleri düşük. Herkesin dikkatini çekecek güzel bir tasarıma ve renk uyumuna sahip. Arka koltukların sürgülü olması sebebiyle bagaj hacmi 422 litreden 540 litreye çıkarak rakiplerinin tamamını bu konuda eziyor.