Renault ve Nissan'dan Ortak Platform

Renault ve Nissan'dan Ortak Platform
Otomobil endüstrisinin günümüzde en önemli unsuru konumuna gelen modüler otomobil platformları, VW Grubu'nun 2012 yılında bünyesindeki markaların otomobillerinde MQB platformunu kullanmaya başlamasıyla sektörde bu denli önemli hale geldi. Dün ise Fransız Reanult ve iş ortağı Japon Nissan, Common Module Family (Ortak Modül Ailesi) projesini "iki şirketin daha fazla ortak ürünü, ortak bileşenler kullanarak üretme" üzerine kurduklarını açıkladı. Bir platform olmayan CMF, Reanult ve Nissan'ın birden fazla platform üreteceği bir yapı olacak. Yatay segmentte yer alacak CMF platformu, Renault ve Nissan'ın belirttiğine göre sektörler arası bir konsept olacak. CMF modüler platformu Fransız ve Japon üreticilerin birden fazla modelinde kullanılabilecek. CMF modüler platformunun hangi modellerde kullanılacağı; motor, kokpit, ön ve arka gövde altları ile elektrik aksamının modüler platform uyumluluğu göz önünde bulundurularak belirlenecek. İş ortağı iki otomobil üreticisi, 2013 ve 2020 yılları arasında CMF dahilindeki platformlar ile sundukları model sayısını arttırmayı öngörüyor. CMF ailesine mensup bir platform ile üretilecek ilk konseptin kompakt ve büyük segmentten olması, diğer segmentlerde ise daha sonra kullanılması düşünülüyor. CMF kullanılarak 2020 yılına kadar Renault'un 11 Nissan'ın 3 yeni model üretmesi beklenirken, iki şirket yılda 1.6 milyon otomobil üretecek. CMF kullanılarak üretilecek ilk otomobili 2013 yılının son aylarında satışa sunacak olan Nissan, Qashqai ve X-Trail modellerinde bu platformu kullanacak. Renault ise Espace, Scenic ve Laguna modellerinde kullanacağı CMF'li otomobilleri 2014 yılında satışa sunacak. 2020 yılı itibari ile CMF modüler platformunu kullanan otomobiller 5 kıtaya ve 10'dan fazla ülkeye yayılmış olacak. Renault ve Nissan'ın ortak görüşüne göre CMF modüler platform ailesi sayesinde parça fiyatlarında %20 ile %30 arası, otomobillerin üretim maliyetlerinde ise %30 ile %40 arası tasarruf sağlanacak.

21.06.2013 | Bu Haberi Paylaş

Bir yoruma cevap yazmak için lütfen yorumun altındaki "Cevapla" butonunu kullanınız. Konu ile ilgili olmayan yorumlar onaylanmaz...
YORUMLAR
Sabri Ç. 23.06.2013 14:47

Sinan Bey, 2013 BrandZ en değerli 100 küresel marka raporunda Nissan tüm otomobil markaları içerisinde 6. sıradadır. Siz eğer Nissan'ı Türkiye'de ki konumu ve rakamları ile değerlendiriyorsanız doğru bir değerlendirme yapmamış oluyorsunuz. Ayrıca bir Renault araç sahibi olarak, Renault'un bu listede yer almadığını belirtmek isterim.

Ali 21.06.2013 20:02

Biz bunlara açık bir toplum değiliz.Buna kısaca kümeleme çalışması diyorlar.Yani masrafları kısmak ve böylece güç birliğinden hem yeni tasarımlar yada başka şeyler icat edilip fiyatta düşüyor.Biz türkler hep ben yerine biz demeyi paylaşmayı bir öğrensen aahhhh

sinan 21.06.2013 15:56

Renault nissan'nıda batırdı,ama akıllı markalar bulaşmıyor
bkz;Volkswagen grubu,Chevy,Gmc,Ford,Volvo bu markalar Nissan gibi kendini bozmayacak olan markalar Renault'ta bir şey yokki ne ortaklıgı bu?
İYİ SÜRÜŞLER HERKESE...

tarik 21.06.2013 12:38

''otomobillerin üretim maliyetlerinde ise %30 ile %40 arası tasarruf sağlanacak'' yazıdan alıntıdır.

maliyette tasarruf üretici ve satcıyı zengin eder,son tüketici avucunu yalar,1 krş bile nasiplenemez bu sebepten;

haberin vatandaş için haber değeri yoktur....

aksi 21.06.2013 12:14

acaba satış fiyatlarına yansıyacak mı?